abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33934491
dank je poemojn . Dat was inderdaad wat ik zocht, heel fijn.
Fake it till you make it...
pi_33934983
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:41 schreef Lionheaad het volgende:
we beginnen met de OP van Clipper:
[..]

Met dank aan Clipper voor deze info !!

Handig om te weten:
Eerst gaan de kosten van je No-Claim daarna pas van de eventulele eigen risico

De kosten voor de onderstaande zorg vallen niet onder de no-claimregeling:
=Huisartsenhulp
=Verloskundige zorg
=Kraamzorg
=Bevolkingsonderzoek
=Zorg voor kinderen onder de 18 jaar
=Zorgkosten betaald vanuit een aanvullende verzekering
=Zorgkosten betaald vanuit een tandartskostenverzekering

Handige links??
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel
www.denieuwezorgverzekering.nl
www.kiesbeter.nl
http://www.independer.nl/portal/radar/sob/

collectieven
http://www.nationalacademic.nl/
http://www.kiesbasisverzekering.nl/

Vorige topics
http://forum.fok.nl/topic/771396

1 april klopt dus niet. je hebt tot 1 maart de tijd. als je overstapt naar een andere dan betaald je oude verzekeraar het bedrag dat je al betaald heb terug en vervolgens stort je dan weer geld naar je nieuwe verzekeraar, zodat je toch vanaf 1 januari bij de nieuwe verzekerd bent, ook al is het al later.
pi_33954116
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de praktijk zul je niet snel zelf een chirurg kiezen, maar wel een bepaald ziekenhuis. Volgens mij is het meer dat bij een naturapolis een zorgverzekeraar met bepaalde ziekenhuizen contracten heeft en met andere niet. Bij een contract worden de vergoedingen rechtstreeks met het ziekenhuis verrekend. Is het een ziekenhuis waarmee geen contract is, dan wil dat ook nog niet per se zeggen dat je dan de zorg niet vergoed zou krijgen. Wel kan de verzekeraar bij een naturapolis dan een lagere vergoeding geven. Verstandig om daar van tevoren naar te informeren.
Deze twee ken ik al, maar wat bedoelen ze met Combi (half Natura en half Restitutie)?
Misschien de Basisverzekering Natura en de Aanvullende verz. Restitutie...?
pi_33969560
Dat zijn toch vaak kleinere verzekeraars? Zoals De Friesland; die biedt in Noord-Nederland een naturapolis aan en in de rest van Nederland een restitutiepolis omdat ze daar minder klanten/contracten hebben zitten.
pi_33973974
* combipakket meldt!

Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:

• heeft je zorgverlener een contract met de verzekeraar? Dan betaalt De Friesland wat ze maar met de zorgverlener hebben afgesproken in het contract direct aan de zorgverlener. Net als een naturaverzekering dus.

• is er geen contract? Dan krijg je een rekening van de zorgverlener mee om zelf te gaan betalen. Vervolgens wordt aan jou het marktconforme tarief uitgekeerd. Stel (en nu ga ik met fictieve cijfertjes goochelen, dus als er een caesar in de zaal is... ) je gaat naar een caesartherapeut, zonder contract met De Friesland. De therapeut rekent een tarief van (fictief) ¤26,- per behandeling. Marktconform (i.e wat De Friesland zo'n beetje zelf wil uitkeren) is (fictief) ¤20,-. Je betaalt keurig zelf de rekening van je therapeut en stuurt het bonnetje door naar De Friesland. De Friesland gaat dan per behandeling die ¤20,- aan je overmaken. Die ¤6,- die de caesar meer kost blijft dan voor eigen rekening.

In het kort:
    Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
  •   donderdag 12 januari 2006 @ 14:50:01 #206
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_33974404
    Ik zit nu bij Ohra, komt omdat mijn vriendin een collectieve verzekering af kan sluiten hiervoor. Wij gaan nu 90 euro per persoon betalen, dit is inclusief een tandartsverzekering a 10 euro p.m.
    pi_33986018
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
    * combipakket meldt!

Ik ben aangesloten geworden bij De Friesland. De Friesland heeft een combipakket. Que? Eigenlijk heel simpel. Het hangt tussen natura en restitutie in:

• heeft je zorgverlener een contract met de verzekeraar? Dan betaalt De Friesland wat ze maar met de zorgverlener hebben afgesproken in het contract direct aan de zorgverlener. Net als een naturaverzekering dus.

• is er geen contract? Dan krijg je een rekening van de zorgverlener mee om zelf te gaan betalen. Vervolgens wordt aan jou het marktconforme tarief uitgekeerd. Stel (en nu ga ik met fictieve cijfertjes goochelen, dus als er een caesar in de zaal is... ) je gaat naar een caesartherapeut, zonder contract met De Friesland. De therapeut rekent een tarief van (fictief) ¤26,- per behandeling. Marktconform (i.e wat De Friesland zo'n beetje zelf wil uitkeren) is (fictief) ¤20,-. Je betaalt keurig zelf de rekening van je therapeut en stuurt het bonnetje door naar De Friesland. De Friesland gaat dan per behandeling die ¤20,- aan je overmaken. Die ¤6,- die de caesar meer kost blijft dan voor eigen rekening.

In het kort:
    Een combipolis is een restitutiepolis die naturapolisbedragen aan je uitbetaalt als je zonodig wat anders wil dan de therapeut die de verzekeraar voor je heeft uitgezocht. Is die duurder, dan betaal je dat zelf.
  • Bedankt..., dit is dus de ideale polis, makkelijker dan een restitutie-polis en beter dan een natura-polis. Tenminste als je vrijheid wil hebben in je keuze (ziekenhuis, arts etc.) en daarvoor iets extra wilt betalen...
    pi_34007348
    Heel vaag bij de Unive is dat plastiche chirurgie nooit vergoed word, zelfs niet bij medische noodzaak.
    Dit verbaasde mij zeer, en ben dus ook alleen om dit punt niet met hun in zee gegaan.
    Heel erg jammer, heb echt al mijn verzekeringen bij Unive lopen, en ben echt razend enthiousiast over hun, maar dit valt me weer zwaar tegen.
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_34010229
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 11:30 schreef Sakura het volgende:
    Heel vaag bij de Unive is dat plastiche chirurgie nooit vergoed word, zelfs niet bij medische noodzaak.
    Dit verbaasde mij zeer, en ben dus ook alleen om dit punt niet met hun in zee gegaan.
    Heel erg jammer, heb echt al mijn verzekeringen bij Unive lopen, en ben echt razend enthiousiast over hun, maar dit valt me weer zwaar tegen.
    Goedkoop is vaak duurkoop zegt men, nou dit gaat ook op bij de goedkope maatschappijen.

Als je een overzicht (Consumentengids Nov.2005) leest over de Servicegraad (op tijd betalen, telefonische helpdesk etc.), dan scoren bijv. Anderzorg (goedkoopste basisverz.) heel slecht (25e van de 27)

Unive, die ik zelf ken, scoort 16e....toch nog een middenmotor.
    Hier ben ik na een jaar weer weggegaan, omdat bepaalde dekkingen niet toereikend waren (bijv. bril)

Eerder ben ik bij VGZ weg gegaan wegens onvoldoende dekking bij tandartskosten (o.a. kroon)...scoort 17e (net iets minder goed als Unive).

Servicegraad zegt weinig over de Dekking, maar heeft wel met de kwaliteit te maken van een maatschappij.

Het eerste is te meten, maar de dekking is voor iedereen weer anders. Een 100% dekking is verschrikkelijk duur (bijv. ONVZ duur, maar uitgebreide dekking).

En wil je op prijs bezuinigen, dan moet je de dekkingsverschillen goed vergelijken van de maatschappijen. Dat is heel veel werk, zeker als je geen computer hebt.
    pi_34014525
    Er staat volgens mij iets niet helemaal duidelijk in de OP (of het is per zorgverzekering verschillend).

Er staat een rijtje met zaken die niet van de no-claim afgaan. Dat klopt, maar een aantal van deze zaken gaan ook niet van het eigen risico af en dat is in de OP niet helemaal duidelijk imho. De enige die bij mijn weten niet van de no-claim afgaan maar wel van eigen risico, zijn huisartsbezoek, kraamzorg, verloskundige zorg.

Klopt dit?
    pi_34015673
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 15:00 schreef Kolomo het volgende:
    Er staat volgens mij iets niet helemaal duidelijk in de OP (of het is per zorgverzekering verschillend).

Er staat een rijtje met zaken die niet van de no-claim afgaan. Dat klopt, maar een aantal van deze zaken gaan ook niet van het eigen risico af en dat is in de OP niet helemaal duidelijk imho. De enige die bij mijn weten niet van de no-claim afgaan maar wel van eigen risico, zijn huisartsbezoek, kraamzorg, verloskundige zorg.

Klopt dit?
    Dat klopt.
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_34024204
    quote:
    Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Hayk het volgende:
    * combipakket meldt!

<knip>

In het kort:
    Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.

Bij VGZ krijg je bij bijv. 80% van de WTG tarieven als je naar een niet gecontracteerde fysiotherapeut gaat en die weet ik toevallig, 80% is ¤ 21,50
    pi_34035621
    Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
    pi_34042635
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
    Als je al voor een andere zorgverzekering hebt gekozen en dan toch ergens anders een "betere" aanbieding ziet, kan je dan voor de 2de keer overstappen?
    Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...

Echter, vorig jaar heb ik mij voor CZ opgegeven en toen kwam ik erachter, dat ik beter naar een ander kon gaan. Nou, ik belde en mijn formulier lag net voor haar neus op een stapel om ingevoerd te worden. Dus toen kon zij deze nog doorscheuren...

Over mazzel gesproken, maar het nee heb je...en ja kun je krijgen...
    pi_34043190
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 11:50 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, omdat ze het al zo druk genoeg hebben...

Echter, vorig jaar heb ik mij voor CZ opgegeven en toen kwam ik erachter, dat ik beter naar een ander kon gaan. Nou, ik belde en mijn formulier lag net voor haar neus op een stapel om ingevoerd te worden. Dus toen kon zij deze nog doorscheuren...

Over mazzel gesproken, maar het nee heb je...en ja kun je krijgen...
    Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:16:05 #216
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043391
    Edit: ik moet beter lezen.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_34043534
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:09 schreef Serinde het volgende:

[..]

Drukte is geen excuus om je als maatschappij niet aan de regels te houden ... Het levert wel heel veel extra administratie op maar je mág gewoon tot 1 maart opheffen, of je nou al 20 jaar bij die verzekering zit of je net hebt aangemeld doet er niet toe.
    Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:27:30 #218
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043707
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Dus je mag gewoon weer overstappen als je dat zou willen? Want een vriend van me is overgestapt naar Zilveren Kruis maar kreeg ineens een aanbod via VGZ via zijn werk dat er beter uit ziet. Hij wil dus daar naar toe overstappen.
    Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.
    pi_34043744
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.
    pi_34043777
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ligt er volgens mij aan of hij deze overstap voor of na 1 januari heeft gemaakt. Tot 1 maart heb je vrijelijk de kans om niet het aanbod van je oude verzekeraar te nemen maar een nieuwe verzekering af te sluiten. Maar het lijkt me niet dat als je na 1 januari al bent overgestapt je dat dan nog een keer kunt doen zonder dat het voor problemen zorgt.
    Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:30:18 #221
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043781
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:29 schreef Serinde het volgende:

[..]

Noem eens een goede reden waarom het niet zou mogen. Ik kan het namelijk nergens in bijzondere voorwaaren ofzo terugvinden.
    Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:31:03 #222
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34043801
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik weet dat je je aanmelding bij VGZ gewoon weer ongedaan kunt laten maken tot 1 maart. Geen idee of dat bij andere maatschappijen ook zo is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, ook pakketten kun je gewoon wijzigen tot 1 maart, ook al heb je je net aangemeld.
    Dat kan, maar dat hoor ik voor het eerst.
    pi_34043920
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.
    ben je tevreden met IZZ?

Ik zit in de sector GGZ en kan als ik wil kiezen voor IZZ. Zit momenteel bij Zilveren Kruis.
    "Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
    "Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
    pi_34043974
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een zorgverzekering is meestal een contract voor een jaar. En zie verder mijn reactie hierboven.
    True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geïnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.

Ik ga even op internet rondneuzen hoe en wat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies zit
      zaterdag 14 januari 2006 @ 12:55:55 #225
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34044531
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:34 schreef Emel het volgende:

[..]

ben je tevreden met IZZ?

Ik zit in de sector GGZ en kan als ik wil kiezen voor IZZ. Zit momenteel bij Zilveren Kruis.
    Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.
    pi_34044938
    Mijn vriendin en ik hebben net een collectieve verzekering afgeloten bij CZ (via mijn werkgever).
    Allebei een eigen risico van 200 euro en we hebben de aanvullende jongeren verzekering afgesloten.(incl tandarts, fysio, bril etc. etc.)
    Totale premie per jaar voor ons beiden: 1836,-

Valt me mee als ik kijk naar alle andere premies.
    pi_34047323
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 19:47 schreef Serinde het volgende:

[..]

Betalen ze 100% van de marktconforme tarieven? Dan is er eigenlijk geen verschil tussen wel of niet gecontracteerde aanbieders qua vergoeding, dat komt me ietwat vreemd over.

Bij VGZ krijg je bij bijv. 80% van de WTG tarieven als je naar een niet gecontracteerde fysiotherapeut gaat en die weet ik toevallig, 80% is ¤ 21,50
    Ik heb de voorwaarden er even bijgepakt. De vergoeding is als volgt:
    per zitting individuele fysio: ¤22,-
    per zitting manueel, kinderfysio, bekkenfysio, lymfoedeemtherapie: ¤33,-
    voor de toeslag fysio aan huis: ¤9,-
    voor de toeslag bij behandeling in een inrichting: ¤4,-
    voor eenmalig consult op verzoek van een verwijzer: ¤40,-
    voor groepsbehandeling voor 2 personen: ¤22,-/uur
    idem, voor 3: ¤15,-/uur
    idem voor 4: ¤12,-/uur
    idem voor 5-10: ¤10,-/uur
    voor de screening als je zonder verwijzing naar de fysio gaat (en de fysio gaat kijken of 'ie helpen kan): ¤11,-

Dat is dus niet helemaal de volle mep, blijkbaar. Voor een 'eigen keuze' betaal je dus een klein beejte (zo'n 5 euro) bij.
    pi_34052242
    Vooruitzien is regeren...zegt men!
    Wel je weet nooit wat er in de toekomst komt en daarom is het zo moeilijk kiezen (Aanvullende verzekering). Basisverzekering is overal gelijk, alleen verschil in tarief en servicegraad.

Tandheelkunde: kosten kunnen heel hoog worden bij een kroon of brug. Echter soms heb je deze 1x per 5 jaar nodig en soms meer.

Bril: vaak om de 3 of 4 jaar. Echter deze kosten zijn ook wel zelf te betalen.

Zelf kijk ik maar 10 jaar vooruit, bijv. ziekenhuis...ik ben alleen polyklinisch in ziekenhuizen geweest en voor opname, moet ik terug naar de kleuterleeftijd...

Hoe ouder je wordt, hoe voorzichtiger (wijzer... )

Ik heb al vele vergelijkingssites bekeken, alle Consumentengidsen en steeds komen ze met andere alternatieven. Het lijkt wel of de sites alleen maatschappijen invoeren, waar zij zaken mee doen...
      zaterdag 14 januari 2006 @ 17:18:57 #229
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34052320
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
    (...)
    Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.
    pi_34053870
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:16 schreef Rolex1 het volgende:
    Wel je weet nooit wat er in de toekomst komt en daarom is het zo moeilijk kiezen (Aanvullende verzekering). Basisverzekering is overal gelijk, alleen verschil in tarief en servicegraad.

Tandheelkunde: kosten kunnen heel hoog worden bij een kroon of brug. Echter soms heb je deze 1x per 5 jaar nodig en soms meer.

Bril: vaak om de 3 of 4 jaar. Echter deze kosten zijn ook wel zelf te betalen.

Zelf kijk ik maar 10 jaar vooruit, bijv. ziekenhuis...ik ben alleen polyklinisch in ziekenhuizen geweest en voor opname, moet ik terug naar de kleuterleeftijd...

Hoe ouder je wordt, hoe voorzichtiger (wijzer... )

Ik heb al vele vergelijkingssites bekeken, alle Consumentengidsen en steeds komen ze met andere alternatieven. Het lijkt wel of de sites alleen maatschappijen invoeren, waar zij zaken mee doen...
    Dat heb ik dus ook elke site geeft me een andere uitkomst. Heb dus geen flauw idee voor wie ik moet kiezen :S

Zijn er mensen die goed of slechte ervaringen hebben met DSW? Is wel de hoog geklasseerde zorgverzekeraar die vrijtoegangelijk is in de onderzoek van de consumentenbond.
    pi_34054005
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik kies er dus voor om er te blijven. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vind het niet zo'n punt om wat meer te betalen. Vergoedingen zijn goed, declaraties worden vlot verwerkt.
    welk pakket is beste/voldoende om te nemen?
      zaterdag 14 januari 2006 @ 18:13:38 #232
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34054256
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:07 schreef Emel het volgende:

[..]

welk pakket is beste/voldoende om te nemen?
    Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!

Heb je hier al gekeken?

Let er even op dat de regeling extra vergoedingen en de pakketten 1 en 2 vaak alleen in combinatie met de basisaanvullende regeling kunnen.

Zelf heb ik de basisaanvullende regeling plus pakket 2.

(Als ik de lijst zo eens bij langs ga, zie ik dat veel tandartskosten en bijv. de pil al in de basisaanvullende regeling zitten. Wil je bijv. fysiotherapie (extra) vergoed krijgen (zit geloof ik deels in de basisverzekering) dan moet je toch nog een extra pakket kiezen. Ook als je bijv. kronen vergoed wilt krijgen.)
    pi_34055184
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kan ik voor jou toch moeilijk bepalen!

Heb je hier al gekeken?

Let er even op dat de regeling extra vergoedingen en de pakketten 1 en 2 vaak alleen in combinatie met de basisaanvullende regeling kunnen.

Zelf heb ik de basisaanvullende regeling plus pakket 2.

(Als ik de lijst zo eens bij langs ga, zie ik dat veel tandartskosten en bijv. de pil al in de basisaanvullende regeling zitten. Wil je bijv. fysiotherapie (extra) vergoed krijgen (zit geloof ik deels in de basisverzekering) dan moet je toch nog een extra pakket kiezen. Ook als je bijv. kronen vergoed wilt krijgen.)
    je hoeft niet voor mij te bepalen

jij hebt ervaring met IZZ, misschien is een bepaald pakket wel voldoende

maar thanks
    pi_34069645
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Men zegt vaker 'regeren is vooruitzien'.
    Ha, ha, ha, die Lienkien...

Ja, de laatste weken heb ik een taaltik...ik kom nooit op de juiste woorden en ik haal alles door elkaar. Mannen hebben daar wel vaker last van of ben ik die uitzondering...
      zondag 15 januari 2006 @ 07:44:19 #235
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34075940
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:38 schreef Emel het volgende:

[..]

je hoeft niet voor mij te bepalen

jij hebt ervaring met IZZ, misschien is een bepaald pakket wel voldoende

maar thanks
    Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.
    pi_34076187
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 07:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik toch niet kan weten wat voor jou voldoende is.
    ik ben niet zo moelijk

ik zat zelf ook te denken aan pakket 2. Ik moet maar even goed naar kijken.
    pi_34079283
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 09:25 schreef Emel het volgende:

[..]

ik ben niet zo moelijk

ik zat zelf ook te denken aan pakket 2. Ik moet maar even goed naar kijken.
    Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopste
    pi_34080327
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 12:32 schreef Serinde het volgende:

[..]

Als je niet zo moeilijk bent zou ik alleen het basispakket nemen, dat is het goedkoopste
    haha
    ook een optie
    pi_34088891
    Ik wordt erg in vertwijfeling gebracht door de keuze zorg plan. (restitutie) Ik wil uiteraard dat mocht ons of ons dochtertje iets ernstigs overkomen dat we daar heen kunnen om te behandelen waar dit het beste is. Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, maar stel dat mijn dochtertje het beste behandeld kan worden in het VU, dan kan dit toch gewoon? Of moet ik hiervoor juist de keuze zorg plan nemen?

De aanbieding van kiesbasisverzekering.nl, de PMA zorgcollectief van Menzis ziet er erg aantrekkelijk uit en is nog goedkoper dan het aanbod via mijn werkgever. Heeft iemand die zich hier heeft aangemeld inmiddels nu al iets gehoord?
    pi_34113803
    Vertelt de PMA niet gewoon welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn? In de meeste gevallen is het trouwens gewoon alle ziekenhuizen, die gecontracteerd zijn, maar er zijn volgens mij wel uitzonderingen te vinden.

Ik vind 't trouwens bijzonder ondoorzichtig... die PMA-website.
    Als 't gewoon een Menzis-ding is, dat je afsluit, kun je op de website van Menzis onder 'klantenservice' kiezen voor de zorglocator.

Daar staat ook dit. Maar is het een Menzis-polis zoals alle andere menzis-polissen?
    pi_34113919
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 00:51 schreef Ludacriss het volgende:
    Het blijkt dat hij het pas vorige week vrijdag heeft afgesloten bij zilveren kruis via internet. Heb je dan ook het recht om er binnen 7 dagen van af te komen?
    pi_34173712
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 18:03 schreef Ludacriss het volgende:

Zijn er mensen die goed of slechte ervaringen hebben met DSW? Is wel de hoog geklasseerde zorgverzekeraar die vrijtoegangelijk is in de onderzoek van de consumentenbond.
    Goeie ervaringen mee. Ben er blijven zitten. Ik vind dat ze een erg goede aanvullende verzekering (AV-Top) hebben (18 x fysio ipv de meestal standaard 9) ook je tanden zijn dan goed verzekerd. De kosten vind ik wel meevallen ¤ 21,95. (Dat is ¤ 2 meer dan in 2005 voor dit zelfde pakket). De pil is voor vrouwen boven de 21 100% vergoed.

Ze hebben de afgelopen jaren ook altijd erg goed gescoord in de de consumentenbondlijstjes en andere soorten lijstje.

Het scheelt denk ik wel als je al uit de regio komt. Onze tandarts had (heeft) alleen een contract met DSW, als je bij een andere verzekeraar zat kreeg je altijd een nota. (ZFW-verzekerden moesten die ter plekke voldoen, particulieren kregen een rekening).

Verder hebben ze met het Erasmus Medisch Centrum contracten afgesloten. Handig voor mij omdat ik daar bij verschillende specialisten loop.

Ik heb er eik nooit omkijken naar, ik betaal mijn premie en ga naar mijn specialisten en haal mijn griepprik en medicijnen op en dat ik het. Ik kreeg een paar maanden terug wel netjes een briefje dat ik mijn no claim al opgesoupeerd had.
    "No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
    pi_34182958
    Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
    pi_34185755
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
    Ik heb mij al ruim 3 weken geleden aangemeld voor een nieuwe ziektenkostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea (HBO-studenten), maar nog steeds niets gehoord. Wel een bevestiging gehad per mail maar voor de rest totaal geen reactie. Hebben meer mensen hier last van of is het verstandig even te bellen? (ik zie hier een beetje tegenop vanwege de lange wachttijden)
    Meld zich aan, ik ook zo iets ergens eind december aangemeld. Nu nog niks gehoord, vind ik zelf slechte zaak . Weet btw ook niet wat ik nu van wie krijg mocht ik straks in het ziekenhuis komen, kom ik hopelijk niet .

Maar btw je mag maar EEEN KEER switchen van zorgverzekeraar.
      woensdag 18 januari 2006 @ 04:46:09 #245
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_34189005
    Hmm, bij het invullen van mijn wensen (nou ja, ik wens liever dat de premie niet zo duur was, maar ach, het is onvermijdelijk) kom ik uit op een basisverzekering van De Friesland met AV Tand Standaard of Extra, resp. ¤ 91,45 en ¤ 94,00.

Heb de offertes maar aangevraagd.
    The Internets, I needs it..
    pi_34212218
    Nog iets over die zorgtoeslag.

Ik heb nu 34 euro gekregen, ik dacht dat je gewoon alles in 1x kreeg. Heb ik dit aangegeven op het papier of is dit tijdelijk? Eigenlijk heb ik me geld veel liever in 1x ?
    pi_34212371
    quote:
    Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef NiceBear het volgende:
    Bij een groot deel van de verzekeraars is de verwerkingstermijn nu zeker 3 weken. Dán moet nog de polis etc. verstuurd worden. Kan je niet naar Zilveren Kruis mailen om na te vragen of je al in het systeem staat? Dan zit je niet met wachttijden en meestal is de mail, zelfs in deze drukke tijd, wel binnen 3 á 4 werkdagen beantwoord Hoop ik, of ben ik nu te positief?
    pi_34212499
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:28 schreef dady het volgende:
    Nog iets over die zorgtoeslag.

Ik heb nu 34 euro gekregen, ik dacht dat je gewoon alles in 1x kreeg. Heb ik dit aangegeven op het papier of is dit tijdelijk? Eigenlijk heb ik me geld veel liever in 1x ?
    Is altijd zo.
    quote:
    De zorgverzekering is verplicht. Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u een maandelijkse tegemoetkoming krijgen in de kosten van de nominale premie, de zorgtoeslag.

Hoogte van de zorgtoeslag

De manier van uitbetaling hangt af van de hoogte van de toeslag:

* De zorgtoeslag is op jaarbasis ¤ 24 of minder: het bedrag wordt niet uitbetaald.
    * De zorgtoeslag is per maand ¤ 5 of minder: het bedrag wordt in 1 keer uitbetaald.
    Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag ligt tussen ¤ 24 en ¤ 60, dan krijgt u het bedrag dus in 1 keer. Bij een aanvraag van vóór 1 november ontvangt u dat bedrag in december 2005.
    * De zorgtoeslag is per maand meer dan ¤ 5: u ontvangt het bedrag in maandelijkse termijnen.
    Als u zorgtoeslag aanvraagt voor een heel jaar lang en het jaarbedrag is dus meer dan ¤ 60, dan ontvangt u de toeslag in maandelijkse termijnen. Als u de aanvraag vóór 1 november 2005 heeft ingediend, ontvangt u de 1e betaling in december 2005. Dit is het maandbedrag voor januari 2006.

http://www.toeslagen.nl
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:37:42 #249
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_34212661
    quote:
    Op zaterdag 14 januari 2006 12:37 schreef Serinde het volgende:

[..]

True, maar volgens mij doen de meeste maatschappijen niet zo moeilijk als je je toch niet bij hun wilt verzekeren. Er is sowieso maar een klein percentage dat daadwerkelijk overstapt, en verreweg de meeste mensen hebben zich goed geïnformeerd. Volgens mij komt het relatief érg weinig voor dat men dan alsnog weer over wil stappen.

Ik ga even op internet rondneuzen hoe en wat. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies zit
    Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
      woensdag 18 januari 2006 @ 19:38:53 #250
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_34212717
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij Goedemorgen Nederland zat vanochtend een dame van het Nibud. Die zei ook dat je maar één keer voor een nieuwe verzekering kunt kiezen.
    Wat bedoelde ze daar dan precies mee?

Ik zal vast blond zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')