en als de AAB1 en AAB2 geen probleem kennen waardoor ze vroegtijdig aan land moeten, maakt de concurrentie ze wel heel makkelijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:13 schreef rubbereend het volgende:lijkt de eerste etappe wel, we zijn goed en wel onderweg en de eersten moeten alweer naar de kant
Als de INGbrunel weer blijft varen snoepen ze weer leuk wat punten
Hoort er bij deze race, dat geven alle team zelf ook aan. Tja, de vergelijking is al vaker getrokken; net Formule 1. To finish first, first you have to finish.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
haal ik mijn F1 news vandaanquote:
Dat is zeker waar, het wordt volgens mij de zwaarste etappe genoemd (correct me if I'm wrong..)quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:22 schreef Fendy het volgende:
Niet echt leuk voor het wedstrijdelement imo.
And the winner by default is...
Heb je gelijk in, het was dan ook maar een gechargeerd garpjequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef SevenWonders het volgende:
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Het is inderdaad maar afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk ook dat dit de volgende problemen zijn, en die uit de vorige VOR niet/nauwelijks meer zullen voorkomen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
quote:Yesterday we and Ericsson witnessed a pretty impressive display of boat speed by ABN AMRO ONE. Around 11:00 local time they were one mile dead astern of us and we were the same 1 mile astern of Ericsson, all lined up on starboard tack. As the wind built from 8 to 20-25 knots, ABN simply sailed through our lee and that of Ericsson and back up in front of both of us and put another two miles on us by sunset. The ABN design is very good in conditions where stability is required. Unfortunately, I think that will be most of the time in these boats.
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevarenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)
[afbeelding]
Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Townquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren![]()
Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef azaroth het volgende:
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo
en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |