Andrew Bird!quote:Op maandag 26 december 2005 21:18 schreef placebeau het volgende:
Maar vooral de betere singersongwriter kan me bekoren.
Het valt nog niet geheel uit te sluiten dat het gaat om een gecoordineerde terroristische aanval van Nederlandse fans die boos zijn dat ze niet naar Nederland kwamen. De politie stelt een nader onderzoek in.quote:Jim James of My Morning Jacket will be sidelined for a while due to health
complications related to pneumonia. My Morning Jacket will unfortunately
have to cancel an upcoming show on New Year's Eve as well as their European
tour that was to begin on January 18th, 2006. The band would like to extend
their sincerest apologies for any inconvenience this may cause. My Morning
Jacket hopes to reschedule the European dates as soon as Jim is fully
recovered and able to perform. We thank you for your understanding.
Dat komt natuurlijk omdat ze al die groupies vaak ergens 'op de tocht' moeten afwerken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:06 schreef Z het volgende:
Moet je eens opletten hoe vaak 'pneumonia' genoemd wordt als reden voor het niet doorgaan voor een tour. Het is volgens mij het meest gebruikte 'excuus'.
Fog - Pneumonia (mp3).quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:06 schreef Z het volgende:
Moet je eens opletten hoe vaak 'pneumonia' genoemd wordt als reden voor het niet doorgaan voor een tour. Het is volgens mij het meest gebruikte 'excuus'.
en de laatste CD van whiskeytown natuurlijkquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Fog - Pneumonia (mp3).
Sorry, deed het me aan herinneren. Blijft een mooi liedje.
Mooi liedje inderdaad.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Fog - Pneumonia (mp3).
Sorry, deed het me aan herinneren. Blijft een mooi liedje.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 | The Wedding Present - Interstate 5 (Extended Version) Thee More Shallows - Freshman Thesis Broken Social Scene - 7/4 (Shoreline) Maximo Park - Apply Some Pressure Madrugada - The Kids are on High Street The Arcade Fire - Rebellion (Lies) Caribou - Barnowl Sufjan Stevens - Come On! Feel the Illinoise Amon Tobin - Lighthouse Magic Numbers - Forever Lost Interpol - Evil Deerhoof - Wrong Time Capsule Doves - Black and White Town The Arcade Fire - Wake Up Magneta Lane - The Constant Lover LCD Soundsystem - Tribulations The Fall - Blindness Why? - Sanddollars Stars - Your Ex-Lover is Dead Les Savy Fav - Hit By Car Electrelane - Bells Eels - Trouble with Dreams Sleater-Kinney - Jumpers Franz Ferdinand - Walk Away Love is All - Felt Tip Serena Maneesh - Un-Deux Maximo Park - Going Missing Arctic Monkeys - Fake Tales of San Francisco Art Brut - Emily Kane Arsenal - Either Tocotronic - Aber Hier Leben, Nein Danke Man Man - Van Helsing Beatbox My Morning Jacket - Off the Record Kaiser Chiefs - I Predict a Riot The Rakes - Work Work Work (Pub Club Sleep) The Killers - Jenny was a Friend of Mine The Warlocks - Come Save Us 65 Days of Static - Await Rescue dEUS - Seven Days, Seven Weeks Out Hud - It's For You Mint Royale - The Effect on Me Pinback - Fortress The Plastic Constellations - Sancho Panza Architecture in Helsinki - Do the Whirlwind Stephen Malkmus - Post-Paint Boy Sleater-Kinney - The Fox Elbow - Leaders of the Free World Madrugada - Hold On To You White Rose Movement - Alsation Out Hud - One Life to Leave Ben Folds - Landed Tocotronic - Pure Vernunft Darf Niemal Siegen Depeche Mode - Precious Maximo Park - The Coast is Always Changing The Arcade Fire - Cold Wind Hood - Any Hopeful Thoughts Arrive The Rakes - 22 Grand Job VHS or Beta - The Melting Moon The Decemberists - 16 Military Wives Gustav - We Shall Overcome Doves - Sky Starts Falling Mu - Paris Hilton TV on the Radio - Dry Drunk Emperor The Maccabees - X-Ray The Mars Volta - L'Via l'Viaquez The Cloud Room - Hey Now Now Wolf Parade - Shine a Light The Features - Leave it All Behind Bloc Party - Two More Years Elbow - Forget Myself The Kills - No Wow The Arcade Fire - Neighbourhood #3 (Power Out) Clap Your Hands Say Yeah! - Is it Love Komakino - Say Something Lake Trout - Riddle The Egg - Walking Away The Robot Ate Me - Lately The Decemberists - The Engine Driver M.I.A. - Bucky Done Gone The Arcade Fire - Neighbourhood #2 (Laika) Maximo Park - Graffiti Mahjongg - The Rrabbitt Mew - Special Presidents of the U.S.A. - Love Everybody Stars - Ageless Beauty Supergrass - St. Petersburg The Strokes - Juicebox The Clientele - Since K Got Over Me The Delgados - Girls of Valour Death Cab For Cutie - Soul Meets Body Røyksopp - What Else is There Editors - Munich Sage Francis - Slow Down Gandhi Stephen Malkmus - Mama 13 + God - Men of Station I Am Kloot - Over My Shoulder The Changes - When I Wake The Caves - Polymorphic Light Eruption Okkervil River - For Real Bloc Party - The Pioneers Queens of the Stone Age - Little Sister Supergrass - Low C Shout Out Louds - The Comeback The Constantines - Love is Fear John Guilt - By Any Other Name Hard-Fi - Hard to Beat Josh Ritter - Thin Blue Flame The Nein - Courtesy Bows to New Wave Guillemots - Trains to Brazil dEUS - The Real Sugar Fence - Josephson Midaircondo - Serenade White Rose Movement - Love is a Number Kaizers Orchestra - KGB Amusement Parks on Fire - Venosa Sons and Daughters - Dance Me In The Futureheads - Hounds of Love Broken Social Scene - Ibi Dreams of Pavement Editors - Blood M.I.A. - Pull Up the People Thee More Shallows - 2 AM Feist - Inside and Out Low - Monkey Maximo Park - I Want You To Stay The Departure - Arms Around Me Louis XIV - Finding Out True Love is Blind Aberfeldy - Love is an Arrow Autolux - Here Comes Everybody Grandaddy - Pull the Curtains Thunderbirds are Now! - Eat This City Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down Battle - Demons Ladytron - Destroy Everything You Touch Doves - Snowden M83 - Teen Angst Keith - Hold That Gun The Mountain Goats - This Year The Silent League - Goliath Marc Hellner - Asleep on the Wing 31 Knots - Chain Reaction Animal Collective - Grass Dungen - Panda Le Peuple de l'Herbe - Mission Saul Williams - Grippo Jose Gonzales - Hand on your Heart Supersystem - Born into this World The Deadly Snakes - Gore Veil Crooked Fingers - Destroyer t Hof van Commerce - Niemand Grodder |
Nou, dat is ook weer niet zo. Daarvoor hebben we toch teveel afwijkende platen staan. Want ik ken lang niet alles van je 150. Wel zijn we uiteraard, net als de andere posters hier, autoriteiten op muziekgebied.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:24 schreef Grobbel het volgende:
Nou nou, wat minder met superlatieven gooien mag ook wel. Straks denken ze nog dat wij één en dezelfde persoon zijn.
Goed lijstje Pfaf. Gezien dat de heer Hugo Remmelt ons op het Excelsior-forum bedankte voor de support trouwens?quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:17 schreef pfaf het volgende:
Omdat het bij mij bij nummers nog minder nauwkeurig komt, meteen maar wat willekeurigs in elkaar geflanst:
GOED LIJSTJE
Eigenlijk niks, maar het doet me gewoon niet zoveel.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat heb jij tegen Antony, Grobbel?
Het is een vrij bizarre plaat die in alle opzichten afwijkt van alles wat ook maar een beetje op een traditionele songstructuur lijkt. Het is dan ook meer een hoorspel dan een collectie songs. Ik kan me goed voorstellen dat deze plaat heel veel mensen zal afschrikken, maar ik vind 't op de een of andere manier wel een intrigerende plaat.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:07 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, iemand de nieuwe Fiery Furnaces al gehoord, die oma-opera? Wordt de grond ingeboord bij OOR, maar het leek me op zich een leuk concept.
Ik heb 'm in het topic van grootste tegenvallers gezet. 't Is mij allemal te vreemd en het gaat me op de zenuwen werken.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:07 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, iemand de nieuwe Fiery Furnaces al gehoord, die oma-opera? Wordt de grond ingeboord bij OOR, maar het leek me op zich een leuk concept.
Hey! Wat tof.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goed lijstje Pfaf. Gezien dat de heer Hugo Remmelt ons op het Excelsior-forum bedankte voor de support trouwens?
Ik geef The Kooks met Inside In/Inside Out ook wel goede kansen om komend jaar een NME hype te worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:51 schreef Grobbel het volgende:
Opkomend hypebandje: The Maccabees (toekomstige collector's item 7": X-Ray). Ik verwacht dat NME over een paar maanden de band met veel bombarie "lanceert", en ze snel vergelijkbaar in populariteit gelijk zullen worden aan Maximo Park en The Futureheads.
Viel me trouwens net op dat voor een 7" van Maximo Parks The Coast is always changing (vorig jaar in november uitgebracht) ondertussen al zo'n 30 pond neergeteld moet worden via ebay. Misschien moet ik toch wat vaker van die vroege singletjes gaan hamsteren; één hypeje verder en ze vertienvoudigen onderhand in prijs.
Sofa Song was ook wel een leuke single inderdaad, viel bij mij net buiten de lijst. Maar die passen qua geluid niet echt in wat NME momenteel hip vindt, dus ik heb zo mijn twijfels.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:03 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik geef The Kooks met Inside In/Inside Out ook wel goede kansen om komend jaar een NME hype te worden.
O ja, zal eens opzoek gaan, kennen we ook voor dit jaar doen, een topic maken.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Vorig jaar was er een topic waarin we de hypes van 2005 konden voorspellen. Kan iemand 'm nog vinden? Ben wel benieuwd namelijk.
quote:Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef Grobbel het volgende:
Over het algemeen doe ik mijn hypevoorspellingen gewoon in de indiereeks, heb toch wel een mooi rijtje weten te voorspellen dit jaar (o.a. Maximo Park en The Rakes). Weet alleen niet meer waar dat rijtje stond.
Al heb ik volgens mij vorig jaar niet echt meegedaan aan het topic waar je het eerder over had. Anders maken we binnenkort nog een verse voor het komende jaar?
Een beetje... is wel geinig, maar nog niet goed genoeg voor een goed oordeel.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:51 schreef Z het volgende:
Ken iemand The Joggers? Ik hoorde het in een platenzaak van de week, klonk, en klink nu, goed!
quote:Op woensdag 28 december 2005 18:51 schreef Z het volgende:
Ken iemand The Joggers? Ik hoorde het in een platenzaak van de week, klonk, en klink nu, goed!
En het fantastische nummer Hot Autism heb ik al een keer of drie proberen te slijten in deze reeks in het afgelopen jaar, denk ik.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:49 schreef Grobbel het volgende:
47. The Joggers - With a Cape and Cane
Net als bij de vorige plaat "Solid Guild" doen the Joggers nog altijd niet aan normale, conventionele indierockliedjes, en komt het bij eerste luisterbeurten vooral over als een spastisch zooitje ongeregeld die vergeten is hun broodnodige dagelijkse dosis ritalin in te nemen. De liedjes schieten letterlijk van links naar rechts, maar op de een of andere manier weten the Joggers ze toch op de een of andere manier "kloppend" te krijgen tegen het einde. Het duurt even, maar aandachtig luisteren wordt bij The Joggers absoluut beloond.
Waar wacht je nog op dan!quote:Op woensdag 28 december 2005 18:58 schreef Z het volgende:
Ik ken ze niet nee.
The Joggers = Bloc Party meets Blur ofzo.
Grijp je kans, dan!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:04 schreef Z het volgende:
Hmmm, straal overheen gelezen denk ik.
Ok bedankt. Misschien een leuk idee. ik ben geen super-super-fan, maar ik vind het wel leuk. En op verjaardagen is het soms juist leuk om dingen te vragen waar je zelf niet het hele bedrag voor over heb.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:15 schreef Grobbel het volgende:
Er is wel een goede DVD uit van Pavement (genaam Slow Century, uit 2002 alweer denk ik), met 2 volledige live-concerten, alle videoclips van de band en een documentaire over de band. Al zou ik het enkel aanraden als je een echte liefhebber bent.
Oh ja, *die* New Amsterdams. It's all coming back to me now...quote:Op woensdag 28 december 2005 19:08 schreef Z het volgende:
Het lijkt me te veel emo.
Wel interessant stukje dat ik even van Tweakers gejat heb. Ik wil er geen discussie over aanzwengelen of zo (ben veel te lui om er inhoudelijk op in te gaanquote:
Internet goed voor onafhankelijke platenlabels
Door Harm Hilvers - woensdag 28 december 2005 - 13:43 - Bron: C|Net - Views: 7.952
In 2005 is de gecombineerde verkoop van cd's en digitale muziekalbums gedaald met 8 procent, zo is te vinden in de Nielsen SoundScan-rapporten. Tegelijkertijd is de verkoop van losse nummers via het internet in vergelijking met vorig jaar gestegen met 150 procent naar 320 miljoen tracks. Deze stijging was echter onvoldoende groot om de afname van het aantal verkochte albums te compenseren en de totale muziekmarkt is daardoor gekrompen met minstens 5 procent, afhankelijk van de gebruikte rekenmethode. Het zijn echter met name de grote muziekmaatschappijen wier omzet en afzet afnemen, onafhankelijke platenlabels doen het namelijk erg goed. Gedurende het afgelopen jaar was 18 procent van de verkochte albums er een van een indie. Wanneer enkele grote onafhankelijke labels, die hun marketing hebben uitbesteed aan de gewone muziekmaatschappijen, meegeteld worden komt dit percentage zelfs op 27 procent, zo schrijft C|Net op zijn site.
Mannetje met microfoonDe voornaamste reden voor het succes van de onafhankelijke platenlabels is de opkomst van het internet. Vroeger was het zo dat potentiële kopers vrijwel volledig afhankelijk waren van de radio, muziekzenders op televisie en een verdwaalde alternatievemuziekwinkel om muziek te ontdekken. Aangezien de muzikale content voor zowel de radio als de televisie veelal geleverd wordt door de grote platenmaatschappijen, waren er weinig mogelijkheden andere muziek te leren kennen. Met de komst van internet hebben consumenten echter de mogelijkheid gekregen om zelf op zoek te gaan naar interessante muziek. Dit heeft er al voor gezorgd dat de onafhankelijke platenlabels samen groter zijn dan twee van de Big Four, namelijk Warner Music en EMI. Om de groei vast te houden en het marktaandeel uit te breiden, zijn er al plannen gesmeed om als indies meer samen te werken.
Volgens de grote muziekmaatschappijen heeft de groei van de indies echter meer te maken met de consolidatie van de Big Four en minder met een goede marketing van de kleinere labels. Dit wordt bevestigd door het feit dat de indies in 2005 in totaal minder albums, zowel analoge als digitale, verkochten dan vijf jaar geleden. De grotere muziekuitgevers menen dan ook dat de onafhankelijke labels enkele jaren achter de grotere bedrijven aanhinken en dat hun groei wel weer zal afnemen. Daarnaast maken de grote maatschappijen steeds meer gebruik van marketingtechnieken die eerder vooral door de onafhankelijke werden gebruikt. Hier staat echter tegenover dat de muziek van de indies steeds vaker gebruikt wordt in tv-programma's en dat het steeds eenvoudiger wordt de alternatieve muziek aan te schaffen in gewone winkels of via internet. De toekomst zal dus moeten uitwijzen of er sprake is van een tijdelijke toename of dat de indies hun marktaandeel definitief hebben veilig gesteld.
En dat is het ook. Afkomstig van een minstens zo mooi, alhoewel emotioneel redelijk beladen album. Heb er zelf een beetje gemengde gevoelens over door wat persoonlijke associaties met (verloren) liefde in de tijd dat ik deze vaak draaide, maar wel een hele mooie plaat dus.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:28 schreef tonks het volgende:
Ik vind Your ex-lover Is Dead van Stars echt een geweldig nummer
The Life Pursuit.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:40 schreef Wepeel2 het volgende:
Hoe heet de nieuwe Belle And Sebastian eigenlijk?
Regelmatig langsgekomen in deze reeks. Heb ze ook 3 keer live gezien ondertussen, en heb zowel hun EP Love the Cup als hun album The Repulsion Box. Als ik jou was zou ik met Love the Cup beginnen, "Blood" is nog niet eens het beste nummer ervan.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:43 schreef tonks het volgende:
En blood van sons & daughters vind ik ook een goed nunmmer, kennen jullie die?
Ik zal eens kijken, bedankt!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Regelmatig langsgekomen in deze reeks. Heb ze ook 3 keer live gezien ondertussen, en heb zowel hun EP Love the Cup als hun album The Repulsion Box. Als ik jou was zou ik met Love the Cup beginnen, "Blood" is nog niet eens het beste nummer ervan.
Cool, vooral doen!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken, bedankt!
Ik zou zo eens een playlist maken van liedjes die ik leuk vind en hier posten!
Toffe titel! En dat van die ex-lover ookquote:Op woensdag 28 december 2005 19:03 schreef Grobbel het volgende:
En het fantastische nummer Hot Autism
Oh God, is dat vanavond al? Helemaal vergeten.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:47 schreef thaleia het volgende:
[..]
Toffe titel! En dat van die ex-lover ook
Hee Grob, zometeen de jaarlijkse popquiz in (voorheen) Gonzo. Is doorgaans dolle pret, maar duurt wel wat lang (nouja, de quiz niet, maar het wachten op de uitslag)
klinkt wel goedquote:Op woensdag 28 december 2005 19:05 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Grijp je kans, dan!
http://music.download.com/joggers/3600-8592-100400463.html
Come On! Feel the Indie noise! Ode aan de mooiste plaat van het jaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:47 schreef Grobbel het volgende:
Iemand trouwens nog titelsuggesties voor het nieuwe topic? Deze begint ook weer aardig vol te raken.
(iemand al bezig met het aanmaken van een nieuwe trouwens? misschien dat we nu in de openingspost kunnen linken naar wat andere Fok!topics, zoals het hypevoorsteltopic wellicht. Scheelt over een jaar weer een hoop zoekwerk...)
[..]
Cool, vooral doen!
Ik hoor nog steeds niet tot de Sufjan-bekeerlingen, maar ik vind het wel een prachttitelquote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
Come On! Feel the Indie noise! Ode aan de mooiste plaat van het jaar.
Doen! Wereldtitel!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Hmmm ik vond het zeker niet de mooiste plaat van het jaar......quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Doen!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Doe jij maar.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Doen! Wereldtitel!
Maak jij er al eentje of zal ik het doen?
Yep, effe data's die geweest zijn deleten. Hij is nog vrij up-to-date.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:09 schreef Grobbel het volgende:
Love the Cup vind ik zelf iets gevarieerder en daardoor wat sterker dan The Repulsion Box, maar dat is gewoon een persoonlijke mening.
En Daisy, waar staat de meest recente concertagenda-update? Gewoon die ene op pagina 1?
het meerfout van data?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:11 schreef DaisyDuke het volgende:
data's
Ga je overstappen?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:18 schreef Grobbel het volgende:
Nog niet. Maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |