1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 31/12 Lissabon Portimão 83 km 370 km 01/01 Portimão Málaga 115 km 567 km 02/01 Nador Er Rachidia 314 km 672 km 03/01 Er Rachidia Ouarzazate 386 km 639 km 04/01 Ouarzazate Tan Tan 50 km 819 km 05/01 Tan Tan Zouérat 444 km 792 km 06/01 Zouérat Atâr 499 km 521 km 07/01 Atâr Nouakchott 508 km 568 km 08/01 RUSTDAG 09/01 Nouakchott Kiffa 599 km 874 km 10/01 Kiffa Kayes 283 km 333 km 11/01 Kayes Bamako 231 km 705 km 12/01 Bamako Labé 368 km 872 km 13/01 Labé Tambacounda 348 km 567 km 14/01 Tambacounda Dakar 254 km 634 km 15/01 Dakar Dakar 31 km 110 km TOTAAL 4813 km 9043 km |
Game on!quote:Op de laatste dag van het jaar start een grote groep avonturiers aan de legendarische woestijnrally Dakar, het jaarlijkse en voor velen tot de verbeelding sprekende sportevenement. Ook dit keer worden zij op de voet gevolgd door RTL 7. Dagelijks wordt de kijker met een tweetal uitzendingen getrakteerd op adembenemende beelden en het laatste nieuws.
Uitzending voorbeschouwing: RTL 7, zaterdag 24 december, tussen 16.55 en 17.55 uur.
Uitzending 'In De Zandbak: Jan De Rooy Op Weg Naar Dakar': RTL 7, vrijdag 30 december, tussen 17.55 en 18.55 uur.
Uitzending verslag: vanaf 31 december, tussen 23.00 en 0.00 uur. Daarna dagelijks tussen 17:55 en 18:50 uur en tussen 22:30 en 23:30 uur.
RTL 7 zendt het dit jaar uit... maar denk dat het beter is als we verder gaan in PTA-topic.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:09 schreef Butra het volgende:
[..]
Geweldig om te volgen idd. Mooi dat RTL 5 er weer uitgebreid bij is.
Het is gewoon een sportevenement hoor. Dus dat topic uit PTA hoort gewoon hier te staan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:51 schreef Impry het volgende:
[..]
RTL 7 zendt het dit jaar uit... maar denk dat het beter is als we verder gaan in PTA-topic.
In PTA mag over het nieuwste injectiesysteem van de Pajero gediscussieerd worden, hier gaat het over sport, waar een ralley gewoon onder valt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:51 schreef Impry het volgende:
[..]
RTL 7 zendt het dit jaar uit... maar denk dat het beter is als we verder gaan in PTA-topic.
Daar begint het gezeik weer!quote:Dakar-deelname van DAF-trucks is erg onzeker
Vrijdag 30 december 2005 - LISSABON – De kans is aanzienlijk dat de teams van de familie De Rooy en Hans Bekx niet mogen meedoen aan de Dakar-rally. De vijf DAF-trucks mochten gisteren in de Portugese startplaats Lissabon niet door de technische keuring, omdat de papieren niet in orde zijn. Vanochtend krijgen Jan en Gerard de Rooy en Hans Bekx nadere informatie. Vanmiddag om twee uur moet alles geregeld zijn, anders mogen de in totaal vijf Nederlandse DAF’s morgen niet beginnen aan de woestijnrally.
Het probleem ligt bij de homologatie (technische voorwaarden) van de nieuwe trucks. De internationale autosportbond FIA heeft de documenten met de officiële goedkeuring nog altijd niet afgegeven. Hans Bekx werd in de vorige editie op de voorlaatste dag gediskwalificeerd omdat de truck op enkele punten afweek van wat in de papieren stond.
bron: Eindhovens Dagblad
Eens, alhoewel ik denk dat omdat het Autosport is het beter past in SPT, maar als het in PTA blijft ook prima. Maar twee topics naast elkaar is een beetje jammer.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:32 schreef Klonk het volgende:
mag ik ff m'm hart luchten, kunnen we nu niet eens voor eens en altijd afspreken waar de dakar topics komen te staan ?
ik vind het zo jammer dat er 2 topics zijn die over hetzelfde onderwerp gaan, waardoor liefhebbers voor mijn gevoel best wel wat missen, kortom samenvoegen die hap en dan maakt het mij geen bal uit of het in PTA of SPT staat.
is die organisatie bang ofzoquote:
mij maakt het niets uit, SPT is idd logisch, intresse genoeg we zijn in het andere topic nu aan deel 2 bezigquote:Op vrijdag 30 december 2005 10:52 schreef mbn het volgende:
[..]
Eens, alhoewel ik denk dat omdat het Autosport is het beter past in SPT, maar als het in PTA blijft ook prima. Maar twee topics naast elkaar is een beetje jammer.
geen deelname dusquote:Dakar - Startverbod voor DAF-teams!
16:36 30-12-2005
De DAF-teams van Jan en Gerard de Rooy en van Hans Bekx mogen niet deelnemen aan de Dakar 2006. Dat is zopas meegedeeld aan de betrokken DAF-teams uit Vlaanderen en Nederland. De FIA legt de DAF-delegatie startverbod op.
Om 16u35 kregen de teams het onverbiddelijke verdict te horen. Startverbod! De beslissing van de FIA sloeg in als een bom bij de teams, die meteen in de trucks zijn gestapt om huiswaarts te keren. De verslagenheid is groot, ook bij Dany Colebunders, die zou navigeren voor Jan de Rooy.
Colebunders: "We stappen in en keren terug naar huis. We mogen niet starten. Vanmorgen is hier in Lissabon vergaderd met de FIA. Daarop zijn nog enkele controleurs naar de trucks komen kijken in een soort pre-keuring. Daarvan is verslag opgesteld en dat is dan overhandigd aan de sportcommissie. Die heeft geoordeeld dat we op enkele punten niet voldoen en zegt dat we niet mogen starten. Meer kan ik niet zeggen. Ik heb het rapport nog niet kunnen inkijken. In ieder geval gaan we niet in beroep. Laat me het daarbij houden. We keren gewoon terug."
De Rooy en Bekx waren ingeschreven met vijf DAF's. Vorige week doken problemen op met de homologatie van de DAF-proto die beide teams wilden inzetten. Ondanks een reeks aanpassingen aan de trucks heeft de FIA geoordeeld dat de DAF's onvoldoende overeenstemmen met de homologatie.
Met het schrappen van De Rooy en Bekx is de truck-klasse meteen onthoofd. De categorie wordt zo goed als zeker een walkover voor de Russen van Kamaz.
Bij de DAF-teams waren ook enkele Vlamingen actief. Tom Colsoul was aangetrokken als navi bij Gerard de Rooy, terwijl Jan nota's zou krijgen van Colebunders. Op de assistentie-DAF reden Hugo Duisters en Yvo Geusens. Hans Bekx kon dan weer rekenen op de diensten van Limburger Tony Maessen.
Ook voor de Nederlandse zender RTL7 is het wegvallen van de DAF-teams een regelrechte ramp. En uiteraard verliest ook sponsor Gauloises enorme blikvanger.
De Dakar 2006 start morgen vanuit Lissabon voor een chronorit van 83 km.
Tis in principe eigen schuld van de teams, ze wisten dat ze nog geen homologatie papieren hadden en in principe staat de organisatie vol in zen recht als ze mensen weren op basis van het ontbreken van papieren.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:31 schreef WEST het volgende:
nou bij deze ga ik geen dakar kijken, wat een aanfluiting van die organisatie![]()
ze hebben de wagens in nederland laten keuren en toen was het goed en zouden die papieren in orde worden gemaakt en nu opeens niet...quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:32 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Tis in principe eigen schuld van de teams, ze wisten dat ze nog geen homologatie papieren hadden en in principe staat de organisatie vol in zen recht als ze mensen weren op basis van het ontbreken van papieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |