1 april klopt dus niet. je hebt tot 1 maart de tijd. als je overstapt naar een andere dan betaald je oude verzekeraar het bedrag dat je al betaald heb terug en vervolgens stort je dan weer geld naar je nieuwe verzekeraar, zodat je toch vanaf 1 januari bij de nieuwe verzekerd bent, ook al is het al later.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:41 schreef Lionheaad het volgende:
we beginnen met de OP van Clipper:
[..]
Met dank aan Clipper voor deze info !!
Handig om te weten:
Eerst gaan de kosten van je No-Claim daarna pas van de eventulele eigen risico
De kosten voor de onderstaande zorg vallen niet onder de no-claimregeling:
=Huisartsenhulp
=Verloskundige zorg
=Kraamzorg
=Bevolkingsonderzoek
=Zorg voor kinderen onder de 18 jaar
=Zorgkosten betaald vanuit een aanvullende verzekering
=Zorgkosten betaald vanuit een tandartskostenverzekering
Handige links??
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel
www.denieuwezorgverzekering.nl
www.kiesbeter.nl
http://www.independer.nl/portal/radar/sob/
collectieven
http://www.nationalacademic.nl/
http://www.kiesbasisverzekering.nl/
Vorige topics
http://forum.fok.nl/topic/771396
![]()
Deze twee ken ik al, maar wat bedoelen ze met Combi (half Natura en half Restitutie)?quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de praktijk zul je niet snel zelf een chirurg kiezen, maar wel een bepaald ziekenhuis. Volgens mij is het meer dat bij een naturapolis een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen contracten heeft en met andere niet. Bij een contract worden de vergoedingen rechtstreeks met het ziekenhuis verrekend. Is het een ziekenhuis waarmee geen contract is, dan wil dat ook nog niet per se zeggen dat je dan de zorg niet vergoed zou krijgen. Wel kan de verzekeraar bij een naturapolis dan een lagere vergoeding geven. Verstandig om daar van tevoren naar te informeren.
Bedankt..., dit is dus de ideale polis, makkelijker dan een restitutie-polis en beter dan een natura-polis. Tenminste als je vrijheid wil hebben in je keuze (ziekenhuis, arts etc.) en daarvoor iets extra wilt betalen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
* combipakket meldt!
Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:heeft je zorgverlener een contract met de verzekeraar? Dan betaalt De Friesland wat ze maar met de zorgverlener hebben afgesproken in het contract direct aan de zorgverlener. Net als een naturaverzekering dus. is er geen contract? Dan krijg je een rekening van de zorgverlener mee om zelf te gaan betalen. Vervolgens wordt aan jou het marktconforme tarief uitgekeerd. Stel (en nu ga ik met fictieve cijfertjes goochelen, dus als er een caesar in de zaal is... ) je gaat naar een caesartherapeut, zonder contract met De Friesland. De therapeut rekent een tarief van (fictief) ¤26,- per behandeling. Marktconform (i.e wat De Friesland zo'n beetje zelf wil uitkeren) is (fictief) ¤20,-. Je betaalt keurig zelf de rekening van je therapeut en stuurt het bonnetje door naar De Friesland. De Friesland gaat dan per behandeling die ¤20,- aan je overmaken. Die ¤6,- die de caesar meer kost blijft dan voor eigen rekening.
In het kort:
Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
Goedkoop is vaak duurkoop zegt men, nou dit gaat ook op bij de goedkope maatschappijen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:30 schreef Sakura het volgende:
Heel vaag bij de Unive is dat plastiche chirurgie nooit vergoed word, zelfs niet bij medische noodzaak.
Dit verbaasde mij zeer, en ben dus ook alleen om dit punt niet met hun in zee gegaan.
Heel erg jammer, heb echt al mijn verzekeringen bij Unive lopen, en ben echt razend enthiousiast over hun, maar dit valt me weer zwaar tegen.![]()
Dat klopt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:00 schreef Kolomo het volgende:
Er staat volgens mij iets niet helemaal duidelijk in de OP (of het is per zorgverzekering verschillend).
Er staat een rijtje met zaken die niet van de no-claim afgaan. Dat klopt, maar een aantal van deze zaken gaan ook niet van het eigen risico af en dat is in de OP niet helemaal duidelijk imho. De enige die bij mijn weten niet van de no-claim afgaan maar wel van eigen risico, zijn huisartsbezoek, kraamzorg, verloskundige zorg.
Klopt dit?
Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
* combipakket meldt!
Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:
<knip>
In het kort:
Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:50 schreef Rolex1 het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...
Echter, vorig jaar heb ik mij voor CZ opgegeven en toen kwam ik erachter, dat ik beter naar een ander kon gaan. Nou, ik belde en mijn formulier lag net voor haar neus op een stapel om ingevoerd te worden. Dus toen kon zij deze nog doorscheuren...![]()
Over mazzel gesproken, maar het nee heb je...en ja kun je krijgen...![]()
Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:09 schreef Serinde het volgende:
[..]
Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.
Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.
Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:29 schreef Serinde het volgende:
[..]
Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.
Dat kan, maar dat hoor ik voor het eerst.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.
ben je tevreden met IZZ?quote:
True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geïnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.
Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:34 schreef Emel het volgende:
[..]
ben je tevreden met IZZ?
Ik zit in de sector GGZ en kan als ik wil kiezen voor IZZ. Zit momenteel bij Zilveren Kruis.
Ik heb de voorwaarden er even bijgepakt. De vergoeding is als volgt:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:47 schreef Serinde het volgende:
[..]
Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.
Bij VGZ krijg je bij bijv. 80% van de WTG tarieven als je naar een niet gecontracteerde fysiotherapeut gaat en die weet ik toevallig, 80% is ¤ 21,50
Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
Vooruitzien is regeren...zegt men!
(...)
Dat heb ik dus ook elke site geeft me een andere uitkomst. Heb dus geen flauw idee voor wie ik moet kiezen :Squote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
Vooruitzien is regeren...zegt men!
Wel je weet nooit wat er in de toekomst komt en daarom is het zo moeilijk kiezen (Aanvullende verzekering). Basisverzekering is overal gelijk, alleen verschil in tarief en servicegraad.
Tandheelkunde: kosten kunnen heel hoog worden bij een kroon of brug. Echter soms heb je deze 1x per 5 jaar nodig en soms meer.
Bril: vaak om de 3 of 4 jaar. Echter deze kosten zijn ook wel zelf te betalen.
Zelf kijk ik maar 10 jaar vooruit, bijv. ziekenhuis...ik ben alleen polyklinisch in ziekenhuizen geweest en voor opname, moet ik terug naar de kleuterleeftijd...
Hoe ouder je wordt, hoe voorzichtiger (wijzer...)
Ik heb al vele vergelijkingssites bekeken, alle Consumentengidsen en steeds komen ze met andere alternatieven. Het lijkt wel of de sites alleen maatschappijen invoeren, waar zij zaken mee doen...![]()
welk pakket is beste/voldoende om te nemen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.
Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:07 schreef Emel het volgende:
[..]
welk pakket is beste/voldoende om te nemen?
je hoeft niet voor mij te bepalenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!![]()
Heb je hier al gekeken?
Let er even op dat de regeling extra vergoedingen en de pakketten 1 en 2 vaak alleen in combinatie met de basisaanvullende regeling kunnen.
Zelf heb ik de basisaanvullende regeling plus pakket 2.
(Als ik de lijst zo eens bij langs ga, zie ik dat veel tandartskosten en bijv. de pil al in de basisaanvullende regeling zitten. Wil je bijv. fysiotherapie (extra) vergoed krijgen (zit geloof ik deels in de basisverzekering) dan moet je toch nog een extra pakket kiezen. Ook als je bijv. kronen vergoed wilt krijgen.)
Ha, ha, ha, die Lienkien...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.![]()
Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:38 schreef Emel het volgende:
[..]
je hoeft niet voor mij te bepalen
jij hebt ervaring met IZZ, misschien is een bepaald pakket wel voldoende
maar thanks
ik ben niet zo moelijkquote:Op zondag 15 januari 2006 07:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.
Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopstequote:Op zondag 15 januari 2006 09:25 schreef Emel het volgende:
[..]
ik ben niet zo moelijk
ik zat zelf ook te denken aan pakket 2. Ik moet maar even goed naar kijken.
hahaquote:Op zondag 15 januari 2006 12:32 schreef Serinde het volgende:
[..]
Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopste![]()
Het blijkt dat hij het pas vorige week vrijdag heeft afgesloten bij zilveren kruis via internet. Heb je dan ook het recht om er binnen 7 dagen van af te komen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
Goeie ervaringen mee. Ben er blijven zitten. Ik vind dat ze een erg goede aanvullende verzekering (AV-Top) hebben (18 x fysio ipv de meestal standaard 9) ook je tanden zijn dan goed verzekerd. De kosten vind ik wel meevallen ¤ 21,95. (Dat is ¤ 2 meer dan in 2005 voor dit zelfde pakket). De pil is voor vrouwen boven de 21 100% vergoed.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:03 schreef Ludacriss het volgende:
Zijn er mensen die goed of slechte ervaringen hebben met DSW? Is wel de hoog geklasseerde zorgverzekeraar die vrijtoegangelijk is in de onderzoek van de consumentenbond.
Meld zich aan, ik ook zo iets ergens eind december aangemeld. Nu nog niks gehoord, vind ik zelf slechte zaakquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
Bij een groot deel van de verzekeraars is de verwerkingstermijn nu zeker 3 weken. Dán moet nog de polis etc. verstuurd worden. Kan je niet naar Zilveren Kruis mailen om na te vragen of je al in het systeem staat? Dan zit je niet met wachttijden en meestal is de mail, zelfs in deze drukke tijd, wel binnen 3 á 4 werkdagen beantwoord Hoop ik, of ben ik nu te positief?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
Is altijd zo.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:28 schreef dady het volgende:
Nog iets over die zorgtoeslag.
Ik heb nu 34 euro gekregen, ik dacht dat je gewoon alles in 1x kreeg. Heb ik dit aangegeven op het papier of is dit tijdelijk? Eigenlijk heb ik me geld veel liever in 1x ?
quote:De zorgverzekering is verplicht. Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u een maandelijkse tegemoetkoming krijgen in de kosten van de nominale premie, de zorgtoeslag.
Hoogte van de zorgtoeslag
De manier van uitbetaling hangt af van de hoogte van de toeslag:
* De zorgtoeslag is op jaarbasis ¤ 24 of minder: het bedrag wordt niet uitbetaald.
* De zorgtoeslag is per maand ¤ 5 of minder: het bedrag wordt in 1 keer uitbetaald.
Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag ligt tussen ¤ 24 en ¤ 60, dan krijgt u het bedrag dus in 1 keer. Bij een aanvraag van vóór 1 november ontvangt u dat bedrag in december 2005.
* De zorgtoeslag is per maand meer dan ¤ 5: u ontvangt het bedrag in maandelijkse termijnen.
Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag is dus meer dan ¤ 60, dan ontvangt u de toeslag in maandelijkse termijnen. Als u de aanvraag vóór 1 november 2005 heeft ingediend, ontvangt u de 1e betaling in december 2005. Dit is het maandbedrag voor januari 2006.
Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:37 schreef Serinde het volgende:
[..]
True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geïnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.
Ik ga even op internet rondneuzen hoe en wat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies zit
Wat bedoelde ze daar dan precies mee?quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |