De mortier is toch dat bolletje wat je in de buis stopt ?quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:05 schreef MOD het volgende:
mortieren zijn de buizen waar je shells mee afschiet
Nee. Hoezo moet ik geld hebben gekregen?quote:Op woensdag 21 december 2005 00:18 schreef MOD het volgende:
Hij doet t niet bij mij.
Mare ff offtopic..
Kreeg je centen voor dat filmpje door em op big-boys/break.com te plaatsen?
Ow dan krijg ik nog van hun 75$quote:Op woensdag 21 december 2005 00:25 schreef MOD het volgende:
Mwa ik meen ergens gelezen te hebben dat elke video die gepost werd op die site, minstens $75,- zou krijgen, maar ik kan het niet terug vinden...
Ik ben blij dat je dit gepost hebtquote:Op donderdag 22 december 2005 07:48 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb lang getwijfeld of ik deze foto wel zou plaatsen hier. Mede omdat ik denk dat jullie er weinig van aan zullen trekken. Ik post 'm toch, samen met de vraag of jullie allemaal alsjeblieft voorzichtig willen zijn!! Ik snap dat het allemaal kicken is enzo, maar het kan ook fout gaan, en dan zit je niet met een pot bier in je hand oud en nieuw te vieren maar dan zit je de komende dagen in het ziekenhuis je brandwonden te verzorgen.
Dit is mijn zoon, twee jaar geleden. Een vuurpijl uit een doos met meerdere pijlen ging niet omhoog maar schoot rechtop hem af. Hij had een bomberjack aan en vloog meteen in de fik, de pijl ontplofte langs zijn oor. Dankzij het snelle handelen van zijn vader is hij er met 'slechts' wat brandwonden afgekomen, maar nog steeds heeft hij littekens in zijn gezicht. Zie dit als een waarschuwing:
Wees alsjeblieft voorzichtig
[afbeelding]
dankjequote:Op donderdag 22 december 2005 08:18 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dit gepost hebtAls ik zie wat een leipe ideeën sommigen mensen hier hebben vraag ik me af waarom vuurwerk al aan 16 jarigen verkocht wordt. Deobussen, lawinepijlen op de grond, levensgevaarlijk. Je zoontje heeft geluk gehad met die pijl, en met zo'n daadkrachtige vader. In deze situatie had het me niets verbaast als je zoon een oor of een oog kwijt was geweest.
Voor iedereen die vuurwerk afsteekt, al is het maar een sterretje, denk na wat je doet.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:10 schreef dutchie het volgende:
Puckzzz. Ik snap dat het even slikken voor je is om dit te posten, maar ik vind het heel goed dat je het doet.
Hoop dat er bij sommigen toch goede gedachten losmaakt en dat men inderdaad voorzichtig is.
Want jullie weten het hč:
je bent een rund als je met vuurwerk stunt!
En dan kun je voor jezelf wel denken dat je veilig bent, maar andere mensen kunnen ook gevaar lopen. Dus mensen hou daar rekening mee! En laat het gewoon een gezellig O & N worden zonder met het laagste aantal vuurwerkslachtoffers sinds jaren.
De meeste vuurwerkongelukken gebeuren niet tijdens het stunten, maar juist met 'normaal' vuurwerk waar onachtzaam mee om wordt gegaan.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dankje
ik schrik ook een beetje van de bommen en constructies die men brouwt voor de grootst mogelijke knal of vlam. Ik wil al die mensen dan ook aanraden om geen nylon of andere brandbare kleding te dragen. Als je dan toch zonodig wilt stunten, gebruik dan op zijn minst die twee hersencellen die niet stom bezig zijn, om je goed te beschermen.
wat heeft jouw moeder in teringsnaam over jou te zeggen? je mag toch zelf weten waar je je geld aan uitgeeftquote:Op zaterdag 24 december 2005 01:14 schreef MOD het volgende:
Kreeg zojuis ruzie met mn ma omdat ik nou voor 100 euro extra vuurwerk besteld heb.
tijdens de verkoopdagen zal daar nog 50 euro bij komen
Ik had al 235 euro.
Ik kan het enigsinds wel begrijpen in haar oogopslag.
Neemt niet weg dat het nogsteeds mijn hobby blijft en dat het máár één keer per jaar is, dus ik vind dat je daar, geheel met eigen verantwoording, mee mag doen wat je wilt, of je nog 10 euro in de fik steekt of 500
Dat is ook precies hetzelfde, wat is dit voor een appel-peren vergelijking? Met vuurwerk help je jezelf toch niet naar de tering, of wel? Iig als je het goed en normaal afsteekt niet hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:29 schreef thunderice het volgende:
''Mam ik moet toch zelf weten dat ik voor 300 euro per dag heroine spuit?!''
Jij hebt een ''kutreactie''quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Dat is ook precies hetzelfde, wat is dit voor een appel-peren vergelijking? Met vuurwerk help je jezelf toch niet naar de tering, of wel? Iig als je het goed en normaal afsteekt niet hoor.
Kutreactie.
Alle 'grote' Nederlandse pijlen zijn flut. 40 euro voor 3 pijlen is belachelijk, er mag toch maar 40 gram kruit in zitten. Er zijn zat 40 grams pijlen voor de helft van dat geld.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef awesomedude het volgende:
[afbeelding]
Ik had in 2004 die grote vuurpijlen, magnum ,1 meter lang ,doen het echt geweldig, dit jaar dus weer.
dat is ondertussen al bekent dat tussen de 1000k wel 1e zit die te snel knalt maar als je die dingen nou gelijk weg gooit dan is er in 99 procent van de gevallen niks aan de handquote:Op zondag 25 december 2005 11:15 schreef thunderice het volgende:
[..]
Jij hebt een ''kutreactie''
Als jij nou zo normaal als het maar kan een strijker wilt afsteken met een luciferdoosje en die strijker knapt in je hand, dan kun jij jezelf heel fijn naar de tering brengen.
Dat betekent dat tenminste 1 strijker per doosje al te vroeg af gaat.quote:Op zondag 25 december 2005 14:00 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
dat is ondertussen al bekent dat tussen de 1000k wel 1e zit die te snel knalt maar als je die dingen nou gelijk weg gooit dan is er in 99 procent van de gevallen niks aan de hand
Meerdere keren strijkers gehad die op minder dan een meter van mn handen knalde, en ik gooide (ik doe niet meer aan strijkers) ze altijd meteen weg als ik ze aangestreken had..quote:Op zondag 25 december 2005 14:00 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
dat is ondertussen al bekent dat tussen de 1000k wel 1e zit die te snel knalt maar als je die dingen nou gelijk weg gooit dan is er in 99 procent van de gevallen niks aan de hand
tien euro ??????quote:Op zondag 25 december 2005 21:29 schreef RijstNatie het volgende:
Had net mijn hindoe rol 3000 uitgerold, tering wat is dat ding lang.
bijna 7 meter ofso en dat voor een tien euro
keeeeeeenkerquote:Op maandag 26 december 2005 01:16 schreef Radegast het volgende:
Eén drie-en-een-half-miljoen-klapper:
http://www.pyroinnovations.com/2004PGIsuperstring.wmv
ik zou eerst ff overleggen met je huisbaas/buren etc.quote:Op zondag 25 december 2005 20:06 schreef RijstNatie het volgende:
zo wil ik mijn rol ook ophangen
http://www.saied.technotop.nl/pix/100.000_kattrol.jpg
HOE?? Vertel.. Ik kan geen gijser-ontsteker meer krijgen en wil cabid schieten met ook zoiets als wat jij hebt gemaatk!!quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:03 schreef MOD het volgende:
Whoei ontsteker voor spudgun doet t
http://members.lycos.nl/lurken/Upload/filmpjes.html
hoe steek je hem aan?? Die carbidbus?quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:05 schreef frenkck het volgende:
Heb paar melkbussen en 10kg carbid, veel mooier, harder en veiliger dan dat zielige knalvuurwerk.
Nog even kijken of we dit jaar ons vorige record van 14400 babypijltjes tegelijk de lucht in gaan verbreken, maar dat zien we nog wel. Zal nog wel even filmpje ervan posten, is behoorlijk heftig
.
Larieonzinkoekquote:Op zondag 25 december 2005 11:15 schreef thunderice het volgende:
Jij hebt een ''kutreactie''
Als jij nou zo normaal als het maar kan een strijker wilt afsteken met een luciferdoosje en die strijker knapt in je hand, dan kun jij jezelf heel fijn naar de tering brengen.
Held!quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:57 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Larieonzinkoek, ik heb al 5 pakjes strijkers in me leven afgestoken en nog nooit eentje in me hand geklapt, ook van vrienden nog nooit wat gehoord. En geloof me, de mensen die ik ken die heroine spuiten daar gaat het een stuk minder mee.
Is dat lekker??? Larieonzinkoek?quote:
HOE HOE HOEquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
HOE?? Vertel.. Ik kan geen gijser-ontsteker meer krijgen en wil cabid schieten met ook zoiets als wat jij hebt gemaatk!!
Vertel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 Pakjes alquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:57 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Larieonzinkoek, ik heb al 5 pakjes strijkers in me leven afgestoken en nog nooit eentje in me hand geklapt, ook van vrienden nog nooit wat gehoord. En geloof me, de mensen die ik ken die heroine spuiten daar gaat het een stuk minder mee.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:35 schreef Scooter1 het volgende:
Ben opzoek naar Parachutes die rode of witte parachutjes met een lichtkogel, meestal rood of wit of geel. Ik had die dingen altijd in de jaren 80, maar kan ze nergens vinden.
Iemand een idee hoe die dingen nu heten of waar ze tekoop zijn in Amsterdam
En nee, ik bedoel niet die kogels die ze op schepen gebruiken.
Hendig. Ben zelf een draadloze aan het maken. Bereik 100 meter oidquote:Op dinsdag 20 december 2005 23:03 schreef MOD het volgende:
Whoei ontsteker voor spudgun doet t
http://members.lycos.nl/lurken/Upload/filmpjes.html
Ja, aan een boom o.i.d. Gewoon een zwaar iets aan een touw, dat over een tak heenslingeren, de rol aan het touw knopen en dan ophijsen en het andere eind ergens aan vastmaken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:25 schreef Molluck het volgende:
Ik had vorig jaar zo'n rol van 100.000 Dat kreng ging alleen zo hard dat ie zichzelf af en toe verstikte en dan moesten we hem opnieuw aansteken (nogal gevaarlijk aangezien er op de eerste 3 cm na, één lange schietlont inzit) door er een brandende krant op te gooien
Hoe kan ik dat voorkomen? Hem verticaal ophangen?
zijn de 100k van alpeco dit jaar weer niet al te best ?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:29 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ja, aan een boom o.i.d. Gewoon een zwaar iets aan een touw, dat over een tak heenslingeren, de rol aan het touw knopen en dan ophijsen en het andere eind ergens aan vastmaken.
Waar had je die rollen vandaan? die van Alpeco worden met het jaar slechter...
quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
5 Pakjes al![]()
![]()
Strijkers zijn serieus troep. Een jaartje of 10 geleden had ik widowmakers, nou ik was helemaal het mannetje (die dingen knallen ook best wel hard moet ik zeggen). Totdat een vriend van me zo'n ding afstak en hij bijna direct ontplofte, hij had em net losgelaten, direct na het afstrijken. Gevolg: Zn hele hand was 1 grote rode brandwond. Gelukkig had ie al zn vingers nog, maar verder heeft ie maandenlang pijn gehad.
Strijkers zijn gewoon het risico niet waard. Neem gewoon shit met een lontje. Daarbij; nitraat knalt sowieso veel en veel harder dan welke strijker dan ook![]()
Kan je lache bij de afval verbrandingquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef Björk het volgende:
( verder vond ik vorige week windowmakers van een aantal jaar terug, die gaan denk ik rechtstreeks de kliko in )
Vooralsnog waardeloos.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:08 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
zijn de 100k van alpeco dit jaar weer niet al te best ?
Zonde, steek ze dan af met een sisser!quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef Björk het volgende:
( verder vond ik vorige week windowmakers van een aantal jaar terug, die gaan denk ik rechtstreeks de kliko in )
Ik had vorig jaar een vriend op bezoek die zo'n ding bij zich had, als het goed is heb ik dit jaar ook weer een van hem...quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:29 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ja, aan een boom o.i.d. Gewoon een zwaar iets aan een touw, dat over een tak heenslingeren, de rol aan het touw knopen en dan ophijsen en het andere eind ergens aan vastmaken.
Waar had je die rollen vandaan? die van Alpeco worden met het jaar slechter...
Alpeco is een Belgische groothandel die Chinese artikelen importeerd. Hun rollen zijn al jaren aan het verslechteren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar een vriend op bezoek die zo'n ding bij zich had, als het goed is heb ik dit jaar ook weer een van hem...
Ik weet niet of ze Chinees of Belgisch waren (Alpeco is een Belgisch merk vind ik op internet)
Geef ze mij dan maar, ik weet er wel raad meequote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef Björk het volgende:
Ik heb al:
4 lawine pijlen * met zink
1 sierpot ( niet legaal)
en dan koop ik op oudjaarsdag nog een sierpakket
ZEGquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:48 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ben de enige op het forum die zijn vuurwerk heeft gepost :/ damn dudes, gaan jullie allemaal achter de pc nieuwjaar vieren ?
Waren dat niet romijnse kaarsen met een lichtkogel?quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:35 schreef Scooter1 het volgende:
Ben opzoek naar Parachutes die rode of witte parachutjes met een lichtkogel, meestal rood of wit of geel. Ik had die dingen altijd in de jaren 80, maar kan ze nergens vinden.
Iemand een idee hoe die dingen nu heten of waar ze tekoop zijn in Amsterdam
En nee, ik bedoel niet die kogels die ze op schepen gebruiken.
Als je goed kijkt zul je zien dat ik hier en daar ook al wat heb neergezet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:48 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ben de enige op het forum die zijn vuurwerk heeft gepost :/ damn dudes, gaan jullie allemaal achter de pc nieuwjaar vieren ?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:48 schreef Maikuuul het volgende:
Lees dit topic: VUURWERKtopic, klik eerst even hier! en snap waarom nog niemand hier op jouw vragen is ingegaan.quote:
Ja precies ik maak wel een hendig sjieke foto als ik het binnen heb.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
ZEG!!!!!! ik moet mijn vuurwerk nog halen dombo, 29-30-31 zijn de verkoop dagen he, onthou dat wel even!
Post je vuurwerk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja precies ik maak wel een hendig sjieke foto als ik het binnen heb.
Heel makkelijk, klein gaatje achterin melkbus en fakkeltje erbij als je lang genoeg gewacht hebtquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
hoe steek je hem aan?? Die carbidbus?
Ik ken ze alleen als 1 schots, maar je hebt ze kennelijk ook als vuurpijl en als pot:quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:57 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Waren dat niet romijnse kaarsen met een lichtkogel?
Ja maar ik wou het dus eigenlijk juist niet met een fakkel doen.. omdat je die steeds aan moet steken en hem nergens kwijt kan e.d.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:08 schreef frenkck het volgende:
[..]
Heel makkelijk, klein gaatje achterin melkbus en fakkeltje erbij als je lang genoeg gewacht hebt. Perfecte methode, geen gekloot met elektrische ontsteking. Gevaarlijk is het ook niet, want als je een goede ijzeren melkbus hebt, kan hij nooit uit elkaar klappen.
Is het een zgn Horse brand?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:57 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar een vriend op bezoek die zo'n ding bij zich had, als het goed is heb ik dit jaar ook weer een van hem...
Ik weet niet of ze Chinees of Belgisch waren (Alpeco is een Belgisch merk vind ik op internet)
Mja even een goede fakkel bouwen of kopen, neem een goede lange stevige stok, timmer er een verfblikje oid aan en doe er veel oude lappen in. Dit even doordrenken met lampenolie en hij blijft verschrikkelijk lang branden. Stok kan je ook makkelijk in de grond steken ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja maar ik wou het dus eigenlijk juist niet met een fakkel doen.. omdat je die steeds aan moet steken en hem nergens kwijt kan e.d.
met 4 melkbussen is dat wel makkelijk
maar zo met 1 niet
Wat is dat voor onzin dan, is toch je eigen verantwoordelijkheidquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:06 schreef dutchie het volgende:
[..]
Lees dit topic: VUURWERKtopic, klik eerst even hier! en snap waarom nog niemand hier op jouw vragen is ingegaan.
Er worden hier GEEN formules uitgewisseld hoe of wat men met vuurwerk kan gaan 'knutselen'
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:03 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb dit besteld
Dynasty Display Box -C-
[afbeelding]
en
Fully Loaded - Night Fire
[afbeelding]
En heb nog wat knalspul liggen van vorig jaar voor overdag
¤ 120,=quote:Op woensdag 28 december 2005 14:36 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
Wat was je kwijt?
Dat dacht jij.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin dan, is toch je eigen verantwoordelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |