De stellingen zijn al 1000 keer weerlegd, in allerlei topics. Dit kan de TS echter niet schelen.quote:Op maandag 19 december 2005 13:35 schreef Mirage het volgende:
[...]
Dat weet ik.quote:Op maandag 19 december 2005 13:42 schreef ChOas het volgende:
[..]
De stellingen zijn al 1000 keer weerlegd, in allerlei topics. Dit kan de TS echter niet schelen.
Daarin verschillen wij dan van mening.quote:Dit topic hoor sowieso niet in TRU
quote:maar is hier naartoe komen waaien omdat de TS z'n credits heeft opgebruikt in WFL.
erg schattig ( en zelfs een beetje lief) dat jij mij wilt adviseren over mijn modwerk.quote:Erg leuk dat je wil modden hier, schattig ook. Maar het heeft geen zin.
[punt]
Het is echt niet lullig bedoeld tis gewoon een vraag. Als hij in een vakgebied zit waar hij dit soort dingen niet heeft gehad snappen ze misschien waarom hij het niet snapt.quote:Op maandag 19 december 2005 13:35 schreef Mirage het volgende:
Sapientiea,
blijf respectvol aub.
Geen idee hoe anderen het lezen, maar ik "proef" een denigrerend toontje in de vraag "mag ik vragen welke opleding cq werk je doet" en in je "ik ben een held" post.
Als je post in dit topic doe je dat om de theorie van TS te weerleggen.
Weerleggen doe je aan de hand van zijn theorie en zijn antwoorden..
niet door hem als malloot af te schilderen en jezelf hier arrogant neer te zetten.
Lees vooral ook: Feedback 14
Probeer op te letten dat je niet in lullig gedrag vervalt.
Succes !
Wat is het verschil tussen een touw met een constnate snelheid van 1m/sec afrollen en een constante lichtsnelheid van 300.000km/sec. Als je gewoon op schaal zou denken dan stel je je 1cm voor als 3000km, en dan blijkt dat de lichtsnelheid eigenlijk ook steeds trager is. Het licht rolt zich als het ware steeds trager af.quote:Op maandag 19 december 2005 11:44 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Je begrijpt het echt niet he?![]()
Mijn idee was om de afstand te meten, niet om 1 meter touw/ sec af te rollen [door de tijdsdilatie op het schip rol je minder touw af omdat je klok simpel weg langzamer loopt].
De ABSOLUTE afstand is voor beiden gelijk......
p.s. Mag ik vragen welke opleiding cq werk je doet?
Ja, waarom niet?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:03 schreef Modwire het volgende:
Een touw afrollen en een snelheid is hetzelfde?![]()
Heel simpel, en er zijn geen formules voor nodig. Niemand weet onze exacte snelheid door het heelal omdat elke snelheid die wij meten altijd t.o.v iets is wat ook beweegt. We kunnen bewegen t.o.v da aarde, maar ook de aarde beweegt.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:23 schreef Modwire het volgende:
Ik snap je punt trouwens niet, waarom zouden de touwen niet even lang zijn, en welke formules wil je gebruiken om dat verschil te voorspellen?
Nope, dat zegt dus alleen iets over het aantal seconden dat je gemeten hebt. Dit is je al eerder verteld. Het is net zo onzinnig als elke seconde een kikker in je ruimteschip loslaten. Als je je reis voltooid hebt en je gaat het aantal meters touw tellen dan kom je er dus alleen maar achter hoeveel seconden er verstreken zijn.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:12 schreef rudeonline het volgende:
Een touw afrollen met 1m/sec is toch een snelheid? Je kunt hem ook uitrollen over straat, maar op een katrol gaat het iets makkelijker..
Hoe kom je bij deze theorie, en hoe heb je getest of dit klopt, of hoe kun je testen of het klopt?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Heel simpel, en er zijn geen formules voor nodig. Niemand weet onze exacte snelheid door het heelal omdat elke snelheid die wij meten altijd t.o.v iets is wat ook beweegt. We kunnen bewegen t.o.v da aarde, maar ook de aarde beweegt.
Als 2 waarnemers dan stellen dat ze beide met 1m/sec bewegen ( het touw) dan kun je aan de afgelegde touwlengte zien wie er uiteindelijk de meeste kilometers heeft afgelegd. Aangezien beide deden alsof ze met 1m/sec gingen bepaalt de touwlengte wie er meer heeft bewogen. t.o.v het touw bewogen ze immers even snel. Als je dan een langer touw hebt, dan heb je ook meer bewogen.
Ik heb dit ook maar bedacht, maar wat is er mis met mijn idee?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:37 schreef Modwire het volgende:
[..]
Hoe kom je bij deze theorie, en hoe heb je getest of dit klopt, of hoe kun je testen of het klopt?
i.p.v. van het touw ( 1m/sec) kun je ook de lichtsnelheid nemen ( 300.000km/sec), en als er minder tijd voorbij gaat gaan er dus ook minder kilometers voorbij.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:33 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nope, dat zegt dus alleen iets over het aantal seconden dat je gemeten hebt. Dit is je al eerder verteld. Het is net zo onzinnig als elke seconde een kikker in je ruimteschip loslaten. Als je je reis voltooid hebt en je gaat het aantal meters touw tellen dan kom je er dus alleen maar achter hoeveel seconden er verstreken zijn.
Probeer hier dan te begrijpen wat je zegt..quote:Ik zal je een voorbeeld geven: Het ruimteschip heeft een snelheid van 0,8c en je wilt weten hoe lang een aardse seconde duurt in het ruimteschip. Dan vul je T_aarde = 1 seconde en v=0,8c in.
T_ruimteschip is dan ongeveer 1,7 seconden. Dus een seconde in het ruimteschip duurt langer dan op aarde.
Linkjes naar de eerdere topics voldoen ook.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:14 schreef trancethrust het volgende:
Verbazingwekkend. Ik stel voor dat er ergens een site komt met de duizenden tegenbewijzen voor rude's ongeldige theorie. Dan kan iedereen vervolgens een link erheen dumpen elke keer als rude weer hetzelfde roept.
voor de hardlerendeunderstatement onder ons:quote:Op woensdag 21 december 2005 16:45 schreef rudeonline het volgende:
quote:
Iemand die een heel kort draadje heeft, heeft t.o.v. het licht minder meters afgelegd dan iemand met een lang draadje.
quote:
De afgelegde afstand tov de afgelegde afstand van het licht, van zowel de persoon met het korte draad als de persoon met het lange draad, is louter en alleen afhankelijk van de snelheden van die personen.
Ontdek de tegenspraak...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |