De onderscheid van de boten boeit weinig... Ging me om welke koers beter zou zijn, maar er is al een plaatjequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:18 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik heb het even geprobeerd maar duidelijk wordt het er niet van. Als ik de isobaren aanzet wordt het 1 grote puinhoop, en de windpijlen zie ik alleen maar als ik zover uitzoom dat je het onderscheid tussen de boten niet meer ziet...
Kan het niet echt opmaken uit het plaatje. Misschien kan Farr40 de Grib-files nog eens achterhalen en hier posten?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De onderscheid van de boten boeit weinig... Ging me om welke koers beter zou zijn, maar er is al een plaatje
Woei, dankquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:51 schreef Sandworm het volgende:
En tot slot, gevonden via www.oceanrace.nl, de Volvo Ocean Race Tracker on Google Maps
http://map.defoged.dk/VOR/
Ik heb wat veel mooiers gevondenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Kan het niet echt opmaken uit het plaatje. Misschien kan Farr40 de Grib-files nog eens achterhalen en hier posten?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:17 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Ik heb wat veel mooiers gevonden, van de organisatie die ook de boten van weergegevens voorziet.
http://www.aoml.noaa.gov/phod/VOR/leg21.htm
Ja, flauw. Ze hebben het volledig flash van gemaakt, en geen tekst meer. Dus ben wel genoodzaakt om de volledige datastroom te copy pasten. Sandworm's manier werkt nog welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:08 schreef komrad het volgende:
ik krijg de stand er nu niet ingeplakt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | movistar 35 50.35S 22 51.27E 5804 0 0 95 8.6 7.6 No Data Ericsson Racing Team 37 12.29S 21 37.06E 5827 23 -6 164 11.4 7.0 No Data ABN AMRO ONE 37 26.21S 21 26.57E 5830 26 -8 169 12.5 6.9 No Data Pirates of the Caribbean 37 16.35S 21 29.44E 5831 27 -8 166 11.6 6.9 No Data Brasil 1 37 45.06S 21 03.35E 5840 36 -8 168 12.1 6.6 No Data ING Real Estate Brunel 37 06.23S 21 21.27E 5841 37 -10 167 11.0 6.6 No Data ABN AMRO TWO 37 40.14S 21 04.28E 5841 37 -9 169 12.3 6.6 No Data |
Inderdaad, die zijn vannacht om half 2 GMT terug gegaan lijkt het. Movistar is nu ook overstag gegaan, ik denk relatief laat waardoor de nummer 2 eerder in de juiste wind terecht kan komen en een voorsprong kan proberen te nemen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:09 schreef WEST het volgende:
Volgens mij heeft team Erricson problemen, ze varen wel een hele vreemde koers van rechts omkeer![]()
Een van de hydraulische cylinders van de kiel is kapot.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:09 schreef WEST het volgende:
Volgens mij heeft team Erricson problemen, ze varen wel een hele vreemde koers van rechts omkeer![]()
Waar haal je die info zo snel vandaan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:03 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Een van de hydraulische cylinders van de kiel is kapot.
Ze gaan terug en proberen het te repareren.
Heb wat connecties bij Ericsson...quote:Waar haal je die info zo snel vandaan?
Denk inderdaad als je de situatie nu neemt. Nu de Movistar niet door is gevaren maar vroegtijdig overstag met het veld mee. Zal ze bij de volgende grote windverandering niet alleen een buitenbocht varen maar ook nog eens het verst van het windgebied af zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:20 schreef Fendy het volgende:
Inderdaad, die zijn vannacht om half 2 GMT terug gegaan lijkt het. Movistar is nu ook overstag gegaan, ik denk relatief laat waardoor de nummer 2 eerder in de juiste wind terecht kan komen en een voorsprong kan proberen te nemen.
kortom verkeerde gok van movistarquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:04 schreef Farr40 het volgende:
Hier vandaan.
http://www.ericssonracingteam.com/templates/News.aspx?id=207&newsid=1581
Stond vannacht al online
[..]
Denk inderdaad als je de situatie nu neemt. Nu de Movistar niet door is gevaren maar vroegtijdig overstag met het veld mee. Zal ze bij de volgende grote windverandering niet alleen een buitenbocht varen maar ook nog eens het verst van het windgebied af zijn.
Dacht ik inderdaad ook gisteravond al, alleen was het toen nog veel te vroeg om te zeggen. Ik durf er ook wel een gokje op te wagen dat ABN1 spoedig aan kop zal varenquote:
denk dat bij de volgende meeting het verschil wat vanmorgen 19quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:37 schreef Fendy het volgende:
[..]
Dacht ik inderdaad ook gisteravond al, alleen was het toen nog veel te vroeg om te zeggen. Ik durf er ook wel een gokje op te wagen dat ABN1 spoedig aan kop zal varen.
www.newsnow.co.ukquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:20 schreef Sandworm het volgende:
Ik zit op dit moment niet op mijn werk en heb de cookies niet bij de hand. Kan iemand mij helpen aan de link naar de portal met al die Engelse zeilberichten? Waar nieuws gesorteerd staat bij news laatste 10 minuten, laatste 2 uur? Ik hoop dat iemand begrijpt welke ik bedoel. Alvast dank!
dat vroeg ik mij ook af, Ik zit op me werk dus geen VS bij de hand alleen een plaatje van de VOR sitequote:Op woensdag 4 januari 2006 11:34 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is er met de Brasil gebeurd? Het lijkt wel alsof die ook zijn omgekeerd.
Aha, dank je.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:45 schreef azaroth het volgende:
brasil1 hebben problemen met de romp
http://www.volvooceanrace(...)ck/index.aspx?bhcp=1
Ikke!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:40 schreef Sandworm het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wie durft de eerste analyse over de beslissing van Movistar te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |