abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33021482
quote:
Rellen verstoren Australisch droombeeld

De Australische premier Howard wil de rellen van dit weekeinde in Sydney geen racisme noemen. Criminaliteit door Libanese bendes zou de oorzaak zijn.

WELLINGTON, 12 DEC. De altijd zo onbezorgd ogende Australische strandcultuur werd dit weekeinde in Sydney ruw verstoord door rassenrellen waarin blanke nationalistische Australiërs het hadden gemund op mensen met een Arabisch uiterlijk. Er waren zestien arrestaties en veertig gewonden. Hoewel er geen doden vielen of vuurwapens werden gebruikt, verstoorden de televisiebeelden over de hele wereld het multiculturele droombeeld dat Australië zelf graag propageert.

Een deelnemer aan de rellen noemde als verklaring voor zijn gedrag de neergang van de anti-immigratiepolitica Pauline Hanson eind jaren negentig na enkele stormachtige electorale successen. ,,Uiteindelijk heeft niemand naar haar geluisterd. Nu zie je het resulaat.''

Regeringsleiders reageerden geschokt. ,,Het gedrag van gisteren was totaal onaanvaardbaar, maar ik ga geen algemeen etiket van racisme op de Australische gemeenschap plakken'', zei premier John Howard. Hij noemde ,,het aanvallen van mensen op basis van hun ras, uiterlijk en etniciteit volstrekt onaanvaardbaar. Dit moet worden veroordeeld door alle Australiërs, ongeacht hun eigen achtergrond of politieke voorkeur''. De premier van de deelstaat New South Wales, Morris Iemma, zei dat het gedrag van de 5.000 relschoppers, die Australische vlaggen en nationalistische parafernalia met zich meedroegen, juist ,,on-Australisch'' was.

De rellen volgden op een vechtpartij een week eerder, waarbij twee surf life savers, de iconische en gebronsde Australische reddingszwemmers, door Libanese bendeleden op het strand van de wijk Cronulla in elkaar werden geslagen. Dat zou zonder aanleiding zijn gebeurd. Het gonsde in Sydney daarna dagenlang van geruchten dat die aanslag dit weekeinde zou worden gewroken. Door gebruik van sms-berichten en fototelefoons zwol de groep relschoppers in Cronulla, ten zuiden van het wereldberoemde strand van Bondi, snel aan. Zo'n tweehonderd van hen gebruikten volgens waarnemers geweld.

Naast de grootschalige afkeer van de racistische motivaties wordt er echter ook naar verklaring en begrip gezocht. Een commentator in de Sydney Morning Herald schrijft vandaag dat het geweld door bendes in Sydney voor een belangrijk deel op naam staat van Aboriginals, inwoners met wortels in de eilanden van de Grote Oceaan, en Libanezen. De Libanese bendes vormen een subgroep van een verder overigens redelijk goed geïntegreerde gemeenschap die uit 300.000 inwoners bestaat.

Immigratie vanuit Libanon vond de hele vorige eeuw plaats. Aanvankelijk waren de nieuwkomers vooral christenen, maar vanaf de Libanese burgeroorlog in de jaren zeventig kwamen er ook duizenden moslims naar Australië. De commentator houdt de ,,door de politie gevreesde'' Libanese bendes verantwoordelijk voor ,,tientallen schietpartijen en moorden, een serie groepsverkrachtingen en duizenden racistische provocaties''.

Ook federaal parlementslid voor Cronulla Malcolm Kerr zei dat de bevolking van zijn kiesdistrict genoeg had van intimidatie door bendes met achtergronden in het Midden-Oosten. De vechtpartijen waren volgens hem het gevolg van een afstandelijke houding van de autoriteiten en uit de hand gelopen door overdadig alcoholgebruik.

Volgens Keysar Trad, voorzitter van de Islamic Friendship Association of Australia, hebben raddraaiers via radioprogramma's Anglo-Australiërs opgeroepen om naar Cronulla te komen en hun stuk strand te verdedigen.
Bron: NRC

Fantastisch die Howard, hij snapt het tenminste. Pak de bron aan (die Libanese bendes), dan is er ook geen reden tot racisme. Zei Wouter Bos maar eens zoiets. Dat is een veel intelligentere benadering, je houdt dan tenminste rekening met zowel de "autochtonen" als "allochtonen".
pi_33022076
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:48 schreef Disorder het volgende:
Lijkt me realistisch.
Mij ook
pi_33022496
en dan ?? en die Australiers die mogen elke niet australier molestreren '??? zelfs kinderen zijn niet meer veilig.

en pakt Howard de Australiers niet aan die graag willen molestreren
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 12 december 2005 @ 19:37:53 #5
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33023644
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:06 schreef Meki het volgende:
en dan ?? en die Australiers die mogen elke niet australier molestreren '??? zelfs kinderen zijn niet meer veilig.

en pakt Howard de Australiers niet aan die graag willen molestreren
Oh jawel hoor, Howard roept namelijk ook op om zowel de aanstichters als de deelnemers aan de rellen op te sporen en te berechten.

Maar zoals gewoonlijk is je IQ niet toereikend om de zaak vanuit allebei de perspectieven te bekijken.

Ik (als niet-moslim) probeer rellende moslims in Frankrijk op zijn minst te begrijpen. Jij als moslim kan alleen vanuit je eigen hokje denken. Nu de relschoppers uit het andere kamp komen, blijf jij blind en doof voor de aanleiding (kennelijk: het criminele gedrag van, in dit geval, Libanese bendes).

Vertaal het naar de Nederlandse situatie en klaar.
---verdwijnt---
pi_33023754
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:37 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, Howard roept namelijk ook op om zowel de aanstichters als de deelnemers aan de rellen op te sporen en te berechten.

Maar zoals gewoonlijk is je IQ niet toereikend om de zaak vanuit allebei de perspectieven te bekijken.

Ik (als niet-moslim) probeer rellende moslims in Frankrijk op zijn minst te begrijpen. Jij als moslim kan alleen vanuit je eigen hokje denken. Nu de relschoppers uit het andere kamp komen, blijf jij blind en doof voor de aanleiding (kennelijk: het criminele gedrag van, in dit geval, Libanese bendes).

Vertaal het naar de Nederlandse situatie en klaar.
Frankrijk kan je niet vergelijken met Australie
Frankrijk ging niet op blanke mensen af Australie wel
Australiers zijn allemaal racisten
  maandag 12 december 2005 @ 19:48:03 #7
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33023940
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat de aanleiding in Frankrijk anders ook racisme was.

Meki's wereldbeeld: iedereen is een racist, behalve de moslims.
---verdwijnt---
pi_33023975
alweer een vooroordeel ? kan je aub stoppen met vooroordelen
  maandag 12 december 2005 @ 19:50:33 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33024014
quote:
Over één kam scheren gesproken..

En over vooroordelen

Meki
The End Times are wild
  maandag 12 december 2005 @ 19:53:17 #10
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33024107
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:49 schreef Meki het volgende:
alweer een vooroordeel ? kan je aub stoppen met vooroordelen
"Vooroordelen"...

Alweer dus. Je hebt zonet bewezen wat ik zei. Hopelijk heb je dat ook door. Vooroordelen hier, racisme ginder, en een Meki die alles wat een moslim fout doet, goedpraat en alles wat een niet-moslim fout doet, aanvalt en toeschrijft aan racisme en discriminatie.
---verdwijnt---
pi_33024137
quote:

[..]

Australiers zijn allemaal racisten = gelijk aan islamieten zijn allemaal terroristen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33024425
quote:
Bijzonder intelligente uitspraak. Australiers zijn allemaal racisten. Die houden we erin.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 12 december 2005 @ 20:04:30 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33024472
Aangezien er geen grote groepen aboriginals zomaar verrot zijn geslagen en zij schijnbaar evenals de Libanezen de meeste bende-criminaliteit veroorzaken (lees ik hierboven), kun je dat neem ik aan onmogelijk als reden aanvoeren.

Dat zou nogal raar zijn: 'he jongens, die groep en die groep veroorzaken problemen, maar we gaan alleen die ene groep verrot slaan ., dat wil zeggen: ook iedereen die op hen lijkt of dezelfde afkomst heeft '
Ja, dat is dan waarschijnlijk de enige reden, dat die mensen zwaar agressief, racistisch, zat als een maleier elkaar optrommelen is waarschijnlijk normaal gedrag .

. En dat vinden mensen dan realistisch .

[ Bericht 2% gewijzigd door Posdnous op 12-12-2005 20:10:03 ]
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 12 december 2005 @ 20:08:55 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33024613
Libanezen en andere arabieren vormen relatief een kleine groep binnen de Australische immigranten. Een heel groot deel hiervan komt uit Zuid-Oost Azië en China.
Toch hoor je nooit verhalen over woedende Australiërs die Viëtnamezen of Chinezen een lesje leren....
Hoe zou dat nu komen?
The End Times are wild
pi_33024636
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:04 schreef Posdnous het volgende:
Aangezien er geen grote groepen aboriginals zomaar verrot zijn geslagen en zij schijnbaar evenals de Libanezen de meeste bende-criminaliteit veroorzaken (less ik hierboven), kun je dat neem ik aan onmogelijk als reden aanvoeren.

Dat zou nogal raar zien: 'he jongens, die groep en die groep veroorzaken problemen, maar we gaan alleen die ene groep verrot slaan ., dat wil zeggen: ook iedereen die op hen lijkt of dezelfde afkomst heeft '
Ja, dat is dan waarschijnlijk de enige reden, dat die mensen zwaar agressief, racistisch, zat als een maleier elkaar optrommelen is waarschijnlijk normaal gedrag .

. En dat vinden mensen dan realistisch .
Sterker nog: Howard geeft alleen de mensen gelijk met losse handjes. Je moet eerst een paar mensen op de bek rammen en dan neemt die premier je pas serieus. Dat is nou echt een rechtstaat! Deed Wouter Bos maar zoiets!
  maandag 12 december 2005 @ 20:10:53 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33024690
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:08 schreef LXIV het volgende:
Libanezen en andere arabieren vormen relatief een kleine groep binnen de Australische immigranten. Een heel groot deel hiervan komt uit Zuid-Oost Azië en China.
Toch hoor je nooit verhalen over woedende Australiërs die Viëtnamezen of Chinezen een lesje leren....
Hoe zou dat nu komen?
Moet ik de psyche van de racistische Australische Neanderthaler hier doorgronden of zo .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33024698
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:08 schreef LXIV het volgende:
Hoe zou dat nu komen?
Omdat Libanezen behoren tot een gedegenereerd ras en eigenlijk geeneens Australië binnen mochten komen met zo'n Arabische kutkop.

Zo, nou je zin?
  maandag 12 december 2005 @ 20:12:13 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33024734
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:09 schreef WAT het volgende:

[..]

Sterker nog: Howard geeft alleen de mensen gelijk met losse handjes. Je moet eerst een paar mensen op de bek rammen en dan neemt die premier je pas serieus. Dat is nou echt een rechtstaat! Deed Wouter Bos maar zoiets!
Zelfde verhaal als de rellen in Frankrijk. Daar ging ook pas aandacht richting de banlieu's nadat er rellen uitgebroken waren..
The End Times are wild
  maandag 12 december 2005 @ 20:18:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33024945
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:11 schreef WAT het volgende:

[..]

Omdat Libanezen behoren tot een gedegenereerd ras en eigenlijk geeneens Australië binnen mochten komen met zo'n Arabische kutkop.

Zo, nou je zin?
Nee. Omdat waar het ook stront aan de knikker is, er altijd en overal weer arabieren en moslims bij betrokken zijn.
Beslan, Chechenië, de Balkan, Parijs, New York, Bali, Sudan, Ethiopië, Madrid, Yemen, Pakistan, Indonesië, Iran, Palestina, Syrië, Irak, Algerije en nu dus ook Australië.
Kortom, noem een land waar het ellendig is en tel de moslims..
The End Times are wild
  maandag 12 december 2005 @ 20:22:00 #20
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33025057
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:09 schreef WAT het volgende:

[..]

Dat is de logica van hedendaags politiek geweld.

Je hebt in een democratie wel het recht om te demonstreren, maar het punt is dat het niks uithaalt. Je kan tien demonstraties houden en een petitie met 500.000 handtekeningen overhandigen aan een minister, die je verzekert "dat er iets aan gedaan zal worden", maar die petitie verdwijnt dan in de onderste lade van het bureau. Dát is het werkelijke probleem. We zijn "demonstraties" en niet-gewelddadige vormen van protest "te gewoon" gaan vinden, waardoor er dus paradoxaal genoeg meer en meer geweld nodig is om iets gedaan te krijgen in een democratische samenleving.

Volgens mij is dit de rotte plek van de democratie: het democratische systeem, dat vaak pas ontstaan is nadat er geweld plaatsvond (zie Franse Revolutie), heeft geweld uitgebannen voor vreedzame demonstratie, maar precies dat idee wordt in oude democratieën nu het probleem. Ook de machthebbers hebben namelijk een manier gevonden om niet-gewelddadig protest te pareren: ze negeren het namelijk gewoon. En dan krijg je dus dit soort toestanden.
---verdwijnt---
pi_33025215
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Omdat waar het ook stront aan de knikker is, er altijd en overal weer arabieren en moslims bij betrokken zijn.
Beslan, Chechenië, de Balkan, Parijs, New York, Bali, Sudan, Ethiopië, Madrid, Yemen, Pakistan, Indonesië, Iran, Palestina, Syrië, Irak, Algerije en nu dus ook Australië.
oow ik moet hierbij gaan huilen
jij bent slim jij weet gelijk dat Libanezen gelijk moslim zijn Jij bent God Lvix jij weet wie ze zijn

Ga aub weg met je onzin naar LPF
pi_33025308
quote:

[..]

Nou dat heb je goed onderzocht!

maandag 12 december 2005 @ 20:29:10 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33025343
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef Meki het volgende:

[..]

jij bent slim jij weet gelijk dat Libanezen gelijk moslim zijn Jij bent God Lvix jij weet wie ze zijn

Je bedoelt vast te zeggen dat een deel van de Libanezen christelijk is, Meki.
Dat weet ik. Maar christelijk of moslim, onder de noemer Arabier vallen ze alletwee.
The End Times are wild
  maandag 12 december 2005 @ 20:30:38 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33025399
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:28 schreef WAT het volgende:

[..]

Nou dat heb je goed onderzocht!

[afbeelding]
Welk oorzakelijk verband denk je dán dat er is, WAT?
(Want ik hoop nog steeds dat het verband er níet is namelijk)
The End Times are wild
  maandag 12 december 2005 @ 20:33:18 #25
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33025497
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Je hebt de openingspost nog altijd niet gelezen, vermoed ik?
quote:
Immigratie vanuit Libanon vond de hele vorige eeuw plaats. Aanvankelijk waren de nieuwkomers vooral christenen, maar vanaf de Libanese burgeroorlog in de jaren zeventig kwamen er ook duizenden moslims naar Australië. De commentator houdt de ,,door de politie gevreesde'' Libanese bendes verantwoordelijk voor ,,tientallen schietpartijen en moorden, een serie groepsverkrachtingen en duizenden racistische provocaties''.
We weten het ondertussen heus wel hoor, dat er ook christelijke Libanezen zijn. Dat is niet het probleem. Het probleem zijn Libanese jeugdbendes die zelf ook verantwoordelijk zijn voor al die "racistische" dingen, maar dat niet met 5000 man tegelijkertijd doen zoals de blanke Australiërs nu.
---verdwijnt---
pi_33025554
quote:

[..]

Er deden volgens mij geen moslims mee aan "Oklahoma"...
pi_33025606
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er deden volgens mij geen moslims mee aan "Oklahoma"...
En volgens mij wonen er ook niet veel moslims in Noord-Korea.
  maandag 12 december 2005 @ 20:37:16 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33025628
Er loopt al een topic in NWS over de rellen: Rassenrellen in Australie: 2 - 2e nacht van onrust in Sydney

Daar verder graag. Slotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')