abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:32:49 #201
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33690035
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:13 schreef rubbereend het volgende:
lijkt de eerste etappe wel, we zijn goed en wel onderweg en de eersten moeten alweer naar de kant Als de INGbrunel weer blijft varen snoepen ze weer leuk wat punten
en als de AAB1 en AAB2 geen probleem kennen waardoor ze vroegtijdig aan land moeten, maakt de concurrentie ze wel heel makkelijk
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 12:41:08 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33690285
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:08:45 #203
3501 worsie
Had too much grass...
pi_33691335
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
Hoort er bij deze race, dat geven alle team zelf ook aan. Tja, de vergelijking is al vaker getrokken; net Formule 1. To finish first, first you have to finish.
Ik vindt het wel jammer omdat het inderdaad afbreuk doet aan de spanning, maar er is nog een lange weg te gaan. Nog 8 etappes inclusief deze, we zullen zien...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 januari 2006 @ 13:15:53 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33691638
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:23:45 #205
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33691932
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:31 schreef WEST het volgende:

[..]

www.newsnow.co.uk

bedoel je die?
Yep, thanks!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:25:50 #206
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33692026
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Yep, thanks!
haal ik mijn F1 news vandaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 13:30:31 #207
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33692233
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
Dat is zeker waar, het wordt volgens mij de zwaarste etappe genoemd (correct me if I'm wrong..)

Het wordt denk ik nog wel een spannende etappe
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:39:15 #208
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33692587
Thanx Worsie voor de heldere analyse. Ben het met je eens dat Movistar misschien een te ambiteuze weg wil varen. Aan de andere kant, wie niet waagt wie niet wint. Het ziet er naar uit dat heel aankomen in Melbourne al voldoende kan zijn!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33693369
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:22 schreef Fendy het volgende:
Niet echt leuk voor het wedstrijdelement imo.
And the winner by default is...
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:06:26 #210
19529 Fendy
True Spirit
pi_33693545
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Heb je gelijk in, het was dan ook maar een gechargeerd garpje Ze hebben nog zo'n ontzettend lange weg te gaan...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:00:37 #211
19529 Fendy
True Spirit
pi_33697242
Ietsje meer dan een uurtje nog
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_33698305
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:45:41 #213
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33698953
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef SevenWonders het volgende:
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 16:47:56 #214
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33699033
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
Het is inderdaad maar afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk ook dat dit de volgende problemen zijn, en die uit de vorige VOR niet/nauwelijks meer zullen voorkomen.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 16:50:38 #215
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:04:03 #216
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699537
Leuk filmpje over de start in Cape Town:
http://www.volvooceanrace(...)20-9f78-0730aa571118
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:07:41 #217
19529 Fendy
True Spirit
pi_33699658
-edit-
dit zag er niet uit
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:08:13 #218
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699678
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:13:34 #219
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33699842
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:15:32 #220
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33699911
nog een leuk stukje uit een e-mail van Paul Cayard:
quote:
Yesterday we and Ericsson witnessed a pretty impressive display of boat speed by ABN AMRO ONE. Around 11:00 local time they were one mile dead astern of us and we were the same 1 mile astern of Ericsson, all lined up on starboard tack. As the wind built from 8 to 20-25 knots, ABN simply sailed through our lee and that of Ericsson and back up in front of both of us and put another two miles on us by sunset. The ABN design is very good in conditions where stability is required. Unfortunately, I think that will be most of the time in these boats.
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:20:30 #221
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33700085
Dit verklaart waarom ze zover naar het zuiden gaan. Ik denk dat ze zuidelijker willen gaan om dan downwind richting scoring gate te kunnen. Komen ze wel eerst nog een stuk tegen met geen of heel weinig wind

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33700535
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)

[afbeelding]
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren

Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 18:01:54 #223
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_33701388
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren

Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Town

Verder snap ik niet echt wat voor move de beide ABN's maken... Iemand die het wel snapt, of een mogelijke verklaring heeft?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:12:46 #224
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33701691
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo

en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_33701749
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef azaroth het volgende:
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo

en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...

Zuiden bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')