Heb jij uberhaupt wel andere posts gelezen in dit topic? Ik heb gisteren een opsomming gemaakt van verplichte vaste lasten per maand waar je niet onderuit kan als alleenstaande ouder.quote:Op maandag 26 december 2005 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Armoede in Nederland is ook een fabeltje. Of anders gesteld, in Nederland hebben we de rijkste armen.
750 Euro per maand armoede noemen...
het is dus al een paar keer opgemerkt in dit topic dat de staat peperduur is.quote:Op zondag 25 december 2005 16:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Op kosten van de staat? Het programma ging over werkende mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen. Mensen die dus juist afdragen aan de staat middels belastingen.
En die fotografe, ja freelancen is een van de weinige opties. Iedereen gaat er zo makkelijk van uit dat zij ervoor heeft gekozen om maar parttime te werken, terwijl dit best een parttime functie zal zijn, lijkt mij niet dat de politie Amsterdam fulltime fotografen nodig heeft. Zou een beetje zonde zijn van het gemeenschapsgeld niet
tuurlijk gaan ze naar de voedselbank, het is gratis. Dat betekent nog niet dat ze arm zijn.quote:Op zondag 25 december 2005 19:28 schreef DaveHarris het volgende:
CherrymoonTraxx, zijn de mensen die voedsel krijgen van de voedselbank omdat ze anders niets te eten hebben volgens jou arm?
Broodbeleg lees je eigen posts en die van anderen nog maar 'ns terug en constateer dan dat het juist de overheid is die mensen aan de ene kant werk onthoudt, door het instellen van een minimumloon en werkloosheidsuitkeringen en aan de andere kant degenen die wél werken topzwaar belast met een whopping 60% inkomstenbelasting. DAT is hetgene wat mensen die normaal prima kunnen rondkomen ineens in een armoedeval doet lopen. De overheid is ongehoord groot en peperduur, zij vormt een stevige rem op de economie en is zo de werkelijke oorzaak van 'armoede'. Eerlijke mensen die gewoon voor hun eigen inkomen willen zorgen zonder misbruik te willen maken van wat dan ook zijn hiervan juist zwaar de dupe.quote:Op maandag 26 december 2005 13:50 schreef Broodbeleg het volgende:
Heb jij uberhaupt wel andere posts gelezen in dit topic? Ik heb gisteren een opsomming gemaakt van verplichte vaste lasten per maand waar je niet onderuit kan als alleenstaande ouder.
denk hier maar even aan wanneer je Chriac weer hoort blaten voor quotas op textiel en heffingen op voedsel van buiten de EU.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:35 schreef McCarthy het volgende:
Voedsel, kleding en een dak boven je hoofd zijn toch wel de 1e levensbehoeften van een mens. Des te vreemder is het daarom dat menig politicus (die zich altijd zo op de borst kloppen dat ze zo graag goed doen) totaal niet de moeite neemt om er voor te zorgen dat deze goederen die in primare levensbehoeften voorzien tegen een zo laag mogelijke prijs te verkijgen zijn.
19% btw, heffingen voor goedkoop voedsel uit de 3e wereld, quotas voor goedkope kleding uit China en de bouwgrond krap houden dragen niet bij aan de laagste kosten voor deze essentiele producten.
De media staan vol van de handelsbelemerrende maatregelen mbt deze en er zijn ook al zat topics op POL over geweest.
Dus: BTW voor deze goederen afschaffen, handelsbelemmeringen zoals quotas en heffingen voor deze goederen afschaffen en meer bouwgrond ter beschikking stellen.
Een politicus die zich niet in zet voor deze primaire taak is een lampzwams. Mijn vinger wijst richting de monsters in Brussel.
Misschien breng je het verkeerd?quote:Op maandag 26 december 2005 14:41 schreef McCarthy het volgende:
Ons belastingstelsel is zo ingewikkeld dat het jaarlijks innen van de belasting al minimaal 5 miljard euro kost. Maar als je met een oplossing aan komt zetten (flattax) is voor links fok het forum te klein.
je moet je zaken scheiden. Dit heeft niets te maken met de constatering dat er armoede is in Nederland. Ik ben vrij rechts en zie ook liever een kleiner ambtenaren apparaat. Echter, het is blind kijken als je je alleen concentreert op de zogenaamde uitkeringtrekkers. De gezondheidszorg is een ongelooflijk grote kostenpost, maar niemand haalt het in zijn hoofd om kankerpatienten af te rekenen op hun eigen gedrag (roken) en HIV patienten (onveilige sex) in de goot te laten liggen (wat, als je je zo ergert aan uitkeringtrekkers, ook eerlijk zou zijn tegenover belastingbetalers).quote:Op maandag 26 december 2005 14:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Broodbeleg lees je eigen posts en die van anderen nog maar 'ns terug en constateer dan dat het juist de overheid is die mensen aan de ene kant werk onthoudt, door het instellen van een minimumloon en werkloosheidsuitkeringen en aan de andere kant degenen die wél werken topzwaar belast met een whopping 60% inkomstenbelasting. DAT is hetgene wat mensen die normaal prima kunnen rondkomen ineens in een armoedeval doet lopen. De overheid is ongehoord groot en peperduur, zij vormt een stevige rem op de economie en is zo de werkelijke oorzaak van 'armoede'. Eerlijke mensen die gewoon voor hun eigen inkomen willen zorgen zonder misbruik te willen maken van wat dan ook zijn hiervan juist zwaar de dupe.
Ik moet je gelijk geven. Alhoewel ik het vaak eens ben met je oplossingen of probleembeschrijvingen, toch zal je moeten leren respect voor de ander te hebben en te beseffen dat je niet de complete waarheid in pacht hebt.quote:Op maandag 26 december 2005 15:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar echt, als je telkens zulke berichten plaatst, dan is het toch wel begrijpelijk dat niemand naar je blijde boodschap luistert? Dat zie jij toch ook wel?
Wie niet wil zien dat die 'armoede' (ja ik blijf het tussen aanhalingstekens zetten, zie het als een soort respect naar mensen in werkelijk armoedige landen) niet opgelost maar juist veroorzaakt wordt door een grote overheid is pas echt verkeerd bezig. Maar ben blij dat ook jij dat begint in te zien.quote:Op maandag 26 december 2005 15:16 schreef Broodbeleg het volgende:
je moet je zaken scheiden. Dit heeft niets te maken met de constatering dat er armoede is in Nederland. Ik ben vrij rechts en zie ook liever een kleiner ambtenaren apparaat. Echter, het is blind kijken als je je alleen concentreert op de zogenaamde uitkeringtrekkers. De gezondheidszorg is een ongelooflijk grote kostenpost, maar niemand haalt het in zijn hoofd om kankerpatienten af te rekenen op hun eigen gedrag (roken) en HIV patienten (onveilige sex) in de goot te laten liggen (wat, als je je zo ergert aan uitkeringtrekkers, ook eerlijk zou zijn tegenover belastingbetalers).
Dat de belastingheffing een mogelijke oorzaak is staat los van het feit dat er wel degelijke armoede bestaat. Wie dat niet wil zien, kan ook onmogelijk met oplossingen komen.
en wie was er in Duitsland tegen de flattax: niet de FDP hoor.quote:Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Monidique het volgende:
Overigens, McCarthy, waarom leg je zo de nadruk op een kennelijke tegenstelling tussen links en rechts? Volgens mij is zeker een begrip als flattax niet rechts of links te noemen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
waar heb jij het over? Alsof iemand hier mij overtuigd heeft? Ik post nu al 2 dagen precies hetzelfde, maar er zijn paar figuren die niet de feiten willen zien. Ongeacht de oorzaak, het blijven ontkennen van een probleem. Nu heb ik ook andere ideeen gepost, maar die staan helemaal los van de contatering van armoede.quote:Op maandag 26 december 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Maar ben blij dat ook jij dat begint in te zien.
quote:Het belastingstelsel, de overheidsdruk en dergelijke hebben niets te maken met de constatering of er armoede is niet.
Je doelt op de mensen die denken dat er hier armoede heerst?quote:Op maandag 26 december 2005 15:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Altijd beleefd en geduldig blijven McCarthy, ik weet dat het soms erg moeilijk is, mensen in dit land hebben werkelijk str*nt in hun ogen.
769 euro is bullshit. Of weet je niet wat bijvoorbeeld de termen kinderbijslag, bijzondere bijstand, huursubsidie en vakantiegeld zijn?quote:Op maandag 26 december 2005 13:08 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Goed, en omdat er dus een paar idioten zijn die misbruik van het systeem maken en zich lopen aan te stellen moeten we deze groep, die moet rondkomen van 769E per maand negeren. Daar, zoals ik al eerder zei, leeft wel de armoede en deze is zeer reeel. Maar goed, lekker negeren en puberaal roepen dat armoede een fabeltje is.![]()
Ik ben benieuwd naar je lijstje en naar een schatting van de kostenquote:Op maandag 26 december 2005 13:50 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt wel andere posts gelezen in dit topic? Ik heb gisteren een opsomming gemaakt van verplichte vaste lasten per maand waar je niet onderuit kan als alleenstaande ouder.
quote:Op maandag 26 december 2005 17:01 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je lijstje en naar een schatting van de kosten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |