abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33240703
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Wellicht moet je wat genuanceerder naar de gehele discussie kijken. Door dergelijke stellingen in te nemen, kun je ook pittige repliek verwachten
Geen problemen met repliek, houdt het wel een beetje actief.
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 11:58:11 #102
5428 crew  miss_sly
pi_33240705
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:46 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik denk dat het wel zo is dat vrouwen steeds 'stoerder' willen worden, beetje vermannelijken misschien in bepaalde opzichten. We hebben nu eenmaal meer 'vrijheid' dan eerst. Je bent als vrouw zelfstandiger, er is geen echte noodzaak om een partner te vinden, en te gaan trouwen zodat er ook voor je gezorgd wordt. Je zorgt wel voor jezelf. Kinderen krijg je later wel, als je een dikke carriere hebt opgebouwd. Misschien inderdaad wel een beetje het sex and the city ideaal, hoewel ook daarin een charlotte zit die niets liever wil dan een man vinden, trouwen en kindjes krijgen. Wel het huisje boompje beetje ideaal. En daar word ze dan vaak een beetje om uitgelachen.

En dat is wel een beetje jammer, want dat is ook in real life een beetje zo. Als je als vrouw tegenwoordig wel huisje boompje beestje wilt, word je aangekeken alsof je gek bent. Want het hoeft toch niet? Waarom zou je op je 21e gaan samenwonen? Ga van je vrijheid genieten! Kinderen voor je 30e willen wordt al helemaal vreemd geworden als je een goed diploma hebt. Waarom kinderen? je moet toch eerst carriere maken?
Ik ben het met je eens dat het jammer is dat vrouwen die wel een huisje-boompje-beestje-wens hebben, hierom uitgelachen worden omdat ze dan niet zouden voldoen aan de eisen die aan een moderne vrouw gesteld worden.
Van de andere kant vind ik het persoonlijk erg jammer als je hoort van meisjes die een of andere studie gaan doen, omdat ze zo nodig moeten studeren, terwijl ze in hun achterhoofd al bezig zijn met trouwen en kindjes en niet van plan zijn om daadwerkelijk iets met die studie te gaan doen. Je hebt dan toch niet voor niete 5-6 jaar gestudeerd?
quote:
Eigenlijk is mijn ideaal nog steeds wel huisje boompje beestje, niet te laat aan kinderen beginnen want ik wil niet zo'n oude moeder worden (je ziet ze soms rondlopen dat je denkt tjeee je moet toch wel over de 40 zijn, en dan met kind van 2 ofzo. lijkt me niks). Maar daarnaast ook gewoon leuk werk, en tja, als ik dan niet directeur wordt van een bedrijf, en een topcarriere heb, dan maar niet.
Tegenwoordig blijven mensen langer jong. Ik vind veel mannen en vrouwen van halverwege/achteraan de 30 niet oud overkomen. In dat kader vind ik het ook geen probleem als ouders 35+ zijn; ze zijn jonger en jeugdiger dan onze ouders vroeger op die leeftijd en vaak hebben ze bewuster voor kinderen gekozen, hetgeen ik ook geen slechte ontwikkeling vind.
quote:
Maar je zou gewoon vrij moeten zijn om te kunnen doen wat jij wilt. Of je nou de vrije vrouw van 2005 wilt uithangen, of liever huisje boompje beest wilt. Ieder z'n eigen keus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:59:57 #103
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33240762
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zou ik wel prettig vinden als dat weer eens zou mogen.
Waarom zou dat niet mogen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:00:15 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33240770
de moderne vrouw bestaat helemaal niet, er bestaat ook geen moderne man. dat is allemaal quatsch om mensen in een rol te duwen. de moderne vrouw zou heel goed weleens de huismoeder kunnen zijn. maar het zou ook een hormoon ingespoten zakenbitch kunnen worden.

who cares?

enige wat ik vrouwen als tip zou willen meegeven is dat ze eens wat minder vaak naar rolemodels kijken. de echte wereld is geen soap van 30 minuten. je moet het willen vanuit jezelf of het gewoon niet doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33240799
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

En jij ziet niet meer mensen dan alleen je eigen vrienden en kennissen kring?
[..]
Ik denk dat de meeste mensen geen diepzinnig contact hebben met de groep erbuiten, of zeg ik nu hele gekke dingen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:02:37 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33240844
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen?
Huisje-boompje-beestje is tegenwoordig toch een beetje not done, of minstens een beetje minderwaardig.
pi_33240863
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

You are right! Maar het zijn nu eenmaal kneusjes, iemand moet het zeggen. Op internet stoer iemand pogen af te branden omdat ze denken iets te weten en dan durven ze er hier nog niet eens achter te staan, laat staan in het 'echte leven'. Aan zulke lui heb ik een broertje dood, altijd al gehad.
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:51 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ze heeft nog geen enkel argument weerlegt, Reya en Ripley daarentegen. Je moet eens beter opletten. Die opmerking over mijn veronderstelde mislukte pogingen van +2 is gewoon een steek onder de gordel. Dat is nou ook typisch vrouwelijk en vooral de reactie erna: wie ikke?
Ach gut, hij krijgt kritiek en hij begint meteen te schelden. Als je niet bij machte bent een discussie te voeren moet je dat vooral niet doen. Schelden is onmacht, je alles persoonlijk aantrekken ook. Laag, tranceptor, erg laag om als een wespgestoken te reageren wanneer ze net een andere taal spreken als jezelf.

+2 doodsverwensing ( cryptischer kan ik het niet brengen)
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:03:24 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33240867
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen geen diepzinnig contact hebben met de groep erbuiten, of zeg ik nu hele gekke dingen?
Het zit in het woordje diepzinnig. Bepaalde patronen herkennen is geen diepzinnig contact voor nodig.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:03:24 #109
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33240868
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

En jij ziet niet meer mensen dan alleen je eigen vrienden en kennissen kring?
Ja dat wel, ik heb zelf wel een vrij goede baan omdat ik wel doorhad dat ik op een doodlopend spoor zat (was toendertijd wel zo slim om een diploma te halen). En daar kom ik dat soort mensen wel tegen. Maar ik kan me vaak niet of nauwelijks met ze identificeren, juist ook omdat die mensen vaak weinig benul hebben van wat zich verder afspeelt en waarom. Laat staan dat ze er iets van begrijpen. Komt op mij een beetje over alsof ze oogkleppen ophebben en alleen zien wat ze kennen en van daaruit hun hele wereldbeeld vormen. Een vrij incompleet beeld m.i.
quote:
Maar kom je ook nooit in omgevingen waar wel mensen zitten die "weten" hoe het hoort?
Dat zeg ik
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:03:38 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33240880
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Om zorgvuldig stellingen met een sociale lading - zoals deze - te poneren, zul je toch echt verschillende maatschappelijke lagen moeten verkennen. Anders krijg je al snel overgeneralisaties waardoor mensen zich niet aangesproken voelen, zoals jij in je TT doet
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:04:23 #111
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33240903
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
bestaat ook geen moderne man.
wil je effe gauw wegwezen... modelletje 2006 hier hoor
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:04:43 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33240912
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Huisje-boompje-beestje is tegenwoordig toch een beetje not done, of minstens een beetje minderwaardig.
Je hoeft je daardoor toch niet te laten hinderen? Anders zou je alleen maar keuzes maken die bij een groot publiek als goedgekeurd zijn bestempeld
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:05:55 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33240943
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja dat wel, ik heb zelf wel een vrij goede baan omdat ik wel doorhad dat ik op een doodlopend spoor zat (was toendertijd wel zo slim om een diploma te halen). En daar kom ik dat soort mensen wel tegen. Maar ik kan me vaak niet of nauwelijks met ze identificeren, juist ook omdat die mensen vaak weinig benul hebben van wat zich verder afspeelt en waarom.
Je ziet dat soort mensen dus wel. Ik bedoelde overigens in geen geval dat je je er mee zou moeten kunnen identificeren.
quote:
Laat staan dat ze er iets van begrijpen. Komt op mij een beetje over alsof ze oogkleppen ophebben en alleen zien wat ze kennen en van daaruit hun hele wereldbeeld vormen. Een vrij incompleet beeld m.i.
Niemand heeft een compleet wereldbeeld. Het zou vele mensenlevens kosten om alles wat nodig is voor een compleet beeld ooit te zien of ervaren..
quote:
Dat zeg ik
* Alicey confused?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:06:37 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33240959
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:51 schreef Tranceptor het volgende:
Ze heeft nog geen enkel argument weerlegt, Reya en Ripley daarentegen. Je moet eens beter opletten. Die opmerking over mijn veronderstelde mislukte pogingen van +2 is gewoon een steek onder de gordel. Dat is nou ook typisch vrouwelijk en vooral de reactie erna: wie ikke?
Ok, zal ik hem dan even uitleggen voor je en gelijk wat vragen stellen om de discussie dan maar aan te gaan?

Jij zegt:
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:22 schreef Tranceptor het volgende:
Ze hebben hun eigen muur van veronderstelt 'geluk' opgezet, die ze aan het eind van de dag als masker laten vallen.
Moonah zegt:
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:43 schreef Moonah het volgende:
Ik meen me te herinneren dat jij je recentelijk op het forum ook profileerde als de oh zo gelukkige vrijgevochten vrijgezel?

Maar da's idd offtopic, want jij bent man.
Waarop ik zeg: '+2 scherp' omdat ik niet zie wat het verschil is tussen jou en die vrouwen die zeggen gelukkige vrijgezellen te zijn.
Waarom 'mag' jij dat wel zijn (zoals je later in dit topic ook nog bevestigd) en mogen die vrouwen dat niet (want dan zouden het koele koude kenauen zijn die eigenlijk een toneelstukje spelen omdat ze eigenlijk wel heel graag die man zouden willen hebben waar ze zich door kunnen laten verzorgen)?

Dát was het enige dat ik ermee bedoelde...
En dat ik dat licht prikkelend deed met een +2 is puur omdat dat een Fok!-se manier van reageren is om zo ook het punt wel duidelijk te maken zonder met veel woorden te zeggen wat er bedoeld word. Maar ik had me moeten realiseren dat ik dat in jouw geval beter niet had kunnen doen gezien onze ietwat gebrouilleerde relatie.

Maar goed, bij deze dus de vraag: Wat is het verschil tussen de happy single vrouwen en de happy single Tranceptor dan? Waarom is het bij hun een facade en bij jouw wel oprecht? En waaraan is dat verschil dan te zien en te merken?

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 20-12-2005 12:20:02 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:07:08 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33240971
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Je hoeft je daardoor toch niet te laten hinderen? Anders zou je alleen maar keuzes maken die bij een groot publiek als goedgekeurd zijn bestempeld
Ik laat me er ook zeker niet door hinderen, maar toch voelt het soms aan alsof ik me moet verdedigen..
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:09:42 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33241037
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik laat me er ook zeker niet door hinderen, maar toch voelt het soms aan alsof ik me moet verdedigen..
Hmmm, ik kan me idd voorstellen dat je dat vervelend vindt. Ik maak zelf ook wel bewust keuzes waarvan k het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen, en dat maakt me ook niet echt gelukkig
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:11:22 #117
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33241079
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je ziet dat soort mensen dus wel. Ik bedoelde overigens in geen geval dat je je er mee zou moeten kunnen identificeren.
kan ik ook maar moeilijk... moet er trouwens ook eerlijk bij zeggen dat ik een beetje zoekende ben hoor sinds ik aan het werk ben.
quote:
Niemand heeft een compleet wereldbeeld. Het zou vele mensenlevens kosten om alles wat nodig is voor een compleet beeld ooit te zien of ervaren..
Tuurlijk, maar sommigen wat completer dan anderen. En hoe meer bagage hoe beter je ook in staat bent zelf te beredeneren.
quote:
* Alicey confused?
Ik quot'te (wtf?) twee keer iets waar ik hetzelfde antwoord op zou geven
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:11:34 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33241082
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:09 schreef Reya het volgende:

[..]

Hmmm, ik kan me idd voorstellen dat je dat vervelend vindt. Ik maak zelf ook wel bewust keuzes waarvan k het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen, en dat maakt me ook niet echt gelukkig
niet echt gelukkig is voor mij dan weer overdreven.. Maar het zou allemaal net iets makkelijker kunnen. Ben ik nu heel erg aan het zeuren?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:13:19 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33241114
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

kan ik ook maar moeilijk... moet er trouwens ook eerlijk bij zeggen dat ik een beetje zoekende ben hoor sinds ik aan het werk ben.
Misschien omdat het nieuw is voor je? Dan blijkt soms toch alles weer net iets anders te zijn, en ben je weer kwijt wat je nou eigenlijk wil met je leven.. Bedoel je dat?
quote:
Tuurlijk, maar sommigen wat completer dan anderen. En hoe meer bagage hoe beter je ook in staat bent zelf te beredeneren.
Dat is denk ik wel zo.
quote:
Ik quot'te (wtf?) twee keer iets waar ik hetzelfde antwoord op zou geven
Huh? Ik snap het even allemaal niet meer, maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_33241123
[quote]Op dinsdag 20 december 2005 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat vrouwen die wel een huisje-boompje-beestje-wens hebben, hierom uitgelachen worden omdat ze dan niet zouden voldoen aan de eisen die aan een moderne vrouw gesteld worden.
Van de andere kant vind ik het persoonlijk erg jammer als je hoort van meisjes die een of andere studie gaan doen, omdat ze zo nodig moeten studeren, terwijl ze in hun achterhoofd al bezig zijn met trouwen en kindjes en niet van plan zijn om daadwerkelijk iets met die studie te gaan doen. Je hebt dan toch niet voor niete 5-6 jaar gestudeerd?
[..]

Als je inderdaad vantevoren weet dat je wil trouwen, kindertjes krijgen en thuis zitten voor de rest van je leven is het inderdaad niet heel zinvol om te studeren. Maar als je trouwen, werken en kindertjes wil combineren gaat dat prima Bovendien zul je ongeveer ook wel moeten tegenwoordig want als je een beetje fatsoenlijk huis wilt kopen tegenwoordig heb je al ongeveer een dubbel inkomen nodig

Misschien zijn we nog steeds op zoek naar een goede balans tussen alles. De hele emancipatie is natuurlijk nog niet zo lang geleden, en op bepaalde gebieden ook nog lang niet voltooid. In bepaalde beroepen worden vrouwen nog steeds minder betaald dan mannen met dezelfde functie, en bij bepaalde beroepen wordt je als vrouw ook echt niet serieus genomen. Ga jij maar eens advies geven over een computer aan een man, de meesten kijken je in eerste instantie aan van 'wat weet jij daar nou van, je bent een vrouw'. Dus in die zin is emancipatie iets wat nog steeds bezig is. Maar misschien moeten we nog de balans vinden tussen complete emancipatie/'ik ben een stoere onafhankelijke vrouw en ik heb jou (de man) niet nodig' idee, en het huisje boompje beestje/wat afhankelijker. De maatschappij is hier ook lang niet zo ingesteld op de werkende moeder als in bijv. de scandinavische landen.
Vrouwen hebben een totaal andere rol erbij gekregen in de laatste decennia! Naast vrouw en moeder zijn we nu ook participant op de arbeidsmarkt. De man heeft veel minder verandering in zijn rol gekregen in die jaren, van hun wordt niet verwacht dat zij thuis gaan zitten om voor de kinderen te zorgen ofzo, en huisman te worden (hoewel er wel meer mannen zijn die dat doen). Hun rol is niet zo veranderd, behalve dan dat zij heel erg moeten wennen denk ik aan 'de nieuwe vrouw'.

Het kost even wat aanpassingsvermogen. Duurt gewoon een tijdje.
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:13:38 #121
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33241128
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:09 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarom zou je het moeten verdedigen? Je doet wat jij wil en daarmee is de discussie volgens mij ten einde (mocht deze langskomen)
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:15:05 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33241163
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Uitleg aan MrT.
Pff, jij kneus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:16:09 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33241191
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, bij deze dus de vraag: Wat is het verschil tussen de happy singel vrouwen en de happy single Tranceptor dan? Waarom is het bij hun een facade en bij jouw wel oprecht? En waaraan is dat verschil dan te zien en te merken?
Ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:16:50 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33241211
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:
Precies! En dat beeld ontstaat door verschillende dingen.
Media, peer-pressure etc.
Tov je oh zo hippe vriendinnen moet je als vrouw vooral niet over kindjes beginnen voor je 28e want dat is suf en saai en truttig. Als je niet elk weekend minstens tot 3 uur in de kroeg hangt ben je een bankhanger. Mannen vinden vrouwen met een wens tot settelen eng etc. etc.

Stomtoevallig kreeg ik net zo'n powerpoint grapje binnen dat exact over dit onderwerp gaat.
Helaas kan ik hem niet hosten. Hij had wel heel grappig hier in de discussie gepast.
Uiteraard is deze PPT uit het oogpunt van mannen bezien en zal er ook vast wel een vrouwelijke versie bestaan.
Punt is dat deze discussie heel erg gevoed wordt vanuit welke kant het bekeken worden. Mannen vinden vrouwen onduidelijke wezens, vrouwen vinden mannen gevoelloos etc. etc.
Het is de eeuwige discussie tussen mannen en vrouwen en het is de eeuwige spanningsboog die het nou juist zo spannend en aantrekkelijk houdt volgens mij.
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:17:17 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33241227
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Waarom zou je het moeten verdedigen? Je doet wat jij wil en daarmee is de discussie volgens mij ten einde (mocht deze langskomen)
Niet alles is vanzelfsprekend. Het feit dat we samenleven met andere mensen betekent ook dat we bepaalde waarden en keuzes voor onszelf zullen moeten verdedigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')