abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33242665
Sp3c je had de eerste best even open kunnen laten

Maar hier zijn inmiddels de 3 quotaties, en die zieligie huilies maar afvragen waarom mensen iets tegen moslims krijgen/hebben.

Nu is er uit een katholiek ziekenhuis een krib verwijdert omdat de figuren die schoonmaakwerk verrichten niet met met de kerst te maken willen hebben. Nee wij hebben alleen te maken met die kut ramadan en het suikerfeest

Hier zijn de drie stukjes in chronologische volgorde.
Het verbieden van Knorretje op de werkplek, het verbieden van het st Georges kruis en nu het verwijderen van het kindje met kribbe .....

Wanneer gaan de europese feministes eens een keer in touw komen voor een algeheel hoofddoekjes verbod. Ik denk niet dat wioj in het vrije westen geconfronteerd dienen te worden met de vrouwenonderdrukking voorgeschreven door een dubiueze profeet daar de mannen van dat volk niet genoeg zelfbeheersing hebben om ook maar een beetje haar te zien.
quote:
2/10/2005

Muslims win toy pigs ban

NOVELTY pig calendars and toys have been banned from a council office — in case they offend Muslim staff.

Workers in the benefits department at Dudley Council, West Midlands, were told to remove or cover up all pig-related items, including toys, porcelain figures, calendars and even a tissue box featuring Winnie the Pooh and Piglet.

Bosses acted after a Muslim complained about pig-shaped stress relievers delivered to the council in the run-up to the Islamic festival of Ramadan.

Muslims are barred from eating pork in the Koran and consider pigs unclean.

Councillor Mahbubur Rahman, a practising Muslim, backed the ban. He said: “It’s a tolerance of people’s beliefs.”
quote:
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/10/04/britain.redcross/
Race fears spark St. George ban

Tuesday, October 4, 2005 Posted: 1249 GMT (2049 HKT)
LONDON, England (CNN) -- British prison officers who wore a St. George's Cross tie-pin have been ticked off by the jails watchdog over concerns about the symbol's racist connotations.

The pins showing the English flag -- which has often raised hackles due to its connection with the Crusades of the 11th, 12th and 13th centuries -- could be "misconstrued," Chief Inspector of Prisons Anne Owers said in a section on race in a report on a jail in the northern English city of Wakefield.

The banner of St. George, the red cross of a martyr on a white background, was adopted for the uniform of English soldiers during the military expeditions by European powers to recapture the Holy Land from Muslims, and later became the national flag of England.

A section on race relations in Owers' report said: "We were concerned to see a number of staff wearing a flag of St. George tie-pin.

"While we were told that these had been bought in support of a cancer charity there was clear scope for misinterpretation, and Prison Service Orders made clear that unauthorized badges and pins should not be worn."

As one of her formal recommendations Owers said: "Staff should not wear unauthorized badges or pins."

Chris Doyle, director of the Council for the Advancement of Arab-British Understanding, said Tuesday the red cross was an insensitive reminder of the Crusades.

"A lot of Muslims and Arabs view the Crusades as a bloody episode in our history," he told CNN. "They see those campaigns as Christendom launching a brutal holy war against Islam.

"Muslim or Arab prisoners could take umbrage if staff wore a red cross badge. It's also got associations with the far-right. Prison officers should be seen to be neutral."

Doyle added that it was now time for England to find a new flag and a patron saint who is "not associated with our bloody past and one we can all identify with."
quote:
http://home.eircom.net/co(...)84457?view=Eircomnet
Jesus, Mary and Joseph . . .
From:The Irish Independent
Saturday, 17th December, 2005

They're gone . . . staff outrage at 'PC' removal of crib from hospital

Kathy

Donaghy

CHRISTMAS cheer at the country's biggest hospital has been replaced by outrage over a decision to remove a festive crib due to fears of offending non-Christians.

No sooner had the crib at St James's Hospital in Dublin been erected than it became the latest victim of political correctness. Hospital bosses ordered its removal yesterday, leaving many staff very angry.

The crib, which was donated to the hospital by a patient, was assembled in the hospital concourse in the centre of the huge hospital development.

It is understood staff erected the crib on Thursday. However, hospital service personnel were ordered to take it down yesterday morning.

A spokesman for the hospital confirmed that management ordered that the crib be taken down and put in the more "appropriate" setting of the hospital church at the Rialto gate of St James's Hospital.

Numerous callers to the Irish Independent complained that the level of political correctness at St James's had gone mad. However, the hospital last night categorically denied that there were complaints about the crib from anyone. The decision was not based on any complaint," the hospital spokesman said. He said it was decided that the place for the crib - because of the multi-denominational environment of the hospital - was the church.

The spokesman said that the decision to place the donated crib in the church had been taken by management from the outset but some hospital staff took it upon themselves to put it up in the concourse.

"Management are very sensitive to the multi-denominational nature of the hospital," the spokesman said.

On paying an impromptu visit to the hospital yesterday the Irish Independent discovered that there was no sign of the recently dismantled crib in the church but there is a crib at the foot of the altar in the church.

A spokesman for the hospital last night said the dismantled crib was "on its way to the church" which will leave two cribs now in the church.
Oh en ik werd op dit nieuwsberichtje gewezen door een collega wiens zus in het betreffende ziekenhuis werkt. Management heeft deze beslissing genomen nadat bepaalde schoonmakers zich beklaagd hadden

[ Bericht 2% gewijzigd door desiredbard op 21-12-2005 09:33:37 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33242698
Verwijdert
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 13:29:17 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33243040
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:15 schreef desiredbard het volgende:
nee die moest dicht, die OP zette nu niet echt aan tot een discussie ofzo, deze is niet al te veel beter maar ik kijk het ff aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_33243325
OK discussie punt afgezien dat we natuurlijk weer in een links rechts discussie verzeild gaan raken is alleen wij zijn weer zo idioot in het westen... De schinees en de Thai verwijderen hun Budha beeldjes ook niet uit hen zaken, terwijl de klandizie toch zeker ook van alle rangen standen rassen en religies komt.

We zijn nu zover dat we zelf maar beginnen voordat er weer zon moslim'huilie aankomt want laten we wel wezen. ik heb nog nooit een chinees of jood horen klagen over varkentjes of baby Jesus
Het is compleet van de gekke, en dan vinden mensen het raar dat de samenleving aan het verrechtsen is????
pi_33243462
Als je genoeg handtekeningen hebt van euro-parlementariërs dan krijg je ook de meest onnuttige zaken voor elkaar.
Ik zag gister op het nieuws dat er iemand was die recht wil hebben op een racisme-vrije werkplek. Hoe de neuk kun je nu zo iets regelen / voorstellen ?

Ik begin steeds meer te walgen van de EU.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:46:43 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33243527
Ik vind het schandelijk, wij rekening houden met hun maar omgekeerd hoeft het niet. Dat is echt heel erg. Maar goed dat krijg je met die politiek correcte mensen. Waarschijlijk wordt heermee toegegeven dat moslims incasseringsvermogen missen. Wij hebben het blijkbaar wel want wij nemen al dit soort onzin.
mai pen rai
pi_33243755
wat is een schinees?
pi_33243801
Tja, er ontstaat inderdaad een sterke beweging die allerlei uitingen van een bepaalde cultuur in het publieke wil verbieden ...

Hier zie je nu actie welke ondernomen wordt tegen vlaggetjes of varkentjes-beeldjes/afbeeldingen ....
Net zozeer zie je een discussie die het tonen van geloof door bepaalde kledingsdracht, de hoofdoekjes of keppeltjes wil verbieden ....

Kledingstukken met afbeeldingen van mao of Che Gueverra roepen bij bepaalde mensen ook een stekre anti-reactie op, net zoals swastika's.

Persoonlijk vind ik het allemaal onzin, volgens mij moeten mensen zoveel mogelijk de vrijheid hebben zelf hun kleding te kiezen, ook als hier bepaalde symbolen met een betekenis op staan ...
Hieromtrend moeten zo min mogelijk regels gelden (hooguit bij swastika's kan ik me voorstellen dat men daaromheen een uitzondering maakt, alhoewel ik ook liever zou zien dat dat gewoon een vrije keuze zou zijn, waardoor juist het 'provocerende' element wegvalt) ...

Voor bepaalde publieke functies, waar absoluut een objectieve uitstraling nodig is, kun je dan een duidelijke uniformplicht instellen, en daarbij is het dan zeker niet toegestaan om relgieuze tekens te 'mengen' met een uniform.

In de huidige maatschappi loopt die 'duidelijkheid' omtrend uniform-plicht en het dragen van kleding naar eigen vrije keuze te zeer door elkaar (misschien juist ook omdat uniformen erg impopulair zijn en teveel mensen neigen te denken 'dat ze wel mogen dragen wat ze zelf prettig vinden') ...

dat roept weer protesten op, waarbij kennelijk iedere belangengroep zichzelf dolgrag in de positie plaatst van 'slachtoffer' ... 'slachtoffer' van de keuzevrijheid en kledingvrijheid van anderen.
Iets dat veelal gewoon onzin is, maar tekenend is voor een probleem met een (voornamelijk ego-centrische) opvatting van 'vrijheid'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33243803
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:55 schreef SCH het volgende:
wat is een schinees?
Een schele Chinees?
eeeh
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:02:10 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33243931
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:39 schreef desiredbard het volgende:
OK discussie punt afgezien dat we natuurlijk weer in een links rechts discussie verzeild gaan raken is alleen wij zijn weer zo idioot in het westen... De schinees en de Thai verwijderen hun Budha beeldjes ook niet uit hen zaken, terwijl de klandizie toch zeker ook van alle rangen standen rassen en religies komt.

We zijn nu zover dat we zelf maar beginnen voordat er weer zon moslim'huilie aankomt want laten we wel wezen. ik heb nog nooit een chinees of jood horen klagen over varkentjes of baby Jesus
Het is compleet van de gekke, en dan vinden mensen het raar dat de samenleving aan het verrechtsen is????
mjah we (de engelsen) doen dit toch echt zelf, zolang er bij elke moslimklacht politici en organisatie's beginnen te roepen dat er wat aan gedaan moet worden dan zullen die klachten blijven komen.

niet meer dan logisch, als ik zou weten dat al mijn klachten behandeld zouden worden dan zou ik ook om de drie seconde aan de bel trekken! je zou wel gek zijn om het niet te doen haast
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:06:50 #11
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33244044
Begrijp ik dit goed: Is er een krib verwijderd uit het ziekenhuis omdat Moslims hier aanstoot aan hadden?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33244093
Zeg jullie "Duitsers" kunnen er ook wat van, laaste zal toch wel Ierland zijn he?
Ik dacht dat we hier nog effe gevrijwaard zouden zijn van die pygmeeen mentaliteit en moslim invloeden ....maar nee hoor..... ik dacht al tijden na over australie....en zelfs met / of zelfs door, de recentelijke ontwikkelingen lijkt dit een goed idee te zijn.

Niet dat ik achter het geweld sta, maar het is toch gvd belachelijk dat wij onze cultuur en traditie ondergeschikt maken aan de voorschriften van een achterlijk geloof. Jarenlang moeten knokken tegen de invloed van Rome en de protestanten, maar let wel over 5-10 jaar kan je vrouw niet eens meer in een badpak op het strand liggen omdat dat aanstoot geeft aan bepaalde mensen
pi_33244110
quote:
niet meer dan logisch, als ik zou weten dat al mijn klachten behandeld zouden worden dan zou ik ook om de drie seconde aan de bel trekken! je zou wel gek zijn om het niet te doen haast
Misschien niet als je in de smiezen hebt dat dergelijke klachten de beeldvorming die bepaalde lieden van islamieten hebben ten negatieve beïnvloed. Of misschien juist wel dan.. Moeilijk..
eeeh
pi_33244116
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Begrijp ik dit goed: Is er een krib verwijderd uit het ziekenhuis omdat Moslims hier aanstoot aan hadden?

²
Zij gaven er aanstoot aan inderdaad.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33244179
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:57 schreef RM-rf het volgende:
Tja, er ontstaat inderdaad een sterke beweging die allerlei uitingen van een bepaalde cultuur in het publieke wil verbieden ...

Hier zie je nu actie welke ondernomen wordt tegen vlaggetjes of varkentjes-beeldjes/afbeeldingen ....
Net zozeer zie je een discussie die het tonen van geloof door bepaalde kledingsdracht, de hoofdoekjes of keppeltjes wil verbieden ....

Kledingstukken met afbeeldingen van mao of Che Gueverra roepen bij bepaalde mensen ook een stekre anti-reactie op, net zoals swastika's.

Persoonlijk vind ik het allemaal onzin, volgens mij moeten mensen zoveel mogelijk de vrijheid hebben zelf hun kleding te kiezen, ook als hier bepaalde symbolen met een betekenis op staan ...
Hieromtrend moeten zo min mogelijk regels gelden (hooguit bij swastika's kan ik me voorstellen dat men daaromheen een uitzondering maakt, alhoewel ik ook liever zou zien dat dat gewoon een vrije keuze zou zijn, waardoor juist het 'provocerende' element wegvalt) ...

Voor bepaalde publieke functies, waar absoluut een objectieve uitstraling nodig is, kun je dan een duidelijke uniformplicht instellen, en daarbij is het dan zeker niet toegestaan om relgieuze tekens te 'mengen' met een uniform.

In de huidige maatschappi loopt die 'duidelijkheid' omtrend uniform-plicht en het dragen van kleding naar eigen vrije keuze te zeer door elkaar (misschien juist ook omdat uniformen erg impopulair zijn en teveel mensen neigen te denken 'dat ze wel mogen dragen wat ze zelf prettig vinden') ...

dat roept weer protesten op, waarbij kennelijk iedere belangengroep zichzelf dolgrag in de positie plaatst van 'slachtoffer' ... 'slachtoffer' van de keuzevrijheid en kledingvrijheid van anderen.
Iets dat veelal gewoon onzin is, maar tekenend is voor een probleem met een (voornamelijk ego-centrische) opvatting van 'vrijheid'
Ook die swastika is disputabel, waarom zou ik geen t-shirt aanmogen met een romeinse standaard erop of zo'n hindoe swatika.... Fotootje daarvan in het topic over die twee dooie turkjes en die racistische medescholieren.

maar qua uniformpliocht ben ik het met je eens
op de werkplek een een uniform.
openbare gebouwen, een pyama en hoofddoeken verbod,
Scholen idemdito
Zwembaden: een normaal badpak (Ik hebze zien zwemmen in een jurk...lekker hygienisch
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:12:49 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33244199
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:08 schreef desiredbard het volgende:
Zeg jullie "Duitsers" kunnen er ook wat van, laaste zal toch wel Ierland zijn he?
vreemde reactie?
quote:
Ik dacht dat we hier nog effe gevrijwaard zouden zijn van die pygmeeen mentaliteit en moslim invloeden ....maar nee hoor..... ik dacht al tijden na over australie....en zelfs met / of zelfs door, de recentelijke ontwikkelingen lijkt dit een goed idee te zijn.
jaaaaa geweldig idee! lekker iedereen in elkaar slaan die er anders uitziet en bier drinken
ik dacht even dat dit topic de goede kant op ging maar dat was natuurlijk dom van mij
quote:
Niet dat ik achter het geweld sta, maar het is toch gvd belachelijk dat wij onze cultuur en traditie ondergeschikt maken aan de voorschriften van een achterlijk geloof. Jarenlang moeten knokken tegen de invloed van Rome en de protestanten, maar let wel over 5-10 jaar kan je vrouw niet eens meer in een badpak op het strand liggen omdat dat aanstoot geeft aan bepaalde mensen
ok ... daar durf ik wel geld op in te zetten dat dat niet zo is
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:15:57 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33244276
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]
Zwembaden: een normaal badpak (Ik hebze zien zwemmen in een jurk...lekker hygienisch
ROFLOL

moslims zijn zielige huillies omdat ze op het strand over badpakken klagen of zoiets vaags en jij vind wel dat je het voor hun mag zeggen?

wat maakt dat jouw dan?
pi_33244312
Met alle respect hoor sp3c maar het is doorgaans gebruikelijk om in een badpak te zwemmen in het Westen..
eeeh
pi_33244316
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:08 schreef desiredbard het volgende:

Er is ook een hele lange tijd geweest dat vrouwen in badpakken op het strand absoluut onzedelijk gevonden werden .... bikini's zijn pas iets welke in de 60'er jaren opkwamen ...

Een cultuur kent gewoon een conjunctuur beweging ... soms gaat die duidelijk in de richting van meer 'vrijheid', minder puriteinisme, soms duidelijk in de andere richting (de opkomst van het sterk puriteinse victorianisme) ...

Meestal is daarbij altijd wel een zekere invloed van buitenlandse culturen te merken ...
Begin 20e eeuw was in het victoriaanse puriteinisme iedere vorm van erotisch entertainment absoluut niet toegestaat ...
wél toegestaan waren erotiserende 'antropologische wildendansen' ... Mata Hari deed dat bv, en juist door zich op te stellen als 'oosterse prinses' mocht zij erotische dansen uitvoeren, waarbij ze zelfs haar tepels liet zien; die zogenaamd van een andere cultuur afkwamen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33244319
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

vreemde reactie?
Nee hoor .... Engels is niet Iers net zoals duits geen nederlands is .... maar niet zo zwaar bedoeld als je denkt hoor vergat een PI te plaatsen
quote:
jaaaaa geweldig idee! lekker iedereen in elkaar slaan die er anders uitziet en bier drinken
ik dacht even dat dit topic de goede kant op ging maar dat was natuurlijk dom van mij
Zo bedoel ik het niet....
wat ik helaas wel moet toegeven dat het begrijpelijk wordt,
en als de houding van eenzijdige tollerantie niet veranderd dat dit overal kan gebeuren.
Zoals je in die Aussies post hebtr kunnen lezen was de "enough" demonstratie niet rasistisch, het ging niet over "Australie is vol", het ging om dat men vond dat men nu wel tollerant genoeg geweest was en dat het tijd was dat een bepaalde bevolkingslaag zich eens normaal ging gedragen.
quote:
ok ... daar durf ik wel geld op in te zetten dat dat niet zo is
Ik durf er geld op te leggen dat in ieder geval topless niet mogenlijk is.
Het naaktstrand zal wel blijven bestaan daar er natuurlijk wel een mogenlijkheid moet blijven om te rukken in de duinen

[ Bericht 4% gewijzigd door desiredbard op 20-12-2005 14:23:15 ]
pi_33244386
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ROFLOL

moslims zijn zielige huillies omdat ze op het strand over badpakken klagen of zoiets vaags en jij vind wel dat je het voor hun mag zeggen?

wat maakt dat jouw dan?
Het is niet hygienisch om in volle kledij in een zwembad te liggen? ...wat ze op het strand doen moeten ze zelf weten. Op het strand kun je ook naaktzwemmen, iets dat in de meeste zwembaden niet kan (tenzij je connecties hebt en na sluitingstijd de sleutel hebt )
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:22:28 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33244483
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee hoor .... Engels is niet Iers net zoals duits geen nederlands is .... maar niet zo zwaar bedoeld als je denkt hoor vergat een PI te plaatsen
o!

dan snap ik hem
quote:
[..]

Zo bedoel ik het niet.... wat ik helaas wel moet toegeven dat het begrijpelijk wordt, en als de houding van eenzijdige tollerantie niet veranderd dat dit overal kan gebeuren.
Zoals je in die Aussies post hebtr kunnen lezen was de "enough" demonstratie niet racistich, het ging nbiet over australie is vol het ging om dat men vond dat men nu wel tollerant genoegg geweest was en dat het tijd was dat een bepaalde bevolkingslaag zich eens normaal ging gedragen.
[..]
natuurlijk was die 'demonstratie' wel racistisch, net zoals die 'demonstratie' de volgende dag van Libanezen die er op uitgingen om de Australiers te laten weten dat ze zich eens normaal moesten gaan gedragen gewoon.

gewoon tuig, net als voetbalhooligans ... die gaan ook echt niet stoppen met rellen als je een willekeurig voetbalclub het clubhuis de baar leegdrinkt, niet betaald en iedereen in elkaar slaat
pi_33244579
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

o!

dan snap ik hem
[..]

natuurlijk was die 'demonstratie' wel racistisch, net zoals die 'demonstratie' de volgende dag van Libanezen die er op uitgingen om de Australiers te laten weten dat ze zich eens normaal moesten gaan gedragen gewoon.

gewoon tuig, net als voetbalhooligans ... die gaan ook echt niet stoppen met rellen als je een willekeurig voetbalclub het clubhuis de baar leegdrinkt, niet betaald en iedereen in elkaar slaat
Nee Sp3c die demonstratie was niet tegen vreemdelingen die demonstratie was pro integratie (maar wel wijzend dat ze genoeg hadden van beledigingen van bepaald volk dat weigerde te integreren)
Dat er een aantal hardliners aanwezig zijn...daar ontkom je met dit soort dingen niet aan, maar dat houd niet in dat de demonstratie op zich extreem rechts was...wat er hierna gebeurde is wat anders
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:33:14 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33244773
ja welles nietes ... ik heb een kater en geen zin meer

terug ontopic, als de dames en heren politici is wat minder klachten zouden honoreren simpelweg omdat het vanuit een bepaalde 'probleemgroep' (niet enkel moslims) uit angst om ze niet boos te maken dan zouden er heel wat minder klachten binnen komen denk ik zo, en dat heeft weinig met moslims te maken imo

leer gewoon is nee te zeggen
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:36:17 #25
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33244866
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ROFLOL

wat maakt dat jouw dan?
ik meen me te herinneren dat in turkije de lokale bevolking van badplaatsen acties tegen zogenaamde berggeiten wouden die in doorschijnende jurken gingen zwemmen.

trouwens wat zeiken die moslims?als ik het goed heb is jesus in de islam een van de vele profeten. lijkt me meer discriminatie en pesterij door moslims.

ik ben zelf niet gelovig en verafschuw ook de mentaliteit van veel gelovigen maar ik zie kerst meer als een leuke gezellige traditie.

dus poten af
Altijd geil en onverzadigbaar
pi_33244986
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:33 schreef sp3c het volgende:

terug ontopic, als de dames en heren politici is wat minder klachten zouden honoreren simpelweg omdat het vanuit een bepaalde 'probleemgroep' (niet enkel moslims) uit angst om ze niet boos te maken dan zouden er heel wat minder klachten binnen komen denk ik zo, en dat heeft weinig met moslims te maken imo

Wou ik net zeggen....maar als laatste toch nog effe 5e allinea in dit stukje.... ik wil niet aanemen dat de persoon die dit schreef zo'n foute kale is. Meer iemand die ontevreden is en erg geschroikken van het gebeurde. Rassenrellen in Australie: 3 - 15 jaar zitten voor geweld
Ik wilde er alleen op wijzen waar eenzijdige tolerantie toe kan/zal leiden
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:48:49 #27
13462 BansheeBoy
pi_33245215
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zij gaven er aanstoot aan inderdaad.
Dan valt dit toch alleen maar aan te moedigen? Hier spreekt zoveel respect vanuit, dit wordt heus wel terug betaald op één of andere manier.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:54:45 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33245368
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:36 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

ik meen me te herinneren dat in turkije de lokale bevolking van badplaatsen acties tegen zogenaamde berggeiten wouden die in doorschijnende jurken gingen zwemmen.
In Turkije gebeuren wel meer dingen die niet door de beugel kunnen ... en nu?
quote:
trouwens wat zeiken die moslims?als ik het goed heb is jesus in de islam een van de vele profeten. lijkt me meer discriminatie en pesterij door moslims.
volgens het artikel was het de baas van het ziekenhuis die begon te zeiken dat zijn ziekenhuis een neutrale omgeving moest blijven en het kribbetje naar het aangebouwde kerkje verplaatst moest worden.

althans dat lees ik er in maar jij weet het ongetwijfeld beter mijn iers ( ) zal wel roestig zijn ofzo
quote:
ik ben zelf niet gelovig en verafschuw ook de mentaliteit van veel gelovigen maar ik zie kerst meer als een leuke gezellige traditie.

dus poten af
klacht indienen
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 14:57:20 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33245439
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wou ik net zeggen....maar als laatste toch nog effe 5e allinea in dit stukje.... ik wil niet aanemen dat de persoon die dit schreef zo'n foute kale is. Meer iemand die ontevreden is en erg geschroikken van het gebeurde. Rassenrellen in Australie: 3 - 15 jaar zitten voor geweld
Ik wilde er alleen op wijzen waar eenzijdige tolerantie toe kan/zal leiden
dat lijkt me wel waar ja

maar jij zei dat je hoopt dat hier hetzelfde gebeurt en daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn, ik heb geen behoefte aan een bende dronken idioten in mijn nek omdat ik een andere huidskleur heb als die gasten

ik hoop eerder dat de politici nu wel een beetje klaar zijn met dat politiek correcte, in Nederland gaat dat gelukkig de goede kant op
pi_33245482
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

In Turkije gebeuren wel meer dingen die niet door de beugel kunnen ... en nu?
[..]

volgens het artikel was het de baas van het ziekenhuis die begon te zeiken dat zijn ziekenhuis een neutrale omgeving moest blijven en het kribbetje naar het aangebouwde kerkje verplaatst moest worden.
Dit is pas gezegd nadat ander personeel en bezoekers zich beklaagden. Het officieuze nieuws is dat een aantal schoonmakers zich beklaagd hebben. Pers en management is erg politiek correct hier.
quote:
althans dat lees ik er in maar jij weet het ongetwijfeld beter mijn iers ( ) zal wel roestig zijn ofzo
Maar je las correct in het stukje dat ik postte, shitehawk
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:59:23 #31
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33245497
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:54 schreef sp3c het volgende:

klacht indienen
sorry maar met bureaucratische rompslomp heb ik het gehad.
wanneer ik zelf hinder ervan krijg dan neem ik drastischer maatregelen.
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 15:05:19 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33245655
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:59 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

sorry maar met bureaucratische rompslomp heb ik het gehad.
wanneer ik zelf hinder ervan krijg dan neem ik drastischer maatregelen.
bibberend onder je bureautje zitten vloeken?
pi_33245979
Wat kan mij die krib nou schelen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:34:27 #34
3542 Gia
User under construction
pi_33246349
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:19 schreef desiredbard het volgende:

Op het strand kun je ook naaktzwemmen, iets dat in de meeste zwembaden niet kan
Ik ....eh.... geloof niet dat het op het strand zo prettig zwemmen is....

Ontopic:
Dit is natuurlijk weer van de gekke. Net zo idioot, inderdaad, als het verbod op Knorretje.
Je vraagt je af waar dit gaat eindigen. Mogen wij straks nog wel in een shirt en korte broek lopen op een warme zomerdag?
pi_33247814
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ....eh.... geloof niet dat het op het strand zo prettig zwemmen is....

Ontopic:
Dit is natuurlijk weer van de gekke. Net zo idioot, inderdaad, als het verbod op Knorretje.
Je vraagt je af waar dit gaat eindigen. Mogen wij straks nog wel in een shirt en korte broek lopen op een warme zomerdag?
Zeker niet naakt...zand schuurt enorm...is niet prettig
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:49:00 #36
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33248392
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

bibberend onder je bureautje zitten vloeken?
nee, daar resideert mijn vriendin momenteel.
pi_33259758
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:15 schreef desiredbard het volgende:

Maar hier zijn inmiddels de 3 quotaties, en die zieligie huilies maar afvragen waarom mensen iets tegen moslims krijgen/hebben.

Nu is er uit een katholiek ziekenhuis een krib verwijdert omdat de figuren die schoonmaakwerk verrichten niet met met de kerst te maken willen hebben. Nee wij hebben alleen te maken met die kut ramadan en het suikerfeest

Hier zijn de drie stukjes in chronologische volgorde.
Het verbieden van Knorretje op de werkplek, het verbieden van het st Georges kruis en nu het verwijderen van het kindje met kribbe .....

Wanneer gaan de europese feministes eens een keer in touw komen voor een algeheel hoofddoekjes verbod. Ik denk niet dat wioj in het vrije westen geconfronteerd dienen te worden met de vrouwenonderdrukking voorgeschreven door een dubiueze profeet daar de mannen van dat volk niet genoeg zelfbeheersing hebben om ook maar een beetje haar te zien.
[..]

[..]

[..]
Waarom? je kan toch een beetje rekening met die mensen houden?
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
pi_33259837
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:33 schreef sp3c het volgende:

Waarom?? Het is ook niet mijn cultuur om een kerststal en een kribbe te hebben. Je kan toch gewoon rekening houden met andere bevolkingsgroepen?
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
pi_33259931
Het zal wel weer een verzinsel zijn.
Schoonmakers maken niet de dienst uit.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:45:36 #40
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33260537
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:26 schreef omulu het volgende:

[..]

Waarom?? Het is ook niet mijn cultuur om een kerststal en een kribbe te hebben. Je kan toch gewoon rekening houden met andere bevolkingsgroepen?
altijd hoor je moslims schreeuwen dat wij hen en hun geloof moeten respecteren.
nederlanders zie je ook niet vragen om afschaffinf van het suikerfeest omdat de turkse buren snachts dineren.

waarom gaan ze klagen om een onschuldig maar leuk uitziend kerststalletje?
ja zo werk je haat in de hand.

ik weet niet wie achterlijker is, die moslims of de topmensen die toegeven aan dat geblaat.

christelijke geloof is ook niet mijn geloof maar het is wel een typische westerse aangelegendheid en voor velen (dus ook niet gelovigen) een leuke gezellige traditie!)
pi_33261821
Blijkbaar hebben wij hier in Europa een schrijnend terkort aan nuchtere mensen die niet meedoen aan deze onzin.

Dit soort dingen neem je toch niet serieus? Laat "hun" lekker met hoofddoekjes lopen en laat "ons" lekker stressballetjes hebben in de vorm van een varken.

Respect moet van twee kanten komen!
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_33261951
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:45 schreef SpuitSnuit het volgende:

Ik weet niet wie achterlijker is, die moslims of de topmensen die toegeven aan dat geblaat.
De topmensen natuurlijk! Overal heb je mensen die klagen over weet ik het wat voorn pietluttige dingen. Als verantwoordelijke is het jouw taak de zin van de onzin te scheiden. Blijkbaar valt dat nog niet mee...
pi_33262167
SP3C, heb je nog wat toe te voegen aan dit topic of is het nu echt verschrikkelijk tijd voor jou om op te pleuren?

OT: TS heeft gewoon gelijk. Dit soort beslissingen zijn niet uit te leggen aan mensen die moslim toch al met een schreef oog bekijken; als in 70 procent van de europeanen. Op een gegeven moment valt die laatste druppel, en Australia is dan echt niet zo'n gek idee.

Ik zat zelf te denken aan Nieuw Zeeland, daar kan je ook nog snowboarden
Big dick.
  woensdag 21 december 2005 @ 08:57:38 #44
3542 Gia
User under construction
pi_33266530
Dit soort zaken kwamen zelfs in de 8ste eeuw al voor.

Ik zocht gisteren voor de NWQ op pausen en afbeeldingen en kwam op deze site terecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Iconoclasme

Een deel:
quote:
De bronnen lopen uiteen over de redenen van de keizer om de oorlog te verklaren aan de ikonen: sommige geschriften suggereren dat hij het deed om de moslims te appaiseren
Zelfs keizer Leo verbood al Christelijke zaken om Moslims te ontzien.
pi_33266584
Ach ja, katholieken he. Altijd zeiken. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 21 december 2005 @ 09:12:23 #46
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33266692
quote:
Zelfs kerststallen niet heilig voor vandalen
Door MARC KRUYSWIJK

DONGEN - Een hek met prikkeldraad, beelden die zijn verzonken in beton en camera's die vandalen in de gaten houden. Dit is géén risicowedstrijd in het betaald voetbal, het zijn enkele van de maatregelen die in het hele land worden genomen om kerststallen te behoeden voor vernielingen.

De stallen blijken een enorme aantrekkingskracht te hebben voor mensen met vernielzucht. In Oisterwijk werd het hoofd van een kunststoffen os gestolen, in Hoeven braken onbekenden de hoofden van Jozef en een van de herders af. In Nistelrode werd tot twee keer toe het kindeke Jezus uit de kribbe ontvreemd.

In Dongen is de lol er wel bijna vanaf. Ondanks het hek met prikkeldraad proberen jongeren met stenen de beelden te vernielen, zegt Betsy Beijers van Dongen Promotion. ,,Ze gooien tegels naar de beelden. En ze probeerden de kerststal met een brandbom in de fik te steken."

Om te voorkomen dat de beelden zouden worden gestolen en om ze steviger te maken, zijn ze enkele jaren geleden al gegoten in beton. Rond de kerststal scharrelen ganzen en schapen van vlees en bloed. Beijers is met name bang dat de dieren gewond raken. ,,Stel dat de kerststal echt in brand wordt gestoken."

In Lemmer zijn ze het al zat. De levende kerstal, een jarenlange traditie, is afgelast. De ondernemersvereniging acht het risico te groot dat er iets gebeurt met de os, de ezel en de andere stalbewoners. ,,Er kwamen stenen en vuurwerk in het nachthok terecht. Je kan er wel bewaking bijzetten en zeggen: we stoffen die vandaaltjes even af, maar dan kom je zelf in de problemen. We zwichten nu voor vandalisme en dat is niet goed, maar het is niet anders."

Ook in Odiliapeel heeft men veel te stellen met kerstvandalisme. Nadat het hoofd van een Jezusbeeld op onverklaarbare wijze terechtkwam op het dak van een disco in Deurne, hebben de bouwers van de stal sinds enkele jaren videocamera's opgehangen, zegt Jozef van Munster. ,,Ook zijn er twee vrijgezellen die een oogje in het zeil houden en rijdt de politie s's nachts een extra rondje om de kerststal. Is dan zelfs kerst niet meer heilig?"
Het is me wat tegenwoordig, de wetteloosheid in deze multiculturele metropolen loopt echt de spuigaten uit. Belachelijk dat dit getollereerd wordt.
pi_33266826
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
Blijkbaar hebben wij hier in Europa een schrijnend terkort aan nuchtere mensen die niet meedoen aan deze onzin.

Dit soort dingen neem je toch niet serieus? Laat "hun" lekker met hoofddoekjes lopen en laat "ons" lekker stressballetjes hebben in de vorm van een varken.

Respect moet van twee kanten komen!
Wat is hiermee je punt?
pi_33266848
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:26 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

De topmensen natuurlijk! Overal heb je mensen die klagen over weet ik het wat voorn pietluttige dingen. Als verantwoordelijke is het jouw taak de zin van de onzin te scheiden. Blijkbaar valt dat nog niet mee...
Nee want er zijn tich belangengroeperingkjes die rechtzaken aanspannen, en die zijn nog overheidsgesubsidieert ook.
pi_33267224
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:45 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

altijd hoor je moslims schreeuwen dat wij hen en hun geloof moeten respecteren.
nederlanders zie je ook niet vragen om afschaffinf van het suikerfeest omdat de turkse buren snachts dineren.

waarom gaan ze klagen om een onschuldig maar leuk uitziend kerststalletje?
ja zo werk je haat in de hand.

ik weet niet wie achterlijker is, die moslims of de topmensen die toegeven aan dat geblaat.

christelijke geloof is ook niet mijn geloof maar het is wel een typische westerse aangelegendheid en voor velen (dus ook niet gelovigen) een leuke gezellige traditie!)
Een moslim heeft nog nooit geprotesteerd tegen kerstbomen of lichtjes. Maar het afbeelden van de profeet is verboden in hun godsdienst. 's Nachts dineren is volgens mij niet verboden, maar het slachten van schapen in de tuin wel, en dat gebeurt dan ook niet meer.
Kerst is inderdaad een gezellige traditie, en als we door het weghalen van een kerststalletje moslims daarbij kunnen betrekken, is dat een klein offer.
pi_33267282
wat?

[ Bericht 55% gewijzigd door sp3c op 21-12-2005 11:48:05 ]
  woensdag 21 december 2005 @ 10:18:07 #51
13462 BansheeBoy
pi_33267592
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:58 schreef desiredbard het volgende:
Zeg het was niet de karavaanrovende kinderverkrachter die in een kribbe ligt hoor

Het is een Joods kindje....
Jezus was een Moslim. Abraham was een Moslim. Alle profeten die kwamen met het monotheïsme waren Moslims die dezelfde boodschap brachten.
quote:
Pas je godverdomme een keer aan aan de maatschappij om je heen.
Wij passen ons aan hoe we willen. We willen werken, willen geld uitgeven in Islamitische slagerijen, we willen Moskeeën spekken. Het lukt ons allemaal. Maar we geven geen milimeter van onze identiteit weg als het om religie gaat.

²
  woensdag 21 december 2005 @ 10:22:07 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33267664
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jezus was een Moslim. Abraham was een Moslim. Alle profeten die kwamen met het monotheïsme waren Moslims die dezelfde boodschap brachten.
moslims bestonden toen nog niet, even een kleine kanttekening.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 21 december 2005 @ 10:22:38 #53
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33267673
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:21 schreef desiredbard het volgende:

Wat is hiermee je punt?
Wat kan DAAR nou onduidelijk aan zijn
Of is respect tegenwoordig ook al landverraad in de ogen van sommigen...
pi_33267709
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:58 schreef desiredbard het volgende:
Zeg het was niet de karavaanrovende kinderverkrachter die in een kribbe ligt hoor

Het is een Joods kindje....

Ik weet dat de Islam wat antisemitische trekjes heeft maar dit gaat wel erg ver.

Als de achterlijken in de samenleving niet betrokken willen worden jammer maar het offeren lijkt van een kant te moeten komen. Feestdagen inleveren en zo...vast een klein offer dat wij moeten brengen om jullie ook betrokken te laten voelen

Pas je godverdomme een keer aan aan de maatschappij om je heen.

En als westerling kan ik afbeelden wie ik wil:
[afbeelding]
Hoeveel feestdagen heb jij in moeten leveren?? Volgens mij toch geeneen? Het is inderdaad een klein offer om in plaats van de kribbe met kerststal eromheen gewoon een kerstboom neer te zetten.
Jij probeert vast te houden aan de maatschappij van 50 jaar geleden, wordt wakker! Die maatschappij komt nooit meer terug, 30 procent van Nederland weet niet eens wat sommigen met kerst vieren. Meer dan de helft van Nederland is niet meer gelovig.
Jij houdt maar vast aan dat ideaal van jou, dat iedereen in Nederland volgens jouw criteria zich aan jouw maatschappij moet aanpassen. Dat heet assimileren, niet integreren.
Jij mag afbeelden wie jij wil, maar als je niet alle moslims uit de ziekenhuizen wil verjagen, moet je daar geen uitingen van religie plaatsen.
Ik weet niet helemaal wie je met "jullie" aanspreekt trouwens?
pi_33267716
- knip! -

[ Bericht 51% gewijzigd door sp3c op 21-12-2005 11:21:32 ]
pi_33267729
quote:

[..]

[..]

Wij passen ons aan hoe we willen. We willen werken, willen geld uitgeven in Islamitische slagerijen, we willen Moskeeën spekken. Het lukt ons allemaal. Maar we geven geen milimeter van onze identiteit weg als het om religie gaat.

²
Nee, het waren juist allemaal joden, de islam is pas in de 4e of 5e eeuw ontstaan.
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 10:27:51 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33267759
kap is met dat gejammer over kundverkrachters en shit
pi_33267779
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:24 schreef omulu het volgende:

[..]

Hoeveel feestdagen heb jij in moeten leveren?? Volgens mij toch geeneen? Het is inderdaad een klein offer om in plaats van de kribbe met kerststal eromheen gewoon een kerstboom neer te zetten.
Jij probeert vast te houden aan de maatschappij van 50 jaar geleden, wordt wakker! Die maatschappij komt nooit meer terug, 30 procent van Nederland weet niet eens wat sommigen met kerst vieren. Meer dan de helft van Nederland is niet meer gelovig.
Jij houdt maar vast aan dat ideaal van jou, dat iedereen in Nederland volgens jouw criteria zich aan jouw maatschappij moet aanpassen. Dat heet assimileren, niet integreren.
Jij mag afbeelden wie jij wil, maar als je niet alle moslims uit de ziekenhuizen wil verjagen, moet je daar geen uitingen van religie plaatsen.
Ik weet niet helemaal wie je met "jullie" aanspreekt trouwens?
Dus van Christendom gaan we terug naar paganisme?
30% weet niet wat er met kerst gevierd word..... verbaast me niets met al die ongeintegreerde moslims in het land

Moslims uit het ziekenhuis jagen waarom zou ik dat willen...
Een ziekenhuis met het voorschrift St? wat doe je daar al je zo'n geindoctrineerde sektevolger bent.
Joden Jehova'sgetuigen en Budhisten laten zich er niet door wegjagen?
pi_33267808
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:27 schreef sp3c het volgende:
kap is met dat gejammer over kundverkrachters en shit
Sp3c we hebben het hier wel over onafhankelijk bewijs.
Jezus voor moslim uitmaken is voor minimaal twee groepen religieuzen net zo kwetsend
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 10:31:50 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33267835
whatever zolang je dr maar mee ophoud
pi_33267908
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dus van Christendom gaan we terug naar paganisme?
30% weet niet wat er met kerst gevierd word..... verbaast me niets met al die ongeintegreerde moslims in het land

Moslims uit het ziekenhuis jagen waarom zou ik dat willen...
Een ziekenhuis met het voorschrift St? wat doe je daar al je zo'n geindoctrineerde sektevolger bent.
Joden Jehova'sgetuigen en Budhisten laten zich er niet door wegjagen?
Moslims zijn over het algemeen beter op de hoogte van wat een godsdienst inhoudt dat Nederlanders.
Een ziekenhuis met Sint in de naam is net zoiets als het Rode Kruis ziekenhuis. Dat soort openbare voorzieningen hoort niets met godsdienst te maken te hebben, hooguit een kapel en een priester die het laatste gebed afneemt.

Is het weleens bij jou opgekomen, dat het consequent aanduiden van moslims als geindoctrineerde sektevolger averechts kan werken?
Of joden, jehova's en boedhisten zich door een kribbe laten wegjagen weet ik niet, ik ken de verdere samenstelling van de bevolking van Ierland (volgens mij stond het ziekenhuis daar) niet.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:37:16 #62
13462 BansheeBoy
pi_33267940
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:22 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Of is respect tegenwoordig ook al landverraad in de ogen van sommigen...
Helaas is dit in de ogen van vele Nederlanders landverraad als het gaat om Moslims. Respect aan Moslims wordt gezien alsof men buigt voor de normen en waarden en nog wat allemaal van de Islam, terwijl objectief gezien het alleen maar om respect en begrip gaat, de onderbuikgevoelens drijven geen handel met argumenten en objectiviteit, helaas.

²
pi_33267960
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Sp3c we hebben het hier wel over onafhankelijk bewijs.
Jezus voor moslim uitmaken is voor minimaal twee groepen religieuzen net zo kwetsend
Stel je toch niet zo verschrikkelijk aan de hele tijd, - knip -

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 21-12-2005 10:39:45 ]
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33268107
Ik mag geen kroegpopulist zeggen? Kom op, de manier waarop desiredbeard zich in werkelijke elk topic dat zich er ook maar enigzins voor leent profileert is zum kotzen. Niet omdat hij niet zijn mening mag hebben maar het gaat werkelijk aan alle fatsoensnormen voorbij en het is alleen maar gericht op goedkoop scoren. Type grote stappen snel thuis.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:48:06 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33268129
vreemde 'knip' inderdaad.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33268238
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:46 schreef kippenek het volgende:
Ik mag geen kroegpopulist zeggen? Kom op, de manier waarop desiredbeard zich in werkelijke elk topic dat zich er ook maar enigzins voor leent profileert is zum kotzen. Niet omdat hij niet zijn mening mag hebben maar het gaat werkelijk aan alle fatsoensnormen voorbij en het is alleen maar gericht op goedkoop scoren. Type grote stappen snel thuis.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:56:53 #67
13462 BansheeBoy
pi_33268299
quote:
²
  woensdag 21 december 2005 @ 10:56:54 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33268300
Dit soort dingen zijn inderdaad belachelijk. Als je allerlei doodnormale zaken gaat aanpassen omdat gelovigen er opeens aanstoot aan nemen kun je wel bezig blijven.
jammer alleen dat de TS er weer zo'n half-racistisch tintje aan moet geven.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33268371
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helaas is dit in de ogen van vele Nederlanders landverraad als het gaat om Moslims. Respect aan Moslims wordt gezien alsof men buigt voor de normen en waarden en nog wat allemaal van de Islam, terwijl objectief gezien het alleen maar om respect en begrip gaat, de onderbuikgevoelens drijven geen handel met argumenten en objectiviteit, helaas.

²
Respect begint bij wederzijds begrip, ik vind het prima als moslims de ruimte krijgen hun geloof te belijden, maar geloof is niet een statisch fenomeen. Ook in andere geloven heeft men zich gewoon aangepast aan de plaatselijke gebruiken en gewoonten. Zo is het in nederland normaal dat je een persoon zijn gezicht kan zien, dat is een vorm van beleefheid, je hele gezicht afdekken is min of meer asociaal, of dit nu met een Boerka gebeurd of met een bivakmuts, beiden zijn verwerpelijk.
Bovendien moet je geloof altijd in een breder perspectief zien van een maatschappij, het maatschappelijk belang zal altijd dominant zijn aan het geloofsbelang in nederland. Kan je hier niet mee leven? Prima maar dan zul je een maatschappij moeten opzoeken waar geloof wel dominant is boven maatschappij (Saoedie-Arabie, Indonesie, Etc). Je kan moeilijk van een 1000 jaar oude maatschappij verlangen dat wij ons in 50 jaar even gaan aanpassen aan een bepaald geloof. En JA ik vind dat dit eigenlijk ook voor "Inheemse" geloven moet gelden, ik ben principieel voor een 100 procent seculiere maatschappij, maar dat is in nederland helaas een utopie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 11:19:40 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33268778
quote:
op zich wel natuurlijk maar ik probeer de 'discussie' weer wat op de baan te krijgen en met flamebaits lukt dat niet zo
pi_33268851
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

op zich wel natuurlijk maar ik probeer de 'discussie' weer wat op de baan te krijgen en met flamebaits lukt dat niet zo
In dat geval zou ik beginnen met het gewoon eens te vragen aan me, ipv lukraak beginnen met knippen.
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 11:23:32 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33268879
zo werkt dat gelukkig (voor mij) niet ... en voor de rest kun je in de feedback terecht
pi_33268907
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is waar en dat is ook goed maar misschien kan je het signaal dat kippenek over desiredbard geeft eens laten bezinken, want dat is wel een toenemende ergernis.
pi_33268934
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:23 schreef sp3c het volgende:
zo werkt dat gelukkig (voor mij) niet ...
Voor mij wel. Kwestie van 'je' users inschatten. Moderators die gelijk met knippen en weghalen beginnen, moeten maar eens een andere hobby zoeken. Dat is geen discussie sturen, maar om zeep helpen. Maar zo zal het ook wel weer niet werken voor je gok ik.
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 11:25:46 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33268937
feedback
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 december 2005 @ 11:46:01 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33269448
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar en dat is ook goed maar misschien kan je het signaal dat kippenek over desiredbard geeft eens laten bezinken, want dat is wel een toenemende ergernis.
Jij bent al jaren een toenemende ergenis en daar wordt ook niets op ondernomen.
Dus nu niet hypocriet gaan janken SCH.
  woensdag 21 december 2005 @ 11:50:50 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33269589
Ik heb maar 1 goeie reaktie gelezen. (bijna een record)
Het weghalen van de bewuste kribbe is gedaan door het managment. En je kunt jezelf afvragen of dit achteraf een juiste beslissing is geweest. Persoonlijk denk ik van niet.
Maar dit is geen kwestie waar ik te zwaar aan wil tillen, omdat ik zo-ie-zo weinig heb met dergelijke geloofsuitingen c.q. spirituele machtsverheerlijking (daar komt alleen maar gelazer van).
  woensdag 21 december 2005 @ 11:51:55 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33269621
quote:
²
Bron ?!
pi_33269725
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik mag speciaal voor jou blijven lieverd.

Maar wijs mij mijn fascistische teksten die vergelijkbaar zijn met die van desiredbard.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:15:10 #80
13462 BansheeBoy
pi_33270244
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb er de laatste tijd opgelet. Maar wat heeft iedereen toch tegen SCH?

Ik zie hem zelden tot nooit trollen, hij is altijd inhoudelijk, waarom ergeren veel mensen zich aan hem?

²
pi_33270291
Ach wat maakt die kribbe nou uit.
De volgende stap is de eis om alle homo bars te sluiten.
Vindt het allemaal wel prima.
En.... jammer voor SCH
pi_33271006
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:56 schreef Posdnous het volgende:
Dit soort dingen zijn inderdaad belachelijk. Als je allerlei doodnormale zaken gaat aanpassen omdat gelovigen er opeens aanstoot aan nemen kun je wel bezig blijven.
jammer alleen dat de TS er weer zo'n half-racistisch tintje aan moet geven.
Halfrassistisch ...de nieuwsberichtjes zijn tamelijk objectief
Je hoort toch ook niemand roepen dat een Budhabeeldje aanstootgevend is?
En die kerstbomenopmerking met betrekking dat 30% niet weet wat kerstmis is is gewoon dom. Kerstboom heeft zijn oorsprong in het paganisme.... Dus het feit dat christendom aanstootgevend is voor een moslim die dan opeens paganisme verkiest slaat als een tiet op een slagroom taart.

Maar dit topic lijkt de kant op te gaan dat de ene religieuse richting mag beledigen maar niet beledigt mag worden.

Er blijft een groepering die overal aanstoot aan blijft nemen.
kom vooral niet aan de proleet ...dat mag niet... dat mag niet ter discussie gesteld worden, of zelfs maar geschiedkundig bewezen feiten aangehaald worden. Ondertussen worden allerlei cretaiviteiten en festiviteiten aangepast omdat dat de heren ook niet zind (we laten de dames erbuiten daar die geen mening mogen hebben)

En dit leid ons terug naar het oorspronkelijke topic

Op deze manier kweek je meer onbegrip onbegrip ..... en dat is het probleem.... dan ga je australische toestanden kweken

[ Bericht 22% gewijzigd door desiredbard op 21-12-2005 12:47:04 ]
pi_33271120
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach wat maakt die kribbe nou uit.
De volgende stap is de eis om alle homo bars te sluiten.
Vindt het allemaal wel prima.
En.... jammer voor SCH
Nou reuze
pi_33271373
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik mag speciaal voor jou blijven lieverd.

Maar wijs mij mijn fascistische teksten die vergelijkbaar zijn met die van desiredbard.
Wil je mij even op mijn fascistische texten wijzen???
  woensdag 21 december 2005 @ 12:54:26 #85
136805 SpuitSnuit
Spuiten en Slikken
pi_33271390
Volgens mij is Jezus dus echt het boegbeeld van het christelijke geloof. het was zelfs een Jood.
het is al eeuwen een traditie om in de westerse wereld met kerst een vorm van een kerststal te hebben.
nooit waren er problemen en ik als atheist vind kerst een hele mooie traditie die is blijven hangen van het christelijke geloof.
Net als er kerstballen in een kerstboom moeten hoort een kerststal er onder of ernaast.
Het christelijk geloof heeft altijd al jezus afgebeeld op allerlei voorwerpen.
wat is de volgende stap, mogen verplegers geen kruisje met jezus erop meer dragen?

waarom respecteren moslims gewoon niet het christelijke geloof en westerse traditie en laat ons die jood gewoon in een kribbe liggen...

Ik mag toch aannemen dat de meeste geintegreerde moslims dit toch ook zeer belachelijk vinden, anders is het wel heel erg gesteld met de multi-kulti
pi_33272342
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef SpuitSnuit het volgende:
Volgens mij is Jezus dus echt het boegbeeld van het christelijke geloof. het was zelfs een Jood.
het is al eeuwen een traditie om in de westerse wereld met kerst een vorm van een kerststal te hebben.
nooit waren er problemen en ik als atheist vind kerst een hele mooie traditie die is blijven hangen van het christelijke geloof.
Net als er kerstballen in een kerstboom moeten hoort een kerststal er onder of ernaast.
Het christelijk geloof heeft altijd al jezus afgebeeld op allerlei voorwerpen.
wat is de volgende stap, mogen verplegers geen kruisje met jezus erop meer dragen?
Daar zijn we dus al gevangenbewaarders mogen geen st-georgeskruis op hun stropdas dragen, oh en voor hen die niet weten wat een st georges kruis is: rood dun kruis op ene witte achtergrond: oftewel de Engelse vlag (en niet de Uniun Jack welke voor GB is)
quote:
waarom respecteren moslims gewoon niet het christelijke geloof en westerse traditie en laat ons die jood gewoon in een kribbe liggen...

Ik mag toch aannemen dat de meeste geintegreerde moslims dit toch ook zeer belachelijk vinden, anders is het wel heel erg gesteld met de multi-kulti
Inderdaad en daar was mijn post ook voor bedoeld .... maar gematigdse moslims lijken moeilijk te vinden op dit forum.

De Jood is nu ineens een moslim
pi_33272370
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moslims bestonden toen nog niet, even een kleine kanttekening.
Toen waren dat toch nog Joden? En vanuit Abraham zijn de arabieren voortgekomen?
pi_33272562
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Heb als moslim dan ook respect voor het Christelijke kerstfeest en er is niks aan de hand. Nu is alleen maar nemen van de kant van de klagende moslim want de kerststal moet weg. Flikker een eind op die kerststal blijft net zoals dat moslims suikerfeest vieren.
  woensdag 21 december 2005 @ 13:32:59 #89
13462 BansheeBoy
pi_33272722
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:28 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Heb als moslim dan ook respect voor het Christelijke kerstfeest en er is niks aan de hand. Nu is alleen maar nemen van de kant van de klagende moslim want de kerststal moet weg.
We hebben toch respect voor het Christendom, wij hebben Jezus lief en geven Jezus nog wel een betere reeëlere plaats dan de Christenen zelf. Als we geen respect zouden hebben voor de Christenen zouden we die vrije kerstdagen die jaarlijks terugkeren ook niet accepteren en zouden we gewoon gaan werken, maar dat doen we niet: vanwege het respect dus.

²
pi_33272765
Je had de zonen van sem chad(m?) en ik geloof jafet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar niet iedere arabier is een semiet....
palestijnen wel maar die gasten in saoedie en egypte weer niet

Maar om te zeggen dat Christus een islamiet is een grove leugen. idd zien de moslims als een profeet en het is ook de profeet die volgens zowel de bijbel als de Qu'ran terugkomt naar aarde ten tijde van armageddon. Maar dat maakt hem nog geen islamiet. Het christendom erkent hem ook als Jood, dat met hem het christendom begint terzijde.
pi_33272967
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We hebben toch respect voor het Christendom, wij hebben Jezus lief en geven Jezus nog wel een betere reeëlere plaats dan de Christenen zelf. Als we geen respect zouden hebben voor de Christenen zouden we die vrije kerstdagen die jaarlijks terugkeren ook niet accepteren en zouden we gewoon gaan werken, maar dat doen we niet: vanwege het respect dus.

²
Je mag best werken met de kerst...het is jouw geloof toch niet, je belemmert er niemand mee toch kerst te vieren. Wij wereken ook met de Rammadan en het suikerfeest.
Het gaat erom dat bepaalde aan het kerstfeest gerelateerde zaken ingeleverd moeten worden door gezeur en daaropvolgende politieke correctheid.

Eigenlijk is het accepteren van vrije dagen in dat geval zelfs huichelkachtig.
Als je het over vrije dagen hebt zie ik niet in waarom een moslim niet over de kerst kan werken en gedurende suikerfeest vrije dagen kan krijgen en andersom.

Het risico van een 24 uurs economie neemt met zich meet dat iedereen dan ook gedwongen klan worden of misschien geen vrij kan nemen tijdens de door hen gewenste feestdagen maar dat is een administratief probleem en Off Topic.

De post is geopent omdat een groot aantal moslims loopt te trollen, ruggespraak krijgt van belangenverenigingetjes en gehonoreerd wordt door politieke correctheid.
  woensdag 21 december 2005 @ 14:04:47 #92
3542 Gia
User under construction
pi_33273541
Is een levende kerststal op de markt nog wel toegestaan? (kunnen moslims niet naar de markt)
Of op een middelbare school? (kunnen moslims tijdelijk niet naar school)
Mogen er nog überhaupt kerststallen verkocht worden? (kunnen moslims niet naar de blokker)

Wat is er eigenlijk zo erg aan die kerststal?
  woensdag 21 december 2005 @ 14:11:11 #93
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33273693
quote:

[..]

²
Zal best, als je moeilijk gaat doen over een afbeelding van een varken of een kerststalletje in een ziekenhuis of whatever, heb je dus totaal geen respect voor de omgeving waarin je woont.
Gewoon heel kinderachtig en sneu.

Als je als moslimgemenschap wil dat je gerespecteerd en geaccepteerd wordt, moet je ook niet zo zielig gaan zitten doen om gebruiken die hier al eeuwenlang bestaan en natuurlijk nooit bedoeld zijn om moslims te fokken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33273869
quote:

[..]

²
Zit dan ook niet te zeuren over een kerststal in een katholiek ziekenhuis.
pi_33273886
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat is hiermee je punt?
Dat godsdienst idioten (maakt niet uit welke godsdienst) respect moeten hebben voor andersdenkenden. Lijkt me vrij duidelijk.

Een samenleving kan niet bestaan als elke uiting van cultuur of godsdienst door een of andere groep weer als aanleiding wordt gezien om te gaan klagen en zuigen.
pi_33273975
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee want er zijn tich belangengroeperingkjes die rechtzaken aanspannen, en die zijn nog overheidsgesubsidieert ook.
Ja, en dat is belachelijk. Sommige zaken verdienen misschien subsidie (al ben ik van mening dat dat geen taak een een overheid is) maar andere weer niet. Ik denk niet dat een protestgroep tegen stressballetjes in de vorm van een varken al te veel aandacht, en al helemaal geen subsidie verdienen.
Er is een verschil tussen een legitieme klacht en onnodig, overbodig gezeik. Bovenstaande artikelen vallen wat mij betreft onder dat laatste.
  woensdag 21 december 2005 @ 14:28:48 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33274146
amerikaanse toestanden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_33277552
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:18 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Dat godsdienst idioten (maakt niet uit welke godsdienst) respect moeten hebben voor andersdenkenden. Lijkt me vrij duidelijk.

Een samenleving kan niet bestaan als elke uiting van cultuur of godsdienst door een of andere groep weer als aanleiding wordt gezien om te gaan klagen en zuigen.
Ok begreep ik je verkeerd
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:22 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ja, en dat is belachelijk. Sommige zaken verdienen misschien subsidie (al ben ik van mening dat dat geen taak een een overheid is) maar andere weer niet. Ik denk niet dat een protestgroep tegen stressballetjes in de vorm van een varken al te veel aandacht, en al helemaal geen subsidie verdienen.
Er is een verschil tussen een legitieme klacht en onnodig, overbodig gezeik. Bovenstaande artikelen vallen wat mij betreft onder dat laatste.
Inderdaad nou zal het ook niet zo zijn dat er een bepaald belangenverenigingetje voor opgericht is, maar meer dat een algemene moslim vereniging het vortouw neemt om een advokaat in de arm te nemen en met juridische stappen te dreigen...... (dat soort advokatern mag je met een molensteen etc etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')