abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33065571
Ik lees nogal tegenstrijdige berichten over bevallen na een keizersnede. Op de ene site staat dat je rustig een vaginale bevalling kunt hebben na een keizersnede en dat dit geen tot zeer weinig risico met zich meebrengt , terwijl de andere site aangeeft liever een keizersnede te hebben omdat een vaginale meer risico met zich brengt dan gedacht werd. Zo zou het risico van het scheuren van de oude wond in de baarmoeder erg groot zijn wat veel risico zou geven voor zowel moeder als kind.
Wat zijn de meningen hier over dit onderwerp?
pi_33065646
Ik heb eerst een keizersnede gehad, en daar na een "gewone"bevalling.
Geen probleem, kind had minder problemen, ikzelf daarintegen, tja
de plek van die snede is gevoelig, en je voelt het rekken, maar je kan zelf
aangeven dat je het te pijnlijk wordt, bij mij stond er een bed klaar mocht ik toch
weer een keizersnede nodig hebben, maar dit keer dan voor mezelf en niet voor het kind.
pi_33065834
Ik vertel dit verhaal eigenlijk nooit.. Maar nu wordt er nadrukkelijk om gevraagd

Een kennis van me heeft bij d'r eerste kindje een keizersnede gehad, bij d'r 2e een normale bevalling. Helaas is het daarna helemaal mis gegaan. Ik denk dat de wond weer open gegaan is. Het was zelfs zo erg dat er ontlasting uit de vagina kwam en ze een tijdje met een stoma gelopen heeft.

De exacte details hoe zoiets kan weet ik helaas niet. Ik weet uiteraard ook niet of er veel risico is bij een '2e normale bevalling'. Maar dit is toch echt een verhaal wat me altijd bijblijft.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_33065929
de knas op het scheuren van de oude wond bij een nieuwe zwangerschap schijnt veel groter te zijn dan mensen dachten. Dat is al niet erg prettig.

Nog veel minder fijn, is dat onderzoek heeft uitgewezen (zeer grootschalig onderzoek) dat los van wat het met de moeder doet, kinderen die via de normale weg zijn gekomen, over het algemeen veel minder last van allergien etc hebben.
Dit komt daardat de overdracht van allerlij sappen en ontlasting dan goed doorkomt, waardoor het kind de kans krijgt een betere darmflora en afweersysteem etc op te bouwen.

Vriendin van mij studeerd Life Science technolegy, dat gaat voor een groot deel over bacterien en virussen en de werking ervan op het lichaam, tot in de allerkleinste onderdeeltjes van de mens.
(even de betrouwbaarheid van de bron melden)

Alsjeblieft wel gewoon inhet ziekenhuis bevallen als dat kan. De laatste 4 bevallingen bij mij in de omgeving zijn met gillende sirenes afgevoerd wegens te ver uitschuren, placenta die er niet uit kwam, etc. Alle vier de moeders hadden heel erg veel bloed verloren, en dat was voorkomen met een bevalling in het ziekenhuis......
sub/
pi_33065946
niet zo lang geleden was hier toch ook een verhaal waarbij dit helemaal misgegaan is? oude litteken is gescheurd, kind kwam daardoor klem te zitten in buikholte oid (weet 't niet meer precies maar ik vond het echt ontzettend naar klinken) en heeft het zelfs niet overleefd.

natuurlijk zal het meestal wel gewoon goed gaan, maar je zult vast sowieso in 't ziekenhuis moeten bevallen, zodat ze tijdig kunnen ingrijpen als er zich iets raars voordoet. een tweede keizersnede is trouwens ook niet zomaar zonder risico's heb ik begrepen.
pi_33065963
Als je een keer een keizersnede hebt gehad, moet je zelf in het ziekenhuis bevallen,
Tenminste hier wel.
pi_33065967
Was er laatst ook niet een verhaal in ouders van iemand wiens vriend vader zou worden van het tweede kindje, en dat het litteken toen ook gescheurt was?

Dat kindje heeft het niet overleefd..

Duim 's effe mee ! ! !

Dit was hem

[ Bericht 24% gewijzigd door teigan op 14-12-2005 10:22:00 (topic gevonden) ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 december 2005 @ 10:18:57 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33065986
Ik heb twee keizersnede's gehad. Bij een echo bleek dat het litteken van de eerste niet erg sterk was, en dus werd de tweede ook een KS.
Overigens schijnt het risico op scheuren van het oude litteken niet zo heel groot te zijn, ik denk dat je gyn je daarover het beste kan voorlichten, die zal ook het oude litteken het beste kunnen beoordelen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:20:41 #9
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066038
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
En dat heeft te maken met dat de 'oude' keizersnee weer open kan gaan.
Met alle gevolgen van dien
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_33066078
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
En dat heeft te maken met dat de 'oude' keizersnee weer open kan gaan.
Met alle gevolgen van dien
In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.
ivm complicaties, het is geen kleine operatie.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:27:41 #11
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066192
Het is beter voor jezelf, en beter voor je kind, om "gewoon" te bevallen. De stress van een normale bevalling helpt je kind om een goede start te maken.
Ik denk echt dat alleen een gyn goed kan beoordelen hoe het er met het litteken voorstaat.

Overigens hebben mijn beide kinderen never nooit darmkrampjes gehad, noch andere kwalen die je in verband zou kunnen brengen met een KS. Het enige minpuntje was een "wet lung" bij de jongste, dat komt idd doordat ze niet door het geboortekanaal gaan, waar normaal gesproken al het vruchtwater al uit de longetjes geduwd wordt.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:29:14 #12
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066231
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.
ivm complicaties, het is geen kleine operatie.
Ik heb het nog eens even nagevraagt bij een profi.
En je hebt gelijk.
Je kunt de 2de keer gewoon normaal bevallen maar wel als het kan.
Zijn er problemen kan het als nog zijn dat je een keizersnee krijgt
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:32:21 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33066290
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef lcicle het volgende:
Een kennis van me heeft bij d'r eerste kindje een keizersnede gehad, bij d'r 2e een normale bevalling. Helaas is het daarna helemaal mis gegaan. Ik denk dat de wond weer open gegaan is. Het was zelfs zo erg dat er ontlasting uit de vagina kwam en ze een tijdje met een stoma gelopen heeft.
Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...

Of denk ik nu verkeerd?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 december 2005 @ 10:33:29 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33066317
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.
pi_33066331
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef raimen het volgende:

[..]

En je hebt gelijk.
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
Wow je hebt een profi in huis.

Dankje, ik wou de arts die mij geholpen heeft. al gaan bellen waar hij die onzin vandaan haalt.
En mij zo'n risico heeft laten lopen.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:35:20 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33066352
Oh, ik had nog niet gerefreshed Dat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
  woensdag 14 december 2005 @ 10:35:58 #17
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066367
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.
Als je even verder had gelezen had je niet zo hoeven blazen
quote:
En je hebt gelijk.
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_33066372
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, ik had nog niet gerefreshed Dat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
Maakt toch niet uit.
Een paar keer herhalen is alleen maar duidelijker.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:17 #19
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:29 #20
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066380
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
haha grappig
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:38:16 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066432
Het gevaarlijke van dit soort vragen is dat je naast ervaringen ook heel veel meningen krijgt .
Ik zou het dus gewoon, als het zover is, eens overleggen met je gyn.
pi_33066464
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...

Of denk ik nu verkeerd?
Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!
De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..

Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 14 december 2005 @ 10:40:58 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066494
De snede in je baarmoeder gaat verticaal, de snede in je buik horizontaal. In Nederland tenminste.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:44:08 #24
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066569
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef Leah het volgende:
Het gevaarlijke van dit soort vragen is dat je naast ervaringen ook heel veel meningen krijgt .
Ik zou het dus gewoon, als het zover is, eens overleggen met je gyn.
Je moet natuurlijk altijd vragen wat er mogelijk is.
Is bij iedereen weer anders
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_33066582
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!
De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..

Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
Daar vroegen ze niet eens naar. Maar ze deden dat standaard gelukkig wel,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')