Sommige mensen denken dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen dat maar moet accepteren. Ik vind het ook niet normaal als de bovenburen tot diep in de nacht kinderen laten rondrennen en gillen, maar ja, als zij daarvoor kiezen.......quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Natalie het volgende:
Maar dat het besef ontbreekt, maar dat sommige mensen denken dat het normaal is om 's avonds laat te drummen of gaten in de muur te boren, daar kan ik echt niet bij. Hoe van de wereld ben je dan? Of hoe asociaal als het je gewoon niets kan schelen?
Misschien zijn ze bang om zich bekend te maken? Toen mijn bovenburen een karaokeset hadden aangeschaft en urenlang dezelfde nummers liepen te kermen heb ik gewoon een briefje in de bus gedaan met naam en adres erbij en toen kwamen ze zelf aan de deur om verontschuldigingen aan te bieden. Uiteraard had ik daarvoor zelf geprobeerd bij ze aan te bellen, maar toen deden ze niet open.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:31 schreef CaLeX het volgende:
Hoe apart, mijn buurmeisje heeft een anonieme brief gehad van de buren dat ze te hard muziek draait, nu woont ze sinds kort op haarzelf en slaap alleen af en toe nog bij haar ouders....
Maar waar ik mee zit; moet het nu een anonieme brief zijn? is het teveel gevraagd om ff langs te lopen en het eea te vragen, is toch een kleine moeite en voorkomt een hoop irritatie...
Ik ga het niet voor die man opnemen. Waar het mij om gaat is dat zo'n muziekschool zelf moet denken om de buren en niet lekker achterover moet leunen omdat er toch niemand klaagt. Is het nou zo gek om van een muziekschool te verwachten dat die ervoor zorgt dat de ramen niet open hoeven want je weet dat dat geluidsoverlast geeft en dat die er voor zorgt dat de fietsen van hún klanten niet in de weg staan? Moet er dan eerst iemand doordraaien voordat ze daar om denken?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:52 schreef Filiassi_Jane het volgende:
De muziekschool heeft dus ook aan de leerlingen duidelijk gemaakt dat ze hun fietsen niet meer zo ver naar links mogen zetten, nadat die man dus opeens fietsen ging gooien en de politie een aantal keren is langs geweest. De muziekschool zal vast ook eerst hebben uitgezocht wie in z'n recht staat i.p.v. gelijk doen wat volgens die man gedaan moet worden.
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet ook kunnen af en toe, maar het zou handiger zijn om het niet op dinsdagavond te doen de volgende keer
Praten heb ik echt geen moeite mee. En dat deden ze ook op een normaal volume. Moet zeggen dat ik geroezemoes ook niet erg vind op de achtergrond, zelfs ook wel gezellig. Maar het ging me vooral om die diepe bastonen van de muziek, dat is wel vervelend als je in bed ligt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Als dat zo is, moet je wel naar de dierenbescherming bellen hoor... Het is echt wel zielig, zeker als het weer omslaat.quote:Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:05 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb een weekje vakantie, maar heb nog geen dagje rustig in de tuin kunnen zitten. De buurman is de godgansedag aan het zagen, timmeren, schuren en boren. We kunnen elkaar amper verstaan in onze tuin, 30 graden is het en dan wil je toch lekker buiten zitten in je eigen tuin. Knettergek word ik van die vent, volgens mij heeft hij ADHD want stoppen tussendoor doet hij ook niet. Hij heeft een hele lading steigerhout liggen, en is picknicktafels aan het maken (voor marktplaats waarschijnlijk).
Helaas zijn we niet on speaking terms, anders was ik allang gaan vragen of het wat minder kan. En wettelijk gewoon toegestaan overdag voor zover ik weet.
Ik pluis internet weer af naar koophuizen, ik wil weg hier!
Hebben wij dezelfde buren?? Tsjonge zeg ik had vandaag ook 5 kids in het zwembad.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vakantie en grote kinderen. Dan is het, m.i. vrij normaal om 's avonds nog buiten te zitten.
Zonder muziek. Maar zij hebben al last van zacht praten!!
Terwijl uiteraard weer de hele middag 5 kinderen in het zwembad aan t krijsen waren. En nu kan ik dat van die kinderen nog wel hebben, maar de buurvrouw krijste net zo hard mee, want zij wist voor de kinderen wel te bepalen wat leuk was om te doen in het zwembad.![]()
Kind: O, ik weet ook iets leuks!
Buuv: Nee, wat ik zeg is leuker!!
Af en toe is het net een groot kind.
Maar goed, over een paar dagen zijn ze weg!! Ben benieuwd of de katten weer buitengesloten gaan worden.
Ik vind picknicktafels maken op bestelling niet echt in een rijtjeshuis horen, dan moet meneer maar een bedrijfsruimte ergens op het bedrijventerrein gaan huren. Normale verbouwing oke, maar daar komt tenminste een eind aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.
Een normale verbouwing duurt wel wat langer dan dat weekje vakantie hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:14 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Ik vind picknicktafels maken op bestelling niet echt in een rijtjeshuis horen, dan moet meneer maar een bedrijfsruimte ergens op het bedrijventerrein gaan huren. Normale verbouwing oke, maar daar komt tenminste een eind aan.
Ik huur (wbv), buurman heeft koop. Ik neem aan dat buurmans aktiviteiten niet in een officieel bedrijfje zijn ondergebracht, maar dat meneer z'n aanstaande vakantie (hoop ik dan maar, normaal is hij ieder jaar toch wel een week of 2 weg) aan het zwart-spekken is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een normale verbouwing duurt wel wat langer dan dat weekje vakantie hoor.
Maargoed, je huurt nu net als je buurman? Check de voorwaarden dan maar eens.. ik mag nl. in dit huurhuis geen bedrijfsactiviteiten doen.
Af en toe moet er eens wat gebeuren ja, maar sommigen overdrijven het enorm. m'n ouders hadden in het vorige huis ook een buurman die altijd aan het klussen was, 15 jaar lang, zo goed als elk weekend, dat is niet de nodige verbouwing aan het huis meer. Behoorlijk naar voor de buurt, een keertje buiten zitten was niet bepaald rustgevend.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja, wat moet gebeuren moet gebeuren. Daar kun je verder niets tegen doen, want die arme man kan nergens anders heen met z'n klussen.
Zou kunnen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:06 schreef Ml-etje het volgende:
Hebben wij dezelfde buren??
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 07:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou kunnen.De mensen die daar aan de andere kant wonen, hebben inderdaad een hond.
*zucht* jammer, zij een duitse herder.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
of moet ik nu
? wij hebben een klein jackie
Over een feestje eens in de 2 maanden moet je niet klagen, maar iedere week of zelfs dag gaat inderdaad te ver.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef Cortax het volgende:
ik heb vaak geluidsoverlast van de buren, bel altijd de politie als ik het echt ondraaglijk vind. de politie vertelt dan die gasten dat het beter is dat ze het even tegen de buurt zeggen als ze een feestje hebben. zoiets hebben ze ook wel eens tegen me gezegd, maar wat is de waarde daarvan? mogen ze dan wel herrie maken?
Mja, ook dat vind ik relatief. Ik weet toevallig dat mijn buurman onregelmatig werkt en dat mijn onderburen een paar maanden oude baby hebben. Zij zouden het ook niet tof vinden als ik elke zaterdag thuis zou feesten. Natuurlijk moet het af en toe kunnen, maar als je een beetje nadenkt...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hangt er vanaf: in het weekend neen, door de weeks is een feestje elke 2 maanden tot diep in de nacht ook vervelend als om 6:00 gewoon de wekker weer gaat.
Die usericonquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregenBlijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Wat dat betreft heb ik liever een feestje bij de buren als herrie dan dat geruzie, inderdaad. Hiernaast kunnen ze er ook wat van. Dat mens is echt gewoon gestoord!! Krijst over de top van haar longen, scheldt haar vent uit voor vanalles en nog wat, wat we hier letterlijk kunnen horen, gewoon waar hun kinderen bij zijn!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:24 schreef simmu het volgende:
tis trouwens ook vrij genant als we visite hebben. *knal*, *bonk* *kadoef*, vraagt het bezoek dan wat er aan de hand is, moet je zeggen: "de buren hebben weer ruzie". dan vragen ze waarom je de politie niet belt, moet je zeggen dat geen mens dat hier meer doet omdat ze die aanpak al jaren geleden opgegeven hebben.
waar the fuck in nederland is dit???quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
och, ik vind het zo erg. ik sta elke keer (meerdere keren per week dus) toch te twijfelen om niet toch maar de politie te bellen. het gaat soms echt heel hard tekeer. vaak ook 's avonds rond half 8, zit je met een huilend kindje omdat die ook wakker wordt van de teringherrie. maar ja: op zo'n durp als dit krijg je die ook als een boemerang trug in je smoel
nu zijn ze geloof ik wat pissig omdat we niet vaak langskomen: "is niet gezellig". well duh! ben net 12 weken zwanger, ik moet geen bier en ik wil ook al niet in de sigerettenrook zitten. gelukkig hebben ze inmiddels (na ruzie met de vorige bewoner hier!) de wietkwekerij aan huis opgedoekt. pfieuww!
drenthe.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
waar the fuck in nederland is dit???
Diemen gaat erg goed...Ik had wel een bovenbuurman dat op hakschoenen liep (parket). Vriendelijk gezegd dat dat veel herrie maakte en sindsdien houdt hij er rekening mee.. Wat betreft harde muziek doet iedereen wel eens 1x per week een uur harde muziek in de middag en dat houdt het ook op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef simmu het volgende:
[..]
drenthe.....
had ik radio oranje al genoemd? die 'leuke' piratenzender? die zender, waar als je ernaar luistert je denkt: "goh, frans bauer maakt toch eigenlijk best kwali muziek"? *elke* fijne zonnige dag mag dus hier de hele buurt genieten van die kloterige radio oranje. want de buurman heeft graag de radio aan alstie al klussend zn biertje drinkt he. btw; hij maakt wel prachtige tuinmeubeltjes van al dat afvalhout. en de man geniet zo van zn dieselzaag. *vroemmvroemmm*
maar ik hou al op, ik wilde enkel even in perspectief zetten dat je ellendige kuttokkies overal hebt. of je nu in een prachtwijk in den haag woont of in een durp in drenthe
Zelf wat geluidsisolatie aanbrengen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat aan geluiden van de buren is normaal?
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
De laatste tijd is het weer veel erger.
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Vaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
Meestal om 1 uur , vaak ook om 01.30 en soms nog later.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die liggen dus niet om 23:00 uur al in bed.
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb te maken met buren die overdreven veel woongeluiden produceren. Ik doel dan contactgeluiden in het bijzonder.
Het is een ouder stelletje zonder kinderen. Maar ondanks hun leeftijd zitten ze geen seconde stil en produceren veel woongeluiden. Contactgeluiden als kastdeuren, geschraap/gekras met stoelpoten over een harde vloer en klink gigantisch door.... En dat met die ADHD typesVaak zijn ze tot in de nacht half twee nog in de weer.....
Ik vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Optreden tegen harde muziek is nu eenmaal simpeler.
Tips zijn wlekom.
Dat doen ze al sinds ze hier wonen. Al jaren. ik weet niet of dit dan nog gaat werkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef simmu het volgende:
[..]
aanbellen en vragen of alles wel goed gaat met ze? omdat je ze zo vaak 's avonds laat nog hoort rondscharrelen?
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
EchtGaaf, woon in je een woonhuis of een appartement?
En dan nog zoveel contactgeluiden horen... Vervelend zeg... Misschien toch eens uitnodigen voor de koffie? Kan je eens een babbeltje maken. Niet geschoten is altijd mis en zo.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rijtjeshuis met 2 buren dus. Die anderen doen wel normaal.
nogal ja (zie mijn eerdere postsquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder ter discussie gesteld. Zit meer in die man dan in de vrouw. Vrouw zegt dat hij de man het niet afgeleerd krijgt. Vent is ook gewoon lomp.
Tijdje terug nog aanvaring gehad met die buren over overlast hond. Reageerde daar niet constructief op.
Je bent eigenlijk gewoon aan de goden overgeleverd.
Al met al verspelen ze hun krediet wel aardig zo...
Ja,quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:30 schreef simmu het volgende:
[..]
nogal ja (zie mijn eerdere posts) maar in dit geval zou je het misschien kunnen spelen via maatschappelijk werk. hang een tijdje de bezorgde buur uit, die heel bezorgd is dat die man dement aan het worden is ofzo
Kun je proberen, maar wat doe je als die beweren "nooit iets te horen!"quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja,
Ik overweeg om bij hun andere buren eens aan te bellen om te vragen of zij er ook last van hebben.
Goed idee?
Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Tips zijn wlekom.
Heb ik al aangekaard, dat vertikt ze echter. Ze zouden te hard slijten. pure onwil dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iig moet je 'snachts oordopjes in doen zodat je geen last meer hebt van de geluiden en er niet meer wakker van wordt. Je kunt je buren wel vragen of ze van die stopjes op de stoelen willen doen. Koop die desnoods zelf voor hen bij wijze van goed gebaar.
een dilemma, zeker...quote:Ikzelf heb wel ooit tijden gehad dat ik zelf in de avonddienst zat en dus 'snachts nog heel lang wakker was thuis. Toen werd er ook geklaagd over teveel leefgeluiden van mijn kant. Dat was echt een hel voor mij, want ik deed op zich niets te hard maar de huizen zijn heel gehorig. Uiteindelijk voelde ik me een gevangene in mijn eigen huis, man wat een KUTgevoel was dat zeg! Zo zie je maar wat klagen en onverdraagzaamheid voor effect heeft.
Totaal onmogelijk meer in dit land. Lukt alleen nog met een directiesalaris.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:35 schreef Pfft het volgende:
Het beste is om te sparen/werken voor een nieuwbouwhuis, liefst vrijstaand. Alles opgelost.
Helpt zo goed als niks, contactgeluiden gaan overal doorgeen.quote:Ik vraag me af hoe je zelf geluid van de buren kunt isoleren. Je kan gordijnen ophangen, vloerkleed, wat schilderijen, maar het helpt allemaal niet echt veel denk ik.
Volgens mij spoor jij niet helemaalquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef Maanvis het volgende:
nogmaals: voor last van geluid 'snachts: oordopjes!
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal
Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Maar niet elke nacht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
je snapt het dus echt niet...quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oordopjes op de markt die het geluid van je wekker en je alarm wel doorlaten maar andere, zachtere geluiden, niet. Bovendien wil je toch slapen, denk ik zo. En dan hoeven de overlastveroorzakers zich geen gevangene in eigen huis te voelen. Want helemaal stil zijn lukt nooit. Af en toe moet er door de kamer gelopen worden, af en toe moet er een deur dicht, moet je een trap op, moet de douche of wasmachine aan, moet de hond ff blaffen, moet het kind ff huilen etc etc.
Dat laatste is zeker een aandachtspunt...quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal
Omdat mijn/ iemand anders buren overlast veroorzaken, moeten de 'slachtoffers' maar oordopjes in gaan doen. Met het gevaar dat je een brandalarm/ andere 'nood' geluiden/ wekker niet hoort.
Prima, maar alles met mate. En dat is nu precies het probleem.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Maar niet elke nacht.
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doe dan gewoon oordopjes in. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Sommige mensen slapen helemaal neit vast en die worden van elk geluid wakker, terwijl als je een meting zou doen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Natuurlijk is het in het geval van constant geschreeuw of muziek wel ff zo netjes om op te houden, maar aan 'leefgeluiden' doe je echt niets.
Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, die dingen worden genoeg in fabrieken gebruikt waar ook veel contactgeluid is.
Ik zou zeggen; probeer het gewoon eens, zo'n setje is vaak wel ergens gratis te krijgen en anders kan een familielid dat in de fabriek werkt ze vast wel een keertje meenemen, die dingen op een rol die ze dan voor bezoekers hebben.
no offence. ik gebruik oordopjes, maar daar krijg je dus wel mooi steeds oorpijn vanquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat valt wel mee hoor! an sich werken die dingen heel goed. je kan er zelfs een nachtje slaap op pakken met een kleine baby in huis die 's nachts nog niet doorslaapt. wat me op het volgende brengt; ik neem wraak op de buren door zwanger te zijn van een tweeling (de eerste blert niet zoveel, dus dat schiet niet op)quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ergo: met oordopjes kan je geen contactgeluiden dempen. Anders dan met luchtgeluiden. Het is in mijn geval geen oplossing dus.
En wat denk je dat de frequentie is van bepaalde machines in fabrieken? Da's ook laagfrequent. Ik zou gewoon zeggen: Proberen! Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan je bijna verzekeren dat het niet helpt... Het gaat hierbij om zeer laag frequent geluid. De golflengte is een veelvoud van de afmetingen van het oordopje.... Kansloos dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |