abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:24:48 #51
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33035725
Ingrid, van Difrax heb je speentjes die speciaal gemaakt zijn voor als je borstvoeding geeft. Ik weet de naam niet meer maar bij drogist of apotheek helpen ze je vast verder.
En de krampjes, zo zielig! Maar je doet het goed hoor. Als het heel erg word zou je haar in een lekker warm badje kunnen stoppen, of haar met haar buik op je arm kunnen leggen. Ook een fietsbeweging makenmet de beentjes wil nog weleens helpen. Maar zolang Kim tevreden is en slaapt, of gewoon lekker ligt te pruttelen in haar bedje, kun jij gewoon gaan slapen hoor!
Truste!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33035866
In plaats van een speentje kun je Kim ook nog vaker aanleggen, heb je meteen een oplossing voor de stuwing.
pi_33036387
Ingrid, als eerste wil ik jullie feliciteren met jullie prachtige dochter Kim
Drink je zelf al venkelthee? En je kan gewoon een speen geven hoor. Dat tepel/speen verwarring klopt niet hoor. Als jij denkt dat Kim een speentje wilt, gewoon geven. Ze vinden het vaak ook erg prettig als ze buikpijn hebben.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_33036703
Ingrid, let wel op met venkelthee, het helpt wel tegen de krampjes maar legt de darmpjes wel stil en dan zou er verstopping op kunnen treden. Je kan ook kamillethee of ABC Dophilus geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:37:59 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33037718
meningen zijn weer eens verdeeld ik zal er gelijk bijzetten dat het zo bij ons niet was, maar dat het natuurlijk wel bij iemand anders kan gebeuren. (heb ik me goed ingedekt zo )
ik heb het eerste half jaar 2 liter venkelthee gedronken per dag en maxim heeft zelden tot nooit last gehad van krampjes, en ook niet van stilliggende darmpjes.
nu is het natuurlijk wel dat het dan niet puur gegeven word maar via de bv, misschien is dat het verschil.
pi_33038096
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Martineke het volgende:
meningen zijn weer eens verdeeld ik zal er gelijk bijzetten dat het zo bij ons niet was, maar dat het natuurlijk wel bij iemand anders kan gebeuren. (heb ik me goed ingedekt zo )
ik heb het eerste half jaar 2 liter venkelthee gedronken per dag en maxim heeft zelden tot nooit last gehad van krampjes, en ook niet van stilliggende darmpjes.
nu is het natuurlijk wel dat het dan niet puur gegeven word maar via de bv, misschien is dat het verschil.
Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.
pi_33038216
Ik ben blij dat het beter gaat, Ingrid!!
Ik wist niet meer tips dan de anderen dus heb m'n mond maar gehouden, maar de tips die je gekregen hebt zijn al heel goed. Fijn dat de borstvoeding goed gaat...het is echt heerlijk als dat goed gaat lopen! Hier gaat het ook steeds beter.
Als oplossing voor de stuwing kun je idd het beste redelijk frequent aanleggen...en ALS Kim hapt zou ik haar gewoon lekker laten drinken. Als ze echter heel onrustig hapt en weer loslaat kun je beter met je pink of een speentje aan haar zuigbehoefte tegemoet komen... misschien heeft ze dan gewoon genoeg en zorgt meer melk in haar maagje alleen maar voor meer onrust.
Veel baby'tjes pakken trouwens de eerste week de speen niet. Emma wilde geen enkele speen tot ik een zuigelingen-flespakket van Avent kocht en daar een speentje bij zat, die is veel natuurlijker gevormd en die 'lustte' ze wel! Is af en toe wel heel handig als je even geen hand vrij hebt, maar ik zou haar zowiezo niet te vaak met speen laten inslapen o.i..d, alleen gebruiken als oplossing tussendoor.

(maar goed, je krijgt zoveel goede raad van iedereen, gewoon doen wat jij denkt dat het beste is...)

Oh ja, nog 1 tip... probeer overdag wat bij te slapen!! Een paar uurtjes rust op een dag doet écht wonderen, en in de kraamweek kan het nog lekker...
(en niet zo eigenwijs zijn als ik en gewoon op willen blijven... )
pi_33038259
Ingrid, wat hier erg goed geholpen tegen krampjes is Cinababy (druppeltjes) en ABC poeder. Sara was na de ABC poeder helemaal van d'r krampen af (en ze had echt vreselijke krampen).
Sjah, als ze echt huilt 's nachts van de krampen zou ik d'r toch lekker bij je houden en troosten. Het is zwaar, maar het wordt beter!

En dan vanaf hier, na 2 weken amper drinken, drinkt Sara weer! We hebben nu een andere speen genomen, de dental van difrax, en madam drinkt! Laat nog wel es 30 CC staan maar geen hele flessen meer .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33038267
Wat betreft die venkelthee etc...die kraamverzorgster is er niet bij 's nachts en merkt dus niet hoeveel krampjes je kleintje heeft...als jij in die situatie zit wil je álles wel aangrijpen om ze maar geen pijn te laten hebben. Wij hebben in de kraamweek ook gewoon druppeltjes Cinababy gegeven en dat hielp heel goed...geen enkele last van verstopping, ook nooit bij Noa last van gehad.
Ik vind dat altijd van die bangmakerij... dan is het énige wat je mag geven ineens ook 'gevaarlijk'?? Als je kindje minder gaat poepen zou ik het idd even laten...maar zolang ze veel spuitluiers hebben...dan is het toch onzin?

(maar goed, dan krijgen we hier weer een discussie...)

Fuente, wat fijn dat Sara weer drinkt! Wat deed je toen ze niet wilde drinken? lijkt me heel lastig namelijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door Suzanna op 13-12-2005 11:11:11 ]
pi_33039213
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:56 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.
Bij mij werd het juist wel weer aangeraden door de kraamzorg. En ook vond zij het onzin dat de darmpjes ervan stil gaan liggen als je teveel geeft. Waar ik het overigens wel mee eens ben. Hoe kan je nou met thee je darmen stil leggen. Een natuurlijk mechanisme. Het zou misschien wat meer vocht uit de ontlasting kunnen halen. Waardoor het poepen wat moeizamer word. Maarja zo zie ik het

Maarja er zijn zoveel verschillende meningen. Een eerste kind vond ik echt een oh help, wat moet ik doen Heb hier toen ook geregeld een vraag gesteld. Vind het zo lekker met een tweede dat je dat niet meer hebt. Je hebt geleerd om uit te gaan van je gevoel bij de eerste en dat geeft zoveel rust nu.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:54:04 #61
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_33039454
Sanne word deze week 10 maanden ze begint volop te brabbelen en allerlei dingen te ontdekken.
Ook kan ze al een beetje zwaaien,alleen 1 ding doet ze nog niet en ik weet niet of meerde ouders dit hebben/of hebben gehad.

Sanne kruipt nog steeds niet,als ze in haar box ligt maakt ze wel de bewegingen en ze drukt zich ook op maar er zit nog geen beweging in.
Kan het zijn dat ze het kruipen overslaat en straks gelijk gaat lopen,of gaat ze alsnog kruipen??

Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_33039560
Jahoor, het kan best dat ze het kruipen gewoon overslaat. Vaak worden het dan billenschuivers. Op zich is kruipen een ontwikkeling die wel gewenst is maar ja, je kunt het niet forceren.
Het kan ook dat het nog gebeurt natuurlijk. Met 10 maanden kan het nog alle kanten op.

Mijn oudste zoon heeft ook nooit gekropen (maar hij liep wel pas heel laat trouwens). En David kruipt ook nog niet...
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:01:28 #63
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33039662
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind dat altijd van die bangmakerij... dan is het énige wat je mag geven ineens ook 'gevaarlijk'??
bangmakerij ja, ben ik het geheel mee eens. je krijgt ook zoveel info op je af wat wel en niet goed is, wat wel en niet mag. de een nog tegenstrijdiger dan de ander. ik denk dat ieder zn eigen gevoel maar moet volgen, geef je venkelthee dan geef je dat. geef je liever abc of iets anders, ook prima toch
pi_33039719
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:00 schreef renzell het volgende:
Hee, een vriendje van Tex hier? Hallo vadertje van Noah!
'een vriendje'? alsof ik er meerdere heb?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33039937
Venkeldruppels en cinababy hielpen bij Noah niet tegen de krampjes. Pas op het laatst toen de krampjes begonnen af te nemen hielp de cinababy wel. Wat Noah vaak fijn vond was op zn buik liggen. We hadden ook een soort kruikje, dat was een stoffen ding met soort van gel erin en die kon je even in de magnetron doen en dan werd het dus warm. Ik hield Noah vaak met zijn buik tegen mijn buik aan en dan met die 'kruik' ertussen. En als ie dan in slaap viel legde ik hem met die kruik op zn buik in de box (kon ik hem ook mooi in de gaten houden.
Ook heb ik hem ook wel es mee in bed genomen 's nachts. Soms ook met zijn buik op mijn buik, of anders gewoon naast me. Op internet (weet even geen linkje) zijn er wel manieren te vinden hoe je veilig met je kindje in bed kan slapen.

Noah haren zijn vandaag geknipt Het was wel heel erg nodig, het zag er echt niet meer uit Maar ik vind het toch best wel kort geworden... Bovenop valt dat wel mee, maar vooral achter in zn nek vindik het kort. Van Micha had het echter nog wel korter gemogen! Ach ja, het groeit wel weer aan. Zal straks even een foto maken (hij slaapt nu).

En nog 4 nachtjes slapen... nog 4, nog 3, nog 2, nog 1, en hiep hiep hoera, er is er eentje jarig, hiep hiep hoera, er viert er eentje feest...
Nooit gedacht dat ik zo emo zou worden van de 1e verjaardag, ik dacht dat ik toch wel aardig nuchter was Ik wil perse zijn foto album af hebben voor zn eerste verjaardag. En na 4 maanden was ik nooit meer verder gegaan... Dus gisteren maar weer begonnen. Is dit vergelijkbaar met de nesteldrang aan het einde van een zwangerschap?
Verder overal om janken en kan echt weinig hebben Ik zat dus door zn foto album te bladeren en toen moest ik huilen om een foto waar zn sokjes veel te groot zijn
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33040148
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:

Fuente, wat fijn dat Sara weer drinkt! Wat deed je toen ze niet wilde drinken? lijkt me heel lastig namelijk!
ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfect *blij is*.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33040285
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:12 schreef texelonia het volgende:
Nooit gedacht dat ik zo emo zou worden van de 1e verjaardag, ik dacht dat ik toch wel aardig nuchter was Ik wil perse zijn foto album af hebben voor zn eerste verjaardag. En na 4 maanden was ik nooit meer verder gegaan... Dus gisteren maar weer begonnen. Is dit vergelijkbaar met de nesteldrang aan het einde van een zwangerschap?
Dat jaar is ookwel omgevlogen zeg. Ik vind het logisch dat je emo wordt van een eerste verjaardag. Is best speciaal

Oh ja het fotoalbum! Inderdaad. Wil ik ook af hebben voor de eerste verjaardag (van David dan )

woei, ik moet ook nog opschieten
pi_33042079
!lik Tally, thx

Bedankt Martineke!
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:29 schreef micha het volgende:

Gefeliciteerd!
Ik had wel ff zoiets, van huh, FoN? *terug moest denken aan paar jaar geleden aan die lieve kleine FoN*
Ik ben nogsteeds lief en klein

Enneuh, Luke lacht!!! Net het alleralleeerste lachje voor mama!!!
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:55:18 #69
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33042376
Een eerste lachje... Mooi FoN!
O, Tex, ik benijd je niet hoor. En van die foto met die sokjes... Daar kan ik wel plaatsvervangend voor gaan janken. Luuke heet vanaf vandaag weer 'de baby', nu kan het nog!!!
En die fotoboeken... dat vergeet ik steeds.
Edje, Sanne kan nog gaan kruipen hoor. En ook al doet ze het niet, of op een andere manier... Als ze 2 zijn kunnen ze het (bijna) allemaal . Succes! (Het wil ook weleens helpen om het kindje gewoon op de grond te laten spelen, dat geeft meer de ruimte)
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:01:09 #70
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_33042505
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef lily het volgende:

Oh ja het fotoalbum! Inderdaad. Wil ik ook af hebben voor de eerste verjaardag (van David dan )
Haha, herkenbaar. Ik moest en zou ook het album van Glenn afhebben voor zijn 1e verjaardag, maar natuurlijk is mij dat niet gelukt. Alle foto's zijn wel uitgezocht, ze moeten alleen nog worden ingeplakt en voorzien worden van tekst. Komend jaar wil ik er ook 1 voor Kady maken dus.....
Ach, tegen de tijd dat ze het huis uitgaan zal ik ze toch wel afhebben

Hier leven we nog steeds in de omgekeerde wereld. Overdag wordt er volop geslapen en is Kady ook met geen mogelijkheid wakker te maken/houden. En 's avonds/ 's nachts besluit mevrouw eens wat leven in de brouwerij te gooien. Glenn is heel erg verkouden en zijn hoektanden komen door, dus die is ook niet op zijn best. Als Kady eindelijk slaapt, begint hij te huilen en zo wisselen zij elkaar de hele nacht af
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_33043307
Isis is ondertussen ook al 10 maanden en kruipt ook nog niet.
pi_33043603
piet kroop ook (nog lang) niet bij 10 maanden hoor (kon toen net een beetje 'tijgeren'. anna juist al met 9 mnd. kortom, geen reden tot zorg edje. die tip van 't op de grond laten spelen vind ik wel een hele goede, dan heeft ze wat meer mogelijkheid / uitdaging om zich voort te gaan bewegen.

EW, dat klinkt erg vermoeiend. sterkte er maar weer mee, hoop dat je 't een beetje weet vol te houden allemaal. Glenn slaapt overdag ook nog wel eens neem ik aan, probeer dan ook zelf te gaan slapen he. ik heb dat tot 6 weken na de bevalling braaf zo goed als iedere dag gedaan (had 't mezelf echt als taak gesteld, dat ging vóór 't huishouden hoor) en dat vond ik wel heel veel schelen. enne... heb je misschien nog een Kady-fotootje voor ons? ik ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet! heeft ze nog steeds zo'n bos haar?
pi_33046510
Ik maak iedere 3 maanden een fotoboekje van Myrthe bij Albumprinter, lekker snel klaar en makkelijk bij te bestellen voor de oma's
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:48:30 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33047003
ik heb nu bijna alle fotoos eindelijk eens afgedrukt (600 stuks jaiks) en nu ga ik ze heel snel inplakken, want dat doe ik ook al een jaar
pi_33047355
Hihi grappig om te lezen van die foto albums
De eerste 4 maanden heb ik het aardig bij gehouden. Maar toen gingen we naar parijs en heeft mijn zus met een analoog toestel foto's gemaakt, en die moesten eerst bijbesteld worden. Dus ik ben wel foto's af blijven drukken, maar niet meer ingeplakt... Inmiddels ben ik bij juni dus ik moet nog ongeveer een half jaar... Ben benieuwd of het me nog gaat lukken De parijs foto's zijn overigens nog steeds niet bijbesteld, maar ik he nu maar de originele van m'n zus gebruikt

Bedacht me vandaag ook opeens dat ik natuurlijk ook traktaties voor het kdv moet hebben voor Noah;s verjaardag Nu moet ik halsoverkop iets bedenken en heb eigenlijk niet echt een idee. Ik wilde eigenlijk iets wat leuk is voor álle kindjes, dus ook voor degene die nog niks mogen eten... Bellenblaas vond ik (en Noah!) erg leuk om te krijgen toen Noah nog niks mocht hebben, maar dat vindik dan weer niet origineel. Nou dacht ik me daar maar overheen te zetten, dat het voor alle kindjes leuk moet zijn en wilde ik koekjes bakken. Maar dat is misschien weer wat hooggegrepen, vooral aangezien we geen vormpjes en bakplaat en al die dingen hebben

Hier nog even een foto van Noah's nieuwe coupe. Ik vind he erg kort eigenlijk En hij lijkt meteen zo groot al, echt een jongen, niks geen babietje meer Er is wel flink wat vanaf gegaan... Bovenop was het echt lang, maar dat viel nooit zo op als het plat op zn koppie lag. En in zn nek had ie een flinke mat Maar goed, het groeit wel weer aan toch?

©Dumbo
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:00:14 #76
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33050003
Noah lieverdje, wat ben je gestyled jongen! Alsof er een windmachine in je woeste lokken staat te blazen! wat lijkt ie blond ineens Tex!

Enne.... ik had hem nog niet gemaakt vandaag, maarrrrrrrrr:

NOG 4!!!!!

En dan....
pi_33050266
ow neej wat een lekker koppie Tex, jeetje... nou alvast een dikke verjaardagszoen van Benthe
Gek dat die kinderen ineens zo baby-af zijn he.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:20:20 #78
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33050556
Lekker ding blijf je hoor Noah! Inderdaad Tex, hij wordt groot zo! Een Fjietfjiew van Luuke!
pi_33050686
Oeh Benthe en Luuke Noah wordt er helemaal verlegen van

renzell hij is ook wel wat blond hoor, maar door de flits lijkt het nog blonder dan dat het echt is
©Dumbo
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:32:22 #80
105888 renzell
pi_33050860
Het is idd echt geen babytje meer Tex!

Of nou ja.....
vooruit dan....

Nog 4 dagen!!!!!!

Want dan....

pi_33050909
Noah wat ben je een lekker ding !! Een heel lief groot babietje ben je
pi_33051968
Hij heeft weer wat verhoging en hij heeft maar één (hele grote en late wel) middagdut gedaan dus hij was doodop. Dus heeft ie net nog even lekker bij me gelegen als een echt klein babietje
©Dumbo
pi_33052286
NOAH LEKKER DING hihi.. mooie vent ben je zeg, die ogen!!!

Amber heeft vandaag weer ontzettend slecht geslapen. Vannacht van 0.30 tot 5.00 en van 6.30 tot 8.45 daarna heel eventjes haar oogjes dicht gedaan toen ze in de wipstoel zat en vanmiddag van half 3 tot 4 uur.... Nu ligt ze wel weer maar het ging niet van ganse harte...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:32:21 #84
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33052825
staat Noah erg goed dat korte koppie en wat is hij blond ineens
pi_33055474
Noah is idd een mooi mannetje, en wat is het snel gegaan met hem... alweer bijna een jaar, wauw.

Hier ook een zieke baby, zo zielig, hij houdt niets binnen en spuugde net al gal, bah, nu slaapt hij weer in zijn een na laatste schone slaapzak. Koorts heeft hij niet, tis echt alleen maar overgeven, met enorme golven. :/
Ik duik er zelf ook in om nog wat rust te pakken, want Chiara is ook niet fit en morgen hebben ze me weer hard nodig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:48:18 #86
105888 renzell
pi_33055533
Och mannetje Yoram! Wat zielig Mel!!!
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:30 #87
81992 Githa
pi_33055637
Noah ik vind dat je een prachtig koppie hebt met je haar zo

Yoram beterschap

Hier een klein duiveltje vandaag drammen, tot aan stampvoeten toe !
Niks is goed en alles moet op zijn manier en anders is het gillen , stampen en naar achter laten vallen gooien
Nee, tis geen lievertje vandaag blijf dan maar eens consequent
pi_33057359
consequent waarin precies?

arme yoram, zoveel overgeven... beterschap!

en noah, je nieuwe kapsel staat je super! (*fjietfjiewt even met luuke mee*)
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2005 @ 22:41:43 #89
81992 Githa
pi_33057403
In het negeren van zijn gedrag.

Hij is eigenlijk de hele week al drammerig, als hij ergens niet mag aankomen, denkt hij het op te lossen door eerst gillend aan tafel te staan springen voor zijn doen dan, hij komt natuurlijk niet van de grond en als dat niet werkt zich dramatisch om te laten vallen misschien heeft hij het overgenomen van zijn oudere nichtjes ofzo maar best moeilijk om mee om te gaan hoor.

[ Bericht 88% gewijzigd door Githa op 13-12-2005 22:47:09 ]
pi_33058400
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:42 schreef Randa_v het volgende:
In plaats van een speentje kun je Kim ook nog vaker aanleggen, heb je meteen een oplossing voor de stuwing.
Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.

Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
pi_33058462
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.

Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
Het is ook zielig, maar behalve alle middeltjes die hier al staan niet zo veel aan te doen.

Als ze 'gewoon' huilt, laat je haar dan gewoon liggen??
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33064530
Githa, Noah heeft ook zo'n periode gehad, en dan gooide hij zich ook alijd naar achteren als ie driftig werd. En hij heeft niemand om zich heen om het van af te kijken. En remember: het is maar een fase, het is een fase!!
©Dumbo
pi_33064644
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

En toch is aanleggen schijnbaar goed. Al is het maar een bijna lege borst. Zelf heb ik nog geen ervaring maar op http://www.borstvoeding.com/newman/krampjes.html lees ik eigenlijk wat ik ook in handboek borstvoeding lees van LLL. Ik weet niet of je zoiets al geprobeerd hebt.
pi_33065308
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:22 schreef Fuente het volgende:

[..]

ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfect *blij is*.
Wel goed dat je er nog zoveel in kreeg... dan heeft ze in ieder geval geen superdorst gehad ofzo...
(raar he, dat die kindjes soms ineens een andere speen willen...)
pi_33065695
Anna zei vanmorgen heel duidelijk 'Piet' toen ze naast hem in de auto werd gezet. mama en papa kan ze ook al een tijdje goed gebruiken, maar 'Piet' had ik nog niet gehoord. heel soms wel 'Tiet' maar ook dat is echt van de laatste dagen. echt leuk!

ze kan nu ook heel goed 'daag' zeggen, compleet met de g erachteraan. en goed getimed ook, met uitvoerig zwaaien erbij. (doet ze zelfs al als we van de ene kamer naar de andere gaan, zwaaien vindt ze zo leuk! ).

ik sta er sowieso versteld van hoeveel zo'n kleintje al begrijpt. als ik iets zeg over drinken schuift ze als ze even de kans krijgt meteen mijn shirt omhoog en toen ik gisteren voorstelde om een muziekje aan te zetten keek ze direct heel ongeduldig naar de box (want daarin zitten een paar muziekdoosjes die we ook altijd met 'muziekje' aanduiden). ook haar muzikale geheugen is trouwens erg goed (beter dan 't mijne ). ze weet precies welk liedje waar vandaan komt. laatst zaten we aan tafel het BobdeBouwer lied te zingen, en ze draait zich onmiddellijk om naar de TV. toen we vervolgens een K3-liedje aanhieven ging haar blik richting pc (want dat luisteren we altijd via de pc) en om 't af te maken neuriede ik daarna een melodietje van een van die muziekdoosjes in de box en jahoor, ze keek meteen de goede kant op. ik vind dat zo knap!

Fuente, hartstikke fijn dat Sara weer goed drinkt! (had ik gisteren overheen gelezen)

en Ingrid, het is in ieder geval van voorbijgaande aard, en tot die tijd steeds maar weer zoeken wat het beste werkt voor juist dit kindje. Anna vond het heel fijn om op mijn buik te slapen, dus buik-op-buik, en veel tegen me aan te zitten (heb je al een draagdoek oid?). succes er weer mee!
pi_33065849
Ingrid, bij Emma hebben we de eerste dagen ook best aardig wat krampen gehad, maar als je Kim veel vasthoudt en bijvoorbeeld haar op haar buikje over je arm heen legt (haar hoofdje ligt dan in jouw elleboogholte en haar kontje op je hand, en dan kun je met je andere hand haar buikje masseren) dan wordt ze waarschijnlijk snel rustig. We hebben op die manier zowel Noa als Emma vaak rustig gekregen.
De tips van Bixister zijn ook heel goed, op de buik slapen is idd erg lekker voor die kleintjes, én een draagdoek, daar krijg je ze (mits ze geen vieze broek hebben of honger hebben) eigenlijk altijd wel rustig in. Vooral als je even rondloopt of gewoon bezig bent. (ik kon eigenlijk vanalles doen met Noa én nu ook met Emma in de draagdoek, alleen oppassen dat je niet ergens tegenaan botst, je hebt eigenlijk weer een dikke buik dan )

Bix, wat is Anna onvoorstelbaar snel met alles dan??!! Ik vond Noa al snel met dingetjes zeggen en herhalen, maar dit is helemaal snel! Hoe oud is ze nu precies? (de lilypie link in je sig doet het niet...)

Overigens vind ik zowiezo dat de baby's hier erg snel zijn met vanalles...valt jullie dat ook op? Het gemiddelde ligt voor veel dingen écht een stuk lager. Grappig hoor.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 10:25:44 #97
81992 Githa
pi_33066149
Anna wat goed!
Jordy is zo snel niet met de spraak, hij zegt wel mama, papa, eetuh en dada en zwaait erbij en nog wat woorden wat klinkt als, maar geen een maakt hij goed af. Komt vanzelf.
Maar echt super hoor Anna 'Piet' en 'daaaG'

nu ik Piet schrijf en denk aan hoe Anna dat zegt, schiet me Jordy te binnen die helemaal weg is van zijn nichtje Serissa. Hij noemt haar sasasasasa

Suzanna, idd jah...maar toch heeft elk kleintje zijn eigen onderdeel, als je bergijpt wat ik bedoel

Tex, zou het enkel een fase zijn.... Ik hoop het maar
Hoe ging jij daar mee om ? Ik probeer hem te negeren als hij zo'n bui krijgt, hopelijk ziet hij dan in dat hij er helemaal niks mee bereikt.
pi_33066184
Leuk hoor bix! En wat knap van Anna!
Noah staat even een beetje stil in zin ontwikkeling heb ik het idee. Zul je zien dat ie straks weer alle tegelijk doet opeens

Suzanna, veel kindjes hier zijn met bepaalde dingen wel vroeg. Maar elk kindje weer met wat anders denk ik. Noah kon bijvoorbeeld vrij vroeg (sneller dan het gemiddelde) staan en langs de tafel lopen enzow, maar zegt tot nu toe nog weinig verstaanbare woordjes. En als je dan alleen naar de dingen kijkt die de kindjes hier al vroeg kunnen, dan lijken het allemaal wel wonderkindjes ja! (zijn ze natuurlijk ook )
©Dumbo
pi_33066224
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:11 schreef Suzanna het volgende:
Hoe oud is ze nu precies? (de lilypie link in je sig doet het niet...)
bij mij doet ie 't wel en ik zie daar staan dat ze nu 10 maanden en 5 dagen is.
quote:
Overigens vind ik zowiezo dat de baby's hier erg snel zijn met vanalles...valt jullie dat ook op? Het gemiddelde ligt voor veel dingen écht een stuk lager. Grappig hoor.
nou ja, het is natuurlijk vast een vertekend beeld, want je noemt vooral de opvallende dingen, althans zo werkt 't bij mij wel.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:31:07 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33066265
Githa, bij Noah is het weer over gegaan, dus het zal bij Jordy ook wel over gaan denk ik
Ik probeerde hem ook een beetje te negeren, in elk geval niet z'n zin geven omdat ie zich zo aanstelt. Vaak moest ik er wel om lachen eigenlijk Maar op een gegeven moment heb je er wel schoon genoeg van natuurlijk. Afleiden met iets anders wilde ook nog wel eens helpen.

Noah zegt trouwens ook nog niet veel woordjes dus. Wel steeds meer klanken. Zo wijst ie naar vanalles de hele dag en roept dan "da!" en een paar dagen later werd dat opeens "ka!" Als ie zielig is begint ie nu wel "mama" te misbruiken En m'n zus hoort in al zijn gebrabbel gewoon wat ze wil horen Maar wat je zegt, het komt vanzelf wel
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')