abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30214068
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:06 schreef thaleia het volgende:
Hm. Ja. Da's ook weer zo.
Kortom je bent goed gek als je zo'n bedrijf begint?
Nee hoor, door de torenhoge rentes kunnen dat soort verliezen ingecalculeerd worden..
pi_30217085
nee, ben het niet van plan ook. Heb geleerd te sparen.
pi_30222210
Mijn vader was voor zijn pensioen directeur van het plaatstelijke bankfiliaal, misschien dat de verhalen die ik hoorde (met name over dingen als Wehkamp enzo) ermee te maken heeft dat ik geen schulden heb, ook geen studieschulden gelukkig. Wel heb ik veel rood gestaan, wat eigenlijk de domste (want duurste) manier van lenen is.
Wel rare dingen meegemaakt in het huis waar ik vroeger woonde met deurwaarders die studentenkamers leeg kwamen halen. En het ergste was met mensen die schuld aan jou hadden, de telefoon rekening bv. en die niet betaalden. Bah! Schulden aan instanties ok, maar aan collega studenten/huisgenoten en dan niet betalen: dat is toch wel het laagste van het laagste,
(hé Ivan, hippe neger,die ineens van Tilburg naar Roosendaal verhuisde met heel veel schuld aan heel veel mensen, ik hoop dat het erg slecht met je gaat.)
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:16:21 #54
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_30238800
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:16 schreef MaRySe het volgende:
nee, ben het niet van plan ook. Heb geleerd te sparen.
Je maar als je geen liquide middelen heb om te sparen houdt het snel op. Ik zit zelf op een inkomen van rond de 900 euro per maand (duaal traject via school) maar de vaste lasten zijn ook zo rond de 900 euro (collegegeld + boeken + woonruimte + g/w/l/inet + verzekering + eten = 850) . Ik houd dan 50 euro over voor kleding, kado's, uitgaan en ander vermaak. Sparen doe ik dus niet: mocht er iets kapot gaan dan moet ik het lenen. Om in je terminologie te blijven: ik heb ook heel leuk hebben leren sparen maar als al je geld naar vaste lasten uitgaan maakt dat geen zak uit.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 5 september 2005 @ 10:43:47 #55
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30282222
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:10 schreef thaleia het volgende:
Nouja, als je die reclames ziet wordt je wel duidelijk dat die bedrijven bewust mikken op naieve mensen. Dat vind ik wel zeer kwalijk. Dat ze af en toe ook een klant treffen die wel weet waar ie mee bezig is en gewoon een prettige lening bij ze kan afsluiten is bijzaak, is voor hen ook bijzaak. Het zijn de naieve lui waar ze het van moeten hebben, daar maken ze hun winst op.
Och, zoals al eerder. Zij hebben gewoon een product onder hun voorwaarden.

Ze positioneren zich wel op een bepaalde manier en klinkt inderdaad best makkelijk. Ik ben ook een contract aangegaan met Frisia, en ik heb er geen spijt van. Ondanks alle gesprekken met de bank en zo die ik ook gehad heb.

Maar verder hun reclames zijn gewoon reclames, zo zou je ook kwaad kunnen spreken over de belspelletjes etc.

Nee ik ben wel voor een andere stelling, namelijk dat ze het bedrijfsmatig juist heel goed doen. Er was (blijkbaar) een markt voor deze bedrijven van ome Dick. En ze springen er ontzettend handig op in.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30287137
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:43 schreef avotar het volgende:

[..]

Och, zoals al eerder. Zij hebben gewoon een product onder hun voorwaarden.

Ze positioneren zich wel op een bepaalde manier en klinkt inderdaad best makkelijk. Ik ben ook een contract aangegaan met Frisia, en ik heb er geen spijt van. Ondanks alle gesprekken met de bank en zo die ik ook gehad heb.

Maar verder hun reclames zijn gewoon reclames, zo zou je ook kwaad kunnen spreken over de belspelletjes etc.

Nee ik ben wel voor een andere stelling, namelijk dat ze het bedrijfsmatig juist heel goed doen. Er was (blijkbaar) een markt voor deze bedrijven van ome Dick. En ze springen er ontzettend handig op in.
Vertel ons dan eens wat meer over je ervaringen met Frisia, misschien hebben we er wel wat aan. Waarom heb je uiteindelijk toch voor hen gekozen?
  maandag 5 september 2005 @ 14:35:42 #57
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30287980
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:04 schreef Koningin het volgende:

[..]

Vertel ons dan eens wat meer over je ervaringen met Frisia, misschien hebben we er wel wat aan. Waarom heb je uiteindelijk toch voor hen gekozen?
Nou goed... de achtergrond: Schulden samenrapen

Ik ben uiteindelijk gaan zoeken naar een bank waar ik niet gelijk 2% of nog meer moest aflossen van m'n openstaande krediet.
Op deze manier kwam ik uiteindelijk bij DSB (en haar zusjes Frisia, Becam, Lenen.nl en er zullen er vast nog wel meer zijn) terecht.

Zij konden mij een rentepercentage bieden van 6,1% tegen 8,4 van de ABN AMRO op dat moment. Bijkomend voordeel was voor mij dat ik bij hen 1% en 1,5% kon aflossen ipv de verplichte 4% van het openstaand saldo wat bij de ABN AMRO was. het gaat om een bedrag van alles bij elkaar 24.500 euro, kun je nagaan wat voor maandlast dat geweest had geweest.

Er zijn ook nadelen hoor, en zo verdienen ze geld. In tegenstelling tot bij de bank, moest het openstaande bedrag wel verzekerd worden tegen mijn overlijden door middel van een koopsom polis. Dit hield voor mij in dat er ongeveer 2000 euro bij het krediet kwam om de koopsom voor de verzekering te financieren. Je schuld wordt dus hoger dan dat ze voorspiegelen, maar dat is iets waar ze pas mee komen op het moment dat je daar zit, blij dat je geld mag lenen en klaar om te tekenen.

Ik geef toe, dat is handig van ze. Ik had me gelukkig van te voren goed in laten lichten en wist dat me dit te wachten stond. Uiteindelijk heb ik de afweging gemaakt om wat langer aan m'n schuld te betalen dan in de maand meer te betalen gedurende het eerste anderhalf jaar.

Verder de truc die ik wel toegepast heb is de volgende: ik heb een doorlopend krediet afgesloten met een boetevrije inlossing. Betekend dat ik ten allen tijde kan overstappen naar een andere krediet verstrekker die gunstigere voorwaarden biedt.

lening hoppen zogezegd.

Iets anders wat me nog wel opviel, en dat vond ik echt een slimme (maar ook een beetje vieze) truc van ze. Je moet echt een hele stapel formulieren tekenen bij hen. Akkoord gaan met de lening, inlossen van andere schulden, overal hebben ze een formulier voor.
Wat hadden ze nu bij mij gedaan, ergens tussen die formulieren maar gelijk even een aanvraag formulier gedaan voor hun nieuwe GeldCard. 1250 euro extra krediet feitelijk, hun eigen kredietcard... schitterend product blaat blaat, terwijl we daarvoor hadden zitten praten over de voor en nadelen van een creditcard en hoe makkelijk die aflossingen fout zouden gaan. Schitterend.. verkoopverhaal erbij.... maar ik nam hem niet... maar ik kan me voorstellen dat je dan in zo'n roes zit, dat je je alles laat aansmeren.

?Even concluderen dan maar. .. ik heb goeie ervaringen met Frisia/DSB/Becam/Lenen.nl, alleen moet je je gewoon van te voren goed orienteren en je niet laat overdonderen door gladde praatjes. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk niet een paar tientjes waar je over beslist. Neem er de tijd voor en laat ze uitpraten en vraag door.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30288046
Bij de meeste banken kun je ook wel lagere aflossingspercentages vastleggen wanneer je met ze om de tafel gaat. Bij de meeste banken is verder automatisch alles verzekerd, en hoef je dus niet een verzekering er bij te "kopen"..
pi_30288756
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:37 schreef Alicey het volgende:
Bij de meeste banken kun je ook wel lagere aflossingspercentages vastleggen wanneer je met ze om de tafel gaat. Bij de meeste banken is verder automatisch alles verzekerd, en hoef je dus niet een verzekering er bij te "kopen"..
Die overlijdensverzekeringen is bij banken niet standaard, die moet je er ook weer apart 'bij kopen'.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_30288853
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:02 schreef Nies het volgende:

[..]

Die overlijdensverzekeringen is bij banken niet standaard, die moet je er ook weer apart 'bij kopen'.
Hangt van de bank af, er zijn banken waar ze er standaard bij zitten.
pi_30288936
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hangt van de bank af, er zijn banken waar ze er standaard bij zitten.
Tot 15 of 25 duizend en als de lening maar op 1 naam staat, is het bedrag hoger of staat het op meerder namen dan gaat dat weer niet op (bij ABN Amro dan in dit geval, maar lijkt me dat dat ook voor andere banken opgaat)
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_30288990
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:09 schreef Nies het volgende:

[..]

Tot 15 of 25 duizend en als de lening maar op 1 naam staat, is het bedrag hoger of staat het op meerder namen dan gaat dat weer niet op (bij ABN Amro dan in dit geval, maar lijkt me dat dat ook voor andere banken opgaat)
Er zijn banken die een volledige dekking doen bij hogere bedragen, banken hebben ook afaik geen onderlinge afspraken op dat gebied.
pi_30288993
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:35 schreef avotar het volgende:

[..]

?Even concluderen dan maar. .. ik heb goeie ervaringen met Frisia/DSB/Becam/Lenen.nl, alleen moet je je gewoon van te voren goed orienteren en je niet laat overdonderen door gladde praatjes. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk niet een paar tientjes waar je over beslist. Neem er de tijd voor en laat ze uitpraten en vraag door.
Kijk, dat zijn nou verhalen waar je wel wat mee kan in dit topic.
Knap dat je het hier effe op schrijft.
pi_30326624
Kheb wel schuld, maar gelukkig alleen nog maar bij de IB groep vanwege het niet afmaken van mn studie (nooit geleend maarja prestatiebeurs he). Zat op ongeveer 5500 of 6000 euro schuld in september 2004 maarja aflossen is par vanaf 2007 en ik weet niet hoeveel er dan nog aan rente bijkomt.
Zie er nu al tegenop af te moeten gaan lossen. Dat wordt dan minimaal 42 of 45 euro per maand geloof ik wat je moet gaan betalen.
Verdien nu al niks (+-400 euro in de maand, woon wel nog thuis maar vaste lasten als kostgeld, boodschappen, telefoon en ziekenfonds komt bij elkaar uit op 350 euro of meer....kom elke maand net of net niet rond -dan wordt t kostgeld ff uitgesteld dus haha want roodstaan kan ik niet bij mijn bank vanwege mijn lage inkomen-).
pi_30327079
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 09:57 schreef Sosa het volgende:
Mmmmmm....

Ik heb de HBO doorlopne zonder schulden te maken, maar begin as maandag aan een Master van 2 jaar, waarvoor ik naast een uitwonende beurs 400,- per maand erbij ga lenen. Das dus een kleine 10000 euro in 2 jaar + samengestelde interest wat daar bij komt.. Toch lig ik er niet echt wakker van. Of moet ik dat wel doen? Als het voor een studie is, is 10000 toch niet te veel?
Als je die master haalt enz niet nee. Je bent dan hoog opgeleid, en als je dan ook een baan kan vinden die aansluit bij die studie (hoog baantje dus) dan valt die 10.000 euro wel mee.
Je bent in ieder geval zeker niet de enige met een hoge studieschuld (vriendinnen van mij lenen maximaal -750 euro of zoiets- bij de IB groep voor een jaar of paar jaar, wil niet weten wat die straks moeten aflossen haha).
Dr wordt door mensen wel redelijk makkelijk over gedaan zo van: als je hoog opgeleid bent ook later een hoge baan en dan kun je t dus makkelijk aflossen, na 15 jaar word je schuld toch kwijtgescholden, als je echt minimum inkomen hebt hoef je maar 45 euro per maand af te lossen of zelfs minder volgens mij in overleg etc.

Al denk ik dat het miss tegenwoordig toch best tegenvalt....voor iedereen is het leven duur geworden en niet altijd zijn er banen te vinden in de sector waarin je bent afgestudeerd (gelukkig heb je wel 2 jaar de tijd om een goede baan te vinden want je hoeft pas na 2 jaar te beginnen met aflossen....maarja wel rente in die 2 jaar natuurlijk en das minder).
Alles wordt duurder terwijl de lonen nauwelijks stijgen. (Net alsof je loon nog in guldens is maar alles om je heen wel dubbel zo duur is geworden.)
Dan zal t toch wel tegenvallen om ook nog es strax per maand een zoveel bedrag aan schuld te moeten aflossen. En je kan ook niet zelf bepalen wat je per maand aflost geloof ik: volgens mij gaat het per inkomen. Dus als je meer verdient moet je ook meer aflossen geloof ik en als je tegenwoordig toch al zoveel kwijt bent (belasting, ziekenfonds, huis, eten blabla) dan is dat percentage van je loon wat je af moet staan aan je studieschuld miss nog best veel.

Studenten lenen meer tegenwoordig denk ik. Ten eerste omdat de levenskosten stijgen (en de studiedruk, binnen zoveel jaar moet je je studie halen, een drukke bijbaan voor t nodige geld kan dus niet altijd meer wil je je studie halen) en ze dus wel wat extra geld kunnen gebruiken.
Ten tweede uit noodzaak als je niet binnen 4 jaar je studie haalt OF als je een nieuwe studie wilt gaan doen na je afgeronde studie (zal tegenwoordig met deze economie miss wel meer voorkomen: op de arbeidsmarkt zijn er maar weinig kansen dus dan liever nog ff doorstuderen om je kansen te vergroten met meer kennis).
Ten derde omdat lenen de gewoonste zaak van de wereld lijkt en iedereen het lijkt te doen (zeker studenten).

Ik heb zelf ook een studieschuld vanwege het niet afmaken van mn studie. 5500 euro, exclusief rente.
Als je je studie niet hebt afgemaakt (en ook niet meer kan/ wil studeren wegens gezondheids en financiele problemen) is dat wel veel geld. Zonder diploma's (geenb HBO diploma nu iig) kom ik in baantjes terecht die nu niet echt veel verdienen.
En dan is 45 euro per maand erg veel geld.....
pi_33388147
Nog mensen die radicale beslissingen genomen hebben over hun schuld?
  zondag 25 december 2005 @ 08:50:33 #67
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_33389723
quote:
Op zondag 25 december 2005 02:17 schreef sushi-nori het volgende:
Nog mensen die radicale beslissingen genomen hebben over hun schuld?
Je bedoelt een stuk touw, krukje en een hoge boom? Neen
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  zondag 25 december 2005 @ 09:09:09 #68
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_33389740
Ach je moet gewoon een soort van goudenregel hanteren en discipline hebben.

Schulden hebben is oke, zolang je het maar binnen 10 maanden kan aflossen zonder dat je minder hoeft te eten.
pi_33389788
de ex van mijn vriendin heeft schuld, hoe die het gaat doen weet ik niet maar het gaat nu nog om 30000 euro, mijn vriendin heeft een schuld van 4500 euro en gaat gewoon door met aflossen, getrouwd geweest he.... lenen doet ze niet meer want dan staat ze op straat.

ik heb maar 1 "schuld" en dat is mijn hypotheek, voor de rest spaar ik. ik wil heel graag een mooie andere auto maar nu even geen geld voor...
pi_33396023
Op dit moment heb ik een studieschuld en naar verwachting zal die oplopen tot ongeveer 5000 euro. Daarna hoop ik mijn studie te hebben afgerond en dan kan het terugbetalen beginnen.

Ik vind een studieschuld niet zo erg. Beter wat geld lenen om mijn studie te kunnen betalen en fatsoenlijk te kunnen leven, dan elke maand alle dubbeltjes om te draaien.

En ik verwacht dat ik addelijk als ik een baan heb het geld makkelijk terug kan betalen.

5000 euro lijkt zoveel maar als je dadelij kvasst werk hebt enzow.. dan zal het allemaal wel meevallen denk ik. Daarbij komt ook nog eens dat je er 15 jaar over mag doen dus.. moet te doen zijn;)
pi_33396512
Gezien je spelling zul je vast geen topbaan versieren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33399599
Dat komt van het snelle typen bijdehandje..
Zit in pabo3 en als ik niet zou kunnen spellen, dan zou ik daar allang vanaf getrapt zijn, denk je niet?
pi_33399612
Pabo is ook niet meer wat het geweest is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 25 december 2005 @ 21:05:38 #74
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33400375
Alleen wat bij de IB-groep voor wat betreft studiefinanciering. maar dat wordt kwijtgescholden als ik m'n diploma behaal. Afgezien van dat niets gelukkig
pi_33423220
quote:
Op zondag 25 december 2005 20:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Pabo is ook niet meer wat het geweest is.
Probeer het uit zou ik zeggen.. denk dat je er nog hard van terug zal komen.
Tegenover 5 jaar geleden is de PABO uitgebreider en moeten studenten meer kunnen en weten dan ooit tevoren.

Kan je wel een instaptoets mailen als je wilt..
pi_33423354
Schuld: 4000 euro studieschuld
Wat ga ik eraan doen: Nog meer schuld maken!
pi_33428900
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:58 schreef Roellio het volgende:
Schuld: 4000 euro studieschuld
Wat ga ik eraan doen: Nog meer schuld maken!
en terecht. Klinkt cliché, maar om de mooiste tijd van je leven helemaal krom te liggen is gewoon zonde. Ik zit nu op 4500E ongeveer en moet nog precies 2 jaar studeren vanaf volgende maand. Ik krijg nog tot deze stufi en zal dus 1.5 jaar moeten bijlenen, maar maak me daar niet echt druk om. Ben nu "vrij" (geen kinderen of iets wat je later wel hebt) en wil daar zo maximaal van genieten zonder domme dingen te doen. Ik geef dus geen 500E voor de nieuwste TV set, maar wel voor een wintersport met vrienden of een maand flink zuipen. Daar ga ik graag nu voor de schuld in, die dingen kan ik later veel moeilijker doen.
Ik eindig denk ik met een schuld van 13000E, so be it.
pi_33430927
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:53 schreef Twinkle20 het volgende:

Kan je wel een instaptoets mailen als je wilt..
Dat mag altijd.
pi_33430939
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:05 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

en terecht. Klinkt cliché, maar om de mooiste tijd van je leven helemaal krom te liggen is gewoon zonde. Ik zit nu op 4500E ongeveer en moet nog precies 2 jaar studeren vanaf volgende maand. Ik krijg nog tot deze stufi en zal dus 1.5 jaar moeten bijlenen, maar maak me daar niet echt druk om. Ben nu "vrij" (geen kinderen of iets wat je later wel hebt) en wil daar zo maximaal van genieten zonder domme dingen te doen. Ik geef dus geen 500E voor de nieuwste TV set, maar wel voor een wintersport met vrienden of een maand flink zuipen. Daar ga ik graag nu voor de schuld in, die dingen kan ik later veel moeilijker doen.
Ik eindig denk ik met een schuld van 13000E, so be it.
Jij was toch degene die liep te mekkeren over armoede en riep dat mensen met schulden het allemaal zo moeilijk hebben?
pi_33434460
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 03:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij was toch degene die liep te mekkeren over armoede en riep dat mensen met schulden het allemaal zo moeilijk hebben?
zo zo, dat noem ik nog eens discussieren op niveau Dingen door elkaar halen die niets met elkaar te maken hebben. En nee, ik heb nooit gezegd dat ik medelijden heb met mensen die bewust schulden aangaan zoals ik.
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:14:22 #81
61288 Duna
Still Going Strong
pi_33452369
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 06:00 schreef sushi-nori het volgende:
Heel veel mensen in Nederland hebben financiele schulden.
't Zijn er alleen maar meer geworden sinds de recessie van de afgelopen paar jaar.
Ik zelf had ook schulden, tot voor een paar jaar geleden, ik denk ruw geschat 12.000 gulden ofzo.
Kon niet met geld omgaan, dat had ik nooit geleerd.
Maar ik heb het op de harde manier geleerd door de knoop door te hakken, een wekelijkse limiet op m'n pinpas te zetten, te regelen dat ik geen cent meer rood mocht staan, en m'n creditcard in 2en te knippen.

En jawel, ik heb nu al weer een paar jaar 0,00 schuld bij niets en bij niemand.
Sta inmiddels een paar duizend euro zwart bij de bank. Heb een levensverzekering die inmiddels ook een paar duizend euro waard is.

Dat heeft me ongeveer drie jaar stress en armoe gekost maar het was het waard.

Schulden hebben is klote, het is als een vishaak in je neus waar elke keer even flink aan getrokken wordt als je je afschriften weer ontvangt en wat een continue druk op je leven en je relaties legt.
Je bent een slaaf van degenen bij wie je schuld hebt.

En het wordt steeds erger in dit land door criminele bedrijven als COMFORT CARD en PRIME LINE . Die het mensen heel makkelijk maken om zich voor tienduizenden euro's in de schulden te kunnen steken voor schoftige, torenhoge rentes die ze nooit op kunnen brengen, en het dan voor te spiegelen of het iets heel geweldigs is wat ze gelukkig zal maken.. voornamelijk de sociaal zwakkeren (Tokkies, zwakbegaafden enz.) worden hier slachtoffer van. Ik kots ervan en ik haat die bedrijven. (ben er zelf gelukkig geen slachtoffer van geworden maar andere mensen die ik ken wel.)
Als ik die reclames van bijvoorbeeld lenen.nl op televisie zie denk ik, ik zou nog trotser op mezelf zijn als ik een kinderporno website zou hebben dan als ik voor zo'n bedrijf zou werken.

Ik wil eens vragen,
Wie heeft er hier schulden en hoeveel?
Hoe voel je je eronder?
Wat doe je om er vanaf te komen?

En aan de mensen die ze niet (meer) hebben, wat zijn jullie tips om er vanaf te komen?

Laten we het netjes houden en vriendelijk en behulpzaam blijven tegen elkaar, want echt, ik weet uit ervaring, schulden: het kan iedereen overkomen.
Duna heeft een bed gekocht op afbetaling.... 900 euro. Maar dr zit geen rente op. Alleen pas na 2007. Dus ik zorg dat ik het deze zomer afbetaald heb. Het is zo'n uitgestelde betaling via Prime Line. Dat was wel de laatste keer want ze hebben me al een soort credit cards gestuurd die vriendlief en ik al meteen hebben doorgeknipt.

En nee ik ben geen Tokkie of ander zwak begaafd iemand. Wij hebben een eigen huis gekocht en allebei een redelijk goed betaalde baan. Alleen ons bed was te klein en we wilde groter kopen. Aangezien de uitgestelde betaling niets kost leek het ons wel wat. Maar goed nu we weten hoe het zit en dat ze ons alleen maar meer aan proberen te smeren doen we het niet meer. Maar we doen zeker geen gekke dingen verder ik heb nog spaargeld (paar duizend) en heb verder geen schulden.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_33452627
Even een tvptje.
pi_33461554
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:27 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

zo zo, dat noem ik nog eens discussieren op niveau Dingen door elkaar halen die niets met elkaar te maken hebben. En nee, ik heb nooit gezegd dat ik medelijden heb met mensen die bewust schulden aangaan zoals ik.
Maar het is wel armoede volgens jou.
pi_33461561
Ik moet nog voor 5 jaar belasting terugkrijgen en de belastingdienst betaalt nog rente ook.
  woensdag 28 december 2005 @ 06:28:14 #85
62291 TiepJoop
en blijf van mijn avatar af ja
pi_33461599
Is ook een manier van sparen he?!
>>Nee dat doe ik niet. Je bent niet blind toch?<<
  woensdag 28 december 2005 @ 10:46:35 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33463756
schulden is erg vervelend. Ik ben schulden aangegaan ivm het kope van mijn auto. Nu waren het niet schulden tov derden ,maar tov mijn spaarrekening. Ik heb al wel weer een groot gedeelte afgelost (door extra te sparen) .. de tweede schuld die ik heb is tov mijn werkgever die me een renteloze lening gaf om te verhuizen. Ik merk nu hoe lang het duurt voor je ervanaf bent, want ik moest dus 2 jaar lang met 200 euro minder loon doen.. (juni ben ik er vanaf ) Ik zal mezelf wel 10x bedenken eer ik nog een renteloze lening aanga, het duurt zo lang voor je ervanaf bent!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 28 december 2005 @ 11:01:16 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33464065
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zal mezelf wel 10x bedenken eer ik nog een renteloze lening aanga, het duurt zo lang voor je ervanaf bent!
Je bent er nog altijd sneller vanaf dan een lening waarbij je rente moet betalen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:18:58 #88
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33464557
ja dat zal best. Het was iig 4800 euro, die ik in 24 maanden moest terugbetalen (elke maand 200 euro) Nu heb ik er in feite weliets aan verdiend, omdat ik die 4800 niet gebruikt heb en gewoon op mn spaarrekening heb gezet, maar aan de andere kant, die kleine 300 euro die me dat aan rente heeft opgeleverd was het eigenlijk niet waard om 2 jaar krom te moeten liggen om de schuld terug te betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 11:39:59 #89
18921 freud
Who's John Galt?
pi_33465145
Ten eerste vind ik het dom als je geld leent voor zaken die niet direct van levensbelang zijn, zoals een bed. Maar goed, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Waar ik wel van schrok was hoe weinig sommige mensen verdienen. Ik verdiende als vakkenvuller bij de Makro als student al makkelijk 1000 euro netto in de maand als ik full time uren draaide. In combi met studie werkte ik meestal maar 20 uur, wat prima te doen was.

Ik ben van mening dat men wel erg makkelijk geld kan lenen, en ik ben het eens met de eerdere opmerking dat de dans-en-showact van de leenverstrekkers je snel overdonderen als je niet sterk in je schoenen staat, of zelf onderzoek hebt gedaan. Aan de andere kant ben je zelf uiteindelijk verantwoordelijk voor je leven en dus lasten.

Mijn uitgangspunt blijft dat als je het geld niet hebt, je OF meer moet werken OF moet wachten tot je het kan betalen. Er zijn weinig situaties waarin ik me uitzonderingen voor kan stellen. En tja, ik heb alleen een hypo op mijn naam. Auto etc gewoon zonder lening gekocht (en nee, geen oud barrel). Kwestie van sparen totdat je er een kan kopen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_33465748
quote:
Op woensdag 28 december 2005 06:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar het is wel armoede volgens jou.
tuurlijk, vind het knap als je mij kan laten zien waar ik dat zeg.

en dit is duidelijk een nadeel van een forum, het anonieme discussieren. Zorgt er helaas voor dat de kans dat ik loop te discussieren met een mbo'er die er niets van snapt erg hoog is.
  woensdag 28 december 2005 @ 12:34:21 #91
65960 sanger
pi_33466754
Maar OT heb een schuld (hypo) en doe daar iedere maand wat aan in de vorm van inleg in de levensverzekering.
pi_33495815
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:00 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

tuurlijk, vind het knap als je mij kan laten zien waar ik dat zeg.

en dit is duidelijk een nadeel van een forum, het anonieme discussieren. Zorgt er helaas voor dat de kans dat ik loop te discussieren met een mbo'er die er niets van snapt erg hoog is.
Het zorgt er inderdaad voor dat er kans is dat er wordt gediscussieerd met mensen met beperkte verstandelijke vermogens. Ik heb er nu eentje getroffen, want inhoudelijk heb je echt nauwelijks wat te melden. Dat blijkt nu wel weer.
pi_33503320
quote:
Op donderdag 29 december 2005 05:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het zorgt er inderdaad voor dat er kans is dat er wordt gediscussieerd met mensen met beperkte verstandelijke vermogens. Ik heb er nu eentje getroffen, want inhoudelijk heb je echt nauwelijks wat te melden. Dat blijkt nu wel weer.
Laat dan zien waar ik die correlatie heb gemaakt? Ik vraag het je meerdere keren, maar je wilt het gewoon niet zien dat je onzin lult. Nogmaals, laat dan zien waar ik die relatie leg.

ik weet helaas wel beter, die laat je wederom niet zien. Anders hou je je voortaan bezig met discussies van je eigen niveau... welke speler PSV nu zou moeten kopen ofzo
  donderdag 29 december 2005 @ 14:00:59 #94
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33503967
Op dit moment probeer ik vooral om m'n studieschuld uit een vorige studie tijdens m'n huidige studie niet te laten stijgen. Dat gaat tot nu toe beter dan verwacht maar ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als m'n stages beginnen en ik minder uren bij kan werken.

Eigenlijk is het ook niet zo'n ramp.. ik heb ongeveer evenveel spaargeld als dat ik studieschuld heb dus het nettoresultaat is ongeveer 0.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 16:41:41 #95
65960 sanger
pi_33509523
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Op dit moment probeer ik vooral om m'n studieschuld uit een vorige studie tijdens m'n huidige studie niet te laten stijgen. Dat gaat tot nu toe beter dan verwacht maar ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als m'n stages beginnen en ik minder uren bij kan werken.

Eigenlijk is het ook niet zo'n ramp.. ik heb ongeveer evenveel spaargeld als dat ik studieschuld heb dus het nettoresultaat is ongeveer 0.
Waarom dan niet ineens aflossen? Dat scheelt een hoop rente dacht ik zo.
pi_33523008
momenteel zo'n kleine 50.000 euro. Waarvan 8000 studieschuld

Ik verwacht in 2008 de schulden afgelost te hebben.
Lijkt me wel een fijn gevoel om straks schuldvrij te zijn!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 29 december 2005 @ 23:08:35 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33523568
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom dan niet ineens aflossen? Dat scheelt een hoop rente dacht ik zo.
Omdat de spaarrente en ibgrente elkaar niet zo heel veel ontlopen, en ik op deze manier nog wat financiele armslag voor m'n huidige studie overhoud.
Vampire Romance O+
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:23:24 #98
65960 sanger
pi_33531549
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Omdat de spaarrente en ibgrente elkaar niet zo heel veel ontlopen, en ik op deze manier nog wat financiele armslag voor m'n huidige studie overhoud.
Oke, lijkt me een goede reden indd. Ik dacht juist dat het IBG vrij forse rentetarieven hanteerde vandaar.
pi_33531584
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:41 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

Laat dan zien waar ik die correlatie heb gemaakt? Ik vraag het je meerdere keren, maar je wilt het gewoon niet zien dat je onzin lult. Nogmaals, laat dan zien waar ik die relatie leg.

ik weet helaas wel beter, die laat je wederom niet zien. Anders hou je je voortaan bezig met discussies van je eigen niveau... welke speler PSV nu zou moeten kopen ofzo
Ik heb je die link allang laten zien, even goed kijken kereltje of gewoon eens inhoudelijk bijdragen. Mensen met het verstand van een grindtegel mogen wel wegblijven, zo ook jij.
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:25:09 #100
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33531591
moet nog 700 euro aan mijn ouders betalen vanwege me cupra
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')