abonnement Unibet Coolblue
pi_33945175
geinig dingetje alexx

Vrijdag een verlate poging om wat nieuw bestickerde wadlopertjes te ontmoeten. Verder zal t een lange reis worden want ik ga ff op en neer naar t lage zuiden (Heerlen - Aachen)...

Het gaat trouwens goed met het internationale treinverkeer (gelukkig maar):

Internationaal treinverkeer groeit

UTRECHT - De internationale divisie van de Nederlandse Spoorwegen heeft het afgelopen jaar het aantal reizigers zien groeien. NS Internationaal heeft meer dan vijf miljoen mensen vervoerd, ongeveer 5 procent meer dan in 2004. Dat zei directeur M. van Roozendaal dinsdag.

Daarmee lijkt NS Internationaal een aantal jaren van malaise achter zich te hebben gelaten. Door de matige economie en de concurrentie met de prijsvechters in de luchtvaart lieten passagiers jarenlang de internationale trein links liggen. Het NS-onderdeel belandde daardoor in de rode cijfers.


Inmiddels is het verlies gehalveerd, zei Van Roozendaal zonder in details te treden. Wat het bedrijfsresultaat betreft, ligt NS Internationaal op koers om quitte te spelen.

Acties

Volgens Van Roozendaal is de opleving vooral te danken aan de vele acties die afgelopen jaar zijn gehouden. Vooral buiten het hoogseizoen stuntte de NS met treinkaartjes naar Europese steden.

Ook is de NS-divisie efficiënter gaan werken, waardoor de kosten zijn gedaald. Veel mensen boeken tegenwoordig via internet.

Thalys

Het spoorbedrijf Thalys, dochter van de NS en enkele andere bedrijven, meldde dinsdag 4,5 procent groei op de lijn tussen Nederland en Parijs. In 2005 zaten ongeveer 900.000 mensen in deze verbinding.

Thalys streeft naar kortere reistijden. Maastricht heeft sinds dit jaar een snellere verbinding met Parijs en Brussel. Dat kan door aanpassing van een overstap in Luik. De wachttijd voor de Thalys is hier verkort van een uur tot enkele minuten.

Aparte tickets

Rond februari zijn aparte tickets niet meer nodig, aldus directeur-generaal Jean-Michel Dancoisne van de Thalys dinsdag in Brussel. Nu moet een reiziger een NS-ticket kopen tot Luik, en een Thalys-ticket voor het restant.

De Thalys verwacht in december 2007 te gaan rijden op de hogesnelheidslijn Amsterdam-Parijs. De reistijd Amsterdam-Parijs is dan een uur korter dan nu.
pi_33951480
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
geinig dingetje alexx

Vrijdag een verlate poging om wat nieuw bestickerde wadlopertjes te ontmoeten. Verder zal t een lange reis worden want ik ga ff op en neer naar t lage zuiden (Heerlen - Aachen)...
De weg-wielen drijven de railwielen aan is grappig om te zien.

En ik ben donderdag weer in Leeuwarden, maar heb niet zoveel puf de laatste tijd, dus zal wel geen foto's op het station maken
pi_33956898
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De weg-wielen drijven de railwielen aan is grappig om te zien.

En ik ben donderdag weer in Leeuwarden, maar heb niet zoveel puf de laatste tijd, dus zal wel geen foto's op het station maken
ligt aan dat honden weer van tegenwoordig :n
pi_33987196
Leeuwarden Camminghaburen:


en
pi_33987415
hoe je van het op 1 na dufste station van Leeuwarden toch nog mooie foto's kunt maken Hulde
pi_33995295
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe je van het op 1 na dufste station van Leeuwarden toch nog mooie foto's kunt maken Hulde
Welke is duffer? CS of achter de haven?

Maar de arriva'ers lopen nog steeds met noordned-kleding. En dat terwijl een stickertje plakken me niet erg veel moeite lijkt te kosten...
pi_33998276
Arriva heeft trouwens grote problemen met het materieelinzet in Groningen. Ze rijden hier al een flink aantal dagen met minder materieel, vooral in de spits is het hier veevervoer.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_33999257
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Welke is duffer? CS of achter de haven?

Maar de arriva'ers lopen nog steeds met noordned-kleding. En dat terwijl een stickertje plakken me niet erg veel moeite lijkt te kosten...
Koopmans
pi_34033461
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Koopmans
derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebt

of hebben ze daar keukentrapjes op het balkon staan
pi_34033679
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:41 schreef contra het volgende:

[..]

derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebt

of hebben ze daar keukentrapjes op het balkon staan
Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.
pi_34052953
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.
k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavoren
pi_34053167
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavoren
Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
pi_34053272
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
daar ging t ook niet om :>
pi_34066831
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daar ging t ook niet om :>
Wat bedoel je wel? Na 4 keer overlezen snap ik weinig wat je bedoeld...
pi_34073090
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wat bedoel je wel? Na 4 keer overlezen snap ik weinig wat je bedoeld...
|
Lees het geQuote bericht :
quote:
Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
Daar tussen .
pi_34073142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:30 schreef Brembo het volgende:

[..]

|
Lees het geQuote bericht :
[..]

Daar tussen .
Volgens mij was dat het juist niet?

pi_34073929
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
pi_34075049
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?
of krijg je dan warez met vertraging?
pi_34078072
Nog wat oude foto's door mij gemaakt.



Object: IRM 9525
Locatie: Gn
Datum: 10 september 2005
Bijzonderheden: pendeltrein voor open dag On
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: sleep containers RN6473-lok
Locatie: Zl
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: sleep containers RN6473-lok
Locatie: Zl
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: Plan V stel 446 als stopper naar Ut
Locatie: Amf
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: DH2 stel 3214
Locatie: Tussen Wsm en Swd
Datum: 19 juni 2005
Bijzonderheid: aanrijding met koe, trein over koe heen gereden
Fotograaf: Bouwe Samplonius
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34086526
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?
of krijg je dan warez met vertraging?
Ze gebruiken Internet Explorer (waarschijnlijk is de reisinformatie niets anders dan een bepaalde pagina op full screen) dus vast wel ergens een gaatje te vinden
pi_34095663
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
pi_34096186
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Mjah, mijn win 95 pc van paar jaar terug kon ook perfect een webpagina laden en weergeven. Veel meer hoeft ie niet te doen. Ja, continue aanstaan, en dat gaat blijkbaar wel vaak mis.

[ Bericht 14% gewijzigd door the_disheaver op 15-01-2006 21:12:58 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 23:48:32 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34106586
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 januari 2006 @ 08:41:51 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34112301
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
Ik zie steeds meer ICM in diensten waar IRM zou moeten rijden. Zo reed vanmorgen een ICM de sneltrein van Rotterdam naar Utrecht (vertraagd door afwezigheid machinist en vol door het uitvallen van de voorgaan intercity), en zag ik één ICM-3 Rotterdam naderen in het pad van de IC naar Vlissingen. Het gaat goed mensen, heel goed!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34113461
ICM rijtuigen en koplopers über alles zeg ik dan

Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')