FOK!forum / Klaagbaak / Kansloze auto's met dubbele uitlaat deel 2
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 14:25
Deel 1: Kansloze lui met een dubbele uitlaat...

Ga uw gang.
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:26
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:19 schreef funkmaster het volgende:
dat is altijd zo mooi inde winter trouwens, als je zo'n sjonnie ziet rijden met 4 uitlaten. terwijl er maar uit 1 rook komt
Nu heeft mijn voertuig origineel ook twee uitlaten en ik hoor verhalen dat er meer rook uit de ene dan de andere uitlaat komt.

De uitlaatgassen kiezen de minste weerstand en vaak zit er voor de uitgang 1 collector.

In mijn geval, 4 cilinders- 1 collector - 2 uitlaten.


hehe, toch een deel 2...
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:27
ik heb een nieuwe grens bedacht....dubbele uitlaat toegestaan vanaf 250 pk, wat vind men ervan?
daar komen die civicjes toch bij lange na niet aan, dus hebben we daar ook geen last meer van
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:27
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:27 schreef funkmaster het volgende:
ik heb een nieuwe grens bedacht....dubbele uitlaat toegestaan vanaf 250 pk, wat vind men ervan?
daar komen die civicjes toch bij lange na niet aan, dus hebben we daar ook geen last meer van
en motorfietsen vanaf 100pk?
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:28
ja bij m'n vaders auto (ook vier uitlaten), zie je ze per cilinderrij eruit schieten, links en rechts wisselt elkaar af (stationair) kan je nog best goed zien in de winter!
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:28
ja motoren vanaf 100 pk vind ik ook wel snel zat , die mogen dat ook wel....bij een motor is dat sowieso veel mooier, symmetrisch
Viperswoensdag 21 december 2005 @ 14:29
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:27 schreef funkmaster het volgende:
ik heb een nieuwe grens bedacht....dubbele uitlaat toegestaan vanaf 250 pk, wat vind men ervan?
daar komen die civicjes toch bij lange na niet aan, dus hebben we daar ook geen last meer van
¨
Hele goede. Dan mogen die wannabe automonteurs eerst hun auto´s eens wat paarden verschaffen en dan mogen ze lekker brullen.
Geesoeswoensdag 21 december 2005 @ 14:29
En scooters sowieso niet toegestaan, of ze nou 0, 1, 2, 3 of meer uitlaten hebben?
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 14:29
Even voor alle duidelijkheid: ik KLAAG over dubbele uitlaten. Ik heb geen behoefte aan een 'Eigen huis en pimpauto' discussie.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:29
scooters moet gerecyled worden tot blikjes...misschien resulteerd dat in goedkopere colablikjes
Desdinovawoensdag 21 december 2005 @ 14:31
ligt er n beetje aan wat je verstaat onder dubbele uitlaat
ik heb ook een dubbele uitlaat, maar die zitten aan 1 einddemper. stock.
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 14:31
Je bent wel vol vanjezelf he scnhappi
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:31
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:29 schreef SchnappiSchnap het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: ik KLAAG over dubbele uitlaten. Ik heb geen behoefte aan een 'Eigen huis en pimpauto' discussie.
ja wij staan ook allemaal aan jou kant, nu nog wachten op de mensen die het wel "stoer" vinden, dan begint de discussie ongetwijfeld vanelf weer
bluebitwoensdag 21 december 2005 @ 14:31
vanaf wanneer mag het dan bij diesels?
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 14:32
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je bent wel vol vanjezelf he scnhappi
Waar slaat dat nou weer op..
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:32
nou ik vind zo'n V10 diesel van BMW wel in aanmerking komen hoor
Geesoeswoensdag 21 december 2005 @ 14:32
Dubble uitlaat isnie erg, maar die herrie die eruitkomt, als er gewoon een goede demper op zit... Zeker als het ook gaat om de herrie, niet om de functionaliteit. in zo'n geval moet de hele auto in een klap vernietigd worden.
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:32
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:29 schreef SchnappiSchnap het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: ik KLAAG over dubbele uitlaten. Ik heb geen behoefte aan een 'Eigen huis en pimpauto' discussie.
Ik wil wel meehuilen met de wolven;

boodschappenauto's met meer asbakjes per kg dan pk's, behangen met spoilers en uitlaten.
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 14:32
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:31 schreef bluebit het volgende:
vanaf wanneer mag het dan bij diesels?
Diesel
helemaal niet, diesel blazen en ronken niet
Antalwoensdag 21 december 2005 @ 14:33
De doe-het-zelf kit voor de echte josti/sjonnie/civic/scooter wannabe :



OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 14:33
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:32 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op..
Op jou? jezus C....
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 14:33
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:27 schreef funkmaster het volgende:
ik heb een nieuwe grens bedacht....dubbele uitlaat toegestaan vanaf 250 pk, wat vind men ervan?
daar komen die civicjes toch bij lange na niet aan, dus hebben we daar ook geen last meer van
wat dacht je van alleen 2 uitlaten bij V motoren, en gewoon 1 uitlaat bij lijnmotoren?
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:33
sowieso zijn sommige huidige diesels belachelijk lomp, ik vind dat die best 2 uitlaten mogen hebben..
(komt bij dat het daar ook eerder nodig is, uitlaatgas van en diesel komt onder veel hogere druk vrij)
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 14:34
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Op jou? jezus C....
Wat heeft die opmerking met dit alles te maken. Zo. Uitgespeld, uitgelegd en wel.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:34
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

wat dacht je van alleen 2 uitlaten bij V motoren, en gewoon 1 uitlaat bij lijnmotoren?
dat vind ik de beste opmerking tot nu toe, sluit ik me totaal bij aan
Viperswoensdag 21 december 2005 @ 14:34
Juist dat het gewoon maatschappelijk geaccepteerd wordt dat wannabe monteurs aan hun auto´s mogen kloten en vervolgens de verschrikkelijke veel lawaai produceren die totaal niet overeenkomt met de auto.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:36
ik zie hetnog een keer voor me op de autobahn dat zo'n civic voor me met plankgas 200 z'n hele uitlaat verliest, omdat de "monteur" eigelijk meer tractor expert bleek te zijn
Viperswoensdag 21 december 2005 @ 14:36
Haha lekker voor hem
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:37
Op de autobahn mag je maar 130 met wieldoppen... k, die banden zijn natuurlijk gepimped met echte velgen met een omvang dat er niet meer mee te sturen is.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:38
niet als die uitlaat op mijn ruit beland als ik dan nog leven uitstap ga ik hem ritueel eraan spiesen en boven de grill hangen
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:39
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:37 schreef BertV het volgende:
Op de autobahn mag je maar 130 met wieldoppen... k, die banden zijn natuurlijk gepimped met echte velgen met een omvang dat er niet meer mee te sturen is.
weet niet waar je die wet vandaan haalt maar dat klopt niet
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:41
en toch is het zo... iig voor duitsers is het verboden om met wielDOPPEN harder dan 130 te rijden.

Niet veel mensen weten dat. Mgoed, niet veel 130+ mensen hebben nog wieldoppen.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:44
nou weetje wat het is, heel veel mensen als ze op wintersport gaan, hebben we winterbanen op stalen velgen, maar zetten er gewoon geen wieldoppen op...dus dan ben je als "stalenvelg dude" nog steeds niet in overtreding boven de 130
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:46
heb even op internet rondgezocht en je hebt idd gelijk....! , ben ik met m'n moeders twingo toch al vaak in overtreding geweest
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 14:46
is volgens mij echt niet waar hoor.....
rameijerwoensdag 21 december 2005 @ 14:48
Ik houd mijn Impreza zoveel mogelijk standaard, dus dubbele uitlaat!

mag dat wel, met maar 218 BHP?
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:49
voor jou impreza maak ik een uitzondering ...en standaard dubbele uitlaat is nooit erg!
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:50
voor een topspeed testje met mijn 1.4 peugeot 206 (zonder pimp-accessoires) heb ik ze er ook niet eerst afgehaald. (170km/u) Dat is 140 minder op de teller dan mijn motor.
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:51


google's image ontopic...
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:52
heerlijk is dat he ...mijn oma woont in de buurt van Oberhausen (ben pas 19), en ik mocht van de zomer een keertje sávonds om 21:00 ofzo terugrijden...ook even de 260 aangetikt, hele autobahn was leeg heeeerlijk...m'n vader zat er naast met de opmerking : "moet dat nou?"
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:53
whahahahahah, net een straaljager man
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 14:55
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:52 schreef funkmaster het volgende:
heerlijk is dat he ...mijn oma woont in de buurt van Oberhausen (ben pas 19), en ik mocht van de zomer een keertje sávonds om 21:00 ofzo terugrijden...ook even de 260 aangetikt, hele autobahn was leeg heeeerlijk...m'n vader zat er naast met de opmerking : "moet dat nou?"
260 op een lege autobahn met een Maserati voelt toch gewoon veilig?
Alles is gemaakt om er tegen te kunnen, in tegenstelling tot 170 met de 206 met z'n klapperende ruitenwissers.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 14:56
ja das waar...twingo --> 160 voelt stuk enger
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 14:56
En waarschijnlijk komt maar uit 1 pijpje daadwerkelijk uitlaatgas
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:00
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
En waarschijnlijk komt maar uit 1 pijpje daadwerkelijk uitlaatgas
nou ik moet zeggen, dat die saxo wel echt professioneel is gedaan hoor...volgens mij zijn ze daadwerkelijk alle drie aangesloten...(je hebt ook technische sjonnies dus schijnbaar )
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 15:01
alle 6 ja
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:02
dat bedoel ik
slinxxxwoensdag 21 december 2005 @ 15:04
100 pk per uitlaat is toelaatbaar..het meest erger ik mij aan bmw X5's met 4 uitlaten..die dingen zijn niet vooruit te branden..2 uitlaten voor snelle sedan/station...4 uitlaten bij een auto die minimaal 275 kan..al blijft 4 uitlaten overdreven..2 uitlaten ownd
garnage-patrickwoensdag 21 december 2005 @ 15:04
het ging net nog over herrie wat mensen uit hun uitlaat laten komen,
en nu gaat het over dubbele pijpe

is het nou dat de topic starter zich aan de herrie stoort, of aan dat een auto 2uitladen heb?

ik vind zelf 2bescheiden uitladen onder een "netjes" gepimpte auto wel strak staan... moet niet te extreem zijn! en dan hoeft er geen teringherrie uit te komen! en als je zelf beetje handig bent kan er ook nog uit beiden ongeveer net zoveel rook komen!

@ funkmaster, bij een motor vond je het mooi symmetrisch... veel mensen zullen dat bij een auto ook vinden!
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 15:04
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef garnage-patrick het volgende:
het ging net nog over herrie wat mensen uit hun uitlaat laten komen,
en nu gaat het over dubbele pijpe

is het nou dat de topic starter zich aan de herrie stoort, of aan dat een auto 2uitladen heb?
Allebei. Of liever: dat het juist des te kanslozer is om 1) die uitlaten te hebben en 2) vervolgens je omgeving met de herrie op te zadelen.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:07
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef garnage-patrick het volgende:
het ging net nog over herrie wat mensen uit hun uitlaat laten komen,
en nu gaat het over dubbele pijpe

is het nou dat de topic starter zich aan de herrie stoort, of aan dat een auto 2uitladen heb?

ik vind zelf 2bescheiden uitladen onder een "netjes" gepimpte auto wel strak staan... moet niet te extreem zijn! en dan hoeft er geen teringherrie uit te komen! en als je zelf beetje handig bent kan er ook nog uit beiden ongeveer net zoveel rook komen!

@ funkmaster, bij een motor vond je het mooi symmetrisch... veel mensen zullen dat bij een auto ook vinden!
vind het bij een auto ook mooi symmetrisch...zolang ze een doel hebben, (a4 avan 1,8T bijv. ziet er mooi uit mt 2 uitlaten, maar heeft nit echt nut) en bij een motor vind ik het toch net een wat opvallender verschil maken dan bij een auto qua symmetrie
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 15:07
Die vent verneuqkt zijn eigen topic
slinxxxwoensdag 21 december 2005 @ 15:09
en de uitlaten moeten geintegreerd zijn in de bumper..uitlaten die eronder hangen zijn sowieso lelijk..bij die sjonnies hangen ze meestal ook nog scheef..das helemaal komisch
ChRoNiCwoensdag 21 december 2005 @ 15:12
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef slinxxx het volgende:
100 pk per uitlaat is toelaatbaar..het meest erger ik mij aan bmw X5's met 4 uitlaten..die dingen zijn niet vooruit te branden..2 uitlaten voor snelle sedan/station...4 uitlaten bij een auto die minimaal 275 kan..al blijft 4 uitlaten overdreven..2 uitlaten ownd
Zo'n 4.4i X5 waar jij het over hebt is behoorlijk snel hoor! Keertje in gereden en dat trekt echt lekker.

Even ter informatie:
PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,0 s

Niet vooruit te branden? Hoogstewaarschijnlijk sneller dan jouw auto

Trouwens, sjonnies met van die halforts uitlaten eronder die niet eens werken (goed te zien met dit winterweer) zijn echt zwaar kansloos.. Verpesting van mij zicht
OxygeneFRLwoensdag 21 december 2005 @ 15:13
Ja daar zijn die uitlaten op gemaakt lieve schat
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 15:14
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Die vent verneuqkt zijn eigen topic
Ik weet niet wat je continue probeert te suggereren, maar misschien dat je eens beter moet lezen in plaats van die gepimpte uitlaat onder je neus te gebruiken.
Viperswoensdag 21 december 2005 @ 15:14
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:14 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je continue probeert te suggereren, maar misschien dat je eens beter moet lezen in plaats van die gepimpte uitlaat onder je neus te gebruiken.
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 15:16
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:12 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Zo'n 4.4i X5 waar jij het over hebt is behoorlijk snel hoor! Keertje in gereden en dat trekt echt lekker.

Even ter informatie:
PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,0 s

Niet vooruit te branden? Hoogstewaarschijnlijk sneller dan jouw auto

Trouwens, sjonnies met van die halforts uitlaten eronder die niet eens werken (goed te zien met dit winterweer) zijn echt zwaar kansloos.. Verpesting van mij zicht
de 4.8is zit in 6,1s aan de 100 en loopt 250 km ofzo. Dat ding ownt de gemiddelde "sportwagen" nog wel, laat staan die paupers in crx'tjes ( )
Metro2005woensdag 21 december 2005 @ 15:18
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

de 4.8is zit in 6,1s aan de 100 en loopt 250 km ofzo. Dat ding ownt de gemiddelde "sportwagen" nog wel, laat staan die paupers in crx'tjes ( )
Tot de eerste de beste bocht, dan valt ie om
ChRoNiCwoensdag 21 december 2005 @ 15:19
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

de 4.8is zit in 6,1s aan de 100 en loopt 250 km ofzo. Dat ding ownt de gemiddelde "sportwagen" nog wel, laat staan die paupers in crx'tjes ( )
Inderdaad, dat probeerde ik al duidelijk te maken
ChRoNiCwoensdag 21 december 2005 @ 15:19
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tot de eerste de beste bocht, dan valt ie om
Bullshit , je kunt er echt hard de bocht mee om (lees autobladen )
garnage-patrickwoensdag 21 december 2005 @ 15:22
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1158

kunnen mensen daar ook lezen!
Metro2005woensdag 21 december 2005 @ 15:32
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:19 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Bullshit , je kunt er echt hard de bocht mee om (lees autobladen )
Ik vind die hoge dingen altijd maar omvalgevaarlijk eruit zien De meeste hoge hokken zijn dat volgens mij ook, zoals de opel agila enzo. Maar die x5 zal vast wel fatsoenlijk een bocht omkunnen ja.
rameijerwoensdag 21 december 2005 @ 15:36
Volgens mij valt dat met de Cayenne ook wel mee
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:39
met een X5 kun je tenminste met 80km/uur over een verkeersdrempel zonder dat je een druppel van je koffie morst

met een civic moet je er met 15 km/uur schuin oprijden, en je houd er nog steeds rugklachten aan over
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:46
Tja, maar het gevoel van snelheid is in die, volgens jou pauperbakken, veel groter plus zijn ze veel meer fun om te rijden...200 rijden met een porsche kan iedere lul en dus jij ook.
Maikuuulwoensdag 21 december 2005 @ 15:47
Jeh ik ben er hoor, dit is de situatie waar ik over aant praten was. Als dit zou gebeuren zou ik doorrijden

funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:47
fun rijden is leuk, maar de meeste mensen (ook barry's) zullen de auto vornamelijk als vervorsmiddel gebruiken...en dan is ie toch echt ondergeschikt
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 15:47
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:46 schreef Goochie het volgende:
Tja, maar het gevoel van snelheid is in die, volgens jou papuerbakken, veel groter plus zijn ze veel meer fun om te rijden...200 rijden met een porsche kan iedere lul en dus jij ook.
your point being?

Het is dus tof om in een oud schijthok te rijden wat de 200 maar net haalt?
Geesoeswoensdag 21 december 2005 @ 15:48
dankje, Maikuuul het is mij helemaal duidelijk. Maar toch zou ik niet doorrijden als ik dan iemand aanrijd
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:49
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:47 schreef Maikuuul het volgende:
Jeh ik ben er hoor, dit is de situatie waar ik over aant praten was. Als dit zou gebeuren zou ik doorrijden

[afbeelding]
voor elke keer dat jij "gek" zegt zouden ze je een bitchslap moeten geven
en als je 2 uur doet over zo'n belachelijk slechte tekening....daar heb ik gewoon geen woorden voor...ik stel voor dat je je broomer/scooter/gedrocht inruild voor iets fatsoenlijks...laat er een magnetron van maken ofzo
Maikuuulwoensdag 21 december 2005 @ 15:50
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef funkmaster het volgende:

[..]

voor elke keer dat jij "gek" zegt zouden ze je een bitchslap moeten geven
en als je 2 uur doet over zo'n belachelijk slechte tekening....daar heb ik gewoon geen woorden voor...ik stel voor dat je je broomer/scooter/gedrocht inruild voor iets fatsoenlijks...laat er een magnetron van maken ofzo
Ik moest 2 uur wachten omdat me broer op de pc wilde
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:50
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:46 schreef Goochie het volgende:
Tja, maar het gevoel van snelheid is in die, volgens jou pauperbakken, veel groter plus zijn ze veel meer fun om te rijden...200 rijden met een porsche kan iedere lul en dus jij ook.
conclusie? het is cooler om een auto te rijden die bij 200 bijna uit elkaar valt en immense herrie maakt dan 200 cruisen in een auto onder het genot van een lekker muziekje en lekker zitcomfort?
Geesoeswoensdag 21 december 2005 @ 15:51
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik moest 2 uur wachten omdat me broer op de pc wilde
koop dan een eigen pc!!! pff....
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:52
Ik ben al van een wat oudere generatie en ben opgegroeid met bijvoorbeeld de 205 GTI 1.9. (In mijn ogen de enige echte GTI)
Na jaren sparen eentje gekocht en het gevoel wat je krijgt is gewoon prachtig. Rijden als een kart en een motor die erg goed bij de les is. Als je daar hard mee wilt rijden moet je echt wel een beejte kunnen rijden.

Nu heb ik een Volvo S40 2.0D als lease auto. Erg leuke bak om te zien, maar erg saai om mee te rijden..het gaat allemaal veel te makkelijk...je rijdt er 200km/h mee met je vingers in je neus.
Nee, dan de 205GTi. Als je daar 200km/h mee reed, had je het gevoel dat het 350km/h ging.

Alhoewel...sinds kort een Citroen C2 VTS gekocht voor mijn vriendin en doet mij aardig denken aan de 205...
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:52
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:51 schreef Geesoes het volgende:

[..]

koop dan een eigen pc!!! pff....
(das beeeeetje nasty uitspraak dude)
Maikuuulwoensdag 21 december 2005 @ 15:53
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:51 schreef Geesoes het volgende:

[..]

koop dan een eigen pc!!! pff....
Hebben we ook, maar van 1tje is de HD kapot en die is nu onderweg naar de zaak waar ik em gekocht heb
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:53
...en wie zegt dat die auto dan uit elkaar valt? Dat maak jij ervan.

Ik heb het over de snelheidsbeleving!
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:53
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:52 schreef Goochie het volgende:
Ik ben al van een wat oudere generatie en ben opgegroeid met bijvoorbeeld de 205 GTI 1.9. (In mijn ogen de enige echte GTI)
Na jaren sparen eentje gekocht en het gevoel wat je krijgt is gewoon prachtig. Rijden als een kart en een motor die erg goed bij de les is. Als je daar hard mee wilt rijden moet je echt wel een beejte kunnen rijden.

Nu heb ik een Volvo S40 2.0D als lease auto. Erg leuke bak om te zien, maar erg saai om mee te rijden..het gaat allemaal veel te makkelijk...je rijdt er 200km/h mee met je vingers in je neus.
Nee, dan de 205GTi. Als je daar 200km/h mee reed, had je het gevoel dat het 350km/h ging.

Alhoewel...sinds kort een Citroen C2 VTS gekocht voor mijn vriendin en doet mij aardig denken aan de 205...
totaal met je eens dat die 205 gti de bom is, maar ik denk als je nu dagelijks in het verkeer zit, je echt beter afbent met je S40 hoor...:) misschien wel saai, maar je komt fitter thuis dan uit zo'n 205
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:54
..en waarom scoort een 106 GTi qua fungehalte hoger dan een willekeurige Porsche?
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:54
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:53 schreef Goochie het volgende:
...en wie zegt dat die auto dan uit elkaar valt? Dat maak jij ervan.

Ik heb het over de snelheidsbeleving!
snelheidsbeleving is heel cool enzo, maar ga dan karten
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 15:55
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef Goochie het volgende:
..en waarom scoort een 106 GTi qua fungehalte hoger dan een willekeurige Porsche?
lol ik weet niet welke triangeljosti zoiets denkt hoor
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 15:55
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:53 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hebben we ook, maar van 1tje is de HD kapot en die is nu onderweg naar de zaak waar ik em gekocht heb
kut dynabyte
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:56
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

lol ik weet niet welke triangeljosti zoiets denkt hoor
inderdaad , wie weet komt dat omdat mensen die in een porsche rijden niet op forum's gaan schrijve over hoe "bruut" hun auto wel niet scheurt....106 rijders daarentegen
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:56
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

lol ik weet niet welke triangeljosti zoiets denkt hoor
hhmmm...de mensen van TopGear? Zijn toch niet de minste..

Wat rijdt jij zelf eigenlijk?
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:58
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:53 schreef funkmaster het volgende:

[..]

totaal met je eens dat die 205 gti de bom is, maar ik denk als je nu dagelijks in het verkeer zit, je echt beter afbent met je S40 hoor...:) misschien wel saai, maar je komt fitter thuis dan uit zo'n 205
Natuurlijk kom je veel fitter aan in een S40, maar we kijken nu puur naar het rijden.
En ik beleef nog steeds veel plezier aan het rijden met een oude 205 GTi. En ik ben ook van mening dat er best wel wat geluid vanaf mag komen.
Repeatwoensdag 21 december 2005 @ 15:58
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef Goochie het volgende:

[..]

hhmmm...de mensen van TopGear? Zijn toch niet de minste..

Wat rijdt jij zelf eigenlijk?
de mensen van top gear zijn leuk om naar te kijken, maar dit soort uitspraken moet je bij hun niet letterlijk opvatten
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 15:58
bij topgear vergelijken ze in klasses...en wat is "fun", ik ontken niet dat die gti'tjes super lekker de bocht om te gummen zijn, super leuk....maar wat is fun?, ik vind zo'n boxermotor met 300+ pk in je rug ook garant staan voor aardig wat fun!
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 15:59
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

de mensen van top gear zijn leuk om naar te kijken, maar dit soort uitspraken moet je bij hun niet letterlijk opvatten
Niet? Waarom zetten ze dan een 106 GTi op de 2e plaats van de lijst: "Most fun to drive"? Zeker zomaar voor de grap? Heb jij zelf ooit in zo'n auto gereden?
Maikuuulwoensdag 21 december 2005 @ 15:59
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

kut dynabyte
Neen, pczaak.nl
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:00
en ik denk dat als je het over fun-auto's hebt een Lotus Elise ofzo nog wel hoger staat dan een 205 hoor, maar die eigenaren gaan dat niet van de toren lopen schreeuwen....
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:01
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:59 schreef Goochie het volgende:

[..]

Niet? Waarom zetten ze dan een 106 GTi op de 2e plaats van de lijst: "Most fun to drive"? Zeker zomaar voor de grap? Heb jij zelf ooit in zo'n auto gereden?
ok, als ie zo hoog staat, en ik geef je de keus....of een 106 GTI of een Porsche Caymann S ofzo?? welke kies je?
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:01
Natuurlijk is een Impreze ook erg prettig of een Evo..maar puur kijkend naar fun/prijs verhouding..dan kom je toch al snel met zo'n soort auto op de proppen.
Maikuuulwoensdag 21 december 2005 @ 16:01
Naar aanleiding van dit topic:

Stel je dit eens voor, je bent aant rijden:
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:02
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:01 schreef funkmaster het volgende:

[..]

ok, als ie zo hoog staat, en ik geef je de keus....of een 106 GTI of een Porsche Caymann S ofzo?? welke kies je?
als ik het zelf moet betalen de 106 GTi..als ik het gratis krijg..de Porsche natuurlijk.
ChRoNiCwoensdag 21 december 2005 @ 16:02
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

lol ik weet niet welke triangeljosti zoiets denkt hoor
Ik kan er inderdaad ook niet helemaal inkomen
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:03
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:02 schreef Goochie het volgende:

[..]

als ik het zelf moet betalen de 106 GTi..als ik het gratis krijg..de Porsche natuurlijk.
ja dus? het is gewoon afhankelijk van de klasse....een 106 is koning is z'n klasse, maar kom op...er zijn echt wel meer "fun" auto's om te rijden hoor
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 16:05


'nuff said.
HAL9000Swoensdag 21 december 2005 @ 16:06
Die parodie is dan weer ultiem vet!
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:06
soms gaan mensen over the top, en dan is het wel weer grappig
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:10
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:03 schreef funkmaster het volgende:

[..]

ja dus? het is gewoon afhankelijk van de klasse....een 106 is koning is z'n klasse, maar kom op...er zijn echt wel meer "fun" auto's om te rijden hoor
Jij vraagt mij welke ik kies? Ik geef gewoon antwoord.
Natuurlijk zijn er meer auto's die heel veel fun geven, zoals de C2 VTS Die ik laatst gekocht heb.

waar het mij omgaat is de beleving van een auto. En in de meeste gevallen zijn kleine autootjes met veel vermogen leuker om te rijden..is mijn mening.
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 16:12
Ik denk dat veel eigenaren van die exotische auto's zo verwend zijn dat ze minder fun bleven dan die "kansloze dubbele uitlaat eigenaren".

dat hoop ik iig...
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 16:12
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:10 schreef Goochie het volgende:

[..]

Jij vraagt mij welke ik kies? Ik geef gewoon antwoord.
Natuurlijk zijn er meer auto's die heel veel fun geven, zoals de C2 VTS Die ik laatst gekocht heb.

waar het mij omgaat is de beleving van een auto. En in de meeste gevallen zijn kleine autootjes met veel vermogen leuker om te rijden..is mijn mening.
Niet om het een of ander, maar sinds wanneer geeft een belachelijk grote uitlaat je 'veel vermogen'?
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:13
ja, moet ik gelijk in geven...maar dan gaat het dus om pk/kg...een porsche heeft meer pk/kg dan een 205 gti hoor...maar ik denk dat jij gewoon bedoeld dat het in een porsche allemaal heel makkelijk gaat, het kost te weinig moeoite om hard te gaan, en dat haalt de fun er voor jou af..klopt dat?
BertVwoensdag 21 december 2005 @ 16:17
daarom... Donkervoort....
de meeste fun per euro...
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:18
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:13 schreef funkmaster het volgende:
ja, moet ik gelijk in geven...maar dan gaat het dus om pk/kg...een porsche heeft meer pk/kg dan een 205 gti hoor...maar ik denk dat jij gewoon bedoeld dat het in een porsche allemaal heel makkelijk gaat, het kost te weinig moeoite om hard te gaan, en dat haalt de fun er voor jou af..klopt dat?
Dat klopt. Ik ben iemand die wil werken in een auto. Dat je met 2 handen het stuur vast moet houden anders schiet het uit je handen...dat je met zweet een bocht induikt en hopen dat je er goed uitkomt omdat je geen ESP hebt..

Vergis je niet..natuurlijk vind ik het super om met een auto te rijden met 300+ pk's, maar puur kijkend naar het plezier in rijden..geef mij dan maar een klein bakkie.
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:19
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar sinds wanneer geeft een belachelijk grote uitlaat je 'veel vermogen'?
als je het goed doet krijg je er toch wel een paar pk bij en wat koppel.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:24
<5 hoor...je krijgt er niet meteen nekkramp van
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:28
Nee, dat niet. Maar het oppakken van de motor wordt in de regel beter. Zeker als je naast een andere uitlaat zonder cat en zonder middendemper nog een leuk luchtfilter plaats en je ecu remapped en je nokkenas aanpast.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:30
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:28 schreef Goochie het volgende:
Nee, dat niet. Maar het oppakken van de motor wordt in de regel beter. Zeker als je naast een andere uitlaat zonder cat en zonder middendemper nog een leuk luchtfilter plaats en je ecu remapped en je nokkenas aanpast.
dat zijn alweer 3 nieuwe aanpassingen... ik heb ook nieuwe ecu geplaatst
30 pk meer
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:32
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef funkmaster het volgende:

[..]

dat zijn alweer 3 nieuwe aanpassingen... ik heb ook nieuwe ecu geplaatst
30 pk meer
Maar na deze aanpassingen is het geluid gerechtvaardigd.

Kan ook niet anders want je mist nog al wat dempers..plus dat een open filter ook al meer geluid geeft.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:33
nee, want mijn auto maakt met die extra 30 pk echt geen dB meer geluid hoor
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:34
Dan heb jij niets aan de uitlaatlijn aangepast.
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:35
niet nodig ...vermogen is er, als ik meer herrie wil zet ik de muziek wel harder
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:37
hmm...beetje brommen mag het van mij. Zoals bijvoorbeeld een Subaru...meesterlijke brom
funkmasterwoensdag 21 december 2005 @ 16:39
true , mijn saabje draait koud ook lekker 1100 toeren stationair...heerlijk geluid (helaas geen subaru/porsche boxter geluid, maar desondanks mooi)
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:41
Dat geloof ik graag ja.

Maar goed, de TS hoor ik niet meer...jammer.
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 16:43
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:41 schreef Goochie het volgende:
Dat geloof ik graag ja.

Maar goed, de TS hoor ik niet meer...jammer.
Als je mij wilt horen: ik merk nu vooral dat het hier allemaal een gekwijl is over specificaties, maar niemand stil staat bij de gevolgen voor de omgeving.
Typisch egoďstisch asociaal.
Maar ach.
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:45
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:43 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Als je mij wilt horen: ik merk nu vooral dat het hier allemaal een gekwijl is over specificaties, maar niemand stil staat bij de gevolgen voor de omgeving.
Typisch egoďstisch asociaal.
Maar ach.
Jij vind het storend. Ik absoluut niet. Dus het geheel is nogal subjectief.
SchnappiSchnapwoensdag 21 december 2005 @ 16:48
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:45 schreef Goochie het volgende:

[..]

Jij vind het storend. Ik absoluut niet. Dus het geheel is nogal subjectief.
Lekker makkelijk. Dus jij bent de norm voor jouw omgeving?
Ook typisch.
Goochiewoensdag 21 december 2005 @ 16:52
Ik bedoel daar mee te zeggen dat ieder een andere mening deelt en dat het niet zo zwart-wit is zoals jij het nu brengt.

Ik kan enorm genieten van een mooi uitlaatgeluid en dito auto. en de meeste mensen die ik ken vinden dit ook. Maar ik kan mij best wel voorstellen dat er mensen zijn die zich hier aan kunnen storen.
OxygeneFRLdonderdag 22 december 2005 @ 11:08
Ik zei toch al dat hij vol van zichzelf was
SchnappiSchnapdonderdag 22 december 2005 @ 11:24
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zei toch al dat hij vol van zichzelf was
Heb ik je wat misdaan in een ander leven of zit je gewoon te fokken?
Kappen. Ga ergens anders kinderachtig zijn.
OxygeneFRLdonderdag 22 december 2005 @ 11:36
Voor zover ik weet zijn we toch echt op het FOK!-forum dus ja ik zit je de fokken ja..hoe dom kan je zijn...
Chanandlerdonderdag 22 december 2005 @ 11:44
2 uitlaten zijn alleen leuk als je n2o hebt
OxygeneFRLdonderdag 22 december 2005 @ 11:46
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Voor zover ik weet zijn we toch echt op het FOK!-forum dus ja ik zit je te fokken ja..hoe dom kan je zijn...
The_Terminatordonderdag 22 december 2005 @ 12:07
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ophoeren met je offtopic geblaat, gaat nergens over namelijk. Volgende offtopic reacties verwijder ik dan ook.
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 12:10
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:43 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Als je mij wilt horen: ik merk nu vooral dat het hier allemaal een gekwijl is over specificaties, maar niemand stil staat bij de gevolgen voor de omgeving.
Typisch egoďstisch asociaal.
Maar ach.
* Repeat eensch is .

al die kut crx'jes en golfjes met die schijtuitlaten zijn moeilijk irritant
Magic75donderdag 22 december 2005 @ 12:10
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef SchnappiSchnap het volgende:
[afbeelding]
[..]
Jezus!
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 12:11
@SchnappiSchnap

Nu heb je mij nog steeds niet verteld of jij zelf auto rijdt. En zo ja, welke auto.
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 12:13
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

* Repeat eensch is .

al die kut crx'jes en golfjes met die schijtuitlaten zijn moeilijk irritant
Moeilijk in te halen voor jou bedoel je
SchnappiSchnapdonderdag 22 december 2005 @ 12:24
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:11 schreef Goochie het volgende:
@SchnappiSchnap

Nu heb je mij nog steeds niet verteld of jij zelf auto rijdt. En zo ja, welke auto.
Auto is voor mij een gebruiksmiddel.. gewoon onopvallend.. geen fratsen.
KIA Pride dus.
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 12:29
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:24 schreef SchnappiSchnap het volgende:

[..]

Auto is voor mij een gebruiksmiddel.. gewoon onopvallend.. geen fratsen.
KIA Pride dus.
Okay, dan begrijp ik jouw standpunt ook een beetje.
T42donderdag 22 december 2005 @ 13:42
heb er 2 pijpjes orgineel zelfs voor kever. uitlaat zelf is 40cm lang dus die hoor je wel (toch orgineel)
1 pijp komt rook uit en uitlaatgassen ander alleen uitlaatgassen (rook machine) voor bumperklevers kwijt te rake
T42donderdag 22 december 2005 @ 13:44
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef funkmaster het volgende:

[..]

dat zijn alweer 3 nieuwe aanpassingen... ik heb ook nieuwe ecu geplaatst
30 pk meer
ik heb maar 44pk nu wel 50pk uitgekrege
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 13:57
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:13 schreef Goochie het volgende:

[..]

Moeilijk in te halen voor jou bedoel je
als je daarop kickt?

Iemand met een beetje klasse hoeft zich niet te bewijzen tov die paupers in hun crx'jes....
#ANONIEMdonderdag 22 december 2005 @ 14:55






Maikuuuldonderdag 22 december 2005 @ 14:56
quote:
Die onderste, te triest en kijk je in die buis zie je een vet klein pijpje zitten wat de echte uitlaat is
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 15:24
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:57 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je daarop kickt?

Iemand met een beetje klasse hoeft zich niet te bewijzen tov die paupers in hun crx'jes....
Ik heb er geen problemen mee. Blijkbaar jij wel dat je het niet kunt winnen met je 1.1, met je haar achterover, meetrappend, net 140km/h haalt.
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 15:36
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Goochie het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee. Blijkbaar jij wel dat je het niet kunt winnen met je 1.1, met je haar achterover, meetrappend, net 140km/h haalt.
Wat jij wil

Voel je je trouwens aangesproken ofzo dat je elke keer zo zielig gaat zitten janken als ik zeg dat ik golfjes en crx'jes pauper vind met zo'n grote uitlaat? Je rijdt zeker zelf zo'n schijthok?
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 15:44
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat jij wil

Voel je je trouwens aangesproken ofzo dat je elke keer zo zielig gaat zitten janken als ik zeg dat ik golfjes en crx'jes pauper vind met zo'n grote uitlaat? Je rijdt zeker zelf zo'n schijthok?
Ik voel mij niet aangesproken, maar het viel mij wel op dat jij nogal heftig reageert. Dan ga ik er een beetje van uit dat jij jaloers zou kunnen zijn.

Ik rijd zelf in een Volvo S40 2.0D


en mijn vriendin rijdt een Citroen C2 VTS.




en wat rijdt jij zelf?
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 15:47
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:27 schreef funkmaster het volgende:
ik heb een nieuwe grens bedacht....dubbele uitlaat toegestaan vanaf 250 pk, wat vind men ervan?
daar komen die civicjes toch bij lange na niet aan, dus hebben we daar ook geen last meer van
Eensch val ik er ook nog onder met 350

eigenlijk ben ik voor een algehele boycot op sjonnie bakken als Golfjes, Escortjes, CRXjes, Kadettjes en ander 4 cilinder tuig.
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 15:53
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:44 schreef Goochie het volgende:

[..]

Ik voel mij niet aangesproken, maar het viel mij wel op dat jij nogal heftig reageert. Dan ga ik er een beetje van uit dat jij jaloers zou kunnen zijn.

Ik rijd zelf in een Volvo S40 2.0D
[afbeelding]

en mijn vriendin rijdt een Citroen C2 VTS.
[afbeelding]

[afbeelding]

en wat rijdt jij zelf?
Een CRX VTEC
Goochiedonderdag 22 december 2005 @ 15:54
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een CRX VTEC
okay...duidelijk...nog steeds op de driewieler van je kleine broertje.
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 15:55
VTEC Ook zoiets Wat word het volgende topic ? Ban DOHC stickers Waar ik het overigens roerend mee eens ben hor daar niet van

CRX
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 15:57
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:55 schreef Classic-PC het volgende:
VTEC Ook zoiets Wat word het volgende topic ? Ban DOHC stickers Waar ik het overigens roerend mee eens ben hor daar niet van

CRX
ach het is beter dan vermogen maken door alleen maar motoren met grotere cilinderinhoud te bouwen...
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 16:05
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:57 schreef Repeat het volgende:

[..]

ach het is beter dan vermogen maken door alleen maar motoren met grotere cilinderinhoud te bouwen...
Dhahah nou ik heb toch liver een 8 cilinder onder de kap waarvan ik zeker weet dat ie me niet te leur steld dan een gespoten aluminium light weight brandstof besparend 2taktje hoor

Behold ! http://www.idavette.net/facts/pre1997/ls1.htm
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 16:09
5,7 liter en 345 pk

je bewijst nu alleen maar mijn punt dat amerikaanse motoren kut zijn

een 4,8 liter bmw blok geeft al 367 pk
BertVdonderdag 22 december 2005 @ 16:11
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:05 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Dhahah nou ik heb toch liver een 8 cilinder onder de kap waarvan ik zeker weet dat ie me niet te leur steld dan een gespoten aluminium light weight brandstof besparend 2taktje hoor

Behold ! http://www.idavette.net/facts/pre1997/ls1.htm
345 pk uit 5.7 liter "hightech" noemen terwijl japanners 100 pk uit 0.6 liter halen?
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 16:11
Ja en 7.8 liter chevy geeft standaard 800, 427TT Corvette blok. Ik heb nog geen bmw gezien die dat overteft.

Laat staan wat er gebeurt als je er een turbo op gooit en een strakken Edelbrock opbouw.
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 16:12
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef BertV het volgende:

[..]

345 pk uit 5.7 liter "hightech" noemen terwijl japanners 100 pk uit 0.6 liter halen?
Ach dat zal best maar Jappanners maken veel ... behalve kwalieits spullen.
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 16:13
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef Classic-PC het volgende:
Ja en 7.8 liter chevy geeft standaard 800, 427TT Corvette blok. Ik heb nog geen bmw gezien die dat overteft.
nee omdat ze daar niet van die achterlijk grote cilinderinhouden maken, 7,8 liter is toch niet normaal.

En geef daarbij eerst eens commentaar waarom jou 5,7 liter blok zo "behold" is terwijl de prestaties gewoon maar matig zijn?
Classic-PCdonderdag 22 december 2005 @ 16:15
Sorry ik vind de prestaties totaal niet matig. Wat je daar ziet zijn de standaard fabrieksspecificaties. Met een beetje tunen aan de motor is er veel meer uit te halen. Komt bij dat ik een graf hekel heb aan die smerige bmw'tjes en mercedesjes, kamp auto's.

En groter is altijd beter
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 16:15
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef Classic-PC het volgende:
Sorry ik vind de prestaties totaal niet matig. Wat je daar ziet zijn de standaard fabrieksspecificaties. Met een beetje tunen aan de motor is er veel meer uit te halen. Komt bij dat ik een graf hekel heb aan die smerige bmw'tjes en mercedesjes, kamp auto's.
bij die bmw van een liter minder zijn het toch ook fabrieksspecs? wat lul je nou man.

ja jij moet vooral over tunen beginnen en dan zeggen dat japanse motoren slecht zijn

haha wat een aap ben je, je zet jezelf echt voor schut zo
T42donderdag 22 december 2005 @ 16:25

bij mij zie je ze niet zo kort zijn mijn eind (sier) pijpjes
nweeninkdonderdag 22 december 2005 @ 16:47
Oh my God, zag gisteren ook weer zo'n kneus rijden in zo'n geel autootje. Ik meen dat het een Fiat Cinquecento was, knalgeel en dan met spoilers, racebanden en dubbele uitlaten eronder. En dan maar drukken op de A2, en seinen met de koplampjes. Wat een loser!

Remproefje deed weer wonderen!
Repeatdonderdag 22 december 2005 @ 16:49
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:47 schreef nweenink het volgende:
Oh my God, zag gisteren ook weer zo'n kneus rijden in zo'n geel autootje. Ik meen dat het een Fiat Cinquecento was, knalgeel en dan met spoilers, racebanden en dubbele uitlaten eronder. En dan maar drukken op de A2, en seinen met de koplampjes. Wat een loser!

Remproefje deed weer wonderen!
die kerel reed waarschijnlijk al volgas
funkmasterdonderdag 22 december 2005 @ 17:48
amerikaanse auto's zuigen soweiso
handeling is ook altijd klote...bergparcours --> 7,8 liter sloebermotor met techniek uit de jaren '40 vs. nouja noem es wat....een Honda S2000 met 2 liter...100% zeker dat de honda sowieso wint, met 40x minder benzine verbruik
OxygeneFRLdonderdag 22 december 2005 @ 21:10
Ik heb een Mitsubishi Colt c50, Jappaners maken wel degelijk kwaliteits spul, hij is van 1991 en nog nooit rotzooi gehad
NiGeLaToRdonderdag 22 december 2005 @ 21:19
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:48 schreef funkmaster het volgende:
amerikaanse auto's zuigen soweiso
handeling is ook altijd klote...bergparcours --> 7,8 liter sloebermotor met techniek uit de jaren '40 vs. nouja noem es wat....een Honda S2000 met 2 liter...100% zeker dat de honda sowieso wint, met 40x minder benzine verbruik
Spast

Maar je hebt wel gelijk, Amerikaanse auto's hebben ook altijd zo'n suf interieur.. houtinleg, van plastic, kieren ter grootte van m'n 11de vinger, wegligging van een baksteen en verbruik/uitstoot van een vrachtwagen.

Maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr ze hebben wel soms zo'n onverwoestbare look en geluid.. dus, sommige van die monsters hebben toch ook wel weer wat (zo vind ik de nieuwste mustang een geil bakkie).
funkmasterdonderdag 22 december 2005 @ 22:18
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:19 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Spast

Maar je hebt wel gelijk, Amerikaanse auto's hebben ook altijd zo'n suf interieur.. houtinleg, van plastic, kieren ter grootte van m'n 11de vinger, wegligging van een baksteen en verbruik/uitstoot van een vrachtwagen.

Maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr ze hebben wel soms zo'n onverwoestbare look en geluid.. dus, sommige van die monsters hebben toch ook wel weer wat (zo vind ik de nieuwste mustang een geil bakkie).
Ik vind juist die oue mustang fastback/ Shelby uit 1967 zoooo cool, maar daar gaat het idd om het gluid en de macht die dat ding uitstraalt, de techniek is noet niet bepaald om over naar huis te schrijven
fokkieslimdonderdag 22 december 2005 @ 23:45
weet je waarom de volkswagen 2 uilaten heeft??

als ie weer eens stuk is kun je hem kruien.
nweeninkdonderdag 22 december 2005 @ 23:46
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
die kerel reed waarschijnlijk al volgas
Ja, je zag hem gewoon languit onderuit liggen om het gaspedaal nog dieper in te kunnen trappen. Na de remproef even opzij gegaan. Toen kon hij er langs, met veel moeite, om bij zijn nieuwe voorganger in de kofferbak te kruipen. Hij hield ongeveer 2 meter afstand, erg stoer natuurlijk! Afijn, die man ging ook naar recht, die kneus inhalen (langskruipen met die 1100 cc Cinquecento)... Die man er achteraan... Ik er achteraan... wij beiden rustig inhalen en daarna eventje het gas iets dieper intrappen tot 140 en weg... grinnik...
PallominnoXIIIvrijdag 23 december 2005 @ 00:46
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:47 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Eensch val ik er ook nog onder met 350

eigenlijk ben ik voor een algehele boycot op sjonnie bakken als Golfjes, Escortjes, CRXjes, Kadettjes en ander 4 cilinder tuig.
Zeg baklap, wil je mijn simpele laguna niet beledigen?
Xitamivrijdag 23 december 2005 @ 03:03
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:11 schreef BertV het volgende:

[..]

345 pk uit 5.7 liter "hightech" noemen terwijl japanners 100 pk uit 0.6 liter halen?
Ach, het gaat niet alleen om de PK's maar let even op het koppel Jappen hebben schijt koppel, terwijl een 5.7 liter chevy blok al gauw boven de 300/400Nm komt. Veel leuker
DeeCruisevrijdag 23 december 2005 @ 03:10
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

wat dacht je van alleen 2 uitlaten bij V motoren, en gewoon 1 uitlaat bij lijnmotoren?
Je hebt ook 6 cilinders in lijn, zelfs 8.....dus?
T42vrijdag 23 december 2005 @ 08:15
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:45 schreef fokkieslim het volgende:
weet je waarom de volkswagen 2 uilaten heeft??

als ie weer eens stuk is kun je hem kruien.
heb ik nog maar 1x gehoeve toen ie in de fik gevloge was anders doet ie het altijd tot dat er een opel tegen aan moet rijde hij rijd nu weer
BertVvrijdag 23 december 2005 @ 08:41
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:03 schreef Xitami het volgende:

[..]

Ach, het gaat niet alleen om de PK's maar let even op het koppel Jappen hebben schijt koppel, terwijl een 5.7 liter chevy blok al gauw boven de 300/400Nm komt. Veel leuker
al die chevy kg's zullen idd wel wat nm's nodig hebben.