In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit is een Benelux stuurstand, verbouwd uit oude Wagons-Lits rijtuigen. Ze hebben tot 1986 in de Beneluxdienst gereden, die toen werd overgenomen door de trak-duw eenheden die er nu nog steeds rijden. De oude stuurstanden stonden helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.
vroegah was alles beterquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Dat is nu nog steeds, als ik van/naar Arnhem/Utrecht/Amsterdam moet, en de ICE rijdt, neem ik die. Zelfde van Hengelo naar Amsterdam, die Duitse IC's zitten een stuk fijner, hoewel meestal het barrijtuig als stratigisch punt wordt bezet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
In die tijd reisde ik als jong broekie dagelijks naar Den Haag (HS), ging altijd in de Belgische rijtuigen zitten (volop ruimte) en heerlijk zachte banken.
Stuifsneeuw in technische ruimte die smelt door warmte aldaar en zo de zaak kortsluit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er iets bekend van die defecten aan de V-IRM's, behalve de afbrokkelende pantoniemen waar al eerder sprake van was
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
best lastig dat je niet meer kunt doorlopen in de koplopers btw
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.
Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
Ik weet niet of dat de sociale onveiligheid omlaag haalt. In tegendeel vrees ik, doordat in elk treindeel niet een conducteur kan zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Verkapte bezuiniging is dat... toename van sociale onveiligheid en zwartrijden, plus een aardige afname aan service. Zeker als je bij overstappen in een druk treindeel komt (in de haast), en gewoon weet dat er achterin nog ruimte zat is zoals altijd.
Of als je rg. Enschede niet weet of er in Deventer nu 1 of 2 stellen achter gaan blijven...
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ga regelmatig van Leeuwarden naar Den Haag en weer terug.. vroeger kon ik gewoon in de trein overstappennu moet ik in Utrecht naar buiten
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, Schijnt dat ze de boel dicht gaan lassenwat wel zonde is..
imo mogen ze de doodlopers wel aanpassen zo dat het koppelen beter gaat
Die reis heb ik vroeger (1999-2001) ook regelmatig gemaakt, ging altijd via Deventer omdat die overstap veel betrouwbaarder is, zeker nu Syntus op Hengelo-Zutphen rijdt (mindere communicatie, tragere treinen).quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:27 schreef JDude het volgende:
Ik reis de laatste tijd wat vaker Breda-Enschede.
Je hebt dus of een overstap van 4 min. in Zutphen of 3 min. in Deventer.
Dat is hard rennen af en toe, aangezien de IJssellijn een voorliefde voor het oplopen van kleine vertragingen lijkt te hebben
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Het systeem werkt wel, maar doordat het niet voldoende onderhouden is (bezuinigingen...), werkt het natuurlijk vaker niet naar behoren. In plaats van de oorzaak aan te pakken, wordt nu maar gewoon die hele mogelijkheid opgeven, uiteraard door de afdeling voorlieging omgebogen in een maatregel ter verhoging van de Heilige Punctualiteit.
Die zelfde Heilige Punctualiteit die er voor zorgt dat aansluitingen letterlijk voor je neus deuren sluiten en stipt op tijd weg rijden terwijl je net uit een trein aan de andere zijde van het perron stapt. Maar goed, als je als minister een bedrijf af wilt rekenen op treinvertraging ipv reizigersvertraging is het gewoon vragen om dit soort acties.
met blauwe e-loc bedoel je deze?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 04:07 schreef JMT het volgende:
OU-Tannu: Die blauwe E-loc was de 1202 toch? en die groene de Plan-V 419? Ik wist dat ze voor 't NSM bestemd zijn, nog niet dat ze er nu "al" voor het publiek te bezichtigen waren maar dacht dat ze nog of in Arnhem -danwel Blerick stonden te verroesten....
ja en die moet zonodig voor die van leeuwarden uit. omdan een halfuur op het perron te staan niksen!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt.
Maar dat koppelen zal wel waarschijnlijk te veel tijd en geld kosten En als blijkt dat de punctualiteit niet hoog genoeg is op de desbreffende lijn, moet je maatregelen nemen om het te verhogen. Ik vind zelf het een zeer fijn systeem. Zekere naar het noorden, want de Intercity naar Groningen stopt alleen te Assen, nou dan heb je pech als je geen plek vind in Zwolle in jouw treinstel.
NS laat helemaal niets bouwen, hooguit treinen. ProRail laat infrastructuur bouwen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je moet twee zaken zien , punctualiteit en behoefte van reizigers. Kijk de NS moet van Europa als een particulier bedrijf gezien worden en dus presteren, het is niet meer een overheidsbedrijf.
Ten tweede onthoud dat de NS graag ook winst wil maken, en leuke projecten wil starten. Bijvoorbeeld de Utrechtboog, Hemboog die een keer per uur gebruikt wordt.
Sterker nog:quote:Op zondag 8 januari 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op dat confort wordt nu bezuinigd door de doorloopkoppen buiten dienst te stellen. Zoals MREn terecht stelt is dit gewoon een oridinaire bezuinigingsoperatie. Door ze nu alvast niet meer te gebruiken (en zelf technisch ook geheel uit te schakelen in de installatie), hoef je ze geen onderhoud meer te geven. Binnenkort start de grote revisie van de koplopers, en hoef je dus de doorloopkoppen ook niet meer te reviseren.
heb even de vraagbaak geraadlpleegt, en we weten het niet eens meerquote:Op zondag 8 januari 2006 14:03 schreef Bigs het volgende:
[afbeelding]
Waar is dat het interieur van? Lijkt me dat dat wel 1e klas was
De weg-wielen drijven de railwielen aanquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
geinig dingetje alexx
Vrijdag een verlate poging om wat nieuw bestickerde wadlopertjes te ontmoeten. Verder zal t een lange reis worden want ik ga ff op en neer naar t lage zuiden (Heerlen - Aachen)...
ligt aan dat honden weer van tegenwoordig :nquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De weg-wielen drijven de railwielen aanis grappig om te zien.
En ik ben donderdag weer in Leeuwarden, maar heb niet zoveel puf de laatste tijd, dus zal wel geen foto's op het station maken
Welke is duffer? CS of achter de haven?quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe je van het op 1 na dufste station van Leeuwarden toch nog mooie foto's kunt makenHulde
Koopmansquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Welke is duffer? CS of achter de haven?
Maar de arriva'ers lopen nog steeds met noordned-kleding. En dat terwijl een stickertje plakken me niet erg veel moeite lijkt te kosten...
derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebtquote:
Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:41 schreef contra het volgende:
[..]
derde foto; zou je als machinist als je hier wilt stoppen, gaan nadenken als een trein van 6 wagons hebt
of hebben ze daar keukentrapjes op het balkon staan
k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavorenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die wadloper kan daar max 5 treinstellen lang zijn. En volgens mij is ie wel wat langer dan ie op die foto´s lijkt.
Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen inquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k zie vaak dat er een DH1+2 vanaf stavoren -> leeuwarden rijd in de spits en dat de DH1(of2)+2 die vanaf leeuwarden komen los gaan en de DH2 weer achter de stam mee terug mag naar leeuwarden en de Dh1(of2) op zn 1tje door mag naar stavoren
daar ging t ook niet om :>quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het ligt niet op de route van Leeuwarden-Sneek-Stavoren.... Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
|quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat bedoel je wel? Na 4 keer overlezen snap ik weinig wat je bedoeld...
Daar tussenquote:Het ligt tussen Leeuwarden centraal en Leeuwarden Camminghaburen in
Volgens mij was dat het juist niet?quote:Op zondag 15 januari 2006 02:30 schreef Brembo het volgende:
[..]
|
Lees het geQuote bericht :
[..]
Daar tussen.
aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?quote:Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...
Iets anders dan maar...De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had
Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem...Was best veel nog over btw...
Ze gebruiken Internet Explorer (waarschijnlijk is de reisinformatie niets anders dan een bepaalde pagina op full screen) dus vast wel ergens een gaatje te vindenquote:Op zondag 15 januari 2006 03:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah! wie gaat er eens een FTP server op installeren?
of krijg je dan warez met vertraging?![]()
Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugenquote:Op zondag 15 januari 2006 03:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ik smap er weinig meer van...
Iets anders dan maar...De actuele reisinformatie-scherm (vertrekinformatie eerst komende treinen) deed weer eens leuk. Donderdag alleen een bericht dat ie er geen zin meer in had
Vandaag (gister...) werd een infopagina getoond met o.a. de vrije schijfruimte op het systeem...Was best veel nog over btw...
Mjah, mijn win 95 pc van paar jaar terug kon ook perfect een webpagina laden en weergeven. Veel meer hoeft ie niet te doen. Ja, continue aanstaan, en dat gaat blijkbaar wel vaak mis.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen. Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het zijn voor de liefhebbers een P3 (733MHz geloof ik)met 256 MByte geheugen. Ze lopen op windows 2000...
Welke idioot btw de combinatie van een Plan T Plan V als sneltrein tussen Zwolle en Roosendaal doet op vrijdagmiddag is toch echt gek!
Ik zie steeds meer ICM in diensten waar IRM zou moeten rijden. Zo reed vanmorgen een ICM de sneltrein van Rotterdam naar Utrecht (vertraagd door afwezigheid machinist en vol door het uitvallen van de voorgaan intercity), en zag ik één ICM-3 Rotterdam naderen in het pad van de IC naar Vlissingen. Het gaat goed mensen, heel goed!quote:Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.
Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |