abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 januari 2006 @ 16:58:17 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34126262
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34129568
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
pi_34144941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.
pi_34146706
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
pi_34147233
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:

Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Dat geloof ik ook
pi_34147324
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zit
Ook de Theetjes rijden nog regelmatig in de 3600, al dan niet alleen in 't weekend.. (wel rijdt er 's weekends ook zelfs DDAR in de 3600 overigens)

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...

Overigens, het klopt nog steeds dat er veel VIRM aan de kant staat, even een quote van OVL (openbaar vervoers discussie group op yahoo):
quote:
De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...

Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_34147370
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige post
pi_34147390
Goed je bent me al voor, zat net te editen haha
Pomtiedomtiedom...
pi_34147602
Er schijnt zelfs vandaag nog VIRM in Lw(d?) geweest te zijn...!
quote:
Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Pomtiedomtiedom...
pi_34147680
Ik ben vandaag nog bij station Leeuwarden geweest, maar niks (opvalends) gezien.. het stonk er wel heel erg naar doorgesmolten electriciteitsbedradingen
pi_34147860
Bij een trein in de buurt of gewoon op 't terrein/stationsomgeving?
Pomtiedomtiedom...
pi_34155084
op de parking bij de Jumper, dat is tussen de containerterminal en het CS in
pi_34155205
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.

Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.

Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?

Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:34:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34155520
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
quote:
Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.
quote:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Correct!
quote:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34155784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
En er worden nog elke maand topics over geopend

pieptoon trein de meest recente
pi_34155897
Ik wist wel dat het aan de spoelen ligt .
Is ook de reden waarom een trafo wel eens kan piepen...
Die andere dingen wist ik niet. Dank je voor de info!
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:48:04 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34155980
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34159239
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:


Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:39:35 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34159658
Bijna nog storender dan de IRM-fluittoon is overigens het optrekken van de Syntus-diesels... een normaal gesprek voeren is dan onmogelijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34160160
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:


pi_34160945
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 17-01-2006 15:15:36 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34161147
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:29:35 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34163867
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34168000
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
pi_34168125
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34170928
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:27 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
pi_34171596
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
Meer Linten.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34171721
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:48 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Meer Linten.
zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
pi_34171930
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34172010
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:56 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
pi_34172157
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:30:17 #183
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34173512
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:48 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Meer Linten.
joepie

Trage herriebarrels zonder beenruimte...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:30:59 #184
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34173540
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
ICM en ICRm all the way!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34173767
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM en ICRm all the way!
ICMs (KopDoodlopers) vind ik nou niet zo geweldig wordt tijd dat t op revisie gaat :
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:

[..]

joepie

Trage herriebarrels zonder beenruimte...
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.

[afbeelding]
mja alleen dan weet je nog niet hoe comfortabel ze zijn !
en @ plaatje is de Elektrische versie,.. wij krijgen de Dieselmodellen
pi_34175119
Stik, idd elektrisch.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:52 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34177118
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG) en op de lijnen in de Achterhoek is onlangs de maximumsnelheid verhoogd. Dat zal de beperkende factor niet zijn. Dan blijft over het baggerrijgedrag van de Lint.
DM'90 mag trouwens 140, wat het ook rijdt op sommige trajecten (Gn - Lw; Nm - Vl - Rm).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34177259
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
Indeed, alhoewel ICM ook zeer uber is. Denk ICM op de HSL lijn, dat is pas zalig treinen .
Maar goed heren, vandaag is het eerste van de HSL getetst tot Rotterdam is geloof ik nu af. Was soms in het nieuws, reed 200 KM/h .

Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
pi_34178131
Tussen Den Haag HS en Hoofddorp 160
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:22:21 #190
36038 Shaman
retro-progressief
pi_34178903
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:26:46 #191
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34179134
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:49 schreef Brembo het volgende:
Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.

Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34180069
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Shaman het volgende:
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:

[..]
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Carport op 17-01-2006 22:55:51 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:22:37 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34181884
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:


Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?
Thalys ook ja, Benelux niet omdat die Belgische locs maar 140 mogen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34182668
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG).
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.

Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
pi_34183137
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...
Onder "de eerste" moet worden verstaan: "de stellen die met een deel van de tractie-installatie buiten dienst rondrijden".
quote:
Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
De verkorting van Leeuwarden is Lw, die van Groningen Gn.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:09 schreef vw_caddy het volgende:
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.
Na onderhoud komt die niet planmatig in de 9100 voor zover ik weet. Nu is er wel eens IRM te zien maar dat heeft alles te maken met een rommelige materieelinzet op dit moment.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Niet zwammen . De ATB die in ICE's zit kan geen 160 aan. Alleen Thalys rijdt er 160.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tfz op 17-01-2006 23:54:31 ]
pi_34183761
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
[..]

GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
pi_34183913
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens. Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:27:35 #198
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34184742
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens.
ATB-EG aanpassing alleen op Mariahoeve-Hoofddorp. Horst-Venlo heeft wel een baanvaksnelheid van 160, waar voor testen de 180 nog wel eens wordt bereikt.

ATB-NG ligt er genoeg; Gd-Apn, Tl-Ah, Nm-Vl-Rm, Es-Zl-Kpn, Hgl-Zp, Zp-Ww-Ah, Aml-Mrb
En als ProRail klaar is, ook alle noordelijke nevenlijnen, incl. Gn-Lw.
quote:
Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
Nee, op Gvm-Hfd liggen passieve NG-bakens.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:29:31 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34184806
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34185414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
Maar toch alleen voor de 25 Kv AC treinen zeker , verwacht niet dat de intercity's etc daar gebruik vanzullen maken. Maar op zo'n stuk is het verschil toch maar 5 minuten...
pi_34187216
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Wat ik begreep is dat er tenminste één stel verkocht is aan Slovenië (of was 't nou Slowakije?) en dan wel stel 192 (ex-135) De overige vier zouden nog te koop staan al is 't de vraag of dat nog gebeurt met hun graffiti etc.... :/

[ Bericht 1% gewijzigd door JMT op 18-01-2006 01:53:43 (Taalvaud edited) ]
Pomtiedomtiedom...
pi_34187280
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Ik dacht dat ik 't al tegengekomen was op Somda maar ik kan me vergissen....Anders stond 't ergens op OVL (Yahoo discussielist Openbaar Vervoer Lijst)...
Pomtiedomtiedom...
pi_34187336
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:19 schreef Alexxxxx het volgende:
op de parking bij de Jumper, dat is tussen de containerterminal en het CS in
Oh... nah... daar ben 'k als Asd-er niet zo bekend... Dacht mss heb je wel een treintje ruiken roken oid

(P.s. damn wat zijn er ineens veel posts de laatste dagen in dit topic )
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:56:55 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187416
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:52 schreef JMT het volgende:

[..]

Oh... nah... daar ben 'k als Asd-er niet zo bekend... Dacht mss heb je wel een treintje ruiken roken oid
(P.s. damn wat zijn er ineens veel posts de laatste dagen in dit topic )
Over treintje ruiken; er is een week of twee geleden een plan T ontruimd omdat er rook vanonder de trein vandaan kwam.

Jammer alleen dat die rook van de UFM-02 kwam die naast die plan T stond. (zo'n ding heeft zn uitlaten onderop ipv bovenop)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34187503
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:52 schreef JMT het volgende:


(P.s. damn wat zijn er ineens veel posts de laatste dagen in dit topic )
en allemaal in de nacht bijna
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:02:54 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187517
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en allemaal in de nacht bijna
Dat is het fijnste moment van de dag
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34187563
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Over treintje ruiken; er is een week of twee geleden een plan T ontruimd omdat er rook vanonder de trein vandaan kwam.

Jammer alleen dat die rook van de UFM-02 kwam die naast die plan T stond. (zo'n ding heeft zn uitlaten onderop ipv bovenop)
Heheheheh, heb ik idd ook over gelezen, vraag me alleen af of dat betreffende stel nu te Hlm staat of dat die weer vrijgezellig rond rijdt... Laatst werd er nl melding gemaakt van een aantal bakwisselingen maar kan zogauw dat bericht ff niet terugvinden... Wellicht later...
Pomtiedomtiedom...
pi_34187591
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is het fijnste moment van de dag
behalve als je treinen op de foto wilt zetten
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:07:54 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187604
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:05 schreef JMT het volgende:

[..]

Heheheheh, heb ik idd ook over gelezen, vraag me alleen af of dat betreffende stel nu te Hlm staat of dat die weer vrijgezellig rond rijdt... Laatst werd er nl melding gemaakt van een aantal bakwisselingen maar kan zogauw dat bericht ff niet terugvinden... Wellicht later...
Ehm..er was niets aan de hand, waarom zou zo'n stel dan naar hlm moeten?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34187655
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en allemaal in de nacht bijna
Tja.... Wat wil je.... Als je om 11:10 weer wakker wordt en je checkt om ca 11:50 je nieuwe berichtjes...en prompt erna ligt je internet er voor de hele dag eruit... tot een uur of half 9....
(En ja dan heb ik nog wat andere prioriteiten :-P )
Pomtiedomtiedom...
pi_34187677
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef MREn het volgende:

[..]

Ehm..er was niets aan de hand, waarom zou zo'n stel dan naar hlm moeten?
Dan waren het 2 andere stellen.... In ieder geval zijn er kortgeleden vlak na elkaar wat bakwisselingen gedaan...
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:13:33 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187707
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

behalve als je treinen op de foto wilt zetten
Och...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34187716
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

behalve als je treinen op de foto wilt zetten
Och,... Hmmm nu je 't zegt.... Toevallig vanmiddag op me werk zo'n "futuristische" camera onder ogen gehad met allerlei mogelijkheden... Zou ik m mogen lenen van me baas? :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_34187760
Da's een redelijk goede plaat imho... Is vanaf Ut genomen ? (Zomaar een gokje )
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:19:08 #215
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187791
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:11 schreef JMT het volgende:

[..]

Dan waren het 2 andere stellen.... In ieder geval zijn er kortgeleden vlak na elkaar wat bakwisselingen gedaan...
Afgefikte ABk468 vervangen door die van de 466?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:20:21 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187806
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:16 schreef JMT het volgende:
Da's een redelijk goede plaat imho... Is vanaf Ut genomen ? (Zomaar een gokje )
Loopbrug Zwolle-noordzijde
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34187909
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Afgefikte ABk468 vervangen door die van de 466?
Nee dat was een andere... 466/468 is geen Plan T he... Ik zoek 't nog wel op..
Pomtiedomtiedom...
pi_34187923
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Loopbrug Zwolle-noordzijde
Mag ook, even indrukwekkend op zijn manier
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:30:49 #219
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34187961
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:26 schreef JMT het volgende:

[..]

Nee dat was een andere... 466/468 is geen Plan T he... Ik zoek 't nog wel op..
De meest recente is de Bk2 van de 514 gewisseld met die van de 522, terwijl de Bk2 van de 522 eigenlijk al van de 523 was.

Zoiets?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34188016
`Precies, zoiets! :-)
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 18 januari 2006 @ 02:36:47 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34188041
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:27 schreef JMT het volgende:

[..]

Mag ook, even indrukwekkend op zijn manier
Qua knooppunt doet Zwolle ook niet erg onder voor Utrecht hoor. Zeker in de spits kun je beter in Utrecht overstappen dan in Zwolle. Maar iedereen die zich daar ook door de tunnel heeft geworsteld weet dat.

In Zwolle zitten namelijk alle treinen strak rond dezelfde tijd (aankomst tussen 10/15, vertrek tussen 18/22), wat ideaal is voor aansluitingen, en minder ideaal qua reizigersvolume door dat krappe tunneltje.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34188102
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 02:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Qua knooppunt doet Zwolle ook niet erg onder voor Utrecht hoor. Zeker in de spits kun je beter in Utrecht overstappen dan in Zwolle. Maar iedereen die zich daar ook door de tunnel heeft geworsteld weet dat.

In Zwolle zitten namelijk alle treinen strak rond dezelfde tijd (aankomst tussen 10/15, vertrek tussen 18/22), wat ideaal is voor aansluitingen, en minder ideaal qua reizigersvolume door dat krappe tunneltje.
Vertel me wat.... In Asd net zoiets al is 't maar doordat de oost-tunnel zowat gesloten is dankzij de tunnelboringen voor de NZ-lijn....
Ok ok de West-tunnel is nu een stuk breder, en is nu eigenlijk de "hoofdingang"
Wat wel een nadeel is dat je nu een verrekt eind moet lopen als je uit die tunnel komt en je moet een van de oost-tramlijnen hebben
Pomtiedomtiedom...
pi_34188525
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
veenexpress is twente, geen achterhoek
dag
  woensdag 18 januari 2006 @ 03:41:27 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34188554
Paar getalletjes waar ik deze week trouwens tegenaan liep.
IC Amersfoort-Deventer-Almelo
Aantal passages  45939
Aantal reizigers  4027400 (passage Wierden)

IC Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Aantal passages  62660
Aantal reizigers  9034900 (passage Staphorst)

[ Bericht 15% gewijzigd door MREn op 18-01-2006 03:46:45 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34190409
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 03:37 schreef petre86 het volgende:

[..]

veenexpress is twente, geen achterhoek
mijn fout


en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB

en er rijd een diesel stelletje weet alleen niet welke zo:P
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:59:25 #226
36038 Shaman
retro-progressief
pi_34190554
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:

[..]

Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Bedankt voor de link ik denk dat die jongen somda sowieso erg interessant zal vinden. Wel mooie feature dat je kunt kijken wat er wannneer waar vandaan rijd aan bijzonder materiaal.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:47 schreef Tfz het volgende:

[..]

Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:50 schreef JMT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik 't al tegengekomen was op Somda maar ik kan me vergissen....Anders stond 't ergens op OVL (Yahoo discussielist Openbaar Vervoer Lijst)...
Op somda kon ik het niet vinden. Maar ik ben nog al een n00b als het op treinen aankomt (al heb ik de afgelopen tijd al behoorlijk wat termen opgestoken ) Dus misschien heb ik er overheen gelezen. Ik ga even kijken op OVL, bedankt!

[ Bericht 24% gewijzigd door Shaman op 18-01-2006 09:04:52 ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:46:51 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34191327
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
Welles.

Bewijs:


(Er staat op: stand per 15-12-2005. En de bron vertrouw ik ook wel.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:55:40 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34191501
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB

en er rijd een diesel stelletje weet alleen niet welke zo:P
Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34192153
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
tis ook zo blijft weinig ander diesel materiaal over voor die lijn dus !
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:16:34 #230
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34195366
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34195802
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein van
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:31:36 #232
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34195871
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein van
Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:42:12 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34196224
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.
Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:52:03 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34196510
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.
Drie Buffels is op zich lang genoeg voor alle reizigers heb ik het idee.
Ik denk dat het verlengen van de perrons wat goedkoper is, gewoon 50m er bij prutsen.

Of gewoon die zaak eens verdubbelen, zodat vertragingen geen uren door blijven werken als je niet snijdt in je treindienst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:08:02 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34197095
quote:
Nu nog treinen die lang genoeg zijn

Maar die stations is toch al meer dan een jaar bekend? Daarmee heeft Arriva ingeschreven voor deze concessie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34197744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:08 schreef MREn het volgende:

[..]

Nu nog treinen die lang genoeg zijn

Maar die stations is toch al meer dan een jaar bekend? Daarmee heeft Arriva ingeschreven voor deze concessie.
dat meende ik ook? goed we zien het wel

als ze er een GTW langs kunnen zetten is het voor arriva natuurlijk wel genoeg

kunnen ze geen dubbeldeks dieselsbouwen eigenlijks?
hoewel kan krap worden of je moet 1 bak combineren met motoren onderin en boven een lading 2de klas zitplaatsen, in de andere bak kan je wel volledig dubbel dekken natuurlijk
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:42:32 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34198440
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

kunnen ze geen dubbeldeks dieselsbouwen eigenlijks?
hoewel kan krap worden of je moet 1 bak combineren met motoren onderin en boven een lading 2de klas zitplaatsen, in de andere bak kan je wel volledig dubbel dekken natuurlijk
Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.

Waarom het weinig gebeurt, komt natuurlijk doordat dubbeldeks alleen interessant is op drukke trajecten met korte perrons en deze drukke lijnen over het algemeen al geëlectrificeerd zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34201744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.
pi_34201835
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:59 schreef Shaman het volgende:
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?
Niet helaas, vannacht gaan het spul gesleept een ommetje maken om gedriehoekt te worden maar goed.
pi_34202489
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.

Waarom het weinig gebeurt, komt natuurlijk doordat dubbeldeks alleen interessant is op drukke trajecten met korte perrons en deze drukke lijnen over het algemeen al geëlectrificeerd zijn.
de treinen van 7:50 / 8:20 vanaf sneek naar leeuwarden puilen altijd uit hoor
pi_34202691
quote:
De Nederlandse Spoorwegen gaan het spoorboekje in december drastischer omgooien dan normaal. Dit allemaal om het serviceniveau omhoog te brengen. Zo komen er nieuwe vertrektijden en aansluitingen en komen er minstens vijf stations bij. De NS zal de plannen vanmiddag bekend maken.

In de nieuwe dienstregeling zijn ook de hogesnelheidslijn en de Betuwelijn opgenomen. Daarnaast komt er een viersporig baanvak bij tussen Amsterdam CS en Utrecht CS. "De rek van het huidige spoorboekje is er helemaal uit", zegt een woordvoerder van NS. Het bedrijf is dan ook al twee jaar bezig met het maken van de nieuwe dienstregeling.

Reizigersorganisatie Rover is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de dienstregeling. De bedoeling is dat 2007 en 2008 als overgangsjaren van de nieuwe dienstregeling zullen gelden. In 2009 moet alles definitief gaan lopen.
Ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat veranderen... Hopelijk onder andere 1 trein meer tussen Leeuwarden en Zwolle...

Al iets bekend, volgens het bericht zou het in de loop van vandaag bekend gemaakt worden...
pi_34202840
Over nachtelijke trein-foto's gesproken... Met een beetje sluitertijd krijg je echt mooie fotootjes:

Leeuwarden Camminghaburen

Leeuwarden Camminghaburen

Utrecht Centraal

Utrecht Centraal

Utrecht Centraal
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:53:33 #245
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34203988
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.
Dat is dan nieuw, want voor 2006 was dit echt de enige.
Maar vertel, waar dan? Maaslijn?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34204977
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB
Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)
quote:
pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...

Beetje vaag: ¨Het bedrijf gaat onder andere kijken hoe lang het duurt voordat zo'n station staat. Daarna wordt besloten of er verder mee zal worden gegaan.´

Ofwel: eerst bouwen ze er een om te kijken of ie werkt, en pas daarna gaan ze kijken of ze er uberhaupt iets mee kunnen??
pi_34205044
En nog meer treinnieuws vandaag
quote:
Ingrijpende aanpassing NS-dienstregeling


Aan het eind van dit jaar gaat het spoorboekje van de NS compleet op de schop. Bijna alle treinen gaan op andere tijdstippen rijden, in de daluren en in het weekend worden minder treinen ingezet en de sneltrein- en intercitydiensten worden samengevoegd. Dat staat in een plan van de Nederlandse Spoorwegen, waaraan twee jaar is gewerkt en dat vandaag is gepresenteerd.

De reizigersvereniging Rover, de Consumentenbond en de ANWB zijn nauwelijks te spreken over de nieuwe dienstregeling voor 2007. Van de belofte om te beginnen met een soort metro-achtig systeem op het spoor is weinig terechtgekomen, vinden de organisaties. De gemiddelde reiziger komt binnen Nederland niet sneller aan op zijn bestemming, stellen ze.

Spoorslag '70
De Nederlandse Spoorwegen hebben de ingebruikname van de Hogesnelheidslijn en de Betuweroute aangegrepen om de dienstregeling volledig om te gooien. Vanaf een blanco spoorkaart is een hele nieuwe regeling ontworpen.

Een ingrijpende wijziging was volgens de NS noodzakelijk omdat de huidige regeling niet meer afdoende aangepast kan worden. De treinenloop is nu nog steeds gebaseerd op een in 1970 bedacht systeem, het zogeheten Spoorslag '70-systeem. Tot dusver werd dat systeem steeds een klein beetje gewijzigd, maar mede vanwege de komst van de HSL zijn nieuwe uitbreidingen niet meer mogelijk.

Vaker stoppen
De consumentenorganisaties zijn vooral niet te spreken over het plan om sneltrein- en intercitydiensten samen te voegen. Deze maatregel houdt in dat de intercity's vaker zullen stoppen, waardoor op diverse trajecten de reistijd met meer dan tien minuten toeneemt.

Op de route Amsterdam-Schiphol-Rotterdam bijvoorbeeld rijdt vanaf volgend jaar geen intercity meer; daarvoor in de plaats komt de veel duurdere hogesnelheidslijn. Reizigers die niet meer willen gaan betalen, kunnen de sneltrein via Haarlem nemen. "Maar dan doe je er wel langer over, terwijl de prijs van het kaartje gelijk blijft', stelt de reizigersvereniging Rover.

Vaker overstappen
Veel reizigers zullen bovendien vaker moeten overstappen. Omdat de NS een dienstregeling heeft bedacht die minder gevoelig is voor vertragingen, is een aantal rechtstreekse verbindingen opgeofferd, constateren de consumentenorganisaties. Zo moeten reizigers tussen Haarlem en Utrecht gaan overstappen in Amsterdam. En passagiers tussen Amsterdam en het noorden en oosten van het land moeten van trein wisselen in Amersfoort.

Toch zien de organisaties ook lichtpuntjes: zo zijn ze tevreden over de voorgestelde komst van zeker vijf nieuwe stations tussen 2007 en 2010, en het aanbod van enkele nieuwe rechtstreekse verbindingen, zoals Den Haag Centraal - Amsterdam Zuid.
pi_34205246
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:15 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)
[..]

pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...

Beetje vaag: ¨Het bedrijf gaat onder andere kijken hoe lang het duurt voordat zo'n station staat. Daarna wordt besloten of er verder mee zal worden gegaan.´

Ofwel: eerst bouwen ze er een om te kijken of ie werkt, en pas daarna gaan ze kijken of ze er uberhaupt iets mee kunnen??
vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.

bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
pi_34205313
Valt nog mee dan. Mensen moeten niet zo zeuren over de NS, en al helemaal niet over het te vaak stoppen. Wees fucking blij dat er zoveel treinen rijden tussen de steden, dat toch nog 85% daarvan stipt op tijd rijd en dat men in vrijwel alle treinen zonder meer te betalen in kan stappen. Een vergelijkbaar traject in Duitsland betekent daar 1 sneltrein per uur. Voor de Intercity moet je extra betalen.
pi_34205426
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Valt nog mee dan. Mensen moeten niet zo zeuren over de NS, en al helemaal niet over het te vaak stoppen. Wees fucking blij dat er zoveel treinen rijden tussen de steden, dat toch nog 85% daarvan stipt op tijd rijd en dat men in vrijwel alle treinen zonder meer te betalen in kan stappen. Een vergelijkbaar traject in Duitsland betekent daar 1 sneltrein per uur. Voor de Intercity moet je extra betalen.
Idd, wat is er mis met de HSL? Als je snel op je eindbestemming wilt zijn, mag je er ook wel meer voor betalen dan een normale treinlijn. En waarom zou je zowel een intercity dienst als een HSL lijn op 1 lijn willen hebben?

Hier de hoofdpunten van de nieuwe dienstregeleing
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl1.pdf

Alleen, ik krijg er niets te zien. Zal wel aan linux liggen...

edit: gelukt, ik zie iets

Hier een uitgebreide versie
http://www.rovernet.nl/nieuws/berichten/ber060118bijl3.pdf
pi_34205550
Edit: Ah ok dat scheelt

Mooi 30 pagina's... Even lezen
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:32:00 #252
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_34205644
mooi fotos
pi_34205670
Ow, arriva gaat ook rijden naar Groningen Euroborg. Dus zullen er 2 partijen op 1 spoor gaan rijden

snif: ¨De reistijd op de corridor Groningen – Amersfoort neemt toe met 3 à 5 minuten.¨

hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...

De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)

[ Bericht 26% gewijzigd door the_disheaver op 18-01-2006 16:37:51 ]
pi_34205805
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?

Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:44:51 #255
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206186
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef the_disheaver het volgende:
En nog meer treinnieuws vandaag
[..]
Hier laten ze vooral het negatieve nieuws prevaleren natuurlijk.

Bv. het verdwijnen van Haarlem-Utrecht rechtstreeks. Vertel er dan bij dat die treinen naar Alkmaar gaan rijden. Haarlem-Utrecht lijkt mij geen enorme vervoersstroom.

IC's naar Heerlen/Maastricht gaan niet meer om-en-om rijden maar voortaan elk halfuur gesplitst in Sittard, lijkt me toch een prima verbetering.

Amersfoort-Schiphol wordt inderdaad los van de NoordOost gereden ivm maximale treinlengte en IC-stop te Hilversum. Dat is dan wel jammer vind ik, omdat dit juist een van de sterke punten van de NoorstOost is: enorm scala aan rechtstreekse verbindingen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34206224
Ghe Hilversum wordt weer InterCity station... zullen ze leuk vinden bij die grote drukke spoorweg overgang
pi_34206250
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?

Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
Komt vooral door Groningen Euroborg, waar de intercity als stoptrein ook gaat stoppen.

Voor leeuwarden word de reistijd ook groter, maar dat komt doordat alle intercitys als stoptrein gaat rijden, alleen eentje allene op grotere stations.

Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
quote:
Op de corridor Zwolle – Leeuwarden stoppen alle Intercity’s op alle tussengelegen stations. Ook
hier wordt, om de reizigers die van en naar de tussengelegen stations goed te bedienen,
pragmatisch omgegaan met het principe dat de Intercitytrein alleen stopt op de grotere stations.
Dit stoppatroon leidt daarmee tot een iets langere reistijd voor de reizigers tussen Leeuwarden en
Zwolle. Aan de reizigers vanaf de kleinere tussengelegen stations (Akkrum, Grou-Jirnsum,
Wolvega en Meppel) wordt hierdoor een tweede directe, snelle verbinding met Zwolle en de
Randstad geboden. Deze verbetering van vervoermogelijkheden leidt tot een toename van het
aantal reizen van en naar deze stations van circa 14.000 in 2004 tot circa 18.000 in 2010. Op dit
moment wordt met decentrale overheden en andere vervoerders overlegd of het op alle stations
laten stoppen van beide Intercity’s tussen Zwolle en Leeuwarden ook voor de rest van het
openbaar vervoer boven Zwolle de beste keuze is.
Wel zal de intercity Gn/Lw - Asd/Shl veranderen in een verbinding Gn/LW - Shl. Ofwel, geen directe verbinding met Amsterdam CS, maar overstappen in Amf. Maar is de verbinding tussen enschede en Asd er nog wel? of gaat die in vervolg ook alleen naar shl?

Wel zal die intercity in 2009 ook stoppen in Hvs... Daar zul je dan makkelijk kunnen overstappen voor de trein naar Asd, maar het zorgt wel voor een extra stop... (en wie wil er naar hvs??)
pi_34206339
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:50:44 #259
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206446
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...
Ach, ik heb er nooit zo veel last van, het zijn ook maar een paar stationnetjes. Het grootste nadeel zit in de aansluitingen op de IC-stations, die niet netjes in een 30-minuten rooster liggen. In Assen/It Hearrenfean valt het nog mee (6 min.), maar Lljouwert en Groningen lopen flink uit de pas, zodat je met een 30min stadsdienst of stoptreidfrequentie 1 keer een goede overstap hebt, en 1 keer een klote overstap.
quote:
De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.


Andere verandering is dat het achterste deel van de IC naar Es vanaf Apd als stopper naar Aml zal gaan rijden ipv deze trein apart voor te rangeren in Dv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:51:32 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34206472
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:48 schreef the_disheaver het volgende:
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
Dat is nu ook al

Met name op vrijdag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34206507
Lol je was me net voor, ik was nog bezig die pdf door te lezen (groot stuk ) :-)
Dit n.a.v. een bericht op OVL voor diegenen die OVL niet lezen (en ff in 't kort) :
quote:
Op http://www.rovernet.nl/ni(...)en.php?id=ber060118b
onderaan het persbericht staat een link naar 3 PDFjes. De onderste
daarvan is het meest interessant want deze bevat een uitwerking van de
dienstregeling 2007.
Zo valt o.a. te lezen dat de 7300 stoptrein van Utrecht naar Amsterdam
Zuid WTC gaat rijden ipv naar Uitgeest; Zandvoort weer de hele dag een
rechtstreekse verbinding krijgt met Amsterdam (maar daartegenover staat
dat de verbinding Haarlem - Utrecht komt te vervallen); de stoptrein
Rotterdam - Gouda - Amsterdam CS 2x per uur gaat rijden, en dat de IC
treinen uit Maastricht en Heerlen in Sittard gecombineerd worden en
vandaar naar Alkmaar gaan rijden.
Lang leve AsdZ \0/ Amstelveen wordt hierdoor eindelijk wat beter bereikbaar per trein zonder eigen station

Edit: Oh, nvmnd, ik loop een btje achter... :x
Pomtiedomtiedom...
pi_34206601
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:46 schreef the_disheaver het volgende:

[..]
Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
[..]
1x per uur een Intercity met tussenstop in Heerenveen en Steenwijk. (vertrek om .17 uit Leeuwarden)
1x per uur een Intercity met stoptrein functie, stopt op alle stations naar Zwolle (vertrek om .35 uit Leeuwarden)

Terug:
1x per uur een Intercity met tussenstop in Steenwijk en Heerenveen. (vertrek om .19 uit Zwolle)
1x per uur een Intercity met stoptrein functie, stopt op alle stations naar Leeuwarden (vertrek om .52 in Zwolle)
pi_34207420
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
Ja, ik ook. Maar het boeit mij weinig aangezien ik nooit in die stoptrein zit.
pi_34207452
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34207502
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
pi_34207547
Ik zie dat er internationale treinen gaan rijden op Den Haag - Brussel ( en misschien verder ) en Den Haag - Berlijn (INT 140). Staat op de plaatjes helemaal onderaan de 3e pdf file

Edit:
Op de lijn Roosendaal - Vlissingen worden drie stations gesloten, Arnemuiden, Krabbedijke en Kappele Biezelinge... Lang geleden dat er stations gesloten zijn in Nederland toch?
pi_34207674
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:17 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.

En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34207774
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:21 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.

En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
pi_34207923
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
Mwha ik was zelf ook wel blijven zitten, na een minuut werd er ook omgeroepen dat er wat problemen waren, er zou een storingsmonteur komen. Vijf minuten later komt ie aan gelopen en toen ging de 1700 net weer draaien.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34210300
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !

paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!

en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:44:36 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34210541
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.

bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34210912
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
nooit gezien. zal er de volgende keer eens op letten of iemand anders moet een recentelijke foto willen maken of even controleren !
pi_34211630
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !

paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!

en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Ja idd, nu wordt het 2x per uur een Intercity die overal gaat stoppen tot aan Zwolle. Ik zou gewoon elk uur een extra stoptrein (sprinter) laten rijden die dan overal stopt, en in ieder geval 1 intercity zo laat als dat ie is. (Zelfde principe als op Zwolle - Groningen)

Edit:
Zoals ik t lees krijgt Zwolle - Groningen niet meer treinen dan nu (3 per uur). De stopIntercity en de stoptrein tot Zwolle gaan extra stoppen op dat nieuwe grunningse station. Verder komt er dacht ik daar geen 4e trein per uur bij...
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:55:28 #274
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34213414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.
Bovendien heeft elk stel een batterij voor noodverlichting.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:06:08 #275
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34213869
Wat trouwens wel klote is (voor mij althans), is dat de 3600 geknipt gaat worden in Arnhem (nee, daar is ruimte voor daar...), en als stoptrein zal gaan rijden ten zuiden van Arnhem (tot Nijmegen), met een onderlinge overstaptijd van 15 minuten!

Wordt het dus NOG aantrekkelijker om tussen Dv en Ht om te reizen via Ut.

Schothorst wordt een IC-station..

[ Bericht 29% gewijzigd door MREn op 18-01-2006 20:17:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34214287
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.
Bovendien heeft elk stel een batterij voor noodverlichting.
En hoe laten ze die luchtdruk de deuren openen? Dat het met luchtdruk gaat dan had ik al gemerkt, geeft zo'n lekker geluidje.

En voor hoelang kan zo'n batterij noodverlichtging geven?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:19:18 #277
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34214384
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:17 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

En hoe laten ze die luchtdruk de deuren openen? Dat het met luchtdruk gaat dan had ik al gemerkt, geeft zo'n lekker geluidje.
Waarschijnlijk iets simpels: druk er op = deur dicht.
Net als met de remmen: druk = remmen los, zodat de remmen automatisch vastslaan als de remleiding breekt oid.
quote:
En voor hoelang kan zo'n batterij noodverlichtging geven?
Een behoorlijke tijd, minstens een nacht. Is wel handig om rijtuigen schoon te maken zonder dat er per se een loc aan moet hangen voor de stroomvoorziening.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34215976
hoeveel van jullie speelden / spelen ook TTD? ( Transport Tycoon Deel 7 )
dag
pi_34216193
Telt Railroad Tycoon II ook?
pi_34216367
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Telt Railroad Tycoon II ook?
die vindt ik minder
ofnee, ik heb alleen RRT1 gespeeld, stom spel.. heb je een screenshotje toevallig?
dag
pi_34216453
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef petre86 het volgende:

[..]

die vindt ik minder
ofnee, ik heb alleen RRT1 gespeeld, stom spel.. heb je een screenshotje toevallig?
nee, niet weer geinstalleerd bij de laatset schonmaakactie
pi_34216609
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef petre86 het volgende:

[..]

die vindt ik minder
ofnee, ik heb alleen RRT1 gespeeld, stom spel.. heb je een screenshotje toevallig?
google?
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:06:49 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34216640
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !

paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!

en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Ik zou niet weten waarom een mens om Sprinters zou vragen! Ik ben er daarentegen geheel voor om ze allemaal in te zetten op de lijn naar de Hoek en heel hard door te rijden en niet te stoppen op Hlds!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:08:04 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34216711
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets simpels: druk er op = deur dicht.
Net als met de remmen: druk = remmen los, zodat de remmen automatisch vastslaan als de remleiding breekt oid.
Ik denk dat de deurcilinders twee kanten op werken: de deuren zullen niet spontaan open vallen als de druk eraf is. Je kunt ze dan wel makkelijker open duwen lijkt me. Om ze te openen hoor je ook nog een hoop gesis, dus dat kost dan toch wat lucht, lijkt mij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34218665
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

google?
vindt ik toch TTD leuker is echt verslavend
dag
pi_34224084
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef petre86 het volgende:

[..]

vindt ik toch TTD leuker is echt verslavend
RailRoad Tycoon 2 in multpleier modes is uber!
Maar goed, het verbaast me dat de 3600-lijn in tweeen wordt geknipt, om de punctualiteit te verhogen , maar ze laten alle treinen stoppen op : Arnhem-Zuid, Elst en Lent...
Sorrie hoor daar stoppen straks 4treinen per uur per richting :x, dat voor een station zoals Lent met geen 5k inwoners, en aan de overkant is Nijmegen al.
Als ze de intercity op Arnhem Presikhaaf laten stoppen, scheelt heel veel qua reizigers, want de HAN is altijd wel druk...
Stoptrein gaat straks naar Ede-wageningen ipv Nijmegen, vanaf Zutphen. Zie daar niet echt het voordeel van in, maar goed de intercity vervangt weer tussen Arnhem- NIjmegen.

Ik vind het voor mijn regio een goede achteruitgang .
pi_34230322
Uh, zover ik het gelezen had (ik kom namelijk uit Arnhem Zuid, maar nu verhuisd naar Leeuwarden). Wordt door het knippen van de 3600 lijn de intercity (nu sneltrein) uit roosendaal een stopper tussen Nijmegen en Arnhem (eindpunt). Het andere deel, Nijmegen - Zwolle, stopt niet tussen Nijmegen en Arnhem... En omdat de reguliere stoptrein die daar reed daar weg gaat, blijven er nog maar 2 treinen per uur over op Arnhem-Zuid, Elst en Lent... Vooral Elst gaat hier dus heel erg op achteruit.
  FOK!fotograaf donderdag 19 januari 2006 @ 10:02:52 #288
73911 ultra_ivo
pi_34232178
Hoe zit het met foto's van ver buitenlands materieel/stations? Is daar ook belangstelling voor (Ben vaak in Rusland/Oekraïne etc. met de trein geweest, heb er nog wat foto's van.)
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:45:36 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34233329
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe zit het met foto's van ver buitenlands materieel/stations? Is daar ook belangstelling voor (Ben vaak in Rusland/Oekraïne etc. met de trein geweest, heb er nog wat foto's van.)
Zeker wel interesse! Posten maar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  FOK!fotograaf donderdag 19 januari 2006 @ 12:19:27 #290
73911 ultra_ivo
pi_34236099
Zomaar wat beeldjes uit de trein Dushanbe-Moskou:


Provodnitsa's houden de wacht tijdens een tussenstop


Kaartje leggen in de 3e klas


catering op het perron

Ik zal eens wat verder zoeken in m'n archief. Van die trein en de diverse tussenstops heb ik nog wat meer. Eventueel scan ik nog wat spul in.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:16:29 #291
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_34242393
Ze zijn met de HSL wel de Zeeuwen vergeten die graag met de trein naar België (Antwerpen/Brussel) reizen. Dat duurt nu al bijna 2x zo lang als met de auto. En daar komt vanaf 2009 (als ik eht goed gelezen heb), als de beneluxtrein helemaal verdwijnt, ook nog eens een extra overstap bij (Roosendaal & Breda i.p.v alleen Roosendaal). Of je moet met het NMBS stoppertje naar Antwerpen willen, maar dat is nou ook niet bepaald comfortabel/snel/handig als je verder wilt reizen.

Edit:
De busverbindingen van Zeeland naar België zijn overigens al helemaal om te huilen. Breskens - Brugge (35 km) duurt langer dan anderhalf uur Dat betekent dus dat als je vanaf de bewoonde wereld van Zeeland (Middelburg/Vlissingen) naar Brugge wilt je ongeveer 2,5 uur onderweg bent over een stuk van 40 km

[ Bericht 16% gewijzigd door Razzerr op 19-01-2006 15:23:50 ]
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_34252480
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:29 schreef Brembo het volgende:
Maar goed, het verbaast me dat de 3600-lijn in tweeen wordt geknipt, om de punctualiteit te verhogen
Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
Met Sprinter wordt het product Sprinter bedoeld. Het product stoptrein bestaat ingaande nieuwe dienstregeling niet. Met materieelinzet heeft het niks te maken.

Voor Limburg alleen maar verbeteringen: halfuurdienst IC Ehv-Hm-Dn-Hrt-Br-Vl, halfuurdienst IC Ehv-Wt-Rm-Std-Hrl/Mt.
pi_34253418
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:05 schreef Tfz het volgende:

[..]

Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.
[..]

Met Sprinter wordt het product Sprinter bedoeld. Het product stoptrein bestaat ingaande nieuwe dienstregeling niet. Met materieelinzet heeft het niks te maken.

Voor Limburg alleen maar verbeteringen: halfuurdienst IC Ehv-Hm-Dn-Hrt-Br-Vl, halfuurdienst IC Ehv-Wt-Rm-Std-Hrl/Mt.
sprinters hier worden toch de Plannetjes T / V
pi_34255509
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:05 schreef Tfz het volgende:

[..]

Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.
Wat dan het idee van de NS is nu heel simpel hogere punctualiteit, nou dit bereiken ze door bij het stuk Arnhem - Nijmegen de 3600 in tweeen te knippen.
Ik wil alleen er op duiden dat het nu veel meer gaat om de reizigers, en je moet waarschijnlijk 15 minuten wachten in Arnhem of Nijmegen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:57:45 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34259952
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:24 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat dan het idee van de NS is nu heel simpel hogere punctualiteit, nou dit bereiken ze door bij het stuk Arnhem - Nijmegen de 3600 in tweeen te knippen.
Ik wil alleen er op duiden dat het nu veel meer gaat om de reizigers, en je moet waarschijnlijk 15 minuten wachten in Arnhem of Nijmegen.
't Gaat ze helemaal niet om de reiziger. Het gaat NS al jaren niet meer om de reiziger. Was dat maar waar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34260173
wat maakt het uit, of je het nou sprinter, sneltrein, stoptrein of intercity noemt.....
vertel mij maar het verschil tussen sneltrein of intercity
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_34260420
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het uit, of je het nou sprinter, sneltrein, stoptrein of intercity noemt.....
vertel mij maar het verschil tussen sneltrein of intercity
de sneltrein tussen zwolle en deventer die 1x in het uur stopt ( gaat naar 2x) heet nu nog altijd sneltrein..
dag
pi_34261669
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Gaat ze helemaal niet om de reiziger. Het gaat NS al jaren niet meer om de reiziger. Was dat maar waar!
Of zoals op die site met omroephumor te lezen valt:
Reactie van een NS-medewerker op een klacht van een reiziger:"U denkt toch niet dat wij reizigers vervoeren?Wij laten alleen treintjes rijden."

Ik zal binnenkort ook weer eens een dagje treinen.De laatste keer echt treinen was 10 jaar geleden.
Toen reden ze nog op tijd,en kon je nog doorlopen in de Koplopers en was er nog railtender en IC+.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:24:56 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34265637
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef petre86 het volgende:

[..]

de sneltrein tussen zwolle en deventer die 1x in het uur stopt ( gaat naar 2x) heet nu nog altijd sneltrein..
Dat is ook een sneltrein, op het voorgaande traject worden redelijk wat stations overgeslagen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:26:44 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34265672
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het uit, of je het nou sprinter, sneltrein, stoptrein of intercity noemt.....
vertel mij maar het verschil tussen sneltrein of intercity
Dat is niet zo moeilijk allemaal:
stoptrein stopt overal (met weinig uitzonderingen), IC stopt alleen in de grotere plaatsen/knooppunten, en een sneltrein slaat enige stations over.

Geen idee trouwens waarom de trein Kpn-Zl trouwens een stoptrein is, en geen IC.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34266128
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Geen idee trouwens waarom de trein Kpn-Zl trouwens een stoptrein is, en geen IC.
durf jij een enkelsporig dieselboemeltje dat tussen 2 stations rijdt een IC de noemen? nee toch?
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')