Dan moet je dus inderdaad geluk hebben dat je aanvraag nog ergens op een stapel ligt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
Klopt dus inderdaad. Ik hoorde van iemand dat haar aanmelding ná invoeren nog wel was geannuleerd, ik ga even navragen hoe en wat. Ben benieuwd waarom dat wél konquote:Wanneer kunt u niet meer opzeggen
Als u het aanbod van uw verzekeraar inmiddels uitdrukkelijk heeft geaccepteerd of voor een andere verzekering bij die verzekeraar heeft gekozen, kunt u de verzekering voor dit jaar niet meer opzeggen. Dat is ook het geval als u inmiddels bent overgestapt en op een later moment een nog aantrekkelijker aanbod ontvangt. Kortom, als u eenmaal een zorgverzekering heeft afgesloten, kunt u pas weer overstappen per 1 januari 2007.
ik zit jaren bij Zilveren Kruis, service is beroerd. Ze zijn erg traag!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
Volgens mij mag je dan overstappen naar een andere maatschappij.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat belet de verzekeraars om bijvoorbeeld na een half jaar de premies flink te verhogen als dit circus voorbij is?
Je zou maar overgestapt zijn met het idee dat het 'lekker goedkoper is dan andere aanbieders' (bijv. je voormalige verzekeringsmaatschappij) voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel en dan een premieverhoging door je strot geduwd krijgen.
at heet contractbreuk. Dan mag je zonder enige moeite naar en ander.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 03:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat belet de verzekeraars om bijvoorbeeld na een half jaar de premies flink te verhogen als dit circus voorbij is?
Je zou maar overgestapt zijn met het idee dat het 'lekker goedkoper is dan andere aanbieders' (bijv. je voormalige verzekeringsmaatschappij) voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel en dan een premieverhoging door je strot geduwd krijgen.
Yep, bij wijzigingen mag je per datum van de wijziging opzeggen ... maar goed per 2007 zullen de premies i.d.d. wel gaan stijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dan overstappen naar een andere maatschappij.
Ik vraag me af of het ergens anders sneller gaat. 3-5 weken duurt het doorgaans bij het ZK. Echt heel erg lang vind ik dat niet..quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:47 schreef Emel het volgende:
[..]
ik zit jaren bij Zilveren Kruis, service is beroerd. Ze zijn erg traag!!
Lijkt me dat dat iets is voor de overgang naar het nieuwe zorgstelsel, niet iets wat elk jaar zal gaan plaatsvinden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:13 schreef Alicey het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk voor 2007? Als ik wil overstappen, moet dat dan voor 1 januari 2007, of heb ik volgend jaar weer tot 1 maart de tijd om een nieuwe verzekering uit te zoeken die met terugwerkende kracht in gaat?
Idd. Vóór 1 november '06 opzeggen is per 1 januari '07 uitgeschreven worden. Hou er wel rekening mee dat veel maatschappijen nu ook geen medische keuringen e.d. voor de aanvullende pakketten hanteren. Ná 1 mei zijn alle reguliere voorwaarden weer van kracht.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat iets is voor de overgang naar het nieuwe zorgstelsel, niet iets wat elk jaar zal gaan plaatsvinden.
Mocht de verzekering die ik ga kiezen niet bevallen moet ik dus voor 1 november een nieuwe verzekeraar zoeken?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:16 schreef Serinde het volgende:
[..]
Idd. Vóór 1 november '06 opzeggen is per 1 januari '07 uitgeschreven worden. Hou er wel rekening mee dat veel maatschappijen nu ook geen medische keuringen e.d. voor de aanvullende pakketten hanteren. Ná 1 mei zijn alle reguliere voorwaarden weer van kracht.
Maar! Met dat verschil dat alle maatschappijen iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:16 schreef Serinde het volgende:
[..]
Idd. Vóór 1 november '06 opzeggen is per 1 januari '07 uitgeschreven worden. Hou er wel rekening mee dat veel maatschappijen nu ook geen medische keuringen e.d. voor de aanvullende pakketten hanteren. Ná 1 mei zijn alle reguliere voorwaarden weer van kracht.
Of verzekeraars. Want je kunt je basispakket en aanvullende verzekeringen bij verschillende maatschappijen afsluiten.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mocht de verzekering die ik ga kiezen niet bevallen moet ik dus voor 1 november een nieuwe verzekeraar zoeken?
Ook handig om te weten inderdaad.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of verzekeraars. Want je kunt je basispakket en aanvullende verzekeringen bij verschillende maatschappijen afsluiten.
Uhuh. Dat was voorheen voor het ziekenfonds ook al zo, het nieuwe zorgstelsel is op het ziekenfondsprincipe 'gebouwd'.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar! Met dat verschil dat alle maatschappijen iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering.
Uhuh, daarom heet het ook een jongerenverzekering en geen studentenverzekeringquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:30 schreef Kolomo het volgende:
Heb ik het goed begrepen dat bij de jongeren aanvullende verzekering (van CZ in dit geval) het er niet toe doet of je al dan niet studeert oid? Dus dat alleen je leeftijd telt?
quote:Op maandag 30 januari 2006 18:14 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Ik ben al mijn hele leven bij Menzis (Voorheen Geové en daarvoor heette het Rijks Regionaal Ziekendfonds Groningen) verzekerd en blijf daar ook gewoon verzekerd.
(...)
Ik dacht ook dat dat niet kon. Toen ik bij mn man in de verzekering kwam wilde ik een ander pakket, maar dat kon alleen als we allebei dat pakket zouden nemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:50 schreef Sorella het volgende:
Menzis niks mis mee zit er ook bij, zijn vlot met uitbetalen en toen mijn zoon allergisch bleek te zijn voor huisstofmijt was het binnen anderhalve week geregeld en had ik het beddengoed in huis.
Mijn man en ik hebben alletwee aanvullende nr.2 genomen en onze zoon in nr.3 laten zitten.
Volgens mijn buurman kan dit helemaal niet maar ik heb het zwart op wit staan
Dat mag wél hoor, mits één van de ouders basisverzekeringhouder is..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:50 schreef Sorella het volgende:
Menzis niks mis mee zit er ook bij, zijn vlot met uitbetalen en toen mijn zoon allergisch bleek te zijn voor huisstofmijt was het binnen anderhalve week geregeld en had ik het beddengoed in huis.
Mijn man en ik hebben alletwee aanvullende nr.2 genomen en onze zoon in nr.3 laten zitten.
Volgens mijn buurman kan dit helemaal niet maar ik heb het zwart op wit staan
Bij sommigen mag het (van Menzis weet ik het), andere verzekeraars stellen dat kinderen niet hoger verzekerd mogen zijn dan hun ouders.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:59 schreef Woessssj het volgende:
[..]
Dat mag wél hoor, mits één van de ouders basisverzekeringhouder is..
Niet als de vergoeding voor lenzen in je aanvullende pakket zit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
Weet iemand wanneer je inmiddels uitdrukkelijk het aanbod heb geaccepteerd? Is dat het geval als je bijvoorbeeld declaraties hebt opgestuurd? Of als je de premie betaalt?quote:Wanneer kunt u niet meer opzeggen
Als u het aanbod van uw verzekeraar inmiddels uitdrukkelijk heeft geaccepteerd of voor een andere verzekering bij die verzekeraar heeft gekozen, kunt u de verzekering voor dit jaar niet meer opzeggen.
Aangezien dit een forum is, ben ik heel erg benieuwd welke zorgverzekering dit is?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
Kon inderdaad de reden zijn. Ik heb geinformeerd, het blijkt dat wanneer je van een extraverzorgd pakket naar geen extraverzorgd pakket wil, je dat schriftelijk moet aangeven bij het wijzig gedeelte wat ik eerder postte. Het kan dus wel, je moet het er echter bij vermelden.quote:Op maandag 27 februari 2006 07:56 schreef Serinde het volgende:
@ natte-flamoes : bij de meeste verzekeraars kan je alleen een tandverzekering afsluiten als je ook een 'regulier' aanvullend pakket hebt. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat je online wel moet kiezen voor extraverzorgend1,2 of 3.
En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Serinde het volgende:
Ik ken weinig mensen die geen aanvullende verzekering hebben, al is het alleen maar voor de tandartskosten![]()
Dan heb jij een goedkope tandarts vind ik.. ik maak toch echt wel vaak iig 100 eur kosten p/j voor de tandarts. Een controle en 1x een gaatje vullen loopt al snel tegen dat bedrag op bij mij.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:40 schreef Solitarias het volgende:
[..]
En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)
Dat is dus bijna 25% premie! Je gaat toch ook geen 7500 euro per jaar voor je autoverzekering betalen (auto van 30.000 eur)
1x per jaar controle bij de tandarts kost je 18 eur. Eventueel gaatje vullen kost 35 euro.
Dat is nog altijd minder dan de 60-70 euro premie per jaar....
En als je echt 1000den euros schade hebt (bv ongeluk): dat moet je toch zelf betalen....
Tandartsverzekering is vaak weggegooid geld dus....
Oke, dat is mooi klote.. want nu heb ik januari, februari en maart dubbel betaald!!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:41 schreef haphaphap het volgende:
Ze moeten het per 1 januari doen dat zijn ze wettelijk verplicht dus helaas
Bron": Elsevierquote:Dramatisch verlies van klanten bij zorgverzekeraar Agis laat zien dat nieuwe zorgverzekeringswet werkt: het kaf wordt gescheiden van het koren
Het nieuwe gezelschapsspel is gespeeld. Miljoenen burgers zijn overgestapt naar een andere ziektekostenverzekeraar. Wat blijkt? Agis is de grootste verliezer.
De nieuwe zorgverzekeringswet heeft het voormalige ziekenfonds uit Amersfoort 430.000 klanten gekost. Slechts 1,2 van de 1,6 miljoen verzekerden zijn over. Ontslagen zijn onvermijdelijk (lees Dramatisch klantenverlies Agis). Ook Delta Lloyd/Ohra vist merkbaar achter het net.
De winnaars zijn grote concurrenten als Achmea en CZ, maar ook kleinere spelers, zoals De Friesland en DSW. Vooral de kwaliteitsverzekeraar ONVZ doet het goed. ONVZ uit Houten, waar enkele leden van het Koninklijk Huis verzekerd zijn, is de snelste groeier. Er kan een plus van 30 procent worden ingeboekt: van 380.000 naar 450.000 klanten.
Volgens bestuursvoorzitter Eelke van der Veen van Agis hebben de meeste overstappers zich laten verleiden door premiedumping. Een gotspe. Want óók Agis biedt zijn basispolis aan onder de kostprijs van 1.040 euro per jaar. Bovendien heeft het miljoenen euro's besteed aan een – weinig overtuigende – reclamecampagne.
Er is méér aan de hand. Agis heeft een zwakke financiële positie, mede als gevolg van dramatische verliezen met beleggingen in aandelen. Bovendien heeft het een slechte naam bij verzekerden. De service valt tegen. Anders gezegd: de neergang was voorspelbaar.
Daarmee heeft de nieuwe zorgverzekeringswet bereikt wat werd beoogd. Het kaf wordt gescheiden van het koren. Dat duizenden werknemers op straat komen te staan, is wrang. Maar hierin staat Agis niet alleen. Ook de winnaars saneren. Zo neemt Achmea afscheid van 3.000 medewerkers, na de fusie met Rabodochter Interpolis en het versmelten van de aparte administraties voor voormalig ziekenfondsverzekerden en particulier verzekerden.
Probleem is dat de leiding bij dergelijke ingrijpende veranderingen gewoonlijk ongemoeid blijft. Des te urgenter wordt het, dat de toezichthouder voor de zorgverzekeraars, die de overheid heeft beloofd, er eindelijk komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |