abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator dinsdag 18 februari 2003 @ 19:53:08 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8566991
Ze staan her en der in de Z&K topics en het leek mij nou eens leuk om alle ervaringen te "bundelen".
Even als hart onder riem voor oa Karin en alle "nieuwe" zwangeren, die straks hun eigen verhaal kunnen toevoegen.

Ik trap af met mijn eigen bevalling:

Woensdag 23 mei 2001


Na een redelijke wakkere nacht (wat kan die baby schoppen zeg) staan we vroeg op voor een ziekenhuisafspraak. Het is weer tijd voor een CTG en bloeddruk controle.
Snel lees ik nog even het forum, ik moet vaak aan Nausicaa denken en ben benieuwd of er al nieuws is. Jaaa!! Jorden is geboren!!
Op de voorpagina van de Telegraaf lees ik dat de vrouw van Patrick Kluivert ook al bevallen is. Jaloers zeg ik tegen Jeroen: "iedereen bevalt maar en ik loop hier nog."
Snel ga ik douchen en terwijl ik kleren sta uit te zoeken voor die dag voel ik vocht langs mijn benen stromen. Verbaasd kijk ik naar beneden. Sta ik soms te plassen?? Ik snap er niks van. Het stroompje vocht wordt ineens een hele plens en tegelijkertijd komt het besef: Vruchtwater! Ik roep Jeroen, steeds harder en dringender. Die komt naar boven stormen en helpt me in bed. Snel 2 dikke badlakens onder me geschoven want het stroomt er werkelijk uit.
Jeroen belt de verloskundige, de baby is tenslotte nog niet ingedaald en dus mag ik niet lopen.
Die zeggen dat hij het ziekenhuis maar moet bellen want ik ben onder controle van de gynaecoloog. Nadat Jeroen het nummer heeft gevonden word daar toch niet opgenomen zeg. Eindelijk neemt dan iemand de telefoon op. Jeroen is inmiddels redelijk in paniek en komt slecht uit zijn woorden maar ze begrijpen hem. We moeten zo snel mogelijk komen.
Rustigjes bewegend ga ik me aankleden. Snel nog even de chat afsluiten en op het forum melden dat mijn vliezen zijn gebroken. Jeroen rent ondertussen heen en weer om alle spullen te pakken. Omdat ik toch vrijdag pas zou worden ingeleid had ik inmiddels het grootste gedeelte van mijn koffertje weer uitgepakt.
Beneden aangekomen bel ik nog snel even mijn ouders, schoonouders en Karin. Jeroen dweilt ondertussen het vruchtwater op wat ik in grote hoeveelheden naast de telefoon verlies.
Vreemd genoeg ben ik nu heel kalm, we krijgen vandaag een baby!!
10.00 uur
In het ziekenhuis aangekomen moet ik meteen gaan liggen en mag ik niet meer lopen. ( Heerlijk consequent, ik mag zelf komen maar nu ineens niet meer lopen omdat de baby niet is ingedaald).
Mijn buik krijgt een hele rare vorm nu al dat vruchtwater er maar uit blijft stromen ( ik heb leuke plasjes achtergelaten op de parkeerplaats en in de lift van het ziekenhuis J ).
Ik word aan het CTG gelegd, bloed geprikt en krijg te horen dat ik niks meer mag eten want ik zou wel eens misselijk kunnen worden als de weeën doorzetten.
En dat terwijl ik barst van de honger. Stiekem eet ik tussen de middag met Jeroen mee ( die wel gewoon mag eten natuurlijk).
Het wachten op de 'echte'weeën begint. Ze zijn nog steeds heel onregelmatig en goed weg te zuchten als om half 4 besloten word dat we naar de gewone afdeling gaan. Het kan wel tot de volgende dag duren, aldus de dokter, voordat dit gaat doorzetten.
16.00 uur
Op de kamer kunnen we nu ook eventjes de wederzijdse ouders van de voortgang op de hoogte houden via de telefoon. We zitten nog niet zolang in die kamer als het toch ineens serieus begint door te zetten. Weeën om de 2 minuten die toch behoorlijk pijnlijk gaan worden.
17.00 uur
Jeroen haalt er maar weer eens iemand bij. Die sluit me aan op het CTG en vertrekt weer. Ik heb weeën die laag in mijn onderbuik zitten en in mijn bovenbenen. Ik begin het steeds moeilijker te vinden om ze op te vangen. De verpleegkundige komt terug en kijkt op het CTG.
"Je hebt nog geen echte weeën, dit is niks. Ik kom wel terug als het echt wat word."
Geen echte weeën ??? Ik raak in paniek, als dit niet echt is dan wil ik niet weten wat wel echt is. Ik begin me langzaam af te vragen of ik dit wel ga redden.
Nog sterker worden de weeën en door de paniek zijn ze bijzonder moeilijk om op te vangen.
Jeroen haalt een andere verpleegkundige. Die komt even rustig bij me zitten, sluit me wederom aan op het CTG, en doet ademhalingsoefeningen met me. Zij ziet ook dat het CTG niks noemenswaardig registreert maar doordat zij haar handen op mijn bovenbenen heeft voelt ze wel degelijk weeën. Het apparaat registreert ze alleen niet omdat die banden hoog over mijn buik zitten en de weeën erg laag.
Zo puffen we nog een tijdje door Jeroen en ik tot ik ineens een wee krijg waar geen einde aan lijkt te komen. Hij duurt ruim 5 minuten en terwijl ik net time-out gebaren naar Jeroen zit te maken krijg ik het gevoel dat ik moet persen. Tegelijkertijd voel ik het hoofdje een stukje zakken. Jeroen haalt snel die aardige verpleegkundige. Ik kan alleen nog uitbrengen: ik moet persen! Snel wordt er nog iemand bijgehaald en mijn bed wordt van de kant getrokken. Met een redelijk vaartje word ik de verloskamer ingereden en daar mag ik plaatsnemen op het verlosbed.
21.00 uur
Er staat nog een randje dus ik mag nog niet persen en moet de weeën wegzuchten. God wat is dat vreselijk pijnlijk.
22.10 uur
Ik mag eindelijk meepersen. Tijdens het wegzuchten waren de weeën sterk, hevig en kwamen ze snel achter elkaar. Nu ik eindelijk mag persen komen ze steeds minder vlot en worden steeds zwakker. Maar zodra ik ook maar een hint van een wee krijg trek ik mijn benen op, leg mijn kin op de borst en pers uit alle macht. Meepersen is een stukje verlichting, je kan tegen de pijn inpersen. Langzaam voel ik de baby steeds een stukje zakken. Maar ook telkens weer terugschieten.
Volgens de verpleegkundige moet de baby eerst de bocht achter het schaambeen om en dan gaan ze bellen. De gynaecoloog mag niet te vroeg gebeld worden want dan wordt hij boos. Hij woont om de hoek bij het ziekenhuis en kan er dus zo zijn.
22.45 uur
Ineens staat toch de dokter voor mijn neus. Hij besluit dat ik pilletjes ga krijgen om de persweeën wat frequenter en sterker te laten worden. Dat helpt! Ik merk dat door die pillen het persen helemaal niet zoveel kracht kost, het wordt meer een soort oergeweld.
Nogmaals krijg ik van die pilletjes en langzaam raak ik in een soort trance. De weeën na die pillen zijn heerlijk sterk en dan schiet het ook lekker op maar daartussen nemen ze aardig af. Ik zweet werkelijk liters vocht uit en verzucht tegen Jeroen dat dit toch wel heel hard werken is.
2315 uur
Ik zeg nog tegen dokter dat ik het graag vandaag ( de 23e) zou willen afmaken. Ik ben alleen zo moe en heb vreselijke kramp in mijn benen.
De 2 verpleegkundigen gaan na overleg met de dokter op mijn buik meedrukken om me te helpen.
De verpleegkundigen zetten hun onderarmen op mijn buik en achter de baby. Tijdens een perswee word er uit alle macht meegedrukt en zo kan de kleine niet meer terug schieten.
Ik raak nu echt 'weg', de pijn word echt overweldigend, en ineens voel ik iets uit me glibberen. Gelijk is de pijn weg en ik huil van opluchting. Omdat de navelstreng tekort is wordt de Baby afgenaveld op het bed tussen mijn benen. Ik ben nog helemaal van de wereld en merk dus niks van het feit dat Jeroen de navelstreng doorknipt.
23.26 uur
Eindelijk krijg ik een hoopje mens in mijn armen. 2 wijze oogjes kijken me aan en ze slaakt wat zachte kreetjes. Wat ruikt ze lekker!!! De tranen van geluk lopen over mijn wangen en ik kan niet stoppen met lachen. Ze zit nog onder het huidsmeer en heeft een beetje een punthoofdje. Het kan mij niet schelen ik vind de mooiste baby van de wereld.
Terwijl wij verliefd naar Eva staren krijg ik een prik om de placenta snel te laten komen en daarna word ik gehecht ( ben een beetje uitgescheurd). Eva wordt ondertussen gewassen en ik bel mijn ouders en Karin. Jeroen belt zijn ouders en die komen even later allemaal Eva bewonderen.


Let op, dit is een serieus topic. "grappige" opmerkingen zoals "dat weet ik niet,dat moet je mijn moeder vragen" worden verwijderd

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8567217
Wat leuk!!! Ik ga al mijn zwanger collega's (en dat zijn er nogal wat!!! ) hier op wijzen hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 februari 2003 @ 20:08:35 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8567418
Komt ie aan, leuk idee Lois!

In februari 2000 kwam ik erachter dat ik zwanger was. Vanaf het begin heb ik 19 oktober als dé datum in gedachten gehad. Dit alles ondanks een eigenwijze assistent-gynaecoloog, die er vanwege het schrikkeljaar nog maar een extra dag bij had opgeteld, terwijl die dag er juist af moest.

Wonderlijk die negentiende, want er was zelfs sprake van dat mijn zoontje - dat wist ik al - de zestiende zou worden gehaald, omdat ik met een hoge bloeddruk in het ziekenhuis belandde. Maar mijn bloeddruk herstelde zich, met de baby ging alles goed en ik werd naar huis gestuurd om de natuur zijn gang te laten gaan.

Nog even ter verduidelijking: mijn vriend Frank en ik wonen niet samen, maar op anderhalf uur rijden van elkaar. Dat krijg je met die internetrelaties tegenwoordig! Op woensdag 18 oktober om half twaalf 's avonds verloor ik de slijmprop. Heel herkenbaar. Ik bleef naar het toilet lopen en mijn moeder, bij wie ik logeerde, werd er behoorlijk onrustig van. Nou ja, we zijn toch maar gewoon naar bed gegaan, maar om een uur of één kreeg ik pijn in mijn buik en tegen drieën zat daar al een behoorlijke regelmaat in.

We hebben het ziekenhuis gebeld en we mochten komen. Ik werd aan het ctg-apparaat gelegd. Er waren regelmatig harde buiken te zien, maar mij werd verteld dat dit beslist nog geen weeën waren. Ja, weet jij veel als het je eerste kindje is. We konden beter naar huis gaan, want het kon nog wel een tijdje duren. Om vijf uur waren we weer thuis en we gingen maar weer naar bed.

Om half zeven begonnen de echte weeën. Ik voelde nu zelf wel degelijk het verschil! Al gauw moest ik gaan puffen, maar zo was het goed uit te houden. Tegen twaalf uur werden de weeën frequenter en regelmatiger en dus togen we weer naar het ziekenhuis. Deze keer mocht ik blijven. Ik had drie centimeter ontsluiting. Ik maakte het mezelf gemakkelijk, want het zou nog wel even duren.

Mijn moeder en ik - Frank had ik gebeld met de mededeling dat er wel wat stond te gebeuren en dat ik terug zou bellen als hij echt moest komen - kregen wat te eten, maar ik wilde alleen wat yoghurt. Om drie uur had ik zes centimeter ontsluiting en leek alles goed te gaan. De baby kreeg een elektrode op zijn hoofdje voor het ctg-apparaat. Hij deed het prima.

Vanaf dat tijdstip is het voor mezelf allemaal wat onduidelijker geworden. Ik kreeg rugweeën en die waren vreselijk pijnlijk. Ik kon ze wel wegpuffen, maar ik lag wel te kreunen van de pijn. Rond half zeven ben ik nog onder de douche gestopt - ik had er zelf niet zo'n zin in - om te kijken of de weeën dan wat regelmatiger zouden komen. Dat hielp echter niet en toen werd besloten een infuus met weeënopwekkers te geven.

Ik weet nog dat ik daar niet blij mee was, maar ze zouden me ook een pijnstiller en een spierverslapper geven. Daarmee zou het dan wat draaglijker worden. Nou, vergeet het maar. Ik bleef ontzettend veel pijn houden. Frank was inmiddels gearriveerd (naar het schijnt was het toen ongeveer 20:30 uur). Hij hield mijn hand vast, ik was niet in staat om iets te zeggen en ik zakte toen al steeds tussen de weeën door in slaap. Volgens Frank heb ik zelfs liggen snurken.

Ik kon niet meer reageren, alleen nog ja of nee knikken als ze vroegen of ik iets wilde drinken of een natte washand wilde. Toch heb ik heel veel van wat er werd gezegd en besproken, wel gehoord. Ook dat mijn moeder er op een gegeven moment niet meer tegen kon en door mijn vriendin, die om half zeven binnen was komen stappen en gewoon is gebleven tot het einde, even mee naar buiten werd genomen voor een ommetje.

Uiteindelijk hebben ze om 22:30 uur de gynaecoloog opgepiept. Hij ging toucheren en constateerde nog steeds die verfoeide zes centimeter. Hij gaf opdracht alles los te koppelen, want hij ging een keizersnede doen. Gelukkig, dacht ik toen. Achteraf heeft mijn moeder me verteld dat het infuus toen al op 12 stond (de hoogste stand), maar dat dit vermoedelijk niet heeft gewerkt.

Daar heb ik geluk mee gehad, want ik had er niet aan moeten denken die rotweeën ook nog eens snel achter elkaar te krijgen. Nu kwamen er steeds twee achter elkaar, een hevige en een minder hevige. En ik pufte maar, op de automatische piloot. Tijdens zo'n wee kwam ik even bij, maar daarna zakte ik weer weg. De voorbereidingen voor de keizersnede werden getroffen en ik weet nog dat ik dacht: Hij moet per se vandaag (de uitgerekende datum, 19 oktober dus) worden geboren!"

Buiten de operatiekamer hing een klok en ik zag dat het 23:00 uur was. Ik was gerustgesteld, want dat zou dus wel lukken. Waar je je al niet druk om kunt maken, maar dat was op dat moment heel erg belangrijk voor me. Toen eenmaal de ruggenprik was gezet, kwam ik weer bij mijn positieven. Eindelijk was ik van die rugpijn af. De keizersnede heb ik dan ook heel bewust beleefd. Ik heb Christans eerste huiltje gehoord en hem gezien zodra hij was geboren.

Toen namen ze hem mee naar Frank, die prompt bezweek voor alle vadergevoelens die dat kleine hummeltje in hem losmaakte. Even later stond hij ineens huilend aan het hoofdeinde van de operatietafel. Dat was zo'n mooi moment! Na het hechten werd ik naar de Intensive Care gebracht - 's nachts is de verkoeverkamer niet open - en na een tijdje kwamen mijn moeder en Frank met Christan en een verpleegster bij me. Toen kon ik mijn manneke eindelijk goed bekijken.

Na anderhalf uur mocht ik naar de kraamafdeling en daar was Christan ook al. Hij was zo mooi (nog steeds, hoor)! Hij was een stevig manneke van 4390 gram en 53 centimeter lang. Van slapen kwam niet veel terecht, omdat ze op de meest onmogelijke tijden bloed van mij of Christan moesten hebben. Zijn glucosepeil was niet zo goed, dat gebeurt vaker bij grote baby's.

Toen ineens wilden ze mij wat oppoetsen, controles doen, al dat soort gein waardoor je niet aan rusten toekomt. Ik heb naar het schijnt 700 milliliter bloed verloren tijdens de operatie en daarom kreeg ik nog een ijzerkuurtje. Omdat Christan nogal kreunde, waren ze bang voor een infectie, maar er bleek na een nachtje kinderafdeling niets mis te zijn met hem. En op dinsdag mochten we lekker samen naar huis.

Het was bepaald geen gemakkelijke bevalling. Toch kijk ik er niet met akelige gevoelens op terug. Ik heb ook niet het idee dat ik heb gefaald of zoiets, wat je soms wel eens hoort als een bevalling in een keizersnede eindigt. Het kon gewoon niet anders.

Twee dagen oud:

Enne, dit is mijn kanjer nu. Morgen is ie 2 jaar en 4 maanden

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 18-02-2003 20:16]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8567627
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 14:15 schreef Knorretje het volgende:
jullie vragen, wij draaien. Het bevallingsverhaal. (ow voor hen die nog moeten bevallen, het is geen horrorverhaal geworden dus doorlezen kan zonder dat je zelf spookverhalen in je hoofd haalt).

Wij hadden een inleiding gepland staan en al vrij vroeg daaraan een datum gekoppeld. 19 april zou het zijn. Het is alleen ffies ietsjes later geworden (alicia had geen zin om een aprilkindje te worden).
17 april moesten we voor controle naar het ziekenhuis om te kijen of ik aan het verstrijken was. Dat was een hele spannende dag, nu zouden we definitief weten of 19 april door zou kunnen gaan. De afspraak was pas laat in de middag en het wachten viel mij best zwaar. Maar gelukkig komt aan al het wachten ooit een eind. Dus ook aan dit wachten. De echo was goed. Ze woog iets meer dan 2600gr. Aan haar zou het niet liggen, ze was op gewicht. Nu de controle nog van mijn baarmoedermond. We bleken op 1 cm te zitten. YES! dacht ik nog Maar onze gyn vond het te weinig om vrijdag al in te leiden. Hij gaf aan dat het dan veel te zwaar zou worden voor mij en dat ik beter maandag terug kon komen om opnieuw te kijken hoe we ervoor stonden. Tussen neus en lippen meldde hij nog ffies fijn dat hij zelf dan op vakantie is en als hij terugkwam waren we al bevallen. De moed zaktte me behoorlijk in de schoenen. Ik wou dolgraag bij hem bevallen en niet weer zo'n vreemde mutsenprutser erbij. Maar ja je kunt de natuur wel een handje helpen, maar dwingen gaat niet. Teleurgesteld naar huis dus...

s'Avonds krijg ik flink veel harde buiken en dat houdt aan tot de volgende dag, maar het zet allemaal niet door. Hoeveel we ook hoopten dat de kleine zich nog voor het weekend zou aandienen, het mocht niet baten. De harde buiken verdwenen weer als sneeuw voor de zon. Maandag (22 april) weer terug naar de gyn. Weer voelen, weer de boodschap 1 cm ontsluiting. We worden gestript. En mogen diezelfde week donderdags terug komen. Met tegenstrijdige gevoelens naar huis, hoopvol op donderdag, maar teleurgesteld over die lullige ene cm.

s'middags beginnen weer de harde buiken, ze houden nu langer aan en komen frequenter. Dit gaat zo door tot donderdag. Ik was er stellig van overtuigd dat ik nu meer zou hebben dan 1 cm. Dat kon niet anders na al die vervelende nachten en dagen. Maar nee hoor donderdag stonden we opnieuw met dezelfde boodschap buiten. 1 cm, kom maandag maar terug en weer gestript.

Je raad het al opnieuw een heleboel dagen ellende, harde buiken, niet slapen, veel pijn en van ellende niet weten hoe ik moet liggen. Ik ben gesloopt van vermoeidheid en kapot van ellende en pijn als we maandag de 29e weer terugkomen. De gyn ziet dat ook gelukkig en maakt min of meer een einde aan onze lijdensweg. Tenminste hij klonk hoopvol. Hij toucheerd me opnieuw en zegt opnieuw maar 1 cm ontsluiting te ontdekken, stript me en zegt dat het donderdag kan worden ingeleid. Heerlijk Eindelijk een datum waar we iets aan hebben. Hij zegt er wel bij dat ik donderdag dan wel meer dan 1 cm moet hebben, maar dat hoor ik niet meer. Ik was blij dat er een eind aan zou komen.

Donderdagochtend half 8 bepakt en bezakt staan we op de verlosafdeling, er wordt een filmpje gemaakt en de kleine maakt het goed. Er wordt dan maar weer eens gekeken naar de ontsluitingsvorderingen van mij. En het begint saai te worden, maar nog steeds maar 1 verdomd centimetertje. Hoe raak je gefrustreerd!?! We worden opnieuw gestript en naar huis gestuurd. s'middags tegen drieen begin ik opeens bloed te verliezen, in het begin best veel..maar uiteraard stopt het ook weer net zo plotsling als het begonnen was. We hadden een nieuwe afspraak staan voor 7 mei en ik zat te twijfelen of ik nog wel een keer door die molen wou terwijl de kleine nu ook ieder moment spontaan zou kunnen komen, de datum naderde toch al. Dat had ik waarschijnlijk een aantal dagen/weken eerder moeten bedenken want spontaan begonnen we weer met harde buiken en alle ellende van dien. Tegen 7 uur s'avonds begon er een leuke regelmaat in te zitten en om kwart over 1 snachts verlies ik mijn slijmprop. Dat laatste had ik nodig, een sprankje hoop dat er een eind in zicht is (ondanks dat je leest dat het dan nog dagen kan duren) De regelmaat werkt sterker en sterker van om het kwartier gingen we naar de 10 minuten en om half 6 s'ochtends zaten we op de 5 minuten en vond Danny het welletjes en hebben we het ziekenhuis gebeld. Daar aangekomen kwamen de weeen nog maar om het kwartier. We hebben tot 8 uur s'ochtends aan de monitor gelegen, maar er gebeurde gewoon helemaal niets meer. Heel af en toe stak er een wee op, maar zo klein en zo kort dat het niets uithaalde. Om half 9 toch maar weer voelen. Wauw we waren met deze elende we een half centimetertje verder gekomen. We hadden 1 cm en een beetje. Moest ik nu blij zijn of in huilen uitbarsten ??

We stonden dus min of meer weer op het punt om naar huis toe te gaan om daar maar weer verder af te wachten tot er weer een andere gyn binnen kwam en ook het fijne wou weten en voelen. Hij zag het wel zitten om in te leiden en twee minuten later had hij mijn vliezen gebroken en alle elektroden geplaatst. Tijd voor verlossing

Daar de weeen helemaal weg waren, het infuus erbij gehaald om weeen op te wekken, dat ging redelijk goed (toen hij op standje 1 stond) ik kon ze met gemak opvangen en er zaten rustpozen tussen. Maar ja van standje 1 moet je naar standje 2. En dat was toch wel ffies wat anders. Ik kreeg nog maar 1 wee, behoorlijk pijnlijk en hij hield maar aan. Tussenpozen waren er niet meer en na 20 minuten had ik alle goden bedankt, en lag ik te fluiten van de pijn (een mens doet echt vreemde dingen op dat soort momenten, ik heb totaal niet gevloekt, gescholden of gegild. Alleen maar zitten fluiten en bedanken). Ik kon niet meer en heb uiteindelijk om verdoving gevraagd.
Op het moment dat ik om een verdoving vroeg was het erg druk en hebben ze me zonder te onderzoeken naar boven gestuurd voor een ruggeprik. Daar kreeg ik eerst wat in mijn infuus om mijn paniekerige ik al een beetje te kalmeren alvorens een naald in mijn rug te douwen. De prik werd gezet en er werd mij beloofd dat ik niets meer zou voelen. Het wachten was nu op het moment waarop dat zou bereikt worden. Helaas kwam dat moment maar niet. Ik bleef de weeen voelen en voelde pijn. Ik was teleurgesteld en boos, maar dat kind moest er toch uit
Benenden aangekomen vonden ze het vreemd dat ik nog steeds mee zat te puffen met de weeen terwijl ik verdoofd zou moeten zijn. Toch maar even een onderzoekje doen. Wat bleek ? Had allang volledige ontsluiting en het hoofdje zat kopjes te geven en dat voelde ik. Ik moest het allemaal nog ffies ophouden en wachten (er moest nog even ergens anders een kind gehaald worden) Zo gezegd zo gedaan. Toen de gyn terug kwam washet nog maar een koud kunstje een paar keer persen en ze was er. De placenta had wat meer moeite om te komen maar met een beetje trek, duw en pers werk kwam hij los. Doordat ik geen genoeg kracht in mijn benen had hebben ze wel een knip moeten zetten en op het tijdstip dat die gehecht ging worden werkte de ruggeprik pas echt goed Ik heb van het hechten en de spuit daar niets gevoeld

Al met al had ik haar dus na het breken van de vliezen binnen 4 uur. Heel erg snel dus, iets wat van mij een volgende keer wel anders mag. Langzame bevallingen zijn niets hoor ik vaak, maar als ik het mocht overdoen zou ik het fijn vinden als ik geestelijk het bij kan houden en niet opeens een kind op mijn buik heb wat van mij is. Maar ach het verwerkingsproces is nog in volle gang en we komen er wel overheen.

Hoe het nu gaat, bijna 14 dagen later. Mijn hechting is weer losgescheurd en geneest dus erg moeizaam (gelukkig hoefde het niet opnieuw gehecht te worden). Met mijn bekken gaat het redelijk. Ik kan nog niet lopen of doen wat ik graag zou willen doen, maar we komen er wel. Of ik weer de oude word en die kleine meid kan gaan bemoederen weten we nog niet. Over een week of 4 moet ik naar de gyn en mag ik weer gaan beginnen met fysio. De dagen tel ik al af. Zwanger zijn en niets kunnen is een ramp, maar moeder zijn en niet je eigen kind kunnen oppakken, met regelmaat verschonen of er mee pronken is een hel. Het valt me dan ook erg zwaar en bemerk zelfs zo nu en dan gevoelens van spijt. Spijt dat ik een kleine op de wereld heb gezet waar ik tot nu toe niet echt voor heb kunnen zorgen en het maar de vraag is of ik er zoals ik dat graag wil voor kan gaan zorgen. Het gevoel een moeder te zijn voor haar is er nog niet helemaal. Mede door mijn situatie, maar ook door de snelle bevalling.

Het is een heel verhaal geworden, hier en daar wat warrig. Maar jullie begrijpen me vast wel
We houden hier hoop en blijven positief. Over een paar maanden zie je hier gewoon een foto van een trotse staande, lopende mama en dochter. Daar gaan we voor. Dat is ons doel!


  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2003 @ 20:42:36 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_8568342
Lois,Knor & Rewimo wat ontzettend mooi om te lezen!!

Oké ik heb er 2, maar begin eerst met mijn laatste bevalling. Waar ik even een kort stukje over zal vertellen over het hoe en waarom in het VU.

Tijdens de zwangerschap bleek ik zwanger van een klein kereltje met een open ruggetje, ondanks de handicap was dit kereltje meer dan welkom, vandaar dat ik niet hier in het streekziekenhuis of thuis mocht bevallen maar moest dat in het VU. ik knip en plak dit van mijn eigen site

Vrijdag 9 augustus

Vandaag gaan we weer naar het VU voor een echo, controle en een gesprek met de gynaecoloog die ons de rest van de zwangerschap zal begeleiden. De hele dag loop ik al met wat harde buiken rustige voorween denken we nog. De controles waren allemaal goed, niets om ons druk te maken denken we nog. We houden nml de moed er in, ondanks dat we weten dat ons kereltje een zware start zal krijgen als hij net geboren is. Zijn longetjes zijn nml niet helemaal goed ontwikkeld, dit komt door het aantal afwijkingen die hij zal hebben. Door de ene afwijking die er is, zijn er weer nieuwe afwijkingen gekomen, de ene zorgt gewoon weg weer voor een andere .

Nadat we in het Vu zijn geweest hadden we afgesproken om naar opa en oma te gaan waar we het laatste stukje voor jouw kamertje op gaan halen, de oude originele scheepslamp. Oma en ik zijn nog even wezen shoppen, maar omdat ik al best last krijg van de voorweeën voel ik me niet helemaal op mn gemak. Voorweeën dachten we nog steeds. Ach, na een paracetamolletje zou ik het wel weer redden en gingen we lekker eten om daarna naar huis te gaan. Eenmaal in de auto zetten de krampen wat door en zit ik niet geheel lekker. Rond een uurtje of 1 zijn we thuis en toen ik uit de auto stapte had ik nog geen idee of dit nou echt was of dat ik genept werd. Eenmaal thuis leek het toch wel door te zetten. De krampen kwamen om de 6, 7 minuten. Ach even onder de douche, ze zullen wel weer afzakken en dan kunnen we lekker slapen. Ja, ze zakte wat af onder de douche, de krampen kwamen nu ongeveer om de 30 minuten. Goed, ze zijn dus nep, tijd om naar bed te gaan. Mis dus, slapen was er echt niet bij, doordat de krampen zo vervelend waren kon ik mn draai niet vinden en heb ik geen oog dicht gedaan. De krampen kwamen nog wel, maar zeer onregelmatig, maar niet eens pijnlijk. Ach nieuwe dag nieuwe ronde dacht ik nog. Morgen zien we wel verder.

Zaterdag 10 augustus.

Na de halve nacht beneden rond gespookt te hebben besloot ik dat ik papa maar wakker moest maken om half acht om het ziekenhuis hier in de buurt te bellen, zo gezegd zo gedaan. Papa aait je nog een paar keer terwijl je veilig bij mij in mn buik bent. We bellen het Vu ook nog maar voor het geval ik toch daar moet bevallen van jou. Iedereen is dus op de hoogte. Ik heb smorgens rond een uur of half 7 opa en oma in Den Haag nog gebeld om te zeggen dat ze er rekening mee moesten houden dat je grote zus René vandaag naar ze toe zou komen. Oma moest eigenlijk werken.

Nadat papa het ziekenhuis had gebeld moesten we snel komen om te kijken of je nou echt ons wilde zien of dat je de kluit aan het besodemieteren was Tante Nancy hebben we snel dr bed uit gebeld om te vragen of die René op wilde vangen!! Zonder na te denken wilde ze dat, geweldig, weer een zorg minder. Snel wat spullen pakken, aankleden en in de auto op naar het ziekenhuis. Daar stond tante Nancy al te wachten, samen met je nichtje Menna. Hop, auto op zn plaats wij naar binnen met zn alle. Tante Nancy ging mee voor het geval dat we wel door naar het ziekenhuis in Amsterdam moesten, anders moesten we René weer ophalen bij hun thuis en dat zou een heen en weer geren worden.

Eenmaal op een verloskamer in het Gemini komt Dr S. kijken hoe het er mee staat. 3 cm ontsluiting!!! Oeps, je wil er dus echt uit!!! Na een kort overleg besluiten we dat we toch naar Amsterdam moeten om jou de beste start te kunnen geven die je maar kon krijgen. Met de ambulance ? Met de eigen auto? Misschien wel met de helikopter? Nee hoor, we gaan met de eigen auto, omdat het nog een flinke tijd zou duren voordat de ambulance er aan zou kunnen komen. Met papa en René gaan we de auto weer in. Met een flink vaart rijden we toch voorzichtig naar het VU.

We zijn bij het Vu, papa rijdt meteen door naar de EHBO omdat ze ons daar verwachten. Ondertussen hadden we ook opa en oma gebeld die voor René zouden zorgen die dag. Met rolstoel en al word ik naar de derde verdieping gebracht, naar de verloskamers. Eenmaal daar word ik meteen aan het CTG apparaat gelegd om te kijken of alles doorzet en of jij het goed doet. Ja hoor, alles gaat goed, hartje klopt lekker en je beweegt zelfs flink!! Opa en oma komen ook de kamer binnen hobbelen, René vindt het eigenlijk best gezellig zo, maar is wel van mening dat ze goed op dr moeder moet passen. Ik wilde nml onder de douche om zo de weeën goed op te kunnen vangen. Nou.. madammetje wilde mee, maar de douche was zo klein. Ze is voor me op een krukje gaan zitten met een handdoek in dr handjes, helemaal klaar voor als mama haar nodig had. Ze heeft dus ook echt, als een hele grote en zorgzame zus mij geholpen met het afdrogen van mijn lijf. Het deed allemaal zo zeer dat ik mijn benen niet meer af kon drogen, dus dat deed zij, samen met papa. Na de warme douche zijn we weer op de verloskamer beland, opa en oma zijn een ijsje gaan eten met René beneden in het restaurant. Ze zouden door naar huis gaan maar wilde toch nog even bij ons kijken. Ondertussen was de gynaecoloog ook onder weg om ff pols hoogte te nemen. Daar was ie, René gaat even met opa en oma op de gang zodat de gyn. mij even kan onderzoeken. Huh, 4 cm ontsluiting, verdomme, dat schiet ook niet op dacht ik nog, dat eerste stukje ging zo ontzettend snel!! Opa en Oma komen nog even met René kijken hoe het er voor staat om daarna samen met René naar huis te gaan. Op eens zetten de weeën als een razende door en zit ik in een mum van tijd op de 7 cm ontsluiting. Pfieuw, nog even en dan kunnen we je zien, dat was het enige wat door me heen ging. In nog geen 10 minuten tijd en 1 wee met pieken verder heb ik volledige ontsluiting en mag ik gaan persen. Na 2 persweeën ben je daar eindelijk. Voor mijn gevoel duurde het uren, maar volgens de gynaecoloog waren het maar 3 minuutjes!! Wat was je ontzettend mooi!! Een perfect en volmaakt mannetje. Je gaf heel even 2 kreetjes en ik zag meteen dat je je pootjes bewoog, en hoe!! Je gooide ze alle kanten op, GEWELDIG !! Dit hield in dat je later kon leren lopen. Ook moest ik je nog even onder je voetjes kietelen, jaaaaah je kon zelfs je teentjes bewegen, beter nieuws was er op dat moment echt niet!!

Al heel snel bleek dat je het zwaar had met het ademhalen en moest je snel mee met de kinderarts. Daar ging je, mijn mooie zoon waar ik o zo trots op was. Aangezien ik zelf geen schade had en de placenta waar jij 34 weken, volgens mij 39 weken had geleefd zo geboren was lag ik al snel met oma aan de telefoon om te vragen of ze konden komen met je grote zus. Ik vertelde nog even snel dat het persen zooo lang duurde, maar werd meteen terechtgewezen door de arts dat het maar 3 minuutjes waren.

Helaas is Mink 20 uur na zijn geboorte overleden.

-edit- typo

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 19-02-2003 01:55]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2003 @ 20:43:58 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_8568370
René 13-5-99

Rond half drie in de nacht word ik wakker en moet ik plassen. Nadat ik ook maar 1 stap buiten de badkamer deed begint er vocht te lopen, Huh dacht ik nog, ik ben net naar de wc geweest. Meteen daarna drong tot mij door dat het wel eens vruchtwater kon zijn. Het eerste dat door me heen schoot was dat ons kind dan volgend jaar op vrijdag de 13de jarig zou zijn!! Na alles opgeruimd te hebben en mezelf verschoond ben ik weer naar bed gegaan. Vergeet het maar... na een half uur sprong ik overeind en voelde ik een wee. Dat wist ik zzeker omdat de oefenweeën veel minder "scherp" waren.]

Tot een uur of 6 heb ik in de woonkamer wat rondgekeuteld in mijn uppie en ben ik wat gaan rommelen tussen de weeën door. Ik kon toch niet bevallen terwijl de afwas nog op het aanrecht stond.

Om 6 uur heb ik toch Peter maar wakker gemaakt en verteld dat de weeën er eindelijk waren. Ik was 2 dagen over de houdbaarheidsdatum heen

De hele zwangerschap door heb ik geroepen dat ik mijn moeder er niet bij wilde hebben. Puntje bij paaltje wilde ik het toch wel, ook omdat Peter hulpeloos in een hoekje van de bank toe zat te kijken hoe ik in de woonkamer heen en weer drentelde om zo de weeën maar op de te kunnen vangen.

Vanaf het moment dat ik Peter wakker had gemaakt raakte ik in een weeënstorm die tot aan de bevalling duurde, een hel vond ik het. De hele buurt heb ik bij elkaar gevloekt en alle goden verzocht om weet ik veel wat.

Om 8 uur kwam mijn moeder en hebben we de verloskundige maar eens uit dr bed gebeld. Om half 9 was ze er en bleek ik nog maar 4 cm ontsluiting te hebben. Zij kon weer naar huis en ik kon onder de douche. Maar om 9 uur kwamen de persweeën en wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Dat kind moest er uit mopperde ik alleen maar. Hup de verloskundige kwam weer. Nog steeds geen volledige ontsluiting, dus moest ik het nog maar afwachten....
Op de wc met de deksel dicht heb ik de laatste uren doorgebracht, later heb ik me weten te verplaatsen (vraag niet hoe) naar het krukje dat onder de douche stond om zo die weeën maar op te vangen.

Om 10 uur was de verloskundige er weer, 8 cm ontsluiting, maar ik vloog ondertussen tegen de muren omhoog van de persweeën. Ze gaat niet meer naar huis maar blijft tot ons frutje geboren zou zijn.

Om 11 uur besluit ze, met bijna 10 cm ontsluiting dat ik er voor mag gaan!! Eindelijk dacht ik nog en vloog met een rotgang naar mn bed.
Op een gegeven moment werd er een hydrofiel luier bij mijn voeten geschoven en ik hoorde gerinkel van de scharen en weet ik veel wat allemaal nog meer.. Paniek!! Ze zou gaan knippen dacht ik nog. Ik weet nog dat ik meteen zei dat dat niet gebeurde, dat ik nu niet meer verder ging en dat de weeën weg waren (gelul natuurlijk als je in een weeën storm zit die al een paar uur duurde) Met dat ik dat uitgesproken had kwam er weer een wee. Ondertussen kwam ook de kraamverzorgster binnen.

Tijdens het persen wat echt nergens op leek gaf ik het op. Tot Peter brulde dat schoonzus M (waar ik een schurft hekel aan heb) er verdomme ook 2 op de wereld kon zetten, dus ik kon dat ook!! Dat had hij een half uur eerder moeten zeggen. Na 1 keer persen vloog de champagne kurk van de fles. René vloog letterlijk en figuurlijk over het bed en mijn moeder kon dr tegenhouden (die aan het voeteneinde stond) Daar was ze dan, onze dochter. Ik had er een kleine schade aan overgehouden, 2 inwendige schaafwondjes, maar dat boeide niet, het geluk was groter dan de pijn, dat was maar bijzaak.

René is nu bijna 4 en een geweldige meid!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 februari 2003 @ 20:46:54 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8568448
Moussy, het blijft een prachtig verhaal, van jou en je dappere mannetje

edit (ik was te snel): en leuk om René's verhaal ook te lezen Je hebt haar gelanceerd

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8569229
Mijn bevallingsverhaal:

28 augustus 2002 was de uitgerekende datum. De weken ervoor was het ontzettend warm geweest en ik was het nu ook echt wel zat. Maar meneertje (ja dat wisten we al) vond het nog knotsgezellig in mijn buik en liet zich nog niet zien

4 september rond half 12 ging ik voor controle naar de verloskundige. Alles was prima. Hij bewoog nog goed en het hartje klopte nog steeds in volle vaart. De verloskundige besloot om mij te strippen om zo te proberen de bevalling een beetje op te wekken. (voor degenen die niet weten wat dat is: de vliezen wordt losgemaakt van de baarmoederwan, dit kan het laatste zetje zijn voor de bevalling). Het was niet echt een prettig gevoel maar gelukkig was het zo gebeurd.

Ik voelde nog niks, op wat 'menstruatiebuikpijn' na en we gingen vrolijk boodschappen doen! In de supermarkt kwam ik natuurlijk weer veel bekenden tegen die allemaal zeiden 'goh..looppienounogsteeds?'

Thuisgekomen voelde ik eigenlijk nog niks en aan rond half 6 ging ik eten koken. Toen kreeg ik wel wat meer buikpijn maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het gewoon even wat buikpijn was en het wel weer over zou gaan. Ik ging eten en ik had om de 5 minuten krampen. Omdat ze gelijk om de 5 minuten kwamen dacht ik dat het wel los zou lopen en ze vanzelf weer zouden verdwijnen. Ze horen toch eerst om de 15, dan om de 10 etc. te komen??

Om 19.00 uur zat ik op een plastic stoel onder de douche omdat de krampen echt heel erg hevig waren. Dit waren dus weeën! Overduidelijk! Ze waren zeer heftig en regelmatig en Pieter, mijn vriend, besloot de verloskundige te bellen. Ik wilde graag thuis bevallen en zoals het er nu uitzag ging dat allemaal wel lukken. Ze zou rond een uur of 9 wel even komen kijken. Ik zat daar midden in de weeen en dan zijn opmerkingen als 'ik kom straks wel even kijken' altijd wat minder... net of het ze helemaal niet uitmaakt dat jij daar ligt te creperen van de pijn!!

Ze(het was de laatste dag van de vakantie van mijn vk dus ik had de vervanger) kwam rond 20.45 uur. Ik was inmiddels onder de douche vandaan en de weeën werden steeds heftiger. Ik was op bed gaan liggen omdat dat voor mij het fijnst was om ze op te vangen. Ik werd getoucheerd en had al 8 centimeter ontsluiting! Dat klonk hoopvol. O, voor 12-en moet wel lukken zei ze. MOET IK NOG TWEE UUR... dacht ik.. Da's eigenlijk niks..maar op dat moment!! De vk brak mijn vliezen en toen werden de weeën nog heftiger. Ik moest nog wat ontlasting kwijt (lekker praatje) en daardoor kwamen de persweeën eigenlijk vanzelf.

De kraamhulp was inmiddels ook gearriveerd. Terwijl zij en de verloskundige(ze konden elkaar nl.) gezellig zaten te beppen over de kinderen enzo lagen Pieter en ik me een partij weeën op te vangen.
Na een half uur persen was het hoofdje te zien. Of ik een spiegel wilde: NEEEEE. Ik vraag het straks nog een keer. DAN ZEG IK OOK NEEEE. En toen stond het hoofdje. Ik moest een voor mijn gevoel eeuwig durende perswee wegpuffen en daarna meepersen. Die perswee was net te kort en ik werd overdwars het bed over geslingerd en de vk en de kraamhulp trokken de baby eruit...

En toen kreeg ik helemaal bibberend en rood aangelopen een rood blakend jongetje op mijn buik. Heel erg onwerkelijk... Daar was ie dan, onze prachtige zoon Jonas!

Achteraf vond ik de bevalling er meevallen (op dat moment niet )
Ik had ook verwacht dat ik heel nuchter zou zijn maar op dat moment zat ik echt in een soort trance.. ongelofelijk wat een kracht je op dat moment hebt (en hoeveel je kunt zweten ) Pieter moest sommige dingen wel drie keer tegen me zeggen, heel raar. Hij was trouwens echt geweldig Hij heeft gemasseerd, water gehaald, lief gedaan alles wat ik nodig had, de schat..

En nu.. bijna 6 maanden verder zijn we dolgelukkig met onze kleine grote vriend!

  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 februari 2003 @ 21:33:27 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8569601
Sweej, hoe zwaar was Jonas? Hij ziet er zo lekker stevig uit op die foto

Ik vind alle verhalen trouwens prachtig, echt ontroerend

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8570245
Ik vind het ook heel leuk om al die verhalen te lezen

Jonas was 3760 gram en 50 centimeter. Lekker stevig binkie dus!

  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 februari 2003 @ 21:58:49 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8570366
Christan was nog ietsje steviger 4390 gram en 53 cm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 18 februari 2003 @ 21:59:11 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_8570375
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 21:54 schreef Sweej het volgende:
Ik vind het ook heel leuk om al die verhalen te lezen

Jonas was 3760 gram en 50 centimeter. Lekker stevig binkie dus!


Zo hey!!

René was 44 cm en 2450 gram en Mink 46 cm en 2150 gram..... wat een ongelovelijke beer vergeleken bij die 2 smurfies

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8572764
Mooi topic

Moussy ik word nog steeds helemaal stil...heel mooie foto van René en Mink

#geen
pi_8572802
Kom op mensen, dit topic is voor bevallingsverhalen. Indien je problemen hebt met modereren kan je dat in [centraal] Moderatie Lifestyle kwijt!
  dinsdag 18 februari 2003 @ 23:36:47 #15
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_8573324
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:13 schreef Aaargh! het volgende:


[..]

Zo'n kind helemaal onder de derrie


Kom eens terug als jij daar met je kleine in je armen staat, knul. Dan is dat voor jou het mooiste in de wereld

(ben weer eens laat...heb eerst de verhalen gelezen)

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 februari 2003 @ 23:45:20 #16
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8573516
Even van mijn oude site geplukt, vergeef me maar ik had geen zin om het te herschrijven vanuit mijn oogpunt

Het is 2 september 2000, 00.15 uur. Papa en mama liggen te slapen maar niet voor lang meer. Ik heb besloten dat ik vandaag geboren ga worden. Mama krijgt nu weeën en wordt wakker. Ze denkt dat ze last van haar darmen heeft en besteedt er niet zo veel aandacht aan. Ze probeert weer verder te gaan slapen maar dat lukt niet zo goed meer.

Om 3.00 uur wordt papa wakker van mama die ligt te draaien en te kreunen.

Ze besluiten om Gitta, de verloskundige, te bellen en die staat dan ook een half uurtje later op de stoep.

Als ze mama van binnen voelt zegt Gitta dat mama nog maar 2 centimeter ontsluiting heeft en dat het nog wel even kan gaan duren. Ze gaat weer weg en zegt dat ze `s ochtends tegen 9.00 uur nog even langs komt.

Als Gitta een half uurtje weg is breken de vliezen bij mama. De weeën worden nu wel heel erg fel en pijnlijk. Mama gaat onder de douche staan omdat ze heeft gehoord dat dat helpt maar ze heeft pech, het brengt totaal geen verlichting. Mama heeft ondertussen een ware weenstorm gekregen en ze weet niet meer of ze moet gaan zitten, liggen of rond lopen van de pijn.

Als het 5.30 uur is, zegt mama tegen papa dat ze moet persen. Volgens papa kan dat niet zo snel en moet mama het maar ophouden. Mama wordt nu een beetje boos op papa en zegt dat hij echt Gitta moet bellen omdat ze anders misschien wel te laat zou zijn. Papa besluit om maar naar mama te luisteren en gaat bellen.

Om 5.45 uur staat Gitta voor de deur en met papa duwt ze mama de trap op naar het bed wat klaarstaat om in te bevallen. Gitta voelt bij mama of ze al volledige ontsluiting heeft en als dat zo is, mag ze gaan persen.

Na drie persweeën is een kwartier later om 6.00 uur precies het mooiste jongetje ooit geboren, Jasper, 52 cm en 3260 gram zwaar. Toen ik al een kwartier oud was kwam de kraamverzorgster aan en toen konden papa en mama gaan genieten.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Admin dinsdag 18 februari 2003 @ 23:45:29 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8573521
Alle offtopic reacties verwijdert, dit topic is voor leuke en ontroerende bevallingsverhalen, verder nergens voor,
o, en de gebruikelijke oe's en aa's

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 18-02-2003 23:50]

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8573659
edit

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 19-02-2003 12:38]

pi_8574006
Leuk topic! Wat ik trouwens ook zeer interessant vind is bevallingsverhalen van de vaders/mannen. Hoe zij het hebben beleefd en ervaren.

Ik kreeg met 32 weken hevige bloedingen waardoor ik in het ziekenhuis terecht kwam. Weg thuisbevalling, hallo gynacologen.

Ik heb dus (met een aantal korte tussenpozen) tot mijn bevalling in het ziekenhuis gelegen. Ik had een voorliggende placenta waardoor "ze" niet wisten of Damon natuurlijk geboren kon worden.

Ik was 22 maart 2001 uitgegerekend maar lag al in Januari in het ziekenhuis. De meningen van gyns weken uiteen. De een zei: keizersnee: de ander zei: nee hoor...laat haar maar proberen.

De weken gingen voorbij en het was voor mij onhoudbaar. De bloedingen bleven maar Damon deed het goed dus geen ingreep.

In mijn 38ste week waren "ze" het ook zat. Dit was hoe dan ook niet goed (vooral voor moeder). Ik werd ingeleid.

Ik werd opgenomen in een verloskamer op 10 maart en ben er niet meer verdwenen na de geboorte van Damon op 11 maart.

10 maart om 9.00 uur werd ik ingeleid met een gel in mijn baarmoeder en een infuus met weeopwekkende vloeistof. In de eerste uren gebeurde er niet zo veel. Pijn maar geen weeen. Later op de dag meer gel, maar nog niks. Ik kreeg wel weer een hevige bloeding dus ik moest in de verloskamer blijven slapen, mijn man kon naar huis. Ze gaven me een slaaptablet maar een kwartier laten (rond middernacht) begon het. hevige pijn in mijn buik. Weeen. En niet zo'n beetje. Mijn man (die net 2 uur thuis was) weer gebeld. De hele nacht hevige weeen, zo erg (in mijn benen) dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest.

Tegen de ochtend heb ik een ruggenprik gehad tegen de (ondragelijke) pijn. Ik heb toen een uur of 4 geslapen. Voordeel was dat in de tussentijd mijn ontsluiting gewoon doorging. Na een paar uur was mijn verdoving afgelopen en ging het weer van voren af aan door.

Bla bla....om 14.00 kwam een operatieteam bij me kijken (3 man sterk in groene kleding) om te kijken of het toch niet beter was om een keizersnee toe te passen want Damon lag met zijn hoofd niet goed (wel naar beneden maar naar links ipv rechts (of was het andersom?)

Ondertussen gingen ze mijn weeenopwekkers middels mijn infuus verhogen wat een probleem gaf met de hartslag van Damon. Paniek dus...De weeenopwekkers weer naar beneden.....

Met het operatieteam naast mijn zijde is Damon geboren om 15.15 (11 maart)

Hij bleek zuurstof gebrek te hebben maar herstelde zich snel. Ik mocht hem bij mij hebben maar 23.00 's avonds kwamen ze hem bij mij weg halen. Zijn glucose was niet goed en hij moest aan een infuus, 10 verdiepingen hoger. 5 dagen later konden we,moe maar zeer gelukkig, naar huis......

  woensdag 19 februari 2003 @ 08:09:37 #20
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_8576233
er was eens...................

8 augustus 1995 wist ik dat ik zwanger was, het duurde even voor er iets daagde bij me omdat ik daarvoor zo'n 7 jaar de prikpil had gehad en mijn menstruatie nog niet "normaal" was. Ik heb dat ook eerlijk tegen de huisarts verteld en die stuurde me meteen voor een echo door om te kijken hoe ver ik dan wel was, nou dat viel wel mee ik was een week of 6 zwanger de uitgerekende datum zou 5 maart worden

de zwangerschap verliep eigenlijk zeer voorspoedig, onderweg in oktober nog even getrouwd op z'n tijd naar de verloskundige, alles was in orde, alleen mijn buik was een tikkie klein

mijn broer liet zich ontvallen dat hij "dat best eens zou willen zien" en spontaan heb ik hem aangeboden dat hij er bij mocht zijn, mijn (ex) man vond dat ook geen probleem

2e kerstdag 1995 lag bartje erg dwars in mijn buik, zowel letterlijk als figuurlijk, ik had heel de dag een erg opgeblazen gevoel, kon niet eten, en bartje was ook echt te voelen door anderen, als je achter mij ging staan en je handen links en rechts op mijn buik legde kon je echt hoofd en voetjes voelen

in januari ging mijn broer een keer mee naar de verloskundige om het hartje te horen, paps moest werken dus dat kwam mooi uit, verloskundige luistert, voelt, klopt etc.... en kwam tot de conclusie dat bartje in een volledige stuit lag, ik moest naar het ziekenhuis voor een echo, en inderdaad bartje lag op zn kop, na de echo moest ik even naar de gyn, of ik een voorkeur had bij wie, jawel ! de gyn die mij op de wereld heeft gezet en ook mijn overleden zusje en broertje en mijn levende broer werkte er nog steeds , dus naar hem getogen, die heeft uitwendig geprobeerd om hem te draaien (AUW), maar dat mocht toch niet lukken.

Vanaf dat moment kon ik de thuisbevalling vaarwel zeggen, maar niet getreurd, ziekenhuis vond ik geen probleem, verder verliep nog steeds alles zoals het hoorde.

15 februrai 1996, om 13.15 afspraak bij de gyn. er zou een hartfilmpje van de baby gemaakt worden omdat ik rond de 38 weken zat maar er lag al iemand aan het apparaat dus ik moest daar even een half uurtje op wachten, dus zijn (ex)man en ik naar de poli-kinderafdeling gewandeld mijn broertrje en zusje zijn overleden aan CF en ik wilde mijn kindje ook zo snel mogelijk laten testen
De kinderarts die alle 4 de kinderen van moeder onder behandeling heeft gehad werkte er ook nog en dus vroeg ik naar hem, en legde het verhaal voor, die man schrok zich wezenloos Stom van mij , omdat ik even vergat te vertellen dat mijn (ex)man GEEN drager is van de ziekte en dus de kans in mijn geval maar 99,995% zou zijn dat er een CF patient van kon komen.
Dr van heyst kwam tot rust maar moest mij teleurstellen omdat hij nog maar 2 dagen zou werken en dan van zijn pensioen ging genieten, maar hij zou er voor zorgen dat mijn kleintje bij een kinderarts gespecialiseerd op longaandoeningen tercht zou komen

wij terug naar de gyn. aan de machine gekoppeld en toen begon de lichte paniek, ons bartje zijn hartslag was niet regelmatig, dus ik moest blijven van de gyn, moest gaan liggen en rekening houden dta er morgenvroeg een keizersnee van zou kunnen komen EN ik zou vandaag nog wel een paar keer aan de machine moeten.
ik naar de verloskunde afdeling, bedje uitgezocht, mezelf geinstaleerd, familie gebeld etc...

half 6 werd ik weer opgehaald voor een nieuwe ronde aan de machine, en wederom een dalende hartslag elke keer, soms zelf naar de 50 !
de verloskundige wilde toch eens even gaan kijken want misschien konden ze het wel opwekken en zou die kleine er toch op de normale manier uit kunnen.

half 9 : na dat strippen (want daar kwam het op neer) kreeg ik erg veel harde buiken en ik werd dus weer aangelegd en het werd alleen maar erger bij Bartje, elke keer als Ik een harde buik had daalde zijn hartslag enorm, dus met spoed werd de gyn erbij gehaald om 8.50 stond hij aan mijn bed met de mededeling : de operatiekamer staat klaar, het spijt me, maar je krijgt een algehele narcose hij moet er NU uit.
het enige wat ik uit kon brengen was : ja das goed
ik heb nog wel vlug mijn broer gebeld was ergens wel komisch 1 verpleegster was me aan het scheren en een andere was een infuus aan het zetten : ja Broer ik ga NU naar de operatiekamer, nee haast maar niet je mag er helaas niet bij zijn
om 9.05 werd ik de verloskamer afgereden om naar de OK gebracht te worden en wie stond daar met een rood aangelopen hoofd van inspanning..... jeps mijn broer, die geeft me nog snel een kus en roept, ik wacht op jullie !

9.10 OK narcose word razendsnel toegediend (ex)man in een pak gehesen fotocamera aan verpleging gegeven, omdat mijn man dat ineens niet meer zag zitten om dat zelf te doen

en weg was ik............... en dan word je wakker gemaakt op de vercouver, geen besef van tijd of wat dan ook met de woorden : Proficiat u hebt een zoon
nou geloof me op dat moment hadden ze me ook kunnen vertellen dat er een olifant bij mn bed stond het drong NIET door , ik voelde dat mijn bed aan het rijden was en mijn (ex)man had mijn hand vast, en de 1e woorden die ik sprak (nou ja sprak....) Waar is Micha ?
die broeder zegt : in de couveuse, daar brengen we u nu naar toe het gaat goed met hem
in mijn gedachten heb ik gezegd : nee die bedoel ik niet, waar is mijn broer, volgens mijn (ex)man schoot ik in de lach
langzaam aan is de nevel in mijn hoofd opgetrokken maar de 1e keer dat ik mijn zoon gezien heb kan ikme dus niet herinerren en nee ik heb daar geen nare gevoelens bij (niet meer)
s'nachts rond 2 uur heeft de verpleging mij met bed en al naar de couv gebracht om naar Pascal te kijken, mijn bed kon de couv niet op dus stond ik voor het raam en heeft een verpleegster hem even uit de couv gehaald om hem te laten zien, het enige wat ik uit kon brengen was ja hij is rood (en daar was ik gelukkig mee!)

de volgende ochtend om 7.45 staat Dr van Heyst aan mn bed met de mededeling : je hebt een klein goed geproportioneerd kereltje en hij is GEZOND (dit met een traan in zijn ogen, wat na zijn ervaringen met mijn broertje en zusje niet verwonderlijk was) pascal woog 2180 gram en inderdaad GEZOND
al die paniek die ontstaan was om zijn hartslag was WEG
na dat hij gehaald was hebben ze hem meteen aan de hartmonitor gelegd en binnen een half uur nadat hij uit mijn buik was zijn hartslag rustig, de verklaring van de gyn was : jouw buik was te strak , en door o.a. harde buiken kneep ik hem fijn
5 dagen later waren we thuis precies 2 dagen voordat mijn moeder 50 werd, hij moest namelijk nog wel even op gewicht komen

en nu........ pascal behoort nog steeds niet tot de "grote" kinderen, maar is al wel "mijn" kerel van 7 jaar

later het verhaal van riesjad

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
pi_8576708
oudste :
11-10 ik ben jarig en weiger te bevallen op die dag, de hele dag harde buiken maar je blijft waar je bent
12-10 vk : die zit er niet lang meer
13-10 oo.oo..weeen.t is begonnen ! de ontsluiting duurt lang (14 uur) maar t persen is zo klaar, na amper 15 minuten is onze zoon Morten geboren ! 3600 gram en 52 cm !

Jongste:
27-6 8.00 een wee en wat voor een ! AU AU AU
27-6 8.05 weer een wee
27-6 9.30 Morten weg gebracht naar oma door pappa, om 10.30 vk gebeld die er om 11.06 is. 2 cm ontsluiting niet veel maar ze geeft aan dat alles zacht is en dat ze beneden thee gaat drinken
27-6 11.36 4 cm, ineens kreeg de vk haaast, tas gehaald etc
27-6 12.10 8 cm en vlliezen worden gebroken, amper 5 minuten later is Jesper geboren, 4020 gram en 51 cm !!

stout !

pi_8578178
Nou dan kom ik maar met de bevalling van Damien!!!

Zaterdagavond 29-7-2000

1900 uur

Nog nix aan de hand... ik belde mijn beste vriendin om te vragen of ze misschien zin had om een filmpje te komen kijken... ik was zelf niet meer zo mobiel (was 3 aug uitgerekend...) dus die kwam opdraven.
Manlief (toen nog vriendlief ) zat te counterstriken en was behoorlijk aan het stieren want het lukte niet...

2000 uur

Mijn vriendin was al onderweg naar mij toe (woont ongeveer 3 kwartier rijden bij mij vandaan...) en ineens voel ik tijdens de afwas een kramp in mijn onderbuik en rug... **SCHRIK** een WEEEEE zeg ik tegen mijn man. Timen maar.
Hij opschrijven van hoe laat en hoe frequent de weeen kwamen.
Ondertussen arriveerde mijn vriendin ook en die had haar schoonzusje meegenomen want die stond ploteseling op de stoep bij haar.
Ik vertelde dat ik weeen had maar dat ze pas om de 20 minuten kwamen dus er was nog nix aan de hand.
Mijn vriendin heeft lekker mijn rug gemasseerd (schoonheidsspecialiste) omdat ik last had van rugweeen.
Ondertussen zaten we gewoon film te kijken.

2130 uur


Nu kwamen de weeen ineen om de tien minuten... nog geen reden om de verloskundige te bellen maar toch een gevoel van onrust in mijn lichaam. Toch maar even gebeld van hoe of wat. Verloskundige zei dat dit nog wel een hele tijd (dagen dus...) kon aanhouden want het was ten slotte mijn eerste.
Afgesproken dat we weer zouden bellen als de weeen een uur lang om de drie minuten zouden komen.


Zondag 30 juli 2000

0.00 uur


Geen weeen meer!!!!
Ik baalde als een stekker, zou ik me dan zo voor de gek hebben laten houden dat het toch oefenweeen waren.
Mijn vriendin en der schoonzusje gaan ondertussen naar huis want die zien dat ik doodmoe ben en wel naar bed wil.
Ze wensen me nog veel sterkte en gaan weg.
Ik ga naar bed maar mijn man blijft nog even computeren.
Lekker slapen hoor schat hoor ik nog vanuit de woonkamer...


0500 uur

Mijn man komt naar bed en maakt mij wakker omdat ie nog wat wil vrijen. Ik vind het niet erg dat ie me daarvoor wakker maakt dus zo gezegd zo gedaan.
Half uur/ 3 kwartier later... wilde mijn man lekker gaan slapen en ik ook weer.
Ja DAAAAAAAG...... vergeet het maar.

0530 uur

Alle weeen activiteit komt in alle hevigheid terug...meteen om de vijf minuten en binnen de tien minuten zit ik om de twee minuten weeen.
Ik wist op dit moment echt niet meer waar ik het zoeken moest. In bed... uit bed... lopen... onder de douche... maar weer naar de woonkamer.... over de bankleuning hangen was wel een fijne pose dus dat heb ik maar gedaan. Ondertussen wilde mijn man van mij weten offie de verloskundige moest bellen, nou doe dat maar was mijn hele vriendelijk antwoord.
De verloskundige kwam gelukkig meteen.

0630 uur

Verloskundige stapt binnen en van haar moet ik nu op bed gaan liggen. Ze vraagt aan me of ik al de bloedprop of vruchtwater ben verloren maar dat is geen van beide het geval zeg ik haar.
Zij voelt hoeveel ontsluiting ik al heb en ja hoor... 7 centimeter al!!!!
Ze breekt mijn vliezen handmatig en ziet dat de golf vruchtwater rood is die eruit komt.
Ze vertelde me dat ik naar het ziekenhuis moet want dat het niet normaal is dat er in het vruchtwater bloed zat.
Zeg maar tegen de thuisbealling dus... Maar goed als die kleine maar gezond en wel ter wereld komt vond ik alles best.

0645 uur

Mijn vader uit zijn bed gebeld dat ie moet komen omdat ik naar het ziekenhuis moet om te bevallen....
Die was binnen tien minuten bij me, mijn moeder was ook mee.
Ondertussen mij ondersteundend tijdens de weeen over de balustrade lopend vraagt ze aan me : goh wen doet het zeer?!?!?!?. Ik beet haar geloof ik nogal venijnig toe dat ik het erg fijn vond om weeen te hebben zo....
Wat een stomme vraag...

0710 uur

In het ziekenhuis gearriveerd werd ik meteen aan het ctg gelegd om te kijken hoe het met de weeen stond en met de hartslag van de kleine.
Weeen activiteit was vertrokkken met de noorderzon.... en de hartslag van onze frummel was pikobello in orde.

0730 uur

De weeen komen weer wat op gang en ik wordt toch maar weer afgekoppeld van het ctg apparaat omdat ik graag wil douchen... ook zou ik wel wat te eten lusten maar dat mocht niet want ik zou wel eens misselijk kunnen worden ... BALEN
Eenmaal onder de douche waren de rugweeen goed op te vangen maar de weeen kwamen ondertussen om de minuut en het werd wel al steeds zwaarder.
De verloskundige was weer vertrokken want die moest nog wat huisbezoeken doen en ze zou dan om een uur of half twaalf weer in het ziekenhuis zijn.
De zuster van het ziekenhuis heeft bij mij nog even gevoeld voor de ontsluiting, maar dat was nog maar 8 cm en ik moest dus nog even volhouden.


10 00uur

Ik weet van gekkeigheid niet meer waar ik het zoeken moet met weeen om de minuut en af en toe het vage gevoel van moeten poepen....
Hup maar weer even onder de douche.... terwijl ik daar sta krijg enorme aandrang om naar de wc te moeten en dat zeg ik ook tegen mijn man en de zuster die erbij staan... nee brult die zuster nog tegen me... hup onder de douche vandaan en ik ga nu de VK bellen!!!!
Ik heel eigenwijs neejjjjj ik moet poepen laat me nou!!!! maar ik moest het maar wegzuchten want volgens haar waren het persweeen.


1015 uur

De verloskundige stormt met een roodhoofd binnen, die had der eigen rotgehaast!!!
Ze voelde even naar mijn ontsluiting en kwam tot de ontdekking dat ik nog maar een klein randje hoefde. Zij zou dat wel even wegmasseren tijdens een perswee dat deed echt zeer!!! Ik heb het uitgeschreeuwd op dat moment.
Maar toen mocht ik ook volledig mee persen... op de baarkruk... hurkend op bed.... liggend op mijn zij op bed.... op mijn rug in bed...
Nix was makkelijk en nix deed minder zeer dus uiteindelijk voor het ctg apparaat ben ik op mijn rug gaan liggen in bed.

1115 uur

Ik heb ondertussen al een aantal keer gebruld dat ze het kind maar moeten laten zitten en dat ik het verdom ik doe niet meer mee!!!!
Ik kon niet meer voor mijn gevoel maar iedere keer als er weer zo'n kreng van een perswee aankwam perste ik wel mee maar niet genoeg... ik werkte ze alleen maar tegen.
Die kleine maakte het allemaal nix uit die zijn hartslag was 120 en bleef 120 voor, tijdens en na de weeen....
Die heeft zich nergens druk om gemaakt want mams redde het wel volgense hem. Daar was ik niet van overtuigd.
De verloskundige werd heel boos op me en zei tegen me dat als ik nu niet ging mee werken dat ze wegging en me aan lot zou overlaten. en ineens ging ik goed mee persen.

11.30 uur

Kom op nog 1 keer persen en die kleine isser!!! ik Knip je wel in zei de verloskundige.
Daar kwam de perswee KNIP AUW!!!!!!! ... "goed je adem vasthouden en persen wijffie!!! Pak nu het hoofdje vast en haal em maar uit je!!!! "
Dat dorst ik niet goed omdat ik bang was om het hoofdje los te trekken maar dat ging allemaal goed.

11.31 uur


Een gezonde hollandse huilende BABY !!!!!
Ja want ik wist nog niet wat het was.... ik moest zelf maar even kijken maar ik kon het niet zien. tot mijn man ineens riep " HET IS EEN DAMIEN!!!!!!"
Op dat moment kon ik alleen maar lachen lachen en nog eens lachen.
Een gezonde zoon van 3390 gram en +/- 49 cm lang.

Ik kreeg een prik voor de nageboorte maar die kwam bijna meteen al los, 1 wee een beetje trekken en dat ding wasser uit. En toen kreeg ik nog een verdoving voor de hechtingen.

Alles was verder in orde en ik mocht wat eten, douchen en om half drie naar huis!!!!

Sorry voor het lange verhaal.... der komt er dit jaar nog 1 aan.... zo rond 6 april.....

  woensdag 19 februari 2003 @ 11:36:22 #23
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8578531
Ik weet niet waarom, maar ik kijk enorm tegen een bevalling op.. vooral omdat je hoort van die verhalen dat het kan uitscheuren enzo..

Nu ik die verhalen zo lees, heb ik dat eigenlijk wel een stuk minder... het klinkt wel erg zwaar allemaal, maar op de één of andere manier komt het bij jullie over alsof dat helemaal niet uitmaakt...

Erg mooi om te lezen.. ook erg geruststellend overigens

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8578630
Ik vind het enerzijds geruststellend, maar toch ook weer niet.

Maar ik heb wel een nieuwbie vraag. Op tv wordt er altijd ontzettend veel gekreund en geschreeuwd. Dat lijkt mij het engste aan het bevallen. Mijn moeder zei dat zij niet zo deed. 'Hoort' het wel om zo te schreeuwen? Of is dat voor de film?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8578742
Ik geloof niet dat het verstandig is om mijn bevallingverhaal hier neer te zetten. . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')