abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33280847
Dit moet nog even in dit topic geplaatst worden:
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33280884
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Als jij de vmbo overleeft, heb je al het uitstekend gedaan!
Laatste weken voor de kerst zijn zwaar. Ben eind van elke dag kapot.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33281216
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat boek heb ik ook van hem. Ik doelde op 'Ondergang' daar komen de Noormannen in voor en nog meer volkeren die ten onder zijn gegaan.

Wat voor kritiek is er precies op 'Guns, germs and steel?'. Ik vond het over het algemeen wel een goed boek maar ja ik ben verder ook geen ingewijde in die wereld .
Nou, de kritiek die mij raakte is dat Diamond het belang van cultuur negeert, en het belang van bodemschatten overschat. In de wiki staat wat kritiek opgesomd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs_and_Steel#Criticism
Maar het blijft interessant: het draagt bij aan het debat, en spoort aan tot verder onderzoek en publicaties. In dat opzicht heeft zijn boek hoe dan ook z'n waarde al bewezen, of het nou allemaal precies klopt of niet.
pi_33281278
quote:
ID-leer verboden op school in VS

ROTTERDAM, 21 DEC. Een Amerikaanse federale rechter heeft gisteren bepaald dat 'intelligent design' (ID) op een openbare school in de staat Pennsylvania niet mag worden onderwezen als alternatief voor de evolutietheorie van Darwin.

De rechtszaak was aangespannen door elf ouders die vonden dat de beslissing van de schoolraad van het district Dover om 'intelligent design' verplicht te stellen tijdens de biologielessen een schending is van de grondwettelijk vastgelegde scheiding van kerk en staat. Volgens de ID-gedachte is het leven op aarde te complex om, zoals Darwin in 1859 stelde, zelfstandig te zijn geëvolueerd.

Een ,,intelligente schepper" (god) moet een rol hebben gehad bij die evolutie, zo menen aanhangers van 'intelligent design'. Federaal rechter John Jones in Philadelphia was het eens met de ouders. Hij veroordeelde de ,,adembenemende onnozelheid" van de schoolraad die met hun beleid poogden religie ,,via de achterdeur" op scholen te introduceren. De leerlingen ,,hebben het recht niet in deze juridische maalstroom te worden meegezogen, waarvan het enige resultaat de ongelooflijke verspilling van geld en persoonlijke middelen is", aldus de rechter.

De ouders reageerden gisteren tevreden: ,,Dit is een overwinning voor het onderwijs, een overwinning voor de wetenschap en een overwinning voor het wetenschappelijk onderwijs", zo zei Christy Rehm.

De organisatie Americans United for Separation of Church and State, die de ouders bijstond, noemde de beslissing van de rechter ,,een belangrijke klap voor pogingen van religieus rechts om hun fundamentalistische dogma openbare scholen binnen te smokkelen onder het voorwendsel van wetenschap".

De aanhangers van de ID-theorie kondigden aan in hoger beroep te gaan. ,,De rechter denkt dat 'intelligent design' een bovennatuurlijke uitleg is, maar dat is niet zo. Dus de uitspraak is gebaseerd op een foute voorstelling van wat intelligent design is", aldus Casey Luskin van het Discovery Institute. Peter Briggs van de conservatieve organisatie Family Research Council, noemde de uitspraak een gevaarlijk precedent.

De rechtszaak werd door verschillende staten en groeperingen goed gevolgd. Pennsylvania is niet de enige staat waar schooldistricten vinden dat de ID-theorie moet worden onderwezen. In Kansas besloot eerder dit jaar de schoolraad, ondanks protesten van ouders, leraren en wetenschappers, leerlingen, 'intelligent design' te onderwijzen tijdens biologieles.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33281419
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:43 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Laatste weken voor de kerst zijn zwaar. Ben eind van elke dag kapot.
Mijn moeder was lerares Frans, en later conrectrix op een scholengemeenschap. Je hebt geen makkelijk beroep gekozen, en de vmbo is problematisch. Mijn moeder is vertrokken toen haar mavo moest fuseren met de vbo, daar had ze geen zin meer in. Ik heb zelf mijn havo/atheneum diploma's gehaald in het volwassen onderwijs (binnen 2 jaar, van die versnelde cursussen), het middelbaar onderwijs vond ik vreselijk, maar dat volwassen onderwijs was een verademing, ook voor de docenten zelf. Ik hoop in ieder geval voor je dat je niet te veel type puberale-godslasteraartjes onder je leerlingen hebt zitten

Mijn moeder zegt altijd dat een docent nooit moet vergeten dat hij/zij met kinderen te maken heeft, dat was geloof ik een probleem voor nogal wat docenten.
pi_33281477
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:42 schreef George-Butters het volgende:
Dit moet nog even in dit topic geplaatst worden:
[afbeelding]
Balkje verDonneriseert ipv dat ie zich nu een leuk Schwarzenegger kapsel aanmeet, hij wordt toch niet herkozen, dus wat maak het uit.
pi_33281502
hij heeft ook een beetje een dikke kop gekregen
pi_33281609
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:04 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Balkje verDonneriseert ipv dat ie zich nu een leuk Schwarzenegger kapsel aanmeet, hij wordt toch niet herkozen, dus wat maak het uit.
Hij doet een wedstrijdje met Donner en Rouvoet over wie er het meest griffermeerd uitziet, voor mij wint Rouvoet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33281659
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
hij heeft ook een beetje een dikke kop gekregen
Van zo lang achter elkaar kritiek krijgen slijt je.

Ik ga eten bij een vriend van me. het gaat u wel
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33281718
Ik heb een balpen gekregen van m'n zorgverzekering, nu ben ik om hoor...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 21 december 2005 @ 18:16:10 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33281812
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

R@B doet het weer
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:43 schreef asdqert het volgende:
De evolutietheorie is ook niet te bewijzen en wordt al jaren als lesstof geboden, daar hoor ik dan weer niemand over.

Of was iemand erbij al die 'honderden miljoenen' geleden?

Moleculen bestaan niet, of kan jij ze wel zien!?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:16:25 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33281822
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb een balpen gekregen van m'n zorgverzekering, nu ben ik om hoor...
CZ?
  woensdag 21 december 2005 @ 18:19:32 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33281902
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

When hell freezes Dover
Because 'you' don't teach crap in biology, you can't turn to god when Dover is suffering.

Heel logisch natuurlijk

Waar is dat wilders / boerka topic eigenlijk heen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 21-12-2005 18:27:48 ]
pi_33282188
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:15 schreef Yildiz het volgende:

Die Speth, die kent Murat Ersoy persoonlijk. Hij weet dan alleen niet bij wat voor topbedrijf en wat voor topfunctie hij in Dubai gewerkt heeft. Een bedrijf waar Speth inderdaad nog wel een puntje aan kan zuigen.

Maar aan de andere kant, universitairen moeten dan wel de illusie blijven houden dat alleen hun de wereld draaiende houden, want anders gaat het mis.
Het zit Speth wel hoog. Lekker belangrijk hoe iemand op het HBO heet. Scholier, student, cursist, zwakzinnige, whatever.
Ik lig er echt niet wakker van.

Het zegt waarschijnlijk veel over Speth en zijn hokjesgeest .
  woensdag 21 december 2005 @ 18:30:34 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33282212
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het zit Speth wel hoog. Lekker belangrijk hoe iemand op het HBO heet. Scholier, student, cursist, zwakzinnige, whatever.
Ik lig er echt niet wakker van.

Het zegt waarschijnlijk veel over Speth en zijn hokjesgeest .
Precies

Ook lekker belangrijk waar ie leert. Die gast werkt goed, sport goed, studeert goed, heeft een studentenvereniging opgezet, schreef goede artikelen in de schoolkrant, en weet ik wat meer.
Dat alles bij elkaar, zie ik nog niet zo gauw iemand anders doen.

Even m'n rugtas inpakken, zo naar volley.
pi_33282332
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:30 schreef Yildiz het volgende:
Precies

Ook lekker belangrijk waar ie leert. Die gast werkt goed, sport goed, studeert goed, heeft een studentenvereniging opgezet, schreef goede artikelen in de schoolkrant, en weet ik wat meer.
Dat alles bij elkaar, zie ik nog niet zo gauw iemand anders doen.

Even m'n rugtas inpakken, zo naar volley.
Ik gebruik daarnaast altijd het engelse woord, student.
quote:
stu·dent Pronunciation (stdnt, styd-)
n.
1. One who is enrolled or attends classes at a school, college, or university.
Het is jammer voor Speth. Hij zou veel meer internationaal moeten denken .

Succes trouwens met je rugzak inpakken, scholiertje .
  woensdag 21 december 2005 @ 18:46:09 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33282642
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik daarnaast altijd het engelse woord, student.
[..]

Het is jammer voor Speth. Hij zou veel meer internationaal moeten denken .

Succes trouwens met je rugzak inpakken, scholiertje .
De helft ligt nog in de was, pech gehad, niet sporten
pi_33282670
quote:
„Nederland nooit een helikopterland”

PUTTEN (ANP) – Zakenlieden met haast en geld stappen steeds vaker in de helikopter om de files in Nederland te ontlopen. Ondanks de verwachting dat de groei de komende jaren gestaag doorzet, zal Nederland nooit een echt helikopterland worden. Dat zegt directeur J. van Meerveld van Heliflight, een van de vijf bedrijven in Nederland die zakelijke helikoptervluchten aanbiedt.

Volgens Van Meerveld maken zakenmensen dit jaar ongeveer 750 vlieguren per helikopter in Nederland, een kwart meer dan in 2004. Heliflight is marktleider met circa 500 vlieguren. De beperkte omvang van de helikoptermarkt is volgens hem vooral te wijten aan de strikte regels, die strenger zijn dan in de buurlanden.

Ondanks de regeldruk denkt Van Meerveld dat de markt voor zakelijke helikoptervluchten de komende jaren tussen de 10 en 20 procent per jaar zal blijven groeien. „Toch zullen Nederlanders hier weinig van merken. Het aantal vluchten is nu zo laag dat het ondanks de groei zo zal blijven".

In Nederland zijn er tussen de twintig en dertig plaatsen waar helikopters altijd mogen landen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld België, heeft Heliflight voor incidentele landingsplaatsen toestemming van de gemeente nodig. En die voeren allemaal hun eigen beleid.

„Bij sommige gemeentes duurt dat een dag, bij andere zes weken en sommige geven helemaal geen toestemming", aldus Van Meerveld. Ook de kosten voor de leges lopen sterk uiteen, van 2,30 euro in Renswoude tot 129 euro in Almelo.

Niet alleen de zakenmarkt is onderontwikkeld in Nederland, zegt Van Meerveld. Het verbaast hem dat ministers en hoge buitenlandse gasten binnen Nederland nauwelijks per helikopter vervoerd worden. Dat terwijl vliegen vaak veel sneller, goedkoper en veiliger is. Voor wegvervoer moeten namelijk dure gepantserde auto’s met politiebegeleiding worden ingezet. Komen de hoogwaardigheidsbekleders vast te staan in de file, dan is het gevaar voor de veiligheid nog steeds groot, zegt hij.

Heliflight brengt zijn klanten voor 850 euro per uur exclusief BTW met 240 kilometer per uur naar hun bestemming. Daarbij hebben zij geen last van files, maar wel van het weer. Van alle geplande vluchten gaat ongeveer 5 procent niet door vanwege dichte mist. Bovendien mogen helikopters alleen tussen zonsopgang en zonsondergang vliegen.
http://www.refdag.nl/arti(...)land%26rdquo%3B.html

nog steeds dus geen: ''mijn naam is Balkenende, Jan Peter Balkenende''
pi_33282673
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:46 schreef Yildiz het volgende:
De helft ligt nog in de was, pech gehad, niet sporten
Dan kan je gewoon aan je huiswerk zoals het hoort.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:52:02 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33282819
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)land%26rdquo%3B.html

nog steeds dus geen: ''mijn naam is Balkenende, Jan Peter Balkenende''
quote:
vooral te wijten aan de strikte regels, die strenger zijn dan in de buurlanden.
Het is ook áltijd hetzelfde riedeltje hé? Belgie heeft betere belastingsgedoe, Duitsland beter dat, Engeland spreekt beter Engels etc.

quote:
Voor wegvervoer moeten namelijk dure gepantserde auto’s met politiebegeleiding worden ingezet.
Dat krijg je ervan als je misschien melk met hormonen gaat voeren aan kinderen op de basisschool, maar niet hier in Nederland.
Hier fietst men gewoon naar de tweede kamer, terecht ook.
Opr@bben met je 'een heli is veiliger'.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:52:36 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33282842
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan kan je gewoon aan je huiswerk zoals het hoort.
mja, boekje lezen ofzo
TV, of wat opruimen.
pi_33283036
quote:
Einde in zicht voor de plastuit

De plastuit, waarmee vrouwen staand kunnen plassen, dreigt van de markt te verdwijnen. Producent P-Company heeft failissement aangevraagd. Er zijn boekhoudkundige problemen bij het bedrijf.
De plastuit werd vijf jaar geleden geïntroduceerd en was een onmiddellijk succesnummer. Het ding deed het vooral goed op popfestivals en kreeg vele onderscheidingen. Tot in Australië en Canada kwam de Nederlandse uitvinding op de markt.
De Amsterdamse kunstenares Moon Zijp bedacht en ontwierp de plastuit. De eerste versies waren van gips en rubber; later kwam er een kartonnen exemplaar.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4693293

pi_33283137
voor dat Wildersboerka topic moet je trouwens hier wezen, [Feedback] Het digitale vragenuurtje.
pi_33283151
quote:
Dat wordt weer ouderwets plassen voor vrouwen. Uren in de rij staan .
  woensdag 21 december 2005 @ 19:05:02 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33283257
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat wordt weer ouderwets plassen voor vrouwen. Uren in de rij staan .
5cm pis op de vloer bij elk willekeurig festival
pi_33284192
Hoi .

Nog iets gebeurd vandaag?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 december 2005 @ 19:35:34 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33284277
  woensdag 21 december 2005 @ 19:36:09 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33284295
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:33 schreef sigme het volgende:
Hoi .

Nog iets gebeurd vandaag?
Nee, mn kleding ligt in de was. Dus geen sport, jammer.
pi_33284700
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, mn kleding ligt in de was. Dus geen sport, jammer.
Sport is voor de dommen, zei mijn goede oude vader altijd. En daar houd ik mij aan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 december 2005 @ 19:47:55 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33284751
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Sport is voor de dommen, zei mijn goede oude vader altijd. En daar houd ik mij aan.
De Romeinen deden ook aan sport.
Dat zegt al genoeg.
Sport kíjken is inderdaad wel wat anders...
pi_33284943
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De Romeinen deden ook aan sport.
Dat zegt al genoeg.
Sport kíjken is inderdaad wel wat anders...
Ja, nee, die Romeinen, die waren slim!
Sport kijken vind ik soms wel aardig. Voor beoefenen ben ik echt veels te lui.

Volleybal vond ik op school wel leuk. De laatste 2 jaar zat ik op een leuke school, waar veel gevolleybald werd. Ik was meestal erg dronken, maar volleybal wou ik nog wel eens een potje meedoen. (Dronken basketballen, voetballen, over rare bokken springen ofzo is allemaal geen goed plan )
pi_33284998
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:46 schreef sigme het volgende:

[..]

en zulke billen en dan niet sporten, hoe doe je dat
pi_33285208
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

en zulke billen en dan niet sporten, hoe doe je dat
Veel roomboter en vetspek eten
pi_33285494
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hele andere gevolgen had, zo zie je maar weer
pi_33285583
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb trouwens dat stukje van Reve gelezen, meerdere malen zelfs. Dat van die tautologie is nieuw voor mij, daar moet ik nog eens nader bekijken.
pi_33285666
quote:
Planologie / Megawinkels prima – in de stad, niet in wei
door Asje van Dijk

In het buitenland hebben de megastores de binnensteden leeggezogen. Grote winkels moeten daarom in de stad blijven of hoogstens aan de stadsrand.

Ook Nederland ontkomt niet aan de megawinkel, voorspelt Wim Derksen, directeur van het Ruimtelijk Planbureau. Hinderlijk is volgens hem wel, dat de geest van Jan Pronk nog door de provinciehuizen waait. Daarmee bedoelt hij dat provincies megawinkels en megawinkelcentra nauwelijks ruimte gunnen. Daarmee ontkennen ze, aldus Derksen donderdag in Trouw, de wens van de consu-ment. Dat is een karikatuur van onder andere het Zuid-Hollandse winkelbeleid. En het klopt ook niet.

Toen ik bijna drie jaar geleden als gedeputeerde in Zuid-Holland aantrad, trof ik ruim 200 regels aan op het gebied van de ruimtelijke ordening. Er zijn er nu nog 80 over. We dereguleren wel degelijk. Maar het beleid voor de vestiging van winkelcentra heb ik bewust niet uit het raam gekieperd.

Waarom niet, waarom geen ruim baan gegeven aan megawinkelcentra in de periferie of in het weiland? Engeland, Duitsland, België en Frankrijk hebben vele jaren een uiterst liberaal beleid gevoerd. We kennen allemaal de hypermarchés in Frankrijk en de enorme shopping malls in Engeland en Duitsland, die ver buiten de stad liggen.

Keerzijde van de medaille is dat de binnensteden daar verloederden door gebrek aan investeringen. En ze verloren hun economische vitaliteit. Werkgelegenheid trok de stad uit, plattelandsgebieden raakten hun laatste winkels kwijt. De leefbaarheid en levendigheid kwamen onder druk te staan.

In het buitenland komt men terug op het liberale vestigingsbeleid, daar is men als het ware bezig de binnensteden te herontdekken.

In Zuid-Holland willen we het zo ver niet laten komen. Het is een misverstand dat de provincies grootschalige winkels weren en de dynamiek in de detailhandel beperken. Nergens in Europa is zoveel winkelruimte per inwoner beschikbaar als in Nederland. Nederland was ook voorloper op het gebied van de meubelboulevards. Ze zijn inmiddels een vertrouwd onderdeel van het winkellandschap. De bouwmarkten groeiden van enkele honderden naar vele duizenden vierkante meters. Ook de elektronicawinkels zijn enorm gegroeid. In Zuid-Holland is de laatste vijf jaar het winkelvloeroppervlak met bijna een miljoen vierkante meter toegenomen. Supermarkten van vierduizend vierkante meter zijn geen uitzondering meer.

Er is dus niets tegen megawinkels, maar ze moeten wel in en van de stad blijven. Uitzonderingen zijn alleen mogelijk voor bouwmarkten, meubelwinkels, tuincentra en dergelijke. Alle andere branches horen in de stad thuis.

Zuid-Holland is koploper met de megawinkelcentra. Alexandrium in Rotterdam en Haaglanden Megastores in Den Haag waren de eerste in Nederland. Groot verschil met het buitenland is dat deze centra niet ergens in niemandsland liggen, maar gewoon bij de stad horen. Zo heeft de consument voldoende keuzemogelijkheden dichtbij huis en blijft de vitaliteit van het stedelijk gebied gewaarborgd.

Dit werkt ook. Onze grotere centra functioneren over het algemeen goed en er worden miljarden geïnvesteerd. De Koopgoot in Rotterdam, de Haagse Bluf in Den Haag, het Rijnplein in Alphen aan den Rijn, Zuidpoort in Delft en het vernieuwde In de Bogaard in Rijswijk zijn geslaagde voorbeelden van het vitaal houden van onze centra. In vrijwel al deze projecten is ook ruimte voor grote winkels opgenomen. De consument waardeert het winkelaanbod in onze centra, zo blijkt uit onderzoek.

De Zuid-Hollandse staten hebben met grote meerderheid gekozen voor versterken van de rol van centra, ruimte bieden aan megawinkels in of aan de rand van de bestaande centra en tegenhouden van megacentra in het buitengebied. Het is goedkoop om dit af te doen alsof de geest van Pronk nog rond zou waren. Wim Derksen slaat nu de plank een keer stevig mis. Opheffingsuitverkoop van onze binnensteden zullen wij echt niet toestaan.

Asje van Dijk is gedeputeerde Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling Zuid- Holland en lid van het CDA.
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article114294.ece/Planologie+/+Megawinkels+prima+–+in+de+stad,+niet+in+wei+

pi_33285679
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hele andere gevolgen had, zo zie je maar weer
Dat proberen ze iedereen wijs te maken.
Ik eet lekker & veel, en pas in mijn kleren die ik op m'n 16e ook al had.

Ik heb er geen verstand van, maar ik eet geen light-producten, geen margarines, nauwelijks zoetigheid en geen snacks. En ik sport niet. En *ik* kom niet aan
  woensdag 21 december 2005 @ 20:16:25 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33285737
alles met 'light' kan gewoon niet gezond zijn
pi_33285826

ik ga niet-light slapen. Trusten !
pi_33285858
ik heb het gevoel dat ik bekeken wordt net als in 2001: A Space Odyssey als ik de Journaallezer in die studio zie voorlezen in de shot met dat nieuwe Journaallogo
pi_33285875
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat proberen ze iedereen wijs te maken.
Ik eet lekker & veel, en pas in mijn kleren die ik op m'n 16e ook al had.

Ik heb er geen verstand van, maar ik eet geen light-producten, geen margarines, nauwelijks zoetigheid en geen snacks. En ik sport niet. En *ik* kom niet aan
En ik maar worstelen met die vervloekte 5 kg, zal wel teveel achter pc's zitten

truste
pi_33285980
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:19 schreef zakjapannertje het volgende:
ik heb het gevoel dat ik bekeken wordt net als in 2001: A Space Odyssey als ik de Journaallezer in die studio zie voorlezen in de shot met dat nieuwe Journaallogo
terecht dat ze serial-nieuws-junkies in de gaten houden
pi_33286120
Van Bieslog:
quote:
Verbied het dragen van de burberry

Hoeveel Tweede Kamerleden van de meerderheid die de het in het openbaar dragen van een burqa door Moslimvrouwen wil verbieden, zijn in het openbaar ooit een vrouw in een burqa tegengekomen?

Niet één, is de ruwe schatting.

Veel groter is het probleem van mannen die gekleed gaan in burberry's. Veel burberrydragers vermommen zich in de openbare ruimte met hoeden, petten en snorren, waardoor zij moeilijk identificeerbaar zijn.

Een verbod van de burberry zal niet zo snel en gemakkelijk een Kamermeerderheid halen als het verbod op de burqa. Het zijn over het algemeen geen Moslimmannen die burberry's dragen. Dus komen Wilders en zijn medestanders van het burqaverbod niet in actie voor een dringend gewenst algeheel burberryverbod.
pi_33286128
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

terecht dat ze serial-nieuws-junkies in de gaten houden
vast bedoeld voor Charles Groenhuijsen
pi_33286367
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

vast bedoeld voor Charles Groenhuijsen
Lag die er niet uit wegens subversieve rechtse geluiden? De gedachtenpolitie en opinieherders zijn allom vertegenwoordigd
pi_33286439
wederom bewijs gevonden voor evolutie!

Iraanse humor
  woensdag 21 december 2005 @ 20:41:05 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33287122
quote:
EU wil hoogopgeleide migranten 'lokken'
Van onze correspondent Bart Dirks

BRUSSEL - De Europese Unie ontkomt er niet aan zijn deuren te openen voor migranten. Vooral hoogopgeleiden moeten worden 'gelokt', aldus eurocommissaris Frattini (Justitie). 'De VS, Canada en Australië trekken hooggeschoolden aan. Wij krijgen nu alleen degenen zonder kwalificaties.'

Samen met eurocommissaris Spidla (Werkgelegenheid) presenteerde Frattini woensdag in Brussel een 'actieplan' voor legale economische migratie. 'Legale migratie is noodzakelijk', aldus Spidla. Tussen 2010 en 2030 neemt de beroepsbevolking in de EU met 20 miljoen mensen af vanwege de vergrijzing.

Over het aantal migranten dat de lidstaten toestaan, beslissen de nationale regeringen. Brussel wil enkel de regels standaardiseren en stimuleren dat nieuwkomers ook geïntegreerd raken.

Vijf jaar geleden sneuvelde een plan van de vorige Commissie voor een gemeenschappelijk beleid voor economische migratie. Het lag in veel lidstaten, vooral in Duitsland, te gevoelig. 'We gaan ons absoluut niet bemoeien met hoeveel mensen in elk land worden toegelaten en voor welke sectoren', bezwoer Frattini daarom.

Wel is het volgens de Europese Commissie van belang om centraal bij te houden hoeveel arbeidskrachten de lidstaten nodig hebben. Dat kan een duidelijk signaal zijn naar de herkomstlanden, zoals Marokko of India.

Europa heeft vooral behoefte aan niet-Europese hoogopgeleiden, specialisten in hun vakgebied, aldus Brussel. Voor hen is het nu bijzonder moeilijk om in de EU te komen werken. 'Maar het bedrijfsleven heeft hen wel nodig', aldus Frattini. 'We willen hun verblijfsvergunning koppelen aan een arbeidsvergunning.' Als een internationale firma een ICT'er uit India aanneemt in Londen, zou deze zonder al te veel nieuwe hobbels ook in de filialen van dat bedrijf in Turijn of Rotterdam moeten kunnen werken.

Volgens Frattini gaat 45 procent van de migrerende hoogopgeleiden uit de rest van de wereld richting de VS, terwijl 84 procent van de migranten zonder beroepskwalificaties illegaal naar Europa komt.

Ook voor seizoensarbeiders, die in Europa vaak illegaal werken, wil de Europese Commissie een regeling treffen. Ze zouden contracten moeten krijgen om gedurende vijf jaar telkens zes maanden in de EU te komen werken.

Volgens Spidla maakt zo'n regeling een einde aan de massale illegale migratie. 'Illegaliteit is een massavernietigingswapen, het zwartwerk is de sociale dumping waarover zo vaak wordt gesproken.'

Spidla bestrijdt dat het binnenhalen van legale migranten de kansen op de arbeidsmarkt verkleint voor de eigen burgers. 'Veel mensen hier willen geen laagbetaalde banen vervullen. En Spanje heeft bewezen dat de werkloosheid kan dalen van 20 naar 9,4 procent hoewel er drie miljoen nieuwe arbeidskrachten bijkwamen.'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1135145044826.html?source=rss

wel zo realistisch
pi_33287267
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nou nou nou het ene verwijt na het andere. Ik ben diep gekwetst .
Sorry . Maar soms moet je even weer met beide voeten op aarde gezet worden . Van de week weer een boeiend college gehad over het falende ruimtelijke beleid in de VS. Ook daar begint men steeds meer te beseffen dat je met alleen auto's en suburbia er ook niet komt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33287271
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:41 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]

Dit kán toch gewoon niet! Dan hebben wij het met ons Balkje zo slecht nog niet!

Imageshack ----> http://xs.to
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')