Ja goed idee ja, geweld met geweld bestrijden. Knal ze dan gewoon direct neer of laat ze gezamenlijk douchen.. in een keer opruimen, op de stapel en de fik erin. Scheelt ook weer in rekeningen van Essent.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je van die knuffel-mietjes hebt wel ja! 1 goeie tik is meer dan genoeg om zo'n joch tegen de grond te krijgen..... Lijkt me een leuk baantje voor ex-commando's of zo! Gewoon hard slaan, simpel en effectief!
En daarbij: Je hebt het over een "groep van 9"... WTF is dat voor groepsgeknuffel? Stalen ketting, eigen hokje, en een gozer in een uitkijktoren met een geweer![]()
Wedden dat-ie het niet nog een keer doet? En dat was nou net de bedoeling!
Maar als je "meer personeel" ziet als de oplossing, dan heb je het even fout.... Kijk eens wat zo'n ettertje per dag kost! Vergelijk dat dan met de bejaardenopvang... Waarom mag zo'n ettertje WEL veel personeelskosten geven? Gewoon hard optreden!
Wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 14 december 2005 16:29 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Het liefst heb je er een uniform, wapenstok, handboeien en een leuk pistooltje bij zeker..![]()
Ja.quote:Er wordt altijd zoveel gelult, terwijl men gewoon kan solliciteren en eventueel in gesprek uitleggen wat men voor idealen heeft.
En die kansen, hoe groot zijn die? Nihil kan ik je alvast vertellen (en iedere organisatieconsultant zal je hetzelfde vertellen).quote:Indien je er komt te werken, kan men altijd van binnenuit het een en ander proberen te veranderen.
We geven kritiek omdat de zaken helemaal niet goed functioneren; het ligt echter ver buiten onze macht daar werkelijk iets aan te veranderen.quote:Maarja, niemand wil dat graag proberen want het liefst geven we kritiek en kijken we niet verder dan onze neus lang is.![]()
Waar heb jij het nou weer over? Ik heb het over keihard, niet-onderhandelbaar, "doet wat er gezegd wordt"!quote:Op woensdag 14 december 2005 16:34 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Ja goed idee ja, geweld met geweld bestrijden. Knal ze dan gewoon direct neer of laat ze gezamenlijk douchen.. in een keer opruimen, op de stapel en de fik erin. Scheelt ook weer in rekeningen van Essent.
Dat is het gekke van Nederland...quote:Op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef niet_links het volgende:
Ik geloof dus wel in orde en tucht. Waarom zou het niet mogen ? Waarom zou er niet gewoon hard mogen worden opgetreed. Zoals bekent heeft het knuffel beleid niet echt vruchten afgeworpen. Dan wordt het toch eens tijd voor iets anders. Ik begrijp ook wel dat je het niet wil.. mensen houden niet van verandering. Misschien ben je teveel betrokken om het nuchter te kunnen bekijken. Waarom zou je constant lief doen voor criminelen. De kans dat ze in herhaling vervallen is toch al zo enorm hoog.
Jij hebt het over respect afdwingen door mensen neer te meppen..quote:Op woensdag 14 december 2005 16:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Ik heb het over keihard, niet-onderhandelbaar, "doet wat er gezegd wordt"!
Lees je wel wat ik zeg? Als eenling zonder machtspositie (dus: gewone werknemer) heb je nul kans een bedrijfscultuur te veranderen: dat is een universeel opgaande wet. Ik zou dan ook wel gek zijn om tegen beter weten in het toch te gaan proberen, het is verstandiger gefundeerde kritiek te uiten in de hoop dat dat ergens wordt opgepakt.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef BlackOrchid het volgende:
Men weet allemaal hoe het wel moet schijnbaar, maar er zelfs iets aan willen veranderen.. ho maar. Overigens heb je zelf niet eens een poging gedaan, hoe klein de kans ook is.. je kunt het altijd proberen. Maar nee, ook jij verschuilt je achter de woorden dat de kansen toch nihil zijn..
Schijnbaar zijn er hier verder geen mensen die enige ervaring hebben met deze doelgroep, maar domweg lopen te roepen dat er maar fors geweld tegen dit soort mensen moet worden gebruikt. Dat is dan wel weer het andere uiterste van hetgeen wat men hier verafschuwt. Jammer.
Geheel veranderen misschien niet, wel het een en ander veranderen en/of mensen de ogen openen. Men is er momenteel mee bezig in de instelling waar ik werk, een gehele cultuur veranderen en het werkt.. het kost moeite maar het werkt. Waarom zou het elders dan niet mogelijk zijn..quote:Op woensdag 14 december 2005 16:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
Lees je wel wat ik zeg? Als eenling zonder machtspositie (dus: gewone werknemer) heb je nul kans een bedrijfscultuur te veranderen: dat is een universeel opgaande wet. Ik zou dan ook wel gek zijn om tegen beter weten in het toch te gaan proberen, het is verstandiger gefundeerde kritiek te uiten in de hoop dat dat ergens wordt opgepakt.
De veroordeelden zitten er nogmaals niet voor zweetvoeten.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:38 schreef BlackOrchid het volgende:
Men weet allemaal hoe het wel moet schijnbaar, maar er zelfs iets aan willen veranderen.. ho maar. Overigens heb je zelf niet eens een poging gedaan, hoe klein de kans ook is.. je kunt het altijd proberen. Maar nee, ook jij verschuilt je achter de woorden dat de kansen toch nihil zijn..
Schijnbaar zijn er hier verder geen mensen die enige ervaring hebben met deze doelgroep, maar domweg lopen te roepen dat er maar fors geweld tegen dit soort mensen moet worden gebruikt. Dat is dan wel weer het andere uiterste van hetgeen wat men hier verafschuwt. Jammer.
Welicht met het erin rammen van enige discipline maak je ook een groep die angst heeft om terug te gaan. Kan zeer zeker wel werken.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef jpzegthallo het volgende:
Wat is het nut van het opsluiten en aftuigen van jongeren die iets misdaan hebben? Denk je dat ze daardoor als beter mens de gevangenis uitkomen?
Dat heeft alleen nut als er ook goede begeleiding is bij het terugkeren in de maatschappij. Anders is de 'gevangenis' alleen maar een leuke leerschool voor het criminele leven...quote:Op woensdag 14 december 2005 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welicht met het erin rammen van enige discipline maak je ook een groep die angst heeft om terug te gaan. Kan zeer zeker wel werken.
Da's nou een democratiequote:Op woensdag 14 december 2005 17:07 schreef BlackOrchid het volgende:
Hahaha, damn.. het wordt steeds mooier hier. Allemaal lui die ooit eens iets hebben gelezen, totaal geen ervaring hebben maar wel eventjes komen vertellen hoe het moet. Hahaha, cute!
BO mag zich dan suf lachen dat anderen van "buiten" het zo goed weten.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat heeft alleen nut als er ook goede begeleiding is bij het terugkeren in de maatschappij. Anders is de 'gevangenis' alleen maar een leuke leerschool voor het criminele leven...
De meeste dingen betreft gewoon 'common sense' en een beetje sociaal-psychologische kennis en inzicht.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:07 schreef BlackOrchid het volgende:
Hahaha, damn.. het wordt steeds mooier hier. Allemaal lui die ooit eens iets hebben gelezen, totaal geen ervaring hebben maar wel eventjes komen vertellen hoe het moet. Hahaha, cute!
Ja inderdaad, een belediging naar een personeelslid.. mag worden afgestraft met harde klappen. Dat is inderdaad spreken van sociaal-psychologische kennisquote:Op woensdag 14 december 2005 17:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De meeste dingen betreft gewoon 'common sense' en een beetje sociaal-psychologische kennis en inzicht.
Dat is maar een mening, in ieder geval niet de mijne, maar daarom niet minder waard. Ik denk ook wel dat je eerst gedegen onderzoek moet doen, maar de grote lijnen zijn toch wel met enige logica en algemene kennis in te schatten. Iemand belonen voor ongewenst gedrag lijkt me bijvoorbeeld niet zo'n goed idee, en dat je consequent moet zijn zal ook niemand tegenspreken.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een belediging naar een personeelslid.. mag worden afgestraft met harde klappen. Dat is inderdaad spreken van sociaal-psychologische kennis![]()
Het beleid van de afgelopen 30 jaar heeft ook echt zijn vruchten afgeworpenquote:Op woensdag 14 december 2005 17:07 schreef BlackOrchid het volgende:
Zeg nou zelf... het zijn niet de slimsten die daar werkenquote:Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een belediging naar een personeelslid.. mag worden afgestraft met harde klappen. Dat is inderdaad spreken van sociaal-psychologische kennis![]()
Je zou mensen die daar al zo lang werken en het beleid verdedigen inderdaad juist minder serieus moeten nemen. Bovendien hebben zij een ander perspectief.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het beleid van de afgelopen 30 jaar heeft ook echt zijn vruchten afgeworpen...
Mensen die er 30 jaar werken, als dat zo zou zijn zou er zeker weten met harde hand opgetreden worden hehe.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je zou mensen die daar al zo lang werken en het beleid verdedigen inderdaad juist minder serieus moeten nemen. Bovendien hebben zij een ander perspectief.
Vergis je niet, ik ben 2 jaar lang een semi-maatschappelijk werker geweest met allerlei probleem jongeren. Ik ken wel degelijk het knallen van de zweep!quote:Op woensdag 14 december 2005 16:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha jou vreten ze nog voor het ontbijt op volgens mij. Die laten zich echt niet door een studentje betuttelen
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |