Bij sommigen mag het (van Menzis weet ik het), andere verzekeraars stellen dat kinderen niet hoger verzekerd mogen zijn dan hun ouders.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:59 schreef Woessssj het volgende:
[..]
Dat mag wél hoor, mits één van de ouders basisverzekeringhouder is..
Niet als de vergoeding voor lenzen in je aanvullende pakket zit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
Weet iemand wanneer je inmiddels uitdrukkelijk het aanbod heb geaccepteerd? Is dat het geval als je bijvoorbeeld declaraties hebt opgestuurd? Of als je de premie betaalt?quote:Wanneer kunt u niet meer opzeggen
Als u het aanbod van uw verzekeraar inmiddels uitdrukkelijk heeft geaccepteerd of voor een andere verzekering bij die verzekeraar heeft gekozen, kunt u de verzekering voor dit jaar niet meer opzeggen.
Aangezien dit een forum is, ben ik heel erg benieuwd welke zorgverzekering dit is?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:37 schreef rthls het volgende:
Ik vroeg me af: met de verzekering die ik nu ga kiezen, kan ik m'n lenzen vergoed krijgen (100%). Maar gaat dit dan van je no-claim af?
Kon inderdaad de reden zijn. Ik heb geinformeerd, het blijkt dat wanneer je van een extraverzorgd pakket naar geen extraverzorgd pakket wil, je dat schriftelijk moet aangeven bij het wijzig gedeelte wat ik eerder postte. Het kan dus wel, je moet het er echter bij vermelden.quote:Op maandag 27 februari 2006 07:56 schreef Serinde het volgende:
@ natte-flamoes : bij de meeste verzekeraars kan je alleen een tandverzekering afsluiten als je ook een 'regulier' aanvullend pakket hebt. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat je online wel moet kiezen voor extraverzorgend1,2 of 3.
En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:24 schreef Serinde het volgende:
Ik ken weinig mensen die geen aanvullende verzekering hebben, al is het alleen maar voor de tandartskosten![]()
Dan heb jij een goedkope tandarts vind ik.. ik maak toch echt wel vaak iig 100 eur kosten p/j voor de tandarts. Een controle en 1x een gaatje vullen loopt al snel tegen dat bedrag op bij mij.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:40 schreef Solitarias het volgende:
[..]
En dat is nou net de av waar je het minste aan hebt: je betaalt vaak plusminus 60-70 euro premie per jaar voor een verzekerde som van ongeveer 250 euro (uitgaande vh eenvoudigste tandpakket)
Dat is dus bijna 25% premie! Je gaat toch ook geen 7500 euro per jaar voor je autoverzekering betalen (auto van 30.000 eur)
1x per jaar controle bij de tandarts kost je 18 eur. Eventueel gaatje vullen kost 35 euro.
Dat is nog altijd minder dan de 60-70 euro premie per jaar....
En als je echt 1000den euros schade hebt (bv ongeluk): dat moet je toch zelf betalen....
Tandartsverzekering is vaak weggegooid geld dus....
Oke, dat is mooi klote.. want nu heb ik januari, februari en maart dubbel betaald!!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:41 schreef haphaphap het volgende:
Ze moeten het per 1 januari doen dat zijn ze wettelijk verplicht dus helaas
Bron": Elsevierquote:Dramatisch verlies van klanten bij zorgverzekeraar Agis laat zien dat nieuwe zorgverzekeringswet werkt: het kaf wordt gescheiden van het koren
Het nieuwe gezelschapsspel is gespeeld. Miljoenen burgers zijn overgestapt naar een andere ziektekostenverzekeraar. Wat blijkt? Agis is de grootste verliezer.
De nieuwe zorgverzekeringswet heeft het voormalige ziekenfonds uit Amersfoort 430.000 klanten gekost. Slechts 1,2 van de 1,6 miljoen verzekerden zijn over. Ontslagen zijn onvermijdelijk (lees Dramatisch klantenverlies Agis). Ook Delta Lloyd/Ohra vist merkbaar achter het net.
De winnaars zijn grote concurrenten als Achmea en CZ, maar ook kleinere spelers, zoals De Friesland en DSW. Vooral de kwaliteitsverzekeraar ONVZ doet het goed. ONVZ uit Houten, waar enkele leden van het Koninklijk Huis verzekerd zijn, is de snelste groeier. Er kan een plus van 30 procent worden ingeboekt: van 380.000 naar 450.000 klanten.
Volgens bestuursvoorzitter Eelke van der Veen van Agis hebben de meeste overstappers zich laten verleiden door premiedumping. Een gotspe. Want óók Agis biedt zijn basispolis aan onder de kostprijs van 1.040 euro per jaar. Bovendien heeft het miljoenen euro's besteed aan een – weinig overtuigende – reclamecampagne.
Er is méér aan de hand. Agis heeft een zwakke financiële positie, mede als gevolg van dramatische verliezen met beleggingen in aandelen. Bovendien heeft het een slechte naam bij verzekerden. De service valt tegen. Anders gezegd: de neergang was voorspelbaar.
Daarmee heeft de nieuwe zorgverzekeringswet bereikt wat werd beoogd. Het kaf wordt gescheiden van het koren. Dat duizenden werknemers op straat komen te staan, is wrang. Maar hierin staat Agis niet alleen. Ook de winnaars saneren. Zo neemt Achmea afscheid van 3.000 medewerkers, na de fusie met Rabodochter Interpolis en het versmelten van de aparte administraties voor voormalig ziekenfondsverzekerden en particulier verzekerden.
Probleem is dat de leiding bij dergelijke ingrijpende veranderingen gewoonlijk ongemoeid blijft. Des te urgenter wordt het, dat de toezichthouder voor de zorgverzekeraars, die de overheid heeft beloofd, er eindelijk komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |