Of bedoel je die koers van 181 graden (zuidelijk, met een klein beetje westen...?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...![]()
Zuiden bedoel je?
Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Town![]()
Verder snap ik niet echt wat voor move de beide ABN's maken... Iemand die het wel snapt, of een mogelijke verklaring heeft?
Gelukkig is een optimist geen VO70 .....quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:24 schreef Farr40 het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. De Movistar zit in een heel andere situatie als de rest. Zij hebben wind en lift (windrichting word gunstiger)
De rest van de vloot heeft minder wind en zit in een header(windrichting word slechter)
Kortom: Als dit lang aanhoudt, gaat Movistar hier echt fikse klappen uitdelen aan de rest van het veld.
De move van de ABN1 snap ik helemaal niet aangezien mijn coach in de optimist mij er altijd verzekerde dat als nog een keer van het merkteken zou afvaren in een kruisrak dat ik beter kon gaan voetballen.
Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Of dat ze naar een andere haven dan Cape Town gaan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:28 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.
Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.
Ook kan het zijn dat ze naar een andere haven gaan dan Cape Town, hoewel in het persbericht gezegd is dat ze naar Cape-Town gingen voor evaluatie en eventuele reparatie.
Dat klopt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.
Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar ook niet minder kracht op de romp zelf (en het deel van de cockpit wat beschadigd is) ?
Ja, bij de Ericsson is één van de hydraulische vijzels van de kiel wederom defect. En bij de Brasil1 is er structurele schade aan de cockpit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.
Ff kijken wat er loos. Met eric toch wel weer de kiel?
Waarschijnlijk wel, ja. Dat wordt dus afwachten...quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:17 schreef the_disheaver het volgende:
Op de website van brasil staat dat ze terug gaan naar Zuid afrika, en niet naar cape town. Zal dus wss wel een andere haven zijn.
net afgesproken werk om elkaar ff te begroetenquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:23 schreef the_disheaver het volgende:
Leuk vaag plaatje ook op vor.com:
[afbeelding]
Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de walquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef WEST het volgende:
[..]
net afgesproken werk om elkaar ff te begroeten![]()
ff naast elkaar liggen voor de dagelijkse bakkiequote:Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de wal![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | movistar 38 56.53S 23 38.04E 5703 0 0 170 10.1 7.0 No Data Brasil 1 38 11.40S 22 47.22E 5754 51 -9 36 10.8 6.0 No Data Pirates otC 40 06.27S 21 59.51E 5757 54 -24 188 6.8 5.9 No Data ABN AMRO ONE 40 14.53S 21 46.30E 5765 62 -35 203 6.3 5.8 No Data ABN AMRO TWO 40 17.49S 21 33.27E 5774 71 -26 190 7.0 5.6 No Data ING Brunel 40 07.12S 21 09.45E 5794 91 -37 204 8.4 5.2 No Data Ericsson 35 36.40S 21 24.10E 5875 172 -29 24 10.9 3.7 No Data |
203 over de laatste 6 uur.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:43 schreef Fendy het volgende:
25 Minuutjes nog. Zou ABN1 nog steeds rond de 225 graden gevaren hebben of zijn weer naar het zuidoosten gekoerst? Ik vind het in ieder geval spannend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |