abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:15:45 #226
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33701790
ze varen toch echt een koers van meer dan 180 graden hoor

AAB1 en ING zelfs meer dan 200 graden
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_33701791
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:14 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...

Zuiden bedoel je?
Of bedoel je die koers van 181 graden (zuidelijk, met een klein beetje westen...?
pi_33701816
Het lijkt dat de AA1 in een gebied met weinig wind (<5 knopen) en een totaal andere richting terecht is gekomen. Daarom is AA2 ook overstag gegaan.
Het lijkt dat AA1 er door heen wil varen om zo aan de zuidelijke kant te komen.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33701847
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Town

Verder snap ik niet echt wat voor move de beide ABN's maken... Iemand die het wel snapt, of een mogelijke verklaring heeft?
Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:24:22 #230
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_33702095
Volgens mij is het heel simpel. De Movistar zit in een heel andere situatie als de rest. Zij hebben wind en lift (windrichting word gunstiger)
De rest van de vloot heeft minder wind en zit in een header(windrichting word slechter)

Kortom: Als dit lang aanhoudt, gaat Movistar hier echt fikse klappen uitdelen aan de rest van het veld.

De move van de ABN1 snap ik helemaal niet aangezien mijn coach in de optimist mij er altijd verzekerde dat als nog een keer van het merkteken zou afvaren in een kruisrak dat ik beter kon gaan voetballen.
pi_33702188
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:24 schreef Farr40 het volgende:
Volgens mij is het heel simpel. De Movistar zit in een heel andere situatie als de rest. Zij hebben wind en lift (windrichting word gunstiger)
De rest van de vloot heeft minder wind en zit in een header(windrichting word slechter)

Kortom: Als dit lang aanhoudt, gaat Movistar hier echt fikse klappen uitdelen aan de rest van het veld.

De move van de ABN1 snap ik helemaal niet aangezien mijn coach in de optimist mij er altijd verzekerde dat als nog een keer van het merkteken zou afvaren in een kruisrak dat ik beter kon gaan voetballen.
Gelukkig is een optimist geen VO70 .....
Ze willen gewoon naar de wind toe. een toename van 10 knopen wind zorgt voor een toename van 10 knopen snelheid .... reken uit je winst.
Ik denk nog steeds dat AA2 er goed voor ligt, net zoal Brasil er goed voor lag voordat de boot uit elkaar viel. AA1 gaat ook goed. Movistar zal nog moeten blijken. Het lijkt nu goed maar ze moeten nog een lang stuk voordat ze in dezelfde wind gaan komen .....
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33702221
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33702524
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:28 schreef JandeHoop het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de boten sneller zijn door af te kruisen dan plat voor de wind te varen.
Of dat ze naar een andere haven dan Cape Town gaan?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 19:49:19 #234
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33704901
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar waarom dan een nooroostelijke koers terwijl cape town in het noordwesten ligt?
Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.

Ook kan het zijn dat ze naar een andere haven gaan dan Cape Town, hoewel in het persbericht gezegd is dat ze naar Cape-Town gingen voor evaluatie en eventuele reparatie.
pi_33705425
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat zal wel met de windrichting te maken hebben, en de snelheid waarmee ze varen. In het persbericht stond iets over langzaam, voor de wind varen om ze de krachten op het schip te verkleinen. Misschien dat ze daarom richting Noord-Oosten koersen.

Ook kan het zijn dat ze naar een andere haven gaan dan Cape Town, hoewel in het persbericht gezegd is dat ze naar Cape-Town gingen voor evaluatie en eventuele reparatie.
Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:07:57 #236
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705534
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Bij een voor de windse koers zal er minder kracht ontstaan op vooral de kiel dan bij een halve wind.
Dat klopt.
Maar ook niet minder kracht op de romp zelf (en het deel van de cockpit wat beschadigd is) ?
pi_33705729
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat klopt.
Maar ook niet minder kracht op de romp zelf (en het deel van de cockpit wat beschadigd is) ?
Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.

Ff kijken wat er loos. Met eric toch wel weer de kiel?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:14:03 #238
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705766
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:12 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten aangezien in niet weet wat beschadigd is.

Ff kijken wat er loos. Met eric toch wel weer de kiel?
Ja, bij de Ericsson is één van de hydraulische vijzels van de kiel wederom defect. En bij de Brasil1 is er structurele schade aan de cockpit.
pi_33705871
Op de website van brasil staat dat ze terug gaan naar Zuid afrika, en niet naar cape town. Zal dus wss wel een andere haven zijn.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:19:06 #240
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33705941
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:17 schreef the_disheaver het volgende:
Op de website van brasil staat dat ze terug gaan naar Zuid afrika, en niet naar cape town. Zal dus wss wel een andere haven zijn.
Waarschijnlijk wel, ja. Dat wordt dus afwachten...
pi_33706091
Leuk vaag plaatje ook op vor.com:
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:33:18 #242
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33706451
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:23 schreef the_disheaver het volgende:
Leuk vaag plaatje ook op vor.com:
[afbeelding]
net afgesproken werk om elkaar ff te begroeten
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 20:35:06 #243
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33706528
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef WEST het volgende:

[..]

net afgesproken werk om elkaar ff te begroeten
Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de wal
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:50:20 #244
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33707111
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Even zwaaien, je gaat elkaar toch missen na een maand samen op de wal
ff naast elkaar liggen voor de dagelijkse bakkie
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:43:45 #245
19529 Fendy
True Spirit
pi_33710642
25 Minuutjes nog. Zou ABN1 nog steeds rond de 225 graden gevaren hebben of zijn weer naar het zuidoosten gekoerst? Ik vind het in ieder geval spannend
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_33710715
ff de stand van 17 vanmiddag ter volledigheid (de volledige data dan

1
2
3
4
5
6
7
8
Team          Latitude   Longitude   DTF   DTL  DTLC  CMG   SMG   VMG   ETA
movistar     38 56.53S   23 38.04E   5703    0     0  170  10.1   7.0   No Data   
Brasil 1     38 11.40S   22 47.22E   5754   51    -9   36  10.8   6.0   No Data   
Pirates otC  40 06.27S   21 59.51E   5757   54   -24  188   6.8   5.9   No Data   
ABN AMRO ONE 40 14.53S   21 46.30E   5765   62   -35  203   6.3   5.8   No Data   
ABN AMRO TWO 40 17.49S   21 33.27E   5774   71   -26  190   7.0   5.6   No Data   
ING  Brunel  40 07.12S   21 09.45E   5794   91   -37  204   8.4   5.2   No Data   
Ericsson     35 36.40S   21 24.10E   5875  172   -29   24  10.9   3.7   No Data
pi_33711128
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:43 schreef Fendy het volgende:
25 Minuutjes nog. Zou ABN1 nog steeds rond de 225 graden gevaren hebben of zijn weer naar het zuidoosten gekoerst? Ik vind het in ieder geval spannend
203 over de laatste 6 uur.
pi_33711688
edit: eerst even kijken of het echt wel een nieuwe is
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:10:58 #249
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33711812
Ze zijn een beetje traag bij de VOR
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:11:35 #250
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33711848
volgens mij zijn de AAB1 en de AAB2 met een thee kransje bezig

ben trouwens benieuwd naar de fotos als ze zo dicht bij zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')