Als ik ook mijn steentje mag bijdragen vraag ik aandacht voor hetvolgende; Volgens de Nederlandse wet is het zijn van "bookmaker" inderdaad verboden en is het inderdaad ook verboden om via buitenlandse sites te gokken. Inderdaad heeft de Nederlandse staat in al haar wijsheid ooit besloten dat het gebruik van geestverruimende middelen wel door de vingers is te zien maar dat, als ik mijn geld uit wil geven zoals ik dat wil, de staat daar iets over heeft te zeggen.
Echter; sinds enige tijd is Nederland volwaardig lid van de europese unie en er is iets als europees recht. Voordat hierover verwarring ontstaat; als het nederlandse recht in strijd is met het europese dan gaat het europees recht boven het Nederlandse. (bel daarover Mw Smit-Kroes maar even op). Daarnaast is er in het Europees recht iets geregeld over vrij verkeer van goederen en, cruciaal in dit geval, diensten. Het is de, in Belgie legale, bookmaker "MrBookmaker" dan ook toegestaan haar diensten in de gehele EU aan te bieden (dus ook in Nederland). Dit houd dus in dat, ook als de nationale rechter het verbied, het door het Supra-nationale recht is toegestaan om via dergelijke websites te wedden. Of te wel; als een Nederlandse rechter, of de Nederlandse regering, of de Nederlandse wet het online gokken verbied, is dit in strijd met het recht van de Europese Unie dat is vastgelegd in verdragen die door het Nederlandse parlement zijn geratificeerd, en zal het Europese hof dit verbod uiteindelijk nietig verklaren.
Online gokken mag dus volgens het "hoogste" hier geldende recht.
as happy as a penguin in a microwave.