Nee hij zegt dat e=mc2 betekent dat energie gelijk is aan een massa die met de lichtsnelheid^2 beweegt.quote:Op zondag 18 december 2005 17:44 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch. Jij ziet het niet, want jij ziet het anders
Ja, en jij ziet dat niet, volgens Rude. Dat klopt, want jij weet dat hij het fout heeftquote:Op zondag 18 december 2005 17:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nee hij zegt dat e=mc2 betekent dat energie gelijk is aan een massa die met de lichtsnelheid^2 beweegt.
Ik begin het ook te vermoeden hoor. Ik ben ook nog nooit iemand tegengekomen die zo traag van begrip was, maar ondertussen toch zo stellig overtuigd is van zijn gelijk.quote:Op zondag 18 december 2005 17:57 schreef kingmob het volgende:
Volgens mij worden jullie door iemand in het ootje genomen. Niemand is zo vervelend...
Prijs jezelf dan maar gelukkig.quote:Op zondag 18 december 2005 18:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik begin het ook te vermoeden hoor. Ik ben ook nog nooit iemand tegengekomen die zo traag van begrip was, maar ondertussen toch zo stellig overtuigd is van zijn gelijk.
En als je nou 1auto x 100km/u2 doet, wat zegt dat dan over die auto?quote:Op zondag 18 december 2005 17:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nee hij zegt dat e=mc2 betekent dat energie gelijk is aan een massa die met de lichtsnelheid^2 beweegt.
Niets, want een auto en een snelheid zijn geen equivalente grootheden. Energie en massa zijn dat wel.quote:Op zondag 18 december 2005 18:07 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En als je nou 1auto x 100km/u2 doet, wat zegt dat dan over die auto?
Als een ferrari en een volkswagen om 12:14 uit Den Haag vertrekken, en ze rijden beide met 80km/u welke auto komt dan het eerst een tankstation tegen?quote:
Dus ik heb een uur en tel daar een kilometer bij op, en dat is dan een snelheid?quote:
Dit heb ik van rude geleerdquote:Op zondag 18 december 2005 18:45 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dus ik heb een uur en tel daar een kilometer bij op, en dat is dan een snelheid?
Goh, nu ik er over nadenk is dat ook een tegenspraak in Rude's eigen theorie. Aangezien Rude beweert dat:quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 22:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Goh, nu ik er over nadenk is dat ook een tegenspraak in Rude's eigen theorie. Aangezien Rude beweert dat:
1. Tijd = afstand
2. Snelheid = afstand / tijd
3. Afstand + tijd = snelheid
zijn 2 en 3 met elkaar in tegenspraak
Leuke kloon, rudequote:Op zondag 18 december 2005 22:50 schreef perfectionist het volgende:
rude, ik ga me verdiepen in je uitleg
Bedankt voor het delen van je informatie.
Ja ok, maar ik ben niet zo thuis in deze materie als sommigen hierquote:Op zondag 18 december 2005 22:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is Rude trouwens ook al een topic of 10 geleden verteld.
vandaar ook dat hij niet meer serieus wordt genomen
Wat doe je nu raar. Ik toon aan dat je redenatie compleet fout is en jij retalieert met "dit is alles wat je hoeft te weten, verder geen ingewikkelde wiskunde nodig"? Het is niet eens wiskunde, het is basale logica. Neem eens de moeite te begrijpen wat er staat in plaats van een droge balzak uit te hangen simpelweg te claimen dat jij en alleen jij gelijk hebt en de rest niet.quote:Op zondag 18 december 2005 00:39 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier allemaal probeert te zeggen, maar als elke meter draad staat voor 1 afgelegde seconde, dan geeft het aantal meters draad heel simpel aan hoe vaak jij een lichtsnleid van 300.000km/sec hebt kunnen meten. Als je minder draad hebt dan het je minder vaak 300.000km/sec kunnen meten.
10 meter draad is 10 x 300.000km
9 meter draad is 9 x 300.000km
Dit is alles wat je hoeft te weten, verder geen ingewikkelde wiskunde nodig.
Je begrijpt het echt niet he?quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:29 schreef rudeonline het volgende:
Oke,
1 persoon op aarde.
1 persoon in ruimteschip
De ruimtereiziger vertrekt naar een paneet met 80%van de lichtsnelheid en rolt elke seconde 1 meter draad af. Dit doet hij 3600sec lang en stopt dan.
De persoon op aarde doet hetzelfde en rolt ook 3600 sec lang een draad af.
Als ze elkaar na enige tijd weer tegenkomen vergelijken ze de 2 draden met elkaar.
Zijn ze dan even lang? Dacht het niet. De persoon op aarde heeft een langere draad als de ruimtereiziger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |