abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:34 #251
28235 yoz
Every dog has his day!
pi_33356607
ik wilde hier dan maar even het grote goggle vraagstuk neerzetten, ik ben zelf hard op zoek en kwam tot de volgende brillen waar ik waarschijnlijk uit ga, kiezen..welke zouden jullie aanraden? richt prijs is 150 e, ik gebruik voor het gemak blue tomato prijzen.

1. Anon Halcyon 135 e

die verdomd lelijke straps die wil je natuurlijk niet, maar dat terzijde
lens: gold mirror

2. Anon Figment 150 e

lens: gold mirror

3. Dragon Mace 160e

lens:ionized

4. Oakley A-frame 160e

lens: fire

5. Oakley Crowbar 160e

lens: black iridium

6. Oakley Wisom 120e

Door z'n lensen valt ie eigenlijk net om m'n eisen heen , maar toch
lens: persimmon ----------fire=180e

7. Smith prodigy 140 e

lens: red+blue mirror

8. Spy Orbit 150e

lens: bronze/gold mirror

rest: of gaan we toch liever voor een Dragon DX, Electric EG1/EG5 of smith regulator allen met mirror glazen(120 e allemaal ofzo), en dan geld over houden voor een andere aankoop? Of zeg je juist als je dan toch veel pieken uitgeeft koop dan gelijk de allerdikste wisdom?

spui al je meningen en ervaringen, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen die een goed goggle willen kopen. Misschien vind je dat er nog een andere bij hoort, dan kun je dit natuurlijk ook aangeven!
How Far You Fall Doesn't Matter, It's How You Land!
pi_33365145
Dragon is natuurlijk de enige die met kop en schouders uitsteekt boven al dat andere prutspul .
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:01:16 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33370838
Ik heb met geen van de brillen ervaring. Zou een bekend merk nemen met het oog op extra lenzen en ik laat sinds ik met helm board de combi goggle/helm volledig van elkaar afhangen.

Overigens heb ik vandaag geinvesteerd in een demonteerbare sneeuwschep, om de backcountry uitrusting verder op peil te brengen. Goede shit, ouwe.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33373972
zo weer terug uit St. Anton. De ganze woche pulversnee. Ik kom nog wel met een uitgebreider verhaal en foto's. Net 7 uur vol gas in me eentje terug geknald. Nu eerst aan t bier
pi_33393658
He Kentaro, verblijdt ons eens met mooie verhalen en foto's op deze saaie eerste kerstdag!

En wat betreft de aanschaf van een goggle:
Het is verstandig om eerst voor jezelf na te gaan of je van plan bent in de toekomst een helm aan te schaffen. Als dat het geval is kun je het beste kijken voor een helm die goed op een helm past. Onder andere de Yodai van Adidas is zo'n bril.
Verder is het natuurlijk zaak dat die bril ook goed past. Je moet er een hele dag mee om je kop lopen, dus een beetje comfort kan geen kwaad lijkt mij. Niet zomaar blind via internet bestellen dus.
Ook is het raadzaam om te kijken naar de beschikbaarheid van lenzen voor je goggle. Wat dat betreft springt Oakley er natuurlijk uit. Die heeft veruit de populairste brillen en dus ook de beste beschikbaarheid van lenzen. Niet dat je per se Oakley moet nemen, maar ik ken mensen die een goggle hebben gekocht, maar nergens beschikbare lenzen kunnen vinden.
Met deze punten in het achterhoofd zou je door je selectie brillen moeten gaan en kijken welke het beste is. Het is zelfs raadzaam misschien een wat goedkopere bril te nemen, zodat je er een extra lens bij kunt kopen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_33398358

Lib-tech
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33400481

*stil* *verliefd*
pi_33401554
Ok, ik heb niet zoveel zin om te typen, na een 90 gangen kerstmenu. Maar ik heb wel een zooitje foto's.. er was superveel sneeuw. in St. Anton was 1 meter gevallen in twee dagen voordat we aankwamen en was nog goed bereikbaar. Verderop in Zurs en Lech was 3 meter gevallen en die pas was nog dire dagen dicht. We zijn de dag dat de weg weer open ging naar Lech gegaan. De laaste dag vd vakantie ging Rendl ook nog open. kortom overal was het vet poeder crossen. Maar wel de hele week stonden de zaailichten aan, want het was lawinelevel 4. Dat was dus wel oppassen en het was een aantal keer ook wel wat tricky.. Wat kan ik verder nog aan toevoegen, St. anton is een waanzinnig gebied met hele goede off-piste mogelijkheden en tja mijn boardje van 164 kwam goed van pas...

Oostenrijk binnen rijden, de weg zag er vanaf Stutgart ongeveer zo uit

St. Anton nach rechts

De parkeerplaats bij het appartement, Thermo was eral

Beetje door het bos crossen

Nog wat meer, op de eerste dag met weinig zicht

De weg naar Lech was weer open

Geen hond te bekennen in Lech en nog geen spoor gezet

Tja dat was de laatste foto, om een of andere reden wilde niemand meer stoppen om foto's te maken
pi_33401654
WTF... hoeveel first tracks heb je wel niet gezet?

Why heb je me niet wakker gemaakt in me groene bussie?
pi_33401892
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:20 schreef Thermo het volgende:
WTF... hoeveel first tracks heb je wel niet gezet?

Why heb je me niet wakker gemaakt in me groene bussie?
ik wilde je nog wakker maken maarja..... Hoeveel first tracks? Geen idee, heel veel. Maar in St. Anton waren er veel goede boarders en skiers, dus daar moest je wel steeds gekker en verder. Die gasten daar leven echt voor de poeder, veel engelse boarders ook.

In Lech en Stuben waren alleen wat verdwaalde toeristen. Maar vooral de laatste dag toen Rendl open ging was het echt waanzinnig. In Rendl waren we met vier boarders in het hele gebied. Het zou eigenlijk pas zaterdag open gaan (de Seizoensopening ) Maar we hadden van twee Oostenrijkse boarders gehoord dat de liften op vrijdag al open zouden gaan om testen oid. Dus we zijn met hun meegegaan en hebben van half negen tot half vijf dat hele gebied verspoord
  zondag 25 december 2005 @ 22:40:05 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33401958
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:14 schreef Kentaro het volgende:
Ok, ik heb niet zoveel zin om te typen, na een 90 gangen kerstmenu. Maar ik heb wel een zooitje foto's.. er was superveel sneeuw. in St. Anton was 1 meter gevallen in twee dagen voordat we aankwamen en was nog goed bereikbaar. Verderop in Zurs en Lech was 3 meter gevallen en die pas was nog dire dagen dicht. We zijn de dag dat de weg weer open ging naar Lech gegaan. De laaste dag vd vakantie ging Rendl ook nog open. kortom overal was het vet poeder crossen. Maar wel de hele week stonden de zaailichten aan, want het was lawinelevel 4. Dat was dus wel oppassen en het was een aantal keer ook wel wat tricky.. Wat kan ik verder nog aan toevoegen, St. anton is een waanzinnig gebied met hele goede off-piste mogelijkheden en tja mijn boardje van 164 kwam goed van pas...

Oostenrijk binnen rijden, de weg zag er vanaf Stutgart ongeveer zo uit
[afbeelding]

St. Anton nach rechts
[afbeelding]

De parkeerplaats bij het appartement, Thermo was eral
[afbeelding]

Beetje door het bos crossen
[afbeelding]

Nog wat meer, op de eerste dag met weinig zicht
[afbeelding]

De weg naar Lech was weer open
[afbeelding]

Geen hond te bekennen in Lech en nog geen spoor gezet
[afbeelding]

Tja dat was de laatste foto, om een of andere reden wilde niemand meer stoppen om foto's te maken
[afbeelding]
Rake shit, oude.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 25 december 2005 @ 22:40:43 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33401971
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:35 schreef Thermo het volgende:
[afbeelding]

Lib-tech
Hoe zijn de rijeigenschappen?
pi_33402582
Groeten uit Oostenrijk ook. Goede pistes in See en Kappl, maar geen nieuwe sneeuw. Wel heel mooi weer en mooie pistes, en poeder naast de pistes (met sporen, dat wel). Misschien valt er deze week nog wat.

Het is mijn derde jaar (en week) op een board, en het gaat erg goed! Werk aan goofy rijden en dan pirouettes kunnen draaien (met een beetje snelheid, niet op een oefenweitje ofzo), en een beetje springen. Denk dat ik erg vooruit ga deze week.

Mijn uitrusting is een huurboardje, geen idee wat eigenlijk. Een blauwe ! Ik verbaas me over het gemak waarmee jullie hier over dure spullen praten. Een bril van 160 E, die je maximaal drie weken per jaar opzet? WTF!
" there is nothing to not be amazed at "
pi_33402684
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:35 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Maar we hadden van twee Oostenrijkse boarders gehoord dat de liften op vrijdag al open zouden gaan om testen oid. Dus we zijn met hun meegegaan en hebben van half negen tot half vijf dat hele gebied verspoord
Zulke shit vergeet je niet meer
pi_33402702
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:40 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe zijn de rijeigenschappen?
Good Wood ouwe, what do you want more.
Maargoed ik vind de reclame gewoon vet.
Ik vind de Travis veel interessanter zelf
  zondag 25 december 2005 @ 23:19:57 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33402786
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:16 schreef Thermo het volgende:

[..]

Good Wood ouwe, what do you want more.
Maargoed ik vind de reclame gewoon vet.
Ik vind de Travis veel interessanter zelf
Die plank interesseerde me niet, ouwe.
  zondag 25 december 2005 @ 23:21:03 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33402816
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:11 schreef corc het volgende:
Groeten uit Oostenrijk ook. Goede pistes in See en Kappl, maar geen nieuwe sneeuw. Wel heel mooi weer en mooie pistes, en poeder naast de pistes (met sporen, dat wel). Misschien valt er deze week nog wat.

Het is mijn derde jaar (en week) op een board, en het gaat erg goed! Werk aan goofy rijden en dan pirouettes kunnen draaien (met een beetje snelheid, niet op een oefenweitje ofzo), en een beetje springen. Denk dat ik erg vooruit ga deze week.

Mijn uitrusting is een huurboardje, geen idee wat eigenlijk. Een blauwe ! Ik verbaas me over het gemak waarmee jullie hier over dure spullen praten. Een bril van 160 E, die je maximaal drie weken per jaar opzet? WTF!
3 weekjes is voor beginners
Daarbij gaat al het geld op aan snowboarden, kwaliteit mag wat kosten.
  maandag 26 december 2005 @ 11:03:38 #268
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_33409996
Gister terug gekomen van m'n eerste weekje boarden met een niet-huur board

Eerste zaterdag vanaf een uurtje of 12 de berg op gegaan en de hele middag in de sneeuwstormen pistes afgeweest. Dat was helaas ook gelijk de laatste dag sneeuw in Val Thorens. Rest van de week alleen maar zon gehad, wat op zich best lekker was, maar niet zo heel erg bevorderlijk voor de sneeuw. Naarmate de week vorderde werden de pistes steeds ijziger en kwam ik steeds meer stenen tegen.

Wel gelijk een mooie manier om te ontdekken dat een vers board wel beter werkt dan een huurboard. Volgens mij heb ik wel de nodige ijsplaten genomen waar ik op een huurboard best regelmatig onderuit op zou zijn gegaan. Daar heb ik bij m'n Baron eigenlijk geen last mee gehad.

Wat ik geleerd heb is dat ik voor het instappen van de lift de high-backs van m'n Missons moet inklappen. De liften daaro waren best laag bij het in- en uitstappen, wat best pijnlijke situaties heeft opgeleverd.
En de onderkant van m'n board is best hard toe aan een opknapbeurt..

Kan iemand me vertellen waar ik daar de juiste info over kan vinden?
Dat is natuurlijk wel iets wat ik zelf ook goed wil kunnen
pi_33410775
Het is eigenlijk heel kort door de bocht:
1. waxen kan je prima zelf doen, daar is geen grap aan gewoon ff de manual van ultimate-snowboarding lezen.
2. gaten in je belag opvullen (met p-tex) is al een lastiger klusje omdat je voor goede hechting geen vuil mag hebben in de gaten en ook moet voorkomen dat er 'roet' vormt bij het verbranden van de P-tex.
3. kanten slijpe is het moeilijkst van de drie. Er staat ook op ultimate-snowboard.nl een handleidig als je het zelf wil proberen maar vergeet niet dat als je het verneukt dat je dan je bord kan vernaggelen.

Ik zou dan ook gewoon de boel ff langsbrengen bij een boardshop voor een totale servicebeurt. Kost je 25 eu ofzo maar dan gebeurt het wel goed en als 'onderhoudsleek' aan stap 2 of 3 beginnen is denk ik niet erg aan te raden. Ik ken sowieso weinig mensen die ook echt zelf boards slijpen daar is de apparatuur om het goed te doen gewoon te duur voor (en die heeft een boardshop wel).

Maar ontopic!
Nog twee daagjes en dan is het richting la plagne waar het eindelijk wat begint te sneeuwen . Nadeel: de temperatuur ligt overdag tussen de -15 en -20 met gevoelstemperatuur -25/-30

Iemand ervaring met deze temperaturen en vooral met manieren om je hoofd goed te beschermen tegen deze ellende?
pi_33413854
Bivakmuts? Dikke muts en goggle op en dan kun je denk ik wel vooruitkomen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_33414138
Ik heb afgelopen jaar ook in La Plagne gezeten, met ongeveer dezelfde gevoelstemperatuur. Als het een beetje zonnig is, is het prima te doen hoor. Alleen sommige stoeltjesliften zijn ijzig koud. Dat moet je maar even doorbijten. Verder natuurlijk het gebruiikelijke werk van een goggle, muts/helm en sjaal om. En natuurlijk flink bezig zijn met boarden, want dan verbrand je veel en genereer je warmte.

He BrakkeAap, welkom terug zou ik zeggen. Qua onderhoud moet je even nagaan hoe diep de krassen zijn. Ik denk dat het in ieder geval verstandig is je board even bij een shop binnen te gooien voor onderhoud. Maar euh, wanneer staat de volgende trip in de planning?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_33417718
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
  maandag 26 december 2005 @ 17:31:04 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33418122
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:08 schreef Kentaro het volgende:
Wat gaat er gebeuren met de Gerlos meet? Ik ben wel weer toe aan een beetje boarden na twee dagen kerst in Nederland. Wie zijn er van plan te gaan in de laatste week van januari?
Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.
pi_33418258
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:31 schreef XL het volgende:

[..]

Kerst heeft wel weer lang genoeg geduurd inderdaad. Ik kan 19 januari al vertrekken, maar eventueel ook een week (of twee weken) later. Ik wil me niet te vroeg binden aan een datum omdat ik zonder plannen lekker flexibel aan mijn scriptie kan werken. Ik wil dat ding toch echt in de eerste maanden van 2006 inleveren. Gerlos vind ik een leuk idee en een goede drijfveer om dan toch eindelijk een eigen pieper te kopen, want de kans dat er dan zonder ("echte") gids buiten de pistes gereden gaat worden is natuurlijk aanzienlijk. Nu krijg ik die dingen altijd van de skischolen aldaar in bruikleen. Aan de andere kant is Gerlos natuurlijk wat duur. Zeker vergeleken met Frankrijk, maar dan heb je ook niks. Toch heb ik ook Frankrijk met vrienden/vriendinnen nog niet uitgesloten. Ik ga pas plannen als ik dat vanwege externe factoren echt niet langer kan uitstellen.
samengevat; XL is erbij
  maandag 26 december 2005 @ 18:04:24 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33418700
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:37 schreef Kentaro het volgende:

[..]

samengevat; XL is erbij
Zijn er trouwens goede rolski-loipes in Gerlos en houden ze die een beetje sneeuwvrij. Ik heb geen trek in een baggergebied dat de hele tijd ondersneeuwt.

[ Bericht 1% gewijzigd door XL op 26-12-2005 18:05:43 (met een t ouwe) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')