quote:Op woensdag 21 december 2005 20:19 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wie heeft er stootstrips / bumpers op zn board gemonteerd?
Komakie, gelook ik. Maar die is nu op vakantie.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:19 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wie heeft er stootstrips / bumpers op zn board gemonteerd?
Oeh een mede Raven rijderquote:Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef TomF het volgende:
Hierna een witte Burton Raven 159 met Burton Cartels
het plaatje moet ergens online staan, vervolgens kun je linken naar de afbeeldingquote:Op woensdag 21 december 2005 23:27 schreef PatrickAlavi het volgende:
Hoe plaats je nou afbeeldingen?
Mail ze maar, dan zet ik ze morgen wel voor je online. Adres in mijn profiel is hiervoor geschikt.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
nou laat dan maar, hoe ik het online kan zetten weet ik ook niet
tip: www.photobucket.comquote:Op woensdag 21 december 2005 23:36 schreef PatrickAlavi het volgende:
nou laat dan maar, hoe ik het online kan zetten weet ik ook niet
Ik heb er niet voor niets "volgens mij" achter gezet...quote:Op woensdag 21 december 2005 19:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Doe me een lol en post Volcom niet in dat lijstje![]()
Kijk maar eens op de website, daar profileren ze zichzelf heel duidelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:54 schreef Nellid het volgende:
[..]
Ik heb er niet voor niets "volgens mij" achter gezet...
Maar vanwaar de verontwaardiging?
Sja mijn indoor ervaring is precies één keer keer vier uurtjes in Spaarnwoude indoor maar het viel inderdaad al meteen op dat ik ineens bijna geen last meer had van de ijsplaten die je er normaal aantreft (kan dus ook zijn dat et er niet ijzig was plotseling maar gezien mijn ervaringen daar is dat absoluut onmogelijkquote:Op woensdag 21 december 2005 22:19 schreef TomF het volgende:
Mijn Raven is gewoon ideaal voor mij. Je moet van dit type board houden. Lekker stijf maar niet onhandelbaar als je je best doet. Ik board zoiezo erg krachtig en heb liever niet het idee dat ik op een vel papier glij.
Ben ook alleen nog maar indoor geweest en dat is me zeer goed bevallen. Zeker in de bocht pakt het board als een gek. Toen ik voor de eerste keer de raven onder mijn voeten had ging ik juist onderuit omdat ik niet had verwacht dat hij zo goed zou pakken op ijzige stukken (Mijn vorige board gleed gewoon recht door).
Wat zijn jouw ervaringen met het board? Over het algemeen hoor je niet veel over de Raven. Jammer..
Hebben jullie wel eerder op nieuwe planken gereden, want ik kan me voorstellen dat huurplanken nogal bot worden uitgeleverd. Als je dan een keer een degelijke plank hebt lijkt alles op grip. Eigenlijk is de hoeveelheid grip op ijs niet iets wat je direct aan een plank toe kan schrijven. Al zal het op een stijve plank toch makkelijker zijn dan op een flexibele.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Sja mijn indoor ervaring is precies één keer keer vier uurtjes in Spaarnwoude indoor maar het viel inderdaad al meteen op dat ik ineens bijna geen last meer had van de ijsplaten die je er normaal aantreft (kan dus ook zijn dat et er niet ijzig was plotseling maar gezien mijn ervaringen daar is dat absoluut onmogelijk). Verder heb ik eigenlijk nog niet zo heel veel gemerkt (ik ben dan ook geen echte freestyler dus indoor voer ik ook al weinig uit). Verdere ervaringen post ik hier na la plagne wel. Ik heb btw de 04/05 versie.
Eerste bochtjes op m'n Picto was dramaquote:Op donderdag 22 december 2005 10:24 schreef XL het volgende:
[..]
Hebben jullie wel eerder op nieuwe planken gereden, want ik kan me voorstellen dat huurplanken nogal bot worden uitgeleverd. Als je dan een keer een degelijke plank hebt lijkt alles op grip. Eigenlijk is de hoeveelheid grip op ijs niet iets wat je direct aan een plank toe kan schrijven. Al zal het op een stijve plank toch makkelijker zijn dan op een flexibele.
Het is net anders ja, het kijkt meer naar stijl dan al die andere merken in dat rijtje van je.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:06 schreef Nellid het volgende:
"Volcom | Youth Against Establishment"
Aha, maar dit is dus wel een mooi voorbeeld n.a.v. de discussie... Ik heb toevallig 2 a 3 weken geleden een Volcom jas gekocht, geen flauw benul wat voor merk het was. Mij is toen verteld dat het van oorsprong een skateboard merk was dat net even iets anders was dan de rest. De rits net iets anders, de zakken net iets anders etc.
Maar ik vond het gewoon een mooie en niet al te dure jas... Heb er toen ook nog een aangehad van SB, maar toch voor die van Volcom gekozen omdat ie eigenlijk toch wel iets ander was
volcom maakt idd ook best mooie spullen.. vaak kleine leuke details, stiksels e.d.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:06 schreef Nellid het volgende:
"Volcom | Youth Against Establishment"
Aha, maar dit is dus wel een mooi voorbeeld n.a.v. de discussie... Ik heb toevallig 2 a 3 weken geleden een Volcom jas gekocht, geen flauw benul wat voor merk het was. Mij is toen verteld dat het van oorsprong een skateboard merk was dat net even iets anders was dan de rest. De rits net iets anders, de zakken net iets anders etc.
Maar ik vond het gewoon een mooie en niet al te dure jas... Heb er toen ook nog een aangehad van SB, maar toch voor die van Volcom gekozen omdat ie eigenlijk toch wel iets ander was
quote:Op donderdag 22 december 2005 12:56 schreef Thermo het volgende:
Vriend van mij zijn nieuwe gear is gisteren gestolen @ botrop
Ik kan er zo kwaad om worden
Blijf verdomme eens van iemand zijn gear af, heb een beetje respect.
Ze hebben daar toen ik aan het apres-boarden was mijn tas ook een keer op de kop gezet. Ik heb gewoon teveel spullen mee om zo'n kluisje kwijt te kunnen. Gelukkig had ik alle waardevolle spullen bij me en hebben ze niets meegenomen.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:56 schreef Thermo het volgende:
Vriend van mij zijn nieuwe gear is gisteren gestolen @ botrop
Ik kan er zo kwaad om worden
Blijf verdomme eens van iemand zijn gear af, heb een beetje respect.
Mooiquote:Op donderdag 22 december 2005 13:17 schreef pRUTsGER het volgende:
die gasten zorgen ook wel voor leuke situaties
Zo was er laatst een live optreden van een typisch apres-ski-hut-bandje, je weet wel met lederhosen etc...
En een paar gasten die de tafel alvats vol hadden staan met bier, maar al te bezopen waren om nog een slok te kunnen nemen, gingen op de banken mee staan dansen.
We hebben nog bijna een wedje gelegd, of eerst de bank door zou zakken, of er iemand op de tafel en over het bier zou vallen. Voordat we konden inzetten gebeurde het tweede al
Wedden dat het jouw wel boeit of je na een dagje spelen je shit pleite is en dat je het uit eigen zak moet dokken of dat het verzekerd is.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:40 schreef Thermo het volgende:
Wat boeit het nu of het onder een verzekering valt? Iedereen moet gewoon eens met zijn poten van andermans shit afblijven.
De taste of snowboarder mag. zijn de enige waar ik zo op kan komen eigenlijk..quote:Op donderdag 22 december 2005 20:02 schreef Steven184 het volgende:
Maar een slot zorgt er net voor dat de paupers onder de paupers(ordinaire dieven op wintersport) net even gaan zoeken naar een ander board dat niet op slot staat. Dus het kan wel enigzins helpen. Maar als ze je board echt willen hebben helpt geen slot.
Trouwes iemand nog tips voor wat betere snowboardmagazines?
Natuurlijk natuurlijk, maar het principe zit me hoger, ander board heb ik wel. Het gaat mij er gewoon om dat ze van mijn spullen af moeten blijven.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:31 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Wedden dat het jouw wel boeit of je na een dagje spelen je shit pleite is en dat je het uit eigen zak moet dokken of dat het verzekerd is.
ik wilde je nog wakker maken maarja..... Hoeveel first tracks? Geen idee, heel veel. Maar in St. Anton waren er veel goede boarders en skiers, dus daar moest je wel steeds gekker en verder. Die gasten daar leven echt voor de poeder, veel engelse boarders ook.quote:Op zondag 25 december 2005 22:20 schreef Thermo het volgende:
WTF... hoeveel first tracks heb je wel niet gezet?
Why heb je me niet wakker gemaakt in me groene bussie?
Rake shit, oude.quote:Op zondag 25 december 2005 22:14 schreef Kentaro het volgende:
Ok, ik heb niet zoveel zin om te typen, na een 90 gangen kerstmenu. Maar ik heb wel een zooitje foto's.. er was superveel sneeuw. in St. Anton was 1 meter gevallen in twee dagen voordat we aankwamen en was nog goed bereikbaar. Verderop in Zurs en Lech was 3 meter gevallen en die pas was nog dire dagen dicht. We zijn de dag dat de weg weer open ging naar Lech gegaan. De laaste dag vd vakantie ging Rendl ook nog open. kortom overal was het vet poeder crossen. Maar wel de hele week stonden de zaailichten aan, want het was lawinelevel 4. Dat was dus wel oppassen en het was een aantal keer ook wel wat tricky.. Wat kan ik verder nog aan toevoegen, St. anton is een waanzinnig gebied met hele goede off-piste mogelijkheden en tja mijn boardje van 164 kwam goed van pas...
Oostenrijk binnen rijden, de weg zag er vanaf Stutgart ongeveer zo uit
[afbeelding]
St. Anton nach rechts
[afbeelding]
De parkeerplaats bij het appartement, Thermo was eral
[afbeelding]
Beetje door het bos crossen
[afbeelding]
Nog wat meer, op de eerste dag met weinig zicht
[afbeelding]
De weg naar Lech was weer open
[afbeelding]
Geen hond te bekennen in Lech en nog geen spoor gezet
[afbeelding]
Tja dat was de laatste foto, om een of andere reden wilde niemand meer stoppen om foto's te maken
[afbeelding]
Hoe zijn de rijeigenschappen?quote:
Zulke shit vergeet je niet meerquote:Op zondag 25 december 2005 22:35 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Maar we hadden van twee Oostenrijkse boarders gehoord dat de liften op vrijdag al open zouden gaan om testen oid. Dus we zijn met hun meegegaan en hebben van half negen tot half vijf dat hele gebied verspoord![]()
Good Wood ouwe, what do you want more.quote:
Die plank interesseerde me niet, ouwe.quote:Op zondag 25 december 2005 23:16 schreef Thermo het volgende:
[..]
Good Wood ouwe, what do you want more.
Maargoed ik vind de reclame gewoon vet.
Ik vind de Travis veel interessanter zelf
3 weekjes is voor beginnersquote:Op zondag 25 december 2005 23:11 schreef corc het volgende:
Groeten uit Oostenrijk ook. Goede pistes in See en Kappl, maar geen nieuwe sneeuw. Wel heel mooi weer en mooie pistes, en poeder naast de pistes (met sporen, dat wel). Misschien valt er deze week nog wat.
Het is mijn derde jaar (en week) op een board, en het gaat erg goed! Werk aan goofy rijden en dan pirouettes kunnen draaien (met een beetje snelheid, niet op een oefenweitje ofzo), en een beetje springen. Denk dat ik erg vooruit ga deze week.
Mijn uitrusting is een huurboardje, geen idee wat eigenlijk. Een blauwe! Ik verbaas me over het gemak waarmee jullie hier over dure spullen praten. Een bril van 160 E, die je maximaal drie weken per jaar opzet? WTF!
Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.quote:Op maandag 26 december 2005 17:08 schreef Kentaro het volgende:
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
samengevat; XL is erbijquote:Op maandag 26 december 2005 17:31 schreef XL het volgende:
[..]
Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.
Zijn er trouwens goede rolski-loipes in Gerlos en houden ze die een beetje sneeuwvrij. Ik heb geen trek in een baggergebied dat de hele tijd ondersneeuwt.quote:
Ik, 27 januari kan ik gewoon vertrekken. En ik ben het hier kotsbeuquote:Op maandag 26 december 2005 17:08 schreef Kentaro het volgende:
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
rehall is een prima merk hoorquote:Op maandag 26 december 2005 23:55 schreef Wuder het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport en snowboarden..
Heb beginners/instap spul gekocht.. heb maar gehouden bij de wat budget merk: Rehall
En ook geen dure goggles van 150 euro zoals in dit topic, maar gewoon goedkope Sinners van 30 euro, voor een beginner
Hopelijk ga ik veel plezier beleven, heel thuis komen en volgend jaar weer
Wanneer ga je en waar naartoe?quote:Op maandag 26 december 2005 23:55 schreef Wuder het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport en snowboarden..
Heb beginners/instap spul gekocht.. heb maar gehouden bij de wat budget merk: Rehall
En ook geen dure goggles van 150 euro zoals in dit topic, maar gewoon goedkope Sinners van 30 euro, voor een beginner
Hopelijk ga ik veel plezier beleven, heel thuis komen en volgend jaar weer
*kijkt naar kast....*quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:41 schreef XL het volgende:
[..]
Dat de snowboardverzameling van de verstokte topicbezoekers wat de spuigaten uitloopt is puur een gevolg van teveel liefhebberij en al het geld wat binnenkomt investeren in de uitrusting.
Gerlos is voor Rolskiers wat Mekka is voor Moslims en Lourdes voor Katholieken. Je moet als Rolskier eenmaal de pelgrimstocht naar Gerlos gemaakt hebben.quote:Op maandag 26 december 2005 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn er trouwens goede rolski-loipes in Gerlos en houden ze die een beetje sneeuwvrij. Ik heb geen trek in een baggergebied dat de hele tijd ondersneeuwt.
Nooit geweten!quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:43 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Gerlos is voor Rolskiers wat Mekka is voor Moslims en Lourdes voor Katholieken. Je moet als Rolskier eenmaal de pelgrimstocht naar Gerlos gemaakt hebben.
Den Haag, snowdomequote:Op dinsdag 27 december 2005 22:00 schreef Steven184 het volgende:
Duijvestijn, waar zit die ook alweer?
Het gaat inderdaad om de eerste centimeter van je nose/tail, een gaatje daarin heeft geen invloed op de rijeigenschappen van de plank. Zo'n gaatje is ongeveer een centimeter breed en nadeel zul je alleen ondervinden bij het verwijderen van de bumper, dan zit er een gat in je plank en gaan mensen vragen waarom het is. In het slechtste geval hapt het in de poeder, maar ik kan het me amper voorstellen. Het is overigens wel het hout waar je in boort. Er loopt daar ook gewoon hout door de plank. Dat verliest zijn eigenschappen niet door een klein gaatje. Je kunt vaak bij snowworld wel boards vinden waar de bumpers af zijn (afgelopen week nog eentje gehuurd zelfs!quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:46 schreef No-Li-Ta het volgende:
Okee buiten de discussie dat stootstrips/bumpers ontzettend lelijk zijn:
ik heb op het US forum gelezen dat de woodcore niet zover doorloopt in de nose/tail en dus zal een gaatje boren geen verdere schadelijke gevolgen hebben??
Ik ga 29 december 10 dagen naar Risoul.. ben benieuwdquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:41 schreef XL het volgende:
[..]
Wanneer ga je en waar naartoe?
Beginnersspul is prima voor beginners, we pleiten er maar al te vaak voor om vooral geen spul te kopen dat beter is dan jezelf. Dat de snowboardverzameling van de verstokte topicbezoekers wat de spuigaten uitloopt is puur een gevolg van teveel liefhebberij en al het geld wat binnenkomt investeren in de uitrusting.
koop een burton dominant slick...?quote:Op woensdag 28 december 2005 00:39 schreef 360sjors het volgende:
Ik wil wel bumpers aan de (zij)kanten van mijn board, spaart me heel wat handschoenen uit![]()
Forum street dwellerquote:
quote:Op woensdag 28 december 2005 00:39 schreef 360sjors het volgende:
Ik wil wel bumpers aan de (zij)kanten van mijn board, spaart me heel wat handschoenen uit![]()
Voor lessen heb je gewoon pech of mazzel met je docenten.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:04 schreef NickNEC het volgende:
wat is eigenlijk de beste indoor baan, om een cursus snowboarden te nemen (voor beginners)
snowworld (landgraaf of zoetermeer), snowplanet, snowdome, .. en ..?
Ik woon redelijk centraal, dus ben echt benieuwd welke baan jullie adviseren en waarom? misschien ervaringen?
Ik ben 's avonds nog geweest op 1e kerstdag in Zoetermeer. Was er al een tijdje niet meer geweest. De laatste keren elke keer in Landgraaf. Volgende keer maar weer een lange rit naar Landgraaf.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:04 schreef NickNEC het volgende:
wat is eigenlijk de beste indoor baan, om een cursus snowboarden te nemen (voor beginners)
snowworld (landgraaf of zoetermeer), snowplanet, snowdome, .. en ..?
Ik woon redelijk centraal, dus ben echt benieuwd welke baan jullie adviseren en waarom? misschien ervaringen?
Rossignol maakt erg goede planken, maar dit is wel een beginnersplank hoor. Met 7 jaar snowboardervaring ga je hier niet meer op groeien. Deze plank is waarschijnlijk gelijkwaardig aan de planken die je de afgelopen 7 jaar in het verhuur hebt gekregen. De plank is absoluut prima, maar toch beter geschikt voor de mensen die beginnen met snowboarden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef hoppla het volgende:
Beste snowboard vrinden![]()
Na 7 jaar op huurboardjes rijden eindelijk mijn eigen board gekocht namelijk een rossignol scope voor 300 e-tjes incl bindingen:
[afbeelding]
Ik weet niet het type van de bindingen, er staat alleen 'rossignol unit series op'
Ik had graag uw ongezouten mening over dit board![]()
tja, om eerlijk te zijn wilden we moeder niet meer euro's neerleggenquote:Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef XL het volgende:
[..]
Rossignol maakt erg goede planken, maar dit is wel een beginnersplank hoor. Met 7 jaar snowboardervaring ga je hier niet meer op groeien. Deze plank is waarschijnlijk gelijkwaardig aan de planken die je de afgelopen 7 jaar in het verhuur hebt gekregen. De plank is absoluut prima, maar toch beter geschikt voor de mensen die beginnen met snowboarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |