abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33934491
dank je poemojn . Dat was inderdaad wat ik zocht, heel fijn.
Fake it till you make it...
pi_33934983
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:41 schreef Lionheaad het volgende:
we beginnen met de OP van Clipper:
[..]

Met dank aan Clipper voor deze info !!

Handig om te weten:
Eerst gaan de kosten van je No-Claim daarna pas van de eventulele eigen risico

De kosten voor de onderstaande zorg vallen niet onder de no-claimregeling:
=Huisartsenhulp
=Verloskundige zorg
=Kraamzorg
=Bevolkingsonderzoek
=Zorg voor kinderen onder de 18 jaar
=Zorgkosten betaald vanuit een aanvullende verzekering
=Zorgkosten betaald vanuit een tandartskostenverzekering

Handige links??
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel
www.denieuwezorgverzekering.nl
www.kiesbeter.nl
http://www.independer.nl/portal/radar/sob/

collectieven
http://www.nationalacademic.nl/
http://www.kiesbasisverzekering.nl/

Vorige topics
http://forum.fok.nl/topic/771396

1 april klopt dus niet. je hebt tot 1 maart de tijd. als je overstapt naar een andere dan betaald je oude verzekeraar het bedrag dat je al betaald heb terug en vervolgens stort je dan weer geld naar je nieuwe verzekeraar, zodat je toch vanaf 1 januari bij de nieuwe verzekerd bent, ook al is het al later.
pi_33954116
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de praktijk zul je niet snel zelf een chirurg kiezen, maar wel een bepaald ziekenhuis. Volgens mij is het meer dat bij een naturapolis een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen contracten heeft en met andere niet. Bij een contract worden de vergoedingen rechtstreeks met het ziekenhuis verrekend. Is het een ziekenhuis waarmee geen contract is, dan wil dat ook nog niet per se zeggen dat je dan de zorg niet vergoed zou krijgen. Wel kan de verzekeraar bij een naturapolis dan een lagere vergoeding geven. Verstandig om daar van tevoren naar te informeren.
Deze twee ken ik al, maar wat bedoelen ze met Combi (half Natura en half Restitutie)?
Misschien de Basisverzekering Natura en de Aanvullende verz. Restitutie...?
pi_33969560
Dat zijn toch vaak kleinere verzekeraars? Zoals De Friesland; die biedt in Noord-Nederland een naturapolis aan en in de rest van Nederland een restitutiepolis omdat ze daar minder klanten/contracten hebben zitten.
pi_33973974
* combipakket meldt!

Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:

• heeft je zorgverlener een contract met de verzekeraar? Dan betaalt De Friesland wat ze maar met de zorgverlener hebben afgesproken in het contract direct aan de zorgverlener. Net als een naturaverzekering dus.

• is er geen contract? Dan krijg je een rekening van de zorgverlener mee om zelf te gaan betalen. Vervolgens wordt aan jou het marktconforme tarief uitgekeerd. Stel (en nu ga ik met fictieve cijfertjes goochelen, dus als er een caesar in de zaal is... ) je gaat naar een caesartherapeut, zonder contract met De Friesland. De therapeut rekent een tarief van (fictief) ¤26,- per behandeling. Marktconform (i.e wat De Friesland zo'n beetje zelf wil uitkeren) is (fictief) ¤20,-. Je betaalt keurig zelf de rekening van je therapeut en stuurt het bonnetje door naar De Friesland. De Friesland gaat dan per behandeling die ¤20,- aan je overmaken. Die ¤6,- die de caesar meer kost blijft dan voor eigen rekening.

In het kort:
    Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
  •   donderdag 12 januari 2006 @ 14:50:01 #206
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_33974404
    Ik zit nu bij Ohra, komt omdat mijn vriendin een collectieve verzekering af kan sluiten hiervoor. Wij gaan nu 90 euro per persoon betalen, dit is inclusief een tandartsverzekering a 10 euro p.m.
    pi_33986018
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
    * combipakket meldt!

Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:

• heeft je zorgverlener een contract met de verzekeraar? Dan betaalt De Friesland wat ze maar met de zorgverlener hebben afgesproken in het contract direct aan de zorgverlener. Net als een naturaverzekering dus.

• is er geen contract? Dan krijg je een rekening van de zorgverlener mee om zelf te gaan betalen. Vervolgens wordt aan jou het marktconforme tarief uitgekeerd. Stel (en nu ga ik met fictieve cijfertjes goochelen, dus als er een caesar in de zaal is... ) je gaat naar een caesartherapeut, zonder contract met De Friesland. De therapeut rekent een tarief van (fictief) ¤26,- per behandeling. Marktconform (i.e wat De Friesland zo'n beetje zelf wil uitkeren) is (fictief) ¤20,-. Je betaalt keurig zelf de rekening van je therapeut en stuurt het bonnetje door naar De Friesland. De Friesland gaat dan per behandeling die ¤20,- aan je overmaken. Die ¤6,- die de caesar meer kost blijft dan voor eigen rekening.

In het kort:
    Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
  • Bedankt..., dit is dus de ideale polis, makkelijker dan een restitutie-polis en beter dan een natura-polis. Tenminste als je vrijheid wil hebben in je keuze (ziekenhuis, arts etc.) en daarvoor iets extra wilt betalen...
    pi_34007348
    Heel vaag bij de Unive is dat plastiche chirurgie nooit vergoed word, zelfs niet bij medische noodzaak.
    Dit verbaasde mij zeer, en ben dus ook alleen om dit punt niet met hun in zee gegaan.
    Heel erg jammer, heb echt al mijn verzekeringen bij Unive lopen, en ben echt razend enthiousiast over hun, maar dit valt me weer zwaar tegen.
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_34010229
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 11:30 schreef Sakura het volgende:
    Heel vaag bij de Unive is dat plastiche chirurgie nooit vergoed word, zelfs niet bij medische noodzaak.
    Dit verbaasde mij zeer, en ben dus ook alleen om dit punt niet met hun in zee gegaan.
    Heel erg jammer, heb echt al mijn verzekeringen bij Unive lopen, en ben echt razend enthiousiast over hun, maar dit valt me weer zwaar tegen.
    Goedkoop is vaak duurkoop zegt men, nou dit gaat ook op bij de goedkope maatschappijen.

Als je een overzicht (Consumentengids Nov.2005) leest over de Servicegraad (op tijd betalen, telefonische helpdesk etc.), dan scoren bijv. Anderzorg (goedkoopste basisverz.) heel slecht (25e van de 27)

Unive, die ik zelf ken, scoort 16e....toch nog een middenmotor.
    Hier ben ik na een jaar weer weggegaan, omdat bepaalde dekkingen niet toereikend waren (bijv. bril)

Eerder ben ik bij VGZ weg gegaan wegens onvoldoende dekking bij tandartskosten (o.a. kroon)...scoort 17e (net iets minder goed als Unive).

Servicegraad zegt weinig over de Dekking, maar heeft wel met de kwaliteit te maken van een maatschappij.

Het eerste is te meten, maar de dekking is voor iedereen weer anders. Een 100% dekking is verschrikkelijk duur (bijv. ONVZ duur, maar uitgebreide dekking).

En wil je op prijs bezuinigen, dan moet je de dekkingsverschillen goed vergelijken van de maatschappijen. Dat is heel veel werk, zeker als je geen computer hebt.
    pi_34014525
    Er staat volgens mij iets niet helemaal duidelijk in de OP (of het is per zorgverzekering verschillend).

Er staat een rijtje met zaken die niet van de no-claim afgaan. Dat klopt, maar een aantal van deze zaken gaan ook niet van het eigen risico af en dat is in de OP niet helemaal duidelijk imho. De enige die bij mijn weten niet van de no-claim afgaan maar wel van eigen risico, zijn huisartsbezoek, kraamzorg, verloskundige zorg.

Klopt dit?
    pi_34015673
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 15:00 schreef Kolomo het volgende:
    Er staat volgens mij iets niet helemaal duidelijk in de OP (of het is per zorgverzekering verschillend).

Er staat een rijtje met zaken die niet van de no-claim afgaan. Dat klopt, maar een aantal van deze zaken gaan ook niet van het eigen risico af en dat is in de OP niet helemaal duidelijk imho. De enige die bij mijn weten niet van de no-claim afgaan maar wel van eigen risico, zijn huisartsbezoek, kraamzorg, verloskundige zorg.

Klopt dit?
    Dat klopt.
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_34024204
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
    * combipakket meldt!

<knip>

In het kort:
    Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.

Bij VGZ krijg je bij bijv. 80% van de WTG tarieven als je naar een niet gecontracteerde fysiotherapeut gaat en die weet ik toevallig, 80% is ¤ 21,50
    pi_34035621
    Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
    pi_34042635
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
    Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
    Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...

Echter, vorig jaar heb ik mij voor CZ opgegeven en toen kwam ik erachter, dat ik beter naar een ander kon gaan. Nou, ik belde en mijn formulier lag net voor haar neus op een stapel om ingevoerd te worden. Dus toen kon zij deze nog doorscheuren...

Over mazzel gesproken, maar het nee heb je...en ja kun je krijgen...
    pi_34043190
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 11:50 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...

Echter, vorig jaar heb ik mij voor CZ opgegeven en toen kwam ik erachter, dat ik beter naar een ander kon gaan. Nou, ik belde en mijn formulier lag net voor haar neus op een stapel om ingevoerd te worden. Dus toen kon zij deze nog doorscheuren...

Over mazzel gesproken, maar het nee heb je...en ja kun je krijgen...
    Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:16:05 #216
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043391
    Edit: ik moet beter lezen.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_34043534
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:09 schreef Serinde het volgende:

[..]

Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.
    Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:27:30 #218
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043707
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
    Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.
    pi_34043744
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.
    pi_34043777
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.
    Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:30:18 #221
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043781
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:29 schreef Serinde het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.
    Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:31:03 #222
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043801
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.
    Dat kan, maar dat hoor ik voor het eerst.
    pi_34043920
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.
    ben je tevreden met IZZ?

Ik zit in de sector GGZ en kan als ik wil kiezen voor IZZ. Zit momenteel bij Zilveren Kruis.
    "Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
    "Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
    pi_34043974
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.
    True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geďnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.

Ik ga even op internet rondneuzen hoe en wat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies zit
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:55:55 #225
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34044531
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:34 schreef Emel het volgende:

[..]

ben je tevreden met IZZ?

Ik zit in de sector GGZ en kan als ik wil kiezen voor IZZ. Zit momenteel bij Zilveren Kruis.
    Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.
    pi_34044938
    Mijn vriendin en ik hebben net een collectieve verzekering afgeloten bij CZ (via mijn werkgever).
    Allebei een eigen risico van 200 euro en we hebben de aanvullende jongeren verzekering afgesloten.(incl tandarts, fysio, bril etc. etc.)
    Totale premie per jaar voor ons beiden: 1836,-

Valt me mee als ik kijk naar alle andere premies.
    pi_34047323
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 19:47 schreef Serinde het volgende:

[..]

Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.

Bij VGZ krijg je bij bijv. 80% van de WTG tarieven als je naar een niet gecontracteerde fysiotherapeut gaat en die weet ik toevallig, 80% is ¤ 21,50
    Ik heb de voorwaarden er even bijgepakt. De vergoeding is als volgt:
    per zitting individuele fysio: ¤22,-
    per zitting manueel, kinderfysio, bekkenfysio, lymfoedeemtherapie: ¤33,-
    voor de toeslag fysio aan huis: ¤9,-
    voor de toeslag bij behandeling in een inrichting: ¤4,-
    voor eenmalig consult op verzoek van een verwijzer: ¤40,-
    voor groepsbehandeling voor 2 personen: ¤22,-/uur
    idem, voor 3: ¤15,-/uur
    idem voor 4: ¤12,-/uur
    idem voor 5-10: ¤10,-/uur
    voor de screening als je zonder verwijzing naar de fysio gaat (en de fysio gaat kijken of 'ie helpen kan): ¤11,-

Dat is dus niet helemaal de volle mep, blijkbaar. Voor een 'eigen keuze' betaal je dus een klein beejte (zo'n 5 euro) bij.
    pi_34052242
    Vooruitzien is regeren...zegt men!
    Wel je weet nooit wat er in de toekomst komt en daarom is het zo moeilijk kiezen (Aanvullende verzekering). Basisverzekering is overal gelijk, alleen verschil in tarief en servicegraad.

Tandheelkunde: kosten kunnen heel hoog worden bij een kroon of brug. Echter soms heb je deze 1x per 5 jaar nodig en soms meer.

Bril: vaak om de 3 of 4 jaar. Echter deze kosten zijn ook wel zelf te betalen.

Zelf kijk ik maar 10 jaar vooruit, bijv. ziekenhuis...ik ben alleen polyklinisch in ziekenhuizen geweest en voor opname, moet ik terug naar de kleuterleeftijd...

Hoe ouder je wordt, hoe voorzichtiger (wijzer... )

Ik heb al vele vergelijkingssites bekeken, alle Consumentengidsen en steeds komen ze met andere alternatieven. Het lijkt wel of de sites alleen maatschappijen invoeren, waar zij zaken mee doen...
      zaterdag 14 januari 2006 @ 17:18:57 #229
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34052320
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
    (...)
    Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.
    pi_34053870
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
    Wel je weet nooit wat er in de toekomst komt en daarom is het zo moeilijk kiezen (Aanvullende verzekering). Basisverzekering is overal gelijk, alleen verschil in tarief en servicegraad.

Tandheelkunde: kosten kunnen heel hoog worden bij een kroon of brug. Echter soms heb je deze 1x per 5 jaar nodig en soms meer.

Bril: vaak om de 3 of 4 jaar. Echter deze kosten zijn ook wel zelf te betalen.

Zelf kijk ik maar 10 jaar vooruit, bijv. ziekenhuis...ik ben alleen polyklinisch in ziekenhuizen geweest en voor opname, moet ik terug naar de kleuterleeftijd...

Hoe ouder je wordt, hoe voorzichtiger (wijzer... )

Ik heb al vele vergelijkingssites bekeken, alle Consumentengidsen en steeds komen ze met andere alternatieven. Het lijkt wel of de sites alleen maatschappijen invoeren, waar zij zaken mee doen...
    Dat heb ik dus ook elke site geeft me een andere uitkomst. Heb dus geen flauw idee voor wie ik moet kiezen :S

Zijn er mensen die goed of slechte ervaringen hebben met DSW? Is wel de hoog geklasseerde zorgverzekeraar die vrijtoegangelijk is in de onderzoek van de consumentenbond.
    pi_34054005
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.
    welk pakket is beste/voldoende om te nemen?
      zaterdag 14 januari 2006 @ 18:13:38 #232
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34054256
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:07 schreef Emel het volgende:

[..]

welk pakket is beste/voldoende om te nemen?
    Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!

Heb je hier al gekeken?

Let er even op dat de regeling extra vergoedingen en de pakketten 1 en 2 vaak alleen in combinatie met de basisaanvullende regeling kunnen.

Zelf heb ik de basisaanvullende regeling plus pakket 2.

(Als ik de lijst zo eens bij langs ga, zie ik dat veel tandartskosten en bijv. de pil al in de basisaanvullende regeling zitten. Wil je bijv. fysiotherapie (extra) vergoed krijgen (zit geloof ik deels in de basisverzekering) dan moet je toch nog een extra pakket kiezen. Ook als je bijv. kronen vergoed wilt krijgen.)
    pi_34055184
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!

Heb je hier al gekeken?

Let er even op dat de regeling extra vergoedingen en de pakketten 1 en 2 vaak alleen in combinatie met de basisaanvullende regeling kunnen.

Zelf heb ik de basisaanvullende regeling plus pakket 2.

(Als ik de lijst zo eens bij langs ga, zie ik dat veel tandartskosten en bijv. de pil al in de basisaanvullende regeling zitten. Wil je bijv. fysiotherapie (extra) vergoed krijgen (zit geloof ik deels in de basisverzekering) dan moet je toch nog een extra pakket kiezen. Ook als je bijv. kronen vergoed wilt krijgen.)
    je hoeft niet voor mij te bepalen

jij hebt ervaring met IZZ, misschien is een bepaald pakket wel voldoende

maar thanks
    pi_34069645
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.
    Ha, ha, ha, die Lienkien...

Ja, de laatste weken heb ik een taaltik...ik kom nooit op de juiste woorden en ik haal alles door elkaar. Mannen hebben daar wel vaker last van of ben ik die uitzondering...
      zondag 15 januari 2006 @ 07:44:19 #235
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34075940
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:38 schreef Emel het volgende:

[..]

je hoeft niet voor mij te bepalen

jij hebt ervaring met IZZ, misschien is een bepaald pakket wel voldoende

maar thanks
    Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.
    pi_34076187
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.
    ik ben niet zo moelijk

ik zat zelf ook te denken aan pakket 2. Ik moet maar even goed naar kijken.
    pi_34079283
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 09:25 schreef Emel het volgende:

[..]

ik ben niet zo moelijk

ik zat zelf ook te denken aan pakket 2. Ik moet maar even goed naar kijken.
    Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopste
    pi_34080327
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 12:32 schreef Serinde het volgende:

[..]

Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopste
    haha
    ook een optie
    pi_34088891
    Ik wordt erg in vertwijfeling gebracht door de keuze zorg plan. (restitutie) Ik wil uiteraard dat mocht ons of ons dochtertje iets ernstigs overkomen dat we daar heen kunnen om te behandelen waar dit het beste is. Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, maar stel dat mijn dochtertje het beste behandeld kan worden in het VU, dan kan dit toch gewoon? Of moet ik hiervoor juist de keuze zorg plan nemen?

De aanbieding van kiesbasisverzekering.nl, de PMA zorgcollectief van Menzis ziet er erg aantrekkelijk uit en is nog goedkoper dan het aanbod via mijn werkgever. Heeft iemand die zich hier heeft aangemeld inmiddels nu al iets gehoord?
    pi_34113803
    Vertelt de PMA niet gewoon welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn? In de meeste gevallen is het trouwens gewoon alle ziekenhuizen, die gecontracteerd zijn, maar er zijn volgens mij wel uitzonderingen te vinden.

Ik vind 't trouwens bijzonder ondoorzichtig... die PMA-website.
    Als 't gewoon een Menzis-ding is, dat je afsluit, kun je op de website van Menzis onder 'klantenservice' kiezen voor de zorglocator.

Daar staat ook dit. Maar is het een Menzis-polis zoals alle andere menzis-polissen?
    pi_34113919
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
    Het blijkt dat hij het pas vorige week vrijdag heeft afgesloten bij zilveren kruis via internet. Heb je dan ook het recht om er binnen 7 dagen van af te komen?
    pi_34173712
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:03 schreef Ludacriss het volgende:

Zijn er mensen die goed of slechte ervaringen hebben met DSW? Is wel de hoog geklasseerde zorgverzekeraar die vrijtoegangelijk is in de onderzoek van de consumentenbond.
    Goeie ervaringen mee. Ben er blijven zitten. Ik vind dat ze een erg goede aanvullende verzekering (AV-Top) hebben (18 x fysio ipv de meestal standaard 9) ook je tanden zijn dan goed verzekerd. De kosten vind ik wel meevallen ¤ 21,95. (Dat is ¤ 2 meer dan in 2005 voor dit zelfde pakket). De pil is voor vrouwen boven de 21 100% vergoed.

Ze hebben de afgelopen jaren ook altijd erg goed gescoord in de de consumentenbondlijstjes en andere soorten lijstje.

Het scheelt denk ik wel als je al uit de regio komt. Onze tandarts had (heeft) alleen een contract met DSW, als je bij een andere verzekeraar zat kreeg je altijd een nota. (ZFW-verzekerden moesten die ter plekke voldoen, particulieren kregen een rekening).

Verder hebben ze met het Erasmus Medisch Centrum contracten afgesloten. Handig voor mij omdat ik daar bij verschillende specialisten loop.

Ik heb er eik nooit omkijken naar, ik betaal mijn premie en ga naar mijn specialisten en haal mijn griepprik en medicijnen op en dat ik het. Ik kreeg een paar maanden terug wel netjes een briefje dat ik mijn no claim al opgesoupeerd had.
    "No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
    pi_34182958
    Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
    pi_34185755
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
    Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
    Meld zich aan, ik ook zo iets ergens eind december aangemeld. Nu nog niks gehoord, vind ik zelf slechte zaak . Weet btw ook niet wat ik nu van wie krijg mocht ik straks in het ziekenhuis komen, kom ik hopelijk niet .

Maar btw je mag maar EEEN KEER switchen van zorgverzekeraar.
      woensdag 18 januari 2006 @ 04:46:09 #245
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_34189005
    Hmm, bij het invullen van mijn wensen (nou ja, ik wens liever dat de premie niet zo duur was, maar ach, het is onvermijdelijk) kom ik uit op een basisverzekering van De Friesland met AV Tand Standaard of Extra, resp. ¤ 91,45 en ¤ 94,00.

Heb de offertes maar aangevraagd.
    The Internets, I needs it..
    pi_34212218
    Nog iets over die zorgtoeslag.

Ik heb nu 34 euro gekregen, ik dacht dat je gewoon alles in 1x kreeg. Heb ik dit aangegeven op het papier of is dit tijdelijk? Eigenlijk heb ik me geld veel liever in 1x ?
    pi_34212371
    quote:
    Bij een groot deel van de verzekeraars is de verwerkingstermijn nu zeker 3 weken. Dán moet nog de polis etc. verstuurd worden. Kan je niet naar Zilveren Kruis mailen om na te vragen of je al in het systeem staat? Dan zit je niet met wachttijden en meestal is de mail, zelfs in deze drukke tijd, wel binnen 3 á 4 werkdagen beantwoord Hoop ik, of ben ik nu te positief?
    pi_34212499
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:28 schreef dady het volgende:
    Nog iets over die zorgtoeslag.

Ik heb nu 34 euro gekregen, ik dacht dat je gewoon alles in 1x kreeg. Heb ik dit aangegeven op het papier of is dit tijdelijk? Eigenlijk heb ik me geld veel liever in 1x ?
    Is altijd zo.
    quote:
    De zorgverzekering is verplicht. Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u een maandelijkse tegemoetkoming krijgen in de kosten van de nominale premie, de zorgtoeslag.

Hoogte van de zorgtoeslag

De manier van uitbetaling hangt af van de hoogte van de toeslag:

* De zorgtoeslag is op jaarbasis ¤ 24 of minder: het bedrag wordt niet uitbetaald.
    * De zorgtoeslag is per maand ¤ 5 of minder: het bedrag wordt in 1 keer uitbetaald.
    Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag ligt tussen ¤ 24 en ¤ 60, dan krijgt u het bedrag dus in 1 keer. Bij een aanvraag van vóór 1 november ontvangt u dat bedrag in december 2005.
    * De zorgtoeslag is per maand meer dan ¤ 5: u ontvangt het bedrag in maandelijkse termijnen.
    Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag is dus meer dan ¤ 60, dan ontvangt u de toeslag in maandelijkse termijnen. Als u de aanvraag vóór 1 november 2005 heeft ingediend, ontvangt u de 1e betaling in december 2005. Dit is het maandbedrag voor januari 2006.

http://www.toeslagen.nl
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:37:42 #249
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34212661
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:37 schreef Serinde het volgende:

[..]

True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geďnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.

Ik ga even op internet rondneuzen hoe en wat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies zit
    Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:38:53 #250
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34212717
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
    Wat bedoelde ze daar dan precies mee?

Ik zal vast blond zijn
    pi_34212841
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet je dus inderdaad geluk hebben dat je aanvraag nog ergens op een stapel ligt.

Van http://www.denieuwezorgverzekering.nl :
    quote:
    Wanneer kunt u niet meer opzeggen
    Als u het aanbod van uw verzekeraar inmiddels uitdrukkelijk heeft geaccepteerd of voor een andere verzekering bij die verzekeraar heeft gekozen, kunt u de verzekering voor dit jaar niet meer opzeggen. Dat is ook het geval als u inmiddels bent overgestapt en op een later moment een nog aantrekkelijker aanbod ontvangt. Kortom, als u eenmaal een zorgverzekering heeft afgesloten, kunt u pas weer overstappen per 1 januari 2007.
    Klopt dus inderdaad. Ik hoorde van iemand dat haar aanmelding ná invoeren nog wel was geannuleerd, ik ga even navragen hoe en wat. Ben benieuwd waarom dat wél kon
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:43:18 #252
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34212937
    Never mind. Houd het maar op mijn 2e zin.
      woensdag 18 januari 2006 @ 20:38:51 #253
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_34215224
    Dat kiezen snap ik wel en is niet meer dan logisch, wij hebben echter al gekozen en komen via een ander kanaal voor nog eens 4% korting in aanmerking maar hoe gaan we dat regelen? Heb al contact gezocht met FBTO waar we nu onze verzekering hebben maar via email krijg ik geen afdoende antwoord en bellen is ook een test voor je geduld.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_34251737
    quote:
    ik zit jaren bij Zilveren Kruis, service is beroerd. Ze zijn erg traag!!
      vrijdag 20 januari 2006 @ 03:31:49 #255
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_34267622
    Wat belet de verzekeraars om bijvoorbeeld na een half jaar de premies flink te verhogen als dit circus voorbij is?

Je zou maar overgestapt zijn met het idee dat het 'lekker goedkoper is dan andere aanbieders' (bijv. je voormalige verzekeringsmaatschappij) voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel en dan een premieverhoging door je strot geduwd krijgen.
    The Internets, I needs it..
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:03:44 #256
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34268952
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Wat belet de verzekeraars om bijvoorbeeld na een half jaar de premies flink te verhogen als dit circus voorbij is?

Je zou maar overgestapt zijn met het idee dat het 'lekker goedkoper is dan andere aanbieders' (bijv. je voormalige verzekeringsmaatschappij) voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel en dan een premieverhoging door je strot geduwd krijgen.
    Volgens mij mag je dan overstappen naar een andere maatschappij.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:06:16 #257
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_34268977
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:

at heet contractbreuk. Dan mag je zonder enige moeite naar en ander.
    wordt aan gewerkt....ben net terug
    pi_34268989
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dan overstappen naar een andere maatschappij.
    Yep, bij wijzigingen mag je per datum van de wijziging opzeggen ... maar goed per 2007 zullen de premies i.d.d. wel gaan stijgen.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:12:11 #259
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34269045
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 19:47 schreef Emel het volgende:

[..]

ik zit jaren bij Zilveren Kruis, service is beroerd. Ze zijn erg traag!!
    Ik vraag me af of het ergens anders sneller gaat. 3-5 weken duurt het doorgaans bij het ZK. Echt heel erg lang vind ik dat niet..
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:13:17 #260
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34269055
    Hoe gaat het eigenlijk voor 2007? Als ik wil overstappen, moet dat dan voor 1 januari 2007, of heb ik volgend jaar weer tot 1 maart de tijd om een nieuwe verzekering uit te zoeken die met terugwerkende kracht in gaat?
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:14:59 #261
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34269086
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:13 schreef Alicey het volgende:
    Hoe gaat het eigenlijk voor 2007? Als ik wil overstappen, moet dat dan voor 1 januari 2007, of heb ik volgend jaar weer tot 1 maart de tijd om een nieuwe verzekering uit te zoeken die met terugwerkende kracht in gaat?
    Lijkt me dat dat iets is voor de overgang naar het nieuwe zorgstelsel, niet iets wat elk jaar zal gaan plaatsvinden.
    pi_34269113
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me dat dat iets is voor de overgang naar het nieuwe zorgstelsel, niet iets wat elk jaar zal gaan plaatsvinden.
    Idd. Vóór 1 november '06 opzeggen is per 1 januari '07 uitgeschreven worden. Hou er wel rekening mee dat veel maatschappijen nu ook geen medische keuringen e.d. voor de aanvullende pakketten hanteren. Ná 1 mei zijn alle reguliere voorwaarden weer van kracht.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:18:55 #263
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34269158
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:16 schreef Serinde het volgende:

[..]

Idd. Vóór 1 november '06 opzeggen is per 1 januari '07 uitgeschreven worden. Hou er wel rekening mee dat veel maatschappijen nu ook geen medische keuringen e.d. voor de aanvullende pakketten hanteren. Ná 1 mei zijn alle reguliere voorwaarden weer van kracht.
    Mocht de verzekering die ik ga kiezen niet bevallen moet ik dus voor 1 november een nieuwe verzekeraar zoeken?
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:20:11 #264
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34269183
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:16 schreef Serinde het volgende:

[..]

Maar! Met dat verschil dat alle maatschappijen iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:21:20 #265
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34269203
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mocht de verzekering die ik ga kiezen niet bevallen moet ik dus voor 1 november een nieuwe verzekeraar zoeken?
    Of verzekeraars. Want je kunt je basispakket en aanvullende verzekeringen bij verschillende maatschappijen afsluiten.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 09:22:28 #266
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34269222
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of verzekeraars. Want je kunt je basispakket en aanvullende verzekeringen bij verschillende maatschappijen afsluiten.
    Ook handig om te weten inderdaad. Hoewel mij dat administratief weer ingewikkeld lijkt..
    pi_34269251
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar! Met dat verschil dat alle maatschappijen iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering.
    Uhuh. Dat was voorheen voor het ziekenfonds ook al zo, het nieuwe zorgstelsel is op het ziekenfondsprincipe 'gebouwd'.
    Ik ken weinig mensen die geen aanvullende verzekering hebben, al is het alleen maar voor de tandartskosten
    pi_34276322
    Heb ik het goed begrepen dat bij de jongeren aanvullende verzekering (van CZ in dit geval) het er niet toe doet of je al dan niet studeert oid? Dus dat alleen je leeftijd telt?
    pi_34285028
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 13:30 schreef Kolomo het volgende:
    Heb ik het goed begrepen dat bij de jongeren aanvullende verzekering (van CZ in dit geval) het er niet toe doet of je al dan niet studeert oid? Dus dat alleen je leeftijd telt?
    Uhuh, daarom heet het ook een jongerenverzekering en geen studentenverzekering
    pi_34336139
    Dit klote systeem kost ons niet alleen de bijdrage die we elk jaar van de werkgever kregen maar nu ook nog 30 per maand minder salaris.Bijna Iedereen ging er op voor uit durfde ze nog te zeggen
    pi_34619772
    Ik ben al mijn hele leven bij Menzis (Voorheen Geové en daarvoor heette het Rijks Ziekendfonds Groningen) verzekerd en blijf daar ook gewoon verzekerd.

Mijn vriend is bij Anderzorg verzekerd, en betaald zo`n 20 euro minder per maand maar hij heeft dan ook alleen maar de Basisverzekering en tandheelkundige verzekering.

Ik ben voor veel meer dingen verzekerd onder andere om de 2 jaar nieuwe bril of lenzen wordt 100% vergoed en de pil wordt 100% vergoed.
      maandag 30 januari 2006 @ 18:24:31 #272
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34620084
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 18:14 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
    Ik ben al mijn hele leven bij Menzis (Voorheen Geové en daarvoor heette het Rijks Regionaal Ziekendfonds Groningen) verzekerd en blijf daar ook gewoon verzekerd.
    (...)
    pi_34639491
    Menzis niks mis mee zit er ook bij, zijn vlot met uitbetalen en toen mijn zoon allergisch bleek te zijn voor huisstofmijt was het binnen anderhalve week geregeld en had ik het beddengoed in huis.
    Mijn man en ik hebben alletwee aanvullende nr.2 genomen en onze zoon in nr.3 laten zitten.
    Volgens mijn buurman kan dit helemaal niet maar ik heb het zwart op wit staan
    pi_34639562
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:50 schreef Sorella het volgende:
    Menzis niks mis mee zit er ook bij, zijn vlot met uitbetalen en toen mijn zoon allergisch bleek te zijn voor huisstofmijt was het binnen anderhalve week geregeld en had ik het beddengoed in huis.
    Mijn man en ik hebben alletwee aanvullende nr.2 genomen en onze zoon in nr.3 laten zitten.
    Ik dacht ook dat dat niet kon. Toen ik bij mn man in de verzekering kwam wilde ik een ander pakket, maar dat kon alleen als we allebei dat pakket zouden nemen.
    Nadat hij bij een andere werkgever was gaan werken hebben we het formulier opnieuw in moeten vullen, allebei het aanvullende pakket en vervolgens staat op de polis dat hij het wel heeft en ik niet... Hehe.
    Uiteindelijk is het nu voor elkaar maar dat had wat voeten in aarde.

Maar als je het zwart op wit hebt staan kunnen ze je weinig maken lijkt me.
    Fake it till you make it...
      dinsdag 31 januari 2006 @ 08:59:03 #275
    57819 Woessssj
    Benbits&Dubbellicious
    pi_34639604
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:50 schreef Sorella het volgende:
    Dat mag wél hoor, mits één van de ouders basisverzekeringhouder is..
    pi_35072457
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:59 schreef Woessssj het volgende:

[..]

Dat mag wél hoor, mits één van de ouders basisverzekeringhouder is..
    Bij sommigen mag het (van Menzis weet ik het), andere verzekeraars stellen dat kinderen niet hoger verzekerd mogen zijn dan hun ouders.

Hier trouwens alleen basisverzekering met hoogste eigen risico.
    pi_35073288
    En bij anderen (ONVZ) betaal je ook premie voor je kind, voor de aanvullende verzekering. ONVZ benfit is gratis, optifit ca 4 euro per maand, topfit ca 16 euro per maand (incl collectieve korting).
      dinsdag 14 februari 2006 @ 13:20:05 #278
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_35073328
    Als je voor een nieuwe verzekering kiest, er wel voor zorgen dat je de oude voor 1 maart opzegt, anders zit je vast aan dubbele premie.
    pi_35114447
    Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
    Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
      woensdag 15 februari 2006 @ 16:29:53 #280
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_35116799
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
    Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
    Niet als de vergoeding voor lenzen in je aanvullende pakket zit.
    pi_35147441
    Dat is zo
    Dankjewel
    Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
    pi_35293015
    quote:
    Wanneer kunt u niet meer opzeggen
    Als u het aanbod van uw verzekeraar inmiddels uitdrukkelijk heeft geaccepteerd of voor een andere verzekering bij die verzekeraar heeft gekozen, kunt u de verzekering voor dit jaar niet meer opzeggen.
    Weet iemand wanneer je inmiddels uitdrukkelijk het aanbod heb geaccepteerd? Is dat het geval als je bijvoorbeeld declaraties hebt opgestuurd? Of als je de premie betaalt?

Als je nu al declaraties hebt ingestuurd, mag je dan nog overstappen? Zo ja, moet je die dan terugbetalen aan de oude verzekering en vervolgens opnieuw declareren bij de nieuwe?
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    pi_35300662
    Je hebt het aanbod geaccepteerd wanneer je dit expliciet aan de verzekeraar kenbaar hebt gemaakt. Ook geldt dit wanneer je actief verzocht hebt om wijzigingen in de verzekering; wijziging eigen risico, aanvraag/opzegging aanvullende verzekering e.d.
      dinsdag 21 februari 2006 @ 18:07:27 #284
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_35336198
    Wat een bos info heb ik hier voor mijn neus liggen. Ik zit nu bij Univé en zoals ik het nu zie betaal je altijd 25% op tandarts en fysio ?? Tot nu toe was het wel al zo voor mij, maar ik vind het nogal een verschil met bv Het Zilveren Kruis waar ik een collectieve verz. aan kan gaan tegen dezelfde maandelijkse kosten ...
    pi_35460667
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
    Aangezien dit een forum is, ben ik heel erg benieuwd welke zorgverzekering dit is?
    pi_35517903
    Ik snap het niet, ik wil het polis aanbod wat ik van menzis heb gekregen wijzigen.

Het aanbod wat ik nu heb is op basis van mijn oude ziekenfondsverzekering, basis + extraverzord 2 + tandverzorgd 2. Ik wil geen extraverzorgd meer en wil enkel tandverzorgd 1. Kan dit uberhaubt?

Wanneer ik online wil wijzigen moet ik een alternatief aanvinken voor extraverzorgd 2, wat ik niet wil want ik wil ze geen van 3.

Het gedeelte op het wijzigingsformulier waarop ik de extraverzorgd kan aankruisen is mij ook niet duidelijk. Ik kan daar extraverzorgd 1, 2 of 3 aankruisen. 2 heb ik, moet ik dan alles openlaten? Betekent het openlaten van extraverzorgd juist niet dat ik mijn extraverzorgd niet wil wijzigen en het bij extraverzorgd 2 wil laten? Zie afbeelding:

Ook het wijzig gedeelte op mijn polis is me totaal niet duidelijk. Daarop wordt weergegeven dat ik nu extraverzorgd 2 heb. Als ik die wil wijzigen, kan ik slechts aanvinken dat ik of extraverzorgd 1 wil, of extraverzorgd 3. Maar ik wil helemaal geen extraverzorgd meer, ik wil gewoon basis + tand 1!
    Zie afbeelding:

Kan ik uberhaubt van basis + extraverzorgd 2 + tandverzorgd 2 wel naar basis + tandverzorgd 1???
    geen
    pi_35530486
    Weet iemand misschien het antwoord op de volgende vraag?

als je de kosten van behandeling door een specialist vergoed wilt krijgen, moet je een verwijzing van je huisarts hebben (toch? Ik weet dat het voorheen zo was, maar het is misschien inmiddels veranderd)

Als je nu naar een specialist gaat, en je weet al dat je het niet vergoed gaat krijgen, omdat je een hoog eigen risico hebt, heb je dan toch een verwijzing nodig, om het bedrag van je eigen risico afgetrokken te krijgen? Zeggen ze "u gaat volledig buiten het systeem om door zonder verwijzing te gaan, dus wij verwerken deze kosten niet met uw eigen risico"? Of verrekenen ze alle kosten die je maakt hoe dan ook wel met dat eigen risico?

Ik vraag dit omdat ik natuurlijk wel graag de kosten die ik zelf betaal met m'n eigen risico verrekend wil zien, anders heb ik straks veel meer kosten zelf betaald dan die 500 euro per jaar.....maar als het zonder verwijzing kan, dan graag zonder verwijzing, want langsgaan bij c.q. bellen naar huisarts kost ook weer geld....!

Ik zou hierover willen bellen naar m'n zorgverzekeraar, ware het niet dat die al maanden volstrekt onbereikbaar is
    pi_35533867
    @ natte-flamoes : bij de meeste verzekeraars kan je alleen een tandverzekering afsluiten als je ook een 'regulier' aanvullend pakket hebt. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat je online wel moet kiezen voor extraverzorgend1,2 of 3.

@ thaleia : kosten moeten wel gedeclareerd worden bij je zorgverzekeraar, anders worden ze natuurlijk niet verrekend. Volgens mij heb je voor alle specialistische hulp nog steeds een verwijzing nodig. Bij mijn weten is dat alleen voor fysiotherapie gewijzigd m.i.v. 1 januari. Maar als je al weet dat je naar het ziekenhuis moet, is het dan niet rendabel om voor dit jaar je eigen risico op 0 te laten zetten? Premieverschil is bijna nergens echt groot. Daarnaast: kosten voor de huisarts zijn meteen ER, maar kosten bij de specialist zullen eerst met je no-claim verrekend worden. Pas als je boven de 255 uit komt is het ER.
    pi_35534065
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 07:56 schreef Serinde het volgende:
    @ natte-flamoes : bij de meeste verzekeraars kan je alleen een tandverzekering afsluiten als je ook een 'regulier' aanvullend pakket hebt. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat je online wel moet kiezen voor extraverzorgend1,2 of 3.
    Kon inderdaad de reden zijn. Ik heb geinformeerd, het blijkt dat wanneer je van een extraverzorgd pakket naar geen extraverzorgd pakket wil, je dat schriftelijk moet aangeven bij het wijzig gedeelte wat ik eerder postte. Het kan dus wel, je moet het er echter bij vermelden.
    geen
    pi_35535912
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Serinde het volgende:

Ik ken weinig mensen die geen aanvullende verzekering hebben, al is het alleen maar voor de tandartskosten
    En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)
    Dat is dus bijna 25% premie! Je gaat toch ook geen 7500 euro per jaar voor je autoverzekering betalen (auto van 30.000 eur)

1x per jaar controle bij de tandarts kost je 18 eur. Eventueel gaatje vullen kost 35 euro.
    Dat is nog altijd minder dan de 60-70 euro premie per jaar....

En als je echt 1000den euros schade hebt (bv ongeluk): dat moet je toch zelf betalen....

Tandartsverzekering is vaak weggegooid geld dus....
    pi_35577337
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 10:40 schreef Solitarias het volgende:

[..]

En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)
    Dat is dus bijna 25% premie! Je gaat toch ook geen 7500 euro per jaar voor je autoverzekering betalen (auto van 30.000 eur)

1x per jaar controle bij de tandarts kost je 18 eur. Eventueel gaatje vullen kost 35 euro.
    Dat is nog altijd minder dan de 60-70 euro premie per jaar....

En als je echt 1000den euros schade hebt (bv ongeluk): dat moet je toch zelf betalen....

Tandartsverzekering is vaak weggegooid geld dus....
    Dan heb jij een goedkope tandarts vind ik.. ik maak toch echt wel vaak iig 100 eur kosten p/j voor de tandarts. Een controle en 1x een gaatje vullen loopt al snel tegen dat bedrag op bij mij.
    "The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
      woensdag 1 maart 2006 @ 00:56:27 #292
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_35594334
    Uhm. Ik heb een klein probleemje. Ik was van plan om van Agis Comfort Polis over te stappen naar Anderzorg Tand. Daar is het nu een beetje laat voor, maar dat doet er even niet toe.

Gisteren heeft mijn moeder, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven, een aanbieding aanvaard van Agis en CJP. Hierbij zou ik ongeveer 90 euro per maand betalen voor een aanvullende verzekering. Bij Anderzorg was ik daarvoor minder kwijt, maar goed.

Nu heb ik eens info opgezocht over de actie van Agis en CJP, maar wat blijkt: er is lidmaatschap vereist en het heeft een eigen risico van honderden euro. Hier was ik niet op bedacht, maar het lijkt nu wat laat om hier iets aan te doen. Is dat nu ook zo? Het liefst ga ik bij Agis weg en word ik lid van Anderzorg.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
      woensdag 1 maart 2006 @ 09:01:15 #293
    26341 Mariposa
    Telt af...
    pi_35596740
    Ik zou toch proberen vandaag te bellenEn stug doorzetten, en de situatie uitleggen. Er waren een aantal verzekeraars die coulant met de grens van 1 maart omgaan.

Ik weet niet of je moeder dat zomaar voor je mag doen, ik neem aan dat je 18 bent en dan heb je eigen tekenbevoegdheid (maar het kan ook zijn dat ze dat tot bijv je 21ste mag doen) In dit recht ben ik niet zo thuis. Maar ik zou er zeker iets van zeggen bij Agis.Ik betwijfel of de acceptatie van je moeder rechtsgeldig is
    "No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
      woensdag 1 maart 2006 @ 11:01:14 #294
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_35599522
    Ik heb begrepen dat je nu tot 3 maart de tijd heb bij veel verzekeraars

Ik heb op dit moment het probleem dat Unive mijn wijzigingen totaal verkeerd heeft doorgevoerd en ik op dit moment dus teveel premie betaal. Het is administratief echt een zooitje, ik heb ook de verzekering van mn vrouw opgezegd, alleen absoluut geen reactie op ontvangen dus ik blijf ze plat bellen en mailen, want die premie wil ik natuurlijk terug
    Where law ends, tyrrany begins.
      woensdag 1 maart 2006 @ 18:15:39 #295
    106418 boeiuh
    Funk the dump stuff
    pi_35614126
    Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis en heb bij het aanmelden de ingangsdatum 05-02-2006 opgegeven. Nu heb ik de polis ontvangen en daar staat als ingangsdatum 01-01-2006. En ook de premie van januari hebben ze al afgeschreven!
    Is dit zoals het hoort of zitten ze mij te belazeren?!
    Funk Gezond, Soul een Appel
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:41:05 #296
    141503 haphaphap
    Ik ben een moviestar
    pi_35622462
    Ze moeten het per 1 januari doen dat zijn ze wettelijk verplicht dus helaas
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:48:33 #297
    141503 haphaphap
    Ik ben een moviestar
    pi_35622836
    Dan hebben ze het nog netjes bij je gedaan heb zelfs vandaag klanten aan de lijn gehad die nooit enig contact hebben gehad met Zilveren Kruis maar waar ineens een jaar premie is afgeschreven :? Het was eerst wel zo dat je je eigen ingangsdatum kon bepalen alleen is dat wettelijk teruggedraaid naar 1 janurai zodat niemand eigenlijk onverzekerd rond kan lopen want anders kreeg je mensen die per 1 januari 2006 oude verzekering opgingen zeggen en dan pas 1 mei (wat uiterste datum voor aanmelding is) zich weer gingen aanmelden en dus 5 maanden onverzekerd rondliepen en dus een risico vormden
      vrijdag 3 maart 2006 @ 16:49:38 #298
    106418 boeiuh
    Funk the dump stuff
    pi_35684047
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:41 schreef haphaphap het volgende:
    Ze moeten het per 1 januari doen dat zijn ze wettelijk verplicht dus helaas
    Oke, dat is mooi klote.. want nu heb ik januari, februari en maart dubbel betaald!! Zowel aan de nieuwe als oude verzekering dus.. En dat krijgik zeker niet meer terug..?!

ohh ik lees nu dat je geld terug kan krijgen.. HOE??
    Funk Gezond, Soul een Appel
      vrijdag 3 maart 2006 @ 17:09:33 #299
    141503 haphaphap
    Ik ben een moviestar
    pi_35684761
    Dat krijg je automatisch terug van je vorige verzekeraar, word waarschijnlijk eind maart half april
    pi_35735129
    quote:
    Dramatisch verlies van klanten bij zorgverzekeraar Agis laat zien dat nieuwe zorgverzekeringswet werkt: het kaf wordt gescheiden van het koren

Het nieuwe gezelschapsspel is gespeeld. Miljoenen burgers zijn overgestapt naar een andere ziektekostenverzekeraar. Wat blijkt? Agis is de grootste verliezer.

De nieuwe zorgverzekeringswet heeft het voormalige ziekenfonds uit Amersfoort 430.000 klanten gekost. Slechts 1,2 van de 1,6 miljoen verzekerden zijn over. Ontslagen zijn onvermijdelijk (lees Dramatisch klantenverlies Agis). Ook Delta Lloyd/Ohra vist merkbaar achter het net.

De winnaars zijn grote concurrenten als Achmea en CZ, maar ook kleinere spelers, zoals De Friesland en DSW. Vooral de kwaliteitsverzekeraar ONVZ doet het goed. ONVZ uit Houten, waar enkele leden van het Koninklijk Huis verzekerd zijn, is de snelste groeier. Er kan een plus van 30 procent worden ingeboekt: van 380.000 naar 450.000 klanten.

Volgens bestuursvoorzitter Eelke van der Veen van Agis hebben de meeste overstappers zich laten verleiden door premiedumping. Een gotspe. Want óók Agis biedt zijn basispolis aan onder de kostprijs van 1.040 euro per jaar. Bovendien heeft het miljoenen euro's besteed aan een – weinig overtuigende – reclamecampagne.

Er is méér aan de hand. Agis heeft een zwakke financiële positie, mede als gevolg van dramatische verliezen met beleggingen in aandelen. Bovendien heeft het een slechte naam bij verzekerden. De service valt tegen. Anders gezegd: de neergang was voorspelbaar.

Daarmee heeft de nieuwe zorgverzekeringswet bereikt wat werd beoogd. Het kaf wordt gescheiden van het koren. Dat duizenden werknemers op straat komen te staan, is wrang. Maar hierin staat Agis niet alleen. Ook de winnaars saneren. Zo neemt Achmea afscheid van 3.000 medewerkers, na de fusie met Rabodochter Interpolis en het versmelten van de aparte administraties voor voormalig ziekenfondsverzekerden en particulier verzekerden.

Probleem is dat de leiding bij dergelijke ingrijpende veranderingen gewoonlijk ongemoeid blijft. Des te urgenter wordt het, dat de toezichthouder voor de zorgverzekeraars, die de overheid heeft beloofd, er eindelijk komt.
    Bron": Elsevier
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')