abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33075048
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je van die knuffel-mietjes hebt wel ja! 1 goeie tik is meer dan genoeg om zo'n joch tegen de grond te krijgen..... Lijkt me een leuk baantje voor ex-commando's of zo! Gewoon hard slaan, simpel en effectief!
En daarbij: Je hebt het over een "groep van 9"... WTF is dat voor groepsgeknuffel? Stalen ketting, eigen hokje, en een gozer in een uitkijktoren met een geweer
Wedden dat-ie het niet nog een keer doet? En dat was nou net de bedoeling!
Maar als je "meer personeel" ziet als de oplossing, dan heb je het even fout.... Kijk eens wat zo'n ettertje per dag kost! Vergelijk dat dan met de bejaardenopvang... Waarom mag zo'n ettertje WEL veel personeelskosten geven? Gewoon hard optreden!
Ja goed idee ja, geweld met geweld bestrijden. Knal ze dan gewoon direct neer of laat ze gezamenlijk douchen.. in een keer opruimen, op de stapel en de fik erin. Scheelt ook weer in rekeningen van Essent.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_33075061
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:29 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Het liefst heb je er een uniform, wapenstok, handboeien en een leuk pistooltje bij zeker..
Wat is daar mis mee?
quote:
Er wordt altijd zoveel gelult, terwijl men gewoon kan solliciteren en eventueel in gesprek uitleggen wat men voor idealen heeft.
Ja.
quote:
Indien je er komt te werken, kan men altijd van binnenuit het een en ander proberen te veranderen.
En die kansen, hoe groot zijn die? Nihil kan ik je alvast vertellen (en iedere organisatieconsultant zal je hetzelfde vertellen).
quote:
Maarja, niemand wil dat graag proberen want het liefst geven we kritiek en kijken we niet verder dan onze neus lang is.
We geven kritiek omdat de zaken helemaal niet goed functioneren; het ligt echter ver buiten onze macht daar werkelijk iets aan te veranderen.
pi_33075137
Men weet allemaal hoe het wel moet schijnbaar, maar er zelfs iets aan willen veranderen.. ho maar. Overigens heb je zelf niet eens een poging gedaan, hoe klein de kans ook is.. je kunt het altijd proberen. Maar nee, ook jij verschuilt je achter de woorden dat de kansen toch nihil zijn..

Schijnbaar zijn er hier verder geen mensen die enige ervaring hebben met deze doelgroep, maar domweg lopen te roepen dat er maar fors geweld tegen dit soort mensen moet worden gebruikt. Dat is dan wel weer het andere uiterste van hetgeen wat men hier verafschuwt. Jammer.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:41:26 #54
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33075223
Ik geloof dus wel in orde en tucht. Waarom zou het niet mogen ? Waarom zou er niet gewoon hard mogen worden opgetreed. Zoals bekent heeft het knuffel beleid niet echt vruchten afgeworpen. Dan wordt het toch eens tijd voor iets anders. Ik begrijp ook wel dat je het niet wil.. mensen houden niet van verandering. Misschien ben je teveel betrokken om het nuchter te kunnen bekijken. Waarom zou je constant lief doen voor criminelen. De kans dat ze in herhaling vervallen is toch al zo enorm hoog.
mai pen rai
  woensdag 14 december 2005 @ 16:45:10 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33075302
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:34 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Ja goed idee ja, geweld met geweld bestrijden. Knal ze dan gewoon direct neer of laat ze gezamenlijk douchen.. in een keer opruimen, op de stapel en de fik erin. Scheelt ook weer in rekeningen van Essent.
Waar heb jij het nou weer over? Ik heb het over keihard, niet-onderhandelbaar, "doet wat er gezegd wordt"!
censuur :O
pi_33075353
Lief doen? Wij hadden een hele simpele regel.. verbaal of nonverbale agressie naar begeleiding werd afgestraft, jeugdige mocht dan op zijn kamer verblijven een paar uur (kamer: bed, kledingkast, dicht raam en verder niks) tot de begeleiding hem/haar kwam halen. Indien jeugdige zelf niet ging na de eerste waarschuwing, werd er een handje geholpen en nee dat ging niet lief en zachtjes nee. Voor een ieder gold dezelfde regels, dingen als mobiele telefoons waren ook verboden en alle begeleiders hielden zich aan deze regels.. geen uitzonderingen.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:47:58 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33075378
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef niet_links het volgende:
Ik geloof dus wel in orde en tucht. Waarom zou het niet mogen ? Waarom zou er niet gewoon hard mogen worden opgetreed. Zoals bekent heeft het knuffel beleid niet echt vruchten afgeworpen. Dan wordt het toch eens tijd voor iets anders. Ik begrijp ook wel dat je het niet wil.. mensen houden niet van verandering. Misschien ben je teveel betrokken om het nuchter te kunnen bekijken. Waarom zou je constant lief doen voor criminelen. De kans dat ze in herhaling vervallen is toch al zo enorm hoog.
Dat is het gekke van Nederland...
Als je *NU* een mitrailleur pakt... en in een willekeurig winkelcentrum 30 mensen te grazen neemt... En daarna naar het politiebureau loopt en zegt: "ik heb het gedaan", dan staan er meteen HORDEN mensen klaar om JOU te HELPEN!
Lief zijn voor je, telefoontje aanbieden, advocaat, of erger nog, de "topadvocaten" staan te dringen, psycholoogje, nog een psycholoogje, uiteindelijk krijg je een mooie warme cel met televisie, dagelijks op tijd je eten, je kan sporten, discussieren, en fijn andere contacten op doen in de groepsgesprekken!

Maar NIEMAND die je gewoon even hardhandig wijsmaakt dat je totaal ongewenst bent, uitschot van de maatschappij, en dat het grootste deel van Nederland je het liefst zou ophangen!
pi_33075387
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over? Ik heb het over keihard, niet-onderhandelbaar, "doet wat er gezegd wordt"!
Jij hebt het over respect afdwingen door mensen neer te meppen..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_33075416
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef BlackOrchid het volgende:
Men weet allemaal hoe het wel moet schijnbaar, maar er zelfs iets aan willen veranderen.. ho maar. Overigens heb je zelf niet eens een poging gedaan, hoe klein de kans ook is.. je kunt het altijd proberen. Maar nee, ook jij verschuilt je achter de woorden dat de kansen toch nihil zijn..

Schijnbaar zijn er hier verder geen mensen die enige ervaring hebben met deze doelgroep, maar domweg lopen te roepen dat er maar fors geweld tegen dit soort mensen moet worden gebruikt. Dat is dan wel weer het andere uiterste van hetgeen wat men hier verafschuwt. Jammer.
Lees je wel wat ik zeg? Als eenling zonder machtspositie (dus: gewone werknemer) heb je nul kans een bedrijfscultuur te veranderen: dat is een universeel opgaande wet. Ik zou dan ook wel gek zijn om tegen beter weten in het toch te gaan proberen, het is verstandiger gefundeerde kritiek te uiten in de hoop dat dat ergens wordt opgepakt.
pi_33075455
Wat is het nut van het opsluiten en aftuigen van jongeren die iets misdaan hebben? Denk je dat ze daardoor als beter mens de gevangenis uitkomen?
pi_33075462
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
Lees je wel wat ik zeg? Als eenling zonder machtspositie (dus: gewone werknemer) heb je nul kans een bedrijfscultuur te veranderen: dat is een universeel opgaande wet. Ik zou dan ook wel gek zijn om tegen beter weten in het toch te gaan proberen, het is verstandiger gefundeerde kritiek te uiten in de hoop dat dat ergens wordt opgepakt.
Geheel veranderen misschien niet, wel het een en ander veranderen en/of mensen de ogen openen. Men is er momenteel mee bezig in de instelling waar ik werk, een gehele cultuur veranderen en het werkt.. het kost moeite maar het werkt. Waarom zou het elders dan niet mogelijk zijn..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:59:32 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_33075635
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef BlackOrchid het volgende:

De veroordeelden zitten er nogmaals niet voor zweetvoeten.
Het kan zo simpel zijn. Geef ze bij binnenkomst een A4tje met daarin de reglementen en regels. De achterkant kan men dan de sancties lezen die er zijn voor het doorbreken van die disciplines en reglementen.
Geef ze een uurtje om dit te begrijpen. met een bewaker erbij om evt brutalen die bij binnenkomst al denken bijdehand te zijn te verwijderen voor een "speciale behandeling". Vragen gebeurd met het opsteken van de hand. dat staat in dat simpele A4tje.

Werkt men mee? prima. Voor langere tijd? Helemaal goed, en krijgt toegang tot bepaalde vrijheden zoals bv TV kijken. Puntensysteem is prima mits goed nageleefd uiteraard.

Ik zou dus best willen soliciteren voor een baan. maar wil daar geen idealistische aspecten aan verbinden. Dan kom je toch weer terug op dat "gogische" aspect en vaak halfzachte maatregelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 14 december 2005 @ 17:01:13 #63
110987 ErwinRommel
pi_33075682
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef jpzegthallo het volgende:
Wat is het nut van het opsluiten en aftuigen van jongeren die iets misdaan hebben? Denk je dat ze daardoor als beter mens de gevangenis uitkomen?
Welicht met het erin rammen van enige discipline maak je ook een groep die angst heeft om terug te gaan. Kan zeer zeker wel werken.
pi_33075777
Het is logisch dat er weinig respect is voor de leiding, als deze over zich heen laat lopen. Het zijn vaak toch wel simpele types met een straatvechtersmentaliteit. Ik denk dat je met een harde en vooral consequente opstelling meer bereikt omdat die jongeren dan weten waar ze aan toe zijn en de verhoudingen komen te liggen zoals ze moeten zijn. Als je geen leiderschap uitdraagt komt er automatisch een andere leider naar voren; iemand moet de baas zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33075807
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Welicht met het erin rammen van enige discipline maak je ook een groep die angst heeft om terug te gaan. Kan zeer zeker wel werken.
Dat heeft alleen nut als er ook goede begeleiding is bij het terugkeren in de maatschappij. Anders is de 'gevangenis' alleen maar een leuke leerschool voor het criminele leven...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33075829
Hahaha, damn.. het wordt steeds mooier hier. Allemaal lui die ooit eens iets hebben gelezen, totaal geen ervaring hebben maar wel eventjes komen vertellen hoe het moet. Hahaha, cute!
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 17:10:18 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33075878
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:07 schreef BlackOrchid het volgende:
Hahaha, damn.. het wordt steeds mooier hier. Allemaal lui die ooit eens iets hebben gelezen, totaal geen ervaring hebben maar wel eventjes komen vertellen hoe het moet. Hahaha, cute!
Da's nou een democratie
pi_33075950
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Da's nou een democratie
Schattig hoor.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 17:16:06 #69
110987 ErwinRommel
pi_33076030
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat heeft alleen nut als er ook goede begeleiding is bij het terugkeren in de maatschappij. Anders is de 'gevangenis' alleen maar een leuke leerschool voor het criminele leven...
BO mag zich dan suf lachen dat anderen van "buiten" het zo goed weten.
Ik ben voor een streng regime. Met harde en consequente sancties op het verbreken van de regels.
Naar gelang de strafmaat en het opgelegde regime kan er bij goed gedrag bv worden besloten tot overplaatsing tot een lichter regime. Dit met het oog op terugkeer in de maatschappij. Echter met 1 stok achter de deur. Verknoei het niet, want dan ga je alsnog terug naar het strenge regime.
pi_33076042
quote:
De meeste dingen betreft gewoon 'common sense' en een beetje sociaal-psychologische kennis en inzicht.
pi_33076078
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De meeste dingen betreft gewoon 'common sense' en een beetje sociaal-psychologische kennis en inzicht.
Ja inderdaad, een belediging naar een personeelslid.. mag worden afgestraft met harde klappen. Dat is inderdaad spreken van sociaal-psychologische kennis
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 14 december 2005 @ 17:19:27 #72
110987 ErwinRommel
pi_33076108
@ BlackOrchid, beschrijf een dagje jeugdinrichting eens. Ik ben oprecht nieuwsgierig.
pi_33076246
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Ja inderdaad, een belediging naar een personeelslid.. mag worden afgestraft met harde klappen. Dat is inderdaad spreken van sociaal-psychologische kennis
Dat is maar een mening, in ieder geval niet de mijne, maar daarom niet minder waard. Ik denk ook wel dat je eerst gedegen onderzoek moet doen, maar de grote lijnen zijn toch wel met enige logica en algemene kennis in te schatten. Iemand belonen voor ongewenst gedrag lijkt me bijvoorbeeld niet zo'n goed idee, en dat je consequent moet zijn zal ook niemand tegenspreken.
pi_33076317
quote:
Het beleid van de afgelopen 30 jaar heeft ook echt zijn vruchten afgeworpen ...
  woensdag 14 december 2005 @ 17:29:13 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33076353
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Zeg nou zelf... het zijn niet de slimsten die daar werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')