In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
En dat heeft te maken met dat de 'oude' keizersnee weer open kan gaan.
Met alle gevolgen van dien
Ik heb het nog eens even nagevraagt bij een profi.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.
ivm complicaties, het is geen kleine operatie.
Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef lcicle het volgende:
Een kennis van me heeft bij d'r eerste kindje een keizersnede gehad, bij d'r 2e een normale bevalling. Helaas is het daarna helemaal mis gegaan. Ik denk dat de wond weer open gegaan is. Het was zelfs zo erg dat er ontlasting uit de vagina kwam en ze een tijdje met een stoma gelopen heeft.
Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
Wow je hebt een profi in huis.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef raimen het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens even nagevraagt bij een profi.![]()
En je hebt gelijk.
Je kunt de 2de keer gewoon normaal bevallen maar wel als het kan.
Zijn er problemen kan het als nog zijn dat je een keizersnee krijgt
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
Als je even verder had gelezen had je niet zo hoeven blazenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.
quote:Ik heb het nog eens even nagevraagt bij een profi.
En je hebt gelijk.
Je kunt de 2de keer gewoon normaal bevallen maar wel als het kan.
Zijn er problemen kan het als nog zijn dat je een keizersnee krijgt
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
Maakt toch niet uit.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, ik had nog niet gerefreshedDat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
haha grappigquote:Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, ik had nog niet gerefreshedDat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!quote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...
Of denk ik nu verkeerd?
Je moet natuurlijk altijd vragen wat er mogelijk is.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef Leah het volgende:
Het gevaarlijke van dit soort vragen is dat je naast ervaringen ook heel veel meningen krijgt.
Ik zou het dus gewoon, als het zover is, eens overleggen met je gyn.
Daar vroegen ze niet eens naar. Maar ze deden dat standaard gelukkig wel,quote:Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!
De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..
Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
Misschien ben ik duidelijker als ik zeg voor en achterkant. Keizersnee voor (bij de buik), endeldarm achter(bij de rug).quote:Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!
De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..
Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
Inderdaad. Het is en blijft een zware buikoperatie, die niet zonder risico's is voor moeder en kind.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:47 schreef Leah het volgende:
Een keizersnede is ook niet zonder gevaar, vergis je niet.
Je mag dus na een eerdere ks NIET ingeleid worden. Zover ik weet kan dit alleen maar nadelig zijn voor het litteken. Het kan te hard gaan waardoor er teveel en te snel spanning op het litteken komt te staan. Zoiets dacht ik. Maar je mag iig dus niet ingeleid worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:05 schreef Xanthe het volgende:
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/keizersnee_002.htm
Na het lezen van dit stukje ben ik dus extra goed gaan nadenken. In ons geval zou het kindje namelijk bij een 2e zwangerschap of ingeleid gaan worden of gehaald worden dmv. een keizersnede.
Het topic http://forum.fok.nl/topic/760556/4/50 zal ik straks eens gaan lezen.
Dat een keizersnede ook niet zonder gevaar is weten de meesten denk ik wel , zijn natuurlijk ook genoeg mogelijke complicaties bekend van.
En toch word het nog veel gedaan. Zo blijkt ook uit het topic over Nick dat men toch is gaan inleiden na een eerdere keizersnede met alle gevolgen van dien dusquote:Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef dutchie het volgende:
[..]
Je mag dus na een eerdere ks NIET ingeleid worden. Zover ik weet kan dit alleen maar nadelig zijn voor het litteken. Het kan te hard gaan waardoor er teveel en te snel spanning op het litteken komt te staan. Zoiets dacht ik. Maar je mag iig dus niet ingeleid worden.
Tuurlijk gaan de dingen vaker goed dan fout , maar je zal jezelf wel voor je kop gaan slaan als je zoals in mijn geval al bij voorbaat weet waar je uit moet kiezen en dan denkt het zal wel goed komen.... En dan je kindje zal verliezen omdat het toch fout gaat... 2 zwangerschappen die zijn misgelopen vind ik wel genoeg en zeker als je dan al in zo'n ver bent dat je gaat bevallen...quote:Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef dutchie het volgende:
En wees wel reëel hè: Het gaat vaker goed dan dat het fout gaat. Alleen die keren dat het fout gaat, staan in je geheugen gegrifd. De mens is geneigd om het negatieve te onthouden.
(niet dat ik er niet bij stil sta)
quote:Op woensdag 14 december 2005 11:47 schreef texelonia het volgende:
Waarom weten ze nu al dat je ingeleid moet worden dan Xanthe?
Ik ben dus bij beide ingeleid. Beide keren vanwege langdurig gebroken vliezen en geen tot weinig weeën-activiteit.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef dutchie het volgende:
[..]
Je mag dus na een eerdere ks NIET ingeleid worden. Zover ik weet kan dit alleen maar nadelig zijn voor het litteken. Het kan te hard gaan waardoor er teveel en te snel spanning op het litteken komt te staan. Zoiets dacht ik. Maar je mag iig dus niet ingeleid worden.
Dat vraag ik me idd ook af ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:47 schreef texelonia het volgende:
Waarom weten ze nu al dat je ingeleid moet worden dan Xanthe?
Dat is mij ook verteld. Hoe graag de gyn mij ook vaginaal wilde laten bevallen, er kon niet worden ingeleid. Dit tgv van mijn eerdere ks.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef dutchie het volgende:
Xanthe, ik snap je wel hoor. Maar ik zou me nog maar eens goed verdiepen in dat van dat inleiden. Mij is nl. verteld door gyn en vk dat ik niet ingeleid mag worden.
dit kan te maken hebben met de indicatie van de keizersnede van de vorige keer of een medische indicatie nu. dus er zal waarschijnlijk een medischi indicatie zijn voor inleiden of een keizersnede.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat vraag ik me idd ook af ja.
Zoals ik al aangaf ik wil het best zeggen , maar dan wel prive en niet hier op het forum.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat vraag ik me idd ook af ja.
Ja, sorry. Dat zag ik later pas en werd weggeroepen hier en heb niet meer veranderd. Sorry.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:25 schreef Xanthe het volgende:
Zoals ik al aangaf ik wil het best zeggen , maar dan wel prive en niet hier op het forum.
Ik heb niet echt de keuze gehad iig... De tweede bevallig was het de bedoeling van de gyneacoloog dat ik het in eerste instantie op eigen kracht zou doen. Aangezien ik voor de bevallingsdatum al verschillende keren opgenomen ben geweest met weeen en ik zo'n beetje op mijn wenkbrauwen liep is toch voor een keizersnede gekozen (en da's maar goed ook, want mijn bekken was kennelijk toch te smal om via de natuurlijke weg te bevallen). De laatste 2 bevallingen waren dan ook geplande keizersnedesquote:Op woensdag 14 december 2005 11:37 schreef LadyS het volgende:
Dat topic heeft mij ook aan het denken gezetAl voordat ik weer zwanger was.
Maar volgens mij krijg je niet "zomaar" een keizersnede?
Ik weet nog niet wat ik wil. Het liefst wil ik natuurlijk bevallen, maar die verhalen spoken toch wel in mijn achterhoofd (zowel die van Nick als dat van Leah)
Op de persweeën na een bekend verhaal... Als ik kon kiezen zou ik liever een geplande KS hebben (niet meer aan de orde hier overigensquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:07 schreef Xanthe het volgende:
Met persweeën van het ene bed op het andere bed overgeheveld worden , t-shirt uit en operatie jasje aan , de gang over , de lift in... En dan op de OK afdeling op de gang wachten tot de OK schoon gemaakt is van de laatste operatie en tot alle mensen die ze nodig hadden weer aanwezig waren. Het leek een eeuwigheid te duren. En dan zit je op de OK en dan begint iedereen tegen je te praten want allemaal moeten ze iets van je (ruggeprik , infuus , schoonmaken en scheren). Als het dan toch een keizersnede zou worden liever alles wat rustiger zonder die heftige weeën
MIjn jongste heeft meegedaan aan een onderzoek naar allergieen in het WKZ (indiaan onderzoek)quote:Op woensdag 14 december 2005 10:15 schreef mantamanta het volgende:
Nog veel minder fijn, is dat onderzoek heeft uitgewezen (zeer grootschalig onderzoek) dat los van wat het met de moeder doet, kinderen die via de normale weg zijn gekomen, over het algemeen veel minder last van allergien etc hebben.
Dit komt daardat de overdracht van allerlij sappen en ontlasting dan goed doorkomt, waardoor het kind de kans krijgt een betere darmflora en afweersysteem etc op te bouwen.
Vriendin van mij studeerd Life Science technolegy, dat gaat voor een groot deel over bacterien en virussen en de werking ervan op het lichaam, tot in de allerkleinste onderdeeltjes van de mens.
(even de betrouwbaarheid van de bron melden)
Hier all the way behalve het eruit poepen. Met persweeën naar de OK gebracht worden was geen pretje en leek uren te duren , maar tussen het punt dat ze besloten tot een spoed KS en dat Isis er was was 59 minuten preciesquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op de persweeën na een bekend verhaal... Als ik kon kiezen zou ik liever een geplande KS hebben (niet meer aan de orde hier overigens).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |