877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.
Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier
ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,
ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM
trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Dat geloof ik ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zitquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...quote:De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige postquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...quote:Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.quote:Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
Correct!quote:Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.quote:Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
En er worden nog elke maand topics over geopendquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last van .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,
daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:27 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
Meer Linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
joepiequote:
ICM en ICRm all the way!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
ICMs (KopDoodlopers) vind ik nou niet zo geweldig wordt tijd dat t op revisie gaat :quote:
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATBquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]
joepie
Trage herriebarrels zonder beenruimte...
mja alleen dan weet je nog niet hoe comfortabel ze zijn !quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.
[afbeelding]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG) en op de lijnen in de Achterhoek is onlangs de maximumsnelheid verhoogd. Dat zal de beperkende factor niet zijn. Dan blijft over het baggerrijgedrag van de Lint.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
Indeed, alhoewel ICM ook zeer uber is. Denk ICM op de HSL lijn, dat is pas zalig treinen .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
Groen bij ATB-EG is 140.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:49 schreef Brembo het volgende:
Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Shaman het volgende:
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Thalys ook ja, Benelux niet omdat die Belgische locs maar 140 mogen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG).
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Onder "de eerste" moet worden verstaan: "de stellen die met een deel van de tractie-installatie buiten dienst rondrijden".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...
De verkorting van Leeuwarden is Lw, die van Groningen Gn.quote:Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Na onderhoud komt die niet planmatig in de 9100 voor zover ik weet. Nu is er wel eens IRM te zien maar dat heeft alles te maken met een rommelige materieelinzet op dit moment.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:09 schreef vw_caddy het volgende:
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Niet zwammen . De ATB die in ICE's zit kan geen 160 aan. Alleen Thalys rijdt er 160.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
[..]
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens. Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
ATB-EG aanpassing alleen op Mariahoeve-Hoofddorp. Horst-Venlo heeft wel een baanvaksnelheid van 160, waar voor testen de 180 nog wel eens wordt bereikt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens.
Nee, op Gvm-Hfd liggen passieve NG-bakens.quote:Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
Maar toch alleen voor de 25 Kv AC treinen zeker , verwacht niet dat de intercity's etc daar gebruik vanzullen maken. Maar op zo'n stuk is het verschil toch maar 5 minuten...quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
Wat ik begreep is dat er tenminste één stel verkocht is aan Slovenië (of was 't nou Slowakije?) en dan wel stel 192 (ex-135) De overige vier zouden nog te koop staan al is 't de vraag of dat nog gebeurt met hun graffiti etc.... :/quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Ik dacht dat ik 't al tegengekomen was op Somda maar ik kan me vergissen....Anders stond 't ergens op OVL (Yahoo discussielist Openbaar Vervoer Lijst)...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Oh... nah... daar ben 'k als Asd-er niet zo bekend... Dacht mss heb je wel een treintje ruiken roken oidquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:19 schreef Alexxxxx het volgende:
op de parking bij de Jumper, dat is tussen de containerterminal en het CS in
Over treintje ruiken; er is een week of twee geleden een plan T ontruimd omdat er rook vanonder de trein vandaan kwam.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:52 schreef JMT het volgende:
[..]
Oh... nah... daar ben 'k als Asd-er niet zo bekend... Dacht mss heb je wel een treintje ruiken roken oid
(P.s. damn wat zijn er ineens veel posts de laatste dagen in dit topic )
en allemaal in de nacht bijnaquote:Op woensdag 18 januari 2006 01:52 schreef JMT het volgende:
(P.s. damn wat zijn er ineens veel posts de laatste dagen in dit topic )
Dat is het fijnste moment van de dagquote:
Heheheheh, heb ik idd ook over gelezen, vraag me alleen af of dat betreffende stel nu te Hlm staat of dat die weer vrijgezellig rond rijdt... Laatst werd er nl melding gemaakt van een aantal bakwisselingen maar kan zogauw dat bericht ff niet terugvinden... Wellicht later...quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Over treintje ruiken; er is een week of twee geleden een plan T ontruimd omdat er rook vanonder de trein vandaan kwam.
Jammer alleen dat die rook van de UFM-02 kwam die naast die plan T stond. (zo'n ding heeft zn uitlaten onderop ipv bovenop)
behalve als je treinen op de foto wilt zettenquote:Op woensdag 18 januari 2006 02:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is het fijnste moment van de dag
Ehm..er was niets aan de hand, waarom zou zo'n stel dan naar hlm moeten?quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:05 schreef JMT het volgende:
[..]
Heheheheh, heb ik idd ook over gelezen, vraag me alleen af of dat betreffende stel nu te Hlm staat of dat die weer vrijgezellig rond rijdt... Laatst werd er nl melding gemaakt van een aantal bakwisselingen maar kan zogauw dat bericht ff niet terugvinden... Wellicht later...
Tja.... Wat wil je.... Als je om 11:10 weer wakker wordt en je checkt om ca 11:50 je nieuwe berichtjes...en prompt erna ligt je internet er voor de hele dag eruit... tot een uur of half 9....quote:
Dan waren het 2 andere stellen.... In ieder geval zijn er kortgeleden vlak na elkaar wat bakwisselingen gedaan...quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Ehm..er was niets aan de hand, waarom zou zo'n stel dan naar hlm moeten?
Och...quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
behalve als je treinen op de foto wilt zetten
Och,... Hmmm nu je 't zegt.... Toevallig vanmiddag op me werk zo'n "futuristische" camera onder ogen gehad met allerlei mogelijkheden... Zou ik m mogen lenen van me baas? :-)quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
behalve als je treinen op de foto wilt zetten
Afgefikte ABk468 vervangen door die van de 466?quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:11 schreef JMT het volgende:
[..]
Dan waren het 2 andere stellen.... In ieder geval zijn er kortgeleden vlak na elkaar wat bakwisselingen gedaan...
Loopbrug Zwolle-noordzijdequote:Op woensdag 18 januari 2006 02:16 schreef JMT het volgende:
Da's een redelijk goede plaat imho... Is vanaf Ut genomen ? (Zomaar een gokje )
Nee dat was een andere... 466/468 is geen Plan T he... Ik zoek 't nog wel op..quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Afgefikte ABk468 vervangen door die van de 466?
Mag ook, even indrukwekkend op zijn manierquote:
De meest recente is de Bk2 van de 514 gewisseld met die van de 522, terwijl de Bk2 van de 522 eigenlijk al van de 523 was.quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:26 schreef JMT het volgende:
[..]
Nee dat was een andere... 466/468 is geen Plan T he... Ik zoek 't nog wel op..
Qua knooppunt doet Zwolle ook niet erg onder voor Utrecht hoor. Zeker in de spits kun je beter in Utrecht overstappen dan in Zwolle. Maar iedereen die zich daar ook door de tunnel heeft geworsteld weet dat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:27 schreef JMT het volgende:
[..]
Mag ook, even indrukwekkend op zijn manier
Vertel me wat.... In Asd net zoiets al is 't maar doordat de oost-tunnel zowat gesloten is dankzij de tunnelboringen voor de NZ-lijn....quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Qua knooppunt doet Zwolle ook niet erg onder voor Utrecht hoor. Zeker in de spits kun je beter in Utrecht overstappen dan in Zwolle. Maar iedereen die zich daar ook door de tunnel heeft geworsteld weet dat.
In Zwolle zitten namelijk alle treinen strak rond dezelfde tijd (aankomst tussen 10/15, vertrek tussen 18/22), wat ideaal is voor aansluitingen, en minder ideaal qua reizigersvolume door dat krappe tunneltje.
veenexpress is twente, geen achterhoekquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,
daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
mijn foutquote:Op woensdag 18 januari 2006 03:37 schreef petre86 het volgende:
[..]
veenexpress is twente, geen achterhoek
Bedankt voor de link ik denk dat die jongen somda sowieso erg interessant zal vinden. Wel mooie feature dat je kunt kijken wat er wannneer waar vandaan rijd aan bijzonder materiaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
[..]
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:47 schreef Tfz het volgende:
[..]
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.
Op somda kon ik het niet vinden. Maar ik ben nog al een n00b als het op treinen aankomt (al heb ik de afgelopen tijd al behoorlijk wat termen opgestoken ) Dus misschien heb ik er overheen gelezen. Ik ga even kijken op OVL, bedankt!quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:50 schreef JMT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik 't al tegengekomen was op Somda maar ik kan me vergissen....Anders stond 't ergens op OVL (Yahoo discussielist Openbaar Vervoer Lijst)...
Welles.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB
en er rijd een diesel stelletje weet alleen niet welke zo:P
tis ook zo blijft weinig ander diesel materiaal over voor die lijn dus !quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Heb er laatst in de 3418 gezeten (Buffel)
ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein vanquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze kunnen ook 2x2 laten rijden met 5 min tussentijd er tussen ofzo of maak er 1 sneltrein en 1 stoptrein van
Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze niet, omdat Wdn-Zl grotendeels enkelspoor is en het merendeel van de werkende/studerende mensen toch rond 8:30 op 't werk moet zijn, dus rond 8:00 op het station moet zijn.
Drie Buffels is op zich lang genoeg voor alle reizigers heb ik het idee.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tijd voor diesel-dubbeldekkers dus.
Nu nog treinen die lang genoeg zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Arriva test met mobiele treinstations
dat meende ik ook? goed we zien het welquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Nu nog treinen die lang genoeg zijn
Maar die stations is toch al meer dan een jaar bekend? Daarmee heeft Arriva ingeschreven voor deze concessie.
Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
kunnen ze geen dubbeldeks dieselsbouwen eigenlijks?
hoewel kan krap worden of je moet 1 bak combineren met motoren onderin en boven een lading 2de klas zitplaatsen, in de andere bak kan je wel volledig dubbel dekken natuurlijk
Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef MREn het volgende:
Daar rijdt trouwens ook de enige trein van het land die planmatig met drie Buffels moet rijden (en dan nog stampvol). Vertrek om 7:05 in Enschede, aankomst dan 8:11 in Zwolle.
Niet helaas, vannacht gaan het spul gesleept een ommetje maken om gedriehoekt te worden maar goed.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:59 schreef Shaman het volgende:
Daar was ik ook bang voor, enig idee hoe ik toch aan die info kan komen?
de treinen van 7:50 / 8:20 vanaf sneek naar leeuwarden puilen altijd uit hoorquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, in Polen rijden zelfs stoomlocs met dubbeldeks rijtuigen.
Waarom het weinig gebeurt, komt natuurlijk doordat dubbeldeks alleen interessant is op drukke trajecten met korte perrons en deze drukke lijnen over het algemeen al geëlectrificeerd zijn.
Ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat veranderen... Hopelijk onder andere 1 trein meer tussen Leeuwarden en Zwolle...quote:De Nederlandse Spoorwegen gaan het spoorboekje in december drastischer omgooien dan normaal. Dit allemaal om het serviceniveau omhoog te brengen. Zo komen er nieuwe vertrektijden en aansluitingen en komen er minstens vijf stations bij. De NS zal de plannen vanmiddag bekend maken.
In de nieuwe dienstregeling zijn ook de hogesnelheidslijn en de Betuwelijn opgenomen. Daarnaast komt er een viersporig baanvak bij tussen Amsterdam CS en Utrecht CS. "De rek van het huidige spoorboekje is er helemaal uit", zegt een woordvoerder van NS. Het bedrijf is dan ook al twee jaar bezig met het maken van de nieuwe dienstregeling.
Reizigersorganisatie Rover is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de dienstregeling. De bedoeling is dat 2007 en 2008 als overgangsjaren van de nieuwe dienstregeling zullen gelden. In 2009 moet alles definitief gaan lopen.
Dat is dan nieuw, want voor 2006 was dit echt de enige.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er rijdt wel meer planmatig met drie DM '90 dan alleen die trein.
Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en ATB ligt ook niet op Zwolle - Almelo dacht ik? staan iig nog wel bordjes van einde ATB
pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Arriva test met mobiele treinstations
quote:Ingrijpende aanpassing NS-dienstregeling
Aan het eind van dit jaar gaat het spoorboekje van de NS compleet op de schop. Bijna alle treinen gaan op andere tijdstippen rijden, in de daluren en in het weekend worden minder treinen ingezet en de sneltrein- en intercitydiensten worden samengevoegd. Dat staat in een plan van de Nederlandse Spoorwegen, waaraan twee jaar is gewerkt en dat vandaag is gepresenteerd.
De reizigersvereniging Rover, de Consumentenbond en de ANWB zijn nauwelijks te spreken over de nieuwe dienstregeling voor 2007. Van de belofte om te beginnen met een soort metro-achtig systeem op het spoor is weinig terechtgekomen, vinden de organisaties. De gemiddelde reiziger komt binnen Nederland niet sneller aan op zijn bestemming, stellen ze.
Spoorslag '70
De Nederlandse Spoorwegen hebben de ingebruikname van de Hogesnelheidslijn en de Betuweroute aangegrepen om de dienstregeling volledig om te gooien. Vanaf een blanco spoorkaart is een hele nieuwe regeling ontworpen.
Een ingrijpende wijziging was volgens de NS noodzakelijk omdat de huidige regeling niet meer afdoende aangepast kan worden. De treinenloop is nu nog steeds gebaseerd op een in 1970 bedacht systeem, het zogeheten Spoorslag '70-systeem. Tot dusver werd dat systeem steeds een klein beetje gewijzigd, maar mede vanwege de komst van de HSL zijn nieuwe uitbreidingen niet meer mogelijk.
Vaker stoppen
De consumentenorganisaties zijn vooral niet te spreken over het plan om sneltrein- en intercitydiensten samen te voegen. Deze maatregel houdt in dat de intercity's vaker zullen stoppen, waardoor op diverse trajecten de reistijd met meer dan tien minuten toeneemt.
Op de route Amsterdam-Schiphol-Rotterdam bijvoorbeeld rijdt vanaf volgend jaar geen intercity meer; daarvoor in de plaats komt de veel duurdere hogesnelheidslijn. Reizigers die niet meer willen gaan betalen, kunnen de sneltrein via Haarlem nemen. "Maar dan doe je er wel langer over, terwijl de prijs van het kaartje gelijk blijft', stelt de reizigersvereniging Rover.
Vaker overstappen
Veel reizigers zullen bovendien vaker moeten overstappen. Omdat de NS een dienstregeling heeft bedacht die minder gevoelig is voor vertragingen, is een aantal rechtstreekse verbindingen opgeofferd, constateren de consumentenorganisaties. Zo moeten reizigers tussen Haarlem en Utrecht gaan overstappen in Amsterdam. En passagiers tussen Amsterdam en het noorden en oosten van het land moeten van trein wisselen in Amersfoort.
Toch zien de organisaties ook lichtpuntjes: zo zijn ze tevreden over de voorgestelde komst van zeker vijf nieuwe stations tussen 2007 en 2010, en het aanbod van enkele nieuwe rechtstreekse verbindingen, zoals Den Haag Centraal - Amsterdam Zuid.
vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Das waarschijnlijk voor het rangeer terrein, en daar ligt nergens ATB (onmogelijk door wissels enzo...) en dan kunnen ze ook niet sneller dan 40, bovendien kunnen ze wel gewoon door rood rijden (amsterdam en frontale botsingen enzo...)
[..]
pfff... noordned heeft al 2(3?) jaar gebruik gemaakt van een station op stijgers tussen Sneek en leeuwarden...
Beetje vaag: ¨Het bedrijf gaat onder andere kijken hoe lang het duurt voordat zo'n station staat. Daarna wordt besloten of er verder mee zal worden gegaan.´
Ofwel: eerst bouwen ze er een om te kijken of ie werkt, en pas daarna gaan ze kijken of ze er uberhaupt iets mee kunnen??
Idd, wat is er mis met de HSL? Als je snel op je eindbestemming wilt zijn, mag je er ook wel meer voor betalen dan een normale treinlijn. En waarom zou je zowel een intercity dienst als een HSL lijn op 1 lijn willen hebben?quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Valt nog mee dan. Mensen moeten niet zo zeuren over de NS, en al helemaal niet over het te vaak stoppen. Wees fucking blij dat er zoveel treinen rijden tussen de steden, dat toch nog 85% daarvan stipt op tijd rijd en dat men in vrijwel alle treinen zonder meer te betalen in kan stappen. Een vergelijkbaar traject in Duitsland betekent daar 1 sneltrein per uur. Voor de Intercity moet je extra betalen.
Hier laten ze vooral het negatieve nieuws prevaleren natuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef the_disheaver het volgende:
En nog meer treinnieuws vandaag
[..]
Komt vooral door Groningen Euroborg, waar de intercity als stoptrein ook gaat stoppen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:35 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe 3 a 5 minuten... zou dat ook gelden vanaf Leeuwarden?
Ben wel benieuwd of er wat gedaan gaat worden aan de aansluiting Groningen - Nieuweschans - Leer.... maarja
Wel zal de intercity Gn/Lw - Asd/Shl veranderen in een verbinding Gn/LW - Shl. Ofwel, geen directe verbinding met Amsterdam CS, maar overstappen in Amf. Maar is de verbinding tussen enschede en Asd er nog wel? of gaat die in vervolg ook alleen naar shl?quote:Op de corridor Zwolle – Leeuwarden stoppen alle Intercity’s op alle tussengelegen stations. Ook
hier wordt, om de reizigers die van en naar de tussengelegen stations goed te bedienen,
pragmatisch omgegaan met het principe dat de Intercitytrein alleen stopt op de grotere stations.
Dit stoppatroon leidt daarmee tot een iets langere reistijd voor de reizigers tussen Leeuwarden en
Zwolle. Aan de reizigers vanaf de kleinere tussengelegen stations (Akkrum, Grou-Jirnsum,
Wolvega en Meppel) wordt hierdoor een tweede directe, snelle verbinding met Zwolle en de
Randstad geboden. Deze verbetering van vervoermogelijkheden leidt tot een toename van het
aantal reizen van en naar deze stations van circa 14.000 in 2004 tot circa 18.000 in 2010. Op dit
moment wordt met decentrale overheden en andere vervoerders overlegd of het op alle stations
laten stoppen van beide Intercity’s tussen Zwolle en Leeuwarden ook voor de rest van het
openbaar vervoer boven Zwolle de beste keuze is.
Ach, ik heb er nooit zo veel last van, het zijn ook maar een paar stationnetjes. Het grootste nadeel zit in de aansluitingen op de IC-stations, die niet netjes in een 30-minuten rooster liggen. In Assen/It Hearrenfean valt het nog mee (6 min.), maar Lljouwert en Groningen lopen flink uit de pas, zodat je met een 30min stadsdienst of stoptreidfrequentie 1 keer een goede overstap hebt, en 1 keer een klote overstap.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:32 schreef the_disheaver het volgende:
hmm, helaas. De intercity groningen-randstad blijft 1x per uur een stoptrein tot zwolle...
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.quote:De stoptrein Gn-Zl zal een sprinter worden, een geen koploper wat nu meestal het geval is. (boeit mij niets eigenlijk...)
Dat is nu ook alquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:48 schreef the_disheaver het volgende:
In de spits zal de trein uit gn en lw niet meer gesplitst worden door de lengte, maar achter elkaar aan rijden.
Lang leve AsdZ \0/ Amstelveen wordt hierdoor eindelijk wat beter bereikbaar per trein zonder eigen stationquote:Op http://www.rovernet.nl/ni(...)en.php?id=ber060118b
onderaan het persbericht staat een link naar 3 PDFjes. De onderste
daarvan is het meest interessant want deze bevat een uitwerking van de
dienstregeling 2007.
Zo valt o.a. te lezen dat de 7300 stoptrein van Utrecht naar Amsterdam
Zuid WTC gaat rijden ipv naar Uitgeest; Zandvoort weer de hele dag een
rechtstreekse verbinding krijgt met Amsterdam (maar daartegenover staat
dat de verbinding Haarlem - Utrecht komt te vervallen); de stoptrein
Rotterdam - Gouda - Amsterdam CS 2x per uur gaat rijden, en dat de IC
treinen uit Maastricht en Heerlen in Sittard gecombineerd worden en
vandaar naar Alkmaar gaan rijden.
1x per uur een Intercity met tussenstop in Heerenveen en Steenwijk. (vertrek om .17 uit Leeuwarden)quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik snap het niet geheel, aangezien ik niet totaal bekend ben van de dienstregeling in Lw (gaat daar ook 2 intercitys (Waarvan 1 stop) en 1 stoptrein zoals Gn?
[..]
Ja, ik ook. Maar het boeit mij weinig aangezien ik nooit in die stoptrein zit.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:17 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
stukje glas boven de deur inrammen, en knop omdraaien.
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:21 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hmm oke dankje, zat van de week namelijk in de trein, 1700 met een lading DD stellen er achter, rijden net weg van het perron, utrecht cs, en toen na 10 tellen een knal en een zzzzzzt geluid, en we stonden stil. Mensen helemaal flippen van de stroom uit gevallen zou zijn. Binnenverlichting brandde nog wel maar daar denken ze dus niet aan.
En toen vroeg ik me dat dus af van die deur.
Mwha ik was zelf ook wel blijven zitten, na een minuut werd er ook omgeroepen dat er wat problemen waren, er zou een storingsmonteur komen. Vijf minuten later komt ie aan gelopen en toen ging de 1700 net weer draaien.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar je kunt er beter inblijven totdat het personeel tot evacuatie roept. Vanwege andere treinen en de spanning op hoogleiding.
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanaf zwolle staat het echt na de wisselstraat pas als het enkele spoortje er tussen uit gaat.
bij Marienberg - almelo (was/heeft) ook geen ATB nog de laatste keer dat ik dr kwam !
nooit gezien. zal er de volgende keer eens op letten of iemand anders moet een recentelijke foto willen maken of even controleren !quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bordje kan ook betekenen dat erachter ATB-NG zit. Zit er na het bord einde ATB een bord met daarop "CODE"? Dan begint daar de ATB-NG.
Ja idd, nu wordt het 2x per uur een Intercity die overal gaat stoppen tot aan Zwolle. Ik zou gewoon elk uur een extra stoptrein (sprinter) laten rijden die dan overal stopt, en in ieder geval 1 intercity zo laat als dat ie is. (Zelfde principe als op Zwolle - Groningen)quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !
paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!
en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef SHERMAN het volgende:
Als de stroom uit valt, hoe gaan de deuren dan open?
En hoe laten ze die luchtdruk de deuren openen? Dat het met luchtdruk gaat dan had ik al gemerkt, geeft zo'n lekker geluidje.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat met luchtdruk natuurlijk, net als de remleidingen, zo blijven de vitale delen operationeel.
Bovendien heeft elk stel een batterij voor noodverlichting.
Waarschijnlijk iets simpels: druk er op = deur dicht.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:17 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
En hoe laten ze die luchtdruk de deuren openen? Dat het met luchtdruk gaat dan had ik al gemerkt, geeft zo'n lekker geluidje.
Een behoorlijke tijd, minstens een nacht. Is wel handig om rijtuigen schoon te maken zonder dat er per se een loc aan moet hangen voor de stroomvoorziening.quote:En voor hoelang kan zo'n batterij noodverlichtging geven?
die vindt ik minderquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Telt Railroad Tycoon II ook?
nee, niet weer geinstalleerd bij de laatset schonmaakactiequote:Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef petre86 het volgende:
[..]
die vindt ik minder
ofnee, ik heb alleen RRT1 gespeeld, stom spel.. heb je een screenshotje toevallig?
google?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef petre86 het volgende:
[..]
die vindt ik minder
ofnee, ik heb alleen RRT1 gespeeld, stom spel.. heb je een screenshotje toevallig?
Ik zou niet weten waarom een mens om Sprinters zou vragen! Ik ben er daarentegen geheel voor om ze allemaal in te zetten op de lijn naar de Hoek en heel hard door te rijden en niet te stoppen op Hlds!quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
wrom krijgt zwolle - groningen nou wel extra treinen en zwolle - leeuwarden niet? !
paupers! ik wil hier ook SPRINTERS!
en nu hopen dat de NS overleg pleegt met Arriva en Syntus om de aansluitingen een beetje leuk te realiseren
Ik denk dat de deurcilinders twee kanten op werken: de deuren zullen niet spontaan open vallen als de druk eraf is. Je kunt ze dan wel makkelijker open duwen lijkt me. Om ze te openen hoor je ook nog een hoop gesis, dus dat kost dan toch wat lucht, lijkt mij?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets simpels: druk er op = deur dicht.
Net als met de remmen: druk = remmen los, zodat de remmen automatisch vastslaan als de remleiding breekt oid.
vindt ik toch TTD leuker is echt verslavendquote:
RailRoad Tycoon 2 in multpleier modes is uber!quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:40 schreef petre86 het volgende:
[..]
vindt ik toch TTD leuker is echt verslavend
Zeker wel interesse! Posten maar!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe zit het met foto's van ver buitenlands materieel/stations? Is daar ook belangstelling voor (Ben vaak in Rusland/Oekraïne etc. met de trein geweest, heb er nog wat foto's van.)
Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:29 schreef Brembo het volgende:
Maar goed, het verbaast me dat de 3600-lijn in tweeen wordt geknipt, om de punctualiteit te verhogen
Met Sprinter wordt het product Sprinter bedoeld. Het product stoptrein bestaat ingaande nieuwe dienstregeling niet. Met materieelinzet heeft het niks te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:50 schreef MREn het volgende:
Ik zit toch liever in een koploper dan in een sprinter hoor! Beetje vaag dat zo'n sprinter een eilandbedrijfje krijgt in het noorden, is qua materieel niet erg handig. ICM is juist ideaal.
sprinters hier worden toch de Plannetjes T / Vquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:05 schreef Tfz het volgende:
[..]
Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.
[..]
Met Sprinter wordt het product Sprinter bedoeld. Het product stoptrein bestaat ingaande nieuwe dienstregeling niet. Met materieelinzet heeft het niks te maken.
Voor Limburg alleen maar verbeteringen: halfuurdienst IC Ehv-Hm-Dn-Hrt-Br-Vl, halfuurdienst IC Ehv-Wt-Rm-Std-Hrl/Mt.
Wat dan het idee van de NS is nu heel simpel hogere punctualiteit, nou dit bereiken ze door bij het stuk Arnhem - Nijmegen de 3600 in tweeen te knippen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:05 schreef Tfz het volgende:
[..]
Deze reactie komt heel erg over als "Ik wil ook wat zeggen maar heb er toch geen ver stand van.". Verder heb je blijkbaar niet goed gelezen wat de wijzigingen nu precies inhouden.
't Gaat ze helemaal niet om de reiziger. Het gaat NS al jaren niet meer om de reiziger. Was dat maar waar!quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:24 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat dan het idee van de NS is nu heel simpel hogere punctualiteit, nou dit bereiken ze door bij het stuk Arnhem - Nijmegen de 3600 in tweeen te knippen.
Ik wil alleen er op duiden dat het nu veel meer gaat om de reizigers, en je moet waarschijnlijk 15 minuten wachten in Arnhem of Nijmegen.
de sneltrein tussen zwolle en deventer die 1x in het uur stopt ( gaat naar 2x) heet nu nog altijd sneltrein..quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het uit, of je het nou sprinter, sneltrein, stoptrein of intercity noemt.....
vertel mij maar het verschil tussen sneltrein of intercity
Of zoals op die site met omroephumor te lezen valt:quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Gaat ze helemaal niet om de reiziger. Het gaat NS al jaren niet meer om de reiziger. Was dat maar waar!
Dat is ook een sneltrein, op het voorgaande traject worden redelijk wat stations overgeslagen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef petre86 het volgende:
[..]
de sneltrein tussen zwolle en deventer die 1x in het uur stopt ( gaat naar 2x) heet nu nog altijd sneltrein..
Dat is niet zo moeilijk allemaal:quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat maakt het uit, of je het nou sprinter, sneltrein, stoptrein of intercity noemt.....
vertel mij maar het verschil tussen sneltrein of intercity
durf jij een enkelsporig dieselboemeltje dat tussen 2 stations rijdt een IC de noemen? nee toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Geen idee trouwens waarom de trein Kpn-Zl trouwens een stoptrein is, en geen IC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |