quote:
Rechtse zelfhaat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
Europeanen hebben hun mond vol van de VS en haar zogenaamde duivelse politiek die ze bedrijven. Wat Europeanen dan even vergeten is hun eigen geschiedenis.
De VS hebben het niet van een vreemde maar dat vergeten we liever collectief.
Die hypocriete morele superioriteit. Als er een ranzig continent is met bloed op bijna al haar bladzijdes is het Europa wel. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
uiteraard. De waarheid is subjectief.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is ook maar een subjectief oordeel.
u heeft ook Nova gezien?quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
Europeanen hebben hun mond vol van de VS en haar zogenaamde duivelse politiek die ze bedrijven. Wat Europeanen dan even vergeten is hun eigen geschiedenis.
De VS hebben het niet van een vreemde maar dat vergeten we liever collectief.
Die hypocriete morele superioriteit. Als er een ranzig continent is met bloed op bijna al haar bladzijdes is het Europa wel. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Je bederft m'n lust nog. Een dikbuikige midveertiger met twee puberdochtersquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:54 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Geen wonder dat die sexloze bazen van je je zo positief beoordelen. Zo'n uitzicht zou ik ook niet
graag verliezen door een slechte beoordeling.![]()
Thomas Friedman, de schrijver van het boek The World Is Flat was een onderwerp, hij sprak over dat Europeanen meer Amerika moeten steunen in Irak, dat ze een andere enthousiastmerende houding moeten aannemen en dat zij moeten geloven in democratie in Arabie, ofzoiets, als Amerika faalt dan faalt de hele wereldquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:56 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ik niet. Verklaar u nader als u wilt.
Dat heeft niets met rechtse zelfhaat te maken. Maar wel met de feiten in een juist perspectief plaatsen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:55 schreef Monidique het volgende:
Rechtse zelfhaat.
en een klassiek stukje drogredenering en dogma. Drogma?
In mijn klassen zitten alle mooie dames uit zichzelf vooraanquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bederft m'n lust nog. Een dikbuikige midveertiger met twee puberdochters![]()
Ik *wil* niet weten wat er zich allemaal tussen zijn oren en onder zijn buik afspeelt...
Ik ben gewoon Heel Goed![]()
[ bron ]quote:A congressional report made public yesterday concluded that President Bush and his inner circle had access to more intelligence and reviewed more sensitive material than what was shared with Congress when it gave Bush the authority to wage war against Iraq.
(...)
Bush has fiercely rejected those claims. "Some of the most irresponsible comments -- about manipulating intelligence -- have come from politicians who saw the same intelligence I saw and then voted to authorize the use of force against Saddam Hussein," he said this week.
Feinstein, who is on the Senate intelligence committee, disagreed. "The report demonstrates that Congress routinely is denied access to intelligence sources, intelligence collection and analysis," she said. The intelligence panel met yesterday to discuss the second phase of its investigation into the administration's handling of prewar assertions. In July 2004, the committee issued the first phase of its bipartisan report, which found the U.S. intelligence community had assembled a flawed and exaggerated assessment of Iraq's weapons capabilities.
Heel goed.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met rechtse zelfhaat te maken. Maar wel met de feiten in een juist perspectief plaatsen.
Ik acht Europa niet moreel superieur aan de VS. Zoals ik de VS ook niet moreel superieur acht aan Europa.
quote:Het is een tragedie, zei de Duitse ambassadeur in Londen deze week, dat de Britten geen zin hebben andere talen te leren. Het is een tragedie waar we beter maar aan kunnen wennen.
Waarschuwingen en actieplannen van ministers en het bedrijfsleven hebben niks opgeleverd. De Engelsen geloven er niet in. Waarom zouden ze hun tong breken over de verbe transitif als volgens de Europese Commissie de helft van de EU bewoners Engels spreekt? En de andere helft het kan leren als je maar hard en langzaam praat en niet bang bent alles op gezette tijden en met toenemend volume te herhalen.
De voldoening Oorlog en Vrede in de oorspronkelijke taal te lezen is aan de Britten niet besteed. Evenmin als de intellectuele en spirituele stimulans die komt van het opgaan in de cultuur van anderen. En wat ze op de Britse eilanden ook onder lol verstaan mogen: een cursus op de avondschool om na veertien lessen cola in het Italiaans te kunnen bestellen, valt daar niet onder. En dus zijn buitenlandse talen, nooit echt helemaal in, nu definitief op hun retour.
Verplicht
Op de meeste Britse scholen is het vanaf veertien jaar niet meer verplicht een andere taal te leren. Universiteiten klagen over een schromelijk gebrek aan interesse in Frans, Duits, Spaans en Russisch.
Engels, zeggen de Britten ter verdediging, is al moeilijk genoeg. Luister maar naar George Bush. Bovendien heeft de dominantie van twee Anglofone wereldrijken (Groot-Brittannië en de Verenigde Staten) de indruk versterkt dat het tijdperk van Babel voorbij is. In het bedrijfsleven, de wetenschap en de informatietechnologie is Engels de lingua franca.
Het was de reden voor een groep acteurs af te reizen naar Kaboel om daar na 27 jaar Shakespeare op te voeren. Want een taal die woorden als serendipity en bouncebackability tot haar woordenschat mag rekenen (om niet te spreken van mijn favoriet: oi - doorgaans gevolg door: you - ) moet alle hoeken van de wereld worden uitgedragen.
Bovendien hoef je je voor termen als waar kan ik een paraplu kopen en hoe laat vertrekt de trein niet in het Pashtoen te verdiepen.
Volgens een bereisde vriendin volstaat een aantal essentiële, doelgerichte begrippen in andermans taal. Zij heeft zich eigen gemaakt om te kunnen zeggen: 'dat is net een penis, alleen kleiner', in vijf talen. Het is, schijnt, alles wat je nodig hebt buiten het Engelse taalgebied.
Ja alleen dat item met Friedman. Ik was het met hem eens dat als de VS vallen Europa nog veel harder valt en dat Europa de oorlog in Irak meer moet steunen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:55 schreef zakjapannertje het volgende:
u heeft ook Nova gezien?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker. Gisteren las ik dat ze nu de ondervragingsmethoden in een ander handboek hebben geplaatst, of iets dergelijks, maar dat moet ik nog even nazoeken.
[ bron ]quote:It's reported that the Army is forwarding a classified addendum to the new Army Field Manual on interrogation operations. According to these reports, the 10-page addendum provides dozens of examples of what procedures may and may not be used by interrogators, and it informs commanders on the circumstances for their employment.
Moet ik vooraan komen zitten?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:02 schreef George-Butters het volgende:
[..]
In mijn klassen zitten alle mooie dames uit zichzelf vooraan
quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet ik vooraan komen zitten?
Heb ik trouwens verteld dat ik een schoolreunie gehad heb? Alwaar mijn zusje ook was..alsmede de leraar geschiedenis..
quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:49 schreef sigme het volgende:
Awel, niet alles goed nieuws:
[..]
http://www.nrc.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-161205-013-anp.html
[ bron ]quote:The White House asked The New York Times not to publish this article, arguing that it could jeopardize continuing investigations and alert would-be terrorists that they might be under scrutiny. After meeting with senior administration officials to hear their concerns, the newspaper delayed publication for a year to conduct additional reporting. Some information that administration officials argued could be useful to terrorists has been omitted.
[ bron ]quote:U.S. Jewish leaders say they are increasingly worried that Christian conservatives want to turn America politically and culturally into a country that tolerates only their brand of Christianity.
"There is a feeling on all sides that something is changing," said Abraham Foxman, director of the New York-based Anti-Defamation League.
Als je dat niet wilt hebben, dan moet je die rol peppermunt uit je broek halen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:02 schreef George-Butters het volgende:
In mijn klassen zitten alle mooie dames uit zichzelf vooraan
Oh, OK, dan rits ik m'n jakje wel weer een beetje dicht. Warm hier he?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kom jij maar vooraan zitten. Niet teveel inkijk aub, anders heb ik moeite me op de rest van de klas te concentreren.
Mén, na tien jaar was de school er nog niet over uitgepraat. Ze hebben lekker met elkaar staan kletsen, en dan zag af en toe iemand besmuikt wijzen. Ik heb ook nog even met 'm gepraat, van alle leraren heb ik toch het meest met hem te maken gehad. Hij kwam thuis over de vloer, zeg maar. Oh ja, en over m'n zusjequote:Je hebt daar naar mijn weten nog niets over losgelaten. Ik ben echter wel erg benieuwd.
Waarom is dat terrorisme?quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:58 schreef Monidique het volgende:
Ik zag bij NOVA, geloof ik, om half drie 's nachts, een rapportage over de vergeldingsacties na de Zwarte September. Dat was volgens mij gewoon terrorisme.
Ik heb geen enkele school volledig verlopen, dus een reunie voor mij zit er niet in.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, OK, dan rits ik m'n jakje wel weer een beetje dicht. Warm hier he?
[..]
Mén, na tien jaar was de school er nog niet over uitgepraat. Ze hebben lekker met elkaar staan kletsen, en dan zag af en toe iemand besmuikt wijzen. Ik heb ook nog even met 'm gepraat, van alle leraren heb ik toch het meest met hem te maken gehad. Hij kwam thuis over de vloer, zeg maar. Oh ja, en over m'n zusje![]()
Hij was nogal ouder geworden, en nogal dronken. Maar dat was ook al niet ongebruikelijk bij ons op school![]()
Verdachten die niets met die aanslag te maken hebben vermoorden en tegelijkertijd nog even wat onschuldige burgers doden ook? Dat is precies hetzelfde als een met bommen beladen auto een Amerikaans konvooi inrijden terwijl de Amerikanen snoepjes aan kinderen uitdelen.quote:
http://www.nieuws.nl/70071quote:Elf miljoen Amerikanen zijn het Engels niet machtig
Uitgegeven op donderdag 15 december 2005 om 20:41:11
(Novum/AP) - Naar schatting een op elke twintig Amerikanen kan geen Engels lezen en schrijven, blijkt uit een donderdag gepubliceerd overheidsonderzoek. Dit betekent dat elf miljoen burgers in de Verenigde Staten niet in staat zijn om volledig aan het maatschappelijke leven deel te nemen.
Bovendien is wat dit betreft geen enkele verbetering zichtbaar geworden van 1992 tot 2003, blijkt uit het onderzoek onder ruim 19.000 volwassenen. Onder de elf miljoen Amerikanen die geen Engels kunnen lezen of schrijven zijn mensen die andere talen, zoals bijvoorbeeld het Spaans, wel beheersen.
[Copyright 2005, Novum]
Oh, dat was geen belemmering voor mij. Ik heb evenmin een school volledig doorlopen: 4 basisscholen en 2 middelbare bezocht. Da's juist véél mogelijke reunien. Waar ik verder niet heen ga, dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele school volledig verlopen, dus een reunie voor mij zit er niet in.![]()
Oi
Bron?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Verdachten die niets met die aanslag te maken hebben vermoorden en tegelijkertijd nog even wat onschuldige burgers doden ook? Dat is precies hetzelfde als een met bommen beladen auto een Amerikaans konvooi inrijden terwijl de Amerikanen snoepjes aan kinderen uitdelen.
Zonde om de natuur zo te verbergen. Nood breekt wetquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, OK, dan rits ik m'n jakje wel weer een beetje dicht. Warm hier he?
[..]
De geschiedenisdocent en je zusje hebben sappen uitgewisseld vroeger of niet? Hoe oud was hij toen en zij? En hoe lang is dat geleden?quote:Mén, na tien jaar was de school er nog niet over uitgepraat. Ze hebben lekker met elkaar staan kletsen, en dan zag af en toe iemand besmuikt wijzen. Ik heb ook nog even met 'm gepraat, van alle leraren heb ik toch het meest met hem te maken gehad. Hij kwam thuis over de vloer, zeg maar. Oh ja, en over m'n zusje![]()
Hij was nogal ouder geworden, en nogal dronken. Maar dat was ook al niet ongebruikelijk bij ons op school![]()
Dan heb ik toch een ander boek-review gelezen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Thomas Friedman, de schrijver van het boek The World Is Flat was een onderwerp, hij sprak over dat Europeanen meer Amerika moeten steunen in Irak, dat ze een andere enthousiastmerende houding moeten aannemen en dat zij moeten geloven in democratie in Arabie, ofzoiets, als Amerika faalt dan faalt de hele wereld
Nou ik kwam laatst nog een oud-klasgenote tegen en die vroeg ook nog of ik op zo'n reunie kwam, maar het voelt toch een beetje vreemd om tussen mensen te staan die vaak 6 jaar bij elkaar in de klas hebben gezeten terwijl jij er maar de eerste 2 jaar tussen zat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat was geen belemmering voor mij. Ik heb evenmin een school volledig doorlopen: 4 basisscholen en 2 middelbare bezocht. Da's juist véél mogelijke reunien. Waar ik verder niet heen ga, dat dan weer niet.
H
Dat is dan ook niet de inhoud van het boek...quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan heb ik toch een ander boek-review gelezen.
Sterker nog, ik heb de review thuis op mn bureau gelezen. Ik zal het wel eens posten als ik thuis ben.
Ach, die laten ook geen kans ongemoeid om Israel van alles en nog wat te beschuldigen. Het zal allemaal niet zo netjes zijn gegaan maar dat is mijn inziens hoog begrijpelijk, en naast dat ik het maken van onschuldige slachtoffers ten alle tijde afkeur denk ik ook niet dat de Mossad deze bewust heeft gemaakt.quote:
Whatever...quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ach, die laten ook geen kans ongemoeid om Israel van alles en nog wat te beschuldigen.
Nee, die zelfmoordterrorist in die auto vast ook niet. Aangezien de Mossad bomaanslagen pleegt op Westerse doelen en verdachten liquideert in Europa, onder andere, ga ik niet uit van de liefheid van deze dienst.quote:Het zal allemaal niet zo netjes zijn gegaan maar dat is mijn inziens hoog begrijpelijk, en naast dat ik het maken van onschuldige slachtoffers ten alle tijde afkeur denk ik ook niet dat de Mossad deze bewust heeft gemaakt.
Uuh China, Japan, Zuid-Korea etc. Die tellen wel degelijk mee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:44 schreef George-Butters het volgende:
De Aziaten, Afrikanen, Zuid-Amerikane, etc etc tellen niet mee
Zal ik em inkoppen?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nieuws.nl/70071
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, in de spits van gister, voorpagina (bron: www.spitsnet.nl ) staat een bericht van het ANP, dat Bush zelfs erként gelogen te hebben omtrent Irak-oorlog.
Als excuus gaf hij dan aan dat Saddam een heel erg persoontje was welke martelde kernwapens had euhh, gifgas had gegooid maar dan geen fosfor euhm,, ja hij onderdrukte de bevolking en er was geen democratie. Dus.Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Ik zie niet in wat daar mis mee is?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Whatever...
[..]
Nee, die zelfmoordterrorist in die auto vast ook niet. Aangezien de Mossad bomaanslagen pleegt op Westerse doelen en verdachten liquideert in Europa, onder andere, ga ik niet uit van de liefheid van deze dienst.
quote:Op zondag 11 december 2005 10:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
(...)
Polen heeft een chronische neiging om vijanden van buurlanden te maken en hun vrienden ver weg te zoeken. Is niet erg slim.
quote:Op zondag 11 december 2005 19:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Welja, sleep de 2e WO er even bij.
(...)
Okiedokie.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar mis mee is?
Ik juich deze werkwijze uit het diepe van mijn hart toe!
Uhuh, maar de review kwam er op zijn minst niet op neer dat als Amerika valt, dat alles dan zou vallen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de inhoud van het boek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |