Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Martineke het volgende:
meningen zijn weer eens verdeeldik zal er gelijk bijzetten dat het zo bij ons niet was, maar dat het natuurlijk wel bij iemand anders kan gebeuren. (heb ik me goed ingedekt zo
)
ik heb het eerste half jaar 2 liter venkelthee gedronken per dag en maxim heeft zelden tot nooit last gehad van krampjes, en ook niet van stilliggende darmpjes.
nu is het natuurlijk wel dat het dan niet puur gegeven word maar via de bv, misschien is dat het verschil.
Bij mij werd het juist wel weer aangeraden door de kraamzorg. En ook vond zij het onzin dat de darmpjes ervan stil gaan liggen als je teveel geeft. Waar ik het overigens wel mee eens ben. Hoe kan je nou met thee je darmen stil leggen. Een natuurlijk mechanisme. Het zou misschien wat meer vocht uit de ontlasting kunnen halen. Waardoor het poepen wat moeizamer word. Maarja zo zie ik hetquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:56 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Zelfs via de borstvoeding wordt het niet meer aangeraden door de kraamzorg, alleen jammer dat er zo weinig over te vinden op internet. De kraamverzorgster bij mij op de yoga zegt zelfs het liefst niks geven.
bangmakerij ja, ben ik het geheel mee eens. je krijgt ook zoveel info op je af wat wel en niet goed is, wat wel en niet mag. de een nog tegenstrijdiger dan de ander. ik denk dat ieder zn eigen gevoel maar moet volgen, geef je venkelthee dan geef je dat. geef je liever abc of iets anders, ook prima tochquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind dat altijd van die bangmakerij... dan is het énige wat je mag geven ineens ook 'gevaarlijk'??
'een vriendje'? alsof ik er meerdere heb?quote:Op maandag 12 december 2005 22:00 schreef renzell het volgende:
Hee, een vriendje van Tex hier? Hallo vadertje van Noah!![]()
ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfectquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Fuente, wat fijn dat Sara weer drinkt! Wat deed je toen ze niet wilde drinken? lijkt me heel lastig namelijk!
Dat jaar is ookwel omgevlogen zeg. Ik vind het logisch dat je emo wordt van een eerste verjaardag. Is best speciaalquote:Op dinsdag 13 december 2005 12:12 schreef texelonia het volgende:
Nooit gedacht dat ik zo emo zou worden van de 1e verjaardag, ik dacht dat ik toch wel aardig nuchter wasIk wil perse zijn foto album af hebben voor zn eerste verjaardag. En na 4 maanden was ik nooit meer verder gegaan... Dus gisteren maar weer begonnen. Is dit vergelijkbaar met de nesteldrang aan het einde van een zwangerschap?
![]()
Ik ben nogsteeds lief en kleinquote:Op maandag 12 december 2005 21:29 schreef micha het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik had wel ff zoiets, van huh, FoN? *terug moest denken aan paar jaar geleden aan die lieve kleine FoN*
Haha, herkenbaar. Ik moest en zou ook het album van Glenn afhebben voor zijn 1e verjaardag, maar natuurlijk is mij dat niet gelukt. Alle foto's zijn wel uitgezocht, ze moeten alleen nog worden ingeplakt en voorzien worden van tekst. Komend jaar wil ik er ook 1 voor Kady maken dus.....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef lily het volgende:
Oh ja het fotoalbum! Inderdaad. Wil ik ook af hebben voor de eerste verjaardag (van David dan)
Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:42 schreef Randa_v het volgende:
In plaats van een speentje kun je Kim ook nog vaker aanleggen, heb je meteen een oplossing voor de stuwing.
Het is ook zielig, maar behalve alle middeltjes die hier al staan niet zo veel aan te doen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.
Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
En toch is aanleggen schijnbaar goed. Al is het maar een bijna lege borst. Zelf heb ik nog geen ervaring maar op http://www.borstvoeding.com/newman/krampjes.html lees ik eigenlijk wat ik ook in handboek borstvoeding lees van LLL. Ik weet niet of je zoiets al geprobeerd hebt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.
Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
Wel goed dat je er nog zoveel in kreeg... dan heeft ze in ieder geval geen superdorst gehad ofzo...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfect*blij is*.
bij mij doet ie 't wel en ik zie daar staan dat ze nu 10 maanden en 5 dagen is.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:11 schreef Suzanna het volgende:
Hoe oud is ze nu precies? (de lilypie link in je sig doet het niet...)
nou ja, het is natuurlijk vast een vertekend beeld, want je noemt vooral de opvallende dingen, althans zo werkt 't bij mij wel.quote:Overigens vind ik zowiezo dat de baby's hier erg snel zijn met vanalles...valt jullie dat ook op? Het gemiddelde ligt voor veel dingen écht een stuk lager. Grappig hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |