Ik vind dat hij zichzelf hier vooral mee voor lul zet maar goed.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:24 schreef SCH het volgende:
31,4 procent
Hij is dom maar wel consequent
Inderdaad. Je gaat er voor of je gaat er niet voor. Je gaat niet alleen de kamer in als je het idee hebt dat je minstens 20 zetels (bijvoorbeeld) kan halen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:31 schreef SCH het volgende:
Ik vind het vreemd.
Je gaat de politiek in of niet - je hebt idealen en een missie of niet.
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant houdt hij zich ook aan zijn woordquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:31 schreef SCH het volgende:
Ik vind het vreemd.
Dit is zo opportunistisch - eerst voldoende draagvlak willen hebben om een aantal zetels te willen hebben.
Het zag er naar uit, dat hij eind januari de 40%-grens zou passeren. Maar hij wilde perse op deze datum een beslissing maken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:36 schreef BVO het volgende:
31% mogelijke steun is trouwens toch behoorlijk, op dit tijdstip?
Had heus nog wel kunnen groeien tot een procent of 40, als de helft daarvan dan op je stemt heb je 30 zetels.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:31 schreef SCH het volgende:
Ik vind het vreemd.
Dit is zo opportunistisch - eerst voldoende draagvlak willen hebben om een aantal zetels te willen hebben.
Ik vond zijn programma niet onaardig dus in die zin wel jammer en dan waren we tenminste van die kutprogramma's van De Vries.
De vraag was of je PrdV een aanwinst zou vinden voor de politiek. Dan is 41 % redelijk te halen, vooral in een periode tussen 2 verkiezingen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:36 schreef BVO het volgende:
31% mogelijke steun is trouwens toch behoorlijk, op dit tijdstip?
Had heus nog wel kunnen groeien tot een procent of 40, als de helft daarvan dan op je stemt heb je 30 zetels.
Klopt, je mag niet verwachten dat je bij de eerste keer meedoen gelijk evenveel zetels haalt als bijvorobeeld het CDA. Bij de eerste keer mag je heel tevreden zijn met 10 zetels. Als ruim 30% je een aanwinst vindt voor de politiek, dan is dat heel mooi.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Inderdaad. Je gaat er voor of je gaat er niet voor. Je gaat niet alleen de kamer in als je het idee hebt dat je minstens 20 zetels (bijvoorbeeld) kan halen.
Belachelijk.
Ja duh. Ga je bij je oprichting een eis stellen: 41 % op 16 december. En als het dan niet dreigt te lukken (ongeacht of het wel of niet misschien zou lukken over enkele weken/maanden) dan stel je niet de datum uit. Netals dat je niet het percentage omlaag gooit.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:37 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Het zag er naar uit, dat hij eind januari de 40%-grens zou passeren. Maar hij wilde perse op deze datum een beslissing maken.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:46 schreef Halinalle het volgende:
Ik vraag me af of hij er echt wel zoveel zin in had.
Gewoon toeval dat ik die gisteren in mocht vullen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:49 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb helemaal niet gestemd? Hoe zit dat.
Ja maar ik vind het sowieso een rare belofte.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:36 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant houdt hij zich ook aan zijn woord
Ik vind je sowieso al sympathiekquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:55 schreef WAT het volgende:
[..]
Ja maar ik vind het sowieso een rare belofte.
Ik kan me ook wel aan een belofte houden dat ik vanavond paarse stippeltjes op m'n oren tekenen, en als ik dat doe vind je me dan ook sympathiek omdat ik me aan m'n woord hou?
Wat is dat voor gelul.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:05 schreef Toad het volgende:
De pers baalt enorm, hebben ze voor niks tijd aan hem besteed....
quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:07 schreef WAT het volgende:
http://www.grapheine.com/bombaytv/playuk.php?id=382813
Hoe komt ie trouwens aan dat getal?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:43 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja duh. Ga je bij je oprichting een eis stellen: 41 % op 16 december.
Erg grappigquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:07 schreef WAT het volgende:
http://www.grapheine.com/bombaytv/playuk.php?id=382813
Opkomst vorige verkiezingen: 80% door de helft delen + 1 is meerderheid.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:12 schreef freako het volgende:
[..]
Hoe komt ie trouwens aan dat getal?
Hij had 42% moeten doen. http://en.wikipedia.org/w(...)erse,_and_Everythingquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:12 schreef freako het volgende:
[..]
Hoe komt ie trouwens aan dat getal?
Ik had er geen problemen mee gehad, of het ook realisbaar was is een tweede.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:18 schreef frankium het volgende:
Gelukkig, geen gratis openbaar vervoer.
OW, er zat nog logica in....quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Opkomst vorige verkiezingen: 80% door de helft delen + 1 is meerderheid.
Het is idd. gelul. Maar ik vind het wel belachelijk dat je je politieke ambities laat afhangen van dit percentage. Je gaat ervoor, of niet...quote:
Volgens mij is de helft van 80 procent van de stemgerechtigden niet 40% van de stemgerechtigden. Toch?:Pquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
OW, er zat nog logica in....
Weet Peter dan niet dat 40% + 1 kiezer geen 41% is?quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
ik weet niet wat dommer is, deze opmerking of de bijbehorende PIquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:05 schreef Toad het volgende:
De pers baalt enorm, hebben ze voor niks tijd aan hem besteed....
ehh jawel hoor.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:21 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Volgens mij is de helft van 80 procent van de stemgerechtigden niet 40% van de stemgerechtigden. Toch?:P
Wat een bizarre redenering.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Welke voorstellen vond je dan zo dom? Je bent toch een PvdA-stemmer? Zijn programmaatje ligt niet zo ver van dat Wouter vandaan toch?quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:21 schreef Sidekick het volgende:
Ook gelukkig omdat Peter R op zijn plek zit als misdaadverslaggever; gelukkig omdat ik hem inhoudelijk helemaal niets vond met soms zeer domme voorstellen en gelukkig dat deze hype over is.
Moeilijker te peilen. 41% is makkelijker.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Weet Peter dan niet dat 40% + 1 kiezer geen 41% is?
Je hebt altijd een foutmarge.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Moeilijker te peilen. 41% is makkelijker.
Zijn programma heeft wel iets van elke partij. Er zit geen samenhang of visie in. En zo'n ratjetoe vind ik vlees noch vis. En met domme voorstellen bedoelde ik vooral het simplisme van zijn plannen, zoals bijvoorbeeld volledig gratis openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke voorstellen vond je dan zo dom? Je bent toch een PvdA-stemmer? Zijn programmaatje ligt niet zo ver van dat Wouter vandaan toch?
Dat het een ratjetoe is, ben ik wel met je eens maar ik vond er persoonlijk meer steekhoudends in terug dan in het programma van bijvoorbeeld de VVD.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn programma heeft wel iets van elke partij. Er zit geen samenhang of visie in. En zo'n ratjetoe vind ik vlees noch vis. En met domme voorstellen bedoelde ik vooral het simplisme van zijn plannen, zoals bijvoorbeeld volledig gratis openbaar vervoer.
Hij gaat in elk geval niet voor het pluche.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Inderdaad. Je gaat er voor of je gaat er niet voor. Je gaat niet alleen de kamer in als je het idee hebt dat je minstens 20 zetels (bijvoorbeeld) kan halen.
Belachelijk.
Ik niet. De Vries is iemand wiens woord je kunt vertrouwen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:31 schreef SCH het volgende:
Ik vind het vreemd.
Politici en toekomstige politici zouden er goed aan doen om eens na te denken over de vraag of en wat zij toevoegen aan de politiek.quote:Je gaat de politiek in of niet - je hebt idealen en een missie of niet.
Als alle politici zouden handelen zoals De Vries zouden de doelstellingen met betrekking tot de vernieuwing van het politiek bestel in een klap zijn verwezenlijkt. Er lopen genoeg politici rond in Den Haag die niets toevoegen en waar geen hond op zou stemmen. En toch mogen zij zich volksvertegenwoordigers noemen.quote:Dit is zo opportunistisch - eerst voldoende draagvlak willen hebben om een aantal zetels te willen hebben.
Je hoeft niet naar zijn tv-programma te kijken. Zijn politiek programma was inderdaad best aardig.quote:Ik vond zijn programma niet onaardig dus in die zin wel jammer en dan waren we tenminste van die kutprogramma's van De Vries.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |