Kijk hier evenquote:Op maandag 25 juli 2005 16:05 schreef avotar het volgende:
Concreet wil ik dus weten of er instanties zijn die mij (liefst natuurlijk gratis, maar ook evt. tegen een kleine betaling) kunnen begeleiden in het samenrapen van mijn schulden tot 1 overzichtelijke post? Bv een kundige financieel adviseur. Maar hoe weet ik hoe hij onafhankelijk is en het beste met mij voor heeft?
en dus niet naar waarde-oordelen, ik weet hoe dom ik ben geweest, hoe dom ik nog ga zijn en hoe zeer mensen van me zullen walgen
Wie zijn billen brand...quote:Op maandag 25 juli 2005 16:05 schreef avotar het volgende:
Ik heb het ook niet slecht, begrijp me niet verkeerd. Ik kan nog steeds rondkomen, maar ik zie een aanzienlijk stuk van m'n maand naar een aantal verschillende partijen verdwijnen en dat frusteert me.
zo erg is het gelukkig nog niet dat ik de kredietbank oid nodig hebquote:
Ik weet niet of het zo erg is. Ik raak het overzicht steeds kwijt en ik probeer het voor mezelf zo inzichtelijk mogeljk te krijgen...quote:Op maandag 25 juli 2005 16:14 schreef lammegiraf het volgende:
Is het zo erg dat je daar een financieel adviseur voor nodig hebt?
gewoon even op een rijtje zetten hoeveel schuld je waar hebt en met de daarbij behorende aflossingen en op welke termijnen deze moeten worden afgelost. Vervolgens kun je toch vrij simpel een plan maken hoeveel je moet reserveren en waneer en aan wie je wat moet betalen.
In het ergste geval zou ik even een accountant bellen...kost je wel een paar centen maar die moet het toch voor je op een rijtje kunnen zetten.
Daarom voel ik ook hier wel iets voor....quote:Op maandag 25 juli 2005 16:13 schreef Marsepein het volgende:
Mijn idee zou zijn:
- Inventariseer je schulden/achterstanden
- Zoek 1 lening met lage rente voor dat bedrag
- Betaal alle losse schulden via deze lening af
Succes!
Tja.. ik vrees dat ik dat toch wel ga doen.. al is het alleen maar om haar niet op te laten draaien voor wat ik nu op mijn naam heb staan..quote:Op maandag 25 juli 2005 16:24 schreef Choller het volgende:
Verder denk ik niet dat je bij je huidige vriendin "alles vast moet gaan leggen". Als je gewoon iets beter nadenkt en van je fouten leert (je hebt nu ervaren hoe het verkeerd kan gaan) dan kan je gewoon financieel samenleven zonder alles vast op papier hoeven te zetten. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen met me eens is.
Elk krediet wordt genoteerd bij het BKR en een A-kodering levert een H-kodering op als de achterstand is opgelost, dus dat blijft toch wel zichtbaar. Wellicht voor het vervolg van dit topic wel handig als de TS zegt of hij wel of niet een achterstandsmelding heeft bij het BKR.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:48 schreef Choller het volgende:
Ik noemde BKR alleen omdat het wel handig is om (indien mogelijk) eerst je schulden die genoteerd staan bij de BKR af te lossen. Een schone BKR is wel handig in de toekomst. Niet alle instanties geven je achterstand door aan de BKR.
Die hebben wel de allerlaagste rentes.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:24 schreef avotar het volgende:
[..]
zo erg is het gelukkig nog niet dat ik de kredietbank oid nodig heb
Neej.. het is godszijdank niet zo dramatisch als het eh blijkbaar overkomt.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Elk krediet wordt genoteerd bij het BKR en een A-kodering levert een H-kodering op als de achterstand is opgelost, dus dat blijft toch wel zichtbaar. Wellicht voor het vervolg van dit topic wel handig als de TS zegt of hij wel of niet een achterstandsmelding heeft bij het BKR.
Instanties zoals de Wehkamp zijn overigens heel snel met het zetten van een A-kodering.
Ook na 5 jaar?quote:Op maandag 25 juli 2005 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Elk krediet wordt genoteerd bij het BKR en een A-kodering levert een H-kodering op als de achterstand is opgelost, dus dat blijft toch wel zichtbaar.
Nee, na 5 jaar verdwijnt een A-kodering in principe.quote:
mja.. die rentes zijn echt bizar hoog. Ik zat naar de wehkamp afschriften te kijken de vorige keer... maar dat is echt een procent of wat op maandbasis.. daar wordt je echt eng van.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan zou ik dus alle schulden bij elkaar optellen en ergens een lening afsluiten om die schulden ineens af te lossen, dat kan prima aangezien je geen BKR-notering hebt en gewoon een prima inkomen.
Het voordeel daarvan is dat je nu nog maar te maken hebt met één lening, het wordt dus overzichtelijker en je lasten gaan er van omlaag, aangezien de rente altijd gunstiger is dan de woekerrente van de CC-maatschappij en de Wehkamp.
Er is geen achterstand zover ik het begrijp van de TS, en dus is zijn BKR schoon, in die zin dat uit zijn BKR dossier blijkt dat hij netjes aflost.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:48 schreef Choller het volgende:
Ik noemde BKR alleen omdat het wel handig is om (indien mogelijk) eerst je schulden die genoteerd staan bij de BKR af te lossen. Een schone BKR is wel handig in de toekomst. Niet alle instanties geven je achterstand door aan de BKR.
klopt... ik ben een hele brave aflosser...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 08:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is geen achterstand zover ik het begrijp van de TS, en dus is zijn BKR schoon, in die zin dat uit zijn BKR dossier blijkt dat hij netjes aflost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |