Ik ben momenteel voor de ontwikkeling van kern energie als een energiebron, althans in ieder geval voor de komende 50 jaar. Maar ik denk dat het opslaan in normaal materiaal van kern
afval niet zo'n geweldig idee is....
Als we de uitstoot van CO2 willen verminderen in de komende 50 jaar, en bijv. naar waterstof auto's willen overstappen, dan hebben we een gigantische hoeveelheid elektriciteit nodig om al die waterstof te fabriceren, en men heeft al uitgerekend dat het logisitiek gezien allemaal best mogelijk is, maar dat de uitstoot van CO2 en andere gassen eigenlijk niet eens echt veel naar beneden wordt geholpen omdat men kolen en olie en gas moet verbranden om de electriciteit op te wekken voor het fabriceren van al die waterstof.....
En dus denk ik dat kernernergie voor de komende 50 jaar een oplossing is. Echter we moeten daat wel heel voorzichtig mee omspringen, en ik denk dat het verwerken van kernafval in woningbouw een enorm slecht idee is. Vroeger dacht men dat asbest ook allemaal wel kon, en zie nu de gezondheids en kankerproblemen van asbest.
Persoonlijk denk ik dat het beter is om kernafval ergens diep op te slaan, bijv. in oude mijnen zoals al vaak voorgesteld, en vervolgens dat kern afval daar weer uit te halen zodra we over 100 jaar een fatsoenlijke technologie hebben ontwikkeld om daar iets mee te doen. Ik kan me tevens voorstellen dat over 100 jaar het lanceren van zware objecten in de ruimte een stuk veiliger en goedkoper kan, dus tegen die tijd kunnen we al dat afval wel richting de zon of een andere ster sturen, of enorm ver de ruimte in ofzo....
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin