abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33759563
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit is een Benelux stuurstand, verbouwd uit oude Wagons-Lits rijtuigen. Ze hebben tot 1986 in de Beneluxdienst gereden, die toen werd overgenomen door de trak-duw eenheden die er nu nog steeds rijden. De oude stuurstanden stonden helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_33772375
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
vroegah was alles beter
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:31:43 #103
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780146
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Dat is nu nog steeds, als ik van/naar Arnhem/Utrecht/Amsterdam moet, en de ICE rijdt, neem ik die. Zelfde van Hengelo naar Amsterdam, die Duitse IC's zitten een stuk fijner, hoewel meestal het barrijtuig als stratigisch punt wordt bezet.

Comfort kan dus wel degelijk reizigers lokken. Sinds Syntus met die barrels in gaan rijden op Hengelo-Zutphen, kom ik daar zelden meer, terwijl ik dit voorheen als back-up-route gebruikte als ik de IC naar Deventer gemist had, of er verderop een verstoring is.

Hoewel de basis het zelfde is, zijn er ook aardige verschillen in de Talens van DB Regio en PEG, die van de DB zijn een stuk goedkoper afgewerkt en die van de PEG zitten fijner en hebben echte tafels.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:37:55 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780323
Voor de liefhebbers komt er trouwens volgende week wat ICK terug in dienst dat enige maanden in Amsterdam aan de kant stond als soort van strategische reserve.

Een en ander in verband met (enorm) veel defecten aan V-IRM (gewoon IRM nergens last van), en het niet erg bedrijfszeker zijn van de nieuwe ICM-compressoren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33780405
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33780511
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:43:57 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780518
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Stuifsneeuw in technische ruimte die smelt door warmte aldaar en zo de zaak kortsluit.

Is pas de eerste keer sinds 78/79 dat dit zo massaal optreedt, en alleen maar bij de verlengde IRM's, die nieuwe IRM-2 en -3 die direct als nieuwe 4'tjes en 6'jes zijn geleverd, hebben nergens last van.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:45:45 #108
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33780564
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33780591
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buiten
pi_33780701
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.

Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
Ik weet niet of dat de sociale onveiligheid omlaag haalt. In tegendeel vrees ik, doordat in elk treindeel niet een conducteur kan zijn.

Maar erg jammer... begin er wel aan te wennen, maar echt handig is het niet...
pi_33781037
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappen nu moet ik in Utrecht naar buiten
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:34:27 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33782345
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassen wat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.

Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33784030
dat het stoptreintje amsterdam-uitgeest via haarlem zo af en toe al in beverwijk terugkeert is een aardige strop voor de mensen in heemskerk.

Heb hetzelfde probleem vaak genoeg meegemaakt op uitgeest, dat de overstap richting haarlem NET voor je neus wegrijd, of al weg is. Sta je daar een half uur op een koud perron...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:27:02 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_33784162
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
pi_33790261
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
Pomtiedomtiedom...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:48:34 #116
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33792478
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:27 schreef JDude het volgende:
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
Die reis heb ik vroeger (1999-2001) ook regelmatig gemaakt, ging altijd via Deventer omdat die overstap veel betrouwbaarder is, zeker nu Syntus op Hengelo-Zutphen rijdt (mindere communicatie, tragere treinen).
Destijds reed er overigens vooral mat'64 op de IJssellijn, dus nam ik vaak 30 min pauze in Nijmegen of Den Bosch om mn rug wat rust te gunnen. Later heb ik dit opgelost door 1e klas te gaan reizen, of meer comfortabel via Utrecht.

Die voorliefde van de IJssellijn voor kleine vertraging is ook niet vreemd als je (als vast reiziger lukt je dat vast wel) ziet hoe vast die tijden liggen door stukken enkel spoor tussen Deventer-Zwolle en bij Ravenstein. Dan nog het probleem van vaste aansluitingen in Deventer, Zwolle en Breda, plus de drukte op met name Nijmegen-Arnhem en Tilburg-Breda en je ziet gewoon dat de rijtijden niet veranderd kunnen worden, en dat vertraging oplopen vrij eenvoudig gaat, en deze tegelijkertijd bijna niet er uit te rijden is, omdat er altijd wel iets in de weg zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33801472
Wat een ellende op utrecht Moest vandaag van Voorburg naar Houten (retour), maar erg soepel ging het neit

Maar wel wat leuek foto's kunnen maken (zweiweg verreiker en graamachine , werktrein, olmpische dubbeldekker)

Foto's komen maandag of dinsdag online met een beetje geluk
pi_33803233
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.

Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .

Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
pi_33823744
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 04:07 schreef JMT het volgende:
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
met blauwe e-loc bedoel je deze?

en met die groene? enige groene wat ik vind is de MAT'54 Hondekop met nr 386?
pi_33823761
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .

Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
ja en die moet zonodig voor die van leeuwarden uit. omdan een halfuur op het perron te staan niksen!
  zondag 8 januari 2006 @ 13:44:54 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_33829610
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt .
NS laat helemaal niets bouwen, hooguit treinen. ProRail laat infrastructuur bouwen.

NS wordt geacht op tijd te rijden, èn een comfortabele reis te garanderen. Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren. Dat je daarme dus een groot stuk comfort voor de reizigers wegneemt, interesseert NS geen reet. Erg zonde, en ook weer eens een actie die duidelijk maakt dat de NS niet weet waarmee ze bezig is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_33829875
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren.
Sterker nog:
Voor zover ik de berichten mag geloven worden de doorloopkoppen bij de revisie ook daadwerkelijk dichtgelast
pi_33830220


Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
pi_33831598
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:03 schreef Bigs het volgende:
[afbeelding]

Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
heb even de vraagbaak geraadlpleegt, en we weten het niet eens meer

komt uit het stoomtijdperk, en zover we het ons kunnen herinneren reden die op op Baarn - nog iets.. maar we komen er even niet op
pi_33907909

Merk en type: Merlo
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht Centraal Station
Datum: 07-01-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: weg-rail voertuig
pi_33945175
geinig dingetje alexx

Vrijdag een verlate poging om wat nieuw bestickerde wadlopertjes te ontmoeten. Verder zal t een lange reis worden want ik ga ff op en neer naar t lage zuiden (Heerlen - Aachen)...

Het gaat trouwens goed met het internationale treinverkeer (gelukkig maar):

Internationaal treinverkeer groeit

UTRECHT - De internationale divisie van de Nederlandse Spoorwegen heeft het afgelopen jaar het aantal reizigers zien groeien. NS Internationaal heeft meer dan vijf miljoen mensen vervoerd, ongeveer 5 procent meer dan in 2004. Dat zei directeur M. van Roozendaal dinsdag.

Daarmee lijkt NS Internationaal een aantal jaren van malaise achter zich te hebben gelaten. Door de matige economie en de concurrentie met de prijsvechters in de luchtvaart lieten passagiers jarenlang de internationale trein links liggen. Het NS-onderdeel belandde daardoor in de rode cijfers.


Inmiddels is het verlies gehalveerd, zei Van Roozendaal zonder in details te treden. Wat het bedrijfsresultaat betreft, ligt NS Internationaal op koers om quitte te spelen.

Acties

Volgens Van Roozendaal is de opleving vooral te danken aan de vele acties die afgelopen jaar zijn gehouden. Vooral buiten het hoogseizoen stuntte de NS met treinkaartjes naar Europese steden.

Ook is de NS-divisie efficiënter gaan werken, waardoor de kosten zijn gedaald. Veel mensen boeken tegenwoordig via internet.

Thalys

Het spoorbedrijf Thalys, dochter van de NS en enkele andere bedrijven, meldde dinsdag 4,5 procent groei op de lijn tussen Nederland en Parijs. In 2005 zaten ongeveer 900.000 mensen in deze verbinding.

Thalys streeft naar kortere reistijden. Maastricht heeft sinds dit jaar een snellere verbinding met Parijs en Brussel. Dat kan door aanpassing van een overstap in Luik. De wachttijd voor de Thalys is hier verkort van een uur tot enkele minuten.

Aparte tickets

Rond februari zijn aparte tickets niet meer nodig, aldus directeur-generaal Jean-Michel Dancoisne van de Thalys dinsdag in Brussel. Nu moet een reiziger een NS-ticket kopen tot Luik, en een Thalys-ticket voor het restant.

De Thalys verwacht in december 2007 te gaan rijden op de hogesnelheidslijn Amsterdam-Parijs. De reistijd Amsterdam-Parijs is dan een uur korter dan nu.
pi_33951480
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
geinig dingetje alexx

Vrijdag een verlate poging om wat nieuw bestickerde wadlopertjes te ontmoeten. Verder zal t een lange reis worden want ik ga ff op en neer naar t lage zuiden (Heerlen - Aachen)...
De weg-wielen drijven de railwielen aan is grappig om te zien.

En ik ben donderdag weer in Leeuwarden, maar heb niet zoveel puf de laatste tijd, dus zal wel geen foto's op het station maken
pi_33956898
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De weg-wielen drijven de railwielen aan is grappig om te zien.

En ik ben donderdag weer in Leeuwarden, maar heb niet zoveel puf de laatste tijd, dus zal wel geen foto's op het station maken
ligt aan dat honden weer van tegenwoordig :n
pi_33987196
Leeuwarden Camminghaburen:


en
pi_33987415
hoe je van het op 1 na dufste station van Leeuwarden toch nog mooie foto's kunt maken Hulde
pi_33995295
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe je van het op 1 na dufste station van Leeuwarden toch nog mooie foto's kunt maken Hulde
Welke is duffer? CS of achter de haven?

Maar de arriva'ers lopen nog steeds met noordned-kleding. En dat terwijl een stickertje plakken me niet erg veel moeite lijkt te kosten...
pi_33998276
Arriva heeft trouwens grote problemen met het materieelinzet in Groningen. Ze rijden hier al een flink aantal dagen met minder materieel, vooral in de spits is het hier veevervoer.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_33999257
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Welke is duffer? CS of achter de haven?

Maar de arriva'ers lopen nog steeds met noordned-kleding. En dat terwijl een stickertje plakken me niet erg veel moeite lijkt te kosten...
Koopmans
pi_34033461
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Koopmans
derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebt

of hebben ze daar keukentrapjes op het balkon staan
pi_34033679
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:41 schreef contra het volgende:

[..]

derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebt

of hebben ze daar keukentrapjes op het balkon staan
Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.
pi_34052953
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.
k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavoren
pi_34053167
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavoren
Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
pi_34053272
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
daar ging t ook niet om :>
pi_34066831
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daar ging t ook niet om :>
Wat bedoel je wel? Na 4 keer overlezen snap ik weinig wat je bedoeld...
pi_34073090
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wat bedoel je wel? Na 4 keer overlezen snap ik weinig wat je bedoeld...
|
Lees het geQuote bericht :
quote:
Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
Daar tussen .
pi_34073142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:30 schreef Brembo het volgende:

[..]

|
Lees het geQuote bericht :
[..]

Daar tussen .
Volgens mij was dat het juist niet?

pi_34073929
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
pi_34075049
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?
of krijg je dan warez met vertraging?
pi_34078072
Nog wat oude foto's door mij gemaakt.



Object: IRM 9525
Locatie: Gn
Datum: 10 september 2005
Bijzonderheden: pendeltrein voor open dag On
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: sleep containers RN6473-lok
Locatie: Zl
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: sleep containers RN6473-lok
Locatie: Zl
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: Plan V stel 446 als stopper naar Ut
Locatie: Amf
Datum: 15 Juli 2005
Fotograaf: Bouwe Samplonius



Object: DH2 stel 3214
Locatie: Tussen Wsm en Swd
Datum: 19 juni 2005
Bijzonderheid: aanrijding met koe, trein over koe heen gereden
Fotograaf: Bouwe Samplonius
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34086526
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?
of krijg je dan warez met vertraging?
Ze gebruiken Internet Explorer (waarschijnlijk is de reisinformatie niets anders dan een bepaalde pagina op full screen) dus vast wel ergens een gaatje te vinden
pi_34095663
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...

Iets anders dan maar... De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had

Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem... Was best veel nog over btw...
Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
pi_34096186
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Mjah, mijn win 95 pc van paar jaar terug kon ook perfect een webpagina laden en weergeven. Veel meer hoeft ie niet te doen. Ja, continue aanstaan, en dat gaat blijkbaar wel vaak mis.

[ Bericht 14% gewijzigd door the_disheaver op 15-01-2006 21:12:58 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 23:48:32 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34106586
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen . Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 januari 2006 @ 08:41:51 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34112301
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
Ik zie steeds meer ICM in diensten waar IRM zou moeten rijden. Zo reed vanmorgen een ICM de sneltrein van Rotterdam naar Utrecht (vertraagd door afwezigheid machinist en vol door het uitvallen van de voorgaan intercity), en zag ik één ICM-3 Rotterdam naderen in het pad van de IC naar Vlissingen. Het gaat goed mensen, heel goed!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34113461
ICM rijtuigen en koplopers über alles zeg ik dan

Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')