Geen problemen met repliek, houdt het wel een beetje actief.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht moet je wat genuanceerder naar de gehele discussie kijken. Door dergelijke stellingen in te nemen, kun je ook pittige repliek verwachten![]()
Ik ben het met je eens dat het jammer is dat vrouwen die wel een huisje-boompje-beestje-wens hebben, hierom uitgelachen worden omdat ze dan niet zouden voldoen aan de eisen die aan een moderne vrouw gesteld worden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:46 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik denk dat het wel zo is dat vrouwen steeds 'stoerder' willen worden, beetje vermannelijken misschien in bepaalde opzichten. We hebben nu eenmaal meer 'vrijheid' dan eerst. Je bent als vrouw zelfstandiger, er is geen echte noodzaak om een partner te vinden, en te gaan trouwen zodat er ook voor je gezorgd wordt. Je zorgt wel voor jezelf. Kinderen krijg je later wel, als je een dikke carriere hebt opgebouwd. Misschien inderdaad wel een beetje het sex and the city ideaal, hoewel ook daarin een charlotte zit die niets liever wil dan een man vinden, trouwen en kindjes krijgen. Wel het huisje boompje beetje ideaal. En daar word ze dan vaak een beetje om uitgelachen.
En dat is wel een beetje jammer, want dat is ook in real life een beetje zo. Als je als vrouw tegenwoordig wel huisje boompje beestje wilt, word je aangekeken alsof je gek bent. Want het hoeft toch niet? Waarom zou je op je 21e gaan samenwonen? Ga van je vrijheid genieten! Kinderen voor je 30e willen wordt al helemaal vreemd geworden als je een goed diploma hebt. Waarom kinderen? je moet toch eerst carriere maken?
Tegenwoordig blijven mensen langer jong. Ik vind veel mannen en vrouwen van halverwege/achteraan de 30 niet oud overkomen. In dat kader vind ik het ook geen probleem als ouders 35+ zijn; ze zijn jonger en jeugdiger dan onze ouders vroeger op die leeftijd en vaak hebben ze bewuster voor kinderen gekozen, hetgeen ik ook geen slechte ontwikkeling vind.quote:Eigenlijk is mijn ideaal nog steeds wel huisje boompje beestje, niet te laat aan kinderen beginnen want ik wil niet zo'n oude moeder worden (je ziet ze soms rondlopen dat je denkt tjeee je moet toch wel over de 40 zijn, en dan met kind van 2 ofzo. lijkt me niks). Maar daarnaast ook gewoon leuk werk, en tja, als ik dan niet directeur wordt van een bedrijf, en een topcarriere heb, dan maar niet.
quote:Maar je zou gewoon vrij moeten zijn om te kunnen doen wat jij wilt. Of je nou de vrije vrouw van 2005 wilt uithangen, of liever huisje boompje beest wilt. Ieder z'n eigen keus.
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zou ik wel prettig vinden als dat weer eens zou mogen.
Ik denk dat de meeste mensen geen diepzinnig contact hebben met de groep erbuiten, of zeg ik nu hele gekke dingen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
En jij ziet niet meer mensen dan alleen je eigen vrienden en kennissen kring?
[..]
Huisje-boompje-beestje is tegenwoordig toch een beetje not done, of minstens een beetje minderwaardig.quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
You are right! Maar het zijn nu eenmaal kneusjes, iemand moet het zeggen. Op internet stoer iemand pogen af te branden omdat ze denken iets te weten en dan durven ze er hier nog niet eens achter te staan, laat staan in het 'echte leven'. Aan zulke lui heb ik een broertje dood, altijd al gehad.
Ach gut, hij krijgt kritiek en hij begint meteen te schelden. Als je niet bij machte bent een discussie te voeren moet je dat vooral niet doen. Schelden is onmacht, je alles persoonlijk aantrekken ook. Laag, tranceptor, erg laag om als een wespgestoken te reageren wanneer ze net een andere taal spreken als jezelf.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:51 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ze heeft nog geen enkel argument weerlegt, Reya en Ripley daarentegen. Je moet eens beter opletten. Die opmerking over mijn veronderstelde mislukte pogingen van +2 is gewoon een steek onder de gordel. Dat is nou ook typisch vrouwelijk en vooral de reactie erna: wie ikke?![]()
Het zit in het woordje diepzinnig. Bepaalde patronen herkennen is geen diepzinnig contact voor nodig.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen geen diepzinnig contact hebben met de groep erbuiten, of zeg ik nu hele gekke dingen?
Ja dat wel, ik heb zelf wel een vrij goede baan omdat ik wel doorhad dat ik op een doodlopend spoor zat (was toendertijd wel zo slim om een diploma te halen). En daar kom ik dat soort mensen wel tegen. Maar ik kan me vaak niet of nauwelijks met ze identificeren, juist ook omdat die mensen vaak weinig benul hebben van wat zich verder afspeelt en waarom. Laat staan dat ze er iets van begrijpen. Komt op mij een beetje over alsof ze oogkleppen ophebben en alleen zien wat ze kennen en van daaruit hun hele wereldbeeld vormen. Een vrij incompleet beeld m.i.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
En jij ziet niet meer mensen dan alleen je eigen vrienden en kennissen kring?
Dat zeg ikquote:Maar kom je ook nooit in omgevingen waar wel mensen zitten die "weten" hoe het hoort?
Om zorgvuldig stellingen met een sociale lading - zoals deze - te poneren, zul je toch echt verschillende maatschappelijke lagen moeten verkennen. Anders krijg je al snel overgeneralisaties waardoor mensen zich niet aangesproken voelen, zoals jij in je TT doetquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen geen diepzinnig contact hebben met de groep erbuiten, of zeg ik nu hele gekke dingen?
wil je effe gauw wegwezen... modelletje 2006 hier hoorquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
bestaat ook geen moderne man.
Je hoeft je daardoor toch niet te laten hinderen? Anders zou je alleen maar keuzes maken die bij een groot publiek als goedgekeurd zijn bestempeldquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Huisje-boompje-beestje is tegenwoordig toch een beetje not done, of minstens een beetje minderwaardig.
Je ziet dat soort mensen dus wel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja dat wel, ik heb zelf wel een vrij goede baan omdat ik wel doorhad dat ik op een doodlopend spoor zat (was toendertijd wel zo slim om een diploma te halen). En daar kom ik dat soort mensen wel tegen. Maar ik kan me vaak niet of nauwelijks met ze identificeren, juist ook omdat die mensen vaak weinig benul hebben van wat zich verder afspeelt en waarom.
Niemand heeft een compleet wereldbeeld. Het zou vele mensenlevens kosten om alles wat nodig is voor een compleet beeld ooit te zien of ervaren..quote:Laat staan dat ze er iets van begrijpen. Komt op mij een beetje over alsof ze oogkleppen ophebben en alleen zien wat ze kennen en van daaruit hun hele wereldbeeld vormen. Een vrij incompleet beeld m.i.
* Alicey confused?quote:Dat zeg ik![]()
Ok, zal ik hem dan even uitleggen voor je en gelijk wat vragen stellen om de discussie dan maar aan te gaan?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:51 schreef Tranceptor het volgende:
Ze heeft nog geen enkel argument weerlegt, Reya en Ripley daarentegen. Je moet eens beter opletten. Die opmerking over mijn veronderstelde mislukte pogingen van +2 is gewoon een steek onder de gordel. Dat is nou ook typisch vrouwelijk en vooral de reactie erna: wie ikke?![]()
Moonah zegt:quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:22 schreef Tranceptor het volgende:
Ze hebben hun eigen muur van veronderstelt 'geluk' opgezet, die ze aan het eind van de dag als masker laten vallen.![]()
Waarop ik zeg: '+2 scherp' omdat ik niet zie wat het verschil is tussen jou en die vrouwen die zeggen gelukkige vrijgezellen te zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:43 schreef Moonah het volgende:
Ik meen me te herinneren dat jij je recentelijk op het forum ook profileerde als de oh zo gelukkige vrijgevochten vrijgezel?
Maar da's idd offtopic, want jij bent man.
Ik laat me er ook zeker niet door hinderen, maar toch voelt het soms aan alsof ik me moet verdedigen..quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hoeft je daardoor toch niet te laten hinderen? Anders zou je alleen maar keuzes maken die bij een groot publiek als goedgekeurd zijn bestempeld![]()
Hmmm, ik kan me idd voorstellen dat je dat vervelend vindt. Ik maak zelf ook wel bewust keuzes waarvan k het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen, en dat maakt me ook niet echt gelukkigquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik laat me er ook zeker niet door hinderen, maar toch voelt het soms aan alsof ik me moet verdedigen..
kan ik ook maar moeilijk... moet er trouwens ook eerlijk bij zeggen dat ik een beetje zoekende ben hoor sinds ik aan het werk ben.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je ziet dat soort mensen dus wel.Ik bedoelde overigens in geen geval dat je je er mee zou moeten kunnen identificeren.
![]()
Tuurlijk, maar sommigen wat completer dan anderen. En hoe meer bagage hoe beter je ook in staat bent zelf te beredeneren.quote:Niemand heeft een compleet wereldbeeld. Het zou vele mensenlevens kosten om alles wat nodig is voor een compleet beeld ooit te zien of ervaren..
Ik quot'te (wtf?) twee keer iets waar ik hetzelfde antwoord op zou gevenquote:* Alicey confused?
niet echt gelukkig is voor mij dan weer overdreven.. Maar het zou allemaal net iets makkelijker kunnen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, ik kan me idd voorstellen dat je dat vervelend vindt. Ik maak zelf ook wel bewust keuzes waarvan k het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen, en dat maakt me ook niet echt gelukkig
Misschien omdat het nieuw is voor je? Dan blijkt soms toch alles weer net iets anders te zijn, en ben je weer kwijt wat je nou eigenlijk wil met je leven.. Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
kan ik ook maar moeilijk... moet er trouwens ook eerlijk bij zeggen dat ik een beetje zoekende ben hoor sinds ik aan het werk ben.
Dat is denk ik wel zo.quote:Tuurlijk, maar sommigen wat completer dan anderen. En hoe meer bagage hoe beter je ook in staat bent zelf te beredeneren.
Huh? Ik snap het even allemaal niet meer, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Ik quot'te (wtf?) twee keer iets waar ik hetzelfde antwoord op zou geven
Waarom zou je het moeten verdedigen? Je doet wat jij wil en daarmee is de discussie volgens mij ten einde (mocht deze langskomen)quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, ik kan me idd voorstellen dat je dat vervelend vindt. Ik maak zelf ook wel bewust keuzes waarvan k het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen, en dat maakt me ook niet echt gelukkig
Pff, jij kneus.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Uitleg aan MrT.
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, bij deze dus de vraag: Wat is het verschil tussen de happy singel vrouwen en de happy single Tranceptor dan? Waarom is het bij hun een facade en bij jouw wel oprecht? En waaraan is dat verschil dan te zien en te merken?
Precies! En dat beeld ontstaat door verschillende dingen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:
Huisje-boompje-beestje is tegenwoordig toch een beetje not done, of minstens een beetje minderwaardig.
Niet alles is vanzelfsprekend. Het feit dat we samenleven met andere mensen betekent ook dat we bepaalde waarden en keuzes voor onszelf zullen moeten verdedigenquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waarom zou je het moeten verdedigen? Je doet wat jij wil en daarmee is de discussie volgens mij ten einde (mocht deze langskomen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |