Een beetje... is wel geinig, maar nog niet goed genoeg voor een goed oordeel.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:51 schreef Z het volgende:
Ken iemand The Joggers? Ik hoorde het in een platenzaak van de week, klonk, en klink nu, goed!
quote:Op woensdag 28 december 2005 18:51 schreef Z het volgende:
Ken iemand The Joggers? Ik hoorde het in een platenzaak van de week, klonk, en klink nu, goed!
En het fantastische nummer Hot Autism heb ik al een keer of drie proberen te slijten in deze reeks in het afgelopen jaar, denk ik.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:49 schreef Grobbel het volgende:
47. The Joggers - With a Cape and Cane
Net als bij de vorige plaat "Solid Guild" doen the Joggers nog altijd niet aan normale, conventionele indierockliedjes, en komt het bij eerste luisterbeurten vooral over als een spastisch zooitje ongeregeld die vergeten is hun broodnodige dagelijkse dosis ritalin in te nemen. De liedjes schieten letterlijk van links naar rechts, maar op de een of andere manier weten the Joggers ze toch op de een of andere manier "kloppend" te krijgen tegen het einde. Het duurt even, maar aandachtig luisteren wordt bij The Joggers absoluut beloond.
Waar wacht je nog op dan!quote:Op woensdag 28 december 2005 18:58 schreef Z het volgende:
Ik ken ze niet nee.
The Joggers = Bloc Party meets Blur ofzo.
Grijp je kans, dan!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:04 schreef Z het volgende:
Hmmm, straal overheen gelezen denk ik.
Ok bedankt. Misschien een leuk idee. ik ben geen super-super-fan, maar ik vind het wel leuk. En op verjaardagen is het soms juist leuk om dingen te vragen waar je zelf niet het hele bedrag voor over heb.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:15 schreef Grobbel het volgende:
Er is wel een goede DVD uit van Pavement (genaam Slow Century, uit 2002 alweer denk ik), met 2 volledige live-concerten, alle videoclips van de band en een documentaire over de band. Al zou ik het enkel aanraden als je een echte liefhebber bent.
Oh ja, *die* New Amsterdams. It's all coming back to me now...quote:Op woensdag 28 december 2005 19:08 schreef Z het volgende:
Het lijkt me te veel emo.
Wel interessant stukje dat ik even van Tweakers gejat heb. Ik wil er geen discussie over aanzwengelen of zo (ben veel te lui om er inhoudelijk op in te gaanquote:
Internet goed voor onafhankelijke platenlabels
Door Harm Hilvers - woensdag 28 december 2005 - 13:43 - Bron: C|Net - Views: 7.952
In 2005 is de gecombineerde verkoop van cd's en digitale muziekalbums gedaald met 8 procent, zo is te vinden in de Nielsen SoundScan-rapporten. Tegelijkertijd is de verkoop van losse nummers via het internet in vergelijking met vorig jaar gestegen met 150 procent naar 320 miljoen tracks. Deze stijging was echter onvoldoende groot om de afname van het aantal verkochte albums te compenseren en de totale muziekmarkt is daardoor gekrompen met minstens 5 procent, afhankelijk van de gebruikte rekenmethode. Het zijn echter met name de grote muziekmaatschappijen wier omzet en afzet afnemen, onafhankelijke platenlabels doen het namelijk erg goed. Gedurende het afgelopen jaar was 18 procent van de verkochte albums er een van een indie. Wanneer enkele grote onafhankelijke labels, die hun marketing hebben uitbesteed aan de gewone muziekmaatschappijen, meegeteld worden komt dit percentage zelfs op 27 procent, zo schrijft C|Net op zijn site.
Mannetje met microfoonDe voornaamste reden voor het succes van de onafhankelijke platenlabels is de opkomst van het internet. Vroeger was het zo dat potentiële kopers vrijwel volledig afhankelijk waren van de radio, muziekzenders op televisie en een verdwaalde alternatievemuziekwinkel om muziek te ontdekken. Aangezien de muzikale content voor zowel de radio als de televisie veelal geleverd wordt door de grote platenmaatschappijen, waren er weinig mogelijkheden andere muziek te leren kennen. Met de komst van internet hebben consumenten echter de mogelijkheid gekregen om zelf op zoek te gaan naar interessante muziek. Dit heeft er al voor gezorgd dat de onafhankelijke platenlabels samen groter zijn dan twee van de Big Four, namelijk Warner Music en EMI. Om de groei vast te houden en het marktaandeel uit te breiden, zijn er al plannen gesmeed om als indies meer samen te werken.
Volgens de grote muziekmaatschappijen heeft de groei van de indies echter meer te maken met de consolidatie van de Big Four en minder met een goede marketing van de kleinere labels. Dit wordt bevestigd door het feit dat de indies in 2005 in totaal minder albums, zowel analoge als digitale, verkochten dan vijf jaar geleden. De grotere muziekuitgevers menen dan ook dat de onafhankelijke labels enkele jaren achter de grotere bedrijven aanhinken en dat hun groei wel weer zal afnemen. Daarnaast maken de grote maatschappijen steeds meer gebruik van marketingtechnieken die eerder vooral door de onafhankelijke werden gebruikt. Hier staat echter tegenover dat de muziek van de indies steeds vaker gebruikt wordt in tv-programma's en dat het steeds eenvoudiger wordt de alternatieve muziek aan te schaffen in gewone winkels of via internet. De toekomst zal dus moeten uitwijzen of er sprake is van een tijdelijke toename of dat de indies hun marktaandeel definitief hebben veilig gesteld.
En dat is het ook. Afkomstig van een minstens zo mooi, alhoewel emotioneel redelijk beladen album. Heb er zelf een beetje gemengde gevoelens over door wat persoonlijke associaties met (verloren) liefde in de tijd dat ik deze vaak draaide, maar wel een hele mooie plaat dus.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:28 schreef tonks het volgende:
Ik vind Your ex-lover Is Dead van Stars echt een geweldig nummer
The Life Pursuit.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:40 schreef Wepeel2 het volgende:
Hoe heet de nieuwe Belle And Sebastian eigenlijk?
Regelmatig langsgekomen in deze reeks. Heb ze ook 3 keer live gezien ondertussen, en heb zowel hun EP Love the Cup als hun album The Repulsion Box. Als ik jou was zou ik met Love the Cup beginnen, "Blood" is nog niet eens het beste nummer ervan.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:43 schreef tonks het volgende:
En blood van sons & daughters vind ik ook een goed nunmmer, kennen jullie die?
Ik zal eens kijken, bedankt!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Regelmatig langsgekomen in deze reeks. Heb ze ook 3 keer live gezien ondertussen, en heb zowel hun EP Love the Cup als hun album The Repulsion Box. Als ik jou was zou ik met Love the Cup beginnen, "Blood" is nog niet eens het beste nummer ervan.
Cool, vooral doen!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken, bedankt!
Ik zou zo eens een playlist maken van liedjes die ik leuk vind en hier posten!
Toffe titel! En dat van die ex-lover ookquote:Op woensdag 28 december 2005 19:03 schreef Grobbel het volgende:
En het fantastische nummer Hot Autism
Oh God, is dat vanavond al? Helemaal vergeten.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:47 schreef thaleia het volgende:
[..]
Toffe titel! En dat van die ex-lover ook
Hee Grob, zometeen de jaarlijkse popquiz in (voorheen) Gonzo. Is doorgaans dolle pret, maar duurt wel wat lang (nouja, de quiz niet, maar het wachten op de uitslag)
klinkt wel goedquote:Op woensdag 28 december 2005 19:05 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Grijp je kans, dan!
http://music.download.com/joggers/3600-8592-100400463.html
Come On! Feel the Indie noise! Ode aan de mooiste plaat van het jaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:47 schreef Grobbel het volgende:
Iemand trouwens nog titelsuggesties voor het nieuwe topic? Deze begint ook weer aardig vol te raken.
(iemand al bezig met het aanmaken van een nieuwe trouwens? misschien dat we nu in de openingspost kunnen linken naar wat andere Fok!topics, zoals het hypevoorsteltopic wellicht. Scheelt over een jaar weer een hoop zoekwerk...)
[..]
Cool, vooral doen!
Ik hoor nog steeds niet tot de Sufjan-bekeerlingen, maar ik vind het wel een prachttitelquote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
Come On! Feel the Indie noise! Ode aan de mooiste plaat van het jaar.
Doen! Wereldtitel!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Hmmm ik vond het zeker niet de mooiste plaat van het jaar......quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Doen!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Doe jij maar.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Doen! Wereldtitel!
Maak jij er al eentje of zal ik het doen?
Yep, effe data's die geweest zijn deleten. Hij is nog vrij up-to-date.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:09 schreef Grobbel het volgende:
Love the Cup vind ik zelf iets gevarieerder en daardoor wat sterker dan The Repulsion Box, maar dat is gewoon een persoonlijke mening.
En Daisy, waar staat de meest recente concertagenda-update? Gewoon die ene op pagina 1?
het meerfout van data?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:11 schreef DaisyDuke het volgende:
data's
Ga je overstappen?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:18 schreef Grobbel het volgende:
Nog niet. Maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |