Dat verandert naarmate je verder evolueert.quote:Op maandag 26 december 2005 23:47 schreef WAT het volgende:
Ben je nou een organisme of een hele soort?
Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?quote:Op maandag 26 december 2005 23:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat verandert naarmate je verder evolueert.
Je begint als een heel klein organisme en groeit uiteindelijk uit tot een werelddominerende macht.
Jep, dit is zeker een van de dingen waar ik heel erg naar uit kijk. Vooral dat online zetten van je eigen beschaving en andermans beschavingen kunnen downloaden lijkt me erg gaaf.quote:Op maandag 26 december 2005 23:37 schreef YourMaster het volgende:
Lijkt me erg leuk, alleen beetje jammer van de release date.
Volgens mij wel ja.quote:Op maandag 26 december 2005 23:50 schreef WAT het volgende:
[..]
Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?
In het begin ben je de enige een-cellige van jouw soort en ben je dus verantwoordelijk voor het voortbestaan ervan. Zware last!quote:Op maandag 26 december 2005 23:50 schreef WAT het volgende:
[..]
Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?
Percies. Volgens mij heb je zo'n beetje in elke fase AI tegenstanders. Wright zegt dat ie er bewust voor gekozen heeft om het een sp game te maken. Misschien dat je je soort kan uploaden naar de officiële site zodat je het kan opnemen tegen andere soorten, maar da's nog niet helemaal zeker, geloof ik.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:41 schreef WAT het volgende:
En wie zijn dan de andere organismen? Die bedenkt de pc gewoon zelf?
Ah.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:49 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Percies. Volgens mij heb je zo'n beetje in elke fase AI tegenstanders. Wright zegt dat ie er bewust voor gekozen heeft om het een sp game te maken. Misschien dat je je soort kan uploaden naar de officiële site zodat je het kan opnemen tegen andere soorten, maar da's nog niet helemaal zeker, geloof ik.
Niet te pessimistisch he!quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:56 schreef HAL9000S het volgende:
Het concept ziet er veelbelovend uit, nou de uitwerking nog.
Gewoon computergestuurd volgens mij. Maar wat ik begrijp is dat er dus wel data van andere spelers gedownload wordt en in jouw wereld terecht kan komen, de besturing wordt dan door de computer overgenomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:09 schreef WAT het volgende:
Ik vraag me af ... stel je zit in de city fase ... lopen er dan nog steeds beesten die in evolutiefase zijn door je wereld heen?
En ik zie in het filmpje van Will Wright dat beest een "mating call" doen, en dan gaat hij paren met een anderr beest. Waar komt dat andere beest dan vandaan? En wie bestuurt dat beest?
Ja.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Gewoon computergestuurd volgens mij. Maar wat ik begrijp is dat er dus wel data van andere spelers gedownload wordt en in jouw wereld terecht kan komen, de besturing wordt dan door de computer overgenomen.
Will Wright kennende wordt het meer een spectaculair poppenhuis dan een goed, spannend spel. Dat is natuurlijk fantastisch, maar het wordt wel snel saai ...quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:42 schreef Retuobak het volgende:
Maar Will Wright kennende zit het wel snor.
Ik had liever gehad dat ze het bij een fase hadden gehouden en dat verder uitgediept. Maar we zullen zien ...quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:05 schreef Frankeinstein het volgende:
Dat beesten 'ontwerpen' lijkt me heel gaaf om te doen, maar mij lijkt de laatste fase (Invasion fase) de minst leuke. Ik houdt niet zo van die spellen waarbij je een planeet hebt en dan andere planeten moet aanvallen enzo.. maar misschien is het ook wel helemaal niet zo. Het lijkt me in iedergeval wel een leuk spel..
Will Wright kennende komen er ook 3209832989082 expansion packs.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:44 schreef WAT het volgende:
[..]
Will Wright kennende wordt het meer een spectaculair poppenhuis dan een goed, spannend spel. Dat is natuurlijk fantastisch, maar het wordt wel snel saai ...
Will Wright heeft meer gedaan dan alleen The Sims enzoquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:46 schreef WAT het volgende:
[..]
Will Wright kennende komen er ook 3209832989082 expansion packs.
Ok. Simcity dan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:59 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Will Wright heeft meer gedaan dan alleen The Sims enzo
Populous = Molyneuxquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:01 schreef WAT het volgende:
[..]
Ok. Simcity dan.
Ik wist trouwens niet dat Populous ook van hem was. Dat was een goede game.
je kan zelfs het heelal dominerenquote:Op maandag 26 december 2005 23:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat verandert naarmate je verder evolueert.
Je begint als een heel klein organisme en groeit uiteindelijk uit tot een werelddominerende macht.
Ah ja, dit is alleen het demonstratie gedeelte van de presentatie. Ik had em al helemaal gezien, maar wel leukquote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:26 schreef Shakermaker het volgende:
De presentatie van Will Wright op de GDC vorig jaar staat nu ook op Google. Het is een ingekorte versie van iets langer dan een half uur. Elke seconde is geweldig.
link
quoted for truth.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:34 schreef Elvi het volgende:
Ik kan niet wachten!Dit is echt zo'n spel wat ik meteen ga kopen als ie uit is!
Jammer dat t waarschijnlijk pas in de herfst is...![]()
Wow... erg impressive.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:26 schreef Shakermaker het volgende:
De presentatie van Will Wright op de GDC vorig jaar staat nu ook op Google. Het is een ingekorte versie van iets langer dan een half uur. Elke seconde is geweldig.
link
Mja, geloof 't wel, maar het is wel zo dat je ze moet downloaden begreep ik. Jouw computer neemt dan als het ware die andere spelers over. Je speelt dus niet real-time tegen anderen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar de andere beschavingen en steden die je tegenkomt zijn dus eigenlijk afkomstig van andere spelers? Dat voegt ook enorm bij aan de herspeelbaarheid
Dat niet nee, maar het voegt wel een nieuwe dimensie toe aangezien je waarschijnlijk bij elke game compleet andere beschavingen tegenover je krijgt die weer anders reageren. Moet de herspeelbaarheid flink opschroeven, mits de AI goed genoeg wordt.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:44 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, geloof 't wel, maar het is wel zo dat je ze moet downloaden begreep ik. Jouw computer neemt dan als het ware die andere spelers over. Je speelt dus niet real-time tegen anderen.
Klopt helemaal, ik ben erg benieuwdquote:Op maandag 6 maart 2006 13:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat niet nee, maar het voegt wel een nieuwe dimensie toe aangezien je waarschijnlijk bij elke game compleet andere beschavingen tegenover je krijgt die weer anders reageren. Moet de herspeelbaarheid flink opschroeven, mits de AI goed genoeg wordt.![]()
Check dat filmpje gewoon. Digitaal orgasme.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:17 schreef DrDentz het volgende:
Will Wright is een genie.. dit wordt vast weer een gaaf spel![]()
Ik kan die baas niet verslaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 07:32 schreef Bot13 het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen wachten..
http://img494.imageshack.us/my.php?image=spore9mv.swf
Ja joh. Je begint namelijk met een bacterie, en van daaruit moet je een hele beschaving opbouwen!quote:Op woensdag 5 april 2006 12:24 schreef MrBean het volgende:
Dat is ja net asteroids! Hoop dat Spore wel wat dieper gaat.
will Wright maakt de laatste jaren maar halve games.. En noemt ze dan Sandboxesquote:Op donderdag 6 april 2006 14:09 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh, je moet daar toch een distinctie maken. Molyneux komt zelden beloofde features na. Ik kan me weinig herinneren dat Will Wright beloofd heeft en volledig uit het eindresultaat gelaten werd.
Dat is te makkelijk. Dat jij niet de fantasie hebt om je daarmee bezig te houden moet je niet Wright de schuld van geven. Als je ziet hoe vrouwen zich maanden bezig kunnen houden met the sims kan je niet anders stellen dan dat het weldegelijk echte games zijn, die alleen op een ander publiek gericht zijn dat zich ook kan vermaken zonder dat alles op een presenteerblaadje wordt aangeboden in de vorm van een verhaal en een motivatie e.d.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef BMH het volgende:
[..]
will Wright maakt de laatste jaren maar halve games.. En noemt ze dan Sandboxes
Dat was een 1 april grap van een onofficiële Spore sitequote:Op maandag 26 december 2005 23:21 schreef kepler het volgende:
schijnt ook op de 360 te komen, maar dat is slechts een gerucht
Ik speel het soms ook wel eens.quote:Op donderdag 6 april 2006 17:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Dat jij niet de fantasie hebt om je daarmee bezig te houden moet je niet Wright de schuld van geven. Als je ziet hoe vrouwen zich maanden bezig kunnen houden met the sims kan je niet anders stellen dan dat het weldegelijk echte games zijn, die alleen op een ander publiek gericht zijn dat zich ook kan vermaken zonder dat alles op een presenteerblaadje wordt aangeboden in de vorm van een verhaal en een motivatie e.d.
The Sims was tenminste iets nieuws.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:55 schreef Retuobak het volgende:
Blijkbaar doet ie toch iets goed gezien het succes ervan evenals de relatief hoge waarderingen voor zowel The Sims 1 als The Sims 2.
En daar is niks mis mee, daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:20 schreef MrBean het volgende:
Ik hou altijd wel van sandbox-achtige games.
Daarvoor ben je in ieder geval bij Will Wright wel aan het juiste adres, vernieuwingquote:Op donderdag 6 april 2006 18:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
The Sims was tenminste iets nieuws.
Ipv de zoveelste city builder of first person shooter.
Zo gaat dat elk jaar met de E3... Zo heb je weken lang weinig tot geen nieuws en zo krijg je een stortvloed van video's, screenshots en info over je heen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:31 schreef MrBean het volgende:
Wat een boel nieuws opeens de laatste dagen!
Ik ook.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:52 schreef Zwoerd het volgende:
Net wat filmpjes gezien, wat gaat dit een cool spel worden, vooral die evolutie fase, ik heb nu echt al zoveel ideeen in mn kop over hoe ik mn beestje wil hebben![]()
Het spel wordt ook fantastisch, denk Civilization maar dan op gigantische schaalquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:51 schreef MrBean het volgende:
Het ontwerpen lijkt me supercool, maar het spel zelf gaat enorm tegenvallen ben ik bang. (zie: The Sims)
Dan nog. Ik vind het meer ontwerpen. Ik zou wel wat meer filmpjes over het échte spel willen zien, hoe ze dat hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:20 schreef Maisnon het volgende:
Heb je ook nog dat filmpje met Robin Williams gezien, en wat er over bijvoorbeeld die kaarten verteld wordt?
Mocht ik in de positie komen om naast de Wii ook een Xbox360 te kopen of er eentje te winnen, dan hoop ik dat natuurlijk ookquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:29 schreef twi het volgende:
Ik heb me echt een breuk gelachen met Robin Williams. De presentatie zelf vond ik niet zo boeiend, had alles wat 'ie liet zien m.u.v. die kaarten al gezien. Maar dit gaat zo'n gave game worden. Hopelijk komt er een mooie X360 port.
Dan wordt ik compleet gekquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:53 schreef Zwoerd het volgende:
Ik verwacht dat hij pas eind volgend jaar uit zal komen.
Ik hoef de game ook niet nu, maar april 2007 is een prima datum, als ik vervolgens nog moet wachten tot december 2007 om de game voor de 3e keer op de E3 te kunnen zien.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:39 schreef Unrealer999 het volgende:
[..]
Liever wat langer wachten en een Super spel, dan nu spelen en een flut game![]()
Tja, daar kiezen hun voor. Wij kunnen er niks aan doenquote:Op zondag 14 mei 2006 13:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik hoef de game ook niet nu, maar april 2007 is een prima datum, als ik vervolgens nog moet wachten tot december 2007 om de game voor de 3e keer op de E3 te kunnen zien.
Nee, ik snap ook wel dat we er niks aan kunnen doen. Maar de release staat gewoon voor april 2007, en ik denk dat dat hooguit een maandje of 2 zal opschuiven. Maar hij zal echt niet eind 2007 pas uitkomen.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:43 schreef Unrealer999 het volgende:
[..]
Tja, daar kiezen hun voor. Wij kunnen er niks aan doen![]()
Ik zie hem ook het liefst april 2007 maar dat horen we dan wel weer,![]()
Ik vind die anderen ook best gaaf.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:51 schreef Maisnon het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze vind ik wel gaaf
Om alle potentie waar te maken, zullen de eisen wel heel hoog worden. Dan maar hopen op een X-box 360 port.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:58 schreef Misanthropist het volgende:
al enig idee welke systeemeisen we kunnen gaan verwachten?
ik ga namelijk eind dit jaar een nieuwe pc kopenquote:Op maandag 15 mei 2006 10:32 schreef Joeks79 het volgende:
[..]
Om alle potentie waar te maken, zullen de eisen wel heel hoog worden. Dan maar hopen op een X-box 360 port.
Wel ff wachten op de DX10 kaarten dude.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:59 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik ga namelijk eind dit jaar een nieuwe pc kopen
Doe het gelijk goed, DirectX10 kaart, Windows Vista etc.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:59 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik ga namelijk eind dit jaar een nieuwe pc kopen
Tja, maar is het dan nog wel toegankelijk voor de massa?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:57 schreef speknek het volgende:
Ik blijf het eeuwig jammer vinden dat je wezens niet echt evolueren, volgens mij zit er dan veel meer spanning in het spel.
om even hier op terug te komen, is die baas onverslaanbaar? of is er een manier. kan wel zijn dat ie onverslaanbaar is omdat daarna de evolutie te ver gaat voor een flash dingetje, maar dan is het wel stom.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 07:32 schreef Bot13 het volgende:
laat maar, het gaat gewoon niet verder.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
om even hier op terug te komen, is die baas onverslaanbaar? of is er een manier. kan wel zijn dat ie onverslaanbaar is omdat daarna de evolutie te ver gaat voor een flash dingetje, maar dan is het wel stom.
Dat is tofquote:Op dinsdag 7 maart 2006 07:32 schreef Bot13 het volgende:
Ja leuke presentatiequote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:56 schreef OpenDeur het volgende:
Video van een lezing door Will Wright over spelontwerp. Op zich wel interessant, al kun je wel de eerste 15 minuten gelijk overslaan.
iddquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:25 schreef depax het volgende:
Dit is een echte must buy voor mij probably op de Wii pc
die creature creator met een Wii-controller? vraag me af of dat wel zo goed werkt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 06:28 schreef depax het volgende:
ja pc zou ook kunnen ligt eraan welke hij het eerste komt orgineel was ik aan het denken voor de pc tot ik hoorde dat hij ook naar de wii kwam
Is dat een antwoord op mijn vraag? Ik ben niet zo thuis in die beurzen enzoquote:
Game of the year 2007.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is dat een antwoord op mijn vraag? Ik ben niet zo thuis in die beurzen enzo.
Dat is al verzet naar "2e helft 2007" helaas.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:03 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Game of the year 2007.
Hij zou eind q1, begin q2 uit moeten komen. Gewoon hopen.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/news.html?sid=6155540&page=3&q=quote:GS: Finally, we've heard a few different dates get tossed around for the release of Spore. When is the game scheduled to launch?
WW: We're saying the second half of next year [2007] for now.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is al verzet naar "2e helft 2007" helaas.
Wauw, dat filmpje.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:33 schreef Forcefuzz het volgende:
Toffe screenshot van vehicle editor:
[afbeelding]
En filmpje over space fase:
http://www.youtube.com/watch?v=7t0kuvz5x_4
dat filmpje is wel erg tof, en ziet er redelijk vergevorderd uitquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:33 schreef Forcefuzz het volgende:
[afbeelding]
Oh, geen bron, dat denk ik gewoon. Ze stellen altijd uitquote:
dat heeft ie gedaan en het werkte nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:40 schreef DrDentz het volgende:
Er was hier toch ook een kerel die wel z'n eigen lul eraf wou snijden en opeten om het spel nu te mogen spelen? Wat zou hij nu wel niet denken![]()
Wow, gaaf! Toch nog wat nieuw materiaalquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:33 schreef Forcefuzz het volgende:
[afbeelding]
Dat robin william filmpjequote:Op donderdag 4 januari 2007 19:16 schreef kipknots het volgende:
Nog wat creature editor filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=su9n_OcHPE8
http://www.youtube.com/watch?v=vHX3WbetnJQ&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=jpM1CsO0S0I&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=fJgTwNnnwDo&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=C_Bc6QRxfFg&mode=related&search=
Waarom ben je bang dat dit teleur gaat stellen precies?quote:Op zondag 21 januari 2007 17:44 schreef VoreG het volgende:
Ben bang dat dit teleur gaat stellen. De filmpjes die je vooral ziet zijn van de 'creature builder' terwijl dat maar een erg klein deel is van het spel.
Hij is bang dat niet alle gedeeltes van het spel even leuk zullen zijn, maar dat het meer een bij elkaar geraapt zooitje zal worden,quote:Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Waarom ben je bang dat dit teleur gaat stellen precies?
ben je dat niet altijd voor een game, ik geloof pas in succes van een game als ie echt uit is. Met Spore dus hetzelfde en omdat de verwachtingen hierbij hoger liggen is het des te vervelender als ie teleur stelt.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Waarom ben je bang dat dit teleur gaat stellen precies?
Maar B&W is dan niet door Will Wright gemaakt.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:14 schreef VoreG het volgende:
Bij Black & White werd er ook zo de nadruk gelegd op de geweldige ontwikkeling die je creature doormaakt. Je kon alles, de mogelijkheden waren eindeloos. Dat hoor je nu weer, ik heb een beetje een trauma overgehouden aan B&W.
De mogelijkheden waren ook best wel eindeloos.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:14 schreef VoreG het volgende:
Bij Black & White werd er ook zo de nadruk gelegd op de geweldige ontwikkeling die je creature doormaakt. Je kon alles, de mogelijkheden waren eindeloos. Dat hoor je nu weer, ik heb een beetje een trauma overgehouden aan B&W.
goed bedacht maar slecht uitgewerkt imho...quote:Op maandag 22 januari 2007 13:14 schreef VoreG het volgende:
quote:"It's pretty satisfying to fly around in your X-Wing and blow up The Enterprise," said Quigley.
"You can have an interstellar war between the Care Bears and the Klingons," said Wright, to a chorus of laughter.
Ja maar gasten, dat was Peter Molyneux die ER OM BEKEND STAAT om teveel te beloven in een game (fable, b&w)quote:Op maandag 22 januari 2007 16:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De mogelijkheden waren ook best wel eindeloos.
Je kon heeeeeel veel met dat creature hoor
Jammer was alleen dat de meeste mensen het geduld niet hadden voor die game.
Zo origineel is het toch niet ?quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:37 schreef RickoKun het volgende:
ach, 't is tenminste een origineel idee,
't origineelste van deze tijd, waar alles gelijk is, en niks nieuws aan de orde komt.
Ze gaan niet 8 spellen in één stoppen, maar ze vergelijken op die tabel de verschillende fases met verschillende spellen. Ik denk niet dat ze aan het begin hebben gezegd van: "ok, ik wil een spel met tetris, civilization en populous en om het af te maken gooien we dit en dat er ook maar bij."quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
Ah, ze gaan dus 8 spellen in 1 spel stoppen.
Veel kans dus op 8 spellen die onaf zijn of het net niet hebben...
Of wilden ze er ook 8x zo lang over gaan doen als over een gewoon spel ?
Deze filmpjes verschillen weinig van wat we op de E3 zagen vorig jaar. Ook toen waren er allemaal standaard onderdelen. Maar omdat er zoveel zijn en omdat je totaal vrij bent in de globale vorm van je chara en waar je wat voor onderdelen invoegt, waarna aan de hand daarvan berekend wordt hoe jouw wezen zou moeten lopen, zal geen enkel ras hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 01:19 schreef L.Denninger het volgende:
Ik vind die filmpjes er eerlijk gezegd nogal lauw uit zien.
Eerder werd er verteld dat je de creatures helemaal zelf kon "shapen", nu zie ik dat je gewoon een grote lijst met standaard onderdelen hebt.
Er werd gedaan alsof de bewegingen zichzelf genereerden / evolueerden,
als ik nu naar de "creatures" en "tribal" filmpjes kijk zie ik lelijke voorgebakken animaties.
Soit, ze skinnen de onderdelen die je hebt uitgekozen op het skelet,
maar het lijkt er sterk op dat de skelet-animaties dus voorgebakken zijn.
Het begint mij een beetje te veel op het "Black & White" verhaal te lijken : van alles beloven, en het uiteindelijk niet waar kunnen maken.
Het lijkt nu (zoals ik al eerder dacht) op een verzameling game-concepten die met plakband aan elkaar geplakt zijn, en elk individueel deel kan volgens mij niet de beloofde "briljante elementen" waarmaken.
Naja, afwachten maar, dit zijn tenslotte maar filmpjes
quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:30 schreef Morthill het volgende:
[..]
Deze filmpjes verschillen weinig van wat we op de E3 zagen vorig jaar. Ook toen waren er allemaal standaard onderdelen. Maar omdat er zoveel zijn en omdat je totaal vrij bent in de globale vorm van je chara
Dat berekenen daar heb ik dus mijn twijfels bij, als ik naar die filmpjes kijk lijkt het meer of ze standaard skeletal-animaties hebben voor 2-, 4- ,6 en 8 potigen, en daar jouw "samengestelde" character op mappen.quote:en waar je wat voor onderdelen invoegt, waarna aan de hand daarvan berekend wordt hoe jouw wezen zou moeten lopen, zal geen enkel ras hetzelfde zijn.
Nee, maar het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven he. Het is een spel en geen 3d ontwerp programma...quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Standaard onderdelen is niet "compleet vrij zijn in de vorm van je character" naar mijn mening..
Dude, hoe wil je anders een werkende mond en klauwen maken? dat kan gewoon niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:20 schreef L.Denninger het volgende:
Standaard onderdelen is niet "compleet vrij zijn in de vorm van je character" naar mijn mening..
[..]
Ja, de dag na je overlijden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:39 schreef SnowDoggg het volgende:
SporeKan niet wachten!!!
Al meer duidelijkheid over releasedatum?
![]()
ik ookquote:Op zondag 29 april 2007 22:33 schreef Gamer_V het volgende:
Toen dit topic weer op de top van mijn AT stond, verwachtte ik eigenlijk nieuws.
De tijden van Transport Tycoon zijn nog steeds volop bezig!quote:Op maandag 30 april 2007 13:23 schreef dialMforMonkey het volgende:
De tijden van Transport Tycoon en Simcity 2000 zijn lang vervlogen
maja maxis is niet een studioquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:49 schreef Retuobak het volgende:
Ik las laatst een gerucht dat het nog helemaal niet één game was. Maar dat dus gewoon de verschillende stadia nog los van elkaar stonden. Kan me voorstellen dat het nog flink wat werk kost om dat te fixen. Anyway, kan me niet voorstellen dat EA blij is, aangezien Maxis en dus ook Will Wright niet al hun tijd kunnen besteden aan Spore de komende jaren, ze willen immers ook een nieuwe Sims en Simcity gaan afleveren voor 2009.
Het is wel één studio, niet één teamquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:00 schreef depax het volgende:
[..]
maja maxis is niet een studio
als je kijkt hoeveel sims er uit komen
expension packs ect ( en wii versie )
dan ligt probleem daar niet.
Dankzij The Sims kan EA Spore financieren.quote:
goh.. ik zag dit topic, en vroeg me af wat er met spore gebeurd was.. "ondertussen zou t er toch moeten zijn?", dacht ik. Nee dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:34 schreef Retuobak het volgende:
Nou, de mensen die hoopten op een release dit jaar kunnen teleurgesteld afdruipen. De game is weer uitgesteld. Game komt niet voor april 2008 uit!
Zie ook hier
Idd, net als Stalker. Dat viel ook vies tegen, terwijl je er 3091 jaar op hebt zitten wachten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:58 schreef outcast_within het volgende:
spore gaat straks nog tegenvallen ook
iig let your hopes down dan kan het alleen nog maar meevallen
mwaaaah ik zag stalker zowieso niet echt zitten, bovendien hadden die lui geld tekort enzo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Idd, net als Stalker. Dat viel ook vies tegen, terwijl je er 3091 jaar op hebt zitten wachten.
Belachelijk inderdaad, dat ze dat 35 jaar geleden bedacht hebben! Heeft het RPG-genre compleet veranderd!quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:34 schreef RickoKun het volgende:
trouwens, dit is 1 van de weinige spellen waar ik naar uit kijk omdat het toch eens iets anders is dan al die shooters, rts-en en 'rpg's' tegenwoordig (RPG is tegenwoordig een spel dat loopt op dobbelstenen en een balkje met 0 t/m 9 en = - )
quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:34 schreef RickoKun het volgende:
trouwens, dit is 1 van de weinige spellen waar ik naar uit kijk omdat het toch eens iets anders is dan al die shooters, rts-en en 'rpg's' tegenwoordig (RPG is tegenwoordig een spel dat loopt op dobbelstenen en een balkje met 0 t/m 9 en = - )
Jij vindt Forever als muziek in je oren klinkenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:51 schreef Cyberia18 het volgende:
De subtitel is inmiddels ook al bekend, namelijk Forever. Klinkt als muziek in de oren moet ik zeggen.
Ik vind het een beetje raar klinken. Spore: Forever.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:51 schreef Cyberia18 het volgende:
De subtitel is inmiddels ook al bekend, namelijk Forever. Klinkt als muziek in de oren moet ik zeggen.
Was allang bekend. En het is nog fout ook, het is namelijk nog een keer bevestigd dat spore pas in fiscaal jaar 2009 uitkomt, wat na maart 2008 begint.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:56 schreef Stinger__ het volgende:
Spore has been delayed... indefinitely.
klikl
klik
ohja.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Was allang bekend. En het is nog fout ook, het is namelijk nog een keer bevestigd dat spore pas in fiscaal jaar 2009 uitkomt, wat na maart 2008 begint.
Ja op het eind van het fimpje zie je nieuwe dingenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:52 schreef Mivea het volgende:
http://www.g4tv.com/e3200(...)ner_Talks_SPORE.html
voor mij zaten hier nieuwe filmpjes in.
spel komt waarschijnlijk pas uit begin 2008![]()
en dan ook waarschijnlijk![]()
http://www.joystiq.com/20(...)ing-with-08-release/
Brian Eno ???quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:06 schreef DarkManta het volgende:
Damn op dit spel ben ik al heel lang aan het wachten.
Topje van de ijsberg is dat de muziek in dit spel verzorgd wordt door Brian Eno
Dat zou dan wel weer meevallen! Ik heb verdere releasedata langs zien komen! Laten we het hopen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:10 schreef Bertjeee het volgende:
30 maart 2008 is nu de date die circuleert....Geen officiele bron helaas.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/news.html?sid=6177159&mode=previewsquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:28 schreef KaiN het volgende:
Ja het wordt wel weer eens tijd dat Spore van zich laat horen..... Ik was gelijk helemaal hyped over het spel maar dat is inmiddels ook weer flink afgekoeld.
ja. dat doe je dan he.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:35 schreef Gamer_V het volgende:
*kick*
En jullie denken dat er nieuws is.
Klotejongquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:35 schreef Gamer_V het volgende:
*kick*
En jullie denken dat er nieuws is.
We zullen het zien....quote:"Nog zo'n zes maanden en Spore is klaar!", aldus Wright
Uitgegeven: 24 oktober 2007 18:50
Will Wright, de man achter de Sims, laat in een interview met Radio 5 Live weten dat zijn nieuwe geesteskind Spore nog ongeveer zo'n zes maanden op zich zal laten wachten. Op dit moment legt men de laatste hand aan het spel, Spore zou zelfs al volledig speelbaar zijn.
"Het was nodig dat we een heleboel tests deden om er zeker van te zijn dat de uiteindelijke versie van het spel toegankelijk zal zijn voor een grote groep mensen", zo zegt Wright. Hij is van mening dat Spore niet enkel door hardcore gamers gespeeld moet worden, iedereen die met de Sims overweg kon zou ook met zijn aankomende spel overweg moeten kunnen. Nu enkel nog hopen dat we Spore ook daadwerkelijk in de lente van 2008 in de winkelrekken terug zullen vinden, het zou niet de eerste keer zijn dat de release naar achteren wordt geschoven.
Er zit geen multiplayer in hè. Alleen de ontworpen dingen van andere spelers zie je, niet de andere spelers zelf.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:20 schreef RickoKun het volgende:
waar ik het meest naar zal uitkijken is dat ik eindelijk in de ruimte kan vliegen, en dan andere beschavingen van de planeet kapotmaak!Dat lijkt me echt zo vet! Dat je zelf kan bepalen naar welke planeten je vliegt enzo! maarja, zal je net zien dat ze die internetoptie (want ik zag zo'n filmpje waar je gewoon eindeloos zowat kon uitzoomen tot het hele melkwegstelsel) wegdoen en dat er iets triests voor terugkomt.
Het lijkt mij zo bruut (ook al word ik zelf afgemaakt) als er plotseling ineens een andere speler op mijn planeet komt met zijn/haar eigen ontwerpen enzo!Dan mogen ze van mij dit spel wel uitmelken net zoals de sims (alhoewel dat wel héél érg uitgemolken is)
PS: ik ben een sletje
watquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 04:47 schreef L.Denninger het volgende:
Doet me erg denken aan de opkomst van "Black & White"...
Ja, dat gevoel heb ik ook. Jarenlang is eraan gewerkt, het wordt een superuniek spelconcept, maar een maandje na de release is er straks niemand meer die het speelt omdat het gewoon niet leuk isquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 04:47 schreef L.Denninger het volgende:
Uhuh, hypen hypen hypen, uitstellen, screenshots releasen, vertellen over het nieuwe spelconcept, hypen, hypen, kutspelquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 04:47 schreef L.Denninger het volgende:
B&W staat bij mij echt in mn top 5? Ik heb maar weinig games zoveel gespeeld als datquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Jarenlang is eraan gewerkt, het wordt een superuniek spelconcept, maar een maandje na de release is er straks niemand meer die het speelt omdat het gewoon niet leuk is
Ja, je had een paar freaksquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:00 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
B&W staat bij mij echt in mn top 5? Ik heb maar weinig games zoveel gespeeld als dat
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er zit geen multiplayer in hè. Alleen de ontworpen dingen van andere spelers zie je, niet de andere spelers zelf.
Ja, die zijn door de computer bestuurd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]meen je niet!? maar maar maar ik zag zoen filmpje waar je andere beschavingen naar de filistijnen kon helpen!
![]()
NoooOOooOOOoooOOOOoooo!!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, die zijn door de computer bestuurd.De enige "multiplayer" die in het spel zit is dat het spel alle bevolkingen van planeten download van een server waar iedereen zijn creaties automatisch heenstuurt. Dus je krijgt wel de door andere mensen gemaakte beesten, maar je speelt niet tegen ze. Dat zou ook niet werken, dan zit je net in de creature-fase en dan komt iemand met zijn Ufo langs die jouw planeet opblaast zodat je weer opnieuw kan beginnen.
En wij wachten al 300 jaar op jouw Darwin Award.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:26 schreef Fok-R het volgende:
Wacht al 300 jaar op die game
Maar niet snel genoeg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:47 schreef Gamer_V het volgende:
Dat doet het ook. Langzamerhand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |