quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Of Bush of CIA heeft Sharon verkeerde medicijnen gegeven![]()
nee ik bedoel welke moeder gaat haar zoon sharon noemenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Is er überhaupt iemand die aan tederheid en sensualiteit denkt als de naam Sharon valt?²
Wij zijn hetzelfde.quote:
De moeder van Sharonquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:59 schreef Albert_Heijn het volgende:
[..]
nee ik bedoel welke moeder gaat haar zoon sharon noemen
Inderdaad, overigens vind ik Cora meer een echte hondennaam dan Sharon, hoewel dit uiteraard off-topic is ga ik er gewoon niet op door.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:59 schreef Albert_Heijn het volgende:
[..]
nee ik bedoel welke moeder gaat haar zoon sharon noemen
het lijkt wel een hondennaam SHARON !! zit op je plek gadverdamme heeft ie weer op me gloednieuwe jurk gepiest![]()
Netanyahu in een deukquote:
oow dank je wel dat wist ik nietquote:
en ??? is het een jongen of een meisjequote:Op donderdag 5 januari 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
Zonen bij Sharon in ziekenhuis
JERUZALEM - De twee zonen van de Israëlische premier Sharon, Gilad en Omri, zijn bij hun door een beroerte getroffen vader. Zij zijn in het ziekenhuis waar hun vader wordt geopereerd.
Sharon bevond zich woensdagavond op zijn boerderij in de Negev-woestijn om zich voor te bereiden op een hartoperatie, toen hij last kreeg van druk op de borst. Op weg naar het ziekenhuis in een ambulance zou hij nog hebben getelefoneerd, meldde de Israëlische televisie.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:06 schreef Albert_Heijn het volgende:
[..]
en ??? is het een jongen of een meisje![]()
heej knul slaap lekker en vergeet niet de wekker op 8 uur te zetten want dan is albert heijn openquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga slapen, in tegenstelling tot Sharon verwacht ik met Allah's wil wel wakker te worden. Sharon, je was leuk en aardig enzo, maar je zult de boeken in gaan als moordzuchtige transatlantische dictator.²
wie gaat er nou Honderdduizenden mensen vergelijken met een massa-moordenaarquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:07 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Net als de mensen in Pakistan en het tsunami gebied?
dan is het de kerstmanquote:
sharon himselfquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:07 schreef Meki het volgende:
[..]
wie gaat er nou Honderdduizenden mensen vergelijken met een massa-moordenaar![]()
Sharon een massa moordenaar? Volgens mij liet ie het toen over aan de Libanezen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:07 schreef Meki het volgende:
[..]
wie gaat er nou Honderdduizenden mensen vergelijken met een massa-moordenaar![]()
Nee sharon was een lieve man die nooit iets verkeerd deedquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:11 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Sharon een massa moordenaar? Volgens mij liet ie het toen over aan de Libanezen.
Gaan we binnenkort afscheid van je nemenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:12 schreef Meki het volgende:
Ik ga nu ook slapen . We hebben 1982 niet vergeten Sharon wat je allemaal heb uitgevreten in Palestijnse gebieden. Honderden doden als gevolg door Sharon
Nou Sharon dit is nou je straf . we zien elkaar zo snel mogelijk
onze tijden komen binnenkortquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gaan we binnenkort afscheid van je nemen![]()
ow ok...nouja doei dan maarquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
onze tijden komen binnenkort
een keer gaan we tijd
ik ga 9-1-2006 dood![]()
Jawelquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee sharon was een lieve man die nooit iets verkeerd deed![]()
Weet ik, je bent best wel een aardig jochquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef Meki het volgende:
jah maar ik heb niemand vermoord
Is dat de Nederlandse, Amerikaanse of Arabische manier van een datum weergeven?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
onze tijden komen binnenkort
een keer gaan we tijd
ik ga 9-1-2006 dood![]()
Denk dat deze moordenaar, over een paar uur zijn eigen dood ziet. Ik doel dus op Sharon, dat mensen me niet verkeerd begrijpen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm ziet er niet goed uit voor Sharon.
Zonde als hij komt te overlijden. Hopelijk kan hij nog een tijdje mee.
Sharon![]()
.
Dat zou pas zonde zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:51 schreef Ghostbuster het volgende:
Men ik schrok ik dacht Sharon stone
Ik begrijp echt totaal niets van het conflict. Ik dacht toch dat Sharon juist funest was voor het vredesproces?quote:Many Israelis feel Sharon is vital to carrying forward peace negotiations with the Palestinians, but he has now suffered two strokes in less than a month.
Door hem zijn die kolonisten nu toch weg uit de Gazastrook?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:19 schreef Vitalogy het volgende:
CNN
[..]
Ik begrijp echt totaal niets van het conflict. Ik dacht toch dat Sharon juist funest was voor het vredesproces?
Dat klopt, Sharon wilde de bezetting van de Westbank permanent maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:19 schreef Vitalogy het volgende:
CNN
[..]
Ik begrijp echt totaal niets van het conflict. Ik dacht toch dat Sharon juist funest was voor het vredesproces?
En de mainstreammedia wil ons doen geloven dat dit een "vredesplan" is.quote:
Israel's Sharon aims to scrap peace plan - report
Israeli Prime Minister Ariel Sharon plans eventually to scrap a U.S.-led "road map" to peace with the Palestinians and instead seek Washington's blessing for annexing occupied West Bank land, a newspaper said on Monday.
Reuters
Ah daar is de nazi-duitsland vergelijking!quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat klopt, Sharon wilde de bezetting van de Westbank permanent maken.
[..]
En de mainstreammedia wil ons doen geloven dat dit een "vredesplan" is.
Net zoiets als Nazi-Duitsland in de 2e WO zou voorstellen om zich terug te trekken uit Zeeland en de waddeneilanden, de rest van het land Duits grondgebied te verklaren, en dan beweren dat ze vrede met Nederland gesloten had.
Ja dat is de laatste keer dat ons land fysiek bezet was, dus de vergelijking ligt voor de hand.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:40 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ah daar is de nazi-duitsland vergelijking!![]()
De mainstreammedia wil ons doen geloven dat het pure speculatie zonder bronvermelding is, daarbij niet eens gezegd dat het om de complete west bank gaat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat klopt, Sharon wilde de bezetting van de Westbank permanent maken.
[..]
En de mainstreammedia wil ons doen geloven dat dit een "vredesplan" is.
Net zoiets als Nazi-Duitsland in de 2e WO zou voorstellen om zich terug te trekken uit Zeeland en de waddeneilanden, de rest van het land Duits grondgebied te verklaren, en dan beweren dat ze vrede met Nederland gesloten had.
Natuurlijk, waar jij blij van wordt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja dat is de laatste keer dat ons land fysiek bezet was, dus de vergelijking ligt voor de hand.
Je mag er voor mij ook Fransen of Spanjaarden voor invullen hoor, is om het even. Punt is dat Israel gebieden bezet en deze niet wil afstaan. Ook Ariel Sharon aka Ariel Shinerman niet.
Bezetting =/= Vrede
En omdat een bevolking van Israel annexatie van de Westbank (of een deel ervan Speknek, toevallig wel het vruchtbaarste en waterrijkste deel dan) wil moet de rest van de wereld daar maar mee instemmen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Natuurlijk, waar jij blij van wordt.![]()
Het blijft een feit dat Sharon de grootste kans op vrede is in het MiddenOosten, alleen van een rechtse premier zoals Sharon accepteren de Israeliers een terugtrekking uit de Gaza.
Ach weetje, het feit dat één vijfde van de bevolking in Israel arabier is en daar gewoon op een betere manier kan leven in een democratie in tegenstelling tot het dictoriale arabische Midden-Oosten waar geweld op scholen wordt verheerlijkt en alles wat niet islamitisch is geen bestaan heeft (christenen emigreren massaal door discriminatie en onderdrukking), maakt duidelijk dat jouw opmerking totaal nergens opslaat. Jouw éénzijdige fixatie op dit conflict doet mij afvragen wat jouw werkelijke wensen zijn, het zal wel in de buurt komen van het handvat van de PLO en de Hamas.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En omdat een bevolking van Israel annexatie van de Westbank (of een deel ervan Speknek, toevallig wel het vruchtbaarste en waterrijkste deel dan) wil moet de rest van de wereld daar maar mee instemmen?
Het toont alleen maar aan hoe van de pot gerukt de gemiddelde Israeli momenteel is (Hoewel er gelukkig ook nog een aanziennelijk deel is wat wel realistisch en humaan is).
De kans op vrede met Sharon was er niet. Zolang de bezetting voortduurt komt er geen vrede. Iets wat sommige Israeli's (en jij ook niet zo te zien) maar niet tot zich door laten dringen.
Nou eigenlijk is het andersom. Jouw pavlov-achtig hallelujaverhaal over Israel verandert geen biet aan het simpele feit dat Israel stukken gebied bezet houdt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ach weetje, het feit dat één vijfde van de bevolking in Israel arabier is en daar gewoon op een betere manier kan leven in een democratie in tegenstelling tot het dictoriale arabische Midden-Oosten waar geweld op scholen wordt verheerlijkt en alles wat niet islamitisch is geen bestaan heeft (christenen emigreren massaal door discriminatie en onderdrukking), maakt duidelijk dat jouw opmerking totaal nergens opslaat.
Mijn "eenzijdige fixatie" heeft alles te maken met dat bezetting maar op één manier is uit te leggen, namelijk als bezetting.quote:Jouw éénzijdige fixatie op dit conflict doet mij afvragen wat jouw werkelijke wensen zijn, het zal wel in de buurt komen van het handvat van de PLO en de Hamas.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:15 schreef MakeLoveNow het volgende:
SHARON
![]()
ik hoop dat je het haalt!!!!
god zij met u!
rofl , mallootquote:Op donderdag 5 januari 2006 03:15 schreef MakeLoveNow het volgende:
SHARON
![]()
god zij met u!
Je mag in het Jodendom niet de naam van 'God' uitspreken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:15 schreef MakeLoveNow het volgende:
SHARON
![]()
god zij met u!
Psies. En wat doen mensen die hun zin niet krijgen? Die worden er niet gezelliger of gematigder op...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:29 schreef schatje het volgende:
Die nieuwe partij van Sharon, Kadima, zou volgens diverse opiniepeilingen goed scoren bij de verkiezingen. Een partij die de grenzen van Israël wil vastleggen en voor een Palestijnse Staat is. Zonder Sharon aan kop lijkt mij dat niet mogelijk. Grote kans dat Benjamin Netanyahu, de nieuwe leider van de Likud partij, er dan de vruchten van plukt. En die zal de Palestijnen geen millimeter toegeven. Ze zijn met hem een stuk slechter af. Stukken slechter.
Zijn dood zal mij heugen, maar de chaos die daarop volgt doet mijn niet deugen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat hij doodgaat boeit me niet echt, hoewel het een medemens is. Het effect van zijn dood, daar ben ik banger voor.
Idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:29 schreef schatje het volgende:
Die nieuwe partij van Sharon, Kadima, zou volgens diverse opiniepeilingen goed scoren bij de verkiezingen. Een partij die de grenzen van Israël wil vastleggen en voor een Palestijnse Staat is. Zonder Sharon aan kop lijkt mij dat niet mogelijk. Grote kans dat Benjamin Netanyahu, de nieuwe leider van de Likud partij, er dan de vruchten van plukt. En die zal de Palestijnen geen millimeter toegeven. Ze zijn met hem een stuk slechter af. Stukken slechter.
Blijvende schade.... dat betekent einde politieke loopbaan Sharon.quote:121 Teletekst do 05 jan
Hersenbloeding Sharon gestopt
JERUZALEM De Israëlische premier Sharon
is na een zeven uur lange operatie naar
de intensive care gebracht.De doktoren
zijn erin geslaagd de hersenbloeding te
stoppen.Sharons toestand is volgens het
ziekenhuis ernstig maar stabiel.
Sharon werd gisteravond met spoed in
het ziekenhuis opgenomen nadat hij door
een zware hersenbloeding was getroffen.
Hij werd direct geopereerd,maar het
duurde tot vanochtend voor de doktoren
de bloeding wisten te stelpen.
Doktoren vrezen dat de hersenbloeding
blijvende schade heeft aangericht,al is
nog onduidelijk hoeveel.Sharons vitale
organen zouden nog fuctioneren.
Dat is op dit moment die Peretz. Hoe die ligt weet ik niet echt eigenlijk. Maar de arbeiderspartij zal dan wel echt een stevige overwinning moeten halen. Dat ze duidelijk met mijlenvoorsprong de grootste partij zijn. Want die zullen heel veel moeite hebben om de rechtse partijen, kolonisten e.d. achter hun te krijgen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:42 schreef multatuli het volgende:
Of... De Israeliers wenden zich af van de extremistische Likud onder Netanyahu, de partij in 'het midden' Kadima, komt niet van de grond en de arbeiderspartij groeit weer. Een groot deel van de Israeliers wil vrede, maar is bang en stemt daarom op een sterke leider. Als de Arbeiderspartij iemand naar voren schuift met wat charisma zou het klimaat wel eens om kunnen slaan.
Je kan het ook omdraaien. Vrede is niet mogelijk zolang de Palestijnse autoriteit geen veiligheid en stabiliteit in de Westbank kan garanderen. En de aanslagen door blijven gaan. Zolang dat niet gebeurt is het voor Israël onmogelijk om zich terug te trekken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou eigenlijk is het andersom. Jouw pavlov-achtig hallelujaverhaal over Israel verandert geen biet aan het simpele feit dat Israel stukken gebied bezet houdt.
[..]
Mijn "eenzijdige fixatie" heeft alles te maken met dat bezetting maar op één manier is uit te leggen, namelijk als bezetting.
Mijn conclusie, en die bevestigde jij zonet weer, is dat Israeli's zich in gedachten al eigenaar hebben gerekend van oost-Jeruzalem en (delen van) de Westbank. Daardoor zit alles muurvast, letterlijk. Er is geen vrede mogelijk voordat Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 1967. Zo eenvoudig is het.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:15 schreef MakeLoveNow het volgende:
SHARON
![]()
god zij met u!
Perez als leider van Kadima is een leuk idee; was ik nog niet opgekomen. Het zal er niet van komen denk ik omdat ze ook in Israel niet van intellectuele joden houden. Hij is teveel filosoof en te weinig daadkrachtig en verloor niets voor niets al die verkiezingen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is op dit moment die Peretz. Hoe die ligt weet ik niet echt eigenlijk. Maar de arbeiderspartij zal dan wel echt een stevige overwinning moeten halen. Dat ze duidelijk met mijlenvoorsprong de grootste partij zijn. Want die zullen heel veel moeite hebben om de rechtse partijen, kolonisten e.d. achter hun te krijgen.
Mijn grootste hoop is dit moment eigenlijk op Perez gericht. Als die Kadima gaat leiden, komt het misschien nog wel goed. Al lijkt me dat heel onwaarschijnlijk.
Maar eigenlijk vrees ik dat Likudmet enkele kleine partijen de nieuwe regering zal gaan vormen. Hamas een grote overwinning haalt ondertussen bij de verkiezingen in de Gazastrook. Het onrustig blijft vanuit en in de Gaza-strook. En in mei/juni ergens de eerste Israëlische tanks de Gazastrook weer inrollen.![]()
Weet je wel hoe oud die Perez isquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:57 schreef multatuli het volgende:
[..]
Perez als leider van Kadima is een leuk idee; was ik nog niet opgekomen.....
dat is echt pijn lijdenquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:02 schreef Omaha het volgende:
Net op het journaal, hij is alleen nog kunstmatig in leven
quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:02 schreef Omaha het volgende:
Net op het journaal, hij is alleen nog kunstmatig in leven
dat is geen pijn lijden hoor, hij is buiten bewustzijn en zal de nodige medicatie hebben. Hij merkt er nu ook niets van.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:11 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is echt pijn lijden
ga gewoon dood dan merk je er niks van
iemand die massa-moorden heeft gepleegd in Palestina medio 1982 verdient geen rouwen. maar gefeliciteerd .quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:22 schreef Pracissor het volgende:
Rust in Vrede, een groot staatsman en militair is heen gegaan. G-d hebben zijn ziel.
hoorde het net van een collega...die had het op de radio gehoord, maaar ik was aan het zoeken en kon nog niets vindenquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
heb je wel even een bron trouwens
Nee hij heeft wapens geleverd aan de Marionitische Christenen die jaren waren onderdrukt door Palestijnen, die hebben nogal wraak genomen, begrijpelijk maar jammer.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Meki het volgende:
[..]
iemand die massa-moorden heeft gepleegd in Palestina medio 1982 verdient geen rouwen. maar gefeliciteerd .
Ik heb de radio aanstaan en heb er niets over gehoord.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:25 schreef Bjoro het volgende:
[..]
hoorde het net van een collega...die had het op de radio gehoord, maaar ik was aan het zoeken en kon nog niets vinden
nee hij was de man van massa-moorden hij was verantwoordelijk ervoor . dus van mij mag hij doodquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee hij heeft wapens geleverd aan de Marionitische Christenen die jaren waren onderdrukt door Palestijnen, die hebben nogal wraak genomen, begrijpelijk maar jammer.
Daarnaast was hij als tank-commandant zeer succesvol, hij zou met zijn tank dertig arabische tanks vernietigd te hebben in één slag.
De Massamoord in de kampen Sabra en Shatilla is verricht door een Libanese christelijke milite... onder het oog van het Israelische leger welke de kampen voorheen afgesloten had en de massamoord observeerde en er niet op ingreep.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:28 schreef Meki het volgende:
nee hij was de man van massa-moorden hij was verantwoordelijk ervoor . dus van mij mag hij dood
Ariel Sharon mag als toenmalige commandant best verantwoordelijk gehouden worden voor wat er onder zijn ogen gebeurde ... maar het is onjuist te bweeren dat hij zelf direkt verantwoordelijk voor het moorden was ...quote:In the evening of September 16th 1982, a group of the Lebanese christian militia of the Falange, entered the Palestinain refugee camps of Sabra and Shatila (near Beirout). During the following 36 hours, they murdered between 800 (official Israeli figures) and 3.500 (according to the investigations of the Israeli journalist Kapeliouk) people, including women and children. On the previous day, the sraeli army had entered this part of the city during its campaign in Lebanon. It sealed the camps from the outside world and stood by to observe the events of 16, 17 and 18 September.
Netanyahu was idd een vol onderscheiden commando, maar idd de slechtste hoop op vrede daar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:29 schreef RM-rf het volgende:
Er is in die regio eigenlijk geen leider te vinden, zonder duidelijk bloed aan zijn handen (Netanyahu misschien, die was enkel ooit flink verwikkeld in een groots financieel corruptieschandaal .. maar juist Netanyahu zie ik niet als iemand die het vredesproces weer ten goede kan doen keren)
daarom is hij verantwoordelijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:29 schreef RM-rf het volgende:
Sharon is nog gewoon in leven, wel kritiek, maar stabiel is zijn toestand...
hij wordt kunstmatig in een coma gehouden en beademt, oftewel is voortdurend onder verdoving, voor de komende 24 uur.
Overigens, gister is ook de zoon van Sharon teruggetreden uit diens parlementaire functie, wegens een financieel schandaal, mogelijk dat dat bij Sharon ook voor extra stress gezorgd kan hebben.
[..]
De Massamoord in de kampen Sabra en Shatilla is verricht door een Libanese christelijke milite... onder het oog van het Israelische leger welke de kampen voorheen afgesloten had en de massamoord observeerde en er niet op ingreep.
[..]
Ariel Sharon mag als toenmalige commandant best verantwoordelijk gehouden worden voor wat er onder zijn ogen gebeurde ... maar het is onjuist te bweeren dat hij zelf direkt verantwoordelijk voor het moorden was ...
In die zin is hij vergelijkbaar met mensen als Yithzak Rabin en Yassir Arafat ... mensen met ook veel bloed aan hun handen ... maar tevens mensen met de durf en het doorzettingsvermogen om ook veranderingen ten goede te bereiken... en daar leek Sharon wel naar op weg te zijn, het zou enorm jammer zijn als hij die beweging nu moet afbreken, er was net een glimmertje hoop.
Er is in die regio eigenlijk geen leider te vinden, zonder duidelijk bloed aan zijn handen (Netanyahu misschien, die was enkel ooit flink verwikkeld in een groots financieel corruptieschandaal .. maar juist Netanyahu zie ik niet als iemand die het vredesproces weer ten goede kan doen keren)
Dat is precies wat ik ook dacht. Ik zit met gemengde gevoelens, aan de ene kant gun ik hem wel de dood, uiteraard op natuurlijke wijze, aan de andere kant denk ik van jammer, hij is best goed bezig de laatste tijd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:29 schreef Heerlijkheid het volgende:
't Is jammer dat het zo lang heeft moeten duren totdat Sharon tot 'inkeer' kwam. Nu is het te laat.
Toen stopte ik met lezen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef multatuli het volgende:
Niet alleen zijn optreden in Libanon maakt hem tot een oorlogsmisdadiger hoor
"FOR a terrorist, Ariel Sharon has led a charmed life -- at least up to now. Arik King of Israel, as his adoring admirers call him, may some day have to face trial in a Belgian court on charges of war crimes, crimes against humanity and genocide arising from the 1982 massacres at the Sabra and Shatila refugee camps in Lebanon. The charges officially were filed on June 18 before investigating judge Sophie Huguet in Brussels and confirmed as admissible by the Brussels Public Prosecutor's Office on June 29 2001. It ruled the suit should proceed.
If Sharon actually is brought to trial it would be a rare setback for the 73-year old Israeli in his long and documented career of waging terror against Palestinians. He started out as a young Haganah fighter causing havoc among Palestinians seeking to protect their land against Jewish attacks in 1947 and beyond. He became a legend in the army in the 1950s when he led the notorious Unit 101 in terror attacks against unarmed Palestinians, in one attack alone killing 66 civilians.[1] He fought as a tank commander in Israel's 1956,1967 and 1973 wars, his units accompanied by reports of brutality.
In 1971, Sharon formed a special assassination unit to combat unrest among Palestinians living under Israeli occupation in the Gaza Strip. Sharon's antagonistic biographer, Uzi Benziman, an Israeli newsman, wrote that Sharon conducted “a reign of terror” against Gazans:[2] “On his orders, every adult male in Gaza was stopped and subjected to a thorough search. Periodically, curfews were imposed on the refugee camps, and all residents were assembled for hours on end for purposes of identification. Paths through the refugee camps were widened [by razing homes and businesses] and the population thinned out, to make it harder for terrorists to find refuge:”[3] In seven months, between July and February 1972, Sharon reported the deaths of 104 and capture of 742 terrorists.[4]"
dat vind ik ook . hij was de laaste tijd erg goed bezigquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook dacht. Ik zit met gemengde gevoelens, aan de ene kant gun ik hem wel de dood, uiteraard op natuurlijke wijze, aan de andere kant denk ik van jammer, hij is best goed bezig de laatste tijd.²
Je bent zo gematigd de laatste tijd... ziek?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook dacht. Ik zit met gemengde gevoelens, aan de ene kant gun ik hem wel de dood, uiteraard op natuurlijke wijze, aan de andere kant denk ik van jammer, hij is best goed bezig de laatste tijd.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |