abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:32:49 #201
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33690035
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:13 schreef rubbereend het volgende:
lijkt de eerste etappe wel, we zijn goed en wel onderweg en de eersten moeten alweer naar de kant Als de INGbrunel weer blijft varen snoepen ze weer leuk wat punten
en als de AAB1 en AAB2 geen probleem kennen waardoor ze vroegtijdig aan land moeten, maakt de concurrentie ze wel heel makkelijk
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 12:41:08 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33690285
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:08:45 #203
3501 worsie
Had too much grass...
pi_33691335
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
Hoort er bij deze race, dat geven alle team zelf ook aan. Tja, de vergelijking is al vaker getrokken; net Formule 1. To finish first, first you have to finish.
Ik vindt het wel jammer omdat het inderdaad afbreuk doet aan de spanning, maar er is nog een lange weg te gaan. Nog 8 etappes inclusief deze, we zullen zien...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 januari 2006 @ 13:15:53 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33691638
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:23:45 #205
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33691932
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:31 schreef WEST het volgende:

[..]

www.newsnow.co.uk

bedoel je die?
Yep, thanks!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:25:50 #206
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33692026
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Yep, thanks!
haal ik mijn F1 news vandaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 13:30:31 #207
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33692233
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
Dat is zeker waar, het wordt volgens mij de zwaarste etappe genoemd (correct me if I'm wrong..)

Het wordt denk ik nog wel een spannende etappe
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:39:15 #208
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33692587
Thanx Worsie voor de heldere analyse. Ben het met je eens dat Movistar misschien een te ambiteuze weg wil varen. Aan de andere kant, wie niet waagt wie niet wint. Het ziet er naar uit dat heel aankomen in Melbourne al voldoende kan zijn!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33693369
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:22 schreef Fendy het volgende:
Niet echt leuk voor het wedstrijdelement imo.
And the winner by default is...
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:06:26 #210
19529 Fendy
True Spirit
pi_33693545
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Heb je gelijk in, het was dan ook maar een gechargeerd garpje Ze hebben nog zo'n ontzettend lange weg te gaan...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:00:37 #211
19529 Fendy
True Spirit
pi_33697242
Ietsje meer dan een uurtje nog
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_33698305
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:45:41 #213
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33698953
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef SevenWonders het volgende:
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 16:47:56 #214
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33699033
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
Het is inderdaad maar afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk ook dat dit de volgende problemen zijn, en die uit de vorige VOR niet/nauwelijks meer zullen voorkomen.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 16:50:38 #215
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:04:03 #216
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699537
Leuk filmpje over de start in Cape Town:
http://www.volvooceanrace(...)20-9f78-0730aa571118
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:07:41 #217
19529 Fendy
True Spirit
pi_33699658
-edit-
dit zag er niet uit
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:08:13 #218
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699678
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:13:34 #219
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699842
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:15:32 #220
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33699911
nog een leuk stukje uit een e-mail van Paul Cayard:
quote:
Yesterday we and Ericsson witnessed a pretty impressive display of boat speed by ABN AMRO ONE. Around 11:00 local time they were one mile dead astern of us and we were the same 1 mile astern of Ericsson, all lined up on starboard tack. As the wind built from 8 to 20-25 knots, ABN simply sailed through our lee and that of Ericsson and back up in front of both of us and put another two miles on us by sunset. The ABN design is very good in conditions where stability is required. Unfortunately, I think that will be most of the time in these boats.
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:20:30 #221
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33700085
Dit verklaart waarom ze zover naar het zuiden gaan. Ik denk dat ze zuidelijker willen gaan om dan downwind richting scoring gate te kunnen. Komen ze wel eerst nog een stuk tegen met geen of heel weinig wind

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33700535
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)

[afbeelding]
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren

Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 18:01:54 #223
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33701388
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren

Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Town

Verder snap ik niet echt wat voor move de beide ABN's maken... Iemand die het wel snapt, of een mogelijke verklaring heeft?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:12:46 #224
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33701691
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo

en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_33701749
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef azaroth het volgende:
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo

en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...

Zuiden bedoel je?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:15:45 #226
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33701790
ze varen toch echt een koers van meer dan 180 graden hoor

AAB1 en ING zelfs meer dan 200 graden
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_33701791
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:14 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...

Zuiden bedoel je?
Of bedoel je die koers van 181 graden (zuidelijk, met een klein beetje westen...?
pi_33701816
Het lijkt dat de AA1 in een gebied met weinig wind (<5 knopen) en een totaal andere richting terecht is gekomen. Daarom is AA2 ook overstag gegaan.
Het lijkt dat AA1 er door heen wil varen om zo aan de zuidelijke kant te komen.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33701847
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Town

Verder snap ik niet echt wat voor move de beide ABN's maken... Iemand die het wel snapt, of een mogelijke verklaring heeft?
Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:24:22 #230
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_33702095
Volgens mij is het heel simpel. De Movistar zit in een heel andere situatie als de rest. Zij hebben wind en lift (windrichting word gunstiger)
De rest van de vloot heeft minder wind en zit in een header(windrichting word slechter)

Kortom: Als dit lang aanhoudt, gaat Movistar hier echt fikse klappen uitdelen aan de rest van het veld.

De move van de ABN1 snap ik helemaal niet aangezien mijn coach in de optimist mij er altijd verzekerde dat als nog een keer van het merkteken zou afvaren in een kruisrak dat ik beter kon gaan voetballen.
pi_33702188
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:24 schreef Farr40 het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. De Movistar zit in een heel andere situatie als de rest. Zij hebben wind en lift (windrichting word gunstiger)
De rest van de vloot heeft minder wind en zit in een header(windrichting word slechter)

Kortom: Als dit lang aanhoudt, gaat Movistar hier echt fikse klappen uitdelen aan de rest van het veld.

De move van de ABN1 snap ik helemaal niet aangezien mijn coach in de optimist mij er altijd verzekerde dat als nog een keer van het merkteken zou afvaren in een kruisrak dat ik beter kon gaan voetballen.
Gelukkig is een optimist geen VO70 .....
Ze willen gewoon naar de wind toe. een toename van 10 knopen wind zorgt voor een toename van 10 knopen snelheid .... reken uit je winst.
Ik denk nog steeds dat AA2 er goed voor ligt, net zoal Brasil er goed voor lag voordat de boot uit elkaar viel. AA1 gaat ook goed. Movistar zal nog moeten blijken. Het lijkt nu goed maar ze moeten nog een lang stuk voordat ze in dezelfde wind gaan komen .....
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33702221
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33702524
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:28 schreef JandeHoop het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.
Of dat ze naar een andere haven dan Cape Town gaan?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 19:49:19 #234
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33704901
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.

Ook kan het zijn dat ze naar een andere haven gaan dan Cape Town, hoewel in het persbericht gezegd is dat ze naar Cape-Town gingen voor evaluatie en eventuele reparatie.
pi_33705425
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.

Ook kan het zijn dat ze naar een andere haven gaan dan Cape Town, hoewel in het persbericht gezegd is dat ze naar Cape-Town gingen voor evaluatie en eventuele reparatie.
Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:07:57 #236
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705534
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.
Dat klopt.
Maar ook niet minder kracht op de romp zelf (en het deel van de cockpit wat beschadigd is) ?
pi_33705729
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat klopt.
Maar ook niet minder kracht op de romp zelf (en het deel van de cockpit wat beschadigd is) ?
Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.

Ff kijken wat er loos. Met eric toch wel weer de kiel?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:14:03 #238
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705766
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:12 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.

Ff kijken wat er loos. Met eric toch wel weer de kiel?
Ja, bij de Ericsson is één van de hydraulische vijzels van de kiel wederom defect. En bij de Brasil1 is er structurele schade aan de cockpit.
pi_33705871
Op de website van brasil staat dat ze terug gaan naar Zuid afrika, en niet naar cape town. Zal dus wss wel een andere haven zijn.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:19:06 #240
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705941
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:17 schreef the_disheaver het volgende:
Op de website van brasil staat dat ze terug gaan naar Zuid afrika, en niet naar cape town. Zal dus wss wel een andere haven zijn.
Waarschijnlijk wel, ja. Dat wordt dus afwachten...
pi_33706091
Leuk vaag plaatje ook op vor.com:
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:33:18 #242
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33706451
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:23 schreef the_disheaver het volgende:
Leuk vaag plaatje ook op vor.com:
[afbeelding]
net afgesproken werk om elkaar ff te begroeten
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:35:06 #243
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33706528
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef WEST het volgende:

[..]

net afgesproken werk om elkaar ff te begroeten
Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de wal
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:50:20 #244
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33707111
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de wal
ff naast elkaar liggen voor de dagelijkse bakkie
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:43:45 #245
19529 Fendy
True Spirit
pi_33710642
25 Minuutjes nog. Zou ABN1 nog steeds rond de 225 graden gevaren hebben of zijn weer naar het zuidoosten gekoerst? Ik vind het in ieder geval spannend
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_33710715
ff de stand van 17 vanmiddag ter volledigheid (de volledige data dan

1
2
3
4
5
6
7
8
Team          Latitude   Longitude   DTF   DTL  DTLC  CMG   SMG   VMG   ETA
movistar     38 56.53S   23 38.04E   5703    0     0  170  10.1   7.0   No Data   
Brasil 1     38 11.40S   22 47.22E   5754   51    -9   36  10.8   6.0   No Data   
Pirates otC  40 06.27S   21 59.51E   5757   54   -24  188   6.8   5.9   No Data   
ABN AMRO ONE 40 14.53S   21 46.30E   5765   62   -35  203   6.3   5.8   No Data   
ABN AMRO TWO 40 17.49S   21 33.27E   5774   71   -26  190   7.0   5.6   No Data   
ING  Brunel  40 07.12S   21 09.45E   5794   91   -37  204   8.4   5.2   No Data   
Ericsson     35 36.40S   21 24.10E   5875  172   -29   24  10.9   3.7   No Data
pi_33711128
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:43 schreef Fendy het volgende:
25 Minuutjes nog. Zou ABN1 nog steeds rond de 225 graden gevaren hebben of zijn weer naar het zuidoosten gekoerst? Ik vind het in ieder geval spannend
203 over de laatste 6 uur.
pi_33711688
edit: eerst even kijken of het echt wel een nieuwe is
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:10:58 #249
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33711812
Ze zijn een beetje traag bij de VOR
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:11:35 #250
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33711848
volgens mij zijn de AAB1 en de AAB2 met een thee kransje bezig

ben trouwens benieuwd naar de fotos als ze zo dicht bij zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')