De onderscheid van de boten boeit weinig... Ging me om welke koers beter zou zijn, maar er is al een plaatjequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:18 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik heb het even geprobeerd maar duidelijk wordt het er niet van. Als ik de isobaren aanzet wordt het 1 grote puinhoop, en de windpijlen zie ik alleen maar als ik zover uitzoom dat je het onderscheid tussen de boten niet meer ziet...
Kan het niet echt opmaken uit het plaatje. Misschien kan Farr40 de Grib-files nog eens achterhalen en hier posten?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De onderscheid van de boten boeit weinig... Ging me om welke koers beter zou zijn, maar er is al een plaatje
Woei, dankquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:51 schreef Sandworm het volgende:
En tot slot, gevonden via www.oceanrace.nl, de Volvo Ocean Race Tracker on Google Maps
http://map.defoged.dk/VOR/
Ik heb wat veel mooiers gevondenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Kan het niet echt opmaken uit het plaatje. Misschien kan Farr40 de Grib-files nog eens achterhalen en hier posten?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:17 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Ik heb wat veel mooiers gevonden, van de organisatie die ook de boten van weergegevens voorziet.
http://www.aoml.noaa.gov/phod/VOR/leg21.htm
Ja, flauw. Ze hebben het volledig flash van gemaakt, en geen tekst meer. Dus ben wel genoodzaakt om de volledige datastroom te copy pasten. Sandworm's manier werkt nog welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:08 schreef komrad het volgende:
ik krijg de stand er nu niet ingeplakt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | movistar 35 50.35S 22 51.27E 5804 0 0 95 8.6 7.6 No Data Ericsson Racing Team 37 12.29S 21 37.06E 5827 23 -6 164 11.4 7.0 No Data ABN AMRO ONE 37 26.21S 21 26.57E 5830 26 -8 169 12.5 6.9 No Data Pirates of the Caribbean 37 16.35S 21 29.44E 5831 27 -8 166 11.6 6.9 No Data Brasil 1 37 45.06S 21 03.35E 5840 36 -8 168 12.1 6.6 No Data ING Real Estate Brunel 37 06.23S 21 21.27E 5841 37 -10 167 11.0 6.6 No Data ABN AMRO TWO 37 40.14S 21 04.28E 5841 37 -9 169 12.3 6.6 No Data |
Inderdaad, die zijn vannacht om half 2 GMT terug gegaan lijkt het. Movistar is nu ook overstag gegaan, ik denk relatief laat waardoor de nummer 2 eerder in de juiste wind terecht kan komen en een voorsprong kan proberen te nemen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:09 schreef WEST het volgende:
Volgens mij heeft team Erricson problemen, ze varen wel een hele vreemde koers van rechts omkeer![]()
Een van de hydraulische cylinders van de kiel is kapot.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:09 schreef WEST het volgende:
Volgens mij heeft team Erricson problemen, ze varen wel een hele vreemde koers van rechts omkeer![]()
Waar haal je die info zo snel vandaan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:03 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Een van de hydraulische cylinders van de kiel is kapot.
Ze gaan terug en proberen het te repareren.
Heb wat connecties bij Ericsson...quote:Waar haal je die info zo snel vandaan?
Denk inderdaad als je de situatie nu neemt. Nu de Movistar niet door is gevaren maar vroegtijdig overstag met het veld mee. Zal ze bij de volgende grote windverandering niet alleen een buitenbocht varen maar ook nog eens het verst van het windgebied af zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:20 schreef Fendy het volgende:
Inderdaad, die zijn vannacht om half 2 GMT terug gegaan lijkt het. Movistar is nu ook overstag gegaan, ik denk relatief laat waardoor de nummer 2 eerder in de juiste wind terecht kan komen en een voorsprong kan proberen te nemen.
kortom verkeerde gok van movistarquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:04 schreef Farr40 het volgende:
Hier vandaan.
http://www.ericssonracingteam.com/templates/News.aspx?id=207&newsid=1581
Stond vannacht al online
[..]
Denk inderdaad als je de situatie nu neemt. Nu de Movistar niet door is gevaren maar vroegtijdig overstag met het veld mee. Zal ze bij de volgende grote windverandering niet alleen een buitenbocht varen maar ook nog eens het verst van het windgebied af zijn.
Dacht ik inderdaad ook gisteravond al, alleen was het toen nog veel te vroeg om te zeggen. Ik durf er ook wel een gokje op te wagen dat ABN1 spoedig aan kop zal varenquote:
denk dat bij de volgende meeting het verschil wat vanmorgen 19quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:37 schreef Fendy het volgende:
[..]
Dacht ik inderdaad ook gisteravond al, alleen was het toen nog veel te vroeg om te zeggen. Ik durf er ook wel een gokje op te wagen dat ABN1 spoedig aan kop zal varen.
www.newsnow.co.ukquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:20 schreef Sandworm het volgende:
Ik zit op dit moment niet op mijn werk en heb de cookies niet bij de hand. Kan iemand mij helpen aan de link naar de portal met al die Engelse zeilberichten? Waar nieuws gesorteerd staat bij news laatste 10 minuten, laatste 2 uur? Ik hoop dat iemand begrijpt welke ik bedoel. Alvast dank!
dat vroeg ik mij ook af, Ik zit op me werk dus geen VS bij de hand alleen een plaatje van de VOR sitequote:Op woensdag 4 januari 2006 11:34 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is er met de Brasil gebeurd? Het lijkt wel alsof die ook zijn omgekeerd.
Aha, dank je.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:45 schreef azaroth het volgende:
brasil1 hebben problemen met de romp
http://www.volvooceanrace(...)ck/index.aspx?bhcp=1
Ikke!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:40 schreef Sandworm het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wie durft de eerste analyse over de beslissing van Movistar te doen?
en als de AAB1 en AAB2 geen probleem kennen waardoor ze vroegtijdig aan land moeten, maakt de concurrentie ze wel heel makkelijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:13 schreef rubbereend het volgende:lijkt de eerste etappe wel, we zijn goed en wel onderweg en de eersten moeten alweer naar de kant
Als de INGbrunel weer blijft varen snoepen ze weer leuk wat punten
Hoort er bij deze race, dat geven alle team zelf ook aan. Tja, de vergelijking is al vaker getrokken; net Formule 1. To finish first, first you have to finish.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:41 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is wel weer het nadeel van maar 7 deelnemers, van echt competitie is er geen sprake. Het lijkt erop dat het schip dat blijft varen bij voorbaat gaat winnen; snelheid doet er niet toe.
haal ik mijn F1 news vandaanquote:
Dat is zeker waar, het wordt volgens mij de zwaarste etappe genoemd (correct me if I'm wrong..)quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:
maargoed die 2 gaan nu aan wal, maar wat de boten nog te wachten staat is zeker niet mals dus er kan natuurlijk van alles gebeuren.
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:22 schreef Fendy het volgende:
Niet echt leuk voor het wedstrijdelement imo.
And the winner by default is...
Heb je gelijk in, het was dan ook maar een gechargeerd garpjequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ach, ABN1 heeft toch goed gevaren in de 1e 3 wedstrijd-delen, dus helemaa 'by default' is het imo ook weer niet.
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef SevenWonders het volgende:
Als ik al die uitval zo zie, dan vraag je je bijna af of door de nieuwe regelementen rond het ontwerp van de VO-70's, de lat niet te hoog is gelegd of dat de syndicaten zich te weinig tijd hebben gegund, waardoor er dit soort materiaalproblemen ontstaan. Movistar heeft flink wat zeilmijlen achter zich en ook ABN-AMRO heeft de nodige tijd en geld in de voorbereiding gestopt, waarvan geleerd is. Maar ja, laten we eerst maar eens zien wie er als eerste in Melbounre aankomt en of Brazil en Ericsson hun reis nog vervolgen.
Het is inderdaad maar afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk ook dat dit de volgende problemen zijn, en die uit de vorige VOR niet/nauwelijks meer zullen voorkomen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Upwind hadden we nog niet echt gehad, dus problemen waren wel een beetje te verwachten. Het concept van een kantelkiel is niet nieuw, er varen wel meer schepen mee rond. Alleen denk ik dat ze bij de ontwikkeling van de VO70 een beetje te ver doorgeslagen zijn. Ieder grammetje gewichtsbesparing kan als extra ballast in de kiel gestopt worden. Ik heb een artikel gelezen over een gewichtbesparing door een jachtbouwer op een onderdeel. Maarliefst 12,8 gram! En daar hebben we het dus over. Ik denk dat er teveel concessies gedaan zijn aan de veiligheid.
Maar aan de andere kant hebben we nog geen masten overboord gehad en dat was de vorige editie wel anders. Het kan dus ook zo zijn dat de boten goed doorontwikkeld zijn en dat dit gewoon de volgende problemen in de rij zijn.
quote:Yesterday we and Ericsson witnessed a pretty impressive display of boat speed by ABN AMRO ONE. Around 11:00 local time they were one mile dead astern of us and we were the same 1 mile astern of Ericsson, all lined up on starboard tack. As the wind built from 8 to 20-25 knots, ABN simply sailed through our lee and that of Ericsson and back up in front of both of us and put another two miles on us by sunset. The ABN design is very good in conditions where stability is required. Unfortunately, I think that will be most of the time in these boats.
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevarenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
De AAB1 maakt wel een vreemde move. Hopen dat ze naar betere wind aan het zoeken zijn...
(Misschien proberen ze inderdaad het hoge druk gebied te omzeilen)
[afbeelding]
Maar de Ericsson gaat dan ook terug naar Cape Townquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Eric ook... Lijkt wel dat ze toch vinden dat Movistar een betere koers hebben gevaren![]()
Welke haven varen ze? Blijkbaar niet naar Cape Town.
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:12 schreef azaroth het volgende:
door meer naar het westen te gaan zullen ze wel meer wind hebben denk ik zo
en als er in het westen echt meer wind is dan is movistar natuurlijk de sigaar![]()
Of bedoel je die koers van 181 graden (zuidelijk, met een klein beetje westen...?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Westen? Melbourne ligt toch echt ten oosten van Cape town...![]()
Zuiden bedoel je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |