quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:15 schreef mantamanta het volgende:Nog veel minder fijn, is dat onderzoek heeft uitgewezen (zeer grootschalig onderzoek) dat los van wat het met de moeder doet, kinderen die via de normale weg zijn gekomen, over het algemeen veel minder last van allergien etc hebben.
Dit komt daardat de overdracht van allerlij sappen en ontlasting dan goed doorkomt, waardoor het kind de kans krijgt een betere darmflora en afweersysteem etc op te bouwen.
Vriendin van mij studeerd Life Science technolegy, dat gaat voor een groot deel over bacterien en virussen en de werking ervan op het lichaam, tot in de allerkleinste onderdeeltjes van de mens.
(even de betrouwbaarheid van de bron melden)
MIjn jongste heeft meegedaan aan een onderzoek naar allergieen in het WKZ (indiaan onderzoek)
Allergien hebben volgend die onderzoekers te maken met de T helpercellen in het bloed. Je hebt 2 soorten. De een is bij de geboorte nog niet aanwezig en moet in de eerste 4 jaar aangemaakt worden en in evenwicht komen met de andere.
Bij kinderen met een allergie is die balans er niet.
Vreselijk off topic dit maar wel erg interessant...vind ik.
Over wat voor allergien heb jij het of gaat het over allergieen in totaal. (als ik een topid had moeten openen geef me dan maar een shopje hoor )
on topic: ik heb gehoord dat ze bekijken hoe sterk je litteken is en aan de hand daarvan bepalen of een "normale" bevalling aan te raden is of dat het toch een keizersnede wordt.
Bij mijn buurvrouw was het litteken na 1 1/2 jaar nog niet genoeg genezen en moest ze toch onder het mes.