quote:Op maandag 19 december 2005 23:05 schreef pekel het volgende:
Lok las voor de spelersborrel z'n ontslagbrief voor, schudde iedereen de hand, en vertrok.
Bizar
Lul nou niet. Je had dit topic allang gesloten omdat Dione de Graaff het niet had voorgelezen.quote:
* SCH zet manny terugquote:Op maandag 19 december 2005 23:12 schreef manny het volgende:
Ik val van me stoel. Is dit waar ?
Neeskens werd genaaid door het bestuur niet door Lok.quote:Op maandag 19 december 2005 23:26 schreef tong80 het volgende:
Lok de Brutus die Johan in z'n nek stak komt er nu achter dat ie zelf deel is van een drama-scenario waar ie het onderspit delft. Heet die voorziiter niet van Delft ?
Pffquote:Op maandag 19 december 2005 23:34 schreef SCH het volgende:
Lok had toch iets met de vrouw van de voorzitter?
Van Delft is een aimabele vent op het persoonlijke vlak. Zakelijk schijnt het echter een 'harde noot' te zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 23:26 schreef tong80 het volgende:
Lok de Brutus die Johan in z'n nek stak komt er nu achter dat ie zelf deel is van een drama-scenario waar ie het onderspit delft. Heet die voorziiter niet van Delft ?
klopt hij heeft de club ook vooruit geholpen. Maar zijn bankrekenig krijg je niet door zakelijk een doetje te zijnquote:Op maandag 19 december 2005 23:40 schreef sooty het volgende:
[..]
Van Delft is een aimabele vent op het persoonlijke vlak. Zakelijk schijnt het echter een 'harde noot' te zijn.
Blijft toch vreemd en mijns inziens duaal. Toen ik met 'm kennismaakte vond ik het een sympathieke vent. Toen ik later mensen sprak die zakelijk met hem te maken hadden in het onroerend goed, vond ik dat bijna ongeloofwaardig.quote:Op maandag 19 december 2005 23:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt hij heeft de club ook vooruit geholpen. Maar zijn bankrekenig krijg je niet door zakelijk een doetje te zijn
Lijkt me ook niet.quote:Op maandag 19 december 2005 23:58 schreef DutchGooner het volgende:
Bizar,nu het juist weer zo aardig ging,geloof nooit dat dit de spelersgroep ten goede komt.
Maaskant zit al naast de telefoon.quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:10 schreef pekel het volgende:
Ben benieuwd als er nog een gek is die naar NEC wil, mocht bovenstaand verhaal kloppen.
die zit volgens mij bijna in zn telefoon (als hij niet al tig keer gebeld heeft)quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Maaskant zit al naast de telefoon.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hmm, er circuleert nu het verhaal dat het iets met contractverlengingen van spelers te maken heeft. Lok wilde graag Leiwakabessy en Tininho behouden, die wel meer wilden verdienen, maar het bestuur schijnt niet mee te werken omdat dat geen 'bepalende spelers' schijnen te zijn.
Laten we de motieven afwachten.
Die apenkoppen uit Nijmegen staan nog steeds vijfde...quote:Op dinsdag 20 december 2005 04:13 schreef heiden6 het volgende:
Zo, daar zullen de fans blij mee zijn. Bizar.
Er zal wel iets goed mis zijn.
Jij niet... jij bent al te ver verziekt door die failliete club uit Arnepquote:Op dinsdag 20 december 2005 09:06 schreef Positive_Thinking het volgende:
Mwah jaloezie naar nek?? nope die heb ik niet helaas voor je JD.![]()
Bron: De Gelderlanderquote:Niemand snapt stap van Lok
Door onze verslaggever
De kerstborrels van NEC hebben het in zich. Vorig jaar kreeg Johan Neeskens na het feestje zijn congé, gisteren liet Cees Lok weten dat hij per direct opstapt.
Niet alleen de beslissing zelf, ook het moment waarop Lok opstapt roept vragen op. NEC speelt morgenavond een belangrijke bekerwedstrijd bij AZ. Van een fatsoenlijke voorbereiding kan natuurlijk geen sprake zijn.
De Nijmeegse club was aan een ongekend goede serie bezig. De ploeg bleef zeven wedstrijden achtereen ongeslagen en klom door die reeks op van de zeventiende naar de vierde plaats op de ranglijst. Afgelopen zondag kreeg het elftal uit bij FC Groningen voor het eerst in twee maanden klop (3-0). Een dag later stapt Lok op.
Gisteravond was het crisisberaad in De Goffert. Voorzitter Hans van Delft, sponsor Frans Hendriks, maar ook wethouder van sportzaken Paul Depla die gisteren te gast was op de kerstborrel van de Nijmeegse club, zaten de hele avond in het spelershome. Daarbij werd vooral gegist naar de redenen van de onverwachte beslissing van de trainer.
Kort voor middernacht verliet het gezelschap in bedrukte stemming het Goffertstadion. Van Delft weigerde te reageren. „In het belang van NEC kan ik geen commentaar geven. Lok heeft vanmiddag om drie uur zijn beslissing aan de directie meegedeeld. Hij heeft zijn besluit ook gemotiveerd, maar daar kan ik niets over zeggen, om de eenvoudige reden dat ik nog niet met mijn trainer heb gecommuniceerd. Het enige dat ik kwijt wil is dat ik geen conflict met hem heb. En verder ben ik, net als iedereen, verbijsterd.“
Lok zelf was gisteravond niet bereikbaar voor een toelichting op zijn onverwachte ontslagaanvraag.
quote:Persverklaring vertrek Cees Lok(20/12/2005)
Onderstaande verklaring welke zojuist door algemeen directeur Jacco Swart is voorgelezen op de persconferentie welke in het McDOS Goffertstadion werd gehouden na het plotselinge vertrek van Cees Lok als hoofdtrainer van N.E.C.
--------------------------------------------------------------------------------
Dames en heren,
Gisterenmiddag om 15.00 uur heeft hoofdtrainer Cees Lok van N.E.C. in achtereenvolgens een korte mededeling aan de directie van N.E.C., de voorzitter van de raad van Commissarissen en aan de spelersgroep en technische staf, middels het voorlezen van een korte brief zijn ontslag ingediend.
Ik lees u nu als eerste de brief voor.
“Nijmegen, 19 december 2005
Na lang beraad heb ik besloten per direct mijn ontslag als trainer-coach van N.E.C. Nijmegen in te dienen.
Het afgelopen jaar heeft mij geleerd dat er een onoverbrugbaar verschil is ontstaan in de manier waarop je samen structureel werkend, met een duidelijke visie N.E.C. naar een hoger niveau kunt brengen.
In het belang van N.E.C. ga ik niet dieper in op details en wens ik N.E.C. en uiteraard de spelersgroep in de toekomst veel succes.
Verder wil ik met name de supporters bedanken voor de enorme steun en warmte die ik zowel als speler en als trainer de afgelopen 17 jaar heb gekregen.
Als laatste wil ik nogmaals stellen dat deze beslissing door mij is genomen in het belang van N.E.C. en dat ik met pijn in mijn hart maar met opgeheven hoofd N.E.C. ga verlaten.
Cees Lok”
Cees is tot nu toe niet bereid geweest om verder met ons te spreken over de beweegredenen van dit besluit. Het enige wat hij heeft aangegeven is dat alles in de brief staat. Wij hebben tot aan dit moment geprobeerd om met Cees in contact te komen omdat we eerst met hem hierover wilde spreken. Cees is door meerdere mensen op verschillende telefoonnummers gebeld en ook is de voorzitter gisterenavond bij hem thuis langs geweest. Gisterenavond laat hebben wel aanvoerder Peter Wisgerhof en assistent trainer Wilfried Brookhuis nog kort met Cees thuis bij hem voor de deur gesproken.
Cees heeft vanmorgen de voicemail van de voorzitter ingesproken waarin hij aangeeft niet in gesprek te willen en bij zijn besluit te blijven.
Wij hadden – zult u begrijpen – eerst nog met Cees willen spreken voordat we met u zouden praten.
Bij N.E.C. is iedereen volledig verrast over de mededeling van Cees Lok waarbij we menen voor een voldongen feit te staan.
In zijn brief spreekt Cees over een “onoverbrugbaar verschil over de manier waarop je samen structureel werkend, met een duidelijke visie N.E.C. naar een hoger niveau kunt brengen.”
Daar waar mensen in een betaald voetbal organisatie met elkaar samenwerken, op alle terreinen, op alle niveaus en binnen alle geledingen gaan dingen goed en fout. Ook bij N.E.C.
Binnen N.E.C. waren en zijn wij van mening dat het contact en de samenwerking met Cees goed was als het gaat over zowel de uitvoering van het beleid op korte termijn als het bepalen van het beleid op langere termijn. Natuurlijk waren er zaken aan de orde waarover Cees anders dacht dan wij, of vond hij soms dat dingen niet snel of goed genoeg voor elkaar kwamen. Het gaat hier voornamelijk om praktische zaken. Wij hebben tot gisteren geen signalen ontvangen dat er zwaarwegende redenen zijn die tot deze beslissing van Cees zouden kunnen leiden. Wij kunnen ook geen zwaarwegende redenen noemen.
Wij herkennen dan ook niet de berichtgeving in sommige media op dit moment dat er al langer sprake van zou zijn dat er structureel iets niet goed zit tussen Lok en de clubleiding.
Ook is er geen sprake van dat anderen dan de trainer bij N.E.C. de opstelling bepalen zoals her en der wordt gesuggereerd. Bij N.E.C. bepaalt 1 persoon de opstelling van het elftal en dat is de hoofdtrainer.
Morgen speelt N.E.C. de belangrijke wedstrijd tegen AZ in de 1/8 finale voor de Gatorade Cup. We hebben spelers en staf gevraagd zich maximaal te concentreren en voor te bereiden op die wedstrijd. Ron de Groot en Wilfried Brookhuis nemen de taken van Cees Lok voor dit moment over. Ron de Groot beschikt over het diploma Coach Betaald Voetbal. In het belang van N.E.C. en het elftal wil ik vriendelijk maar dringend vragen onze spelers tot morgen na de wedstrijd tegen AZ geen reacties te vragen. Zo direct zal ik een verklaring namens de spelers voorlezen.
///// Einde persverklaring /////
Tjah dat is het linke als je je als club inlaat met investeerders, tuurlijk kan het soms goed uitpakken, maar een trainer hoord dan van te voren gekent te worden in het beleid, als dit zonder overleg gebeurt kan ik me van beide kanten voorstellen dat ze niet blij zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:48 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Toevallig zat Lokomotiv Moskou zondag op de tribune voor Barreto. Maar hij speelde niet, want Lok passeerde de middenvelder uit vorm. Investeerders boos, die zagen de roebels al voor zich... Investeerders en Van Delft (één kliekje) boos op Lok.. Lok stapt onthutst op..
Iets anders kan het toch niet zijn...![]()
Vertel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:23 schreef SCH het volgende:
Het schijnt dat de sponsors nogal wat invloed hebben bij NEC
Het is toch duidelijk, als er investeerders geld stoppen in een dure speler, en deze vervolgens niet opgesteld wordt door de trainer dat die lui niet blij zijn. Kortom het zal me niets verbazen als er vanuit bestuur druk op Lok uitgeoefend is om ze wel op te stellen. Kortom daar zal Lok het wel niet mee eens zijn geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:45 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Vertel.
Waar doel je op?
Bepalen de sponsors of Niedz of Barreto moet spelen of hoe vaak?
Leg je roddel eens uit, want aan een loze kreet heb ik nix...
Het is informatie die via het radio 1-journaal tot mij kwam - de sponsors zouden invloed hebben op de opstelling, wat de club logischerwijze ontkent.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:45 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Vertel.
Waar doel je op?
Bepalen de sponsors of Niedz of Barreto moet spelen of hoe vaak?
Leg je roddel eens uit, want aan een loze kreet heb ik nix...
Jammer joh, wordt toch Wottequote:Op dinsdag 20 december 2005 19:04 schreef Johan-Derksen het volgende:
Klopt helemaal raptorix...
Laatste nieuws van een vriend van me uit Engeland:
Lok wordt deze week gepresenteerd als nieuwe trainer van Southampton
(De functie waar Wotte ook interesse in had, na het uit een gaan met Feyenoord)
Ben benieuwd wat hier van waar is.
Wat een inkoppertjesquote:Op woensdag 21 december 2005 01:44 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem aan dat het bestuur nu maar eens eerlijk moet zijn, want anders dienen de supporters van zich te laten horen. Er zit iets mis.
voorspelling, Looijen is vooralsnog de zondebok
Misschien heeft de interesse van De Saints Loks beslissing wel versneld.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:50 schreef hoM3r het volgende:
Op studio-sport werd gespeculeerd over een overgang naar southampton...
Looijen is voor de supporters al heel lang een zondebok. Alleen zit hij er nog steedsquote:Op woensdag 21 december 2005 01:44 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem aan dat het bestuur nu maar eens eerlijk moet zijn, want anders dienen de supporters van zich te laten horen. Er zit iets mis.
voorspelling, Looijen is vooralsnog de zondebok
Volgens de laatste roddels zat ik er niet ver naast.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:04 schreef Johan-Derksen het volgende:
Laatste nieuws van een vriend van me uit Engeland:
Lok wordt deze week gepresenteerd als nieuwe trainer van Southampton
(De functie waar Wotte ook interesse in had, na het uit een gaan met Feyenoord)
Ben benieuwd wat hier van waar is.
Een duo-trainerschap geloof ik niet zo.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:56 schreef DeTolk het volgende:
Was gister ook in Langs de Lijn dat Lok assistent word bij Wotte
quote:ForzaNEC sprak kort met Cees Lok | Door: Chiron, ForzaNEC.nl
Gepubliseerd: Vandaag 13:28 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 13:44 | 2 reacties
ForzaNEC.nl heeft telefonisch enkele woorden gewisseld met Cees Lok. Hij wilde op deze manier enkele roddels ontkrachten en de supporters iets meer duidelijkheid verschaffen.
Cees Lok: Ten eerste blijf ik bij mijn statement, daar ga ik niets aan veranderen. Het is, zoals eerder gezegd, een onoverbrugbaar verschil in visie over het hogerop brengen van NEC. Ik ga ervan uit dat NEC exact weet wat ik hiermee bedoel. Er is absoluut niet gesproken met andere clubs, dus ook niet met Southampton, dat kan ik met de hand op me hart beloven. Alle clubs die genoemd worden is alleen maar gespeculeer.
Op namen van personen waarmee ik onvree zou werken of zou leven ga ik inhoudelijk niet in.
Op de namen van Looijen en van Delft reageer ik dus niet. Hierbij kan ik alleen maar naar mijn statement wijzen.
Het moment van opstappen is misschien vreemd, maar ik kan het voor de club beter nu doen dan voor de wedstrijd tegen Sparta. Daar moeten de punten gepakt worden want tegen PSV krijg je het sowieso moeilijk.
Ik zal absoluut nog als supporter en toeschouwer NEC blijven volgen en ter zijner tijd zal ik ook wel weer terugkeren om wat bekende gezichten op te zoeken. NEC blijft natuurlijk voor altijd mijn club. Voorlopig blijf ik thuis wachten tot er een andere club komt.
ForzaNEC.nl wil hierbij Cees Lok hartelijk bedanken voor zijn snelle reactie.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:16 schreef raptorix het volgende:
Misschien als assistent ofzo, kennen die gasten elkaar?
Mark What the ..? Case Lockquote:Op woensdag 21 december 2005 19:48 schreef methodmich het volgende:
Ik heb ook nog niks gehoord over Lok en Soton, van de Engelsen aldaar. Wel Wotte. Who?
quote:Op woensdag 21 december 2005 22:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Mark What the ..? Case Louck![]()
![]()
quote:
En als dat waar is vind ik het helemaal een slappe zak die Lok. Ik mocht hem al niet vanwege het mooie aanvallende verhaal wat niet klopte, maar als dit waar is dan is het helemaal een ruggegraatloze ruggentuffer.quote:Bij NEC vinden een aantal oud gedienden dat zij de dienst uit kunnen maken. Hierbij hoort o.a. P. Pothuizen.
De macht van de trainer wordt hierdoor ondermijnd. Na meerdere malen aandringen van Lok heeft het bestuur zich niet als één blok achter de trainer gesteld, waardoor Lok zijn conclusies heeft getrokken.
quote:Op woensdag 21 december 2005 22:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Mark What the ..? Case Lock![]()
![]()
Ja want hij presenteert zich als rechtlijnig wat hij helemaal niet is gezien zijn uitspraken over zijn aanvallende intenties en het laten zakken van neeskens.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:09 schreef Posdnous het volgende:
Omdat Lok door de spelersgroep wordt ondermijnd en het bestuur niet achter hem staat vind je HEM een slappe zak?.
als dit waar is kan ik Lok wel begrijpen, als de dure speler dn niet presteert krijg je echt heidel in een selectie.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
![]()
Van het NEC-forum:
Volgens een journalist van de VI heeft Boekhoorn en Co meerdere grote spitsen aangeboden bij NEC (Lok en Looyen) waaronder Roque Santa Cruz van Bayern Munchen. Het klinkt onwaarschijnlijk maar het schijnt echt zo te zijn. Lok en Looyen wilden hier niet aan beginnen omdat er zo een te groot salarisverschil zou komen en er kans op scheven gezichten zou kunnen ontstaan. Iwan van Duuren (VI) zal dit vanavond op Omroep Gelderland bevestigen.
't Zou misschien kunnen.. Hoewel ik dat Santa Cruz-verhaal natuurlijk niet geloof, ookal heeft hij nauwe banden met familie Barreto / Leen.
Natuurlijk speelden zijquote:Bij het bestuur van NEC weet officieel niemand dat Lok dit seizoen wel eens botste met een groep invloedrijke geldschieters. Deze sponsors maakten onder meer de komst van Niedzielan, Barreto, Denneboom, Boutahar en Olsson mogelijk. Onder Lok had alleen de laatstgenoemde Zweed altijd een basisplaats. Tegen AZ maakte het vijftal wel deel uit van de basisformatie van NEC.
quote:Kraay Sr. was het probleem van Lok
Het rookgordijn rond het vertrek van trainer Cees Lok bij NEC is opgelost. Lok leverde afgelopen maandag ineens zijn contract in.
Lok wilde niet langer te maken hebben met Hans Kraay Sr., sinds enige tijd technisch adviseur van investeerder Marcel Boekhoorn. Cees Lok wilde slechts te maken hebben met clubmensen als Leen Looyen en Hans van Delft. Via Kraay Sr. wilde Boekhoorn meer invloed op het technische beleid van NEC.
Boekhoorn wilde onder andere Roque Sante Cruz, spits van Bayern Munchen kopen. De deal ketste af omdat de Paraguayaan geblesseerd raakte.
Bron: TVgelderland
Het verhaal wordt dus gelijk weer volledig ontkracht...quote:In het voetbalprogramma 'De Voorzet' van Omroep Gelderland werd er gesuggereerd door Iwan van Duren van Voetbal International dat Hans Kraay sr. de reden zou zijn van het vertrek van Cees Lok. Het lijkt er op dat ze bij Omroep Gelderland ook het spoor bijster zijn, want dit is totaal niet waar.
Na contact gehad te hebben met Frans Hendriks werd het volgende duidelijk.
''Er is inderdaad contact geweest tussen Hans Kraay sr. en Marcel Boekhoorn. Dit is ook niet onlogisch, want iemand die zelf niet genoeg kijk heeft op spelers, moet zich laten adviseren. Zoals bij elke club is het zo dat er sponsors nodig zijn om een club draaiende te houden, dus ook bij NEC. En natuurlijk komen sponsors spelers tegen en zijn dan nieuwsgierig naar de mogelijkheden en de werkelijke waarde van deze speler. Boekhoorn heeft hierbij dus Kraay sr. als adviseur.''
Dat er contact is geweest tussen Cees Lok en Hans Kraay sr. wordt niet ontkent. ''Er is inderdaad telefonisch contact geweest tussen hun. Maar daar is niks mis mee. Elk advies is natuurlijk welkom en Lok ziet daar alleen maar de waarde van in. Lok heeft zelfs veel waardering voor Kraay sr. en kunnen ook goed met elkaar opschieten. Dat de betreffende speler vervolgens door Leen Looyen en Cees Lok zou zijn afgewezen is ook grote onzin.
Ik snap ook niet dat steeds de sponsors bij dit verhaal worden betrokken. Wij zijn er enkel en alleen voor de club en kunnen helemaal niet dominant zijn. Nogmaals, het is logisch dat als wij ergens een speler zien die naar ons idee erg goed lijkt, dat onze nieuwsgierigheid wordt gewekt en wij iemand inschakelen om hier serieus naar te kijken. Maar wij zijn enkel sponsors, een steun voor de club en kunnen enkel helpen bij het vinden en kopen van spelers. Het bestuur en trainer van NEC zijn en blijven altijd degene die de keuze maken om er uiteindelijk wel of niets mee te doen. Dit verhaal van Omroep Gelderland raakt noch kant noch wal.''
Er is veel gezegd en gesproken over het weggaan van Cees Lok. Alle mogelijkheden werden uit de kast gehaald die een reden zouden kunnen zijn voor het plotselinge vertrek. Maar dat Lok een probleem zou hebben met de investeerders kan in het rijk der fabelen.
Eind van deze middag sprak Forzanec.nl ook al met Frans Hendriks, die natuurlijk ook gelezen en gehoord had dat zij werden betrokken in het hele verhaal rond Lok. Maar niets van dit is waar. Zij hebben zelfs totaal geen problemen gehad met Lok en vonden en vinden hem een professionele trainer. De band die zij samen met Lok hadden, zou zorgen voor een stabiel NEC.
''We kunnen nog steeds door één deur met Cees Lok,'' aldus Frans Hendriks. ''Ik spreek ook namens Marcel Boekhoorn, die dit verhaal natuurlijk ook gehoord heeft. Maar wij zijn hier niet verantwoordelijk voor. We hebben ontzettend veel waardering voor Cees en alles is fatsoenlijk gegaan. We betreuren het natuurlijk wel dat Cees Lok op deze manier afscheid heeft genomen van NEC.''
En om Samir A. en de ziekte van Crohn en of hij nou Crohngetuige wordtquote:Op donderdag 22 december 2005 22:42 schreef manny het volgende:
Leuke woordgrap SCH. Vandaag ook glimlach om Been en Beenhakker
Met alle respect natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:34 schreef -Vaduz- het volgende:
En dat dat fossiel van een Kraay Sr. erbij is gehaald, bizar.
Wat is waarheid? Lok wilde dat het sportieve boven het zakelijk belang ging. De invloedrijke mensen achter NEC vonden -niet onterecht gezien de luxe vijfde plaats- dat hij wel hun aandelen moest laten spelen. Lok wenste dat niet en wilde ook niet meer aandelen in de ploeg toe te staan. Op zo'n moment kan je alleen maar opstappen. Een kleine ruzie kan dan al aanleiding vormen, waardoor de wegen nog vreedzaam scheiden.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:35 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Het verhaal wordt dus gelijk weer volledig ontkracht...
Wanneer komt de gehele waarheid boven? Of komt die nooit boven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |