zo hehe eindelijk de tijd om te reageren. Druk druk druk en kom gewoon niet aan computeren toe...quote:Op zondag 11 december 2005 18:33 schreef renzell het volgende:
Te lief voor woorden toch?! Geen weerstand mogelijk...
Hahaha, ja niemand die het wist hier, beiden weg geweestquote:Op maandag 12 december 2005 00:09 schreef texelonia het volgende:
OMG! FoN! En Bierie!*in shock is* Micha heeft zowat een hartaanval
Maar ehm gefeliciteerd hoor!
![]()
Ik las dat de maaginhoud van een baby van een week oud 35 ml is. Dat is dus niet veel.quote:Op maandag 12 december 2005 05:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Hopelijk lukt het nu onder mn eigen naam.
Ze drinkt ook slecht. 10 min aan de borst. Heeft iemand tips om hiermee om te gaan. Als ik dit zo elke nacht moet doen, kan ik dat nooit volhouden! Ze heeft een fles gehad. Hoeveel cc moet ze binnenkrijgen? Kan ik dat ergens vinden? Anders ga ik maar weer bijvoeden.
Ik ga maar weer naar haar toe. Ze krijst nu als een gek. Zo zielig! Ze is dus 6 dec geboren.
Ik denk dat deze Papa er veel meer last van had..quote:Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef Githa het volgende:
Maximnetjes hoor ! Komt allemaal goed zie je wel
![]()
Vicky, Jordy heeft helemaal geenlast gehad van die eerste prik, je hoort wel eens dat ze wat koorts kunnen krijgen en wat meer slapen, maar ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Toch succes want mama's vinden het cvaak nog het ergst![]()
ik dacht dat dat in de lengte doormidden snijden tegenwoordig niet meer hoeft (omdat vroeger de werkzame stoffen minder goed door de zetpil heen verdeeld waren en dat tegenwoordig veel gelijkmatiger is?)quote:Op maandag 12 december 2005 12:21 schreef Xanthe het volgende:
een HALVE zetpil (in de lengte doormidden snijden).
Sterretjes..?quote:Op maandag 12 december 2005 08:03 schreef YPPY het volgende:
Wow FoN! Gefeliciteerd nog. En Bierie ook.Hebben jullie geen sterretjes?
Alle fok!stellen hebben sterretjes bij de kindernaam, ik dacht dat jullie dat ook waren.quote:
Bij onze apotheek hadden ze die niet , maar dat zou wel handiger zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 14:25 schreef bixister het volgende:
er zijn bij de apotheek toch ook zetpillen met de juiste dosering voor hele kleine baby'tjes (60 mg?) te koop? hoef je niks door te snijden.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 december 2005 20:53 schreef FoN het volgende:
Mijn babietje mag ook nog in de lijst!
18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie
Hier staat de boom ook sinds gisteren, Lucas vindt het wel heeeel boeiend zeg!
Wat tex al zei, en bij ons was dat ms wat makkelijker omdat Noah de fles kreeg, maar afwisselen wie er uit gaat. Zo ging ik meestal al vroeg slapen omdat ik er ook vroeg uit moest, ging tex er 's nachts uit en gaf ik Noah 's morgens weer de fles en daarna werken.quote:Op maandag 12 december 2005 05:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Hopelijk lukt het nu onder mn eigen naam.
Ze drinkt ook slecht. 10 min aan de borst. Heeft iemand tips om hiermee om te gaan. Als ik dit zo elke nacht moet doen, kan ik dat nooit volhouden! Ze heeft een fles gehad. Hoeveel cc moet ze binnenkrijgen? Kan ik dat ergens vinden? Anders ga ik maar weer bijvoeden.
Ik ga maar weer naar haar toe. Ze krijst nu als een gek. Zo zielig! Ze is dus 6 dec geboren.
Nou, dan komt deze blije en trotse papa zich hier ook maar even melden! Met Kim gaat het goed, ze drinkt nu lekker aan mama's borst. Ze heeft voor het voeden een theelepeltje venkelwater gehad, en hopelijk gaat ze na het voeden heerlijk slapen. Vanavond heet ze ook van 19u tot 22:30 geslapen. Heerlijk! ik ben wel aan slapen toe, ik heb vandaag drie rollen beschuit zitten smeren voor de collega's!quote:Op maandag 12 december 2005 22:31 schreef Lishe het volgende:
Hahaha... is het vandaag papa dag?
quote:Op maandag 12 december 2005 22:00 schreef renzell het volgende:
Hee, een vriendje van Tex hier? Hallo vadertje van Noah!![]()
Hoi!quote:Op maandag 12 december 2005 22:31 schreef Lishe het volgende:
Hahaha... is het vandaag papa dag? Leuk en hoi ook aan papa Noah!
Doet Noah idd ook eind van de dag, ff z'n gezicht begraven om een paar seconden later toch maar weer even om zich heen te kijken wat er allemaal gebeurd en het ritueel weer te herhalen.quote:Op maandag 12 december 2005 22:00 schreef renzell het volgende:
En aan de andere kant..... sja.... aan de andere kant heb ik net zo'n verschrikkelijk lief, klein, ieniemieniemannetje op de arm die een beetje aan het piepen en dreinen is en zijn hoofdje in mijn schouder begraaft omdat ie zo moe is. ja, en dan doe je als moeder natuurlijk niks meer......![]()
![]()
Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Martineke het volgende:
meningen zijn weer eens verdeeldik zal er gelijk bijzetten dat het zo bij ons niet was, maar dat het natuurlijk wel bij iemand anders kan gebeuren. (heb ik me goed ingedekt zo
)
ik heb het eerste half jaar 2 liter venkelthee gedronken per dag en maxim heeft zelden tot nooit last gehad van krampjes, en ook niet van stilliggende darmpjes.
nu is het natuurlijk wel dat het dan niet puur gegeven word maar via de bv, misschien is dat het verschil.
Bij mij werd het juist wel weer aangeraden door de kraamzorg. En ook vond zij het onzin dat de darmpjes ervan stil gaan liggen als je teveel geeft. Waar ik het overigens wel mee eens ben. Hoe kan je nou met thee je darmen stil leggen. Een natuurlijk mechanisme. Het zou misschien wat meer vocht uit de ontlasting kunnen halen. Waardoor het poepen wat moeizamer word. Maarja zo zie ik hetquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:56 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.
bangmakerij ja, ben ik het geheel mee eens. je krijgt ook zoveel info op je af wat wel en niet goed is, wat wel en niet mag. de een nog tegenstrijdiger dan de ander. ik denk dat ieder zn eigen gevoel maar moet volgen, geef je venkelthee dan geef je dat. geef je liever abc of iets anders, ook prima tochquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind dat altijd van die bangmakerij... dan is het énige wat je mag geven ineens ook 'gevaarlijk'??
'een vriendje'? alsof ik er meerdere heb?quote:Op maandag 12 december 2005 22:00 schreef renzell het volgende:
Hee, een vriendje van Tex hier? Hallo vadertje van Noah!![]()
ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfectquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Fuente, wat fijn dat Sara weer drinkt! Wat deed je toen ze niet wilde drinken? lijkt me heel lastig namelijk!
Dat jaar is ookwel omgevlogen zeg. Ik vind het logisch dat je emo wordt van een eerste verjaardag. Is best speciaalquote:Op dinsdag 13 december 2005 12:12 schreef texelonia het volgende:
Nooit gedacht dat ik zo emo zou worden van de 1e verjaardag, ik dacht dat ik toch wel aardig nuchter wasIk wil perse zijn foto album af hebben voor zn eerste verjaardag. En na 4 maanden was ik nooit meer verder gegaan... Dus gisteren maar weer begonnen. Is dit vergelijkbaar met de nesteldrang aan het einde van een zwangerschap?
![]()
Ik ben nogsteeds lief en kleinquote:Op maandag 12 december 2005 21:29 schreef micha het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik had wel ff zoiets, van huh, FoN? *terug moest denken aan paar jaar geleden aan die lieve kleine FoN*
Haha, herkenbaar. Ik moest en zou ook het album van Glenn afhebben voor zijn 1e verjaardag, maar natuurlijk is mij dat niet gelukt. Alle foto's zijn wel uitgezocht, ze moeten alleen nog worden ingeplakt en voorzien worden van tekst. Komend jaar wil ik er ook 1 voor Kady maken dus.....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef lily het volgende:
Oh ja het fotoalbum! Inderdaad. Wil ik ook af hebben voor de eerste verjaardag (van David dan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |