quote:Op woensdag 21 december 2005 21:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bestrijdt duidelijk een onderdeel van het wetenschappelijke model, en daarmee begeef je je op het gebied van wetenschap.
Deze vergat ik nog..quote:Dat mag hij, alleen niet in WFL, omdat het niets met wetenschap, filosofie of levensbeschouwing te maken heeft.
Ok, je verdedigt een beslissing. Jammer dat je niet ziet dat ik best wel een punt hierin heb.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
En bovendien een gedachte heeft die niets met wetenschap te maken heeft, zeker niet gezien zijn opstelling.
[..]
Dat mag hij, alleen niet in WFL, omdat het niets met wetenschap, filosofie of levensbeschouwing te maken heeft.
[..]
Ja en die methode is heilig hier in wfl, een andere redenatie methodiek is minderwaardig.quote:Wetenschap werkt volgens een bepaalde methode, en is daarmee sterker afgebakend dan levensbeschouwing, wat een wat grijzer gebied is. Het is lastiger vast te stellen of iets al dan niet levensbeschouwing is, dan vast te stellen of iets al dan niet wetenschap is.
[..]
quote:De topics worden even serieus benaderd.
[..]
M.a.w. Je beaamt het dus.quote:1 t/m 3 zou ik argumenten tegen willen zien. Bij 4 had ik christenen misschien beter weg kunnen laten, 5 is niet netjes, 6 zie ik weinig beledigends in.
[..]
En dat is het sowieso niet, want religie is iets persoonlijks in veel gevallen.
[..]
Ik impliceer niet dat ik dit weet, ik zie alleen de vrijbrief om grappig te zijn in voor andere serieuze onderwerpen. Dit wijst op een andere levensbeschouwing, welke weet ik niet.quote:Hoe ervaar ik het leven volgens jou?
[..]
Dan hoop ik ook dat wanneer iets gesteld wordt als religieus dit ook in dat licht en met de nodige respect te behandelen.quote:Verre van. Wanneer echter wordt gesteld dat iets wetenschap is, zal ik het wel in dat licht beoordelen.
[..]
wellicht, aan de andere kant zijn er voorbeelden te over. zie weer bv de handgreep van lodewijk.quote:Wat lees jij toch selectief.
[..]
tja dat is het nadeel dat Doffy en jij 1 stem hebben en daarom ook als 1 benaderd worden.quote:Mjah.. Ik zelf zie je vooral dingen over mij beweren die kant noch wal raken. Als zou ik wetenschap ahw heilig achten, en alles wat niet in dat model past belachelijk maken.. Maar met een dergelijke verkeerde vooraanname kan ik wel begrjpen hoe je tot de rest van je conclusies komt.
quote:Op woensdag 21 december 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:
Ik pak hiermee imo niet christenen als een groep op negatieve manier..
[quote]
Het zijn wel degelijk generalisaties, vooral die eerste vind ik aardig grof.
[quote]Op vrijdag 10 juni 2005 09:30 schreef Alicey het volgende:
Zo onbeschoft en respectloos als jij je laat zien heb ik zelfs bij christenen nog nooit gezien..
Ik heb maar heel even gekeken, ik weet eerlijk gezegd niet of dit structureel zo is, maar ik ga er maar van uit dat dat niet zo is omdat ik ook genoeg goede ervaringen heb met jouw posts. De reden dat ik dit geplaatst heb, is dat je me er expliciet om vroeg, het gaat mij er meer om dat ik wil pleiten voor verdraagzaamheid t.o.v. van elkander, dat was de aanleidingquote:Op maandag 13 juni 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
Als je een christen eenmaal je bed in kletst, moet je eens opletten hoe seks belust die dan is.
Mijn topic hebben niets met wetenschap te maken zeg je. Maar als ik het levensbeschouwing of filosofie noem is het ook niet goed... je noemt het dan toch echt wetenschap.quote:
Tja, als je filosofie of levensbeschouwing wetenschappelijk wilt proberen aan te tonen (wat jij wil), kom je op het terrein van de wetenschap terecht.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Mijn topic hebben niets met wetenschap te maken zeg je. Maar als ik het levensbeschouwing of filosofie noem is het ook niet goed... je noemt het dan toch echt wetenschap.
Nee. Alicey heeft al uitgelegd waarom het volgens haar onder wetenschap valt. En als je aan wetenschap wilt doen, moet je je aan die regels houden.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:08 schreef rudeonline het volgende:
En dat is verboden?
Nee, maar meer topics over je theorie in WFL op FOK welquote:Op woensdag 21 december 2005 22:08 schreef rudeonline het volgende:
En dat is verboden?
Nee, als je aan wetenschap doet, gelden er wetenschappelijke methoden. Jij wilt aan wetenschap doen, dus gelden die methoden. Dus wetenschap is niet heilig.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:12 schreef rudeonline het volgende:
Dus wetenschap is "heilig", oke ieder zijn geloof...
Ik heb je op dat specifieke punt al een antwoord gegeven.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:56 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind dat je overdrijft. Bovendien hebben gelovigen het rotsvaste idee dat niet-gelovigen hun leven niet op de juiste manier inkleden. Dat kun je ook als beledigend opvatten, maar er zijn verder ook weinig users ( op een Akkersloot na dan ) die daar over struikelen. En zoals Alicey zegt, een forum waar levensbeschouwing, wetenschap en filosofie samen worden bekeken levert denk ik mooiere discussies op dan als je 1 religieus forum zou maken.
Wat een belediging is, is natuurlijk subjectief, laat ik dus ook maar een subjectief antwoord geven; meestal ben ik er wel op voorbereid en als je mijn posts bekijkt, dan kan je wel zien dat ik me er zelden door laat afleiden. Gevoelsmatig voelt het soms erg rottig zoveel negativiteit, het lijkt soms wel alsof er met geen mogelijkheid meer wat aan te doen valt om alle vooroordelen te ontkrachten. Ook vermoed ik dat over het algemeen een belediging over het algemeen een discussie eerder doodslaat dan aanwakkert.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:24 schreef Reya het volgende:
Is er dan wel sprake van belediging? Om zomaar van alles als 'belediging' aan te slaan, doet ook een discussie doodslaan![]()
Alicey ook nog wat te zeggen?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Mijn topic hebben niets met wetenschap te maken zeg je. Maar als ik het levensbeschouwing of filosofie noem is het ook niet goed... je noemt het dan toch echt wetenschap.
Alicey slaapt nu, nog even geduld tot morgen dusquote:Op woensdag 21 december 2005 22:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Alicey ook nog wat te zeggen?
Lijkt me een goed plan.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:58 schreef thabit het volgende:
Nog even, rude, en ik daag je voor het gerecht in Pennsylvania.
Tja Rude, ik heb je proef al op meerdere fora weer gelezen. En het gaat weer werkelijk helemaal nergens over. Dat is je inhoudelijk meerdere keren uitgelegd, dus dat doe ik niet meer; je zou het trouwens ook niet meer van me aannemen. En toch stel je weer "niemand kan zeggen waar mijn stelling een tegenspraak heeft". Dat noem ik een betonnen plaat van jewelste. Die betonnen plaat, dat is de reden dat je niet meer topics hierover in WFL mag plaatsen, denk ik. Jij zult nooit, maar dan ook nooit, toegeven dat je ergens een fout hebt gemaakt en dat je theorie niet deugt. Want ik denk dat dat een grote klap voor je zou zijn, ook omdat je er zoveel tijd in hebt gestoken. Het is een kansloze discussie.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:31 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik krijg niet eens de kans om mijn proef toe te lichten. En niemand die mij duidelijk kan vertellen waar mijn stelling in tegenspraak was. En waarom hier de discusie wel aangaan maar in een topic smeken om een slotje?
Dit vind ik een rare uitspraak. Wetenschap is helemaal niet heilig. De wetenschappelijke methode wordt hier in WFL echter erkend als de meest subtiele, succesvolle en effectieve manier van het beschrijven van de natuur op een kwalitatieve en kwantitatieve manier. Daardoor wordt de wetenschap erg kritisch. Om dat te vertalen met "heilig" vind ik nogal misplaatst.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:46 schreef soulsurvivor het volgende:
Terwijl de wetenschap heilig is bij jullie.
Waarom gaat 90% van je post dan over dingen die ik persoonlijk doe, en niet over dingen die ik als moderator doe?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:59 schreef soulsurvivor het volgende:
Aangezien ik de moderatie in WFL bekritseer en niet Alicey.
Waarbij ik nog even wil aantekenen dat de laatste opmerking uit een slow chat topic komt, waar niet altijd serieus gedicussieerd wordt, en er soms ook wel de nodige grappen worden gemaakt over homo's en vrouwen (Om het maar even naar de mods zelf toe te trekkenquote:Op woensdag 21 december 2005 22:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb maar heel even gekeken, ik weet eerlijk gezegd niet of dit structureel zo is, maar ik ga er maar van uit dat dat niet zo is omdat ik ook genoeg goede ervaringen heb met jouw posts. De reden dat ik dit geplaatst heb, is dat je me er expliciet om vroeg, het gaat mij er meer om dat ik wil pleiten voor verdraagzaamheid t.o.v. van elkander, dat was de aanleiding
Wat ik al eerder heb gezegd, en wat ook door Wombcat wordt aangehaald.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Alicey ook nog wat te zeggen?
Op zich is de wetenschappelijke methode van bepalen zeer objectief en correct.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit vind ik een rare uitspraak. Wetenschap is helemaal niet heilig. De wetenschappelijke methode wordt hier in WFL echter erkend als de meest subtiele, succesvolle en effectieve manier van het beschrijven van de natuur op een kwalitatieve en kwantitatieve manier. Daardoor wordt de wetenschap erg kritisch. Om dat te vertalen met "heilig" vind ik nogal misplaatst.
zie reactie op haushoffer.quote:Op donderdag 22 december 2005 07:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom gaat 90% van je post dan over dingen die ik persoonlijk doe, en niet over dingen die ik als moderator doe?
Voor zover ik kan zien geldt dat bovenste slechts voor die gevallen waarin men zich op het terrein van wetenschap begeeft. Op de andere terreinen geldt dat niet. Wel zul je imo moeten aanvaarden dat niet iedereen er dezelfde mening over heeft. Net als bij wetenschapstopics worden excessen echter op een gegeven moment geweerd (Een voorbeeld hiervan is de user Akkersloot, die zo nu en dan dusdanig topicverziekend werkt dat hij een sabbatical krijgt).quote:Op donderdag 22 december 2005 10:45 schreef soulsurvivor het volgende:
Het punt is: Er is een trend dat alles wat niet wetenschappelijk onderbouwt kan worden, vogelvrij is om belachelijk gemaakt te worden, terwijl de wetenschapstopics streng bewaakt worden door de mods.
Gaat dit nog steeds alleen over rudeonline, of ook over andere zaken?quote:Ik zeg dit scherp en bewust zwart/wit om mijn punt kracht bij te zetten.
En ik geloof dat ik een punt heb.
Mods zijn niet objectief, maar wel in moderatie onpartijdig. In de praktijk betekent dat dus dat ik ook een mening heb over de zaken die in topics behandeld worden, en deze ook vaak kenbaar zal maken. Een mod is ook user, dus ik zie hier geen kwaad in. Ik ben onpartijdig, wat inhoudt dat mijn mening over zaken die in een topic worden aangesneden geen reden zijn voor moderatie. Moderatie vindt puur plaats op basis van vragen als:quote:deze scheefgroei in dit sub-forum roept bij mij ergernis op omdat de twee mods, zo overtuigt zijn van hun gelijk aangaande het beleid in dit sub-forum, dat ze hun objectiveit verloren hebben.
Misschien is het goed om onderscheid te zien tussen wanneer er wordt opgetreden als user, en wanneer als mod. Een mod is simpelweg een veredelde user. Ik schat dat zo'n 95% van de posts die wij maken als user is, en hooguit 5% in de hoedanigheid van moderator.quote:vervelend is ook dat deze mods, vooral Doffy, sfeer zettend post en stuurt naar zijn eigen levensovertuiging. Dat is zijn goed recht alleen niet als moderator.
post-icoon. Dat geldt uiteraard niet in feedback, omdat ik daar altijd in mijn hoedanigheid van moderator post. In de gevallen waar een dergelijk PI er niet staat, is de kans groter dat ik het post als user dan als mod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |