abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 16:29:42 #51
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_33074955
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:37 schreef LadyS het volgende:
Dat topic heeft mij ook aan het denken gezet Al voordat ik weer zwanger was.
Maar volgens mij krijg je niet "zomaar" een keizersnede?
Ik weet nog niet wat ik wil. Het liefst wil ik natuurlijk bevallen, maar die verhalen spoken toch wel in mijn achterhoofd (zowel die van Nick als dat van Leah)
Ik heb niet echt de keuze gehad iig... De tweede bevallig was het de bedoeling van de gyneacoloog dat ik het in eerste instantie op eigen kracht zou doen. Aangezien ik voor de bevallingsdatum al verschillende keren opgenomen ben geweest met weeen en ik zo'n beetje op mijn wenkbrauwen liep is toch voor een keizersnede gekozen (en da's maar goed ook, want mijn bekken was kennelijk toch te smal om via de natuurlijke weg te bevallen). De laatste 2 bevallingen waren dan ook geplande keizersnedes .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  woensdag 14 december 2005 @ 21:37:46 #52
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33083986
zover ik weet mag je welk ingeleid worden na een ks, alleen niet met prostaglandine. dat verhoogt de kans met 2 % of zoiets dat het litteken scheurt.

ik heb toevallig vandaag gevraagd aan de vlos wat zij denkt als ik weer zon groot kind krijg, waarschijnlijk word ik dan voor de keus gesteld zei ze of ik weer een ks wil of een bevalling.
pi_33148424
En wat zou je dan doen Martineke

nog gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap hihihi!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:22:12 #54
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33148866
thanks
een keizersnee, ik wil graag voorkomen dat ik dadelijk megalang bezig ben en alsnog een ks moet ondergaan. en dat extra risico van scheuring (al is het gering) zou ik ook willen uitsluiten.

maar als het beebje een normale grootte zou hebben, dan wil ik wel normaal bevallen. ik wil dat ook wel meemaken wat dat is.
pi_33156167
Och praat me er niet van.... Uren bezig zijn en dan alsnog een keizersnede... Zo was de bevalling van Isis en ik krijg er nog kippenvel van als ik er aan terug denk.
  zaterdag 17 december 2005 @ 11:02:07 #56
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33156269
lijkt me erg heavy om mee te maken ja.
pi_33156330
Met persweeën van het ene bed op het andere bed overgeheveld worden , t-shirt uit en operatie jasje aan , de gang over , de lift in... En dan op de OK afdeling op de gang wachten tot de OK schoon gemaakt is van de laatste operatie en tot alle mensen die ze nodig hadden weer aanwezig waren. Het leek een eeuwigheid te duren. En dan zit je op de OK en dan begint iedereen tegen je te praten want allemaal moeten ze iets van je (ruggeprik , infuus , schoonmaken en scheren). Als het dan toch een keizersnede zou worden liever alles wat rustiger zonder die heftige weeën
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:50:15 #58
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33242010
ok ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en ben er dus achter gekomen dat de volgende zeer waarschijnlijk toch echt een ks gaat worden. dit ivm dat ze bij mij een zogezegde J snee hebben gemaakt ipv een recht streepje. die j snee hebben ze gemaakt omdat ze maxim er met de gewone snee dus niet uit kregen, en deze j snee geeft bij een evt volgende bevalling meer kans op litteken scheuring dan bij een gewoon sneetje. zeker voor het onzekere dus.
maar ik moest het de volgende keer bij mijn eigen gyn nog maar eens vragen voor de zekerheid, maar dit had hij erin gezet bij mijn dossier.
verder houden ze weer goed in de gaten of het weer zon grote reus word, en zowel dan word dat beebje gehaald rond 38 a 39 weken.
pi_33242431
Lijkt me wel prettiger dan Martineke, weer een geplande keizersnee. Als je in spanning zit of je litteken het wel houdt bevalt dat ook niet prettig lijkt me. En of je nou perse een gewone bevalling mee moet maken, lees het bevallingstopic nog maar even door
pi_33242533
Ik ben vanmorgen ook bij de gyn geweest, en hier wordt het vooralsnog een vaginale bevalling.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 december 2005 @ 14:32:40 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33244750
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 11:07 schreef Xanthe het volgende:
Met persweeën van het ene bed op het andere bed overgeheveld worden , t-shirt uit en operatie jasje aan , de gang over , de lift in... En dan op de OK afdeling op de gang wachten tot de OK schoon gemaakt is van de laatste operatie en tot alle mensen die ze nodig hadden weer aanwezig waren. Het leek een eeuwigheid te duren. En dan zit je op de OK en dan begint iedereen tegen je te praten want allemaal moeten ze iets van je (ruggeprik , infuus , schoonmaken en scheren). Als het dan toch een keizersnede zou worden liever alles wat rustiger zonder die heftige weeën
Op de persweeën na een bekend verhaal... Als ik kon kiezen zou ik liever een geplande KS hebben (niet meer aan de orde hier overigens ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33244861
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:15 schreef mantamanta het volgende:
Nog veel minder fijn, is dat onderzoek heeft uitgewezen (zeer grootschalig onderzoek) dat los van wat het met de moeder doet, kinderen die via de normale weg zijn gekomen, over het algemeen veel minder last van allergien etc hebben.
Dit komt daardat de overdracht van allerlij sappen en ontlasting dan goed doorkomt, waardoor het kind de kans krijgt een betere darmflora en afweersysteem etc op te bouwen.

Vriendin van mij studeerd Life Science technolegy, dat gaat voor een groot deel over bacterien en virussen en de werking ervan op het lichaam, tot in de allerkleinste onderdeeltjes van de mens.
(even de betrouwbaarheid van de bron melden)
MIjn jongste heeft meegedaan aan een onderzoek naar allergieen in het WKZ (indiaan onderzoek)
Allergien hebben volgend die onderzoekers te maken met de T helpercellen in het bloed. Je hebt 2 soorten. De een is bij de geboorte nog niet aanwezig en moet in de eerste 4 jaar aangemaakt worden en in evenwicht komen met de andere.
Bij kinderen met een allergie is die balans er niet.
Vreselijk off topic dit maar wel erg interessant...vind ik.
Over wat voor allergien heb jij het of gaat het over allergieen in totaal. (als ik een topid had moeten openen geef me dan maar een shopje hoor )

on topic: ik heb gehoord dat ze bekijken hoe sterk je litteken is en aan de hand daarvan bepalen of een "normale" bevalling aan te raden is of dat het toch een keizersnede wordt.
Bij mijn buurvrouw was het litteken na 1 1/2 jaar nog niet genoeg genezen en moest ze toch onder het mes.
pi_33248139
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op de persweeën na een bekend verhaal... Als ik kon kiezen zou ik liever een geplande KS hebben (niet meer aan de orde hier overigens ).
Hier all the way behalve het eruit poepen. Met persweeën naar de OK gebracht worden was geen pretje en leek uren te duren , maar tussen het punt dat ze besloten tot een spoed KS en dat Isis er was was 59 minuten precies Op zich viel het dus wel mee denk ik nu.
De gyn die ik het laatst sprak (afkomstig uit Duitsland) vertelde me dat hij in Duitsland standaard een KS na een KS deed omdat men het risico op scheuren vond (tenminste in het ziekenhuis waar hij gewerkt had of dit standaard zo gedaan word in Duitsland weet ik niet).
Vind het persoonlijk ook wel wat hebben als beide kids door dezelfde gyn gehaald zijn

Voor mij staat nu in elk geval wel vast dat ik het er niet op wil wagen en dus echt voor een KS ga.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 december 2005 @ 16:49:42 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33248412
Mijn verhaal staat in het eerste bevallingsverhalentopic. De KS was het snelste onderdeel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:51:33 #65
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33248466
Xanthe goede beslissing. Je hebt het wel overwogen genomen. In jouw situatie had ik dat ook gedaan.

Hier is het nog te vroeg om me daar echt zorgen over te maken. Het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien is dat dit kaboutertje ook weer een stuitertje wordt of dat inderdaad blijkt dat het litteken het niet aankan. Maar dan ben ik wel benieuwd waar de placenta zit. Die zit nl. bij mij weer op de buikwand. Volgens de vk is de kans erg klein dat deze zich vasthecht op het litteken, maar helemaal uitsluiten kon ze niet. Dat kunnen ze pas vlak voor die tijd beoordelen aan de hand van een echo. Daar is het nu nog te vroeg voor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33248869
Had idd zoiets gelezen dat de placenta zich niet zo snel hecht op het litteken weefsel.
Als het heel erg mee zit zou het voor ons in september al zo ver kunnen zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')