abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33727745
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:04 schreef Meki het volgende:

[..]

dat vind ik ook . hij was de laaste tijd erg goed bezig
moge hij het nog overleven
Pfff, jij waait ook met alle winden mee.
pi_33728148
nee ik was de terugtrekking vergeten
Sharon was echt heel goed bezig

hopelijk haalt ie het nog
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:22:56 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33728189
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:05 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je bent zo gematigd de laatste tijd... ziek?
Neen, ik ben uitermate gezond, ik heb me al 4 maanden niet ziekgemeld. Maar ik kan best menselijk zijn, vooral als het om een mensenleven gaat. Ik ben zo teder dat zelfs bij het doodgaan van Hitler ik nog zou rouwen, puur vanwege de oprechtheid van mijn hart.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33728236
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:

... puur vanwege de oprechtheid van mijn hart.

zeg BSB... is D66 niks voor jou? wat dacht bv van een volksreferendum over Homofilie ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33728263
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

zeg BSB... is D66 niks voor jou? wat dacht bv van een volksreferendum over Homofilie ?
pi_33728340
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:03 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Toen stopte ik met lezen...
En waarom? Moeite met de waarheid. Citaat komt gewoon uit een heel serieus stuk (Washington Report on Middle East Affairs)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33728591
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:28 schreef multatuli het volgende:
En waarom? Moeite met de waarheid. Citaat komt gewoon uit een heel serieus stuk (Washington Report on Middle East Affairs)
Pretenderen met iets als de waarheid lijkt me tamelijk gevaarlijk of was je er zelf bij?
pi_33729605
Nee, toen Sharon in '42 zich aansloot bij de terroristische Haganah beweging moest ik nog geboren worden. Toen hij in '53 massa's ongewapende Palestijnen neerknalde idem. Edoch, er zijn kranten en geschiedschrijvers die dan een handje helpen.

Face it: een geslaagd terrorist heet een vrijheidsstrijder, maar dat verandert de daden echt niet.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:11:13 #211
3542 Gia
User under construction
pi_33729717
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:17 schreef MrBadGuy het volgende:
...nog geen bevestiging gevonden...
Ik hoorde rond half twee dat hij kunstmatig in coma wordt gehouden.
pi_33729828
In 1953 he was given command of Unit 101, whose mission is often described as that of retaliation against Arab attacks on Jewish villages. In fact, as can be seen from two terrible onslaughts, one of them very well known, Unit 101's purpose was that of instilling terror by the infliction of discriminate, murderous violence not only on able bodied fighters but on the young, the old, the helpless.

Sharon's first documented sortie in this role was in August of 1953 on the refugee camp of El-Bureig, south of Gaza. An Israeli history of the 101 unit records 50 refugees as having been killed; other sources allege 15 or 20. Major-General Vagn Bennike, the UN commander, reported that "bombs were thrown" by Sharon's men "through the windows of huts in which the refugees were sleeping and, as they fled, they were attacked by small arms and automatic weapons".

en een later voorval:

Israeli historian Avi Shlaim describes the massacre thus: "Sharon's order was to penetrate Qibya, blow up houses and inflict heavy casualties on its inhabitants. His success in carrying out the order surpassed all expectations. The full and macabre story of what happened at Qibya was
revealed only during the morning after the attack. The village had been reduced to rubble: forty-five houses had been blown up, and sixty-nine civilians, two thirds of them women and children, had been killed. Sharon and his men claimed that they believed that all the inhabitants had run away and that they had no idea that anyone was hiding inside the houses."

The UN observer on the scene reached a different conclusion: "One story was repeated time after time: the bullet splintered door, the body sprawled across the threshhold, indicating that the inhabitants had been forced by heavy fire to stay inside until their homes were blown up over them."

Dus Israelische geschiedschrijving, een VN rapporteur, niet mijn duim.
pi_33729962
Multatuli ... kun je één politicus in het midden-oosten opnoemen die een 'schoon' verleden heeft?

de misdaden van Unit 101 vonden plaats in een periode waar er zowel van jordaanse zijde aanvallen op Israelisch grondgebied plaatsvonden en de Isreali's (ae. Ben-Goerion) inderdaad besloten 'dubbel zo hard' terug te slaan ....

Om eerlijk te zijn, deels denk ik wel dat die reactie van de Israeli's er ook toe leidde dat ze wel respect van hun buren kregen en ook de aanvallen uitbleven .. al denk ik ook dat het heeft meegewerkt aan een 'geweldspiraal', die enorm lastig te doorbreken is, en waarvan juist de gewone burgers slachtoffer zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33730020
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:07 schreef multatuli het volgende:
Nee, toen Sharon in '42 zich aansloot bij de terroristische Haganah beweging moest ik nog geboren worden. Toen hij in '53 massa's ongewapende Palestijnen neerknalde idem. Edoch, er zijn kranten en geschiedschrijvers die dan een handje helpen.

Face it: een geslaagd terrorist heet een vrijheidsstrijder, maar dat verandert de daden echt niet.
Terrorist, een interpretatie net zoals er mensen zijn die Bush een terrorist of moordenaar noemen.

Hoge bomen vangen veel wind. De geschiedenis van Israël is er een van oorlog en geweld, al dan niet als verdediging. Daar zijn ongetwijfeld fouten gemaakt maar als je bekijkt wat Sharon de laatste tijd probeert om stabiliteit te creëren in de regio verdient hij wel meer krediet in mijn ogen.

Mocht hij sterven is het maar afwachten wie hem opvolgt en wat zijn ideeën omtrent vrede en stabiliteit zijn en de positie van de Palestijnen. Zekerheid kan dan weer onzekerheid worden en neemt het geweld wellicht weer toe.
pi_33731170
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:19 schreef MrX1982 het volgende:

Hoge bomen vangen veel wind. De geschiedenis van Israël is er een van oorlog en geweld, al dan niet als verdediging. Daar zijn ongetwijfeld fouten gemaakt maar als je bekijkt wat Sharon de laatste tijd probeert om stabiliteit te creëren in de regio verdient hij wel meer krediet in mijn ogen.

Mocht hij sterven is het maar afwachten wie hem opvolgt en wat zijn ideeën omtrent vrede en stabiliteit zijn en de positie van de Palestijnen. Zekerheid kan dan weer onzekerheid worden en neemt het geweld wellicht weer toe.
eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe je gereageerd hebt bij de dood van Arafat, had je het toen niet over 'een juichstemming' en zei je niet 'opgeruimd staat netjes' ...?
Toen zei je ook dat de vraag van vrede enkel van de palestijnen afhing, en het aan de palestijnen was 'om eens de hand in eigen boezem te steken'...?

Kan het zijn dat je toch verschillend oordeelt, over personen in de gelijke positie? enkel omdat je meer affiniteit hebt met de doelstelling van de ene?
RIP Arafat, en nu?
pi_33731265
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:17 schreef RM-rf het volgende:
Multatuli ... kun je één politicus in het midden-oosten opnoemen die een 'schoon' verleden heeft?

de misdaden van Unit 101 vonden plaats in een periode waar er zowel van jordaanse zijde aanvallen op Israelisch grondgebied plaatsvonden en de Isreali's (ae. Ben-Goerion) inderdaad besloten 'dubbel zo hard' terug te slaan ....

Om eerlijk te zijn, deels denk ik wel dat die reactie van de Israeli's er ook toe leidde dat ze wel respect van hun buren kregen en ook de aanvallen uitbleven .. al denk ik ook dat het heeft meegewerkt aan een 'geweldspiraal', die enorm lastig te doorbreken is, en waarvan juist de gewone burgers slachtoffer zijn.
Nou Libanon placht keurige bestuurders te hebben voordat de buurlanden het destabiliseerden, maar goed dat is beside the point.
Natuurlijk is en was er veel geweld, maar dat verandert niets aan het feit dat Sharon een terroristisch verleden heeft. Er waren veel Duitsers fout in de oorlog, maakt dat hun daden minder erg? Ik stoor me gewoon aan de neiging om de overwinnaar een vrijheidsstrijder te noemen en de onderdrukte een terrorist.

Ik ben al wat ouder en kan me nog prima herinneren dat Nelson Mandela een terrorist heette...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 januari 2006 @ 15:50:38 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33731485
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:46 schreef multatuli het volgende:

Ik ben al wat ouder en kan me nog prima herinneren dat Nelson Mandela een terrorist heette...
Mandela is nooit terrorist genoemd buiten Zuid Afrika hoor .
pi_33731577
Misschien begint ie een beetje seniel te worden....Multatuli...niet Nelson Mandela.
pi_33731739
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:44 schreef RM-rf het volgende:
eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe je gereageerd hebt bij de dood van Arafat, had je het toen niet over 'een juichstemming' en zei je niet 'opgeruimd staat netjes' ...?
Toen zei je ook dat de vraag van vrede enkel van de palestijnen afhing, en het aan de palestijnen was 'om eens de hand in eigen boezem te steken'...?

Kan het zijn dat je toch verschillend oordeelt, over personen in de gelijke positie? enkel omdat je meer affiniteit hebt met de doelstelling van de ene?
RIP Arafat, en nu?
Klopt. Ik ontken niet dat ik het overlijden van Arafat niet erg vond en nog steeds vind. Ja ik heb ook meer affiniteit met Israël en Sharon dan met de Palestijnen.

Doch vind ik het belangrijk dat er stabiliteit en vrede komt en blijft in het Midden-Oosten dat is zowel profijtelijk voor Israël, de Palestijnen en eigenlijk voor de hele wereld.

Het verschil tussen Arafat en Sharon is dat de eerst genoemde eerder een obstakel vormde dan een deel van de oplossing waar Sharon wel deel van uitmaakt.

Daarnaast valt de positie niet echt als gelijk te zien. Arafat gaf leiding uit naam van de Palestijnen of gedeeltelijk terwijl Sharon premier is van een democratisch land.
pi_33731789
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:46 schreef multatuli het volgende:

Er waren veel Duitsers fout in de oorlog, maakt dat hun daden minder erg? Ik stoor me gewoon aan de neiging om de overwinnaar een vrijheidsstrijder te noemen en de onderdrukte een terrorist.
het spijt me, maar die 'bertus Aafjes' goed-fout houding vind ik enorm nederlands, altijd maar kijken naar het verleden alsof het alleszeggend is ....
De houding en de keuze tot geweld, komt vaak ook voort uit de situatie, in Nederland waren het ok de mensen in dat 'moedige verzet' die bewust kozen tot geweld... juist bv de vraag van de moraliteit van hun keuzes, waarbij ze wisten dat hun handelingen repressailles uitlokten (zoals bv de moordaanslag op Seys-Inquart, of europees gezien de aanslag op Heydrich) is in de na-oorlogse periode enom onderbelicht ....

In zuid.-afrika, met het ANC dat ook besloten had tot een geweldadige strijd, is dat veel bewuster gedaan en m.i. zeer bewonderenswaardig, met de 'waarheidscommissie' die gericht was op verzoening, maar ook op eerlijk registreren dat aan beide kanten grove fouten gemaakt zijn en geweld is toegepast.
pi_33732903
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 01:47 schreef NorthernStar het volgende:
Je mag er voor mij ook Fransen of Spanjaarden voor invullen hoor, is om het even. Punt is dat Israel gebieden bezet en deze niet wil afstaan. Ook Ariel Sharon aka Ariel Shinerman niet.

Bezetting =/= Vrede
De nauwkeurigheid van de vergelijking gaat jou boven alles, he? Mag ik er ook ''Toltec'' voor in de plaats stellen?

Zoals reeds gezegd door schatje, is een opvolging door Netanyahu bepaald een achteruitgang.
pi_33732918
Je begrijpt me verkeerd RM-rf. Ik probeer juist dat goed-fout besef te relativeren en te tonen dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is en vice versa. Jouw opmerking dat veel mensen in het M-O geweld gebruikten wilde ik daartoe terzijde schuiven om het oorspronkelijke punt te benadrukken.
Willem van Oranje zou, als die terminologie toen al gebruik was, aan het Spaanse hof ook een terrorist genoemd zijn.

Over Mandela's terrorisme; ik weet wel zeker dat hij zo genoemd werd buiten Zuid Afrika. Kan het alleen niet snel even online vinden omdat het internet nog wat jong is.

edit: maar als je even googlet op cheney mandela terrorist komt er iig wel wat boven.

[ Bericht 7% gewijzigd door multatuli op 05-01-2006 16:28:20 ]
pi_33733490
'August 10 2003 at 05:27PM

By Charlene Smith

The good news is that the United States government has removed Nelson Mandela, Tokyo Sexwale and Sidney Mufamadi from its list of global terrorists.

The bad news is that the removal is only for the next 10 years. George Bush, the US president, and consular officials privately informed the three men during Bush's recent visit to South Africa, according to an official US source."

Let vooral op de datum
pi_33734700
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef multatuli het volgende:

Tokyo Sexwale
Prachtige naam...
pi_33737018
Ik zal er geen moment wakker van liggen als hij sterft.
Sharon is nu niet het voorbeeld van een vredelievend mens
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:25:51 #226
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_33737419
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:12 schreef venomsnake het volgende:
Ik zal er geen moment wakker van liggen als hij sterft.
Sharon is nu niet het voorbeeld van een vredelievend mens
heeft de laatste tijd toch wel zn best gedaan om het wel te worden
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_33737452
Fijne opruiming.
pi_33737553
Als het maar niet zo lang gaat duren als bij Arafat...
pi_33737619
Volgens mij is ie al officieel kasplant. Kwestie van de stekker eruit halen. Misschien iets voor Zalm.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:40:52 #230
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33737827
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2006 @ 19:05:22 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33738688
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:21 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zoals reeds gezegd door schatje, is een opvolging door Netanyahu bepaald een achteruitgang.
Neh, het maakt geen moer uit. Netanyahu is nog te preveleren ook. Sharon noemt zich 'man van vrede' terwijl hij ondertussen unilateraal wel eventjes de grenzen van Israel zal bepalen (uiteraard incl. Jeruzalem en de Westbank). Netanyahu is wat dat betreft oprechter.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:06:16 #232
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33738725
Net op 2vandaag een kolonist die erg dankbaar was dat "g*d eindelijk gerechtigheid had gebracht".

Het is wel duidelijk dat je niet moet fucken met rechts extremistische rabijnen
quote:
KABALISTS INVOKE DEATH CURSE ON SHARON
Far right rabbis repeat ceremony that foreshadowed killing of Rabin

Under the cover of darkness far-right rabbis and kabalists issued a death curse against Prime Minister Ariel Sharon last Thursday night in a last-ditch effort to thwart the upcoming disengagement plan.

The ceremony - called a 'pulsa denura' (Aramaic for 'lashes of fire') was held at an ancient gravesite in Rosh Pina and provided a chilling reminder of the climate of incitement prior to the killing of former Israeli PM Yitzhak Rabin.

Some 20 rabbis and kabalists, including Rabbi Yosef Dayan - who instigated the same curse several months prior to the Rabin assassination - assembled at the grave near the northern Galilee town of Safed.

Michael Ben-Horin, among the organizers of the ceremony, said that in view of the tight security around Sharon, which "is ten times tighter than the security around Hitler and Stalin," no man would be able to kill him prompting the need to call on the Angels of Destruction to do so instead.

According to Ha'aretz, the participants believe that Sharon will die in the coming 30 days, or else all those who took part in the ceremony would die.
[Centraal] Conflict Palestina & Israel #54
pi_33739901
Helaas, voor het vredesproces is het geen vooruitgang als Sharon op dit moment stopt met de politiek.
pi_33740053
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:21 schreef Meki het volgende:
nee ik was de terugtrekking vergeten
Sharon was echt heel goed bezig

hopelijk haalt ie het nog
Weet jij eigenlijk wel waarom je zo'n hekel hebt aan Sharon?
pi_33740129
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:41 schreef Rasje het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel waarom je zo'n hekel hebt aan Sharon?
Waarschijnlijk omdat Bansheeboy het zegt
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:47:15 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_33740217
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:06 schreef IPdaily het volgende:
According to Ha'aretz, the participants believe that Sharon will die in the coming 30 days, or else all those who took part in the ceremony would die.
Is dit een soort poging om de Palestijnen weer achter Sharon te krijgen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33740334
Nou, zijn die kabalisten al dood, want die dertig dagen zijn allang al om?
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2006 @ 19:57:11 #238
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33740584
Volgens Iraanse bronnen is ie al dood.

Ariel Sharon dead

Voor de zekerheid toch maar even vlug nog een flesje wijn halen
pi_33740636
Dat lijkt me niet de meest betrouwbare bron .
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2006 @ 20:01:52 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33740753
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
Dat lijkt me niet de meest betrouwbare bron .
Nee maar je kan niet weten en Gall & Gall is nog open
pi_33742026
Hij is wel de enige kerel in het Kabinet
kap nah
pi_33742208
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Neh, het maakt geen moer uit. Netanyahu is nog te preveleren ook. Sharon noemt zich 'man van vrede' terwijl hij ondertussen unilateraal wel eventjes de grenzen van Israel zal bepalen (uiteraard incl. Jeruzalem en de Westbank). Netanyahu is wat dat betreft oprechter.
Te preveleren nog wel? Dat vind ik een gewaagde uitspraak hoor NorthernStar. Zeker als je je bedenkt wat voor uitspraken Netanyahu in het verleden heeft gedaan. Daaruit kun je de conclusie uit trekken dat de Palestijnen zich best wel zorgen mogen maken indien hij de fakkkel van Sharon overneemt. Ik zie Netanyahu er gerust voor aan dat hij de Palestijnen deporteert naar Jordanië en Egypte. Dan hebben ze helemaal niets meer.
pi_33743022
Ik vind het jammer dat Sharon zo moet eindigen...... Maar als het mee zit gaat dit wel een mooie real life soap met iran opleveren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33743070
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het jammer dat Sharon zo moet eindigen...... Maar als het mee zit gaat dit wel een mooie real life soap met iran opleveren.
Snel aandeeltjes CNN kopen dus
pi_33743117
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Snel aandeeltjes CNN kopen dus
hehe
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2006 @ 21:13:08 #246
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33743527
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:39 schreef schatje het volgende:

[..]

Te preveleren nog wel? Dat vind ik een gewaagde uitspraak hoor NorthernStar. Zeker als je je bedenkt wat voor uitspraken Netanyahu in het verleden heeft gedaan. Daaruit kun je de conclusie uit trekken dat de Palestijnen zich best wel zorgen mogen maken indien hij de fakkkel van Sharon overneemt. Ik zie Netanyahu er gerust voor aan dat hij de Palestijnen deporteert naar Jordanië en Egypte. Dan hebben ze helemaal niets meer.
Wat had Sharon ze in het vooruitzicht gesteld? Een Gazastrook die wel erg veel overeenkomsten vertoont met een grote openluchtgevangenis? Hier en daar wat lapjes West Bank? Verklaring van de muur, die dwars door steden en dorpen loopt als de definitieve grens van Israel? Nieuwe wetten (deze heeft hij al aangenomen) die terugkeer van vluchtelingen definitief onmogelijk maken? Mensen die al generaties in bezette gebieden wonen het onmogelijk maken ooit burger te worden van het land waarop ze wonen?

Wat hebben de Palestijnen aan iemand die ze onder het mom van vrede één van de allerslechtste deals verkoopt die maar te bedenken valt. En stel dat Sharon het aan de wereld, of iig Europa en de VS, had weten te verkopen? De media noemde zijn ontruiming van de Gazastrook nu ook al een stap in de richting van vrede. Nee, liever iemand zonder masker, want op de keeper beschouwd willen Netanyahu en Sharon hetzelfde. Annexatie van heel Jeruzalem en grote delen van de Westbank, waarmee tegelijk een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk is. Het enige verschil is dat Netanyahu er wat directer voor uitkomt. Die zogenaamde consessies van Sharon hebben de Palestijnen niks aan.
  † In Memoriam † donderdag 5 januari 2006 @ 21:14:01 #247
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33743565
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:59 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het jammer dat Sharon zo moet eindigen......
Ik vind het jammer van de arme stakker die het graf moet graven..
pi_33744266
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:57 schreef NorthernStar het volgende:
Volgens Iraanse bronnen is ie al dood.

Ariel Sharon dead

Voor de zekerheid toch maar even vlug nog een flesje wijn halen
nog meer spelfouten dan nu.nl
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_33744705
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:57 schreef multatuli het volgende:

[..]

Perez als leider van Kadima is een leuk idee; was ik nog niet opgekomen. Het zal er niet van komen denk ik omdat ze ook in Israel niet van intellectuele joden houden. Hij is teveel filosoof en te weinig daadkrachtig en verloor niets voor niets al die verkiezingen.
Peretz is een goeie vent, heb ik de indruk, een echte socialist die om de armen geeft en serieus een einde wil maken aan het conflict, maar of die charismatisch genoeg is om een klinkende overwinning te behalen betwijfel ik.
Het vreemde aan de Israelische politiek blijft dat de minderheid die tegen vrede is, in de politiek altijd de meerderheid heeft.
Lonewolf suggereerde het idee om Perez als leider aan te wijzen en wat blijkt nu:

"Haaretz peilde de stemming als Kadima zou besluiten om Peres, die recentelijk zijn Arbeidspartij de rug toekeerde, als leider aan te wijzen. De partij zou dan 42 van de 120 zetels in de Knesset krijgen, ongeveer evenveel als het aantal dat Kadima zou krijgen voordat Sharon een beroerte kreeg. Olmert, de meest waarschijnlijke keuze voor het Kadima-leiderschap, zou 40 zetels kunnen binnenhalen. "

Geliefder dan ik dacht dus.
pi_33744855
Ondanks dat Sharon een ook boef was zal zijn dood het vredesproces niet ten goede komen, in tegenstelling tot Arafat's dood.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:51:43 #251
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33745166

Ladies and Gentlemen, we present to you, Ehud Olmert

May he kick ass towards peace

Hup Kadima !
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_33745202
Olmert schijnt de ontruiming van de nederzettingen te hebben bedacht.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:05:17 #253
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33745690
Ik hoop dat hij doodgaat , hij heeft echt bloed aan zijn handen
pi_33746220
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:05 schreef dvdfreak het volgende:
We gaan allemaal dood toch?
Whats new?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_33746857
Iemand wat meer achtergrond informatie over Olmert?

Dit is wat ik kon vinden (inclusief tel nummer )

Date of Birth: 30/09/1945
Place of Birth: Binyamina, Israel
Residence: Jerusalem
Family Status: Married
Number of Children: 4

B.A. & LL.B.,
Psychology, Philosophy & Law, Hebrew University of Jerusalem

Golani, IDF Combat Infantry Unit Officer
Former Military Correspondent for Bamachane

Telephone: 6753286
Telephone 2: 6753740
Email: lishka@moital.gov.il

Hij is blijkbaar burgemeester van Jerusalem geweest een aantal jaar geleden en is in 2003 aangesteld als vice primier.

Maar nu over zijn politieke standpunten.
Iemand?
pi_33748309
Gelijk aan die van Sharon, maar dan wat minder houwdegen qua aanpak.
pi_33750177
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:51 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]

Ladies and Gentlemen, we present to you, Ehud Olmert

May he kick ass towards peace

Hup Kadima !

Jobcoman's evil twin brother
pi_33750234
!
slettebak [@] gmail.com
pi_33750347
Het zal mij benieuwen of er iemand voor in de plaats komt die nog gevaarlijker is.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_33750389
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:53 schreef rekenwonder het volgende:
Het zal mij benieuwen of er iemand voor in de plaats komt die nog gevaarlijker is.
zolang het iedergval maar geen orthodoxe jood wordt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33750538
Is die dikke nou nog niet de pijp uit?
pi_33751963
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:05 schreef dvdfreak het volgende:
zo denk ik ook erover over die zionistische terorist
pi_33752086
Die bolle varken heeft na zijn optreden op de tempelberg bloed van duizenden Palestijnen en journalisten en vredesactivisten aan zn handen, word aub niet meer wakker.
pi_33752127
Ik weet niet waar je het nu over hebt?
pi_33752223
Je snapt jezelf niet eens...
pi_33752576
Nou niet de psycholoog gaan uithangen he. Dat doe je maar ergens anders.
pi_33754302
http://news.yahoo.com/s/a(...)NW9mBHNlYwMlJVRPUCUl

Blijkbaar duurde de operatie 7 uur.

In de eerste zes en een half uur waren ze zeker op zoek naar zijn hersenen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 03:07:10 #268
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33754421
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 02:56 schreef Xevor het volgende:
http://news.yahoo.com/s/a(...)NW9mBHNlYwMlJVRPUCUl

Blijkbaar duurde de operatie 7 uur.

In de eerste zes en een half uur waren ze zeker op zoek naar zijn hersenen.
Ja want vriend en vijand zijn het erover eens dat hij echt dom is...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33755260
Ze moesten gewoon 6,5 uur keihard door dat vet dril-boren eer ze bij de hersenpudding aankwamen.

Het varken heeft zich zo moddervet gevreten dat zelfs zijn schedel uit puur keihard frituurvet bestond. Gestold vet is a bitch om doorheen te komen.

Eet dus meer fruit.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:05:37 #270
16715 Mylene
*schatje*
pi_33760432
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:49 schreef Reporter het volgende:
Die bolle varken heeft na zijn optreden op de tempelberg bloed van duizenden Palestijnen en journalisten en vredesactivisten aan zn handen, word aub niet meer wakker.
Respect voor mensen is ver bij je te zoeken ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_33760462
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 06:32 schreef LuukBes het volgende:
Ze moesten gewoon 6,5 uur keihard door dat vet dril-boren eer ze bij de hersenpudding aankwamen.

Het varken heeft zich zo moddervet gevreten dat zelfs zijn schedel uit puur keihard frituurvet bestond. Gestold vet is a bitch om doorheen te komen.

Eet dus meer fruit.
Nog zo'n flapdrol ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:10:42 #273
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33760484
quote:
Een anti-semitische journalist, word aub niet meer wakker.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33760667
Het gaat nu wel heel slecht met hem
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:16:20 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_33760679
quote:
Die varken
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33760735
Het is inmiddels irrelevant. Sharon is nu gewoon een oude man die sterft danwel nog een paar jaartjes gehandicapt doorploetert. De politicus is dood en Israel gaat een spannende tijd tegemoet.
pi_33760736
Sharon opnieuw naar operatiekamer gebracht

N i e u w e samenvatting, vervangt: Toestand Sharon na tweede ziekenhuisnacht onveranderd

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische premier Sharon is vrijdag opnieuw naar de operatiekamer gebracht, kort nadat hij een nieuwe hersenscan had ondergaan. Dat heeft het Hadassah-ziekenhuis in Jeruzalem laten weten. De artsen besloten tot een nieuwe operatie omdat een nieuwe bloeding in de hersenen te stoppen.

Volgens Israëlische media hebben de twee zonen van Sharon zich naar het ziekenhuis gespoed. Aanvankelijk leek de gezondheidstoestand van Sharon na een tweede nacht in het Hadassah-ziekenhuis in Jeruzalem niet veranderd. Ziekenhuisdirecteur Shlomo Mor-Yosef zei vrijdagmorgen dat de hartslag en de bloeddruk van Sharon gelijk waren gebleven en dat ook alle andere vitale organen op dezelfde wijze functioneerden als een dag eerder. Enkele uren na de verklaring van Mor-Yosef werd Sharon toch weer naar de operatiekamer gebracht.

Sharon werd woensdagavond met spoed in het Hadassah-ziekenhuis opgenomen en urenlang geopereerd om ernstige hersenbloedingen te stoppen. Hij was woensdag op zijn ranch in de Negev-woestijn toen hij klachten kreeg. In de ambulancerit naar het ziekenhuis, bijna een uur rijden, werden de klachten van de premier steeds ernstiger.

Vooraanstaande Israëlische artsen zetten in de vrijdageditie van de krant Haaretz vraagtekens bij de wijze waarop de naaste medewerkers van Sharon handelden nadat de premier pijn in de borst had gekregen. Ze vroegen zich onder meer af waarom Sharon niet met een helikopter naar het ziekenhuis was vervoerd en waarom hij geen arts in zijn directe nabijheid had. De zwaarlijvige 77-jarige politicus had immers vorig maand al een lichte beroerte gekregen.

Het letsel dat Sharon heeft opgelopen, is zo ernstig dat het zeer onwaarschijnlijk is dat hij zijn politieke activiteiten weer kan oppakken. Het kan evenwel nog wel een week of langer duren voordat medisch specialisten daarover iets met zekerheid kunnen zeggen.

Om een machtsvacuüm te voorkomen, is vicepremier en minister van Financiën Ehud Olmert aangewezen als waarnemend eerste minister van de joodse staat. Hij zal Sharon ook automatisch de eerste honderd dagen vervangen als de premier overlijdt. De parlementsverkiezingen op 28 maart in Israël gaan gewoon door.

Olmert is donderdagavond ingewijd in de belangrijkste militaire geheimen van de joodse staat. Hij had ontmoetingen met onder meer de directeuren van de inlichtingendiensten Mossad en Shin Bet, de militaire geheime dienst en de hoogste militairen. Volgens bronnen bij de inlichtingendiensten en historici is in Israël alleen de premier op de hoogte van bepaalde details van het militaire programma. Dat geldt vooral de nucleaire wapens en aanvalsmogelijkheden die Israël heeft. Jeruzalem heeft tot nu toe nooit bevestigd of ontkend dat het over kernwapens beschikt, maar volgens bronnen bezit het land ongeveer tweehonderd kernkoppen.

De premier kan niet in eigen persoon een kernaanval beginnen met een 'koffertje met rode knop', maar moet weten hoe hij daarvoor een bureaucratische commandolijn in werking kan zetten. Olmert heeft, in tegenstelling tot Sharon, geen militaire achtergrond.

De uitschakeling van Sharon is een grote klap voor zijn nieuwe centrumpartij Kadima, die is opgebouwd rond de figuur van de minister-president. Uit een peiling in opdracht van Haaretz blijkt echter dat ook als Sharon wegvalt Kadima hoge ogen kan gooien in de parlementsverkiezingen. Met Shimon Peres als leider, die onlangs zijn Arbeidspartij de rug toekeerde, zou Kadima 42 van de 120 zetels in de Knesset krijgen, ongeveer evenveel als het aantal dat de nieuw groepering zou krijgen voordat Sharon een beroerte kreeg. Olmert, de meest waarschijnlijke keuze voor het Kadima-leiderschap, zou veertig zetels kunnen binnenhalen. Peres is formeel geen formeel lid van Kadima, maar hij heeft wel zijn steun voor Kadima uitgesproken. Haaretz meldde dat Olmert Peres vrijdag zal ontmoeten om hem een ministerspost aan te bieden om hem aan Kadima te binden.
pi_33760753
Sharon is geschiedenis.

Ben erg benieuwd wie hem nu gaat opvolgen. Zou Benji een kans maken? Ik vermoed dat Benji wel raad weet met bijvoorbeeld die Ahmehuppeldepup, dit wordt een interessant jaar.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:19:31 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_33760788
Jottem. Benji. Da's nog eens de goede man op de goede plaats .
pi_33760802
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:18 schreef multatuli het volgende:
Het is inmiddels irrelevant. Sharon is nu gewoon een oude man die sterft danwel nog een paar jaartjes gehandicapt doorploetert. De politicus is dood en Israel gaat een spannende tijd tegemoet.
Het gaat toch nog wel wat teweegbrengen als hij echt dood gaat.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:27:18 #281
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33761054
Helaas gaat dit niet meer goedkomen, ik ben zeer geïntresseerd in de toekomst van dit conflict nu Sharon in elk geval politiek het loodje heeft gelegd.

Uiteraard zullen we vanzelf weten wat de toekomst brengt, maar als de bekende schreeuwlelijk uit Iran van de gelegenheid gebruik maakt om nog wat van zijn stuitende domheid te verspreiden, zie ik het wel gebeuren dat Israel zijn woorden beantwoord met een paar bommen.

Hoe dan ook, het zal erg spannend worden.
pi_33761112
Tuurlijk, nationale rouw, veel gedoe, veel spektakel, maar de facto is men de kaarten al opnieuw aan het schudden.

(en Benji, zoals jullie hem zo liefkozend noemen, krijgt de stemmen echt niet bij elkaar. Het is een ijdel mannetje dat zich niet populair gemaakt heeft bij het meerendeel van de kiezers. Zijn MP'schap was een totale mislukking en dat zijn ze daar nog niet vergeten. Vergeet niet dat zonder de steun van de armen Likud nooit zo ver had kunnen komen. Fat chance dat een groot deel nu weer naar de AP gaat)
pi_33761230
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:19 schreef speknek het volgende:
Jottem. Benji. Da's nog eens de goede man op de goede plaats .
Israel heeft wel pech, eerst Rabin weg op het verkeerde moment, en nu Sharon. Maar ik weet niet of Netanyahu kans maakt. Geen idee hoe de politieke verhoudingen binnen Israel liggen, maar vaak is het zo dat een sterke persoonlijkheid een flink gat laat vallen als ie verdwijnt (zekere Sharon )
Een beetje het Kok - Melkert scenario, een slippendrager die opeens politiek leider wordt.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:36:03 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_33761345
Ik zie Peres wel alweer premier worden, hij wierp zich toch nadrukkelijk op als steuner van Sharon..

hmm

Zou hij het weer aan hebben zien komen?
pi_33761550
quote:
Betrouwbaar?

Die foto is anders wel erg voorbarig .

slettebak [@] gmail.com
pi_33761568
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:42 schreef JaWi het volgende:

[..]

Betrouwbaar?
Nee

Zelfde gedoe als rond Arafat
pi_33761582
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee

Krijgen we dat weer .
slettebak [@] gmail.com
pi_33761707
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:42 schreef JaWi het volgende:

[..]

Betrouwbaar?

Die foto is anders wel erg voorbarig .

[afbeelding]
Die foto gaat wel kloppend worden
pi_33761723
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee

Ik had het voorspeld
pi_33761839
quote:
Weer diezelfde bron...
En die kerel is net een ongekamde Bush .
http://web.israelinsider.(...)e/robertsonart_0.jpg
slettebak [@] gmail.com
pi_33761867
"He was dividing God's land, and I would say, 'Woe unto any prime minister of Israel who takes a similar course to appease the [European Union], the United Nations or the United States of America,'" Robertson told viewers of his long-running television show, "The 700 Club."

"God says, 'This land belongs to me, and you'd better leave it alone,'" he said.

Robertson's show airs on the ABC Family cable networkand claims about 1 million viewers daily.
.........
http://www.cnn.com/2006/US/01/05/robertson.sharon/index.html

Guttegut
pi_33762033
Hoe zou het eigenlijk met Jimmy Swaggart gaan, Pat Robertsons collega:

Anybody hear the great news, today? Jimmy Swaggart under investigation! Oh Ja-eezus! One day every one of those cocksuckers will get caught! I understand in the case of Mr. Swaggart, that he claims that it was not multiple encounters with many prostitutes -- apparently, only one sweet young thing. And he did tell Cal Thomas of the Moral Majority that the sex act itself was not fully consumated. However he did admit to doing something por-no-graphic with the girl. Let's use our imaginations, ladies and gentlemen.
-- Frank Zappa
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:02:53 #295
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_33762269
Dat Pat Robertson als een serieuze bron wordt gepresenteerd..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:09:22 #296
93744 Finder_elf_towns
pi_33762506
Pat Robertson, daar schik ik als rechtse christen nog van.
pi_33762558
Klinisch dood en zondag de officiele bekendmaking vind ik wel heel plausibel.
pi_33762682
Robertson heeft volgens mij een punt.
De feiten kloppen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:18:33 #299
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_33762851
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:13 schreef lionsguy18 het volgende:
De feiten kloppen.
And that is the news.''
pi_33762955
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:13 schreef lionsguy18 het volgende:
De feiten kloppen.
ben je opeens begonnen te geloven in 'Straffen van God' ... ik wist niet dat jij zo dol was op Orthodoxe Joden die geloven in Groot-Israel en die het land innemen van de oorspronkelijke bewoners en er hun eigen religie en cultuur willen vestigen ('kolonisten') ...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:22:47 #301
93744 Finder_elf_towns
pi_33763026
"Pat Robertson een punt hebben"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')