Onzin, er is bijna geen werk voor, de meeste biologen zijn afhankelijk van opdrachten die ze krijgen aangeboden, of ze moeten aan de slag gaan als stadsbioloog, maar dat verdient niet genoeg om zulke bedragen terug te kunnen eisen, zeker niet aan het begin van hun loopbaan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:01 schreef McCarthy het volgende:
als bioloog kan je best goed verdienen natuurlijk
Kennelijk hebben ze geen weerwoord.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:17 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik zou studeren vooral nog veel meer gaan bestraffen, dan houd je zometeen alleen nog maar van die domme boerenlullen net als de PvdA over...
Of ze vinden een dergelijke op de man spelen geen weerwoord waard, misschien?quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:12 schreef TimMer1981 het volgende:
Vind het tamelijk veelzeggend dat ik nog van geen enkele linkse rakker een goed weerwoord heb gehad op mijn uitspraak:
[..]
Kennelijk hebben ze geen weerwoord.
Precies! Het is een schande dat het MBO 4 (vier!quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:09 schreef Tobbes het volgende:
Net of het MBO niks kostOm van de reclassering maar te zwijgen
Of ook studenten die niet excelleren extra belasten, is ook niks mis mee. Daar hebben we immers ook niks aan.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:57 schreef thabit het volgende:
Kunnen we niet beter de studenten die GEEN diploma halen extra belasten in plaats van de studenten die wel gewoon afstuderen?
Gebeurt al. Die mogen een groot deel van hun studiefinanciering terug betalen namelijk.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:57 schreef thabit het volgende:
Kunnen we niet beter de studenten die GEEN diploma halen extra belasten in plaats van de studenten die wel gewoon afstuderen?
thabitquote:Op woensdag 21 december 2005 12:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Of ook studenten die niet excelleren extra belasten, is ook niks mis mee. Daar hebben we immers ook niks aan.
jij wilde het niveau van de unies 2 keer zo hoog leggen ?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:36 schreef thabit het volgende:
Tja McCarthy, in dit anti-intellectualistische land heb ik de verboden mening dat studenten iets moeten kunnen.
Dus als je studeert op kosten van pappie en mammie en afstudeert zou je geen extra belasting betalen?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Op zich een logische beredenatie: je kost veel maar hebt geen geld, daarna verdien je goed dus betaal je maar wat terug voor je opleiding.
Maar mensen die goed verdienen betalen al meer aan de staat. Namelijk door het progressieve belastingstelsel. Dus waarom zou je daar nog een extra belasting bovenop gooien?
Hmm...quote:Op woensdag 21 december 2005 12:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Of ook studenten die niet excelleren extra belasten, is ook niks mis mee. Daar hebben we immers ook niks aan.
En inderdaad:quote:Op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef Shakes het volgende:
Hmm...
Betekent dat dan niet gewoon dat de studie niet zwaar genoeg is? Een goede studie moet goede studenten opleveren - ook al haalt iemand alles maar met een 5.6 Leg je de grens op een 8 dan is de student die enkel achten haalt iemand die niet excelleert.
Er is een vereiste - voldoe je daaraan ben je goed genoeg. Zo niet, zijn de eisen niet goed.
I rest my case, inderdaad.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:56 schreef thaleia het volgende:
[..]
En inderdaad:
"In 2004 was 29% van de bevolking van 25-64 jaar hoog opgeleid (hbo of universiteit). Ook in de komende vijftien jaar zullen zowel de onderwijsdeelname als het opleidingsniveau toenemen. "
Ik las al ergens een voorspelling dat in tweeduizendzoveel de helft van de bevolking hoogopgeleid zou zijn. Dat zegt genoeg over het niveau van HBO en universiteit, lijkt me.
Leefde Pim nog maar!quote:Op donderdag 22 december 2005 20:18 schreef Orlean het volgende:
Het invoeren van extra soorten belastingen is voor mij heden ten dage een onbespreekbaar onderwerp. Ik (student) en PvdA’er kan me al zeker niet vinden in een dergelijk voorstel van ‘mijn partij’. ...
PvdA, waar zijn jullie mee bezig?
Ik ben denk ik sowieso PvdA'er af. Veel keus in het politieke spectrum is er echter niet voor mij.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leefde Pim nog maar!![]()
![]()
Anyway, ik zou je PvdA lidmaatschap nog maar niet betalen, hoe langer je je best doet hoe rechtser je wordt in deze door sullen overheerste "sociaal-economische" heilstaat.![]()
Komt een beetje in de buurt: http://www.alternatiefvoorvakbond.nl/quote:Op donderdag 22 december 2005 21:27 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is idd een probleem.
Genoeg partijen die voor gevestigde belangetjes/belangen opkomen; de bekende lobbyclubs/ banenmachines. Partijen die carriere-starters/startende ondernemers stimuleren of zelfs maar verwelkomen zijn er mi. niet in NL. Integendeel; initiatief en innovatie worden eerder verstikt dan gestimuleerd door de overheid, door stompzinnige regeltjes of vertragende ambtenaren, of door onzalige belastingregimes (zoals de hier besproken PvdA tax-luchtballon).
Ik ben werkGEVERquote:Op donderdag 22 december 2005 21:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Komt een beetje in de buurt: http://www.alternatiefvoorvakbond.nl/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |