abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:32:12 #101
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33130480
Eerst zegt ie dat het een investering van de samenleving in bepaalde mensen is, en vervolgens moeten die "bepaalde mensen" het dus toch zelf betalen. Wat is het nou? En het is niet alsof een hoog opleidingsniveau alleen aan die personen ten goede komt. Hoog opgeleide mensen zijn voor een veel bredere groep een voordeel dan alleen de personen in kwestie.
[KNE]-Mod
pi_33130508
Het is een investering van de maatschappij in de studenten. Dan ben ik van mening dat je daar als student achteraf best wat rendement (in de vorm van belasting) voor mag terugbetalen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:35:43 #103
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33130542
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:34 schreef du_ke het volgende:
Het is een investering van de maatschappij in de studenten. Dan ben ik van mening dat je daar als student achteraf best wat rendement (in de vorm van belasting) voor mag terugbetalen.
Ik zou zeggen dat de samenleving investeert en rendement krijgt in de vorm van de productiviteit die deze studenten opleveren. En alleen terugbetalen zou sowieso een slecht rendement zijn...
[KNE]-Mod
pi_33130601
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de samenleving investeert en rendement krijgt in de vorm van de productiviteit die deze studenten opleveren. En alleen terugbetalen zou sowieso een slecht rendement zijn...
Je betaalt al 58% geloof ik...

Ik ga straks als ik klaar ben een w.w. uitkering aanvragen, dan hou ik meer over.
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:39:50 #105
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33130663
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:37 schreef Roellio het volgende:

[..]

Je betaalt al 58% geloof ik...
Vanwaar de negatieve PI?
Ik zeg toch niet dat ik er voor ben dat studenten straks meer moeten betalen?

Sowieso denk ik dat men nu eindelijk het hoger onderwijs eens wat rust moet gunnen en misschien eerst eens moet kijken naar de chaos die er daar nu is ipv weer de studenten maar weer te korten...
[KNE]-Mod
pi_33130701
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

het heoft van mij ook niet perse in de vorm van belasting maar ik zie wel wat in een verplichting om in ieder geval een aantal jaren in Nederland te werken en belasting te betalen. Wil je weg? prima maar dan krijg je wel een rekening van de werkelijke kosten van je scholing .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33130809
Ik kan nog wel een aantal groepen opnoemen die een fikse "schuld" bij de staat hebben. En dat geld ga je echt nooit meer terug zien, ook niet in productiviteit.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_33131027
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:47 schreef E-ric het volgende:
ik stel inderdaad dat mensen met een hogere opleiding meer verdienen, in 95% procent van de gevallen zal dat ook zo zijn. Mensen gaan niet studeren om vervolgends ergens schappen te vullen. Er is een verband tussen inkomen en opleiding. Maar goed, we zullen we zien hoeveel mensen het met jouw standpunt eens zijn.
Hulde!
pi_33131353
Ik denk dat de PvdA weer nieuwe kiezers nodig heeft: Als je het volk dom houdt door opleidingen te ontmoedigen zal het niveau van het volk dalen, en voila, vele mensen die je kunt vangen met een gladde sukkel als Wouter Bos.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_33133502
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hoor waarom zou je stratenmaker worden als je ook kan studeren ? Naar mijn idee kan met een plan als dit het college geld b.v. omlaag. Wat is er erg aan om wat te betalen voor de opleiding die je gevogld hebt? Je loopt met belasting betalen namelijk al flink achter op iemand die op z'n 16e of 18e begonnen is met werken. Ik heb een vriend die is automonteur op z'n 16e begonnen met zo'n werken en leren traject is nu 21 dus al 5 jaar aan het werk, ik ben 3 jaar ouder dus op de leeftijd dat ik helemaal afgestudeerd ben en aan het werk werkt hij al bijna 10 jaar! En ik ga er niet van uit dat hij veel eerder kan stoppen met werken. Dan vind ik het ook niet onredelijk dat ik na jaren studeren eerst wat extra belasting ga betalen...
Je beseft wel dat iemand op zijn zestiende zo goed als geen belasting betaalt omdat hij te weinig verdient?
pi_33134485
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je beseft wel dat iemand op zijn zestiende zo goed als geen belasting betaalt omdat hij te weinig verdient?
maar al die tijd heeft de staat ook geen kostenpost aan hem gehad en bij diegene die studeerde wel..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:53:33 #112
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33134781
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

maar al die tijd heeft de staat ook geen kostenpost aan hem gehad en bij diegene die studeerde wel..
en wie betaald zijn vooropleidingen? alles van de ouderbijdrage zeker
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33134828
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:53 schreef stinkie het volgende:

[..]

en wie betaald zijn vooropleidingen? alles van de ouderbijdrage zeker
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:06:50 #114
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33135161
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hoor waarom zou je stratenmaker worden als je ook kan studeren ? Naar mijn idee kan met een plan als dit het college geld b.v. omlaag. Wat is er erg aan om wat te betalen voor de opleiding die je gevogld hebt? Je loopt met belasting betalen namelijk al flink achter op iemand die op z'n 16e of 18e begonnen is met werken. Ik heb een vriend die is automonteur op z'n 16e begonnen met zo'n werken en leren traject is nu 21 dus al 5 jaar aan het werk, ik ben 3 jaar ouder dus op de leeftijd dat ik helemaal afgestudeerd ben en aan het werk werkt hij al bijna 10 jaar! En ik ga er niet van uit dat hij veel eerder kan stoppen met werken. Dan vind ik het ook niet onredelijk dat ik na jaren studeren eerst wat extra belasting ga betalen...
Uhu, maaruh... kijk he.... het collegegeld is idd nogal hoog... en de boeken... en dan moeten ze niet huursubsidie gaan geven vanaf je 23e, maar vanaf je 18e en dan moeten de huizen/kamers goedkoper... anders is het niet te doen. Stel dat ik nu niks van de IB-groep kreeg.. dan moest ik per jaar betalen: 4000 euro huur, 1800 euro collegegeld, 500 euro boeken, 1000 euro kleding (even ruim genomen ) en dan nog evt. hobby's enzo... maar goed.. dat komt dus neer op ongeveer 8 a 9 duizend euro. Over 5 jaar genomen bouw je dan al een schuld op van 50.000 euro... vind je dat niet een beetje veel? En dan kan je zeggen: ja, maar dan moet je gaan werken, maar er is voor sommige mensen geen tijd om te werken... Er zijn idd flutstudies, maar er zijn ook studies waarbij je 50 uur per week bezig bent en het dan nog moeilijk hebt om het te halen...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33135306
Mensen met een goede studie gaan later (over het algemeen) meer verdienen dan mensen zonder studie. Absoluut gezien gaan die mensen dus meer belasting betalen, dus het geld wat de overheid in die studie heeft geinvesteerd krijgen ze zowiezo terug.

Ik zie alleen niet in waarom mensen met een hoger salaris, die dus absoluut gezien al meer betalen, ook relatief gezien meer moeten betalen. Alsof het slecht zou zijn dat iemand met een hoger salaris uiteindelijk meer overhoud dan iemand met een lager salaris. Dat is toch een belangrijke reden voor veel mensen om 6 jaar van hun leven te investeren in een studie?

Ik vind het maar met twee maten meten. Voor zowel de overheid als voor jou is een studie een investering. Maar de overheid wil blijkbaar haar investering terughebben, terwijl jij er zo min mogelijk extra aan moet overhouden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33135747
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Vooropleidingen, allerlei andere door de staat bekostigde zaken (ziektekosten!) etc. Dat is echt niet gratis hoor.
pi_33135842
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:12 schreef Seneca het volgende:

Ik zie alleen niet in waarom mensen met een hoger salaris, die dus absoluut gezien al meer betalen, ook relatief gezien meer moeten betalen. Alsof het slecht zou zijn dat iemand met een hoger salaris uiteindelijk meer overhoud dan iemand met een lager salaris. Dat is toch een belangrijke reden voor veel mensen om 6 jaar van hun leven te investeren in een studie?
Afgunst. De meeste mensen verdienen gemiddeld (vandaar de naam gemiddeld) of nog minder. Die zijn jaloers op de mensen die meer verdienen - die blijkbaar iets beter kunnen/konden (chapeau toch?) - en willen dus dat de rijkeren meer belastingbetalen. Zowel relatief als absoluut. Je dient bestraft te worden als je ambitie hebt en die ambitie waarmaakt. Politiek van de middelmaat. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Verdien maar modaal, anders ben je asociaal.
pi_33135848
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vooropleidingen, allerlei andere door de staat bekostigde zaken (ziektekosten!) etc. Dat is echt niet gratis hoor.
Nee, maar dat heeft de student ook allemaal gehad. Het ging me op het punt waarvan ze beide een verschiilende kant opgaan. De 1 die doorgaat met leren en de ander begint met werken.
And that is the news.''
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:29:12 #119
19297 stinkie
pi_33135857
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

idd heb je daar een sterk argument
pi_33135949
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:29 schreef stinkie het volgende:

[..]

idd heb je daar een sterk argument
als jij gelijk denigrerend reageert en mensen met een andere mening gelijk moet uitlachen is goed hoor, maar verwacht van mij geen argumenten op zo moment
And that is the news.''
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:33:07 #121
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33135979
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:28 schreef Shakes het volgende:

[..]

Afgunst. De meeste mensen verdienen gemiddeld (vandaar de naam gemiddeld) of nog minder. Die zijn jaloers op de mensen die meer verdienen - die blijkbaar iets beter kunnen/konden (chapeau toch?) - en willen dus dat de rijkeren meer belastingbetalen. Zowel relatief als absoluut. Je dient bestraft te worden als je ambitie hebt en die ambitie waarmaakt. Politiek van de middelmaat. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Verdien maar modaal, anders ben je asociaal.
En automatisch een graaier, niet te vergeten
Vampire Romance O+
pi_33136050
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, maar dat heeft de student ook allemaal gehad. Het ging me op het punt waarvan ze beide een verschiilende kant opgaan. De 1 die doorgaat met leren en de ander begint met werken.
Ok dat is waar, maar iemand die op zijn zestiende begint met werken draagt normaal gesproken nauwelijks iets bij aan de maatschappij, puur economisch gezien is dit een kostenpost. Verder wringt het ook in deze redenering, want het leidt ertoe dat hoe minder scholing je hebt genoten hoe minder je moet betalen; en dat is asociaal als je bedenkt dat deze mensen meestal niet zoveel toevoegen.
pi_33136155
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok dat is waar, maar iemand die op zijn zestiende begint met werken draagt normaal gesproken nauwelijks iets bij aan de maatschappij, puur economisch gezien is dit een kostenpost. Verder wringt het ook in deze redenering, want het leidt ertoe dat hoe minder scholing je hebt genoten hoe minder je moet betalen; en dat is asociaal als je bedenkt dat deze mensen meestal niet zoveel toevoegen.
Een kostenpost? Geen enkele economie kan zonder laaggeschoolde arbeidskrachten!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33136171
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

klopt wel, al is een laaggeschoolde niet meteen een kostenpost. Mij ging het er om wat nuance aan te brengen bij stinkie's argument omdat hij de hele tijd het van 1 kant verteld.
And that is the news.''
pi_33136318
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

klopt wel, al is een laaggeschoolde niet meteen een kostenpost. Mij ging het er om wat nuance aan te brengen bij stinkie's argument omdat hij de hele tijd het van 1 kant verteld.
Zowel hooggeschoolde als laaggeschoolde mensen zijn net zo hard nodig. Alleen zijn hooggeschoolde mensen schaarser. En geld is nu eenmaal een belangrijk motief om te gaan studeren. Welke idioot gaat nu 6 jaar van z'n leven in de boeken hangen, als hij er geen cent meer aan overhoudt, en alleen de staat er rijker van wordt? Voor een kenniseconomie (dat moest Nederland toch worden) lijken me dit soort ontmoedigingspraktijken dus funest.
pi_33136651
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

Zowel hooggeschoolde als laaggeschoolde mensen zijn net zo hard nodig. Alleen zijn hooggeschoolde mensen schaarser. En geld is nu eenmaal een belangrijk motief om te gaan studeren. Welke idioot gaat nu 6 jaar van z'n leven in de boeken hangen, als hij er geen cent meer aan overhoudt, en alleen de staat er rijker van wordt? Voor een kenniseconomie (dat moest Nederland toch worden) lijken me dit soort ontmoedigingspraktijken dus funest.
het is inderdaad niet heel erg aanlokkelijk. Nu kan het mij niet zo heel veel schelen wat k later verdien. studeren doe je ook een gedeelte voor jezelf. Al wil ik natuurlijk best een goede betaalde baan, het is voor mij niet drijfveer nummer 1. Het zal echter wel mensne ontmoedigen ja
And that is the news.''
pi_33137219
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

het is inderdaad niet heel erg aanlokkelijk. Nu kan het mij niet zo heel veel schelen wat k later verdien. studeren doe je ook een gedeelte voor jezelf. Al wil ik natuurlijk best een goede betaalde baan, het is voor mij niet drijfveer nummer 1. Het zal echter wel mensne ontmoedigen ja
Je studeert ook omdat je het leuk vind ja. Maar als het voor mijn inkomen toch niks uitmaakt, dan ga ik wel uitkering trekken, en neem ik een abonnement op de universiteitsbibliotheek
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:33:41 #128
19297 stinkie
pi_33137868
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het is niet bij mij dat de nuance ontbreekt. Het is het voorstel van de PvdA (wat die A nog in de naam doet vraag ik me werkelijk af)

Een student kost de gemeenschap geld. er is dan ook niks op tegen om daar wat van terug te vragen. Een zeer eerlijk principe, echter, niet alleen een student kost de gemeenschap geld. Ook een gewone scholier kost knaken. Laten we die echter gewoon een leuk laag tariefje betalen omdat ie wrsc. toch niet veel verdiend? Of slaan we hem hoger aan omdat hij niet de moeite genomen heeft door te studeren en de gemeenschap op die manier te dienen. Dit voorstel werkt alleen ongelijkheid in de hand. In vergelijking hiermee is de huidige wijze de meest rechtvaardige voor iedereen. Verdien je veel geld, betaal je meer belasting (zowel relatief als absoluut).
pi_33138791
Onzinnig plan. Bepaalde universitaire studies leveren helemaal geen goedbetaalde baan op, denk bijv. aan biologie, als je daar jan modaal mee haalt mag je je handen ineenknijpen. Verder moet geld niet de motivatie zijn om een bepaalde studie te kiezen, maar of je het vakgebied interessant vind.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:01:22 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33143291
als bioloog kan je best goed verdienen natuurlijk
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33145541
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:01 schreef McCarthy het volgende:
als bioloog kan je best goed verdienen natuurlijk
Onzin, er is bijna geen werk voor, de meeste biologen zijn afhankelijk van opdrachten die ze krijgen aangeboden, of ze moeten aan de slag gaan als stadsbioloog, maar dat verdient niet genoeg om zulke bedragen terug te kunnen eisen, zeker niet aan het begin van hun loopbaan.
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:39:16 #132
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33147514
Dan moet je dus geen biologie gaan studeren
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33147610
Alsjeblieft zeg. Studenten kosten de staat misschien wat. Maar de staat krijgt er wel wat voor terug. Zowel de samenleving wordt ermee verrijkt als later de schatkist. Laat ze liever al die uitkeringstrekkers wat terugdoen voor hun uitkering. DIe kosten geld EN de staat heeft er niks aan. En daarbovenop: studenten betalen al genoeg.
pi_33254730
Vind het tamelijk veelzeggend dat ik nog van geen enkele linkse rakker een goed weerwoord heb gehad op mijn uitspraak:
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:17 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik zou studeren vooral nog veel meer gaan bestraffen, dan houd je zometeen alleen nog maar van die domme boerenlullen net als de PvdA over...
Kennelijk hebben ze geen weerwoord.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:15:05 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33254823
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Vind het tamelijk veelzeggend dat ik nog van geen enkele linkse rakker een goed weerwoord heb gehad op mijn uitspraak:
[..]

Kennelijk hebben ze geen weerwoord.
Of ze vinden een dergelijke op de man spelen geen weerwoord waard, misschien?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33259203
Net of het MBO niks kost Om van de reclassering maar te zwijgen
pi_33268891
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:09 schreef Tobbes het volgende:
Net of het MBO niks kost Om van de reclassering maar te zwijgen
Precies! Het is een schande dat het MBO 4 (vier! ) jaar duurt. De hoeveelheid stof die ze daar behandelen staat gelijk aan 1 (één) 10 punts vakje aan de universiteit, en daar doen ze dan 4 (vier! ) jaar over.
pi_33269143
Ik neem aan dat MBOers ook extra belasting zullen moeten gaan betalen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_33269800
Kunnen we niet beter de studenten die GEEN diploma halen extra belasten in plaats van de studenten die wel gewoon afstuderen?
pi_33269993
Ja zeg, ga mensen vooral motiveren om te gaan studeren!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_33270209
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:57 schreef thabit het volgende:
Kunnen we niet beter de studenten die GEEN diploma halen extra belasten in plaats van de studenten die wel gewoon afstuderen?
Of ook studenten die niet excelleren extra belasten, is ook niks mis mee. Daar hebben we immers ook niks aan.
pi_33270604
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:57 schreef thabit het volgende:
Gebeurt al. Die mogen een groot deel van hun studiefinanciering terug betalen namelijk.
  woensdag 21 december 2005 @ 14:24:40 #143
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33274038
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:13 schreef thabit het volgende:

[..]

Of ook studenten die niet excelleren extra belasten, is ook niks mis mee. Daar hebben we immers ook niks aan.
thabit
Opleiding: Wiskunde
Beroep: Wetenschapper

niet bij een bedrijf neem ik aan, dus jou salaris wordt betaalt door de overheid dus door de belastingbetaler dus door die zogenaamde "mensen waar we niks aan hebben".

Beetje meer waardering voor de mensen die jou salaris opbrengen ja, ander stuur ik een leger FAs op je af.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33274425
Tja McCarthy, in dit anti-intellectualistische land heb ik de verboden mening dat studenten iets moeten kunnen.
  woensdag 21 december 2005 @ 14:42:00 #145
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33274590
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:36 schreef thabit het volgende:
Tja McCarthy, in dit anti-intellectualistische land heb ik de verboden mening dat studenten iets moeten kunnen.
jij wilde het niveau van de unies 2 keer zo hoog leggen ?
pi_33275814
Wat een dom plan zeg, kan ook alleen maar van de Pvda komen.

Ze kunnen beter de subsidies voor rijken afbouwen, uitkeringstrekkers iets laten terugdoen voor hun geld, criminelen kaalplukken en de grenzen sluiten voor profiteurs, dát levert pas geld op!
Maar nee hoor, pak de oud-studenten maar!
pi_33277939
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Op zich een logische beredenatie: je kost veel maar hebt geen geld, daarna verdien je goed dus betaal je maar wat terug voor je opleiding.

Maar mensen die goed verdienen betalen al meer aan de staat. Namelijk door het progressieve belastingstelsel. Dus waarom zou je daar nog een extra belasting bovenop gooien?
Dus als je studeert op kosten van pappie en mammie en afstudeert zou je geen extra belasting betalen?
Kromme redenatie zeker van dat linkse zooitje
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33278261
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:13 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm...

Betekent dat dan niet gewoon dat de studie niet zwaar genoeg is? Een goede studie moet goede studenten opleveren - ook al haalt iemand alles maar met een 5.6 Leg je de grens op een 8 dan is de student die enkel achten haalt iemand die niet excelleert.

Er is een vereiste - voldoe je daaraan ben je goed genoeg. Zo niet, zijn de eisen niet goed.
pi_33307563
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef Shakes het volgende:
Hmm...

Betekent dat dan niet gewoon dat de studie niet zwaar genoeg is? Een goede studie moet goede studenten opleveren - ook al haalt iemand alles maar met een 5.6 Leg je de grens op een 8 dan is de student die enkel achten haalt iemand die niet excelleert.

Er is een vereiste - voldoe je daaraan ben je goed genoeg. Zo niet, zijn de eisen niet goed.
En inderdaad:
"In 2004 was 29% van de bevolking van 25-64 jaar hoog opgeleid (hbo of universiteit). Ook in de komende vijftien jaar zullen zowel de onderwijsdeelname als het opleidingsniveau toenemen. "

Ik las al ergens een voorspelling dat in tweeduizendzoveel de helft van de bevolking hoogopgeleid zou zijn. Dat zegt genoeg over het niveau van HBO en universiteit, lijkt me.
pi_33307661
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:56 schreef thaleia het volgende:

[..]

En inderdaad:
"In 2004 was 29% van de bevolking van 25-64 jaar hoog opgeleid (hbo of universiteit). Ook in de komende vijftien jaar zullen zowel de onderwijsdeelname als het opleidingsniveau toenemen. "

Ik las al ergens een voorspelling dat in tweeduizendzoveel de helft van de bevolking hoogopgeleid zou zijn. Dat zegt genoeg over het niveau van HBO en universiteit, lijkt me.
I rest my case, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')