In de politiek is het wel met mij eensquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:54 schreef multatuli het volgende:
Tsja SCH, ik ben het regelmatig met je eens, maar dit is totaal irrelevant.
Er was een onveilig cellencomplex en daar zijn doden gevallen. Dat is laakbaar.
De overheid zet afgewezen asielzoekers gevangen, dat is merkwaardig daar ze geen strafbaar feit plegen.
De combinatie van beide is echter slechts sensatie danwel human interest op een oninteressant niveau daar er geen relevante relatie tussen deze feiten is.
Maar hierin ben ik het dan met Multatuli eens, het verband dat nu gelegd wordt is niet aanwezig. De politiek zou zich heel druk moeten maken om beide punten: onterecht opsluiten van mensen en gevaarlijke gevangenissen. Maar dat doen ze pas als er een onterecht gevangene levend verbrand. Er verdwijnen regelmatig mensen -zonder melding aan familie- die in vreemdelingbewaring blijken te zijn gezet en het land uit geknikkerd. Een zaak aanspannen is zinloos, je krijgt hooguit een paar honderd euro, je tijd, je afscheid, onbetaalbaar en niet in te halen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 09:19 schreef SCH het volgende:
[..]
In de politiek is het wel met mij eens
volkskrant vandaag:
Den Haag geschokt over slachtoffer Schipholbrand dat onterecht vast zat
In de zin van "als er geen criminelen waren, waren er ook geen gevangenissen"quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:02 schreef deedeetee het volgende:
Spijtig genoeg moeten de * goeden * nou eenmaal altijd met de * kwaden * lijden.
Dat begint me ook behoorlijk tegen te staan inderdaad, zoals altijd wordt dit volledig opgebrast aan electoraal gewin..quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Deze gebeurtenis wordt wel weer tot de laatste druppel uitgemolken zeg.
of anders gewoon onder het mom van laten we het maar wegmoffelen dan gaat het vanzelf wel over...quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat begint me ook behoorlijk tegen te staan inderdaad, zoals altijd wordt dit volledig opgebrast aan electoraal gewin..
Dat is ook spijtig, ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
of anders gewoon onder het mom van laten we het maar wegmoffelen dan gaat het vanzelf wel over...
idd, de nabestaanden zijn financieel gecompenseerd, dus in de doofpot ermee!quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
God, spreken we nu al over een ramp i.p.v. over een brand?
Ik vind de gemiddelde taferelen in een hedendaags verzorgingstehuis meer kenmerken hebben van een humanitaire ramp dan deze (misschien te voorkomen) brand bij Schiphol.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:11 schreef sp3c het volgende:
en schiphol-ramp??
laten we het gewoon een lokaal brandje noemen anders heb je op de snelweg ook bijna dagelijks rampen
Wat zit er zoal in die doofpot dan volgens jou?quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:12 schreef BennyNL het volgende:
[..]
idd, de nabestaanden zijn financieel gecompenseerd, dus in de doofpot ermee!
Whehehe.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:23 schreef ScienceFriction het volgende:
Allah zal het wel zo gewild hebben...
Daar heb je treurig genoeg wel gelijk in, om asielzoekers wordt veel meer drukte gemaakt dan om de bejaarden.......quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde taferelen in een hedendaags verzorgingstehuis meer kenmerken hebben van een humanitaire ramp dan deze (misschien te voorkomen) brand bij Schiphol.
Het hedendaagse verzorgingstehuis waar ik met regelmaat kom zou ik geenszins kwalificeren als 'ramp'. Zelfs niet als 'zorgwekkend'.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde taferelen in een hedendaags verzorgingstehuis meer kenmerken hebben van een humanitaire ramp dan deze (misschien te voorkomen) brand bij Schiphol.
http://www.brandweer.nl/cms/show/id=149188quote:In 1998 kwamen er bij de Brandweer in Nederland 132.000 meldingen binnen, waarvan 46.800 loos alarm waren, terwijl er 44.000 keer werd opgetreden bij brand en 41.100 keer bij hulpverleningen, variërend van een kat in de boom en een vastzittende lift tot het bevrijden van slachtoffers van kettingbotsingen. In datzelfde jaar kwamen 76 mensen om bij een brand, en raakten er 1.307 gewond, waarvan 47 brandweerlieden. Door de Brandweer werden in dat jaar 840 mensen bij brand gered. Bij hulpverleningen waren 772 dodelijke slachtoffers betrokken en 5.871 gewonden. Door de brandweer werden 8.957 mensen gered of bevrijd en aan 710 slachtoffers eerste hulp verleend.
Terwijl bejaarden wat hebben gedaan voor dit land. Dat kan van 99% van de asielzoekers niet gezegd worden. Die kosten alleen maar handenvol geld.quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar heb je treurig genoeg wel gelijk in, om asielzoekers wordt veel meer drukte gemaakt dan om de bejaarden.......![]()
Verdonk heeft al verklaard dat er adequaat gehandeld is. Aan de uitspraak van de rechter hoeft dan ook niet getwijfeld te worden. En nog een keer sorry zeggen is ook weer zo goedkoopquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:32 schreef SCH het volgende:
Hij had een visum en een retourticket en toch werd hij vastgehouden
quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:52 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Laat me raden: je stemt SP, studeert journalistiek of sociale wetenschappen en loopt in zwarte longsleeves van 'alternatieve' bands?
Ach ja, er zijn ook maar 13 mensen omgekomen he. Terwijl jij lekker aan je gluhwein zitquote:Op zaterdag 17 december 2005 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Ja, mensen onterecht vastzetten en ook nog laten verbranden is reuze-adequaatquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
Verdonk heeft al verklaard dat er adequaat gehandeld is.
Hoezo is de kans gering? We krijgen een miljard terug uit Europa.quote:Om nou te denken dat hij de enige is die onterecht werd vastgehouden in Nederland, is een beetje wereldvreemd. Overal maakt men fouten, de ene fataler dan de andere. Kan ook in een keten, zoals bij de Schipholbrand gebeurde. Het zou in elk geval aardig zijn als men de herstelbare fouten zou rechtzetten. Onder het huidig beleid is de kans daarop echter gering (financiën)
Volendam en Enschede en de Bijlmer dus ook?quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:30 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
Alleen de kwalificatie 'ramp' is mi al schandelijk. 11 doden bij een brand is geen ramp, dat is een ongeval.
Volendam en Enschede waren ook absoluut geen rampen. Belachelijk om het woord uberhaupt te gebruiken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Volendam en Enschede en de Bijlmer dus ook?
Nou en?quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:50 schreef SCH het volgende:
Maakt niet uit hoe je het noemt, er zijn mensen doodgegaan die waren vastgezet, waarvan in ieder geval 1 onterecht vastzat.
Als hij ook nog eens de aanstichter was, dan is niet alleen een 'nou en' op zijn plaats maar meer een 'net goed'.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:00 schreef Godslasteraar het volgende:
was het niet een Libyer die de boel in de fik had gestoken?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:01 schreef SCH het volgende:
Niemand heeft de boel in de fik gestoken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |