abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33286171
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:19 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wie heeft er stootstrips / bumpers op zn board gemonteerd?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 21 december 2005 @ 20:30:12 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33286267
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:19 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wie heeft er stootstrips / bumpers op zn board gemonteerd?
Komakie, gelook ik. Maar die is nu op vakantie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33289616
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef TomF het volgende:
Hierna een witte Burton Raven 159 met Burton Cartels
Oeh een mede Raven rijder . Zelfs de lengte komt overeen...

Hoe bevallen ze jou tot nog toe? ik ben er alleen nog maar indoor mee aan de slag gegaan, volgende week wordt de eerste vakantie. Erg benieuwd...
  woensdag 21 december 2005 @ 22:19:06 #206
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33290406
Mijn Raven is gewoon ideaal voor mij. Je moet van dit type board houden. Lekker stijf maar niet onhandelbaar als je je best doet. Ik board zoiezo erg krachtig en heb liever niet het idee dat ik op een vel papier glij.

Ben ook alleen nog maar indoor geweest en dat is me zeer goed bevallen. Zeker in de bocht pakt het board als een gek. Toen ik voor de eerste keer de raven onder mijn voeten had ging ik juist onderuit omdat ik niet had verwacht dat hij zo goed zou pakken op ijzige stukken (Mijn vorige board gleed gewoon recht door).

Wat zijn jouw ervaringen met het board? Over het algemeen hoor je niet veel over de Raven. Jammer..

[ Bericht 2% gewijzigd door TomF op 21-12-2005 22:36:17 ]
pi_33291298
Hier hebben wel enkele users een uitgesproken mening over de Raven

Als ze niet ondergesneeuwd zijn ergens in Oostenrijk zullen ze die mening nog wel even laten horen, of zoek maar eens wat topics door.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33293315
Hoe plaats je nou afbeeldingen?
  woensdag 21 december 2005 @ 23:30:57 #209
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33293476
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:27 schreef PatrickAlavi het volgende:
Hoe plaats je nou afbeeldingen?
het plaatje moet ergens online staan, vervolgens kun je linken naar de afbeelding

[img ] plaats-waar-het-plaatje-staat [/img ]

maar dan zonder spaties
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33293705
nou laat dan maar, hoe ik het online kan zetten weet ik ook niet
  woensdag 21 december 2005 @ 23:37:57 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33293785
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
Mail ze maar, dan zet ik ze morgen wel voor je online. Adres in mijn profiel is hiervoor geschikt.
pi_33294068
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
tip: www.photobucket.com
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 22 december 2005 @ 08:28:33 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33299336
PatrickAlavi zijn set:

donderdag 22 december 2005 @ 08:54:45 #214
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33299588
quote:
Op woensdag 21 december 2005 19:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

Doe me een lol en post Volcom niet in dat lijstje
Ik heb er niet voor niets "volgens mij" achter gezet...

Maar vanwaar de verontwaardiging?
  donderdag 22 december 2005 @ 08:57:28 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33299617
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:54 schreef Nellid het volgende:

[..]

Ik heb er niet voor niets "volgens mij" achter gezet...

Maar vanwaar de verontwaardiging?
Kijk maar eens op de website, daar profileren ze zichzelf heel duidelijk.
Volcom is een merk voor kinderen die niet groot willen worden
  donderdag 22 december 2005 @ 09:06:08 #216
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33299751
"Volcom | Youth Against Establishment"

Aha, maar dit is dus wel een mooi voorbeeld n.a.v. de discussie... Ik heb toevallig 2 a 3 weken geleden een Volcom jas gekocht, geen flauw benul wat voor merk het was. Mij is toen verteld dat het van oorsprong een skateboard merk was dat net even iets anders was dan de rest. De rits net iets anders, de zakken net iets anders etc.

Maar ik vond het gewoon een mooie en niet al te dure jas... Heb er toen ook nog een aangehad van SB, maar toch voor die van Volcom gekozen omdat ie eigenlijk toch wel iets ander was
pi_33301184
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:19 schreef TomF het volgende:
Mijn Raven is gewoon ideaal voor mij. Je moet van dit type board houden. Lekker stijf maar niet onhandelbaar als je je best doet. Ik board zoiezo erg krachtig en heb liever niet het idee dat ik op een vel papier glij.

Ben ook alleen nog maar indoor geweest en dat is me zeer goed bevallen. Zeker in de bocht pakt het board als een gek. Toen ik voor de eerste keer de raven onder mijn voeten had ging ik juist onderuit omdat ik niet had verwacht dat hij zo goed zou pakken op ijzige stukken (Mijn vorige board gleed gewoon recht door).

Wat zijn jouw ervaringen met het board? Over het algemeen hoor je niet veel over de Raven. Jammer..
Sja mijn indoor ervaring is precies één keer keer vier uurtjes in Spaarnwoude indoor maar het viel inderdaad al meteen op dat ik ineens bijna geen last meer had van de ijsplaten die je er normaal aantreft (kan dus ook zijn dat et er niet ijzig was plotseling maar gezien mijn ervaringen daar is dat absoluut onmogelijk ). Verder heb ik eigenlijk nog niet zo heel veel gemerkt (ik ben dan ook geen echte freestyler dus indoor voer ik ook al weinig uit). Verdere ervaringen post ik hier na la plagne wel. Ik heb btw de 04/05 versie.
  donderdag 22 december 2005 @ 10:24:23 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33301297
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Sja mijn indoor ervaring is precies één keer keer vier uurtjes in Spaarnwoude indoor maar het viel inderdaad al meteen op dat ik ineens bijna geen last meer had van de ijsplaten die je er normaal aantreft (kan dus ook zijn dat et er niet ijzig was plotseling maar gezien mijn ervaringen daar is dat absoluut onmogelijk ). Verder heb ik eigenlijk nog niet zo heel veel gemerkt (ik ben dan ook geen echte freestyler dus indoor voer ik ook al weinig uit). Verdere ervaringen post ik hier na la plagne wel. Ik heb btw de 04/05 versie.
Hebben jullie wel eerder op nieuwe planken gereden, want ik kan me voorstellen dat huurplanken nogal bot worden uitgeleverd. Als je dan een keer een degelijke plank hebt lijkt alles op grip. Eigenlijk is de hoeveelheid grip op ijs niet iets wat je direct aan een plank toe kan schrijven. Al zal het op een stijve plank toch makkelijker zijn dan op een flexibele.
  donderdag 22 december 2005 @ 10:27:37 #219
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33301393
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:24 schreef XL het volgende:

[..]

Hebben jullie wel eerder op nieuwe planken gereden, want ik kan me voorstellen dat huurplanken nogal bot worden uitgeleverd. Als je dan een keer een degelijke plank hebt lijkt alles op grip. Eigenlijk is de hoeveelheid grip op ijs niet iets wat je direct aan een plank toe kan schrijven. Al zal het op een stijve plank toch makkelijker zijn dan op een flexibele.
Eerste bochtjes op m'n Picto was drama Gewoon een kwestie van scherpe kanten hebben na een tijd van botte huurboards
Life's like music, get the rhythm..
pi_33301434
Mijn vorige board was een Burton Air 04/05 en ik vond het tot nu toe een opmerkelijk verschil. Maar zoals ik al zei het kan dat de ijsconditie in de planet die keer gewoon toevallig beter was dan normaal gesproken daar.
  donderdag 22 december 2005 @ 10:31:01 #221
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33301491
Ik heb zelf ook de 04/05 versie, vond ik toch wat mooier dan die van dit jaar. Verder is er niet veel verschil tussen de 04/05 en 05/06 behalve dat hij wat softer is.

XL: Heb op verschillende huurboardjes gereden, een scherp en vers gewaxt board van mijn buurman (helemaal in het begin) En mijn eigen board voor de Raven. Die rossignol. En die hield ik altijd netjes bij (waxen en slijpen).

Heb toch wat aardige ijsplaten meegemaakt indoor om het verschil te merken. Afgelopen zondag was de bovenkant van piste 3 (links) weer eens een drama in Zoetermeer.

[ Bericht 3% gewijzigd door TomF op 22-12-2005 10:37:59 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 10:40:12 #222
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33301699
Als je kijkt hoe Burton die Raven in de markt zet moet het ook gewoon een klasbak zijn. Hij staat op dezelfde hoogte als die van mij in de matrix dus dan zal het inderdaad wel zo zijn Het zal ook wel een verschil zijn dan ten opzichte van eerdere planken van jullie. Alleen aanduidingen als veel ijs of een steile berg, het is zo raar om daar je board op te beoordelen. Ik proef niet meer of iets heel steil is, als ik stil val kan ik achteraf zeggen dat het heel vlak was. Met ijs net zo, als de piste heel hard rijd je geconcentreerder, maar daardoor is de kans dat ik op een harde piste val veel kleiner dan wanneer ik in zachte sneeuw rijd.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:10:55 #223
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33302499
Het was gewoon mijn eerste indruk, het viel mij als eerste op. Het is namelijk zo raar als je op een ijsplaat ineens de bocht door gaat ipv recht door. Het was ook mijn eerste Wow! gevoel op het board (waarna ik gelijk omflikkerde)

Zoals ik in mijn omschrijving al zei moet je hard werken maar wordt je er zeker voor beloond. Voor mij persoonlijk had ik het idee en gevoel dat ik er meer mee kon dan dat ik ooit op alle andere boards zou kunnen. Het geeft een stabiel gevoel. Enige is dat je wel een soort van geconcentreerd moet blijven. Het board straft je bij elke foute beweging af.

Een heerlijk board als je er eenmaal mee om weet te gaan is dan ook mijn conclusie. Alle moeite die je er instopt haal je er dubbel en dwars uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door TomF op 22-12-2005 11:28:55 ]
pi_33303153
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:06 schreef Nellid het volgende:

Aha, maar dit is dus wel een mooi voorbeeld n.a.v. de discussie... Ik heb toevallig 2 a 3 weken geleden een Volcom jas gekocht, geen flauw benul wat voor merk het was. Mij is toen verteld dat het van oorsprong een skateboard merk was dat net even iets anders was dan de rest. De rits net iets anders, de zakken net iets anders etc.

Maar ik vond het gewoon een mooie en niet al te dure jas... Heb er toen ook nog een aangehad van SB, maar toch voor die van Volcom gekozen omdat ie eigenlijk toch wel iets ander was
Het is net anders ja, het kijkt meer naar stijl dan al die andere merken in dat rijtje van je.
Ik heb er niks op tegen dat je geen flauw benul heb wat je koop, maar om dan te gaan generaliseren ...
pi_33303703
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:06 schreef Nellid het volgende:

volcom maakt idd ook best mooie spullen.. vaak kleine leuke details, stiksels e.d.
ik draag het graag.. niets mis mee
going no where fast.
www.outlawz.nl nu ook met paypal!!
Nieuwe website voorlopig nog op www.gamesdiscount.nl
pi_33305375
Vriend van mij zijn nieuwe gear is gisteren gestolen @ botrop

Ik kan er zo kwaad om worden

Blijf verdomme eens van iemand zijn gear af, heb een beetje respect.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:09:13 #227
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33305787
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:56 schreef Thermo het volgende:

Das idd kut. Bij mij is pas geleden m'n digi camera gejat, lag @ TU Delft aan de oplader en was ik vergeten mee te nemen 's avonds... Jammer genoeg niet terug kunnen vinden op Marktplaats ofzo
  donderdag 22 december 2005 @ 13:12:02 #228
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33305883
Dat is echt kut! Ik zou heel de berg slopen als ze zoiets bij mij zouden flikken . Ik zit er ook aan te denken om zo'n burton boardlock te kopen. Zijn die dingen wat? Het is in ieder geval jammer dat het nodig is. Bah!
pi_33306070
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:56 schreef Thermo het volgende:

Ze hebben daar toen ik aan het apres-boarden was mijn tas ook een keer op de kop gezet. Ik heb gewoon teveel spullen mee om zo'n kluisje kwijt te kunnen. Gelukkig had ik alle waardevolle spullen bij me en hebben ze niets meegenomen.

Ach, t zit er ook altijd vol met zatte apen uit de buurt die niet eens voor de piste komen, maar zich voor 20 euro helemaal het apelazarus zuipen. Dat zullen ook wel de types zijn die nog even controleren of er nog wat leuks in je tas zit...

Edit: die gasten zorgen ook wel voor leuke situaties
Zo was er laatst een live optreden van een typisch apres-ski-hut-bandje, je weet wel met lederhosen etc...
En een paar gasten die de tafel alvats vol hadden staan met bier, maar al te bezopen waren om nog een slok te kunnen nemen, gingen op de banken mee staan dansen.
We hebben nog bijna een wedje gelegd, of eerst de bank door zou zakken, of er iemand op de tafel en over het bier zou vallen. Voordat we konden inzetten gebeurde het tweede al

[ Bericht 23% gewijzigd door pRUTsGER op 22-12-2005 13:21:31 (leuk verhaaltje) ]
  donderdag 22 december 2005 @ 13:24:08 #230
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33306279
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:17 schreef pRUTsGER het volgende:
die gasten zorgen ook wel voor leuke situaties
Zo was er laatst een live optreden van een typisch apres-ski-hut-bandje, je weet wel met lederhosen etc...
En een paar gasten die de tafel alvats vol hadden staan met bier, maar al te bezopen waren om nog een slok te kunnen nemen, gingen op de banken mee staan dansen.
We hebben nog bijna een wedje gelegd, of eerst de bank door zou zakken, of er iemand op de tafel en over het bier zou vallen. Voordat we konden inzetten gebeurde het tweede al
Mooi

Jep, alles is gepakt, om 10 over 2 ben ik op het station (nog even wat eten) en om 14:40 nemen we de trein richting Eindhoven... en om 6 uur vertrekt de bus

[ Bericht 12% gewijzigd door NoComment op 22-12-2005 13:33:14 ]
pi_33307217
Als mensen echt je spullen willen jatten, dan helpt zelf een boardlock niet. Maar dat geldt voor alles, dus ik gebruik altijd een slot. Het zal de mensen met kwaad in de zin toch wel enigzins afschrikken en dat is de bedoeling.
Ik had er zelf een die ik tussen mijn board en binding kon bevestigen en die dan direct ook als leech fungeerde. Helaas is die kapot, dus ik ga binnenkort voor een nieuwe kijken. Zeker boven op een berg zullen mensen je plank dan niet snel mee nemen.

Verder moet iedereen godverdomme met zijn vuile poten van onze shit afblijven!!!! Ik kan daar zo vreselijk pissig van worden als ik dat van Thermo zijn vriend lees....
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 22 december 2005 @ 13:57:31 #232
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33307602
Ok, nu ga ik echt

Prettige kerst iedereen, en tot in het nieuwe jaar!
Zoals altijd wordt oud&nieuw in Hulst gevierd, zie sommigen van jullie daar wel!
  donderdag 22 december 2005 @ 14:03:40 #233
71115 Rnej
I walk the line
pi_33307804
ik heb een burton boardlockje van een tientje, werkt goed

zie het zo, als jij geen sick dure extreme gear hebt staan, en t staat op slot, dan pakken ze de eerstvolgende plank die niet op slot staat wel mee

tis wat anders als je je vapor met c60s op slot zet, die nemen ze toch wel mee als ze die willen hebben
  donderdag 22 december 2005 @ 14:13:58 #234
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33308165
Ik heb dit slotje op het oog:

Zoals beerke al zei; als iemand je gear wil meenemen doen ze het heus wel. Laten we maar hopen dat het tenminste nog wel 80% van de potentiele board-nappers tegenhoud omdat ze te lui zijn er moeite voor te moeten doen.
pi_33308177
Denk dat ik dan ook maar een boardlock ga halen. Heb er al eerder over nagedacht, maar nog nooit van gekomen. Zijn er nog locks die meer aan te raden zijn dan andere?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 22 december 2005 @ 14:25:09 #236
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33308545
Ik heb ook een Burton Lock. Tip: zet je board op slot op een plaats waar een andere mooie plank niet op slot staat!
pi_33309800
Ik heb al een aantal jaar zo'n boardlock. Ik zet hem altijd vast aan een board van een vriend en dan aan een hekje of een paalt ofzoiets. Er is nog nog een board van me gejat, dus blijkbaar helpt het. (klop, klop, klop)
Als nu mijn nieuwe set gejat wordt, word ik echt para...
  donderdag 22 december 2005 @ 15:17:43 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33310327
Het probleem voor mij is....

De apen die jatten, dat zijn geen mensen uit de scene. Want mensen uit de scene, die hebben het GESPREK om niets van elkaar te jatten. Mensen die niet uit de scene komen, die houden van Flow. Mijn oude flows zien er dan in 1 x goed uit, want die zien er gewoon goed uit. Dan jatten ze misschien mijn uberplank, alleen omdat die ouwe meukbindingen erop zitten. Mijn brave plank zelf zal vanaf dat moment nooit meer ervaren waarvoor hij ontworpen is omdat zo'n lompe aap er dan mee gaat rutchen op een babyheuvel.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:29:25 #239
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33310715
hear, hear!

Wat een prutsers zijn die gasten eigenlijk.
pi_33311780
Uiteraard is het volop zaad dat je gear gejat wordt, maar valt dit niet onder een of andere standaard verzekering? Ben je op wintersport, dan valt het uiteraard onder je reisverzekering, maar hoe zit dit bij een bezoek aan ZM of landgraaf.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_33314821
Wat boeit het nu of het onder een verzekering valt? Iedereen moet gewoon eens met zijn poten van andermans shit afblijven.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:33:40 #242
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33316108
Het is gewoon kut, het erge is dat je er niets aan kunt doen. Als ze iets echt willen pakken ze het zoiezo wel. Met of zonder slot. Ik moet er niet aan denken dat iemand op mijn board van de babyheuvel afgaat. Respectloos voor mijn board! Zoetermeer valt niet onder de reisverzekwering dacht ik. Ik zal mijn verzekeringspapieren wel eens opzoeken.
pi_33318651
Maar een slot zorgt er net voor dat de paupers onder de paupers(ordinaire dieven op wintersport) net even gaan zoeken naar een ander board dat niet op slot staat. Dus het kan wel enigzins helpen. Maar als ze je board echt willen hebben helpt geen slot.

Trouwes iemand nog tips voor wat betere snowboardmagazines?
pi_33322451
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:40 schreef Thermo het volgende:
Wat boeit het nu of het onder een verzekering valt? Iedereen moet gewoon eens met zijn poten van andermans shit afblijven.
Wedden dat het jouw wel boeit of je na een dagje spelen je shit pleite is en dat je het uit eigen zak moet dokken of dat het verzekerd is.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:26:36 #245
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33325375
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:02 schreef Steven184 het volgende:
Maar een slot zorgt er net voor dat de paupers onder de paupers(ordinaire dieven op wintersport) net even gaan zoeken naar een ander board dat niet op slot staat. Dus het kan wel enigzins helpen. Maar als ze je board echt willen hebben helpt geen slot.

Trouwes iemand nog tips voor wat betere snowboardmagazines?
De taste of snowboarder mag. zijn de enige waar ik zo op kan komen eigenlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door TomF op 23-12-2005 14:53:19 ]
pi_33344272
Ik lees zelf de taste en het bevalt mij prima, lekker veel tekst alleen af en toe een beetje veel reisverhalen. Ikzelf lees liever over tricks of beschrijvingen van nieuwe producten (boardbag tests, board reviews, nieuwe gadgets etc.). Dat staat er ook wel in maar hoor maar ik vind zelf dat ze teveel pagina's tekst aan reisbeschrijvingen geven.
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:55:04 #247
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33344324
Gaat er volgende week nog iemand naar SW ZM? Zit er aan te denken om te gaan, zal alleen stervens druk zijn in de kerstvakantie?
pi_33345934
Ik ben 1 januari in Landgraaf, zou het dan druk zijn?
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:51:02 #249
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33348037
Zelfs remco Campert twijfelt tussen boerka en burqua.

(Ca | Mu)
pi_33351819
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:31 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Wedden dat het jouw wel boeit of je na een dagje spelen je shit pleite is en dat je het uit eigen zak moet dokken of dat het verzekerd is.
Natuurlijk natuurlijk, maar het principe zit me hoger, ander board heb ik wel. Het gaat mij er gewoon om dat ze van mijn spullen af moeten blijven.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:34 #251
28235 yoz
Every dog has his day!
pi_33356607
ik wilde hier dan maar even het grote goggle vraagstuk neerzetten, ik ben zelf hard op zoek en kwam tot de volgende brillen waar ik waarschijnlijk uit ga, kiezen..welke zouden jullie aanraden? richt prijs is 150 e, ik gebruik voor het gemak blue tomato prijzen.

1. Anon Halcyon 135 e

die verdomd lelijke straps die wil je natuurlijk niet, maar dat terzijde
lens: gold mirror

2. Anon Figment 150 e

lens: gold mirror

3. Dragon Mace 160e

lens:ionized

4. Oakley A-frame 160e

lens: fire

5. Oakley Crowbar 160e

lens: black iridium

6. Oakley Wisom 120e

Door z'n lensen valt ie eigenlijk net om m'n eisen heen , maar toch
lens: persimmon ----------fire=180e

7. Smith prodigy 140 e

lens: red+blue mirror

8. Spy Orbit 150e

lens: bronze/gold mirror

rest: of gaan we toch liever voor een Dragon DX, Electric EG1/EG5 of smith regulator allen met mirror glazen(120 e allemaal ofzo), en dan geld over houden voor een andere aankoop? Of zeg je juist als je dan toch veel pieken uitgeeft koop dan gelijk de allerdikste wisdom?

spui al je meningen en ervaringen, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen die een goed goggle willen kopen. Misschien vind je dat er nog een andere bij hoort, dan kun je dit natuurlijk ook aangeven!
How Far You Fall Doesn't Matter, It's How You Land!
pi_33365145
Dragon is natuurlijk de enige die met kop en schouders uitsteekt boven al dat andere prutspul .
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:01:16 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33370838
Ik heb met geen van de brillen ervaring. Zou een bekend merk nemen met het oog op extra lenzen en ik laat sinds ik met helm board de combi goggle/helm volledig van elkaar afhangen.

Overigens heb ik vandaag geinvesteerd in een demonteerbare sneeuwschep, om de backcountry uitrusting verder op peil te brengen. Goede shit, ouwe.
pi_33373972
zo weer terug uit St. Anton. De ganze woche pulversnee. Ik kom nog wel met een uitgebreider verhaal en foto's. Net 7 uur vol gas in me eentje terug geknald. Nu eerst aan t bier
pi_33393658
He Kentaro, verblijdt ons eens met mooie verhalen en foto's op deze saaie eerste kerstdag!

En wat betreft de aanschaf van een goggle:
Het is verstandig om eerst voor jezelf na te gaan of je van plan bent in de toekomst een helm aan te schaffen. Als dat het geval is kun je het beste kijken voor een helm die goed op een helm past. Onder andere de Yodai van Adidas is zo'n bril.
Verder is het natuurlijk zaak dat die bril ook goed past. Je moet er een hele dag mee om je kop lopen, dus een beetje comfort kan geen kwaad lijkt mij. Niet zomaar blind via internet bestellen dus.
Ook is het raadzaam om te kijken naar de beschikbaarheid van lenzen voor je goggle. Wat dat betreft springt Oakley er natuurlijk uit. Die heeft veruit de populairste brillen en dus ook de beste beschikbaarheid van lenzen. Niet dat je per se Oakley moet nemen, maar ik ken mensen die een goggle hebben gekocht, maar nergens beschikbare lenzen kunnen vinden.
Met deze punten in het achterhoofd zou je door je selectie brillen moeten gaan en kijken welke het beste is. Het is zelfs raadzaam misschien een wat goedkopere bril te nemen, zodat je er een extra lens bij kunt kopen.
pi_33398358

Lib-tech
pi_33400481

*stil* *verliefd*
pi_33401554
Ok, ik heb niet zoveel zin om te typen, na een 90 gangen kerstmenu. Maar ik heb wel een zooitje foto's.. er was superveel sneeuw. in St. Anton was 1 meter gevallen in twee dagen voordat we aankwamen en was nog goed bereikbaar. Verderop in Zurs en Lech was 3 meter gevallen en die pas was nog dire dagen dicht. We zijn de dag dat de weg weer open ging naar Lech gegaan. De laaste dag vd vakantie ging Rendl ook nog open. kortom overal was het vet poeder crossen. Maar wel de hele week stonden de zaailichten aan, want het was lawinelevel 4. Dat was dus wel oppassen en het was een aantal keer ook wel wat tricky.. Wat kan ik verder nog aan toevoegen, St. anton is een waanzinnig gebied met hele goede off-piste mogelijkheden en tja mijn boardje van 164 kwam goed van pas...

Oostenrijk binnen rijden, de weg zag er vanaf Stutgart ongeveer zo uit

St. Anton nach rechts

De parkeerplaats bij het appartement, Thermo was eral

Beetje door het bos crossen

Nog wat meer, op de eerste dag met weinig zicht

De weg naar Lech was weer open

Geen hond te bekennen in Lech en nog geen spoor gezet

Tja dat was de laatste foto, om een of andere reden wilde niemand meer stoppen om foto's te maken
pi_33401654
WTF... hoeveel first tracks heb je wel niet gezet?

Why heb je me niet wakker gemaakt in me groene bussie?
pi_33401892
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:20 schreef Thermo het volgende:
WTF... hoeveel first tracks heb je wel niet gezet?

Why heb je me niet wakker gemaakt in me groene bussie?
ik wilde je nog wakker maken maarja..... Hoeveel first tracks? Geen idee, heel veel. Maar in St. Anton waren er veel goede boarders en skiers, dus daar moest je wel steeds gekker en verder. Die gasten daar leven echt voor de poeder, veel engelse boarders ook.

In Lech en Stuben waren alleen wat verdwaalde toeristen. Maar vooral de laatste dag toen Rendl open ging was het echt waanzinnig. In Rendl waren we met vier boarders in het hele gebied. Het zou eigenlijk pas zaterdag open gaan (de Seizoensopening ) Maar we hadden van twee Oostenrijkse boarders gehoord dat de liften op vrijdag al open zouden gaan om testen oid. Dus we zijn met hun meegegaan en hebben van half negen tot half vijf dat hele gebied verspoord
  zondag 25 december 2005 @ 22:40:05 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33401958
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:14 schreef Kentaro het volgende:
Ok, ik heb niet zoveel zin om te typen, na een 90 gangen kerstmenu. Maar ik heb wel een zooitje foto's.. er was superveel sneeuw. in St. Anton was 1 meter gevallen in twee dagen voordat we aankwamen en was nog goed bereikbaar. Verderop in Zurs en Lech was 3 meter gevallen en die pas was nog dire dagen dicht. We zijn de dag dat de weg weer open ging naar Lech gegaan. De laaste dag vd vakantie ging Rendl ook nog open. kortom overal was het vet poeder crossen. Maar wel de hele week stonden de zaailichten aan, want het was lawinelevel 4. Dat was dus wel oppassen en het was een aantal keer ook wel wat tricky.. Wat kan ik verder nog aan toevoegen, St. anton is een waanzinnig gebied met hele goede off-piste mogelijkheden en tja mijn boardje van 164 kwam goed van pas...

Oostenrijk binnen rijden, de weg zag er vanaf Stutgart ongeveer zo uit
[afbeelding]

St. Anton nach rechts
[afbeelding]

De parkeerplaats bij het appartement, Thermo was eral
[afbeelding]

Beetje door het bos crossen
[afbeelding]

Nog wat meer, op de eerste dag met weinig zicht
[afbeelding]

De weg naar Lech was weer open
[afbeelding]

Geen hond te bekennen in Lech en nog geen spoor gezet
[afbeelding]

Tja dat was de laatste foto, om een of andere reden wilde niemand meer stoppen om foto's te maken
[afbeelding]
Rake shit, oude.
  zondag 25 december 2005 @ 22:40:43 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33401971
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:35 schreef Thermo het volgende:
[afbeelding]

Lib-tech
Hoe zijn de rijeigenschappen?
pi_33402582
Groeten uit Oostenrijk ook. Goede pistes in See en Kappl, maar geen nieuwe sneeuw. Wel heel mooi weer en mooie pistes, en poeder naast de pistes (met sporen, dat wel). Misschien valt er deze week nog wat.

Het is mijn derde jaar (en week) op een board, en het gaat erg goed! Werk aan goofy rijden en dan pirouettes kunnen draaien (met een beetje snelheid, niet op een oefenweitje ofzo), en een beetje springen. Denk dat ik erg vooruit ga deze week.

Mijn uitrusting is een huurboardje, geen idee wat eigenlijk. Een blauwe ! Ik verbaas me over het gemak waarmee jullie hier over dure spullen praten. Een bril van 160 E, die je maximaal drie weken per jaar opzet? WTF!
" there is nothing to not be amazed at "
pi_33402684
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:35 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Maar we hadden van twee Oostenrijkse boarders gehoord dat de liften op vrijdag al open zouden gaan om testen oid. Dus we zijn met hun meegegaan en hebben van half negen tot half vijf dat hele gebied verspoord
Zulke shit vergeet je niet meer
pi_33402702
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:40 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe zijn de rijeigenschappen?
Good Wood ouwe, what do you want more.
Maargoed ik vind de reclame gewoon vet.
Ik vind de Travis veel interessanter zelf
  zondag 25 december 2005 @ 23:19:57 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33402786
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:16 schreef Thermo het volgende:

[..]

Good Wood ouwe, what do you want more.
Maargoed ik vind de reclame gewoon vet.
Ik vind de Travis veel interessanter zelf
Die plank interesseerde me niet, ouwe.
  zondag 25 december 2005 @ 23:21:03 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33402816
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:11 schreef corc het volgende:
Groeten uit Oostenrijk ook. Goede pistes in See en Kappl, maar geen nieuwe sneeuw. Wel heel mooi weer en mooie pistes, en poeder naast de pistes (met sporen, dat wel). Misschien valt er deze week nog wat.

Het is mijn derde jaar (en week) op een board, en het gaat erg goed! Werk aan goofy rijden en dan pirouettes kunnen draaien (met een beetje snelheid, niet op een oefenweitje ofzo), en een beetje springen. Denk dat ik erg vooruit ga deze week.

Mijn uitrusting is een huurboardje, geen idee wat eigenlijk. Een blauwe ! Ik verbaas me over het gemak waarmee jullie hier over dure spullen praten. Een bril van 160 E, die je maximaal drie weken per jaar opzet? WTF!
3 weekjes is voor beginners
Daarbij gaat al het geld op aan snowboarden, kwaliteit mag wat kosten.
  maandag 26 december 2005 @ 11:03:38 #268
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_33409996
Gister terug gekomen van m'n eerste weekje boarden met een niet-huur board

Eerste zaterdag vanaf een uurtje of 12 de berg op gegaan en de hele middag in de sneeuwstormen pistes afgeweest. Dat was helaas ook gelijk de laatste dag sneeuw in Val Thorens. Rest van de week alleen maar zon gehad, wat op zich best lekker was, maar niet zo heel erg bevorderlijk voor de sneeuw. Naarmate de week vorderde werden de pistes steeds ijziger en kwam ik steeds meer stenen tegen.

Wel gelijk een mooie manier om te ontdekken dat een vers board wel beter werkt dan een huurboard. Volgens mij heb ik wel de nodige ijsplaten genomen waar ik op een huurboard best regelmatig onderuit op zou zijn gegaan. Daar heb ik bij m'n Baron eigenlijk geen last mee gehad.

Wat ik geleerd heb is dat ik voor het instappen van de lift de high-backs van m'n Missons moet inklappen. De liften daaro waren best laag bij het in- en uitstappen, wat best pijnlijke situaties heeft opgeleverd.
En de onderkant van m'n board is best hard toe aan een opknapbeurt..

Kan iemand me vertellen waar ik daar de juiste info over kan vinden?
Dat is natuurlijk wel iets wat ik zelf ook goed wil kunnen
pi_33410775
Het is eigenlijk heel kort door de bocht:
1. waxen kan je prima zelf doen, daar is geen grap aan gewoon ff de manual van ultimate-snowboarding lezen.
2. gaten in je belag opvullen (met p-tex) is al een lastiger klusje omdat je voor goede hechting geen vuil mag hebben in de gaten en ook moet voorkomen dat er 'roet' vormt bij het verbranden van de P-tex.
3. kanten slijpe is het moeilijkst van de drie. Er staat ook op ultimate-snowboard.nl een handleidig als je het zelf wil proberen maar vergeet niet dat als je het verneukt dat je dan je bord kan vernaggelen.

Ik zou dan ook gewoon de boel ff langsbrengen bij een boardshop voor een totale servicebeurt. Kost je 25 eu ofzo maar dan gebeurt het wel goed en als 'onderhoudsleek' aan stap 2 of 3 beginnen is denk ik niet erg aan te raden. Ik ken sowieso weinig mensen die ook echt zelf boards slijpen daar is de apparatuur om het goed te doen gewoon te duur voor (en die heeft een boardshop wel).

Maar ontopic!
Nog twee daagjes en dan is het richting la plagne waar het eindelijk wat begint te sneeuwen . Nadeel: de temperatuur ligt overdag tussen de -15 en -20 met gevoelstemperatuur -25/-30

Iemand ervaring met deze temperaturen en vooral met manieren om je hoofd goed te beschermen tegen deze ellende?
pi_33413854
Bivakmuts? Dikke muts en goggle op en dan kun je denk ik wel vooruitkomen.
pi_33414138
Ik heb afgelopen jaar ook in La Plagne gezeten, met ongeveer dezelfde gevoelstemperatuur. Als het een beetje zonnig is, is het prima te doen hoor. Alleen sommige stoeltjesliften zijn ijzig koud. Dat moet je maar even doorbijten. Verder natuurlijk het gebruiikelijke werk van een goggle, muts/helm en sjaal om. En natuurlijk flink bezig zijn met boarden, want dan verbrand je veel en genereer je warmte.

He BrakkeAap, welkom terug zou ik zeggen. Qua onderhoud moet je even nagaan hoe diep de krassen zijn. Ik denk dat het in ieder geval verstandig is je board even bij een shop binnen te gooien voor onderhoud. Maar euh, wanneer staat de volgende trip in de planning?
pi_33417718
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
  maandag 26 december 2005 @ 17:31:04 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33418122
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:08 schreef Kentaro het volgende:
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.
pi_33418258
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:31 schreef XL het volgende:

[..]

Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.
samengevat; XL is erbij
  maandag 26 december 2005 @ 18:04:24 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33418700
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:37 schreef Kentaro het volgende:

[..]

samengevat; XL is erbij
Zijn er trouwens goede rolski-loipes in Gerlos en houden ze die een beetje sneeuwvrij. Ik heb geen trek in een baggergebied dat de hele tijd ondersneeuwt.

[ Bericht 1% gewijzigd door XL op 26-12-2005 18:05:43 (met een t ouwe) ]
pi_33421461
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:08 schreef Kentaro het volgende:
Ik, 27 januari kan ik gewoon vertrekken. En ik ben het hier kotsbeu
Drijfveer om mijn afstuderen wat extra vaart nog te geven
  maandag 26 december 2005 @ 23:55:49 #277
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_33426943
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport en snowboarden..

Heb beginners/instap spul gekocht.. heb maar gehouden bij de wat budget merk: Rehall

En ook geen dure goggles van 150 euro zoals in dit topic, maar gewoon goedkope Sinners van 30 euro, voor een beginner

Hopelijk ga ik veel plezier beleven, heel thuis komen en volgend jaar weer
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:31:37 #278
71115 Rnej
I walk the line
pi_33428036
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:55 schreef Wuder het volgende:

Heb beginners/instap spul gekocht.. heb maar gehouden bij de wat budget merk: Rehall

En ook geen dure goggles van 150 euro zoals in dit topic, maar gewoon goedkope Sinners van 30 euro, voor een beginner

rehall is een prima merk hoor beetje te warme broeken naar mijn smaak, maar als je van jezelf niet zo heel warmbloeding bent zegmaar, dan is rehall best lekker
en sinner is ook niet veel mis mee veel plezier

btw, ik ga de 2e week van februari, nu nog een leuk reisje boeken (nog mensen die meewillen, we zijn maar met z'n 2en :S)
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:04:58 #279
137163 TomF
Snowaholic!
pi_33432880
Hoera, de kerstdagen weer doorgekomen. Heb oa een boardlock gekregen. Erg blij mee na de berichten hier. Nu is het toeleven naar de wintersport.. Nog minder dan anderhalve maand!
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:41:02 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33437891
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:55 schreef Wuder het volgende:

Wanneer ga je en waar naartoe?
Beginnersspul is prima voor beginners, we pleiten er maar al te vaak voor om vooral geen spul te kopen dat beter is dan jezelf. Dat de snowboardverzameling van de verstokte topicbezoekers wat de spuigaten uitloopt is puur een gevolg van teveel liefhebberij en al het geld wat binnenkomt investeren in de uitrusting.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:08:36 #281
71115 Rnej
I walk the line
pi_33438760
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:41 schreef XL het volgende:

[..]
Dat de snowboardverzameling van de verstokte topicbezoekers wat de spuigaten uitloopt is puur een gevolg van teveel liefhebberij en al het geld wat binnenkomt investeren in de uitrusting.
*kijkt naar kast....*

ziet Driver X 05/06 staan, complete Ronin outfit....

shit...
pi_33439929
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:04 schreef XL het volgende:

[..]

Zijn er trouwens goede rolski-loipes in Gerlos en houden ze die een beetje sneeuwvrij. Ik heb geen trek in een baggergebied dat de hele tijd ondersneeuwt.
Gerlos is voor Rolskiers wat Mekka is voor Moslims en Lourdes voor Katholieken. Je moet als Rolskier eenmaal de pelgrimstocht naar Gerlos gemaakt hebben.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:46:58 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33440012
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:43 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Gerlos is voor Rolskiers wat Mekka is voor Moslims en Lourdes voor Katholieken. Je moet als Rolskier eenmaal de pelgrimstocht naar Gerlos gemaakt hebben.
Nooit geweten!
pi_33448018
Zo vandaag nog even langs duijvestijn geweest voor de laatste inkopen (Burton Slimline rijker ) en nu klaarmaken voor het vertrek donderdag. Er valt al een paar centimeter sneeuw komende dagen nu maar hopen dat et wat door zet want het is maar 40 cm nu op de gletsjer .

Tip trouwens voor de liefhebbers; duijvestein bestaat 50 jaar dus ze hebben deze week en volgende week 10% korting op het GEHELE assortiment in alle winkels. Erg de moeite dus als je nog 05/06 materiaal hebben wil met een leuke korting.

Ook hebben ze nog andere aanbiedinkjes ik zag oa RED helmen van de serie van vorig jaar van 150 voor 75 euro bij den haag uithof.
pi_33453912
Duijvestijn, waar zit die ook alweer?
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:54:08 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33455721
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:00 schreef Steven184 het volgende:
Duijvestijn, waar zit die ook alweer?
Den Haag, snowdome
Den Haag, ergens achter het vredespaleis
Landgraaf, snowworld
Zoetermeer, snowworld
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:46:56 #287
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_33457335
Okee buiten de discussie dat stootstrips/bumpers ontzettend lelijk zijn:

ik heb op het US forum gelezen dat de woodcore niet zover doorloopt in de nose/tail en dus zal een gaatje boren geen verdere schadelijke gevolgen hebben??
__-*-__
  woensdag 28 december 2005 @ 00:02:20 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33457770
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:46 schreef No-Li-Ta het volgende:
Okee buiten de discussie dat stootstrips/bumpers ontzettend lelijk zijn:

ik heb op het US forum gelezen dat de woodcore niet zover doorloopt in de nose/tail en dus zal een gaatje boren geen verdere schadelijke gevolgen hebben??
Het gaat inderdaad om de eerste centimeter van je nose/tail, een gaatje daarin heeft geen invloed op de rijeigenschappen van de plank. Zo'n gaatje is ongeveer een centimeter breed en nadeel zul je alleen ondervinden bij het verwijderen van de bumper, dan zit er een gat in je plank en gaan mensen vragen waarom het is. In het slechtste geval hapt het in de poeder, maar ik kan het me amper voorstellen. Het is overigens wel het hout waar je in boort. Er loopt daar ook gewoon hout door de plank. Dat verliest zijn eigenschappen niet door een klein gaatje. Je kunt vaak bij snowworld wel boards vinden waar de bumpers af zijn (afgelopen week nog eentje gehuurd zelfs! ).

De vraag blijft wel waarom je bumpers wil, want het nut is echt nul. Als je zo hard botst dat er zonder bumper schade ontstaat, dan ontstaat die schade met bumper ook wel. Een stukje plastic voorkomt geen schade in een stalen rand. Daarbij moet een botsing waarbij je je staalkant om zeep helpt wel dermate ongelukkig zijn dat het board het laatste is waar ik me zorgen over zou maken.
  woensdag 28 december 2005 @ 00:09:52 #289
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_33458046
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:41 schreef XL het volgende:

[..]

Wanneer ga je en waar naartoe?
Beginnersspul is prima voor beginners, we pleiten er maar al te vaak voor om vooral geen spul te kopen dat beter is dan jezelf. Dat de snowboardverzameling van de verstokte topicbezoekers wat de spuigaten uitloopt is puur een gevolg van teveel liefhebberij en al het geld wat binnenkomt investeren in de uitrusting.
Ik ga 29 december 10 dagen naar Risoul.. ben benieuwd
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 28 december 2005 @ 00:39:20 #290
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33458835
Ik wil wel bumpers aan de (zij)kanten van mijn board, spaart me heel wat handschoenen uit
  woensdag 28 december 2005 @ 10:09:04 #291
71115 Rnej
I walk the line
pi_33463031
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:39 schreef 360sjors het volgende:
Ik wil wel bumpers aan de (zij)kanten van mijn board, spaart me heel wat handschoenen uit
koop een burton dominant slick...?
pi_33463417
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

koop een burton dominant slick...?
Forum street dweller
  woensdag 28 december 2005 @ 10:40:00 #293
71115 Rnej
I walk the line
pi_33463620
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

Forum street dweller
whehe

ik breek beide plankjes in 2en als tandenstokertjes, doe mij maar een echt snowboard
  woensdag 28 december 2005 @ 10:41:25 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33463657
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:39 schreef 360sjors het volgende:
  woensdag 28 december 2005 @ 11:04:25 #295
34597 NickNEC
reality or a dream ..
pi_33464152
wat is eigenlijk de beste indoor baan, om een cursus snowboarden te nemen (voor beginners)

snowworld (landgraaf of zoetermeer), snowplanet, snowdome, .. en ..?

Ik woon redelijk centraal, dus ben echt benieuwd welke baan jullie adviseren en waarom? misschien ervaringen?
[[ Love is when you don wont to go to sleep because reality is better than a dreaM ]]
klik hier... !
  woensdag 28 december 2005 @ 11:16:00 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33464475
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:04 schreef NickNEC het volgende:
wat is eigenlijk de beste indoor baan, om een cursus snowboarden te nemen (voor beginners)

Ik woon redelijk centraal, dus ben echt benieuwd welke baan jullie adviseren en waarom? misschien ervaringen?
Voor lessen heb je gewoon pech of mazzel met je docenten.
Als baan is Landgraaf de mooiste, want dat is de langste piste. Heeft het beste park en de steilste piste. De sneeuwkwaliteit is er goed.
pi_33464843
Beste snowboard vrinden

Na 7 jaar op huurboardjes rijden eindelijk mijn eigen board gekocht namelijk een rossignol scope voor 300 e-tjes incl bindingen:

Ik weet niet het type van de bindingen, er staat alleen 'rossignol unit series op'

Ik had graag uw ongezouten mening over dit board
Stoer en ruig maar net geen tuig
  woensdag 28 december 2005 @ 11:35:22 #298
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33465018
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:04 schreef NickNEC het volgende:

Ik ben 's avonds nog geweest op 1e kerstdag in Zoetermeer. Was er al een tijdje niet meer geweest. De laatste keren elke keer in Landgraaf. Volgende keer maar weer een lange rit naar Landgraaf.

Wilde beetje oefenen met fakey e.d. maar de baan is er veel te hobbelig voor om te proberen. Dan heb ik het nog niet over de ijsplaten onderaan. Op een dag dat er bijna geen mensen zijn geweest (webcam in de gaten gehouden).
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:37:57 #299
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33465098
Oja als je wat koopt in de nieuwe winkel van Protest in Utrecht krijg je een toolkitje en een DVD met al hun Nederlandse Riders kado. Is nog best wel aangenaam om naar te kijken.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 28 december 2005 @ 11:38:24 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33465109
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef hoppla het volgende:
Beste snowboard vrinden

Na 7 jaar op huurboardjes rijden eindelijk mijn eigen board gekocht namelijk een rossignol scope voor 300 e-tjes incl bindingen:

[afbeelding]

Ik weet niet het type van de bindingen, er staat alleen 'rossignol unit series op'

Ik had graag uw ongezouten mening over dit board
Rossignol maakt erg goede planken, maar dit is wel een beginnersplank hoor. Met 7 jaar snowboardervaring ga je hier niet meer op groeien. Deze plank is waarschijnlijk gelijkwaardig aan de planken die je de afgelopen 7 jaar in het verhuur hebt gekregen. De plank is absoluut prima, maar toch beter geschikt voor de mensen die beginnen met snowboarden.
pi_33465188
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef XL het volgende:

[..]

Rossignol maakt erg goede planken, maar dit is wel een beginnersplank hoor. Met 7 jaar snowboardervaring ga je hier niet meer op groeien. Deze plank is waarschijnlijk gelijkwaardig aan de planken die je de afgelopen 7 jaar in het verhuur hebt gekregen. De plank is absoluut prima, maar toch beter geschikt voor de mensen die beginnen met snowboarden.
tja, om eerlijk te zijn wilden we moeder niet meer euro's neerleggen
Stoer en ruig maar net geen tuig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')