abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33065571
Ik lees nogal tegenstrijdige berichten over bevallen na een keizersnede. Op de ene site staat dat je rustig een vaginale bevalling kunt hebben na een keizersnede en dat dit geen tot zeer weinig risico met zich meebrengt , terwijl de andere site aangeeft liever een keizersnede te hebben omdat een vaginale meer risico met zich brengt dan gedacht werd. Zo zou het risico van het scheuren van de oude wond in de baarmoeder erg groot zijn wat veel risico zou geven voor zowel moeder als kind.
Wat zijn de meningen hier over dit onderwerp?
pi_33065646
Ik heb eerst een keizersnede gehad, en daar na een "gewone"bevalling.
Geen probleem, kind had minder problemen, ikzelf daarintegen, tja
de plek van die snede is gevoelig, en je voelt het rekken, maar je kan zelf
aangeven dat je het te pijnlijk wordt, bij mij stond er een bed klaar mocht ik toch
weer een keizersnede nodig hebben, maar dit keer dan voor mezelf en niet voor het kind.
pi_33065834
Ik vertel dit verhaal eigenlijk nooit.. Maar nu wordt er nadrukkelijk om gevraagd

Een kennis van me heeft bij d'r eerste kindje een keizersnede gehad, bij d'r 2e een normale bevalling. Helaas is het daarna helemaal mis gegaan. Ik denk dat de wond weer open gegaan is. Het was zelfs zo erg dat er ontlasting uit de vagina kwam en ze een tijdje met een stoma gelopen heeft.

De exacte details hoe zoiets kan weet ik helaas niet. Ik weet uiteraard ook niet of er veel risico is bij een '2e normale bevalling'. Maar dit is toch echt een verhaal wat me altijd bijblijft.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_33065929
de knas op het scheuren van de oude wond bij een nieuwe zwangerschap schijnt veel groter te zijn dan mensen dachten. Dat is al niet erg prettig.

Nog veel minder fijn, is dat onderzoek heeft uitgewezen (zeer grootschalig onderzoek) dat los van wat het met de moeder doet, kinderen die via de normale weg zijn gekomen, over het algemeen veel minder last van allergien etc hebben.
Dit komt daardat de overdracht van allerlij sappen en ontlasting dan goed doorkomt, waardoor het kind de kans krijgt een betere darmflora en afweersysteem etc op te bouwen.

Vriendin van mij studeerd Life Science technolegy, dat gaat voor een groot deel over bacterien en virussen en de werking ervan op het lichaam, tot in de allerkleinste onderdeeltjes van de mens.
(even de betrouwbaarheid van de bron melden)

Alsjeblieft wel gewoon inhet ziekenhuis bevallen als dat kan. De laatste 4 bevallingen bij mij in de omgeving zijn met gillende sirenes afgevoerd wegens te ver uitschuren, placenta die er niet uit kwam, etc. Alle vier de moeders hadden heel erg veel bloed verloren, en dat was voorkomen met een bevalling in het ziekenhuis......
sub/
pi_33065946
niet zo lang geleden was hier toch ook een verhaal waarbij dit helemaal misgegaan is? oude litteken is gescheurd, kind kwam daardoor klem te zitten in buikholte oid (weet 't niet meer precies maar ik vond het echt ontzettend naar klinken) en heeft het zelfs niet overleefd.

natuurlijk zal het meestal wel gewoon goed gaan, maar je zult vast sowieso in 't ziekenhuis moeten bevallen, zodat ze tijdig kunnen ingrijpen als er zich iets raars voordoet. een tweede keizersnede is trouwens ook niet zomaar zonder risico's heb ik begrepen.
pi_33065963
Als je een keer een keizersnede hebt gehad, moet je zelf in het ziekenhuis bevallen,
Tenminste hier wel.
pi_33065967
Was er laatst ook niet een verhaal in ouders van iemand wiens vriend vader zou worden van het tweede kindje, en dat het litteken toen ook gescheurt was?

Dat kindje heeft het niet overleefd..

Duim 's effe mee ! ! !

Dit was hem

[ Bericht 24% gewijzigd door teigan op 14-12-2005 10:22:00 (topic gevonden) ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 december 2005 @ 10:18:57 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33065986
Ik heb twee keizersnede's gehad. Bij een echo bleek dat het litteken van de eerste niet erg sterk was, en dus werd de tweede ook een KS.
Overigens schijnt het risico op scheuren van het oude litteken niet zo heel groot te zijn, ik denk dat je gyn je daarover het beste kan voorlichten, die zal ook het oude litteken het beste kunnen beoordelen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:20:41 #9
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066038
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
En dat heeft te maken met dat de 'oude' keizersnee weer open kan gaan.
Met alle gevolgen van dien
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_33066078
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Het is over het algemeen zo dat als je met je eerste bevalling een keizersnede hebt gehad de 2de bevalling dat ook moet doen.
En dat heeft te maken met dat de 'oude' keizersnee weer open kan gaan.
Met alle gevolgen van dien
In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.
ivm complicaties, het is geen kleine operatie.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:27:41 #11
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066192
Het is beter voor jezelf, en beter voor je kind, om "gewoon" te bevallen. De stress van een normale bevalling helpt je kind om een goede start te maken.
Ik denk echt dat alleen een gyn goed kan beoordelen hoe het er met het litteken voorstaat.

Overigens hebben mijn beide kinderen never nooit darmkrampjes gehad, noch andere kwalen die je in verband zou kunnen brengen met een KS. Het enige minpuntje was een "wet lung" bij de jongste, dat komt idd doordat ze niet door het geboortekanaal gaan, waar normaal gesproken al het vruchtwater al uit de longetjes geduwd wordt.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:29:14 #12
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066231
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

In het ziekenhuis vertelden ze mij dus anders. Als het even kan doen ze het liever niet.
ivm complicaties, het is geen kleine operatie.
Ik heb het nog eens even nagevraagt bij een profi.
En je hebt gelijk.
Je kunt de 2de keer gewoon normaal bevallen maar wel als het kan.
Zijn er problemen kan het als nog zijn dat je een keizersnee krijgt
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:32:21 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33066290
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef lcicle het volgende:
Een kennis van me heeft bij d'r eerste kindje een keizersnede gehad, bij d'r 2e een normale bevalling. Helaas is het daarna helemaal mis gegaan. Ik denk dat de wond weer open gegaan is. Het was zelfs zo erg dat er ontlasting uit de vagina kwam en ze een tijdje met een stoma gelopen heeft.
Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...

Of denk ik nu verkeerd?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 december 2005 @ 10:33:29 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33066317
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef raimen het volgende:
Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.
pi_33066331
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef raimen het volgende:

[..]

En je hebt gelijk.
En als je de eerste keer een keizersnee hebt gehad moet je alle opvolgende keren in het ziekenhuis bevallen
Wow je hebt een profi in huis.

Dankje, ik wou de arts die mij geholpen heeft. al gaan bellen waar hij die onzin vandaan haalt.
En mij zo'n risico heeft laten lopen.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:35:20 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33066352
Oh, ik had nog niet gerefreshed Dat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
  woensdag 14 december 2005 @ 10:35:58 #17
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066367
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:33 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb eerst een keizersnee gehad. Daarna nog twee keer een natuurlijke bevalling. Het enige wat 'moet', is in het ziekenhuis bevallen.
Als je even verder had gelezen had je niet zo hoeven blazen
quote:
En je hebt gelijk.
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_33066372
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, ik had nog niet gerefreshed Dat krijg je ervan als je tijdens het computeren steeds andere dingen moet doen
Maakt toch niet uit.
Een paar keer herhalen is alleen maar duidelijker.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:17 #19
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  woensdag 14 december 2005 @ 10:36:29 #20
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066380
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef Spuuglokje het volgende:
haha grappig
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:38:16 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066432
Het gevaarlijke van dit soort vragen is dat je naast ervaringen ook heel veel meningen krijgt .
Ik zou het dus gewoon, als het zover is, eens overleggen met je gyn.
pi_33066464
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit komt door de keizersnee? Die zit namelijk bovenaan de baarmoeder en de endeldarm onderaan? Die twee zitten dus niet echt bij elkaar in de buurt...

Of denk ik nu verkeerd?
Nee, dat denk je (denk ik) niet verkeerd!
De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..

Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:40:58 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066494
De snede in je baarmoeder gaat verticaal, de snede in je buik horizontaal. In Nederland tenminste.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:44:08 #24
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33066569
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef Leah het volgende:
Het gevaarlijke van dit soort vragen is dat je naast ervaringen ook heel veel meningen krijgt .
Ik zou het dus gewoon, als het zover is, eens overleggen met je gyn.
Je moet natuurlijk altijd vragen wat er mogelijk is.
Is bij iedereen weer anders
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_33066582
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

De exacte details weet ik helaas niet, enkel dat de stoma een gevolg was van de eerste keizersnede..

Doen ze een keizersnede altijd aan de bovenkant van de baarmoeder? Ik heb wel eens gehoord dat in het ziekenhuis gevraagd werd of je bijv. vaak een bikini draagt zodat ze de insisie meer naar beneden kunnen maken.
Daar vroegen ze niet eens naar. Maar ze deden dat standaard gelukkig wel,
  woensdag 14 december 2005 @ 10:45:20 #26
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33066593
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Misschien ben ik duidelijker als ik zeg voor en achterkant. Keizersnee voor (bij de buik), endeldarm achter(bij de rug).

Jammer dat je niet meer weet, ben zeer benieuwd hoe de eerste ks tot een stoma kan leiden. Ik dacht dat een stoma een gevolg kon zijn van extreem inscheuren.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 december 2005 @ 10:46:41 #27
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  woensdag 14 december 2005 @ 10:47:47 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066641
Een keizersnede is ook niet zonder gevaar, vergis je niet.
pi_33066668
Ze kreeg enige tijd na de 2e bevalling pas klachten, direct na de bevalling leek alles ok.

Eigenlijk moet ik ook eerst precies weten wat er aan de hand is, voordat ik het vertel

Intussen zijn moeder en kind weer helemaal gezond trouwens!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:49:38 #30
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33066687
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:47 schreef Leah het volgende:
Een keizersnede is ook niet zonder gevaar, vergis je niet.
Inderdaad. Het is en blijft een zware buikoperatie, die niet zonder risico's is voor moeder en kind.
pi_33067052
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/keizersnee_002.htm

Na het lezen van dit stukje ben ik dus extra goed gaan nadenken. In ons geval zou het kindje namelijk bij een 2e zwangerschap of ingeleid gaan worden of gehaald worden dmv. een keizersnede.
Het topic http://forum.fok.nl/topic/760556/4/50 zal ik straks eens gaan lezen.
Dat een keizersnede ook niet zonder gevaar is weten de meesten denk ik wel , zijn natuurlijk ook genoeg mogelijke complicaties bekend van.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xanthe op 14-12-2005 11:18:15 ]
pi_33067333
Hier is de eerste via een keizersnede geboren de tweede "gewoon".

Beide kinderen zijn kern gezond en hebben voor zover ik weet (tot nu toe ) geen last van allergieën.
W ~ H ~ T
pi_33067395
Na het lezen van dat topic denk ik dat ik voor een keizersnede zou kiezen. Wat super triest...
pi_33067830
Dat topic heeft mij ook aan het denken gezet Al voordat ik weer zwanger was.
Maar volgens mij krijg je niet "zomaar" een keizersnede?
Ik weet nog niet wat ik wil. Het liefst wil ik natuurlijk bevallen, maar die verhalen spoken toch wel in mijn achterhoofd (zowel die van Nick als dat van Leah)
  woensdag 14 december 2005 @ 11:41:53 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33067944
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:05 schreef Xanthe het volgende:
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/keizersnee_002.htm

Na het lezen van dit stukje ben ik dus extra goed gaan nadenken. In ons geval zou het kindje namelijk bij een 2e zwangerschap of ingeleid gaan worden of gehaald worden dmv. een keizersnede.
Het topic http://forum.fok.nl/topic/760556/4/50 zal ik straks eens gaan lezen.
Dat een keizersnede ook niet zonder gevaar is weten de meesten denk ik wel , zijn natuurlijk ook genoeg mogelijke complicaties bekend van.
Je mag dus na een eerdere ks NIET ingeleid worden. Zover ik weet kan dit alleen maar nadelig zijn voor het litteken. Het kan te hard gaan waardoor er teveel en te snel spanning op het litteken komt te staan. Zoiets dacht ik. Maar je mag iig dus niet ingeleid worden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33067980
Zoals in mijn geval dat de keuze ligt tussen inleiden of keizersnede en dan het verhaal van Nick en natuurlijk wat er in die link geschreven word die ik gepost heb...
Bij Nick werd er ingeleid en in mijn link stond dat er dan een vergrote kans is op scheuren van het
littteken , dan wil ik liever toch niet worden ingeleid.

En een 3e wil ik denk ik toch niet , dus geen andere zwangerschappen die daardoor nog meer risico's met zich mee zullen brengen.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:43:37 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33067987
En wees wel reëel hè: Het gaat vaker goed dan dat het fout gaat. Alleen die keren dat het fout gaat, staan in je geheugen gegrifd. De mens is geneigd om het negatieve te onthouden.
(niet dat ik er niet bij stil sta)
pi_33068065
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef dutchie het volgende:

[..]

Je mag dus na een eerdere ks NIET ingeleid worden. Zover ik weet kan dit alleen maar nadelig zijn voor het litteken. Het kan te hard gaan waardoor er teveel en te snel spanning op het litteken komt te staan. Zoiets dacht ik. Maar je mag iig dus niet ingeleid worden.
En toch word het nog veel gedaan. Zo blijkt ook uit het topic over Nick dat men toch is gaan inleiden na een eerdere keizersnede met alle gevolgen van dien dus
Ook mij werd dus verteld dat tijdens mijn gesprek een par weken geleden over het opnieuw willen zwanger worden dat de keuze dus voor ons een keizersnede of inleiden is en dat terwijl hij mijn dossier voor me had liggen en ook mijn (spoed) keizersnede heeft gedaan bij het bevallen van Isis.
pi_33068110
Waarom weten ze nu al dat je ingeleid moet worden dan Xanthe?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33068129
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef dutchie het volgende:
En wees wel reëel hè: Het gaat vaker goed dan dat het fout gaat. Alleen die keren dat het fout gaat, staan in je geheugen gegrifd. De mens is geneigd om het negatieve te onthouden.
(niet dat ik er niet bij stil sta)
Tuurlijk gaan de dingen vaker goed dan fout , maar je zal jezelf wel voor je kop gaan slaan als je zoals in mijn geval al bij voorbaat weet waar je uit moet kiezen en dan denkt het zal wel goed komen.... En dan je kindje zal verliezen omdat het toch fout gaat... 2 zwangerschappen die zijn misgelopen vind ik wel genoeg en zeker als je dan al in zo'n ver bent dat je gaat bevallen...
pi_33068175
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:47 schreef texelonia het volgende:

Wil het best vertellen maar dan liever prive.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:53:45 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33068239
Xanthe, ik snap je wel hoor. Maar ik zou me nog maar eens goed verdiepen in dat van dat inleiden. Mij is nl. verteld door gyn en vk dat ik niet ingeleid mag worden.
pi_33068307
en als je je beter voelt bij een ks, is er dan een mogelijkheid dat je die krijgt?
Ik bedoel, zoals ik er nu tegenover sta is dat ik graag vaginaal wil bevallen, maar mijn verstand zegt: een ks. Een soort intuitie zeg maar.
pi_33068517
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik ben dus bij beide ingeleid. Beide keren vanwege langdurig gebroken vliezen en geen tot weinig weeën-activiteit.
Bij Hanne hebben ze toen de weeën doorzetten, wel zo snel mogelijk alles uit gezet. Maar na het "op gang helpen" kreeg de boel zelf al vrij snel genoeg kracht.
W ~ H ~ T
pi_33068617
Maar ze wisten dat Wilyan via een KS is geboren en ik werd bij Hanne dus gewoon weer ingeleid. Ook werd er flink op gehamerd door verschillende vk's en gyn's (wisseling van de wacht) dat een gewone bevalling toch beter was dan een ks. (En er was een moment dat ik hééééééééééééél graag een ks wou)
W ~ H ~ T
  woensdag 14 december 2005 @ 13:26:54 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33070365
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:47 schreef texelonia het volgende:
Dat vraag ik me idd ook af ja.
  woensdag 14 december 2005 @ 14:01:56 #47
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_33071275
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:53 schreef dutchie het volgende:
Xanthe, ik snap je wel hoor. Maar ik zou me nog maar eens goed verdiepen in dat van dat inleiden. Mij is nl. verteld door gyn en vk dat ik niet ingeleid mag worden.
Dat is mij ook verteld. Hoe graag de gyn mij ook vaginaal wilde laten bevallen, er kon niet worden ingeleid. Dit tgv van mijn eerdere ks.
Daarbij lag Kady dwars, dus de gyn had heel weinig te willen.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  woensdag 14 december 2005 @ 14:07:35 #48
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_33071427
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

dit kan te maken hebben met de indicatie van de keizersnede van de vorige keer of een medische indicatie nu. dus er zal waarschijnlijk een medischi indicatie zijn voor inleiden of een keizersnede.
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_33071921
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf ik wil het best zeggen , maar dan wel prive en niet hier op het forum.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:08:46 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33074494
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:25 schreef Xanthe het volgende:
Zoals ik al aangaf ik wil het best zeggen , maar dan wel prive en niet hier op het forum.
Ja, sorry. Dat zag ik later pas en werd weggeroepen hier en heb niet meer veranderd. Sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')